Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dolby Atmos Vilka titlar finns nu, vilka är på G?

236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Teenage Mutant Ninja Turtles - Triple Feature (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 0 (0) Inga priser
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014) (3D) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 5,5 (1) Inga priser
Transformers: Age of Extinction (3D) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 6,64 (10) Inga priser
Transformers: Age of Extinction (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 7,33 (11) Inga priser
Transcendence (JP) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 7 (1) Inga priser
Unbroken (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 6 (2) 150:-
American Sniper (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 7,89 (17) 59:-
Jupiter Ascending (3D) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 4,29 (6) 198:-
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 5 (1) Inga priser
Mad Max: Fury Road (3D) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 7,5 (3) 298:-
Mission Impossible: Rogue Nation (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 7,48 (20) 29:-

#51

Postad 13 mars 2015 - 18:57

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag köpte filmerna från Amazon och de är eng undertext. Det står på baksidan att det ska finnas Dolby Atmos ljud. Hoppas på ett bra ljud i The Hunger Games Mockingjay Part 1.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   247,81K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered5d343d4e, 13 mars 2015 - 18:58.


#52

Postad 14 mars 2015 - 00:15

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Fick också John Wick idag. Tyckte den var riktigt bra. Köpte den från Amazon. Får väl lägga en beställning på Mockingjay med... kommer snart några fler filmer jag tänkte ta från USA medans jag ändå håller på.



#53

Postad 14 mars 2015 - 13:23

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Jag bokade några till idag som ska ha Dolby Atmos... Så trist att de svenska utgåvorna inte väljer att ha Atmos än...

John Wick
Mockingjay
Gravity
Unbroken



#54

Postad 14 mars 2015 - 15:31

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 1

Jag köpte filmerna från Amazon och de är eng undertext. Det står på baksidan att det ska finnas Dolby Atmos ljud. Hoppas på ett bra ljud i The Hunger Games Mockingjay Part 1.


Du får återkomma när du sett filmerna och berätta om ljudet var bra och hur bra det var.

#55

Postad 15 mars 2015 - 15:25

BSBD
  • BSBD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 1

Du får återkomma när du sett filmerna och berätta om ljudet var bra och hur bra det var.

Tyckte dom lyckats riktigt bra med ljudet på John Wick jämfört med Transformers och Tmnt! Slängde på Oblivion direkt efter och kan bara konstatera att det är en helt annan nivå med Atmos!



#56

Postad 19 mars 2015 - 01:35

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 1
Hej kväll så skulle jag se på Hunger Game Mockingjay part1 så fungerade inte Bluray filmen i Oppon 103 regionsfri, men tack vara Bleppe här på forumet så fick jag hjälp att ordna det.
Berättar om hur jag upplevde atmos i filmen när jag har sett klar den.

Redigerat av Unregistered5d343d4e, 19 mars 2015 - 03:10.


#57

Postad 20 mars 2015 - 13:07

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 1

Jag bokade några till idag som ska ha Dolby Atmos... Så trist att de svenska utgåvorna inte väljer att ha Atmos än...

John Wick
Mockingjay
Gravity
Unbroken

Riktigt tråkigt att inte Gravity kommer i 3D med Atmos. Förstår inte hur dom tänkte där när regisören själv sagt att 3D är en stor del av upplevelsen.



#58

Postad 28 mars 2015 - 12:04

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 1

Riktigt tråkigt att inte Gravity kommer i 3D med Atmos. Förstår inte hur dom tänkte där när regisören själv sagt att 3D är en stor del av upplevelsen.


Borde väl/nog gå att göra om/fixa till genom att ta den gamla 3D-versionen och det nya ljudspåret och skapa en mkv av det, lite meckigt men så länge de har samma runtime och framerate fullt realiserbart... Kommer säkert en sådan "icke-laglig" version tyvärr... Så ja, jag håller med gällande "hur tänkte dom där?"

#59

Postad 28 mars 2015 - 12:11

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 1

Borde väl/nog gå att göra om/fixa till genom att ta den gamla 3D-versionen och det nya ljudspåret och skapa en mkv av det, lite meckigt men så länge de har samma runtime och framerate fullt realiserbart... Kommer säkert en sådan "icke-laglig" version tyvärr... Så ja, jag håller med gällande "hur tänkte dom där?"

