Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Play-kanaler (Plug-in)

420 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 23 mars 2011 - 22:34

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Det kommer att funka pa extenders? Det ar den basta nyheten jag hort pa lange! Bra jobbat grabbar! Guld vart!


Svar ja, det kommer att fungera på extenders enligt våra preliminära tester, men seek kommer inte att fungera, endast play, pause och stop. Det är mestadels Stefan som har experimenterat med detta, och vad jag har förstått är det en begränsning i ffmpeg.

Återkommer när vi vet mera.

/Henrik

#352

Postad 24 mars 2011 - 12:22

pjotor
  • pjotor
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
Vet ni på ett ungefär hur lång tid det är kvar innan det är klart.
Ser fram emot att testa, och funkar det som jag vill hoppas jag att ni fixar ett PayPal-konto så kommer i alla fall jag att donera en slant till er.

#353

Postad 24 mars 2011 - 15:20

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Vet ni på ett ungefär hur lång tid det är kvar innan det är klart.
Ser fram emot att testa, och funkar det som jag vill hoppas jag att ni fixar ett PayPal-konto så kommer i alla fall jag att donera en slant till er.


+1

#354

Postad 25 mars 2011 - 02:09

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

+1


+2

#355

Postad 25 mars 2011 - 19:12

bitzorro
  • bitzorro
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
det vore ju inte helt fel m en Public Beta,det e ju trots alt långt ifrån alla som använder sig av extenders.
mvh bitzorro (längtan börjar bli lite väl stor nu)

#356

Postad 25 mars 2011 - 19:27

bitzorro
  • bitzorro
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
förfan det börjar bli lite lamt med den här tråden nu,nästan ingen som följer eller svarar i den längre.
har tagit några öl och och tänker spamma tråden tils vi får testa projektet eller tils jag somnar av för mycket alco.

mvh bitzorro.

#357

Postad 26 mars 2011 - 00:33

Unregistered993f9066
  • Unregistered993f9066
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
hehe :) kanon inlägg!

Mkt sugen på denna plugin ja me! :D

/PG

#358

Postad 26 mars 2011 - 09:36

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

förfan det börjar bli lite lamt med den här tråden nu,nästan ingen som följer eller svarar i den längre.
har tagit några öl och och tänker spamma tråden tils vi får testa projektet eller tils jag somnar av för mycket alco.

mvh bitzorro.

Vi följer den visst, men utan öl i kroppen så inser man att de inte håller på den för att det är kul.

#359

Postad 29 mars 2011 - 19:25

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Status check pls! Har ni någon ETA på projektet? OCH har ni satt upp någon PayPal account ännu?

#360

Postad 29 mars 2011 - 19:42

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Joakim6945: Kolla första inlägget så hittar du info om PayPal.

/Roger

#361

Postad 30 mars 2011 - 12:33

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Status check pls! Har ni någon ETA på projektet? OCH har ni satt upp någon PayPal account ännu?


Som jag har sagt innan gör vi detta på idell basis och således är det omöjligt att ge ut någon ETA.

Senaste veckorna har det varit en kamp mellan "ge och ta". För att belysa några exempel:

Då WMP native inte kan hantera rtmp, rtmpe och flv hade vi tanken att använda oss av en extern spelare som heter Flowplayer. Denna har ett javascript API som är viktigt för att vi ska kunna styra appen med fjärrkontroll. Nackdelarna med detta är att dels fungerar det inte på extenders då de inte stödjer flash, och dels lyckades jag aldrig få det att fungera med krypterade rtmpe strömmar.

Därefter började vi testa möjligheten att transkoda strömmarna med ffmpeg för att på så sätt kunna strömma dem med http in till WMP som hanterar detta native. Nackdelarna vi har upptäckt nu är att det inte går att söka i strömmen, man kan pausa och playa men inte hoppa. Dessutom tar denna process om den körs lokalt rejält med krut av processorn. Detta kommer att vara ett problem för de som använder klenare CPU såsom Atom. Fördelen med denna lösning är att den fungerar på extenders och hanterar rtmp, rtmpe och flv.

Vi håller på att testa ytterligare, det är mycket pyssel då det helt och hållet handlar om oortodoxa lösningar och inget som stödjs "out of the box".

