Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Play-kanaler (Plug-in)

420 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 18 augusti 2010 - 20:51

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Edit: OK, ffdshow installerat och jag har lagt till ffdshow som plugin till Windows Media Encoder - och får följande felmeddelande som jag inte blir riktigt klok på;
0x80040266 VFW_E_NO_TRANSPORT Pins cannot connect due to not supporting the same transport. -

Man ska nog inte lägga till ffdshow som plugin i WME. Om FLV fungerar i WMP så ska det nog också fungera i WME. Fungerar hos mig iaf.

#252

Postad 19 augusti 2010 - 18:06

Unregistered7ca0ee6a
  • Unregistered7ca0ee6a
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Man ska nog inte lägga till ffdshow som plugin i WME. Om FLV fungerar i WMP så ska det nog också fungera i WME. Fungerar hos mig iaf.


Hallå,

Enda möjligheten att få WME9 att snappa upp ffdshow verkar vara att köra in den som ett plugin. Jag får nämligen varken WME eller WMP att acceptera att ffdshow är installerad under Windows 7 ...

#253

Postad 25 augusti 2010 - 19:04

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Jag får det inte att funkar. Får två olika felmeddelanden.

-För SVT: "Sidan kan inte visas"
-Övriga: "Ogiltigt program - kan inte öppna play-kanaler"

Vad måste jag göra för att få det att funka?

Mvh

#254

Postad 25 augusti 2010 - 19:16

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Jag får det inte att funkar. Får två olika felmeddelanden.

-För SVT: "Sidan kan inte visas"
-Övriga: "Ogiltigt program - kan inte öppna play-kanaler"

Vad måste jag göra för att få det att funka?

Mvh


Jag har samma problem, url:en från SvtPlay verkar hämtas korrekt. Det är vid uppspelningen som det inte fungerar. Frågan är om något har ändrats på SvtPlay, de verkar ha förbättrat kvaliteten i det strömmande materialet.

cptStefan, kan du se om något i url:en har ändrats jämfört med tidigare?

Mvh Tom

#255

Postad 25 augusti 2010 - 20:54

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag tog en titt till och upptäckte att det var den hårdkodade path'en nedan som ställer till det:

http://svt.se/svt/ro...sh/VideoPlayer/svtplayer-2010.2.swf

När det borde vara (för Fifi och blomsterfröna):

http://svt.se/svt/ro...sh/VideoPlayer/svtplayer-2010.10.swf

Borde hantera denna dynamiskt eftersom den kan ändra sig.

/Tom

#256

Postad 27 augusti 2010 - 22:57

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
ok, Jag ska kolla in detta när jag får tid.

#257

Postad 28 augusti 2010 - 17:38

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

ok, Jag ska kolla in detta när jag får tid.


Det är lugnt, ändrade bara pathen. Kan lägga till den dynamiska hantering vid ett annat tillfälle (när det smäller nästa gång). Har även lagt till tv4 samt fått Viasatkanalerna att fungera igen, du hade gjort grovjobbet så det var väldigt enkelt. Har dock några frågor till dig, pm:ar dig.

Kanske skall lägga upp mitt bygge så att andra kommer åt det?

#258

Postad 02 september 2010 - 19:52

storemartin
  • storemartin
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag tog en titt till och upptäckte att det var den hårdkodade path'en nedan som ställer till det:

http://svt.se/svt/ro...sh/VideoPlayer/svtplayer-2010.2.swf

När det borde vara (för Fifi och blomsterfröna):

http://svt.se/svt/ro...sh/VideoPlayer/svtplayer-2010.10.swf

Borde hantera denna dynamiskt eftersom den kan ändra sig.

/Tom


var ändrar man detta?

vill ju bara få igång svtplay igen.. -abstinens-

#259

Postad 07 september 2010 - 15:09

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Abstinens x2

#260

Postad 10 september 2010 - 18:07

Drontoo
  • Drontoo
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Åh, jag saknar tiden då svt-play-pluginen fungerade. Det var ljuvligt. ;) Abstinens X3......All heder åt cptstefan som gjort denna plugin!

Redigerat av Drontoo, 11 september 2010 - 18:24.


#261

Postad 11 september 2010 - 17:44

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hepp!

Laddar upp setupen av Play-kanalerna som jag själv kör nu vilka funkar ypperligt med TV4Play och de övriga kanalerna. Stefan har gjort grovjobbet som sagt, har bara gjort några justeringar & tillägg :-)

/Tom

Bifogad fil  setup.zip   949,75K   374 Antal nerladdningar

Redigerat av tojal, 11 september 2010 - 17:47.