De går alldeles utmärkt att göra så dock spelar inte runtimen så stor roll då mkv tool  kan kompensera det med att välja när  ljudet ska börja jag gjorde själv så för 3d utgåvan av frost då den saknade svensk språk som jag fått tag i



#60

Postad 05 april 2015 - 20:18

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 1

Jag har hört att Taken 3 ska få atmos-spår här (reg B Norden). Någon som kan bekräfta det? Mailat Scanbox men väntar på svar...


Redigerat av MAcZoneX, 05 april 2015 - 20:24.


#61

Postad 06 april 2015 - 13:23

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Om man beställer film från amazon i USA,är det då inviduell frakt på varje film?

 

Eller lönar det sig att beställa fler filmer,och då få ner fraktkostnaden?

 

(En som aldrig beställt från Usa förrut :blush:  ).



#62

Postad 06 april 2015 - 14:40

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
När jag har köpte filmer från Amazon så brukar jag beställa minst 2st och ta snabb frakt. Då blir det några kronor billigare när jag köper 2st i stället för en. Jag brukar titta efter jag har lagt 2st filmer i varukorgen men ett frakt sätt och sen lägga 1st film och jämföra.
Men tror inte det blir så mycket billigare ca 50kr
Det finns 3st olika frakt altinativ att välja på, snabb, vanlig, långsam. Beräknat leverans datum kan du se och sen välja. Ett tips är att titta om import kostnaden är medräknad. Mvh Ylva

Redigerat av Unregistered5d343d4e, 06 april 2015 - 14:43.


#63

Postad 06 april 2015 - 14:48

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 1
Unbroken med Dolby Atmos ljud tyckte jag verkligen var bra. Jag tyckte att atmos ljudet i filmen var riktiga bra i många scener. En av de scenerna tyckte jag var när de satt i flygplanet och blev beskjutna av andra flygplan.
Vad tyckte ni andra som har sett Unbroken med Atmos ljud?

Redigerat av Unregistered5d343d4e, 06 april 2015 - 14:49.


#64

Postad 06 april 2015 - 15:14

danli560
  • danli560
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Om man beställer film från amazon i USA,är det då inviduell frakt på varje film?

Eller lönar det sig att beställa fler filmer,och då få ner fraktkostnaden?

(En som aldrig beställt från Usa förrut :blush: ).

Har du en regionsfri spelare eller kollat upp om filmen är regionsfri? Tänkte bara kolla då du inte handlat från USA förut.

#65

Postad 06 april 2015 - 15:20

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Amazon har ca halva frakten på filmerna efter den första dock ökar ju tullrisken



#66

Postad 06 april 2015 - 15:35

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

När jag har köpte filmer från Amazon så brukar jag beställa minst 2st och ta snabb frakt. Då blir det några kronor billigare när jag köper 2st i stället för en. Jag brukar titta efter jag har lagt 2st filmer i varukorgen men ett frakt sätt och sen lägga 1st film och jämföra.
Men tror inte det blir så mycket billigare ca 50kr
Det finns 3st olika frakt altinativ att välja på, snabb, vanlig, långsam. Beräknat leverans datum kan du se och sen välja. Ett tips är att titta om import kostnaden är medräknad. Mvh Ylva

Tack för svar.Ska titta in och prova  :) .


Har du en regionsfri spelare eller kollat upp om filmen är regionsfri? Tänkte bara kolla då du inte handlat från USA förut.

Jag har ingen regionsfri nu.men ska byta snart,och tänkte att då kan man köpa någon film och prova.



#67

Postad 06 april 2015 - 15:52

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag har hört att Taken 3 ska få atmos-spår här (reg B Norden). Någon som kan bekräfta det? Mailat Scanbox men väntar på svar...


Kan det verkligen stämma då den amerikanska saknar det?

#68

Postad 06 april 2015 - 16:15

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag fick betala 184kr extra i tull när jag köpte 2 filmer från amazon med långsam frakt.
Dom fasnade tydligen på Arlanda...... Det var ju inte jättekul...