Återkommer när vi har mera info...

/Stefan och henrik

#362

Postad 30 mars 2011 - 12:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Som jag har sagt innan gör vi detta på idell basis och således är det omöjligt att ge ut någon ETA.

Senaste veckorna har det varit en kamp mellan "ge och ta". För att belysa några exempel:

Då WMP native inte kan hantera rtmp, rtmpe och flv hade vi tanken att använda oss av en extern spelare som heter Flowplayer. Denna har ett javascript API som är viktigt för att vi ska kunna styra appen med fjärrkontroll. Nackdelarna med detta är att dels fungerar det inte på extenders då de inte stödjer flash, och dels lyckades jag aldrig få det att fungera med krypterade rtmpe strömmar.

Därefter började vi testa möjligheten att transkoda strömmarna med ffmpeg för att på så sätt kunna strömma dem med http in till WMP som hanterar detta native. Nackdelarna vi har upptäckt nu är att det inte går att söka i strömmen, man kan pausa och playa men inte hoppa. Dessutom tar denna process om den körs lokalt rejält med krut av processorn. Detta kommer att vara ett problem för de som använder klenare CPU såsom Atom. Fördelen med denna lösning är att den fungerar på extenders och hanterar rtmp, rtmpe och flv.

Vi håller på att testa ytterligare, det är mycket pyssel då det helt och hållet handlar om oortodoxa lösningar och inget som stödjs "out of the box".

Återkommer när vi har mera info...

/Stefan och henrik


En lösning på problemet med klena cpu skulle kunna vara att göra ert program i 2 delar en server som kan köras antingen lokalt eller på en annan dator som tar emot stream från nätet och löser transkodningen och en klientdel som styr servern och sköter uppspelningen i mce. Nackdelen är ju givetvis uppenbar iom att den kräver 2 datorer igång om du sitter på ett ion eller fusion men misstänker att det prestandamässigt är en fördel om man streamar till extender och vill använda mce-datorn samtidigt.

Lite typ som dvblink fungerar.

#363

Postad 30 mars 2011 - 21:56

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

En lösning på problemet med klena cpu skulle kunna vara att göra ert program i 2 delar en server som kan köras antingen lokalt eller på en annan dator som tar emot stream från nätet och löser transkodningen och en klientdel som styr servern och sköter uppspelningen i mce. Nackdelen är ju givetvis uppenbar iom att den kräver 2 datorer igång om du sitter på ett ion eller fusion men misstänker att det prestandamässigt är en fördel om man streamar till extender och vill använda mce-datorn samtidigt.

Lite typ som dvblink fungerar.


Hej!

Jo detta har vi tänkt på, det är ju ingen egentlig skillnad mot hur tjänsten fungerar idag, bara att byta ut localhost mot valfritt DNS eller IP. Detta blir antagligen en registerinställning likt som dvblink fungerar. Dock har ju långt ifrån alla en biffig WHS server (eller annan burk) ledig. Många kör ju även Atom på sin WHS. Det är saker som dessa som tar lite tid, varje ändring ska implementeras och testas, speciellt nu när vi har gjort betydande förändringar i code-behind filerna (ramverket bakom MCML) som hanterar uppspelning. Men var lugn, en version kommer att släppas, jag längtar lika mycket som ni, men någon halvmesyr vill vi inte stå bakom, det brukar orsaka mer oreda än om man lägger några extra veckor på att få till det bra.

Vänligen
Henrik

#364

Postad 30 mars 2011 - 22:09

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hej!

Jo detta har vi tänkt på, det är ju ingen egentlig skillnad mot hur tjänsten fungerar idag, bara att byta ut localhost mot valfritt DNS eller IP. Detta blir antagligen en registerinställning likt som dvblink fungerar. Dock har ju långt ifrån alla en biffig WHS server (eller annan burk) ledig. Många kör ju även Atom på sin WHS. Det är saker som dessa som tar lite tid, varje ändring ska implementeras och testas, speciellt nu när vi har gjort betydande förändringar i code-behind filerna (ramverket bakom MCML) som hanterar uppspelning. Men var lugn, en version kommer att släppas, jag längtar lika mycket som ni, men någon halvmesyr vill vi inte stå bakom, det brukar orsaka mer oreda än om man lägger några extra veckor på att få till det bra.

