Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG BD-550, BD-560, LG BD-570 samt LG BD-590

135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 mars 2010 - 18:49

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
I min jakt på bluray trillade jag för bi LG BD-560, LG BD-570 samt LG BD-590 när jag tittade på LG BD-390
Dessa 5xx modellerna är detta ersättaren för 390 vilket verkar vara den mest rekomenderade bluray spelaren i detta forum.

måste säga att 560 har riktigt bra pris. ca 2000kr på net on net.

Å detta för en bluray som verkar ha de mesta förrutom just wifi som verkar vara den enda riktiga skillnaden mellan spelarna.

Vad tror ni om dessa LG maskiner.


PS: finns att läsa lite om dem här: http://news.cnet.com...10449166-1.html

/Snowie

Redigerat av Unregistered2316b843, 05 september 2010 - 14:40.


#2

Postad 17 mars 2010 - 02:59

lystriod
  • lystriod
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

måste säga att 570 har riktigt bra pris. ca 2000kr på net on net.


560 menar du? De andra verkar inte säljas än.

Och jag är lite tveksam til om 590 kommer hit (officiellt) alls som den ser ut nu med sin HDD tydligen främst tänkt som stöd till nån filmtjänst, som givetvis bara finns "over there" då.

Redigerat av lystriod, 17 mars 2010 - 02:59.


#3

Postad 17 mars 2010 - 06:58

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

560 menar du? De andra verkar inte säljas än.

Och jag är lite tveksam til om 590 kommer hit (officiellt) alls som den ser ut nu med sin HDD tydligen främst tänkt som stöd till nån filmtjänst, som givetvis bara finns "over there" då.



Stämmer att jag menade 560. Hoppas på att se alla 3 här då dessa vore väldigt interesanta. funderar själv på att beställa den 570 sett att den finns att köpa i tyskland och kostade 289euro från elektrowelt24.

Redigerat av Unregistered2316b843, 17 mars 2010 - 07:04.


#4

Postad 26 mars 2010 - 12:31

_jet_
  • _jet_
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Intressant. Någon som vet mer exakt om skillnaderna mellan 560 och 570? Som det ser ut så har den mindre inget WiFi, men skiljer det nått mer?

#5

Postad 28 mars 2010 - 21:19

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
bd570 review
http://reviews.cnet....html#cnetReview

bd590 review
http://reviews.cnet....7.html?tag=also

bd560 på lg.com
http://www.lg.com/au...layer-BD560.jsp

skulle vilja veta lite mer om 560 om den klarar köra upp mkv filer från dvd-r & dvd+r dl skivor samt om det går koppla hd formatterad ntfs med +4gb filer som det funkade på 390:an
får söka lite mer på nätet...

#6

Postad 29 mars 2010 - 06:12

Unregistered479eaf9c
  • Unregistered479eaf9c
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Enligt manualen: "This player supports USB fl ash drive/external
HDD formatted in FAT16, FAT32 and NTFS when
accessing fi les (music, photo, movie). However,
for BD-LIVE and Audio CD recording, only FAT16
and FAT32 formats are supported. Use the USB
fl ash drive/external HDD formatted in either
FAT16 or FAT32 when using BD-LIVE and Audio
CD recording."

#7

Postad 29 mars 2010 - 06:23

Unregistered479eaf9c
  • Unregistered479eaf9c
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Det här och föregående inlägg gäller BD- 570.
Enligt Manualen stöds:"Overall
Available File extensions: “.jpg”, “.jpeg”, “.png”, “
.avi”, “.divx”, “.mpg”, “.mpeg”, “.mkv”, “.mp4”, “.mp3”,
“.wma”, “.wav”
Available fi le extensions diff er depending
on the DLNA servers.
Some wav fi les are not supported on this
player.
The fi le name is limited to 180 characters.
Depending on the size and number of the
fi les, it may take several minutes to read the
contents on the media.
Maximum Files/Folder: Less than 2000 (total
number of fi les and folders)
CD-R/RW, DVD±R/RW, BD-R/RE Format:
ISO 9660+JOLIET, UDF and UDF Bridge format
Video Files
Available resolution size: 1920 x 1080 (W x H)
pixels
Playable subtitle: SubRip (.srt / .txt), SAMI
(.smi), SubStation Alpha (.ssa/.txt), MicroDVD
(.sub/.txt), VobSub (.sub), SubViewer 1.0 (.sub),
SubViewer 2.0 (.sub/.txt), TMPlayer (.txt), DVD
Subtitle System (.txt)
VobSub (.sub) is not available in the
[Home Link] feature.
Playable Codec format: “DIVX3.xx”, “DIVX4.
xx”, “DIVX5.xx”, “XVID”, “DIVX6.xx” (Standard
playback only), H.264/MPEG-4 AVC, MPEG1 SS,
MPEG2 PS, MPEG2 TS
Playable Audio format: “Dolby Digital”, “DTS”,
“MP3”, “WMA”, “AAC”, “AC3”
Not all the WMA and AAC Audio format is
compatible with this unit."