#69

Postad 06 april 2015 - 19:29

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 2

Jag fick betala 184kr extra i tull när jag köpte 2 filmer från amazon med långsam frakt.
Dom fasnade tydligen på Arlanda...... Det var ju inte jättekul...

Tråkigt :( .

 

Staten ska då alltid lägga sig i :angry: .


Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 06 april 2015 - 19:29.


#70

Postad 07 april 2015 - 14:24

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Kan det verkligen stämma då den amerikanska saknar det?


Samma källa sa att bland annat american sniper får atmos. Bara vänta och hoppas...

#71

Postad 07 april 2015 - 16:39

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Samma källa sa att bland annat american sniper får atmos. Bara vänta och hoppas...

Jag hoppas din "källa" har rätt. Det skulle ju vara roligt om man kan köpa bra film även i Sverige....



#72

Postad 07 april 2015 - 19:34

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Jag hoppas din "källa" har rätt. Det skulle ju vara roligt om man kan köpa bra film även i Sverige....

Börjar tyvärr misstänka att det är titlar från denna länk jag fått tips om http://www.dolby.com...nt=atmos-movies

 vilket är biofilmer och inte info om bluraysläppen... 



#73

Postad 07 april 2015 - 19:37

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1

Börjar tyvärr misstänka att det är titlar från denna länk jag fått tips om http://www.dolby.com...nt=atmos-movies
vilket är biofilmer och inte info om bluraysläppen...


Var väl inte helt otippat! Har lite svårt att tro att någon i Sverige skulle knåpa ihop ett atmos spår på en bd realease enbart för oss i Sverige !

#74

Postad 08 april 2015 - 17:35

BSBD
  • BSBD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 2

Var väl inte helt otippat! Har lite svårt att tro att någon i Sverige skulle knåpa ihop ett atmos spår på en bd realease enbart för oss i Sverige !

 

http://www.dolby.com...-streaming.html

 

Nej det är ju föga troligt att dom skulle göra det men Dolby valde att släppa Transcendence i Japan med Atmos men av vilken anledning vet jag inte?

 

http://investor.dolb...eleaseID=875671

 

Nedan kan ni läsa svaret från huvudkontoret på Nordisk Film:

 

clear.gifclear.gifclear.gifclear.gif
Re: Hungergames release på bluray?

On 2015-02-27 16:50, "A" <lmail.com> wrote: >Hej Malin... Jag undrar varför ni väljer att släppa ovanstående film utan >Dolby Atmos ljudspåret? Tycker att det är dåligt att när entusiaster som >betalar för filmerna för att få det bästa tänkbara blir snuvade på det >ljudspåret i Sverige när det finns i USA. Kommer givetvis >importera alla titlar med ovanstående ljudspår för JA det är >revolutionerande och går inte att jämföra med 5.1 ljud. För mig >personligen så vill jag gynna den svenska marknaden/ekonomin så långt det >är möjligt såvida inte filmerna kostar dubbelt så mycket som i övriga världen. > >Med vänlig hälsning,

 

 

 

Hej!

 

Har bett vårt huvudkontor svara på detta då all vår produktion görs där.

Se nedan:

 

”I øjeblikket er der kun 2 biografer i Sverige der kan afspille Atmos lyd.

Ang DVD/BD, da meget få forbrugere kan afspille Atmos lyd, har vi valgt at inkludere et 7.1 lydspor, udover vores normale 5.1 lydspor, som langt flere forbrugere ville kunne afspille. Vi forsøger altid at have det bedste materiale på vores udgivelser, og i dette tilfælde har vi valgt tilgodese flere forbrugere ved at have 2 lydspor (5.1 og 7.1) i DTS kvalitet fremfor Dolby Atmos.”