Vänligen
Henrik


Sant alla sitter inte med grymma servrar, men de flesta har ju nån lite mer kraftfull dator om det sen är en laptop eller speldator spelar ju ingen roll egentligen, nackdelen är ju som sagt att man måste ha 2 datorer igång isf. Men kanske bättre det än att inte kunna använda ert plugin :)

Vet inte exakt hur dvb-link funkar under huven, config-programmet sköter ju allt ändå :(

#365

Postad 31 mars 2011 - 07:05

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0

..jag längtar lika mycket som ni, men någon halvmesyr vill vi inte stå bakom, det brukar orsaka mer oreda än om man lägger några extra veckor på att få till det bra.

Vänligen
Henrik

All respekt för den attityden. Tack för att ni gör allt det här och så seriöst sen.

#366

Postad 06 april 2011 - 08:10

beachman
  • beachman
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Då WMP native inte kan hantera rtmp, rtmpe och flv hade vi tanken att använda oss av en extern spelare som heter Flowplayer. Denna har ett javascript API som är viktigt för att vi ska kunna styra appen med fjärrkontroll. Nackdelarna med detta är att dels fungerar det inte på extenders då de inte stödjer flash, och dels lyckades jag aldrig få det att fungera med krypterade rtmpe strömmar.


FYI
Har ni kikat på hur MacroTube fungerar? Har inte full koll, men använder inte YouTube adobes streamingprotokoll?? Som jag fårstått det så kan man skriva egna providers till Macrotube, men ni har säkert kollat det redan... Reflector finns ju alltid om man är nyfiken på hur MacroTube har löst uppspelning av YouTube Video :) .
MacroTube

Förövrigt uppskattar jag att det finns såna entusiaster som ni, jobbar själv med .NET-utveckling men vet hur svårt det är att få tiden att räcka till, speciellt då man har familj och barn... Hoppas ni hittar en bra lösning på problemen!!

//Erik

#367

Postad 08 april 2011 - 09:23

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Jo jag har tittat på macrotube, problemet är att jag inte har lyckats via youtubes .net api få tag i den råa adressen till filen som spelas. Får vi bara tag i denna är det enkelt att skicka den till vår transkod-motor och spela upp i WMC.

Tack för erat tålamod, Stefan och jag har båda haft mycket IRL-saker på gång nu vilket har slöat ner utvecklandet.

Vänligen
Henrik och Stefan.

#368

Postad 05 maj 2011 - 06:07

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Nu har jag varit och nosat i den här tråden i snart en månad utan att ett enda inlägg gjorts.
Har ni lagt ned utvecklingen?

#369

Postad 15 maj 2011 - 20:23

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Det är lugnt, vi har tålamod...

#370

Postad 30 maj 2011 - 11:35

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jo, tålamod har vi. Men en liten hint om att projektet fortfarande lever vore trevligt.
Vi är inte särskilt kräsna, något har ni väl att bjuda på?

#371

Postad 31 maj 2011 - 17:37

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Jo, tålamod har vi. Men en liten hint om att projektet fortfarande lever vore trevligt.
Vi är inte särskilt kräsna, något har ni väl att bjuda på?

Hej naturtub
Om du läst tråden så så förstår du varför det tar tid, och vill man ha något någon lägger ner stor tid av sin fritid då får man visa dem stor respekt och tacksamt vänta. Så jag hoppas du gör som vi andra, tacksamt väntar och visar dem stor tacksamhet.

Mvh MikaelJ

#372

Postad 31 maj 2011 - 21:46

slow_c
  • slow_c
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Hej naturtub
Om du läst tråden så så förstår du varför det tar tid, och vill man ha något någon lägger ner stor tid av sin fritid då får man visa dem stor respekt och tacksamt vänta. Så jag hoppas du gör som vi andra, tacksamt väntar och visar dem stor tacksamhet.

Mvh MikaelJ


Men en liten statusuppdatering är inte förmycket begärt. Vi är många som väntar och har man inte för avsikt att släppa pluginet så skulle jag uppskatta om man berättade det. Så att man kan se sig om efter andra mediacenter lösningar.