#8

Postad 24 april 2010 - 16:12

HemmaKocken
  • HemmaKocken
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Någon som har en BD-570 hemma och kan ge några synpunkter?

#9

Postad 30 april 2010 - 14:40

Unregisteredc54ec40c
  • Unregisteredc54ec40c
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Jag har också funderat på en BD-390 pga. dess kraftfulla filformat stöd över WiFi. Även faktumet att den kör via n-standarden på nätverket. Det står inget om .iso filer format stöden. Då hela min DVD samling är överförd till min NAS så är det ett krav. Såg nu att BD-570 även kommit. Är det någon av dessa 2 som spelar .iso?

#10

Postad 09 maj 2010 - 08:38

Unregistered8aa2e223
  • Unregistered8aa2e223
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
BD-570 verkar vara den direkta ersättaren till BD-390.
De konkreta förbättringarna jag kan läsa mig till är dels att 570 är något mindre och dels att den är något snabbare.
Försämringen är att det interna minnet på 1 GB är borta, vilket betyder att du måste koppa in externt minne via USB för att nyttja BD-live. Dessutom är menysystemet ändrat (om det är bra eller dåligt är nog en smaksak)

I England är 570 billigare än 390. Hos Elgiganten är tvärtom 570 dyrare (2995 mot 2449). Jag räknar kallt med att 570 kommer att sjunka något i pris i närtid.

#11

Postad 09 maj 2010 - 09:20

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Var på MM (tyskland) igår och tittade på de nya modellerna och 570 kostade närmare 280 euro medans 390 gick på 230euro. Känner själv att jag kommer sattsa på 560 för 160euro då jag heldre kör med nätverkskabel.

#12

Postad 14 maj 2010 - 05:38

Unregistered4e41c0e7
  • Unregistered4e41c0e7
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tja, e det någon som haft problem med texten inte visas eller bara visas mycket snabbt när man spelar upp ifrån USB minne med MKV format!? Vissa filmer funkar det på och så blirdet inte å i texten utan det blir ´l, eller går det att ställa in? eller har det kommit några uppdateringar? isf hur instalerar man uppdateringar? Har nyligen köpt en Lg bd560 eftersom inte mint tv lg pk550 inte stödde dts.
Vore tacksam för ett svar från någon lärd innom ämnet.

#13

Postad 14 maj 2010 - 09:46

cappy
  • cappy
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej.
jag är en ny ägare av LG BD-560.
Testade den lite i går. Nu har jag inte testat annat än ps3 förut.
Fantastisk bild och ljud på Bluray. kunde inte se någon skilnad på dvd. då jag tror TVn skalar upp lika bra som denna.
Jag kunde inte spela upp filmer via nätverket. funkar det bara på USB?
En sak som var mycket bra. om jag stoppar in en CD fattade min onkyo 607 det och spelar upp stereo, det funkade inte med min gamla DVD, där jag måtte dra egna kablar från DVD'en till sterkarens CD ingång, och välja CD när jag skulle lysna på CD. och DVD när en filmplatta stoppades in.

Mvh
Cappy

#14

Postad 14 maj 2010 - 12:20

Unregistered8aa2e223
  • Unregistered8aa2e223
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Efter att ha läst runt på utlänska sidor om BD570 funderar jag på om det ändå inte är bättre att köra på BD390, särskilt om den förstnämnda inte är billigare i Sverige.