 

Hälsningar

Pia

 

 

Personligen så tror jag att det är helt enkelt för att dom får betala mer pengar till Dolby för att få Atmos ljudspåret och jag grundar det på svaret att få kan spela upp Atmos så vi väljer 7.1 alt 5.1. Om du inte har en förstärkare som kan spela upp Atmos så kommer den spela upp den i Dolby True HD ( rätta mig om jag har fel ) så det har ingen betydelse vad jag vet. Om det nu skulle vara så att det HAR betydelse och att gemene man som inte har förstärkare för Atmos får en film utan ljud på grund av det så kan man ju BEVISLIGEN lägga på mer än ett ljudspår! Hungergames som ex har Atmos SAMT Spanska 5.1 så då skulle problemet vara löst och dessutom skulle ju fler bli medvetna om Atmos när dom går in i menyn och upptäcker ett nytt ljudformat och blir nyfikna vad det är! Fler som får intresse för det = fler sålda filmer etc. Jag kan nog spinna vidare hur länge som helst på det här men man är i deras våld och det är alltid pengar som styr och knappast välvilja.

 

Imorgon så släpper DTS sitt nya format så det kanske kan få fart på marknaden med lite tur... Och så kan man bara hoppas på att det blir en firmware upptdatering till Marantz 7009 och övriga förstärkare som vi "early adopters" skaffat.

 

On topic: I skrivandes stund har jag inte en aning om vilka titlar som är på G men det hetaste tipset är att bevaka Dolbys sida i länken högst upp...

 

Mvh BSBD (Blue Sky Black Death)


Redigerat av BSBD, 08 april 2015 - 18:23.


#75

Postad 09 april 2015 - 07:45

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Börjar tyvärr misstänka att det är titlar från denna länk jag fått tips om http://www.dolby.com...nt=atmos-movies

 vilket är biofilmer och inte info om bluraysläppen... 

Det skulle kunna vara från www.blu-ray.com också.

http://www.blu-ray.c...Blu-ray/116019/



#76

Postad 09 april 2015 - 21:56

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 1
Enligt discshop.se (mailkontakt) blir d ingen atmos på varken taken 3 eller American sniper. Grymt besviken!

Redigerat av MAcZoneX, 09 april 2015 - 23:39.


#77

Postad 09 april 2015 - 22:10

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1
Hade inga förhoppningar alls! Tumregel är att kolla på de amerikanska släppen och förvänta dig sämre än de!;)

#78

Postad 10 april 2015 - 06:11

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Tråkigt att behöva importera film men det är väl den bistra verkligheten tills dom skandinaviska filmbolagen får tummen ur r*ven.

#79

Postad 10 april 2015 - 06:17

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 1
Bra att du skickade och frågade dom.... Så dom tror att det inte finns någon efterfrågan...
Det blir ju lite moment 22 eftersom det inte finns så mycket material att tillgå på smidigt sätt så väntar säkert många...
Och eftersom det inte finns efterfrågan .....
Men lägg ut mailadressen här så kan vi nog maila dom några gånger om dagen och fråga når dom ska börja släppa mera med Dolby Atmos...

För alla som ev någongång vill ha Atmos bör ju isåfall maila och stöta på...

Vi mailabombar dom ;)





http://www.dolby.com...-streaming.html
 
Nej det är ju föga troligt att dom skulle göra det men Dolby valde att släppa Transcendence i Japan med Atmos men av vilken anledning vet jag inte?
 
http://investor.dolb...eleaseID=875671
 
Nedan kan ni läsa svaret från huvudkontoret på Nordisk Film:
 

clear.gifclear.gifclear.gifclear.gif
Re: Hungergames release på bluray?
On 2015-02-27 16:50, "A" <lmail.com> wrote: >Hej Malin... Jag undrar varför ni väljer att släppa ovanstående film utan >Dolby Atmos ljudspåret? Tycker att det är dåligt att när entusiaster som >betalar för filmerna för att få det bästa tänkbara blir snuvade på det >ljudspåret i Sverige när det finns i USA. Kommer givetvis >importera alla titlar med ovanstående ljudspår för JA det är >revolutionerande och går inte att jämföra med 5.1 ljud. För mig >personligen så vill jag gynna den svenska marknaden/ekonomin så långt det >är möjligt såvida inte filmerna kostar dubbelt så mycket som i övriga världen. > >Med vänlig hälsning,
 
 
 
Hej!
 
