Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#7451

Postad 26 oktober 2014 - 17:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag skalar bort huden i händerna innan jag blir trött på grippern. Funkar helt enkelt inte för mig då jag sliter händerna så hårt på gymmet ändå redan. Bryr mig ändå inte så mycket om greppstyrka just nu, ska inte tävla förrän om minst ett år till och jag tror mitt grepp håller för 170 i mark med omvänt grepp och en jävla massa magnesium.

Blev inget träningspass för mig idag. Mådde verkligen skit igår efter jag kom hem från gymmet. Tog en tupplur på golvet i typ en halvtimme innan jag gick och duschade. Jag frös, var svag och hela kroppen värkte. Tvingade mig till att laga något att äta, fick inte i mig mycket alls. Hade bultande huvudvärk också. Tog en alvedon och gick och la mig 20:40. Vaknade omkring två timmar senare och var alldeles blötsvettig. Somnade om och sov till 8:40 i morse, så 13 timmar i sängen blev det. Mår bättre idag men fortfarande inte riktigt hundra och kroppen värker fortfarande lite. Inte så mycket träningsvärk dock, men antar att det är för att jag sov så pass länge. Blir nog vila imorgon också och satsar på tisdagen istället.

#7452

Postad 26 oktober 2014 - 17:28

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Jag skalar bort huden i händerna innan jag blir trött på grippern. Funkar helt enkelt inte för mig då jag sliter händerna så hårt på gymmet ändå redan. Bryr mig ändå inte så mycket om greppstyrka just nu, ska inte tävla förrän om minst ett år till och jag tror mitt grepp håller för 170 i mark med omvänt grepp och en j*vla massa magnesium.

Blev inget träningspass för mig idag. Mådde verkligen skit igår efter jag kom hem från gymmet. Tog en tupplur på golvet i typ en halvtimme innan jag gick och duschade. Jag frös, var svag och hela kroppen värkte. Tvingade mig till att laga något att äta, fick inte i mig mycket alls. Hade bultande huvudvärk också. Tog en alvedon och gick och la mig 20:40. Vaknade omkring två timmar senare och var alldeles blötsvettig. Somnade om och sov till 8:40 i morse, så 13 timmar i sängen blev det. Mår bättre idag men fortfarande inte riktigt hundra och kroppen värker fortfarande lite. Inte så mycket träningsvärk dock, men antar att det är för att jag sov så pass länge. Blir nog vila imorgon också och satsar på tisdagen istället.

170kg mark? He.. jä..r. Får grymma valkar av shrugs på 110kg. :) Men greppträning är väldigt bra i vardagen också. Inte minst när man skall få upp gurk och syltburkar. :)

#7453

Postad 27 oktober 2014 - 19:37

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Tru dat!

Bifogad fil(er)



#7454

Postad 27 oktober 2014 - 19:47

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Några här som tränar med grippers och har något bra upplägg? nyss beställt hem COC 2 kommer nog på måndag, har redan 1an.


Steget mellan ettan och tvåan är väldigt stort. Jag gör 12-13 reps med #1 men kan ännu inte stänga #2 helt. Har även en #1,5 som jag kan stänga några gånger. Mitt mål är att klara att stänga #2 helt innan årets slut. Har tränat med grippers 1-2 ggr per vecka i ca. ett års tid, förutom några veckors uppehåll.

#7455

Postad 27 oktober 2014 - 20:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Håller med. Jag kunde klämma ettan 25 gånger i rad innan jag stängde tvåan en gång. Har fö ett pers på 2.5 men det har hänt en gång, en jävligt bra dag :D

#7456

Postad 27 oktober 2014 - 20:43

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Jag har problem med att stänga 0,5, riktigt jävla gränsfall med vänstern.. Högern kanske jag kan stänga tio gånger.
Tror dock inte att jag är så klen egentligen eftersom jag orkar hålla 24kg kettlebells svingande, samt att jag orkar hålla 160kg marklyft (med omvänt grepp). Stänga CoC är jag dock jävligt kass på..

