Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#8051

Postad 28 mars 2015 - 16:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jobbigt värre.

Hoppas allt läker som det ska så du är tillbaks på ruta ett igen så snart som möjligt.

Om inte annat så är det juh "everyday is leg day"

Nice, när man har en sån känsla i kroppen så är det juh bara att gasa på.

Läskigt, måste ha varit två rejäla dunsar. Misstänker att han hade spärrpinnarna i racket?

 

Hade ju lurar med musik på hög volym så hörde bara när stången smällde i spärrpinnarna vilket lär ha hörts ända ut på gatan. En jäkla tur att han hade pinnarna i för annars hade det nog gått mindre bra.  Tror inte jag kommer våga köra tungt i frontböj nå mer och kommer definitivt inte köra det utanför squat racket med spärrpinnarna i.

 

 

dagens tävling!

 

https://www.youtube.com/watch?v=8jwsqGLejEQ

Galet! Fattar inte hur man kan få upp 190kg sådär. Ser så enkelt ut men en själv orkar knappt lyfta den vikten från backen.

Själv så körde jag knäböj idag. Lite seg för jag vaknade halv elva och har fortfarande träningsvärk i ländryggen sen i onsdags och jag är lite stel i axlarna från gårdagens pass. Planen var att göra 3x6 på 150 i böjen men inte idag. Gjorde en fyra på 130 för att känna på lite och jag kände att jag stannar nog på det och gör 3x8. Det får duga en dag som denna, så kan jag spara lite energi till bänken imorgon istället.



#8052

Postad 28 mars 2015 - 17:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vad har hänt? Ramlat?

Förläldrar skulle vara med på barnens jujutsu-träning. En av övningarna var att hjula. Jag kom fel och landade bakåt med axeln ur led. Drog den rätt själv. Rätt läskig känsla när kulan glider i ledpannan...

#8053

Postad 28 mars 2015 - 17:21

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Förläldrar skulle vara med på barnens jujutsu-träning. En av övningarna var att hjula. Jag kom fel och landade bakåt med axeln ur led. Drog den rätt själv. Rätt läskig känsla när kulan glider i ledpannan...


Aldrig varit med om det själv men det låter sådär halv-vidrigt. Gjorde du en Riggs? 😄

Redigerat av Crabban, 28 mars 2015 - 17:21.


#8054

Postad 28 mars 2015 - 17:26

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Hade ju lurar med musik på hög volym så hörde bara när stången smällde i spärrpinnarna vilket lär ha hörts ända ut på gatan. En jäkla tur att han hade pinnarna i för annars hade det nog gått mindre bra. Tror inte jag kommer våga köra tungt i frontböj nå mer och kommer definitivt inte köra det utanför squat racket med spärrpinnarna i.

Ja, då hade det nog gått riktigt illa. Jag kör alltid böj i racket då jag tränar själv. Visst brukar det innas folk runt omkring men hellre var säker än att chansa.

dagens tävling!

https://www.youtube....h?v=8jwsqGLejEQ


Grymt!!

Gick det som planerat?

Redigerat av Crabban, 28 mars 2015 - 17:25.


#8055

Postad 28 mars 2015 - 17:29

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Galet stark Öhman!!  :blink:

Krya på dig hassesolo! 


Redigerat av Garrett, 28 mars 2015 - 17:30.


#8056

Postad 28 mars 2015 - 17:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Ja, då hade det nog gått riktigt illa. Jag kör alltid böj i racket då jag tränar själv. Visst brukar det innas folk runt omkring men hellre var säker än att chansa.
 

 

Jag brukar alltid slå i racket och få spinn på kroppen vilket inte är så skönt om man är uppe på typ 150-160kg så jag har gått över till att köra med öppen ställning istället men ser till att ha någon som passar om jag kör tyngre än 130. Brukar ha sveriges bästa junior i 120+ som passar mig vilket känns jäkligt tryggt för mitt max är fortfarande uppvärmning för honom liksom så om jag inte skulle orka upp så vet jag att han är stark nog att hjälpa mig upp.