Redigerat av slow_c, 31 maj 2011 - 21:48.


#373

Postad 01 juni 2011 - 19:02

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Men en liten statusuppdatering är inte förmycket begärt. Vi är många som väntar och har man inte för avsikt att släppa pluginet så skulle jag uppskatta om man berättade det. Så att man kan se sig om efter andra mediacenter lösningar.

Förstår inte det tänket, tycker det är bättre de får jobba ostört. Men det är min personliga åsikt.

#374

Postad 01 juni 2011 - 20:06

nartub
  • nartub
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Om du läst tråden så så förstår du varför det tar tid, och vill man ha något någon lägger ner stor tid av sin fritid då får man visa dem stor respekt och tacksamt vänta. Så jag hoppas du gör som vi andra, tacksamt väntar och visar dem stor tacksamhet.
Mvh MikaelJ


Micke. Jag är inte ute efter att stressa på någon. Men att önska en vink om hurvida projektet fortfarande är aktivt eller inte, när senaste uppdateringen från programmerarna var 8 april, är väl ändå inte något att jaga upp sig över?

#375

Postad 02 juni 2011 - 22:51

wuma68
  • wuma68
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Man är självklart nyfiken, men i och med att man inte har lyft ett finger själv så kan man bara vara tacksam om man får statusuppdateringar!!!

...men väldigt nyfiken är man!! :( :)

#376

Postad 15 juni 2011 - 21:05

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Snark

#377

Postad 26 juni 2011 - 05:54

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Skulle lätt betala någon tusenlapp för en färdig produkt.

#378

Postad 11 juli 2011 - 15:20

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Shit asså. Börjar kännas som om denna tråd är rätt död, och projektet dessutom. Är det någon som vet någon annan lösning för att få in svtplay på en extender tex. Bor på andra sidan Atlanten så jag kan bara se svensk tv online. Tacksam för svar.

#379

Postad 13 juli 2011 - 21:18

SysRq
  • SysRq
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Enligt rubriken är det "öppen källkod", kan ni då inte lägga ut koden på github eller liknande så nån annan kan ta vid (t.ex. jag)?
Jag, liksom många andra, börjar bli lite frustrerad över hela det här projektet.
Missuppfatta mig inte: jag uppskattar ert engagemang, det lät ju lovande, men sen blev det inte mer...

#380

Postad 14 juli 2011 - 11:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Känns faktist mer som ett berömt "pyramidspel" denna tråd.

#381

Postad 15 juli 2011 - 18:42

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag skiter i det här nu gubbar. Jag är säker på att Windows kommer at släppa nästa operativsystem, Xbox kommer med en ny spelkonsol, och SVT kommer att ändra sitt videoformat innan detta projekt kommer igång igen.

Det var sjyst med den första versionen som funkade för 2 år sedan. Så tack för den.

Ha det gött.

#382

Postad 18 juli 2011 - 09:28

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Enligt rubriken är det "öppen källkod", kan ni då inte lägga ut koden på github eller liknande så nån annan kan ta vid (t.ex. jag)?
Jag, liksom många andra, börjar bli lite frustrerad över hela det här projektet.
Missuppfatta mig inte: jag uppskattar ert engagemang, det lät ju lovande, men sen blev det inte mer...


Det låter som en mycket bra ide?

#383

Postad 03 augusti 2011 - 14:01

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Bajs

#384

Postad 06 augusti 2011 - 22:10

wuma68
  • wuma68
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Lite tråkigt att ni börjar bli otrevliga mot utvecklarna då de gör detta på egen fritid. Låt de vara istället och hoppas att de får tid och lust att ta upp projektet igen.

Då jag kan själv har väldigt små kunskaper i programering så är jag bara glad då det finns eldsjälar som lägger sin fritid att utveckla något och sedan fritt delar ut det (även om de givit upp just nu)!!

/Marco

#385

Postad 07 augusti 2011 - 07:48

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Lite tråkigt att ni börjar bli otrevliga mot utvecklarna då de gör detta på egen fritid. Låt de vara istället och hoppas att de får tid och lust att ta upp projektet igen.