Har bett vårt huvudkontor svara på detta då all vår produktion görs där.
Se nedan:
 
”I øjeblikket er der kun 2 biografer i Sverige der kan afspille Atmos lyd.
Ang DVD/BD, da meget få forbrugere kan afspille Atmos lyd, har vi valgt at inkludere et 7.1 lydspor, udover vores normale 5.1 lydspor, som langt flere forbrugere ville kunne afspille. Vi forsøger altid at have det bedste materiale på vores udgivelser, og i dette tilfælde har vi valgt tilgodese flere forbrugere ved at have 2 lydspor (5.1 og 7.1) i DTS kvalitet fremfor Dolby Atmos.”
 
Hälsningar
Pia
 
 
Personligen så tror jag att det är helt enkelt för att dom får betala mer pengar till Dolby för att få Atmos ljudspåret och jag grundar det på svaret att få kan spela upp Atmos så vi väljer 7.1 alt 5.1. Om du inte har en förstärkare som kan spela upp Atmos så kommer den spela upp den i Dolby True HD ( rätta mig om jag har fel ) så det har ingen betydelse vad jag vet. Om det nu skulle vara så att det HAR betydelse och att gemene man som inte har förstärkare för Atmos får en film utan ljud på grund av det så kan man ju BEVISLIGEN lägga på mer än ett ljudspår! Hungergames som ex har Atmos SAMT Spanska 5.1 så då skulle problemet vara löst och dessutom skulle ju fler bli medvetna om Atmos när dom går in i menyn och upptäcker ett nytt ljudformat och blir nyfikna vad det är! Fler som får intresse för det = fler sålda filmer etc. Jag kan nog spinna vidare hur länge som helst på det här men man är i deras våld och det är alltid pengar som styr och knappast välvilja.
 
Imorgon så släpper DTS sitt nya format så det kanske kan få fart på marknaden med lite tur... Och så kan man bara hoppas på att det blir en firmware upptdatering till Marantz 7009 och övriga förstärkare som vi "early adopters" skaffat.
 
On topic: I skrivandes stund har jag inte en aning om vilka titlar som är på G men det hetaste tipset är att bevaka Dolbys sida i länken högst upp...
 
Mvh BSBD (Blue Sky Black Death)



#80

Postad 10 april 2015 - 10:53

BSBD
  • BSBD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 1

Bra att du skickade och frågade dom.... Så dom tror att det inte finns någon efterfrågan...
Det blir ju lite moment 22 eftersom det inte finns så mycket material att tillgå på smidigt sätt så väntar säkert många...
Och eftersom det inte finns efterfrågan .....
Men lägg ut mailadressen här så kan vi nog maila dom några gånger om dagen och fråga når dom ska börja släppa mera med Dolby Atmos...

För alla som ev någongång vill ha Atmos bör ju isåfall maila och stöta på...

Vi mailabombar dom ;)




 

Ja dom är ju inte direkt intresserade av hjälpa till att lyfta fram ny tektnik utan som sagt det är pengarna dom vill ha och ord som service finns nog inte i deras vokabulär!

 

Angående att mejlbomba så är ju som bekant svensken mer benägen att knyta näven i fickan så det blir väl ca 3 mejl så dom lär inte drunkna direkt. Med tanke på att intresset verkar rätt svalt bland folk här med tanke på trådstorleken och återigen så pratar vi svensken som tycker det är bekvämt när nån annan gör saker åt dom! Får känslan av att vissa  till och med tycker det är jobbigt att använda google!?

 

Ja e int bitter... :rolleyes:



#81

Postad 10 april 2015 - 10:56

BSBD
  • BSBD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 1

Enligt discshop.se (mailkontakt) blir d ingen atmos på varken taken 3 eller American sniper. Grymt besviken!

 

Har ringt Warner idag och dom ska återkomma angående Amercan Sniper men vi får väl se? Jag kommer ju inte spara på spydigheterna om vi säger så men jag gissar att det blir en till beställning på amazon...



#82

Postad 10 april 2015 - 11:08

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
American sniper verkar få Atmos i USA så där kanske det finns en chans att vi får det här oxå !

#83

Postad 10 april 2015 - 16:40

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 1

Någon som vet vart man mailar/ringer,om man vill trycka på  behovet av Dolby Atmos?

 

Tänkte att ju fler som hör av sig,desto bättre  :) .


Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 10 april 2015 - 16:40.


#84

Postad 10 april 2015 - 17:20

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man mailar/ringer,om man vill trycka på behovet av Dolby Atmos?

Tänkte att ju fler som hör av sig,desto bättre :) .

I Sverige tror jag du kan glömma det! Sverige är för litet och ingen annan än vi bryr oss. Som sagt folk köper ju fortfarande dvd i mängder!

Redigerat av vinncent, 10 april 2015 - 17:21.


#85

Postad 10 april 2015 - 20:28

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

I Sverige tror jag du kan glömma det! Sverige är för litet och ingen annan än vi bryr oss. Som sagt folk köper ju fortfarande dvd i mängder!

Ok!

 

Då ger vi upp.



#86

Postad 10 april 2015 - 22:27

BSBD
  • BSBD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Ok!

 

Då ger vi upp.

Nu finns det ett till litet hinder i form av Dts-x som om man får tro dom själva är ett billigare och bättre alternativ jämfört Dolby Atmos för filmbolagen att använda sig av men inget bolag har hoppat på än men förhandlingar pågår. Och eftersom vinsten är det viktigaste för filmbolagen så kan man ju gissa vilket format dom kommer välja i första hand. Den som lever får se helt enkelt...

 

Men ring och påpeka att dom är lite väl gnidna..

 

Warner ( Amercan Sniper ) 08-546 507 00

 

Noble Entertainment  ( John Wick )  08- 450 48 90

 

Nordisk Film  ( The Hunger Games Mocking Jay part 1 ) 08-58782200



#87

Postad 11 april 2015 - 08:24

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0

Tydligen har Lucy släppts i Atmos i Hong Kong, har försökt att beställa från HMV.com.hk men ej lyckats än (skall prova med en annan webbläsare).

 

Edit: Lyckades till slut, fick köra med Firefox och välja ett debit bankkort (kreditkort funkade ej). Nu blir det bara till att vänta... tog standard shipping så det tar nog sin lilla tid....


Redigerat av Swann, 11 april 2015 - 08:47.


#88

Postad 11 april 2015 - 09:40

BSBD
  • BSBD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
 
icon1.gifList of BDs with Dolby Atmos
 
This list will consist of worldwide BDs that are equipped with the Dolby Atmos codec. Please post all suggestions for additions in this thread.

Ambra: Prism of Life (DE)
American Sniper
Attention, a Life in Extremes (AT)
Attention, a Life in Extremes (DE)
Chicago (JP)
Enchanted Kingdom (JP)
Enchanted Kingdom 3D (JP)
Expendables 3, The
Expendables 3, The (DE)
Expendables 3, The (FR)
Expendables 3, The (JP)
Expendables 3, The (UK)
Gravity
Hunger Games, The: Mockingjay Part 1
Hunger Games, The: Mockingjay Part 1 (DE)
Hunger Games, The: Mockingjay PArt 1 (UK)
I, Frankenstein (JP)
Insurgent
John Wick
John Wick (NL)
John Wick (PL)
Journey to the West (JP)
Jupiter Ascending
Jupiter Ascending (3D)
Lucy (HK)
Mary Kom (IN)
Metallica: Through the Never 3D (DE)
Mortadelo y Filemón contra Jimmy el Cachondo 3D (ES)
Mortadelo y Filemón contra Jimmy el Cachondo (ES)
On Any Sunday: The Next Chapter
Step Up All In
Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
Teenage Mutant Ninja Turtles (3D - 2014)
Teenage Mutant Ninja Turtles (Amazon 3D - 2014)
Teenage Mutant Ninja Turtles (Target - 2014)
Torrente 5 (ES)
Transcendence (JP)
Transformers: Age of Extinction
Transformers: Age of Extinction (3D)
Transformers: Age of Extinction (Amazon)
Transformers: Age of Extinction (Best Buy)
Transformers: Age of Extinction (Target)
Transformers: Age of Extinction (Wal-Mart)
Transformers: 4 Movie Collection (Wal-Mart)
Unbroken
White Storm (JP)
 
 
Gäller att hålla lite koll för några titlar dyker upp på amazon.co.uk och då slipper man risken för tull och frakten går snabbare (  ca en vecka via Danmark ) fick jag just reda på..
 