Här är en jämförelse mellan de två (US-utgåva)
http://www.lg.com/us.....deo/index.jsp

570 har flera "Internet Services", men oftast kan man inte använda dessa utanför USA.

Största problemet med 570 är att det interna minnet är borta jämfört med 390.
Kopplar man in en NTFS-HDD kan man inte använda den till BD-live eftersom den funktionen kräver en FAT-formaterad HDD.
ÄR BD-live något man använder och har nytta av?

I 570 är även den analoga 7.1-utgången, men det stör inte mig då jag kör allt via HDMI.

Nån annan som har åsikter i frågan LG BD 390 vs LG BD 570?

#15

Postad 26 augusti 2010 - 08:00

Siouxsic
  • Siouxsic
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har haft BD-570 i några veckor och är nöjd med den.

Några minus dock:
- laggig i menyn
- laggig när man snabbspolar filmer över WiFi (inte testat trådat)
- DLNA är en besvikelse, men detta kanske inte är maskinens fel utan snarare att DLNA i sig inte är tillräcklig?
- Den hittar inte min NAS (addonics NASU2) Detta är det största minuset. Varför gör den inte det? fixa?

Någon annan som har denna spelare och har samma problem? Eller ännu mer intressant om ni INTE har dessa problem.

#16

Postad 26 augusti 2010 - 15:47

Sluring
  • Sluring
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag har också funderat på en BD-390 pga. dess kraftfulla filformat stöd över WiFi. Även faktumet att den kör via n-standarden på nätverket. Det står inget om .iso filer format stöden. Då hela min DVD samling är överförd till min NAS så är det ett krav. Såg nu att BD-570 även kommit. Är det någon av dessa 2 som spelar .iso?


Vet ej hur det är med 570 men jag äger själv en 390 och den spelar EJ .iso

#17

Postad 26 augusti 2010 - 20:37

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Var på väg att köpa en Philips BDP3000 på Mediamarkt eftersom dom säljer den för 699kr men den går bort eftersom den inte kan koda av HD-formaten och skicka som multikanals pcm. Min fråga är om BD560 klarar detta? Har sökt runt men inte hittat något rakt svar på det. Sitter med en lite äldre förstärkare så måste koda av i spelaren. :rolleyes:

#18

Postad 27 augusti 2010 - 00:08

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Var på väg att köpa en Philips BDP3000 på Mediamarkt eftersom dom säljer den för 699kr men den går bort eftersom den inte kan koda av HD-formaten och skicka som multikanals pcm. Min fråga är om BD560 klarar detta? Har sökt runt men inte hittat något rakt svar på det. Sitter med en lite äldre förstärkare så måste koda av i spelaren. :rolleyes:

enligt bruxen klarar den det.

#19

Postad 30 augusti 2010 - 15:26

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Har köpt en BD560 och är nu väldigt förbryllad. Nästan varje site som säljer BD560 skriver att den kan streama material från pc och har stöd för DLNA men jag hittar inga inställningar för det i spelaren och kollar man manualen så står det ingenting om det. I manualen för BD570 så är det tydliga instruktioner om det. Dom skriver Network Blu-ray disc player på kartongen och det betyder alltså att den kan spela youtube filmer!? En network player ska väl klara att just spela grejer över nätverk inte bara skit youtube!?

#20

Postad 03 september 2010 - 16:14

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Kan man göra en BD560 regionsfri???

#21

Postad 04 september 2010 - 15:58

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Har köpt en BD560 och är nu väldigt förbryllad. Nästan varje site som säljer BD560 skriver att den kan streama material från pc och har stöd för DLNA men jag hittar inga inställningar för det i spelaren och kollar man manualen så står det ingenting om det. I manualen för BD570 så är det tydliga instruktioner om det. Dom skriver Network Blu-ray disc player på kartongen och det betyder alltså att den kan spela youtube filmer!? En network player ska väl klara att just spela grejer över nätverk inte bara skit youtube!?


Nej, den verkar inte kunna ta emot strömmar från någona annanstans än från USB'n och You Tube, det är tyvärr det som är 'Network Player'.

Jag kommer lämna tillbaka min och köpa en Dune istället.

