Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Squeezebox Touch *

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 03 november 2012 - 23:34

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Nu funkar det igen. Det verkar vara som ni skriver, att deras server låg nere. Konstigt att de inte hade info om det på hemsidan.

Härligt, nu kan jag lyssna på stationerna: Dinnerjazzexcursion, Adorejazz och Martini in the morning.
Livet har åter fått en mening :)
Fast det verkar som at jag måste göra om min favoritlista och någon grafik och låtinfo kommer inte just nu.

#402

Postad 04 november 2012 - 10:19

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

någon grafik och låtinfo kommer inte just nu.


Gjorde en reset ( igen) av min Touch och då funkar grafik och låtinfo. Nice.

#403

Postad 04 november 2012 - 10:55

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Låter bra. Nu funkar allt här också. :)

#404

Postad 05 november 2012 - 20:29

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej,

Till och börja med så grattis till alla er som har fått igång touchen igen!

Hos mig fungerar fortfarande inte **** och jag har provat och göra en factory reset men touchen stannar efter den har sökt ethernet (använder internetkabel) > my squezzebox.com > stopp.. Dvs den stannar där och går tillbaka till "ansluta via ethernet" Kommer inte vidare i installationen :(

Vet någon, mer kunnig, vad som kan tänkas vara fel?
Internet fungerar som det ska, likaså är kabeln mellan routern och touchen hel (om det kan vara en möjlig felkälla dvs)

Ser fram emot era svar och hoppas på hjälp!

// Mats

Redigerat av Unregistered6c9772c4, 05 november 2012 - 20:30.


#405

Postad 05 november 2012 - 21:30

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Hej,

Till och börja med så grattis till alla er som har fått igång touchen igen!

Hos mig fungerar fortfarande inte **** och jag har provat och göra en factory reset men touchen stannar efter den har sökt ethernet (använder internetkabel) > my squezzebox.com > stopp.. Dvs den stannar där och går tillbaka till "ansluta via ethernet" Kommer inte vidare i installationen :(

Vet någon, mer kunnig, vad som kan tänkas vara fel?
Internet fungerar som det ska, likaså är kabeln mellan routern och touchen hel (om det kan vara en möjlig felkälla dvs)

Ser fram emot era svar och hoppas på hjälp!

// Mats


Jag brukar dra ur strömsladden och sen hålla inne reset-knappen minst 10 sekunder. Vet inte om det räknas som factory reset.

#406

Postad 05 november 2012 - 21:58

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Min började fungera som vanligt efter att jag gjort den strömlös. Fast kanske har du redan testat det.

#407

Postad 05 november 2012 - 22:02

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Mange 36 & Enicar,
Efter att ha dragit ut sladden samt tryckt på en knapp där bak några gånger så fungerar touchen igen. Tack för era råd, äntligen så har vi ljud igen :)

// Mats

#408

Postad 05 november 2012 - 22:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Härligt! :)

#409

Postad 07 november 2012 - 21:04

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Hej! Skönt att fler haft problem senaste dagarna, gjorde en factory reset idag och efter det funkar den fint....

Har några nybörjarfrågor kanske:

1. Jag har min SBT kopplad till min förstärkare och skickar signalen digitalt till den. Vill då inte att min SB gör någon volymjustering utan vill sköta det i förstärkaren. Hur ställer jag in spelaren för det? Det finns något som heter "100% fast enhet" i inställningarna, vad är det?? Hittar ingen info om det i manualen...

2. Dessa tredjepartsplugin som finns (t.ex. Triods för att köra Spotify) funkar bara om man kör en lokal server eller? Jag kör bara via mysqueezezbox.com....

3. Synkningen med min SB Radio går väldigt dåligt, milt uttryckt. Oftast funkar det inte alls, spelarna bara stannar om jag försöker synka dem med varandra, och jag måste starta om dem för att kunna spela något på dem alls. Använder dem tilll 100% för att spela Spotify via mysqueezebox.com, funkar synkningen bättre om man spelar musik lokalt?