Gravity och Hungergames finns i uk med Atmos bl.a

Redigerat av BSBD, 11 april 2015 - 10:22.


#89

Postad 16 april 2015 - 15:15

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Nu är det klart att american sniper får atmos även här i sverige! bekräftat via mail från discshop

#90

Postad 16 april 2015 - 15:29

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Bra nyheter. Då slipper man köra en import på den. Hoppas kanske bolagen börjar släppa fler atmostitlar även i sverige.



#91

Postad 28 april 2015 - 13:19

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Fick hem Unbroken och Exodus igår från Amazon. Åkte också på tullavgift på typ 200 spänn :/

Valde med långsam frakt... Kanske hade kommit undan med snabb frakt?

Det tråkiga med snabb frakt är att den är dyrare än tullavgiften så man får nog beställa en hel del för att det ska löna sig...



#92

Postad 28 april 2015 - 14:12

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Fick hem Unbroken och Exodus igår från Amazon. Åkte också på tullavgift på typ 200 spänn :/
Valde med långsam frakt... Kanske hade kommit undan med snabb frakt?
Det tråkiga med snabb frakt är att den är dyrare än tullavgiften så man får nog beställa en hel del för att det ska löna sig...


Och ju mer du beställer ju dyrare blir tullavgiften ... Moment 22

#93

Postad 28 april 2015 - 14:42

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Spekulerade mest i om man skulle komma undan tullavgiften om man väljer snabb frakt istället. Någon som åkt dit på tullavgift när de valt snabb frakt?



#94

Postad 30 april 2015 - 18:30

BSBD
  • BSBD
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Spekulerade mest i om man skulle komma undan tullavgiften om man väljer snabb frakt istället. Någon som åkt dit på tullavgift när de valt snabb frakt?

Prova att beställa en film i taget. Har hittils sluppit tull och jag beställer bara en åt gången. Har hört att det har med värdet att göra om du åker på tull, ju högre värde desto större risk för tull. Har också hört att när man beställer vissa produkter från kina så skriver dom ner värdet på produkten och höjer frakavgiften för att man just ska slippa tull men som sagt så är det bara nåt jag hört.



#95

Postad 01 maj 2015 - 08:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Det kvittar om det är varan eller frakt som kostar då dom momsar helheten.

Däremot är allt från Kina nedvärderat till gåva eller 10% av värdet



#96

Postad 02 maj 2015 - 10:51

whityoustone
  • whityoustone
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Men kan ni inte snacka frakt någon annanstans ?

#97

Postad 02 maj 2015 - 19:38

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 1

Kollade precis på American Sniper med Atmos här hemma... Tyckte det funkade riktigt bra för denna film... Ja gillar denna film skarpt!! Atmos rules .. :)



#98

Postad 03 maj 2015 - 18:11

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Kollade precis på American Sniper med Atmos här hemma... Tyckte det funkade riktigt bra för denna film... Ja gillar denna film skarpt!! Atmos rules .. :)

Vad roligt att höra att du tyckte att American Sniper var bra, en fråga dock hur har du fått tag på filmen? Vart har du köpte den?
Den 19maj så släpps filmen på Amazon.
Mvh Ylva

Redigerat av Unregistered5d343d4e, 03 maj 2015 - 18:44.


#99

Postad 04 maj 2015 - 04:08

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlägg
  • 0

Hej Ylva.

 

Jag har sedan HDDVD tiden köpt en del filmer av en som recenserar filmer till olika tidningar i USA. Han får filmerna några veckor innan release!.

 

Vh Mikee



#100

Postad 04 maj 2015 - 08:34

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Hej Ylva.

Jag har sedan HDDVD tiden köpt en del filmer av en som recenserar filmer till olika tidningar i USA. Han får filmerna några veckor innan release!.

Vh Mikee

Hej å vilket lyx att lunna få köpa filmen innan de släpps. Jag väntar med spänning på att filmen ska släppas.
Mvh Ylva

Redigerat av Unregistered5d343d4e, 04 maj 2015 - 21:44.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.