#22

Postad 04 september 2010 - 19:09

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0
Överväger att lämna tillbaka min BD560 också, frågan är om netonnet tar tillbaka den då den är öppnad/använd..

#23

Postad 05 september 2010 - 08:58

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Överväger att lämna tillbaka min BD560 också, frågan är om netonnet tar tillbaka den då den är öppnad/använd..


Netonnet har 14 dagars öppet köp även om du öppnat och använt produkten. Jag köpte min BD560 där och gick bara in och fick pengarna tillbaka eller om jag ville, välja en annan produkt. Jag tog en BD390 istället och är väldigt nöjd än så länge.

Redigerat av Sledgeman, 05 september 2010 - 09:01.


#24

Postad 05 september 2010 - 14:34

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Dustinhome har kampanj på LG BD550 känns inte som man får mycket bättre för 995kr om man endast vill kunna se blu ray filmer. :)

#25

Postad 05 september 2010 - 20:38

spuj
  • spuj
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

Netonnet har 14 dagars öppet köp även om du öppnat och använt produkten. Jag köpte min BD560 där och gick bara in och fick pengarna tillbaka eller om jag ville, välja en annan produkt. Jag tog en BD390 istället och är väldigt nöjd än så länge.


Kanon! Vad skönt..

#26

Postad 16 september 2010 - 11:41

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Jag är ute efter en snabb BD-spelare. Mediamarkt säljer LG BD550 för 795:- nu på lördag. Det måste väl vara ett fynd om man vill ha en hyfsat bra men billig spelare?

Jag sökte den på LGs hemsida men den verkar redan ha utgått, vad kan det beror på? 360, 370 och 390 finns alla kvar. Var 550 är sådan stor flopp att den lades ner direkt?

Någon som har haft 550 ett tag och kan ge betyg? Är den bättre än 350? Någonting uppenbart sämre än gamla hyllade 370? Finns det positionsminne om man tar ut skivan? Stöds .mkv-filer? Hur är ljudnivån?

#27

Postad 17 september 2010 - 13:47

k66a
  • k66a
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Ska också på mediamarkt nu på lördag, fick svar av LG ang vad som skiljde denna från BD 560 som jag först tittat på:

Det som skiljer modellerna åt är inget i hårdvaran, utan mjukvaran. BD560 är en nordisk modell och BD550 är ej lanserad på den nordiska marknaden. Detta innebär att det ej är garanterat att en svensk manual eller svenskt menyspråk är inkluderat. Nedan ser du de format som BD550 stödjer:

Tillgängliga ltillägg BD550: ".jpg", ".jpeg", ".png", ".avi",
".divx", ".mpg", ".mpeg", ".mkv ", ".mp4", ".mp3",
".wma", ".gif "

Med Vänliga Hälsningar,


LG Support

Känns som en Ok maskin för mig.

#28

Postad 18 september 2010 - 21:56

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Jag köpte en BD550 idag för 799:-. Personalen i butiken hade ingen aning om specificationerna på den här modellen. De läste upp DivX HD, MKV Playback och External HDD playback från kartongen och det räckte för att jag skulle bestämma mej. När jag startade upp den såg jag att det fanns svenska menyer och svensk instruktionsbok så det var inga konstigheter alls.

Spelaren ser ut att fungera bra. Ljudnivån är försumbar och lägre än på t.ex. Samsung BD4600. DVD-bilden och fulfilms-bilden är klart bättre än på min 3 år gamla Panasonic hårddiskvideo. Jag har en fulfilm som jag inte kan snabbspola på min Samsung BD4600 men det går bra med den här spelaren. Jag har dock aldrig uppgraderat Samsungen så det kan vara den mjukvaran som spökar. På Blu-ray och DVD kan man ändra textning, ljud och lite andra inställningar utan att lämna filmen. Positionsminnet fungerar när man stoppar, stänger av spelaren och till med när man öppnar släden och kör in samma skiva igen. Det går att lägga in markeringar också men liksom positionsminnet förvinner det om man byter skiva så det har man kanske inte så stor nytta av. Användargränssnittet överlag är bra och kräver ingen instruktionsbok.