4. Det hade varit jävligt nice med ett Picasa/Google+ -plugin, som automagiskt visar bilder från ens konto vid standby :) det finns ju Facebook -plugin, varför inte Google+? Finns det som tredjepartsplugin?

Tacksam för alla svar :)

#410

Postad 08 november 2012 - 09:17

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Hej! Skönt att fler haft problem senaste dagarna, gjorde en factory reset idag och efter det funkar den fint....

Har några nybörjarfrågor kanske:

1. Jag har min SBT kopplad till min förstärkare och skickar signalen digitalt till den. Vill då inte att min SB gör någon volymjustering utan vill sköta det i förstärkaren. Hur ställer jag in spelaren för det? Det finns något som heter "100% fast enhet" i inställningarna, vad är det?? Hittar ingen info om det i manualen...

2. Dessa tredjepartsplugin som finns (t.ex. Triods för att köra Spotify) funkar bara om man kör en lokal server eller? Jag kör bara via mysqueezezbox.com....

3. Synkningen med min SB Radio går väldigt dåligt, milt uttryckt. Oftast funkar det inte alls, spelarna bara stannar om jag försöker synka dem med varandra, och jag måste starta om dem för att kunna spela något på dem alls. Använder dem tilll 100% för att spela Spotify via mysqueezebox.com, funkar synkningen bättre om man spelar musik lokalt?

4. Det hade varit jävligt nice med ett Picasa/Google+ -plugin, som automagiskt visar bilder från ens konto vid standby :) det finns ju Facebook -plugin, varför inte Google+? Finns det som tredjepartsplugin?

Tacksam för alla svar :)


1. 100% fast enhet gör precis det du vill. Har en Classic så jag vet inte om den inställninger funkar på Touch annars är det bara att dra upp volymen på den.

2. Triods plugin funkar bara om du kör LMS lokalt.

3. Låter som strul med bandbredd eller instabilt nätverk.

#411

Postad 08 november 2012 - 09:21

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

1. 100% fast enhet gör precis det du vill. Har en Classic så jag vet inte om den inställninger funkar på Touch annars är det bara att dra upp volymen på den. 2. Triods plugin funkar bara om du kör LMS lokalt. 3. Låter som strul med bandbredd eller instabilt nätverk.


Tack för svaren! Tror inte det har med bandbredd eller instabilt nätverk att göra, känns som att det har med mysqueezebox.com att göra. Någon annan som synkar flera enheter med varandra och spelar Spotify via mysqueezebox.com?

#412

Postad 25 november 2012 - 12:34

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Har provat Spotify i sq Touch. Sökningar efter artister ( eller låtar) funkar dåligt tycker jag. Har provat att söka i spelarens display med den lilla fjärrkontrollen och ibland kan väl sökt artist dyka upp hyffsat snabbt men om man då klickar på Album så kan det ta evig tid eller så blir det time out = ingeting.
Har också provat med iPeng i Iphone med liknande resultat. Ibland tar det otroligt lång tid med artist sökning men sen snabbare med att välja artistens album.
Samma resultat med Squeezebox egen app för Android på en Nexus 7.
Om jag kör Spotify i min Nexus 7 ( via wifi) så funkar det alldeles utmärkt. Mitt problem där är att för att få ut ljudet i stereon. Jag har en QED uPlay som är en bluetoothmottagare men Det låter inte riktigt bra tycker jag. Inte alls jämförbart med Spotify direkt från min Mac mini ( eller Touch). Trodde Nexus 7 skulle ha stöd för APT-X men det verkar verkligen inte så.

Har en sak kvar att prova och det är nån app för android (eller iPhone) som funkar som remote om jag kör Spotify i Mac mini.

Någon med andra erfarenheter eller tips?

#413

Postad 25 november 2012 - 12:57

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0
Har du testat att köra med Logitech Media Server på en dator (istället för mysqueezebox.com) och Triodes plugin?