#8057

Postad 28 mars 2015 - 19:56

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Jag brukar alltid slå i racket och få spinn på kroppen vilket inte är så skönt om man är uppe på typ 150-160kg så jag har gått över till att köra med öppen ställning istället men ser till att ha någon som passar om jag kör tyngre än 130. Brukar ha sveriges bästa junior i 120+ som passar mig vilket känns jäkligt tryggt för mitt max är fortfarande uppvärmning för honom liksom så om jag inte skulle orka upp så vet jag att han är stark nog att hjälpa mig upp.


Då blir det jobbigt att köra i racket.

Ja det lär juh inte vara några probs med sådan backup när du kör böjen då. 😃

#8058

Postad 29 mars 2015 - 17:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Blev tunga bänk idag. Hade inte planerat att köra tungt men körde samtidigt med en kompis som var upp på 160 som mest så jag kände mig tvingad att ösa på lite jag med, trots träningsvärk i nästan hela kroppen och tredje träningsdagen på raken. Gjorde först en fyra på 100, sedan en trea på 105 följt av två fyror på 100. Helt ok med tanke på omständigheterna. Det bästa jag gjort annars är fem stycken fyror på 100 och jag tror att det hade jag nog klarat av idag också om jag hade försökt.



#8059

Postad 29 mars 2015 - 19:21

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Blev tunga bänk idag. Hade inte planerat att köra tungt men körde samtidigt med en kompis som var upp på 160 som mest så jag kände mig tvingad att ösa på lite jag med, trots träningsvärk i nästan hela kroppen och tredje träningsdagen på raken. Gjorde först en fyra på 100, sedan en trea på 105 följt av två fyror på 100. Helt ok med tanke på omständigheterna. Det bästa jag gjort annars är fem stycken fyror på 100 och jag tror att det hade jag nog klarat av idag också om jag hade försökt.

Nice!

Själv får det bli en veckas vila dessvärre. Åkt på halsfluss och käkar penicillin sen i fredags.

#8060

Postad 29 mars 2015 - 19:32

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Jag är helt körd av sommartidsomställningen... Ändå är det natten mot en söndag som det sker. Det måste finnas forskning på detta som visar att det är ohälsosamt att ställa om kroppen på detta vis. 



#8061

Postad 29 mars 2015 - 19:34

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag är helt körd av sommartidsomställningen... Ändå är det natten mot en söndag som det sker. Det måste finnas forskning på detta som visar att det är ohälsosamt att ställa om kroppen på detta vis. 

 

Skojar du nu eller? :unsure: Märker aldrig av det där... enda är att ungarna kanske är uppe liite för länge på just söndagen...

Testa jobba skift med natt nån gång... DET sliter kan jag säg :P , är som att få jetlag vart tredje vecka ju, när man går 3 skift. hä hä :P


Redigerat av Garrett, 29 mars 2015 - 19:35.


#8062

Postad 29 mars 2015 - 19:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jag är helt körd av sommartidsomställningen... Ändå är det natten mot en söndag som det sker. Det måste finnas forskning på detta som visar att det är ohälsosamt att ställa om kroppen på detta vis. 

 

Jag också. Ställde larmet så att jag skulle sova ca 8h 20min inatt. Vaknar då larmet går och ser då att appen säger "Time in bed: 7h 19min" och jag tänker vafan alltså, hur är det möjligt? Jag ställde ju så att jag skulle sova över åtta timmar. Kom då på att man ställde ju om tid****t inatt så då ställde jag larmet en timme till så fick man kliva upp halv elva istället.

Jetlag suger. Värsta jag haft var då jag flög från Sydney till Kapstaden. Tror det var typ 8-9h skillnad eller så. Var helt fuckad i en vecka, trots att det var västerut. Kunde gå och lägga mig klockan sju på kvällen liksom. Det var ganska illa när jag flög till Japan ifrån Edinburgh också. Galet seg på morgonen och dagen men sen vid 10-11 tiden på kvällen började man bli pigg. Detta i kombination med att jag sov på tatamimattor gjorde att man inte fick speciellt mycket sömn.