#262

Postad 11 september 2010 - 21:14

storemartin
  • storemartin
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Mumma! jag njuter igen av fåret shaun..

fyran funkade inte för mig, men just nu skiter jag i vilket, bara svt funkar.. tack grabbar!

#263

Postad 12 september 2010 - 08:26

jaebes
  • jaebes
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hepp!

Laddar upp setupen av Play-kanalerna som jag själv kör nu vilka funkar ypperligt med TV4Play och de övriga kanalerna. Stefan har gjort grovjobbet som sagt, har bara gjort några justeringar & tillägg :-)

/Tom

Bifogad fil  setup.zip   949,75K   374 Antal nerladdningar


Har bara testat lite men allt verkar funka, även TV4Play. Dock kan jag inte spola osv. med fjärrkontrollen med denna lösning. Det har funkat för mig tidigare iaf på SVTPlay.

#264

Postad 12 september 2010 - 17:57

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Ingen annan som får kass bild utan ljud? Jag får typ 2fps och inget ljud. Har jag missat någon iställning kanske?

Edit: Funkar på PC:n, men inte på Xbox360:n.

Redigerat av joakim6945, 13 september 2010 - 19:36.


#265

Postad 13 september 2010 - 06:33

fredrikmagnusson
  • fredrikmagnusson
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hepp!

Laddar upp setupen av Play-kanalerna som jag själv kör nu vilka funkar ypperligt med TV4Play och de övriga kanalerna. Stefan har gjort grovjobbet som sagt, har bara gjort några justeringar & tillägg :-)

/Tom

Bifogad fil  setup.zip   949,75K   374 Antal nerladdningar


Jag får samma problem med detta pack som jag beskrev i inlägg 243 ovan :)

#266

Postad 13 september 2010 - 18:41

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Hepp!

Laddar upp setupen av Play-kanalerna som jag själv kör nu vilka funkar ypperligt med TV4Play och de övriga kanalerna. Stefan har gjort grovjobbet som sagt, har bara gjort några justeringar & tillägg :-)

/Tom

Bifogad fil  setup.zip   949,75K   374 Antal nerladdningar


Kanske trådens dummaste fråga, men vad gör jag med filen? När jag försöker öppna filen får jag bara upp ett felmeddelande om att programmet redan är installerat.

#267

Postad 13 september 2010 - 19:35

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Avinstallera playkanaler först, sedan installera från denna fil.

#268

Postad 13 september 2010 - 19:38

storemartin
  • storemartin
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
avinstallera gamla plug in:et först.
osså installera denna sedan.

eller? såg gjorde jag iaf..

#269

Postad 13 september 2010 - 20:16

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
60 nedladdningar på två dagar, kul att det verkar uppskattas...

Borde kanske nämnt det tidigare men de ändringar som jag gjort i den senaste setup'en är helt osupportade, tänkte bara dela med mig av den så att det kan fungera för er övriga. Så länge funktionaliteten fyller mina behov, vilket den gör nu, kommer jag inte göra några förändringar.


storemartin: Roligt att det uppskattas! fåret Shaun är lysande, tyvärr har barnen tröttnat på honom :-(

jaebes: Det finns ingen fjärrkontrollsmappning för att styra flash-spelaren.

Nirre99: Avinstallera den tidigare version först.

/Tom

#270

Postad 15 september 2010 - 15:33

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Saknar "den gamla goda tiden" då SVTPlay funkade klockrent på Xbox360...

#271

Postad 15 september 2010 - 15:38

badarn
  • badarn
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Helt underbart!
Tack för att du laddade upp den versionen =)
Jag har en fundering... Det går ju inte att välja uppspelningskvalité i SVTPlay. Finns det möjlighet att lägga in i koden att den väljer den högsta kvalitén?
Bra jobbat!

Mvh
/ Kristofer

#272

Postad 16 september 2010 - 07:53

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Är det inte någon som har fått något som helst svar från SVT gällande detta plugin? Börjar tröttna på att ett så underbart och uppskattat plugin blir mer och mer handikappat (nu går det ex inte att spola när man bytte till flashskräpet). Något borde vi faktiskt kunna kräva för alla skattekronor som pumpas in i SVT-borgen.

Om inte annat borde MS Sverige kunna sponsra det hela, enbart för att göra reklam för media center? 100 timmars MCML-utveckling borde man väl kunna klara av.

Detta är den absolut mest använda funktionen på windows media center där hemma, trist att den har tillkommit av entusiaster och inte från officiellt håll.

Stort tack till er som lägger tid och energi för att få detta att fungera trots den kalla slålblåst from officiella kanaler.

Henrik med familj tackar för den senaste uppdateringen!!