Citerar mig själv från förra sidan i tråden för mer info om Triodes plugin:

Här har jag skrivit lite på ett annat forum om hur man får igång Triodes plugin samt vad jag tycker om den kontra Logitechs funktion för Spotify. Det var dock ett tag sen jag jämförde så saker kan ha ändrats nu, men jag använder fortfarande Triodes plugin. I kombination med den senaste versionen av iPeng (2.0) i en iPhone 4 så tycker jag att det fungerar väldigt bra.



#414

Postad 25 november 2012 - 13:59

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Har du testat att köra med Logitech Media Server på en dator (istället för mysqueezebox.com) och Triodes plugin? Citerar mig själv från förra sidan i tråden för mer info om Triodes plugin:


Tack för tips.
Har inte testat med Lgitech Media Server. Anledningen är att jag fått för mig att jag inte vill ha en dator påslagen dygnet runt. Lysnnar mest på Internetradio i min Touch och det går ju snabbt att dra igång. Macen startar iofs rätt snabbt och jag skulle förstås kunna ha den i sleep mode.
Tack kollar detta också.

#415

Postad 25 november 2012 - 14:55

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Har provat Spotify i sq Touch. Sökningar efter artister ( eller låtar) funkar dåligt tycker jag. Har provat att söka i spelarens display med den lilla fjärrkontrollen och ibland kan väl sökt artist dyka upp hyffsat snabbt men om man då klickar på Album så kan det ta evig tid eller så blir det time out = ingeting.
Har också provat med iPeng i Iphone med liknande resultat. Ibland tar det otroligt lång tid med artist sökning men sen snabbare med att välja artistens album.
Samma resultat med Squeezebox egen app för Android på en Nexus 7.
Om jag kör Spotify i min Nexus 7 ( via wifi) så funkar det alldeles utmärkt. Mitt problem där är att för att få ut ljudet i stereon. Jag har en QED uPlay som är en bluetoothmottagare men Det låter inte riktigt bra tycker jag. Inte alls jämförbart med Spotify direkt från min Mac mini ( eller Touch). Trodde Nexus 7 skulle ha stöd för APT-X men det verkar verkligen inte så.

Har en sak kvar att prova och det är nån app för android (eller iPhone) som funkar som remote om jag kör Spotify i Mac mini.

Någon med andra erfarenheter eller tips?


Tycker Spotify -appen i SB funkar väldigt dåligt. Ofta blir det som du säger, sökningar funkar inte alls, eller så timar det ut när man ska välja artist/album o.s.v. Väldigt ofta börjar musiken aldrig spela efter att man tryckt på play. Vet inte om det blir bättre om man kör från egen SB server, jag vill som du inte ha datorn igång jämt och vill köra från mysqueezebox.com.

Det är inte bättre i andra remote -appar, det verkar ligga i Spotify -appen i SB.

#416

Postad 25 november 2012 - 16:47

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0
Jo, jag har förstått att många tycker att det är en olägenhet att ha en dator igång hemma. När jag läser om problem med Squeezeboxar på diverse forum så är det nästan alltid de som kör med mysqueezebox.com som skriver, och jag känner sällan igen problemen själv.

Jag tar hellre olägenheten att en dator står och går (är jag hemma så är normalt server, HTPC och bärbar igång) än att ha en massa krångel. Jag kör även med trådat nätverk till allt som står still, sparar också en del huvudvärk....

Så mitt tips är att testa att köra med lokal server samt Triodes app och utvärdera hur det funkar, det kanske gör det värt att ha en dator igång.... :rolleyes:

#417

Postad 27 november 2012 - 14:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Logitech har slutat att tillverka sina squeezeboxmodeller inklusive touchen.
http://reviews.cnet....ing-whats-next/

#418

Postad 27 november 2012 - 15:01

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Logitech har slutat att tillverka sina squeezeboxmodeller inklusive touchen.
http://reviews.cnet....ing-whats-next/


Neeje :angry: jaja, det var väl bara en tidsfråga... undrar hur länge mysqueezebox.com kommer finnas kvar då :( borde inte någon entusiast kunna starta en liknande site, varifrån man kan köra t.ex. Spotify..? Annars blir det väl till att skaffa en NAS som får stå på jämt (det går väl att köra squeezeserver från en NAS..?).