#8063

Postad 29 mars 2015 - 19:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Skönt med sommartid. Nu går ungarna upp kl 6 istället för kl 5.:P

Redigerat av hassesolo, 29 mars 2015 - 19:57.


#8064

Postad 29 mars 2015 - 20:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag också. Ställde larmet så att jag skulle sova ca 8h 20min inatt. Vaknar då larmet går och ser då att appen säger "Time in bed: 7h 19min" och jag tänker vafan alltså, hur är det möjligt? Jag ställde ju så att jag skulle sova över åtta timmar. Kom då på att man ställde ju om tid****t inatt så då ställde jag larmet en timme till så fick man kliva upp halv elva istället.

Jetlag suger. Värsta jag haft var då jag flög från Sydney till Kapstaden. Tror det var typ 8-9h skillnad eller så. Var helt fuckad i en vecka, trots att det var västerut. Kunde gå och lägga mig klockan sju på kvällen liksom. Det var ganska illa när jag flög till Japan ifrån Edinburgh också. Galet seg på morgonen och dagen men sen vid 10-11 tiden på kvällen började man bli pigg. Detta i kombination med att jag sov på tatamimattor gjorde att man inte fick speciellt mycket sömn.

 

När jag går första natten på söndagen vart 3e vecka när jag jobbar natt, är jag vaken ca 25h, för att sova 3,5-4h, för att sen gå natte igen... sover runt 4-4,5h per dygn i 5dar... då går det inte bra att träna kan jag säg  :o Har skitjobbigt att sova när jag jobbat natt nu för tiden...

Värsta va förr när jag tränade/tävlade i brottning, och hade nattvecka innan helgen då det va matcher, det gick aldrig bra då... och på den tiden sov jag iaf 6h per dygn...

Och en del på jobbet undrar varför jag bytar bort nattveckorna så mycket som möjligt... hellre kunna sova, än nån tusenlapp extra i månaden, så man kan sköta träning, inte vara grinig hemma mot familjen etc! :P


Skönt med sommartid. Nu går ungarna upp kl 6 istället för kl 5. :P

 

Ja, när man har småttingar är det ju lite så :D 


Redigerat av Garrett, 29 mars 2015 - 20:07.


#8065

Postad 29 mars 2015 - 20:10

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Arbetsplatssäkerhet
Mängden arbetsolycksfall har visats öka vid omställningen till sommartid som en direkt följd av den sömnbrist som uppstår.
 
Hälsa
Studier har visat på att en marginell men mätbar ökning av bland annat hjärtinfarkter och självmord, förekommer hos riskgrupper, såsom personer med svårigheter att ställa om sin dygnsrytm, i samband med omställningarna.
 
 
So fuck you, sommartid


#8066

Postad 29 mars 2015 - 20:12

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

 

Arbetsplatssäkerhet
Mängden arbetsolycksfall har visats öka vid omställningen till sommartid som en direkt följd av den sömnbrist som uppstår.
 
Hälsa
Studier har visat på att en marginell men mätbar ökning av bland annat hjärtinfarkter och självmord, förekommer hos riskgrupper, såsom personer med svårigheter att ställa om sin dygnsrytm, i samband med omställningarna.
 
 
So fuck you, sommartid

 

 

Hehe, vågar inte kolla upp statistik för skift/nattjobbare om det ser ut så för EN timmes förskjutning!  :huh:  :mellow:



#8067

Postad 29 mars 2015 - 20:19

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Då gör jag det åt dig, lite snabbt. Grattis: :)

 

"Under senare år har en lång  rad vetenskapliga studier visat att våra arbetstider kan öka risken för flera kroniska sjukdomar som diabetes, kranskärlsjukdom och bröstcancer. För skiftarbetare ökar till exempel risken att få diabetes med i snitt 70 procent . För nattarbetande kvinnor är riskökningen för bröstcancer i snitt 50 procent."

 

[..]

"Förutom risken för ohälsa på sikt, ökar skiftarbete risken för dödliga arbetsolyckor med mer än 50%. Dessutom påverkas sömnen negativt av natt- och skiftarbete."