/H

#273

Postad 17 september 2010 - 13:00

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett litet önsekemål:

Kan man tänka sig att lägga hela detta under en knapp i TV-menyn som heter "Internet TV". Och därefter skapa en dialog där man väljer mellan de olika play-kanalerna?

Exempel:
http://www.zdnet.com...a-center/358211

http://www.engadget....mbedded-at-idf/

Jag tycker detta blir både renare och mer professionellt än som det är idag. Blir också mer"neutralt" i huvudmenyn med "Internet TV" än med "Play-kanaler". Språkneutralt svenska-engelska blir det också.

Snälla? :P

/Henrik

Redigerat av MrNorth27, 17 september 2010 - 13:01.


#274

Postad 18 september 2010 - 09:24

Unregistered993f9066
  • Unregistered993f9066
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Hej,

Kan man med hjälp av någon fjärr/keyboard shortcut få fullskärm? , (så man slipper se progress baren längst ner mm)

MVH
PG

#275

Postad 19 september 2010 - 15:48

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Kan du inte trycka den gröna knappen på fjärrkontrollen för att tvinga helskärm?

/Henrik

#276

Postad 19 september 2010 - 19:43

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
badarn: Jag tror att den automatiskt väljer den högsta kvalitén baserat på tillgänglig bandbredd.

MrNorth27: Ingen dum idé, vi får se om vi kan få ett majoritetsbeslut på det :-)

mrpg99: Inte mig veterligen förutom dubbelklick. Behöver få fram vilka "startparametrar" som är nödvändiga för att få fullskärm och om det är görbart.
Ex ?fullscreen=true&autostart=true, någon som har koll på detta?

/Tom

#277

Postad 20 september 2010 - 15:11

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

MrNorth27: Ingen dum idé, vi får se om vi kan få ett majoritetsbeslut på det :-)

/Tom


Det som behöver utvecklas är en ny menykonfig, en ny skärm där man väljer "provider" ex SVT, TV4 etc etc. Borde genereras dynamiskt baserat på tillagda providers. Kolla gärna de länkar jag hänvisar till, väldigt snyggt.

Hoppas hoppas... :) Detta ÄR ju faktiskt internet tv, även om det inte är utvecklat av Microsoft. Känns betydligt mera professionellt också. jag ska försöka skaffa fram ikonen.

Här är ett demo där man ser den där extradialogen där man väljer kanal
http://www.microsoft...mo/default.html

Ful ikon dock, måste vara något tidigt skräp.

/Henrik

Redigerat av MrNorth27, 20 september 2010 - 15:21.


#278

Postad 21 september 2010 - 14:00

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har jag fixat en snygg bild:

Postad bild


Säg till om ni tycker att detta är görbart? *Borde* inte vara några problem om man är en hejare på MCML

TV->internet tv->Välj internet tv källa->välj program etc

Det är en sida för "välj internet tv" som behöver utvecklas. Man kan ju strunta i all sortering gruppering etc och bara göra en blank sida med items för varje kanal. Sedan när det tillkommer fler playkanaler och det finns en pålitlig metadatakälla, då kan man ju bygga ut. Men de fåtalet kanaler som finns idag är inte så svåra att hålla reda på.

Vänligen
Henrik

#279

Postad 24 september 2010 - 16:50

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Finns det någon som får den senaste versionen att fungera på sin Xbox 360?

#280

Postad 28 september 2010 - 22:29

onis
  • onis
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hej!

Kan du inte trycka den gröna knappen på fjärrkontrollen för att tvinga helskärm?

/Henrik


Jag körde LM gestion som gör att man kan konfiguera knapparna på MCE remote'n.
Du kan tex styra musen (exakt) i flera steg. Jag körde på de röda/gröna knapparna för av/på fullskärm (i fullskärms läge finns inte någoyt snabbkommando så där fick jag styra muspekaren till rätt position och "trycka på musknappen")

Jag satte ihop en profil som fungerade utmärkt med nuvarande release av svtplay för MCE. Men lyckades spara över den... Har inte haft tid att skapa en ny, det var dock ganska enkelt. Postar den här när jag gjort det.

Du kan även skapa profiler för spotify, webläsaren etc..

Länkar:
http://www.lmgestion.../60/article.asp (ladda ned standard, det räcker, länk längs ned)
Hur det funkar:
http://www.lmgestion.../78/article.asp

#281

Postad 11 oktober 2010 - 15:54

storemartin
  • storemartin
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som svt lagt av igen eller?

surt.. =/

#282

Postad 11 oktober 2010 - 16:32

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0

Är det bara för mig som svt lagt av igen eller?

surt.. =/


Det fungerar inte för mig heller! Är det någon som fått det att fungera och isåfall hur har Ni gjort för att se playkanalerna?