Då jag kan själv har väldigt små kunskaper i programering så är jag bara glad då det finns eldsjälar som lägger sin fritid att utveckla något och sedan fritt delar ut det (även om de givit upp just nu)!!

/Marco

Instämmer helt och hållet, ger tummen upp till Marco :)

#386

Postad 07 augusti 2011 - 17:41

FoxOne
  • FoxOne
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Lite tråkigt att ni börjar bli otrevliga mot utvecklarna då de gör detta på egen fritid. Låt de vara istället och hoppas att de får tid och lust att ta upp projektet igen.

Då jag kan själv har väldigt små kunskaper i programering så är jag bara glad då det finns eldsjälar som lägger sin fritid att utveckla något och sedan fritt delar ut det (även om de givit upp just nu)!!

/Marco

Kan bara hålla med till fullo!
Det är skrämmande att se hur bortskämt och destruktivt vissa beter sig..

#387

Postad 08 augusti 2011 - 22:17

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med till fullo!


Håller inte med - det var 4 månader sedan någon av de som jobbar med projektet visade sig i tråden... det tar inte mer än 10 sekunder att göra ett kort inlägg om huruvida projektet fortfarande lever eller inte. Jag tycker inte det är för mycket begärt. Om aktuella eldsjälars glöd har slocknat så är det väl ett jättebra förslag som SysRq har - låt någon annan ta över och hjälpa till/färdigställa?

Mvh
/Gelmax

#388

Postad 20 augusti 2011 - 20:06

wuma68
  • wuma68
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Håller inte med - det var 4 månader sedan någon av de som jobbar med projektet visade sig i tråden... det tar inte mer än 10 sekunder att göra ett kort inlägg om huruvida projektet fortfarande lever eller inte. Jag tycker inte det är för mycket begärt. Om aktuella eldsjälars glöd har slocknat så är det väl ett jättebra förslag som SysRq har - låt någon annan ta över och hjälpa till/färdigställa?

Mvh
/Gelmax



Men de "äger" fortfarande projektet och att vara otrevlig vinner ingen på. Det kan bara göra att de hellre kastar det än ger det till några otacksamma forum medlemmar.

#389

Postad 21 september 2011 - 16:05

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hej,

Tänk vad roligt det skulle vara om den här tråden fick lite fart igen. Någons som håller med? :rolleyes:

Mvh,

Jocke

#390

Postad 24 september 2011 - 08:31

weekendowel
  • weekendowel
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
I väntan på att det ska funka så använder jag mig numera av detta koncept:

http://headsoft.com....hp?category=mce MCEWebView

Det funkar faktiskt riktigt bra, en websida(svtplay) som kan styras från fjärrkontrollen. I alla fall bättre än att hålla på att växla mellan fjärr och vanlig mus hela tiden...

Redigerat av weekendowel, 24 september 2011 - 08:31.


#391

Postad 03 oktober 2011 - 13:41

Unregistered9cbf4f5e
  • Unregistered9cbf4f5e
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har också installerat MCEWebView, och det funkar utmärkt för mina enkla behov. ReadMe-filen i paketet pekade på fel installationsmapp för genvägarna man skall skapa (kör Win 7 64bit), men när jag bytte till
C:\Users\***\AppData\Roaming\Media Center Programs\ (*** är mitt ID på datorn) gick det bra.

För de som liksom mig bor utomlands och vill se svensk TV, gärna på ett tekniskt komplicerat sätt med låg WAF, kan jag nämna följande lösning för SVT (inkl Barnkanalen), TV4 och TV6 (MCEWebView ovan med en proxy för att få bort utlandsspärrarna är dock att rekommendera).

1. Placera en PC med lämplig DNS-updater (så du kan hitta den utifrån) hemma hos någon i Sverige med hyfsad mottagning för marksänd digital-TV och en uppkoppling som ger minst 800 kbit/s uppladdningshastighet.
2. Installera PCTV TVCenter 6.4 - jag fick mitt när jag köpte Hauppage PCTV Nanostick T2 (https://www.prisjakt...kt.php?p=760131) och kör den medföljande servermjukvaran DistanTV Mobile.
3. Öppna portarna 57000-57004 (inställbara om jag minns rätt) samt 65001 från routern till TVCenter-datorn.
4. Logga på utifrån, kolla i inställningarna att serversidans språk är engelska (annars funkar inte inställningsmenyerna rätt), och välj lämplig kvalitet för din uppladdningshastighet.
5. Se på svensk TV från utlandet!
6. Installera också gärna ett VNC-program eller liknande så servern kan återstartas, eftersom TVCenter kraschar med viss regelbundenhet.