 

[..]

"14 av 18 studier har visat att skiftarbete ökar risken för hjärtinfarkt å kärlkramp med 40%.

5 av 5 studier visar att riskökningen för typ 2 diabetes är 70%

8 av 10 studier har visat att nattarbete ökar risken för bröstcancer med i snitt  50%."

23% av Sveriges arbetare är skiftarbetare.

[..]

 

Föra att återknyta till topic:

"Den som bäst klarar av att arbeta skift är den som är fysiskt aktiv och inte röker."

 

 

edit: Vem fan på SVT har skrivit "hjärtinfarkt å kärlkramp" - tar liksom udden av hur seriöst det känns...


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 29 mars 2015 - 20:21.


#8068

Postad 29 mars 2015 - 20:25

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Å fy fan... Kommer fortsätta byta bort nattveckorna när det är möjligt!
Träningen blir sjukt lidande med under nattveckorna, orkar ju kanske ta ett gympass, eller en cykeltur på hela veckan... ICKE värt det :unsure:

#8069

Postad 29 mars 2015 - 20:34

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Har precis bytt jobb just för att jag kände av skiftomställningarna för mycket på min fritid. Framförallt var det träningen som gick upp och ner som en j*vla jojo. Skönt att kunna träna i vaket stadie nu för tiden.



#8070

Postad 30 mars 2015 - 07:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Förresten, nån som har gjort OP av axel här bland gymmarna nån gång?

Opererades i vänster axel i slutet av januari. dom tog bort en hel del brosk, va en stor broskbit med, så ortopeden undrade om jag varit med nåt trauma, typ krock eller nåt :unsure:

Sen filade dom lite på längst ut på bene tvid axelleden, för det va för trångt där...

Har fortfarande ont, gått snart 3 månader... kör med dom klassiska gummibanden, rotarcuff mm, 4-5ggr om dagen enl sjukgymnast rådan... är sjukt frustrerande, tycker det går segt som f*n... :(

En kompis som gjorde liknande op, ungefär samma tid, är redan mycket bättre... sen har jag en jobbarkompis som gjorde samma sak, han hade ont 1,5 år efter op, va sjukskriven ett halvår... verkar vara jäkligt olika det där...

Vill kunna träna ordentligt! Just nu är det benpress, vader, mage och bål som gäller, och liiite armar ibland, med typ 10kg stång... och GUMMIBAND, får tom ont när jag kör det lättaste gummibandet... det gula alltså...

Sen till sommaren ska jag OP fotleden igen, den jag bröt för 10 år sen... ansamlats så mycket brosk där, så sitter jag still i typ 30 min, stelnar foten till  och blir helt stel... jäkla år detta blir, men skam den som ger sig... tränar det jag kan hela tiden+promenader, cykling... gäller nog att inte tappa träningen helt, då är det nog lätt att gå ner sig fort... sett andra som blivit riktiga couch potatos efter skada, sjukdom... :ph34r:


Redigerat av Garrett, 30 mars 2015 - 07:32.


#8071

Postad 30 mars 2015 - 19:49

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Fy fan...
Rygg idag och nu i efterhand var det inte ett av mina mest lyckade pass direkt.
Mark först, hade tänkt köra ganska lätt men träningspolaren skulle upp och köra tungt så var lika bra att hänga på..
Ökade upp till en singel på 180 som kändes relativt enkel (med tanke på att PB är 190) så jag kände att varför inte testa 200 när polaren precis gjort en tvåa på den vikten.
Fick upp stången gissningsvis 5 cm innan jag kände att jag tröttnat på mark och ville byta övning (fail alltså)..
Sen blev det chins! Tog ju 65 ganska enkelt sist gång så hade innan bestämt mig för att testa med +70kg.
Kanske inte var det smartaste efter att ha maxat i mark, men men ingen kommer ihåg en fegis så pang på.
Filmade lyftet och försöker bifoga det. Som synes kan jag hur gärna jag än vill inte kalla det godkänt, men det är inte långt borta.. (Det är högre till tak än vad filmen visar, blev lite hoptryckt i filmen).
 