#283

Postad 16 oktober 2010 - 10:26

martin_engstrom
  • martin_engstrom
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej! Jag har också problem, men har inte installerat förän idag, så antingen har det slutat funka igen eller så gjorde jag fel på något sätt!?
Jag får en popupp där det står: "INVALID APPLICATION Unable to lanch "Play-kanaler" "

Är det samma fel som ni andra får?!??!

#284

Postad 16 oktober 2010 - 11:56

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Hej! Jag har också problem, men har inte installerat förän idag, så antingen har det slutat funka igen eller så gjorde jag fel på något sätt!?
Jag får en popupp där det står: "INVALID APPLICATION Unable to lanch "Play-kanaler" "

Är det samma fel som ni andra får?!??!

Jag installerade föra helgen med samma resultat. Annars vill jag tacka er för allt jobb ni lagt ner på denna applikation, super idé

Bästa lördags hälsningar// Mikael J

Redigerat av MikaelJ, 16 oktober 2010 - 11:57.


#285

Postad 20 oktober 2010 - 20:55

mdf
  • mdf
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Får inte det heller att fungera. Tråden bara dog nu - hoppas verkligen att det kan komma en fix. Bästa Plugin för MCE jag sett.

/micke

#286

Postad 22 oktober 2010 - 11:05

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Håller med, skandal att SVT inte kan köpa in koden för en smärre summa och sedan anlita något konsultbolag i 100 timmar att hyfsa det och distribuera det. Orkar inte med de hemska flash-spelarna som finns på respektive bolags webbsidor. Värst måste nog tv4 och kanal5 vara. De känns inte ens seriösa, tv4 med allt bloggande hit och dit och kanal5 med sin dåliga bildkvalitet och mystiska spelare som ändrar utformning hela tiden. Senast i form av en mobiltelefon. Tog evighet innan jag hittade helskärmsknappen.

Kudos till den person som får detta att fungera igen.

/H

#287

Postad 22 oktober 2010 - 18:14

tojal
  • tojal
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hepp!

Ny version med fungerande SvtPlay. Tror dock att Tv4Play inte fungerar, får kika på dettta vid tillfälle.
Detta är ingen hållbar lösning i det långa loppet, får ta en diskussion med Stefan hur vi gör framöver.

/Tom

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  setup.zip   949,24K   328 Antal nerladdningar


#288

Postad 23 oktober 2010 - 08:57

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Tack för uppdateringen. Kan intyga att TV4 inte fungerar. Hade varit roligt att se kanal5play också...
Hoppas också ni hittar er stabilare lösning (men det är ju inte ert fel att tv bolagen ständigt uppdaterar och flyttar runt innehållet på deras play sidor och det är ju ganska svårt att förutspå)

Den enda hjälpen jag kan bidra med är en donation för att hålla motivationen uppe :)

#289

Postad 23 oktober 2010 - 11:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
De ändrar och ändrar hela tiden men är det nån mer än jag som tycker att deras "förbättringar" mest gör det rörigt på deras hemsidor, verkar mer som att de konkurrerar med flashiga sidor än med användarvänlighet, och ingen av dem verkar fatta att alla inte vill sitta framför en datorskärm med mus och tangentbord.

#290

Postad 24 oktober 2010 - 13:14

storemartin
  • storemartin
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
mumma! nu funkar svt igen! =) allt som betyder något för mig! (eller mina barn)

tack!

#291

Postad 24 oktober 2010 - 17:31

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Hepp!

Ny version med fungerande SvtPlay. Tror dock att Tv4Play inte fungerar, får kika på dettta vid tillfälle.
Detta är ingen hållbar lösning i det långa loppet, får ta en diskussion med Stefan hur vi gör framöver.

/Tom


Kalasbra
dock så öppnas inte klippen i fullskärm för mig

#292

Postad 25 oktober 2010 - 08:27

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Har inte hunnit kolla själv, men någon som märkt någon skillnad på svt's HTML5 uppdatering (på eget material) i helgen som skulle göra att det inte skulle fungera igen? Licensierat material kör fortfarande Flash.

http://feber.se/webb..._nu_html5video/

#293

Postad 25 oktober 2010 - 14:09

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

De ändrar och ändrar hela tiden men är det nån mer än jag som tycker att deras "förbättringar" mest gör det rörigt på deras hemsidor, verkar mer som att de konkurrerar med flashiga sidor än med användarvänlighet, och ingen av dem verkar fatta att alla inte vill sitta framför en datorskärm med mus och tangentbord.