Dustin säljer radio för 800 nu, kanske får passa på att norpa en eller ett par till medan man kan :P tycker det är en fantastiskt smidig pryl, in med elsladden och voilá, musik :D

#419

Postad 27 november 2012 - 21:08

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Vem vågar satsa på den nya UE Smart Radio efter detta? Inte jag i alla fall. Vi får väl hoppas att de håller mysqueezebox.com uppe länge till, som de påstår att de ska.

Redigerat av Mange36, 27 november 2012 - 21:08.


#420

Postad 27 november 2012 - 23:31

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Vem vågar satsa på den nya UE Smart Radio efter detta? Inte jag i alla fall. Vi får väl hoppas att de håller mysqueezebox.com uppe länge till, som de påstår att de ska.


Nja, Squeezebox -flottan har väl ändå hängt med ett tag nu (10 år?).... men vad är egentligen skillnaden mellan UE Smart Radio och SB Radio? De ser i stort sett identiska ut, gränssnittet ser väldigt likt ut och tjänsterna väldigt lika...

#421

Postad 28 november 2012 - 08:45

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0


Nja, Squeezebox -flottan har väl ändå hängt med ett tag nu (10 år?).... men vad är egentligen skillnaden mellan UE Smart Radio och SB Radio? De ser i stort sett identiska ut, gränssnittet ser väldigt likt ut och tjänsterna väldigt lika...


Hårdvaran är den samma. Det går till och med att uppgradera SB Radio till UE Radio. Dock inte tvärtom.

Skillnaden ligger i den lokala servern (än så länge). Precis som tidigare måste du ha en server för att spela dina egna filer men med UE Radio MÅSTE du ha en uppkoppling även för att spela musik från din server.

Det går inte att installera plugins.

Har du både en SB och en UE Radio och vill spela från din server måste båda versionerna av servern vara installerade och det går inte att synca de olika spelarna.

Jag har en svag förhoppning om att LMS och den nya servern kommer att slås ihop (enligt Andrew på Vortexbox så verkar det stämma) samt att det kommer en spelare som går att koppla till stereon.

Redigerat av Unregisteredc082866f, 28 november 2012 - 08:46.


#422

Postad 28 november 2012 - 08:58

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Hårdvaran är den samma. Det går till och med att uppgradera SB Radio till UE Radio. Dock inte tvärtom. Skillnaden ligger i den lokala servern (än så länge). Precis som tidigare måste du ha en server för att spela dina egna filer men med UE Radio MÅSTE du ha en uppkoppling även för att spela musik från din server. Det går inte att installera plugins. Har du både en SB och en UE Radio och vill spela från din server måste båda versionerna av servern vara installerade och det går inte att synca de olika spelarna. Jag har en svag förhoppning om att LMS och den nya servern kommer att slås ihop (enligt Andrew på Vortexbox så verkar det stämma) samt att det kommer en spelare som går att koppla till stereon.


Öhh... det låter ju som att UE Radio är STOR förbättring från SB Radio.... eller inte :blink:

#423

Postad 05 december 2012 - 13:03

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Det har varit segt att starta Spotify i touchen under ett par veckor nu. Webbradion startar däremot direkt. Nån som uppmärksammat detta?

#424

Postad 05 december 2012 - 21:44

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
På sätt och vis är det skönt att höra att fler har samma problem. Jag trodde segheten i vår Touch berodde på vårt problemfyllda Comhem-bredband. Själva Spotify går rätt snabbt att starta, trögare när man gör sökning eller väljer låt.

#425

Postad 16 december 2012 - 10:03

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Spotify är inte lika segt via SBT längre. Vet inte om det beror på att jag rensat bufferten i styrprogrammet på iPaden eller om det är Logitechs server som åtgärdats på något sätt. Är det fortsatt segt hos er andra?

#426

Postad 16 december 2012 - 10:18

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Spotify är inte lika segt via SBT längre. Vet inte om det beror på att jag rensat bufferten i styrprogrammet på iPaden eller om det är Logitechs server som åtgärdats på något sätt. Är det fortsatt segt hos er andra?