Det är en 50kgs platta och en 20kgs om ni tycker det är för få plattor :)

View My Video

 

edit morgonvikt på 82 kg


Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 30 mars 2015 - 20:11.


#8072

Postad 31 mars 2015 - 06:49

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Fy fan...
Rygg idag och nu i efterhand var det inte ett av mina mest lyckade pass direkt.
Mark först, hade tänkt köra ganska lätt men träningspolaren skulle upp och köra tungt så var lika bra att hänga på..
Ökade upp till en singel på 180 som kändes relativt enkel (med tanke på att PB är 190) så jag kände att varför inte testa 200 när polaren precis gjort en tvåa på den vikten.
Fick upp stången gissningsvis 5 cm innan jag kände att jag tröttnat på mark och ville byta övning (fail alltså)..
Sen blev det chins! Tog ju 65 ganska enkelt sist gång så hade innan bestämt mig för att testa med +70kg.
Kanske inte var det smartaste efter att ha maxat i mark, men men ingen kommer ihåg en fegis så pang på.
Filmade lyftet och försöker bifoga det. Som synes kan jag hur gärna jag än vill inte kalla det godkänt, men det är inte långt borta.. (Det är högre till tak än vad filmen visar, blev lite hoptryckt i filmen).
 

Det är en 50kgs platta och en 20kgs om ni tycker det är för få plattor :)

View My Video

 

edit morgonvikt på 82 kg

Bra köttpass.

 

Nästa gång lär du fixa chinsen om du inte kört en maxning i mark innan, var juh inte långt ifrån.



#8073

Postad 31 mars 2015 - 18:49

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Sista bokade besöket hos sjukgymnasten idag. Fick OK på att börja köra böj och mark lätt igen. Väääldigt lätt.

 

Testade böj idag och gick upp på massiva 50kg. Stel som fan är man iaf. Men kul att vara igång med lite riktiga övningar igen.

 

The recovery is real.



#8074

Postad 31 mars 2015 - 20:23

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Bröst idag.
Ökade upp till 5x5 på 90kg med långa stopp. Inte kört så mycket med stopp förr men gillar det, mer känsla och mindre hafsande. Men visst tappar man en del kilon på stången.
Sen lite lutande bänkpress 4 set med 5,6 reps på 70kg.
Lutande hantelpress på 21 och 27kg, räknade inte reps utan ville bara köra igenom och reppa ut men blev typ 8-12 reps och 5 set.
Slutade med cable cross 6 set.
Skönt pass med bra känsla.

#8075

Postad 31 mars 2015 - 21:11

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Fattar inte vad som händer. För några veckor sedan gjorde jag en fyra på 185 och 3x8 på 160 i marken rätt så enkelt. Nu senaste veckan så har det bästa varit en fyra på 170... Gick in och skulle marka idag men det bästa jag fick upp var en trea på 170. Helt j*vla värdelöst.

Blev så less att jag sket i marken och gick upp och böjde istället. Kändes lite tungt under uppvärmningen men sket i det och körde på ändå. 6x100, 6x130, 4x150, 5x150, 5x160, 3x170 blev det till slut. Filmade sista setet på 170 och det syns att jag inte gick fullt djup, speciellt på första. Var lite nervös för att tappa balansen vilket jag gjorde när jag maxade på 175 för ett tag sedan. Nu hade jag ju också kört mark innan och hade en allmänt seg dag så ville inte riskera något. Första repet gick bra så gick djupare på andra och ännu djupare på tredje. Sista repet var nästan tävlingsdjup så om jag tävlar i maj så kan jag känna mig säker på att sätta 170 till godkänt tävlingsdjup ganska enkelt.

 

Bänkade lite efteråt. 1x8 + 1x6 maximalt brett grepp på 80kg med paus. Sedan 1x8 17.5kg + 2x8 + 1x6 22.5kg axelpress med hantlar. Fick stressa lite för när jag började bänka så var det 20 min kvar tills att gymmet stängde så jag hade kunnat prestera mer om jag fick vila lite mer mellan seten.