#7457

Postad 27 oktober 2014 - 21:52

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Hur greppar ni, armen rakt ut, längs med kroppen eller pressad mot låret?

#7458

Postad 27 oktober 2014 - 22:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Rakt ut, man får ju inte fuska. Vilket jag lär ha gjort med coc 2.5 misstänker jag.

#7459

Postad 28 oktober 2014 - 01:37

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Håller armen "rakt ut" men lite böjd, vilket känns mest naturligt. Testade nyss tvåan mot låret och då gick det att stänga den tämligen enkelt. Men det är ju fusk som sagt. Dock en liten moralhöjare att veta att den har stängts en gång nu. :P

#7460

Postad 28 oktober 2014 - 17:29

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Riktigt seg dag idag. Tror jag fortfarande inte är riktigt frisk. Idag tänkte jag träna på nytt grepp i pressar. Har alltid greppat runt stången helt förut, vilket funkar bra på lättare vikter, men nu när man börjar komma upp på tyngre vikter så gör det så jäkla ont. Kollat lite videos på youtube om hur man ska hålla i bänk och jag provade det idag. Körde väl totalt en 30-40 reps på 50kg utspritt över väldigt många set, provade lite olika tekniker och så. Fick inte riktigt till något som kändes bra tyckte jag. Provade militärpressar också och där fick jag faktiskt till det rätt bra på 50kg, gjorde inte alls speciellt ont.

Provade lite mark också när jag ändå var i farten. Kände på lite sumolyft och sen provade jag lyfta med rundad övre rygg, som Konstantinovs gör. Gick inte speciellt bra något av det.

#7461

Postad 28 oktober 2014 - 18:47

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Har du koll på tekniken för "rundad rygg" då? Det är lite mer till det än vad man först tror och jag blev först klokare på det när jag såg denna video där Jeremy Hamilton förklarar den bra.

http://youtu.be/zR6441fFLdo

Jobbigt idag på gymmet. Jäkla 5 repsvecka. Har ju inte cardion för så många reps :P
Tränade lite för tight inpå lunchen så detta kombinerat med relativt högt tempo i marken fick illamåendet att göra sig påminnt. Midjemåttet befinner sig just nu också mellan två hål i bältet. Ena är för löst och andra är för tight. Måste varit en kul syn när man började komma in the zone inför toppsetet på marken och direkt när jag går ner för att greppa stången så känner jag bara att bältet trycker upp maten. Så fick snabbt ställa mig upp och låta den sjunka ner igen :lol:

#7462

Postad 28 oktober 2014 - 19:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag tyckte att han gav en bra genomgång. därefter kollade jag på en 30 minuter lång video där folk lyfte 600lbs+, vissa till och med över 800lbs. det roliga var att så gott som alla hade den sk rundade ryggen, dvs framåtlutande axlar.

Redigerat av Zartok, 28 oktober 2014 - 20:02.


#7463

Postad 28 oktober 2014 - 20:02

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Nej jag tycker nog att man ska bemästra och bygga upp den vanliga tekniken innan man ger sig i kast med denna. Speciellt också för att få en bra hållning att jobba utifrån.

#7464

Postad 28 oktober 2014 - 20:35

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Såg Rolley Winkler i senaste Flex..dra åt h..vete viken packe...

#7465

Postad 28 oktober 2014 - 23:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Har du koll på tekniken för "rundad rygg" då? Det är lite mer till det än vad man först tror och jag blev först klokare på det när jag såg denna video där Jeremy Hamilton förklarar den bra.

http://youtu.be/zR6441fFLdo


Inte alls. Bestämde mig bara för att prova det idag för jag var uttråkad och jag såg en kompis träna mark.
Läste denna artikel för någon dag sedan http://gregnuckols.c...-your-deadlift/ och det är ju logiskt att man kan dra mer med rundad rygg eftersom man får bättre vinklar.


Nej jag tycker nog att man ska bemästra och bygga upp den vanliga tekniken innan man ger sig i kast med denna. Speciellt också för att få en bra hållning att jobba utifrån.