Det fungerar bra just nu. För nån vecka sen fungerade varken radio eller Spotify men då var Logitechs server nere.

#427

Postad 16 december 2012 - 13:38

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Ok. Tack. Då vet jag vad tidigare problem beror på. Skönt att det fungerar igen.

#428

Postad 16 december 2012 - 13:56

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Spotify är inte lika segt via SBT längre. Vet inte om det beror på att jag rensat bufferten i styrprogrammet på iPaden eller om det är Logitechs server som åtgärdats på något sätt. Är det fortsatt segt hos er andra?


Nu när du säger det så har det faktiskt funkat bättre senaste dagarna....

Edit: Någon på Logitech verkar ha vaknat till och faktiskt jobbat, för nu funkar även synkroniseringen klockrent :o

Redigerat av svanbo, 16 december 2012 - 15:22.


#429

Postad 23 december 2012 - 17:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Nu krånglar Logitechs Spotifyapp igen. Alla låtar visas inte från Spotifylistorna. Däremot fungerar den andra Spotifyappen felfritt.

#430

Postad 24 december 2012 - 08:01

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Krånglar här också. Hela appen försvann från Squeezeboxen och jag fick ominstallera den. Någon märkligt är det. Är det servern mysqueezebox som är problemet?

#431

Postad 29 december 2012 - 17:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0
Skit igen. Spotify slutade att fungera på Touchen men webbradion är OK. Inget fel på servern alltså. För övrigt så funkar Spotify via datorn.

#432

Postad 29 december 2012 - 19:08

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Skit igen. Spotify slutade att fungera på Touchen men webbradion är OK. Inget fel på servern alltså. För övrigt så funkar Spotify via datorn.

Nu, efter 10 minuter så funkar Spotify igen. Mystiskt.

#433

Postad 30 december 2012 - 07:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Nu, efter 10 minuter så funkar Spotify igen. Mystiskt.


Ja, något konstigt är det. Spotify-appen gör lite som den vill.

#434

Postad 31 januari 2013 - 09:27

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Jag har tröttnat på att den officiella Spotify-apppen hela tiden visar musik som inte kan spelas i min region. Man får leta sig fram för att till slut hitta någon utgåva som går att spela. Med lite googlande kom jag till insikten att Logitech inte har några som helst planer på att fixa till appen för SBT. Därför installerade jag Triodes spotify-app. Den fungerade kanon. Ett tag. Nu är den borta från menyn på SBT.

En dum fråga, måste jag ha en dator igång, som kör Logitech media server, för att Triodes spotify-app ska fungera på SBT?

Triodes app fortsatte att fungera efter att jag stängt ner mediaservern och datorn, men slutade fungera när jag startade iPeng för att fjärrstyra.

#435

Postad 31 januari 2013 - 09:52

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

En dum fråga, måste jag ha en dator igång, som kör Logitech media server, för att Triodes spotify-app ska fungera på SBT?



Ja.

#436

Postad 31 januari 2013 - 10:21

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Ok. Tack för snabbt svar! Jag har en SBT enbart för att kunna köra Spotify utan att behöva starta upp en dator. Det får bli iPad och en Apple Airport Express via en dac istället.

Måste säga att det är tråkigt med Logitech. Jag har en massa Logitech-prylar och har fram till nu hållit företaget högt för att de har bra kvalitet och fantastisk support.

Redigerat av Mange36, 31 januari 2013 - 14:40.


#437

Postad 31 januari 2013 - 10:37

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Jag har tröttnat på att den officiella Spotify-apppen hela tiden visar musik som inte kan spelas i min region. Man får leta sig fram för att till slut hitta någon utgåva som går att spela. Med lite googlande kom jag till insikten att Logitech inte har några som helst planer på att fixa till appen för SBT. Därför installerade jag Triodes spotify-app. Den fungerade kanon. Ett tag. Nu är den borta från menyn på SBT.

En dum fråga, måste jag ha en dator igång, som kör Logitech media server, för att Triodes spotify-app ska fungera på SBT?