 

Nu blir det vila och kanske lite längdskidåkningen i fjällen tills på onsdag. Sedan blir det väl något gästpass på SAK i Sundsvall innan man far tillbaka söder igen.



#8076

Postad 01 april 2015 - 06:46

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Fattar inte vad som händer. För några veckor sedan gjorde jag en fyra på 185 och 3x8 på 160 i marken rätt så enkelt. Nu senaste veckan så har det bästa varit en fyra på 170... Gick in och skulle marka idag men det bästa jag fick upp var en trea på 170. Helt j*vla värdelöst.

Blev så less att jag sket i marken och gick upp och böjde istället. Kändes lite tungt under uppvärmningen men sket i det och körde på ändå. 6x100, 6x130, 4x150, 5x150, 5x160, 3x170 blev det till slut. Filmade sista setet på 170 och det syns att jag inte gick fullt djup, speciellt på första. Var lite nervös för att tappa balansen vilket jag gjorde när jag maxade på 175 för ett tag sedan. Nu hade jag ju också kört mark innan och hade en allmänt seg dag så ville inte riskera något. Första repet gick bra så gick djupare på andra och ännu djupare på tredje. Sista repet var nästan tävlingsdjup så om jag tävlar i maj så kan jag känna mig säker på att sätta 170 till godkänt tävlingsdjup ganska enkelt.

 

Bänkade lite efteråt. 1x8 + 1x6 maximalt brett grepp på 80kg med paus. Sedan 1x8 17.5kg + 2x8 + 1x6 22.5kg axelpress med hantlar. Fick stressa lite för när jag började bänka så var det 20 min kvar tills att gymmet stängde så jag hade kunnat prestera mer om jag fick vila lite mer mellan seten.

 

Nu blir det vila och kanske lite längdskidåkningen i fjällen tills på onsdag. Sedan blir det väl något gästpass på SAK i Sundsvall innan man far tillbaka söder igen.

Dåliga dagar kommer alltid dyka upp, det är inget att haka upp sig på för mycket. Läst någonstans att Dan John menar att kan förvänta sig att ca 20% av alla pass man gör hamnar i kategorin dåliga pass.

 

Du går väl också på underskott nu?


Redigerat av Crabban, 01 april 2015 - 06:47.


#8077

Postad 01 april 2015 - 09:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Dåliga dagar kommer alltid dyka upp, det är inget att haka upp sig på för mycket. Läst någonstans att Dan John menar att kan förvänta sig att ca 20% av alla pass man gör hamnar i kategorin dåliga pass.

 

Du går väl också på underskott nu?

 

 

Jo, men tre dåliga markpass i rad samtidigt som böjen och bänken går bra varje gång?

Går knappt på underskott. Har blivit ganska mycket mat senaste veckan faktiskt.



#8078

Postad 01 april 2015 - 09:59

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Jo, men tre dåliga markpass i rad samtidigt som böjen och bänken går bra varje gång?

Går knappt på underskott. Har blivit ganska mycket mat senaste veckan faktiskt.

Kan juh kanske vara att ryggen är "slut" och inte hinner återhämta sig.

 

Du kan juh pröva att sänka vikten och försöka få till mer volym som i sin tur leder till att flyttar mer vikt totalt sett för att sedan öka vikten längre fram.


Redigerat av Crabban, 01 april 2015 - 10:09.


#8079

Postad 01 april 2015 - 10:18

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

*host* Deload vecka *host*



#8080

Postad 01 april 2015 - 23:30

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

hängig ett tag, samt mycket på jobbet har gjort att all träning uteblivit. Dessutom den j*vla sommartiden.

 

Idag blev det frontböj. Känns som en mycket bra bålövning i första hand...

 

3x10 på 50kg, 3x4 på 70kg, 3x3 på 80kg, och en enkel på 90kg. ATG osv. Bra rörlighetsövning med frontböj. Känner dock att jag kommer lite olika långt fram med knäna från lyft till lyft när jag börjar bli trött, men inget jag kan "se", utan det är mest känslan, och antagligen ovanan.