Jag provade även att titta på filmer och bilder från ett USB-minne och ett par olika externa hårddiskar och det gick hur bra som helst. Spelaren är till och med mycket snabb i bläddringen mellan mappar och filer. Snabbare än min dator... Det finns ingen USB-ingång på baksidan utan bara på fronten. Det är därför inte så snyggt att lämna USB-minne eller extern disk inkopplad permanent.

Jag provade att programmera fjärren för styrning av min Panasonic-tv men det gick inte. Det var länge sedan jag stötte på en ny apparat där fjärren inte gick att programmera till min tv. Jag har ingen annan pryl från LG så jag vet inte om det bara är just den här spelaren eller om det gäller alla LG-fjärrkontroller. Enligt instruktionsboken ska den fungera till Samsung, Sony och ett par mindre kända fabrikat.

Att inte fjärren går att programmera till Panasonic-tv är faktiskt det enda negativa jag kan komma på med spelaren. För 800:- törs jag sträcka mej till att detta köp var bland det mest prisvärda Blu-rayköpen som har gått att göra hittills.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 18 september 2010 - 22:00.


#29

Postad 19 september 2010 - 10:37

SolidRock68
  • SolidRock68
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag köpte en BD550 idag för 799:-. Personalen i butiken hade ingen aning om specificationerna på den här modellen. De läste upp DivX HD, MKV Playback och External HDD playback från kartongen och det räckte för att jag skulle bestämma mej. När jag startade upp den såg jag att det fanns svenska menyer och svensk instruktionsbok så det var inga konstigheter alls.

Spelaren ser ut att fungera bra. Ljudnivån är försumbar och lägre än på t.ex. Samsung BD4600. DVD-bilden och fulfilms-bilden är klart bättre än på min 3 år gamla Panasonic hårddiskvideo. Jag har en fulfilm som jag inte kan snabbspola på min Samsung BD4600 men det går bra med den här spelaren. Jag har dock aldrig uppgraderat Samsungen så det kan vara den mjukvaran som spökar. På Blu-ray och DVD kan man ändra textning, ljud och lite andra inställningar utan att lämna filmen. Positionsminnet fungerar när man stoppar, stänger av spelaren och till med när man öppnar släden och kör in samma skiva igen. Det går att lägga in markeringar också men liksom positionsminnet förvinner det om man byter skiva så det har man kanske inte så stor nytta av. Användargränssnittet överlag är bra och kräver ingen instruktionsbok.

Jag provade även att titta på filmer och bilder från ett USB-minne och ett par olika externa hårddiskar och det gick hur bra som helst. Spelaren är till och med mycket snabb i bläddringen mellan mappar och filer. Snabbare än min dator... Det finns ingen USB-ingång på baksidan utan bara på fronten. Det är därför inte så snyggt att lämna USB-minne eller extern disk inkopplad permanent.

Jag provade att programmera fjärren för styrning av min Panasonic-tv men det gick inte. Det var länge sedan jag stötte på en ny apparat där fjärren inte gick att programmera till min tv. Jag har ingen annan pryl från LG så jag vet inte om det bara är just den här spelaren eller om det gäller alla LG-fjärrkontroller. Enligt instruktionsboken ska den fungera till Samsung, Sony och ett par mindre kända fabrikat.

Att inte fjärren går att programmera till Panasonic-tv är faktiskt det enda negativa jag kan komma på med spelaren. För 800:- törs jag sträcka mej till att detta köp var bland det mest prisvärda Blu-rayköpen som har gått att göra hittills.


Har en liten fråga till dig: Har du testat om det går att köra mkv filer från extern hd? Köpte mig en Lg bd 550 igår på MM, men för mig funkar det inte med mkv, spelaren startar bara om när jag försöker få igång filmen. Har även kört en uppdatering av firmware utan att det funkar. Övriga filformat verkar funka....

Har även en följdfråga: Går det verkligen att strömma YouTube från denna via hemnätverk/internet?
För mig funkar det inte.....

Redigerat av SolidRock68, 19 september 2010 - 12:15.


#30

Postad 19 september 2010 - 22:23

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0

Har en liten fråga till dig: Har du testat om det går att köra mkv filer från extern hd? Köpte mig en Lg bd 550 igår på MM, men för mig funkar det inte med mkv, spelaren startar bara om när jag försöker få igång filmen. Har även kört en uppdatering av firmware utan att det funkar. Övriga filformat verkar funka....