Jag har markat med "vanlig" teknik i över fyra år nu. För ca 1½ år sedan så tränade jag ett pass med Jenny Sellén (en av dom bästa tyngdlyftarna i Sverige) och hon sa att min teknik i mark var perfekt (vanlig markteknik alltså).

Det kommer nog dröja länge innan jag drar tunga vikter med krökt rygg men jag tror jag ska öva lite då och då på tekniken med lättare vikter. Drog 80 som mest idag och mot slutet så började det kännas okej. Bara jäkligt svårt att bara kröka övre ryggen och hålla undre delen rak.

Edit: Här är mitt klipp på 170 i mark som jag tog i somras typ två veckor efter att jag hade kommit hem från resan http://instagram.com/p/rmuennBPdr/

Redigerat av Ala_95, 28 oktober 2014 - 23:20.


#7466

Postad 28 oktober 2014 - 23:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Svåra är väl att veta hur _mycket_ man kröker ryggen när man sätter latsen på plats en sådan gång? Känns ju inte som nåt man testar bara för att se om man maxar mer på en gång, direkt :) Ser man ut som ett uppochnervänt U är det ju inte jättebra, direkt.

Intressant dock.

#7467

Postad 28 oktober 2014 - 23:46

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Det gäller att vara självkritisk. När elitlyftare som hållit på i mer än 20 år säger att de fortfarande inte bemästrat en teknik så inser man vilket djup det innebär.

Slow and steady wins the race.

#7468

Postad 29 oktober 2014 - 13:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Jag använde speglar. Hade spegel till höger och vänster om mig och filmade från sidan också.

#7469

Postad 29 oktober 2014 - 14:17

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Nu blev jag också sugen på att prova shrugs. Ska man dra axlarna så långt bakåt och uppåt som man kan?

#7470

Postad 29 oktober 2014 - 15:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Uppåt rakt. Ev lite bakåt så att du inte fallet framåt, men absolut inte som många har bilden av, typ att man borde dra ihop skulderbladen.

#7471

Postad 29 oktober 2014 - 19:09

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Är det smidigast att köra i smithen eller? Känns som att det kan vara lättare mellan seten och lättare att använda remmar eller liknande när man har bekvämligheten av smithen.

#7472

Postad 29 oktober 2014 - 19:10

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Smidigare kanske men bästa är ju att köra med fria vikter.

#7473

Postad 29 oktober 2014 - 22:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Dom få gånger jag kör shrugs så är det med lätta vikter (inte sådana som det pratas om här) och jag står något framåtlutad så att stången inte hänger mot paketet och så drar jag lite snett uppåt/bakåt och håller kvar i toppläget ungefär en sekund. Man ska absolut inte "rulla" axlarna.

Edit: Förresten, finns det några kampsportare här inne? Är nästan lite sugen på att lära mig något dugligt självförsvar. Vet att jag är helkass på sådant och det känns som en bra investering att lägga lite tid på. Man är ju ute en del ibland sent på kvällarna och nu när man bor i en storstad så vet man aldrig vad det finns för typer. Vad är lämpligt att kika på? Finns ju typ MMA men det känns som lite overkill. Boxning skulle väl vara ett alternativ men vad mer finns det?

Redigerat av Ala_95, 29 oktober 2014 - 22:16.


#7474

Postad 29 oktober 2014 - 23:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det bästa självförsvaret du kan lära dig, den bästa formen av mma är 2 eller 400 meter löpning. Blir du påhoppad av någon så är det bästa att försöka springa därifrån. Fort. Även om det är någon ensam så har den troligtvis mer erfarenhet av slagsmål än dig då det är sällan som såna människor är änglar. Utöver det så vet du inte om dom har en kniv eller vad som helst. Så spring. Kan du inte springa så tycker jag att feministiskt självförsvar är bra grund. Gå efter svaga punkter.