 

Därefter lite "bållyft med skivstång" eller vad man ska kalla det, för att ytterligare mörda bålen. Skrattretande jobbigt och säkert inte hälsosamt för korsryggen och bicepsfästena... :D



#8081

Postad 03 april 2015 - 09:07

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Börjar bli av med en del fett, musklerna syns mer definierade och fasta och jag kan svagt skymta rutorna på magen med lite god vilja. Målet är att ha ett klart synligt sexpack till sommaren... Det är lite trist att folk har börjat gnälla på jobbet. "Du är för smal, akta så att du inte försvinner." Kan det vara dåligt att lägga på sig två kg muskler och tappa fem kg fett?

Bifogad fil  image.jpg   55,54K   1 Antal nerladdningar

#8082

Postad 03 april 2015 - 09:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nej, det är sjukt bra att göra. Jag lägger dock till att det inte kommer fortsätta, det kan du göra för att du är lite nyare på det hela så att säga.

Men det är väldigt väldigt bra resultat! Skulle jag vilja ha samma resultat så skulle jag behöva kolla ner i pillerburken.

Något förhöjda njurvärden kan märkas, men jag skulle inte säga att det är dåligt, det påvisar bara att njurarnas funktion inte mest exakt mäts i s-krea :)

#8083

Postad 03 april 2015 - 09:47

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Tycker snarare att det är sunt att kollegorna reagerar :)

 

Visar på ett intresse över välmåendet (allra helst om ni haft diskussioner om arbetsbelastning osv); dessutom kan du ju vända det till en diskussion om hälsa kanske istället för ohälsa, vilket i sin tur kan leda till bättre hälsa på arbetsplatsen, vilket i sin tur ... ja; du fattar vilken grej du satt igång! :D



#8084

Postad 03 april 2015 - 12:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Nej, det är sjukt bra att göra. Jag lägger dock till att det inte kommer fortsätta, det kan du göra för att du är lite nyare på det hela så att säga.
Men det är väldigt väldigt bra resultat! Skulle jag vilja ha samma resultat så skulle jag behöva kolla ner i pillerburken.
Något förhöjda njurvärden kan märkas, men jag skulle inte säga att det är dåligt, det påvisar bara att njurarnas funktion inte mest exakt mäts i s-krea :)

Jag vet att jag inte kan gå ner hur mycket fett som helst i min ålder och det är ännu svårare att bygga muskelmassa. För mig räcker det att se smärt och tränad ut även om alla riktiga gymbiffar tycker jag ser ut som en sticka. p)

Tycker snarare att det är sunt att kollegorna reagerar :)
 
Visar på ett intresse över välmåendet (allra helst om ni haft diskussioner om arbetsbelastning osv); dessutom kan du ju vända det till en diskussion om hälsa kanske istället för ohälsa, vilket i sin tur kan leda till bättre hälsa på arbetsplatsen, vilket i sin tur ... ja; du fattar vilken grej du satt igång! :D

Ja, man får väl vara glad att de bryr sig. Om de bara förstod att det var ett resultat av träning och hälsosam mat skulle det vara bra. Jag är ingen anorektiker.:) Jag vill se vältränad ut, inte som någon koncentrationslägerfånge....

#8085

Postad 03 april 2015 - 14:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det har nog lite mer att göra med att du är ny än din ålder, ungdom! :D

Skämt åsido så kan man få såna resultat i början rätt högt upp i åldrarna. Jag känner till en undersökning som påvisat positiva värden på väldigt gamla kandidater. En hundraåring som äldst :D

När jag ser på dina siffror så borde du väl redan nu ser snygg och smärt ut? Jag tänker mig att din fettprocent ska vara nog låg för synliga rutor så länge dina senor går nog djupt i muskulaturen :)

#8086

Postad 03 april 2015 - 21:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Eftersom alla mina muskler är små behövs det inte så mycket fett för att dölja dem, och det mesta fettet sitter på buken...