Triodes app fortsatte att fungera efter att jag stängt ner mediaservern och datorn, men slutade fungera när jag startade iPeng för att fjärrstyra.

Vad jag kommer ihåg från tidigare kontakter med Logitech, så sa dom att Spotify är ansvariga för Spotifyappen.

#438

Postad 31 januari 2013 - 12:04

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Vad jag kommer ihåg från tidigare kontakter med Logitech, så sa dom att Spotify är ansvariga för Spotifyappen.


Ok. Då ska jag inte skälla på Logitech. :)

EDIT:
Lite googlande och man stöter på en klassiker där kunden alltid hamnar i kläm.
Representant för Spotify svarar på fråga om appen kommer att uppdateras för att får bort problemet med att den visar musik för fler än en region:
Postad bild



Jude 1 year ago
I would hope so, but I don't know much about the technical details with the Squeezebox client. The best people to approach with queries about features are Logitech themselves, since they are developing the client for their system:
http://www.logitech....upport-downl...



Källa: https://getsatisfact..._squeezebox_app

Redigerat av Mange36, 31 januari 2013 - 12:20.


#439

Postad 12 februari 2013 - 10:26

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Hur är det med Squeezebox server till Qnap idag, installerade den igår men får den inte att funka idag, Ska man köra logitech server ist????

#440

Postad 12 april 2013 - 16:03

Amor
  • Amor
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Snabb fråga innan jag trycker på köpknappen ;)
Funkar Touch tillsammans med Audio Pro Living LV.2 utan stärkare emellan?

Tack på förhand för snabb svar!

#441

Postad 12 april 2013 - 17:15

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Nej funkar inte. Audio Pro tar signalen från datorn via USB/trådlöst.

Redigerat av Unregistered1605, 12 april 2013 - 17:29.


#442

Postad 12 april 2013 - 17:17

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Snabb fråga innan jag trycker på köpknappen ;)
Funkar Touch tillsammans med Audio Pro Living LV.2 utan stärkare emellan?

Tack på förhand för snabb svar!


Alltså, SB Touch är bara en mediaspelare, ingen förstärkare. Om högtalarna i fråga inte är aktiva så krävs alltså en förstärkare. Eller aktiva högtalare :)

Edit: verkar som att högtalarna är aktiva? Och trådlösa på nåt sätt? Hittade detta på audio pros hemsida, fattar inte riktigt men det borde väl funka :)

Audio Pros flexibla, trådlösa sändare gör det möjligt för dig att ansluta vilken ljudkälla som helst. Du kan koppla den trådlösa sändaren direkt in i datorns USB-ingång eller till din stereo eller iPod-, iPhone- och iPad-docka genom en helt vanlig kabelanslutning. Klart! Nu är det bara att njuta av perfekt trådlöst ljud. Du kan ansluta alla ljudkällor som har ljudutgång till sändaren, och alla stereo aktiva högtalare som har ljudingång till mottagaren. (separat USB strömförsörjning krävs om inte enheten har USB strömuttag)


Redigerat av svanbo, 12 april 2013 - 17:22.


#443

Postad 13 april 2013 - 15:03

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 089 inlägg
  • 0

Snabb fråga innan jag trycker på köpknappen ;)
Funkar Touch tillsammans med Audio Pro Living LV.2 utan stärkare emellan?

Tack på förhand för snabb svar!

Vaa...finns Touchen att köpa fortfarande?

#444

Postad 18 april 2013 - 20:02

Amor
  • Amor
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Blocket ;) Köpknappen är på högtalarna... Men jag vågar inte än då jag inte vet om det funkar ihop eller inte...

#445

Postad 04 juli 2014 - 10:38

tommyq
  • tommyq
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Någon som har en Touch till salu? Skicka mig ett PM i så fall.
Är även intresserad av att köpa en Boom.

#446

Postad 16 oktober 2015 - 07:40

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Flyttade inlägget till https://www.minhembi...69031&p=4262627


Redigerat av Unregisteredc082866f, 16 oktober 2015 - 08:00.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.