Gräva ner bakom nyckelbenet, peta i ögon, slå mot hals eller nacke. Mellangärde eller skrev. Men jag kan garantera att om du slår in en tumme i någons öga så är det färdigt efter det. Sen går det även att börja bryta mot armar eller handleder, men det tror jag är sällan att det händer i slagsmål på gatan. Måste du försvara dig så gå efter ögon näsa och hals.

#7475

Postad 30 oktober 2014 - 00:09

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Krav Maga är det som bäst lämpar sig om man är ute efter att vinna med konstens alla regler. Jag är dock den som inte hade tagit till sånt om det verkligen inte var sista utvägen. Lite heder när man drar någon på käften får det ändå vara :P

#7476

Postad 30 oktober 2014 - 09:03

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jag brukar köra shrugs med hantlar istället för stång. Tycker jag får bättre kontakt då, eller åtminstone känns det bättre.

Angående självförsvar har Zartok flera bra poänger. MMA tror jag dessutom inte är någon höjdare om du hamnar i ett trängt läge, du vill liksom inte brotta ned den eller de som attackerar dig. Undvika att hamna i backen i alla lägen för du vet inte vem som kan få för sig att sparka dig i huvudet. Jag är dock medveten om att MMA innefattar mer än brottning, men är du osäker och går på ett grepp av ren reflex kan det sluta illa. Min erfarenhet är att den som är aggresivast och är beredd att ta till mest våld brukar gå vinnande. Det ska göra jävligt ont på kort tid helt enkelt, typ som feminististikt självförsvar eller Krav Maga som Birkanoff nämnde.

Edit: Låter nästan som att jag uppmanar till våld, det vill jag inte göra. Men tycker det är bra att kunna försvara sig. I Örebro har vi just nu t.ex. folk som hoppar på helt random personer och slår ned de. Hoppas de hoppar på fel person snart.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 30 oktober 2014 - 09:16.


#7477

Postad 30 oktober 2014 - 11:09

Razorblade
  • Razorblade
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 1
Borde inte den här tråden byta namn till biffar som redan gymmat i flera år? ;)

#7478

Postad 30 oktober 2014 - 12:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Borde inte den här tråden byta namn till biffar som redan gymmat i flera år? ;)


Snarare ynglingar som börjar bli gamla och feta och åker till gymmet för att spana på brudar :)

#7479

Postad 30 oktober 2014 - 13:32

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
vad tror ni om den här http://www.bodybuild...-shoulder-shrug

#7480

Postad 30 oktober 2014 - 13:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Ja det fungerar ju det med. Men du missat ju greppträningen då.

#7481

Postad 30 oktober 2014 - 17:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Hmm, ska kolla om det finns någon Krav Maga förening här omkring. Problemet med feministiskt självförsvar är att det är feminister där...

Körde lite lätt benträning idag. Fortfarande seg i kroppen och under knäböjen mådde jag inte alls nå vidare. Körde tior på 80 i lågstång, fokuserade på fina, kontrollerade reps med bra djup. Blev väl 5-6 set tror jag. Började snacka med en kille där som hade tävlat i SM i styrkelyft. Fick prova några av hans CoC grippers. Ettan stängde jag rätt lätt med högerhanden trots att jag hade stått och kört typ 6-7 set raka mark. Tvåan gick inte och trean rubbade jag inte ens. Han själv visade på tvåan som han stängde superenkelt. Han var iofs rätt grov också jämfört med mig.

Rygg och biceps imorgon efter mattetentan. Kan vara skönt att skingra tankarna lite efter en sådan hemsk sak.

#7482

Postad 30 oktober 2014 - 19:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tror inte det finns kurser för feministiskt självförsvar. Det finns bara instruktionsböcker för hur det ska användas. Men det fungerar det med. Det är en teknik mot män, vilket även är den troliga angreppstypen :)

#7483

Postad 30 oktober 2014 - 20:15

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Ja det fungerar ju det med. Men du missat ju greppträningen då.


Jo, men jag har tänkt köra den i slutet av mina ryggpass, när jag redan tröttat ut underarmarna och vill isolera trapsen. Ska testa den i morgon och se hur den känns.