#392

Postad 04 oktober 2011 - 14:34

pgothager
  • pgothager
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

I väntan på att det ska funka så använder jag mig numera av detta koncept:

http://headsoft.com....hp?category=mce MCEWebView

Det funkar faktiskt riktigt bra, en websida(svtplay) som kan styras från fjärrkontrollen. I alla fall bättre än att hålla på att växla mellan fjärr och vanlig mus hela tiden...

Tack för tipset! Att ha SVT Bolibompa är ju en killer!

Jag har bifogat mina konfigurationer med..

- Flytta automagiskt länkar till rätt (iaf för mig) mapp för att få upp länkarna i Win7 (skapat en liten bat-fil)
- SVT + Bolibompa, TV3, TV4, Kanal 5, Vädret + Sydnytt :-)
- Lite logos..

EDIT: Missade att bifoga min konfig. Här finns den : http://goo.gl/Oqw6z

Redigerat av pgothager, 16 oktober 2011 - 07:46.


#393

Postad 15 oktober 2011 - 19:47

rillep
  • rillep
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Försöker få svtplay att funka med MCEWebView. Konstigt nog hittar inte webview flashplayer, utan man länkas till att installera senaste flash. Men det funkar inte.
Hur har ni fått flash att funka i MCEWebView? Jag kör Windows 7 64 bit.

#394

Postad 16 oktober 2011 - 15:22

weekendowel
  • weekendowel
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag kör SVT Play hela tiden med MCEWebView. Det fungerar perfekt. Måste vara nån inställning...

#395

Postad 16 oktober 2011 - 17:28

rillep
  • rillep
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Fick inte flash att funka i MCEWebView och Windows 7 64. Installerade om med Vista 32 och nu funkar allt klockrent. Går även fint att logga in på TV4 Play Premium. Lösenordet verkar dock inte sparas i MCEWebView, så det blir att plocka fram tangentbordet....

#396

Postad 17 oktober 2011 - 12:39

bagge
  • bagge
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Flash ska fungera med 32 bitars Internet Explorer. Frågan är om den default använder IE 64-bitars versionen. Isåfall är det ju bara att avinstallera IE 64-bit via kontrollpanelen.

http://kb2.adobe.com...0/6b3af6c9.html

#397

Postad 27 oktober 2011 - 21:44

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Nu är det ungefär 2 år sedan man kunde se SVTPlay på extenders med denna plug-in. Ska hälla ut lite liquour som 2Pac i dess ära.

#398

Postad 29 oktober 2011 - 14:24

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Löser ni det här grabbar, kommer ni bli rika! Jag tror betalningsviljan för en "play-app" till MCE är stor.
Säg ett pris mellan 70 och 150 kr (10-20$), 14 dgrs trial, så är det här en "killer"!

MEN, lägg gärna 2 min på en statusuppdatering, antingen här eller på codeplex, så man vet om projektet lever. Det går iofs att skriva en rad att projektet är dött också. Så vet vi stackare som sitter och hoppas på release... :)

#399

Postad 31 oktober 2011 - 15:43

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag håller med story

#400

Postad 01 november 2011 - 23:13

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

I väntan på att det ska funka så använder jag mig numera av detta koncept:

http://headsoft.com....hp?category=mce MCEWebView

Det funkar faktiskt riktigt bra, en websida(svtplay) som kan styras från fjärrkontrollen. I alla fall bättre än att hålla på att växla mellan fjärr och vanlig mus hela tiden...


Argghhhh... vad skall jag göra för att kunna styra med fjärrkontrollen??? Jag har använt pgothagers bat-fil för att få in länkarna rätt och de kommer upp snyggt i MCE men jag måste använda vanlig mus för att kunna navigera... vad gör jag för fel?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.