Tänkte byta ut min gamla yamaha rx-v461 mot en yamaha rx-a810. Mina frågor:
Blir ljudet så mkt bättre att det är värt att byta? (ljud via hdmi:n borde ju göra en del)
Är Yamaha rx-a810 en bra reciever? Tänkte mig runt 5000kr
Mvh Tobias Gustavsson
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Skickat 27 juni 2012 - 14:16
Hej! Tänkte byta ut min gamla yamaha rx-v461 mot en yamaha rx-a810. Mina frågor: Blir ljudet så mkt bättre att det är värt att byta? (ljud via hdmi:n borde ju göra en del) Är Yamaha rx-a810 en bra reciever? Tänkte mig runt 5000kr Mvh Tobias Gustavsson För att veta hur stor skillnaden blir bör du säga hur du kopplat idag och hur du ska koppla framöver. Om du t ex kopplat analogt från bärbar dator eller telefon idag och i framtiden tänkt köra digitalt kommer skillnaden bli stor. Om du redan idag kör digitalt blir skillnaden mindre. Något bättre lär det antagligen bli oavsett hur du kopplar idag. Du får ju dessutom möjlighet att spela upp HD-ljud från blueray vilket endast fungerar via HDMI (ok ok, eller analogt men vem fan kopplar så idag Skickat 27 juni 2012 - 16:11
För att veta hur stor skillnaden blir bör du säga hur du kopplat idag och hur du ska koppla framöver. Om du t ex kopplat analogt från bärbar dator eller telefon idag och i framtiden tänkt köra digitalt kommer skillnaden bli stor. Om du redan idag kör digitalt blir skillnaden mindre. Något bättre lär det antagligen bli oavsett hur du kopplar idag. Du får ju dessutom möjlighet att spela upp HD-ljud från blueray vilket endast fungerar via HDMI (ok ok, eller analogt men vem fan kopplar så idag Ja, det är klart! Har idag kopplat analogt från datorn för min förstärkare klarar bara skicka bild och inte ljud via hdmi.. Kommer koppla digitalt via hdmi och optisk med ny förstärkare! haha, tydligen kopplar jag analogt, iaf via datorn! Skickat 16 juli 2012 - 05:43
Sorry för sent svar, det kommer bli en väldigt stor skillnad om du kopplar ljudet digitalt till din receiver istället för analogt som du gör idag om du inte har ett bra dedikerat ljudkort i datorn vilket jag tvivlar på. Analog ljudutgång från en "normal" bärbar dator är usel så använd HDMI i första hand och finns det inte så använd optisk eller coaxial (då kan du inte få HD-ljud).
Kort sagt det kommer bli mycket bättre. Skickat 16 juli 2012 - 12:14
För att veta hur stor skillnaden blir bör du säga hur du kopplat idag och hur du ska koppla framöver. Om du t ex kopplat analogt från bärbar dator eller telefon idag och i framtiden tänkt köra digitalt kommer skillnaden bli stor. Om du redan idag kör digitalt blir skillnaden mindre. Något bättre lär det antagligen bli oavsett hur du kopplar idag. Du får ju dessutom möjlighet att spela upp HD-ljud från blueray vilket endast fungerar via HDMI (ok ok, eller analogt men vem fan kopplar så idag Jag har kopplat analogt från min Oppo till min gamla surroundprocessor då den har grym ljudkvalitet men saknar HDMI... Skickat 18 juli 2012 - 17:55
Samma här, Oppo -> Primare SPA-21 Att få HD-konnektivitet med den prestandan kostar alltför mycket... Mja, jag skulle inte komma på tanken att byta ut min mot SP32 i alla fall, då SP31:an fungerar alldeles ypperligt som försteg i stereo och det är det jag prioriterar mest. Oppon (BD-93 i mitt fall) har riktigt bra ljudkvalitet till film (kör Primare D30.2 som transport + Hegel HD20 som DAC till musik) så jag tycker det är en godtagbar lösning. Men visst skulle jag inte klaga om nån ville byta till sig min SP31 mot en SP32. 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|