#7484

Postad 31 oktober 2014 - 17:52

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Discopass idag, rygg och biceps med linne på kroppen och hiphop i lurarna. Fick rätt sjyst pump i latsen. Drog av en latspread framför spegeln och det var några som kommenterade och tyckte jag hade grym v-form, och det kanske jag har.

Kom in en kille och en tjej typ halvvägs in i passet, killen såg ut som en styrkelyftare i lättare viktklass och bruden såg ut som en fitnessmodell i off-season. Dom bänkade och killen gjorde trea på 120 och tjejen gjorde flera femmor på 60, vilket måste vara en bra bit över hennes kroppsvikt. Jäkligt imponerande.

Edit: Fastnade på bild idag när jag körde lite skivstångsrodd.
Postad bild

Börjar få till djupet på kroppen nu men armarna vill fan inte ge med sig. Notera att jag på bilden har dragit bak skulderbladen fullt, ser inte ut sådär om jag står vanligt.

Redigerat av Ala_95, 31 oktober 2014 - 19:14.


#7485

Postad 01 november 2014 - 16:45

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Bänk idag. Tänkte bara köra lite lätt, öva nytt grepp. Tränat torsdag och fredag redan så är rätt sliten i kroppen. Polarna hade riktiga ställningen så jag fick ta den sämre, eftersom jag ändå bara skulle köra med bäbisvikter. Börjar med lite uppvärmning på 50 och 60kg. Går upp på 70 och gör tre åttor på det. Ökar till 80 och gör två fyror på det, en fyra på 85, en trea på 90. Det känns bra och polarna säger att det ser riktigt bra ut också och jag litar ju på dom för dom låg och bänkade 140-150 som om det var ingenting typ. Dom säger att jag borde prova 97.5 så jag får sätta ett nytt pr. Jag lastar på och lyfter av själv. Var knappt att jag orkade lyfta av och det kändes svintungt när jag hade stången där uppe. Sänker ner mot bröstet och det känns bra. Nuddar stången i bröstet, pausar ungefär en sekund och pressar sedan upp hur lätt som helst med hela fötterna i backen och rumpan i bänken. Eftersom det kändes så lätt bestämmer jag mig för att gå på 100 så jag lastar av allt och lastar om med riktiga Eleikoplattorna som syns i bild i inlägget ovan. Får hjälp ut med 100 och det känns fortfarande tungt så in i **** där uppe med när jag börjar sänka ner så känns det bra och här stannar jag också nästan en sekund innan jag börjar pressa upp. Fick upp stången med rätt okej fart ändå och höll fötterna i backen men rumpan lättade lite grann men den hade fortfarande kontakt med bänken. Efter det blev det 2x8 på 70.

Rätt bra bänkpass med andra ord. Gick vidare sedan och gjorde 3x8 40kg strikta militärpressar vilket är sjukt bra med tanke på hur mycket jag hade bänkat innan och att jag tränat tre dagar i rad. Nästa gång jag maxar, om ett par veckor kanske, så ska jag sikta på 105 eller 107.5 och inte hålla på och bänka i 30 minuter innan jag maxar.

Edit: Skulle ta på mig ett par shorts nu efter duschen. Alla träningsshorts var i tvätten så jag tog ett par vanliga som jag haft sen förra sommaren. För småa. Kunde inte knäppa knappen och dom satt tightare över låren än vad mina kompressionshorts gör. Kollade tillbaka på lite gamla bilder då jag har dom på mig och då har jag både telefon och plånbok i fickorna och dom sitter ändå inte tight. Jag provade att stoppa i plånboken nu och det var omöjligt. Telefonen lyckades jag precis pressa ner i fickan. Tog ett annat pair shorts som jag haft lika länge och dom gick precis på, tack vare att det är lite stretch i dom. Känner på mig att det kommer bli dyrt inför nästa sommar för jag kommer behöva köpa en helt ny garderob typ.

Redigerat av Ala_95, 01 november 2014 - 18:25.