Håller med, långsamt, rörigt, flummigt och bara jobbigt att använda. Värst tycker jag att kanal5 och tv4 är, vem bryr sig om alla dessa kommentarer till höger och vänster som man kan ha i tv4 play. Jag ser inte meningen med dem. Möjligen en "rekommendera" knapp där man kan skicka en länk till en kompis, men alla dessa kopplingar till diverse (o)sociala medier gör mig bara matt. Lägg istället krutet på öppna API, betalningsmodeller, bildkvalitet.

Ska bli spännande att se hur de tar fram plugins för Phone 7, kanske blir det en lösnig som enklare kan integreras i Mediacenter. Inte för att jag tror det...

Stort tack för senaste uppdateringen!

När det gäller hur många som vill sitta på deras play-sidor så antar jag att de har besökarstatistik att luta sig tillbaka mot, för att deras ekonomiska kalkyler med reklam etc ska gå ihop. Tror inte det är någon som vill köpa relkamplats på en sajt med 10 besökare om dagen. Många sajter, ex aftonbladet är ju idag så totalt nedlusade av reklambanners att de blir i det närmaste obrukbara. Och det är dessa sidor som har flest antal besökare.

Lösningen antar jag är att skapa en så pass intressant tjänst att en stor mängd människor vill betala för att få åtkomst till den, så att man slipper reklambanners. I den ekvationen hör tyvärr inte W7 mediacenter hemma...

Men man tycker att vi åtmistone kunde få svtplayt som mediacenter plugin då den är public service och inte styrs av marknaden på samma sätt som de andra kanalerna. Varför de vägrar är för mig en gåta... de kan ju knappast hävda att det inte är lönsamt.

/H

#294

Postad 04 november 2010 - 12:54

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Läste nyss på idg.se att Boxee från Dlink kommer att ha stöd för svt play. Någon som vet vem som utvecklar denna och varför det helt plötsligt finns en app till något som har en mycket mindre marknad än windows media center (räkna antalet sålda win7 licenser)?

har förstått att Boxee bygger på XBMC, går det att göra en sån app ner dynamisk än denna vi har för svt play? Jag är konfunderad...

/H

#295

Postad 15 november 2010 - 22:13

amigarulez
  • amigarulez
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

har förstått att Boxee bygger på XBMC, går det att göra en sån app ner dynamisk än denna vi har för svt play? Jag är konfunderad...

De verkar köra XML api:t (xml.svtplay.se), kanske playkanaler gör oxå?

Exemplel program A.Ö
http://xml.svtplay.s...itle/list/96238

Exempel senaste program
http://xml.svtplay.s...246,96247,96248

Generell info
http://svtplay.se/mo...nfiguration.xml

#296

Postad 15 november 2010 - 22:27

amigarulez
  • amigarulez
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
TV4 play verkar ha bytt lite pather samt rapporterar inte helt korrekt http.

Men det mesta går fint att programatiskt navigera via
http://wwwb.tv4play.se/?view=xml

(webb läsare lirar ej alltid med ovan url då de ej kör korrekt http men kör man t.ex. med view source i chrome eller porgramtiskt hämtar den så får man fint lista över kategorier etc.)

#297

Postad 16 november 2010 - 22:12

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Har inte kollat i källkoden så noga men används denna xml-data för att bygga upp svt och tv4 play i det plugin som finns? Verkar ju vettigt om de har ett schema man kan hämta för själva metadatat och utifrån det hämta själva datat. Då blir det dynamiskt och bra.

/H

#298

Postad 16 november 2010 - 22:15

boragnar
  • boragnar
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Först, tack för en utmärkt tråd med bra tips, sen min fråga, jag får igång svtplay på min dator via mediacenter men i min xbox blir det bara en vit blank bild, är det nån som får det att funka med extender?

#299

Postad 17 november 2010 - 23:10

Alind
  • Alind
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag installerade versionen från tojal på Win7 Home Premium 32-bit och fick "Ogiltigt program" i MCE.

Det står tidigare i tråden att det inte fungerar med .net framework 3.5 SP1 utan bara med 3.5. Gäller detta också .net framework 4 som jag har på min dator?

#300

Postad 19 november 2010 - 21:21

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Först, tack för en utmärkt tråd med bra tips, sen min fråga, jag får igång svtplay på min dator via mediacenter men i min xbox blir det bara en vit blank bild, är det nån som får det att funka med extender?


SVTPlay brukade funka klockrent på XBOX360, men sedan dom började köra programmen i olika kvalitetsnivåer har detta varit ett problem. Det var grymt när det funkade dock!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.