Har även en följdfråga: Går det verkligen att strömma YouTube från denna via hemnätverk/internet?
För mig funkar det inte.....

Jag drog hem The Book Of Eli i .mkv för att testa och det fungerade utmärkt. Jag spelade upp den från en Samsung S2 500GB.

Streama via nätverk är jag inte intresserad av så det orkar jag inte testa.

Edit: Jag har inte uppdaterat mjukvaran. Det är version BD4.373.00.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 19 september 2010 - 22:27.


#31

Postad 20 september 2010 - 07:04

SolidRock68
  • SolidRock68
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag drog hem The Book Of Eli i .mkv för att testa och det fungerade utmärkt. Jag spelade upp den från en Samsung S2 500GB.

Streama via nätverk är jag inte intresserad av så det orkar jag inte testa.

Edit: Jag har inte uppdaterat mjukvaran. Det är version BD4.373.00.


Testade en annan mkv i går kväll och den funkade bättre. Verkar ha med att göra vilken typ
av mkv det är....

#32

Postad 04 oktober 2010 - 12:48

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Hejsan,

Någon här som kan förklara hur layouten är på BD550, läser spelaren "thumbs" så man på ett trevligt sätt kan se vilken film det är från exempelvis en extern hårddisk?

Nu har Elgiganten spelaren för 799 och det är ruskigt billigt om den nu klarar MKV. Är det någon som haft problem gällande läsning av MKV från stora hårddiskar?

Hur är hastigheten vid start av Bluray skiva?

Är den ens jämförbar med en WD HD TV :lol: ?

#33

Postad 04 oktober 2010 - 13:29

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Hej!
Jag funderade skarpt på en WD HD TV Live - men skippade den när jag hittade denna (BD550) på EG för 799:-. Mitt behov var att kunna spela MKV och AVI samt gärna DVD och BluRay. Har snabbtestat nu på lunchen och allt jag spelat funkar bra och snyggt. Blir finfint med en USB-hårddisk med en pappakatalog och en barnkatalog i roten. Inga Thumbs som jag sett ännu...

Som svar på din fråga - ja, man kan jämföra BD550 med WD HD TV om man har mitt behov. Att kunna spela upp DVD och BluRay ser jag som en bonus.

Redigerat av Repeat, 04 oktober 2010 - 13:34.


#34

Postad 04 oktober 2010 - 13:45

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Som svar på din fråga - ja, man kan jämföra BD550 med WD HD TV om man har mitt behov. Att kunna spela upp DVD och BluRay ser jag som en bonus.


Tack för ett snabbt svar, det får nog bli en sådan :lol:

#35

Postad 04 oktober 2010 - 21:40

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0

Hejsan,

Någon här som kan förklara hur layouten är på BD550, läser spelaren "thumbs" så man på ett trevligt sätt kan se vilken film det är från exempelvis en extern hårddisk?


Från en extern hårddisk

Bifogad fil  BD550__Medium_.jpg   45,02K   4 Antal nerladdningar


edit: Om någon skulle undra har jag självklart rippat alla filmerna själv från mina egna köpfilmer.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 04 oktober 2010 - 21:42.


#36

Postad 05 oktober 2010 - 08:23

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Från en extern hårddisk

Bifogad fil  BD550__Medium_.jpg   45,02K   4 Antal nerladdningar


edit: Om någon skulle undra har jag självklart rippat alla filmerna själv från mina egna köpfilmer.

Har rippat DVD till AVI med DVD-Fab och dessa funkar inte på min 550 (funkar på datorn och alla andra rippningar har hittills funkat på BD550). EN fråga - vad rippar du med för program?

#37

Postad 06 oktober 2010 - 01:41

severely
  • severely
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
kan 560 streama tex mkv från min dator?

#38

Postad 06 oktober 2010 - 10:59

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

kan 560 streama tex mkv från min dator?


Svar nej!

#39

Postad 06 oktober 2010 - 22:06

Asec
  • Asec
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Ganska viktigt för mig att som Youtube fungerar på BD550. Någon som kan bekräfta det?