#7486

Postad 01 november 2014 - 21:06

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

vad tror ni om den här http://www.bodybuild...-shoulder-shrug

Ja det fungerar ju det med. Men du missat ju greppträningen då.


Har testat den nu. Jag ställde mig på plattan som han gör i videon, men kom sedan på att man kan stå på golvet istället så blir det stabilare. Kändes väl helt OK, men idag har jag lite ont i nacken som jag fick förr i tiden när jag körde drag till hakan med v-handtag....

Vilka övningar tränar traps indirekt? Chins och pull-ups tex.? Det är en behagligare övning som jag inte får ont av. Traps är ju en STOR muskel enligt Zartoks bild, och jag är inte så intresserad av att få en "tjurnacke" så det känns ju fånigt att det är just nacken som gör ont när man gärna vill att resten av trapsen ska få jobba istället.

Även jag har för övrigt börjat köra biceps på ryggdagen (sist). Eftersom biceps ändå aktiveras i så många ryggövningar så känns det lika bra att köra lite curls på slutet också.

#7487

Postad 01 november 2014 - 21:18

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Mark och roddövningar.

#7488

Postad 02 november 2014 - 17:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Postad bild

Under städningen fann jag en gammal stash med proteinpulver. Dom vita, 24 kilo extra. Då behövs det inte köpas på ett tag, med tanke på att jag stackade upp nyligt.

Hittade även mina coc. Tvåan stängdes inte kan jag meddela.

Redigerat av Zartok, 02 november 2014 - 17:01.


#7489

Postad 02 november 2014 - 20:12

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Har äntligen börjat köra bänk igen. Lösningen heter Linnex liniment. Rekommenderas varmt. ^_^ Men det är helt sjukt hur mycket man tappar i övningar som man inte kört på fem månader. Gäller säkert för grippers också. Får nog dra ner på min axelträning lite nu. Kör axlar tre ggr i veckan, men bänken frestar ju på axlarna lite extra.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 02 november 2014 - 20:13.


#7490

Postad 02 november 2014 - 20:32

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Bar ca tvåmetersbjörkstockar igår; tjugo-tjugofem stycken iallafall. Jobbigt som fasen. På ojämnt underlag och typ 20-25 meter per sväng. Vikt mellan 30kg och typ 150kg per styck (hyfsad strongman-känsla när de tyngsta knuffades på bästa strongmandäckvältartävlingsmanér :) istället för att slänga upp dem på axeln ).

Känns i kroppen idag vill jag lova.

edit: det var en lat motorsågare som hade varit och kvistat och stockat :P

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 02 november 2014 - 20:32.


#7491

Postad 03 november 2014 - 19:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

edit: det var en lat motorsågare som hade varit och kvistat och stockat :P


När jag och farsan jobbade i skogen så stockade han och jag kvistade och bar. Detta ledde till en del långa och tunga stockar ibland, för att jävlas :P

#7492

Postad 04 november 2014 - 21:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Dagens pass gick verkligen skit. Tänkte köra mark, 130kg och många reps. Gjorde typ två sexor på 130 med bälte och remmar men hade fan ingen ork i kroppen. Sänkte till 100 och även det kändes tungt så jag lade av totalt. Kände ändå att jag borde göra någor produktivt när jag ändå är på gymmet, så jag tänkte, vad gör jag för sällan och som inte kräver så mycket energi? Jo, vader. Körde många vanliga set + dropset + högrep i sittande vadpress och sedan en massa explosiva högreps i stående press med nästan ingen vikt alls. Efter det körde jag lite greppträning med min CoC trainer gripper. Provade plate pinch, körde med två händer och jobbade mig upp till två stycken 20kg plattor och det kändes jävligt bra i händerna kan jag lova. Körde också lite glute adduction och abductions för det gör jag också alldeles för sällan. Kommer nog ångra det imorgon, brukar få en ****s träningsvärk av det. Avslutade med typ 45 minuter stretching av lår, fotleder och höft.

Tror det gick så dåligt för jag sov bara runt 6 timmar inatt och jag satt stilla på föreläsning hela förmiddagen. Har föreläsning hela förmiddagen imorgon också men ska försöka sova mer inatt så kanske jag kan göra ett bra bröstpass imorgon.

#7493

Postad 05 november 2014 - 17:22

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Idag gick det bättre. 5x5 85kg i bänken. Fick fuska lite på sista setet för att orka men jag är nöjd ändå. Fick brutal pump också. Provade lite shrugs på 40 och 60kg. Fattar inte hur ni kan stå med typ 150kg, ni måste ju gunga upp vikten. Jag får ofta höra att jag har bra traps och jag kände att jag inte skulle köra mycket tyngre än 60kg på stången.

Dessutom börjar min hud på händernas ovansida bli ruskigt tunn nu. Huden gick sönder på två ställen idag när jag bänkade. Blir liksom ränder och jag börjar blöda lite.

#7494

Postad 05 november 2014 - 19:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
har ni något kösystem på gymmet? jag ställer mig alltid på kö där man kommer in, sen kommer folk och ställer sig efteråt. blev sned på någon liten snorunge som gick före mig. han stod och väntade och högg en bänk när en tjej inte ens var klar. jag gick dit och frågade om han ville köra mellan mina set och han bara stod som ett jävla spån. stirrade tomt med öppen mun. sen sa han att vi nog körde olika vikter och gick. ser man att det är en kö och ställer sig i den så går man väl fan inte framför den heller? fräcka fanskap. nåväl, han gav upp bänken direkt jag sa något, säkert för att han förstod poängen med "erbjudandet"...

#7495

Postad 05 november 2014 - 20:00

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0
Näe, jag brukar försöka gymma när det inte är så mkt folk. Menar du att det är en kö som på mataffären? Verkar rejält stressande att ha en sådan kö. De flesta frågar väl hur många set man har kvar och frågar sedan antingen om de får köra emellan eller går och kör en annan övning så länge. Jag gillar inte folk som står och glor och väntar på att man ska bli klar. Jag brukar ställa mig en bit bort och utom synhåll så att jag inte stör den som ska köra sitt sista set om det är jag som väntar på min tur. Så kan man stå och stretcha lite eller så tills personen bli klar.

#7496

Postad 05 november 2014 - 20:04

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Mark och roddövningar.


Blir till att lägga in en eller två nya roddövningar på programmet under hösten.

#7497

Postad 05 november 2014 - 20:35

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Är det så pass mycket folk att det är kö så brukar jag vända i dörren och dra ut och springa istället. Så var det på ÖKK men där jag tränar nu är det aldrig så mycket folk att det blir kö. När jag pluggade in Uppsala var det dock vanligt.

#7498

Postad 05 november 2014 - 20:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
vi pratar europas största träningsanläggning vid tiden då skolan stänger. tyvärr. det är inte att tänka på att köra mark och oftast så är alla bänkar upptagna. är det ingen kö så väntar jag på en bak i rummet. är det redan kö så satsar jag på att köa på en bänk vid hantlarna istället. och det är inte det t lättastedom heller. tyvärr. men men, i utbyte mot det så finns det... ja, det finns iaf... ok. gymmet är som ett vanligt bra gym, men det är ju bra det också =)

#7499

Postad 05 november 2014 - 21:49

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Finns mycket annat där också... :rolleyes:

#7500

Postad 06 november 2014 - 07:14

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

vi pratar europas största träningsanläggning vid tiden då skolan stänger. tyvärr. det är inte att tänka på att köra mark och oftast så är alla bänkar upptagna. är det ingen kö så väntar jag på en bak i rummet. är det redan kö så satsar jag på att köa på en bänk vid hantlarna istället. och det är inte det t lättastedom heller. tyvärr. men men, i utbyte mot det så finns det... ja, det finns iaf... ok. gymmet är som ett vanligt bra gym, men det är ju bra det också =)


Om du med skolan menar Universitetet så antar jag att utsikten på gymmet gör väntan kortare än den är ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.