#40

Postad 07 oktober 2010 - 07:50

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Har rippat DVD till AVI med DVD-Fab och dessa funkar inte på min 550 (funkar på datorn och alla andra rippningar har hittills funkat på BD550). EN fråga - vad rippar du med för program?

Chandler_75 har svarat per pm. Tack!
Men jag hittade felet - det var mitt eget. My error...
Om ni rippar barnens (eller era egna) surt förvärvade DVD:er med DVD-Fab för att köra i BD550 så tänk på att DVD-fab per default skapar ett filnamn med en punkt i (BEAR_BROTHERS.title1.avi). Denna punkt tolereras inte av BD550 (och säkert fler modeller) och låser maskinen vid uppspelning (man måste dra ur sladden för att få igång den).

Lösning - döp om filen och ta bort punkten (bjornbroder.avi)... Alla glada!
:)

Redigerat av Repeat, 07 oktober 2010 - 12:48.


#41

Postad 08 oktober 2010 - 07:45

Unregistered5cdeef9b
  • Unregistered5cdeef9b
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Kan 560 spela upp .mkv filer med subtitles om man använder separat subtitle-fil (i .srt format t.ex.) från USB?


Kan 570 göra samma sak direkt via stream från datorn?

Följer det något mjukvaruprogram med 570:an? Eller vilket program används för streamingen?

#42

Postad 08 oktober 2010 - 18:03

severely
  • severely
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Kan man streama mpg med 560 då? Avi?

Och hur funkar den med subtitles filer?

#43

Postad 08 oktober 2010 - 18:22

Riffard
  • Riffard
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Har BD550 och där kan man spela upp .mkv filer med separata subtitles filer. Via USB då.

#44

Postad 10 oktober 2010 - 00:25

piraya01
  • piraya01
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Kan de här nya spelarna, spelaupp filmer från en vanlig windows utdelning på nätverket?

#45

Postad 11 oktober 2010 - 14:50

bsba
  • bsba
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Vore fortfarande intressant att veta om man kan göra dessa regionsfria på ett enkelt sätt?

MediaMarkt säljer fortfarande dessa för 799:- ( idag 11/10 )

Redigerat av bsba, 11 oktober 2010 - 14:52.


#46

Postad 14 oktober 2010 - 23:37

olof o
  • olof o
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej!

Ni som har LG BD-550, hur mycket låter era apparater? Funderar på om jag fått ett måndagsexemplar då jag tycker att min tjuter ganska mycket när man spelar upp BD-filmer (men det kanske man får acceptera i den här prisklassen?:P).

Mvh Olof

#47

Postad 15 oktober 2010 - 14:40

Riffard
  • Riffard
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Min låter knappt någonting. Märker absolut inget ljud från den när jag tittat på film. Då har jag även tittat på filmer med nästintill ljudlösa scener. Tror tyvärr du fått en måndagsexemplar, åk tillbaka med den.

#48

Postad 17 oktober 2010 - 16:19

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Samma här, knäpptyst. Till skillnad från t.ex. Samsung BD4600 som hörs tydligt när den är igång.

#49

Postad 22 oktober 2010 - 22:46

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Köpte en BD-550 idag på elgigantens megastore invigning i Helsingborg 499:- där var många ex kvar i kväll innan stängningsdags, blir uppkoppling senare i veckan då min reciever kommer hem Pioneer VSX-520 1495:- också från elgigantens invigning.

http://www.pioneer.s...20-K/index.html

#50

Postad 24 oktober 2010 - 06:49

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Nån mer som uppdaterat mjukvaran i sin BD 550, efter jag gjort det så försvann AUTO resolution funktionen, nu så ger det ut 1080P på allt fråm vilken källa som helst, DVD, BD skiva, USB HDD?
När LG loggan vid boot visas så kommer där ett hackande ljud, när loggan försvinner så försvinner ljudet, men det låter precis som ett JORD fel, innan uppdatering fanns det inte där?!
Innan funkade allt AUTOMATISKT den anpassade sig till källans upplösning?!
Simplinkfunktionen likaså?!

Redigerat av pege63, 24 oktober 2010 - 06:52.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.