#8087

Postad 04 april 2015 - 00:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nu är någon lite elak med sig själv tror jag. Kolla dina resultat istället :D

#8088

Postad 06 april 2015 - 10:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Missförstå mig inte, jag är väldigt nöjd med vad jag har uppnått. Vill nå liiite längre innan sommaren bara.:) Jag kommer aldrig lyfta riktigt tungt, men det gör inget. Jag nöjer mig med att se välbevarad ut för mina 43 år.

Redigerat av hassesolo, 06 april 2015 - 17:29.


#8089

Postad 07 april 2015 - 16:22

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Träningen går bra kosten går rent sagt åt ****, fick ett påskägg med 4.5kg choklad vilket är slut nu, även sömnen är under all kritik och jag stiger upp kl 15.00 vissa dagar, idag är det tänkt att jag ska styra upp kosten igen, 

Kör en liten Throwback tuesday också

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  sdfg.jpg   40,03K   0 Antal nerladdningar


#8090

Postad 07 april 2015 - 16:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

hehe, sa*an vilken skillnad! :D

 

 

Hur kan man träna vaderna som bäst... tränar benpress rätt mycket nu för att jobba upp musklerna så mycket som möjligt innan jag ska operera foten... knäböj kan jag inte köra iom fortfarande ont/väldigt orörligt i axeln sen operation av axeln, annars tycker jag vaderna får lite när man kör mark/knäböj,... läst att sittande vadpress inte tar så mycket..? annars brukar jag mest köra med stången på axlarna och tåhäva... men går ju inte det heller just nu.. :(


Redigerat av Garrett, 07 april 2015 - 16:30.


#8091

Postad 07 april 2015 - 18:43

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

hehe, sa*an vilken skillnad! :D


Hur kan man träna vaderna som bäst... tränar benpress rätt mycket nu för att jobba upp musklerna så mycket som möjligt innan jag ska operera foten... knäböj kan jag inte köra iom fortfarande ont/väldigt orörligt i axeln sen operation av axeln, annars tycker jag vaderna får lite när man kör mark/knäböj,... läst att sittande vadpress inte tar så mycket..? annars brukar jag mest köra med stången på axlarna och tåhäva... men går ju inte det heller just nu.. :(


Vaderna? Gå mycket i kuperad terräng typ. Dom är ju sanslöst stryktåliga så vanligt tänk vad gäller styrketräning hjälper ofta inte.

#8092

Postad 07 april 2015 - 18:53

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Vaderna? Gå mycket i kuperad terräng typ. Dom är ju sanslöst stryktåliga så vanligt tänk vad gäller styrketräning hjälper ofta inte.

 

 

Nä, märkt det... kör ofta 20-35reppare... tycker det tar bäst då... När jag gick i brottning för si sådär 20 år sen hade jag grymma vader... men har ingen tanke på att börja träna det igen, hä hä :P

Brukar promenera ganska mycket... får väl testa "offroad" se om det går med min invalidofot. :)


Redigerat av Garrett, 07 april 2015 - 18:53.


#8093

Postad 07 april 2015 - 19:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Nä, märkt det... kör ofta 20-35reppare... tycker det tar bäst då... När jag gick i brottning för si sådär 20 år sen hade jag grymma vader... men har ingen tanke på att börja träna det igen, hä hä :P
Brukar promenera ganska mycket... får väl testa "offroad" se om det går med min invalidofot. :)


Ja brottning är skitbra, men trycker ju med tårna hela tiden och piskar vaderna. Har man dessutom välsignats med gynnsamma placeringar av muskelfästen så är det ju ett framgångsrecept.

#8094

Postad 07 april 2015 - 19:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Ja brottning är skitbra, men trycker ju med tårna hela tiden och piskar vaderna. Har man dessutom välsignats med gynnsamma placeringar av muskelfästen så är det ju ett framgångsrecept.

 

 

Har jag tyvärr inte alls... men då på den tiden va dom rätt stora/synliga, trots jag va lättviktare...  sen försvann dom rätt fort när jag bara fortsatte med styrketräningen... :unsure: :P 



#8095

Postad 08 april 2015 - 12:51

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Mina vader har alltid vart stora. sätter jag på mig gummistövlar så ligger de och pressar emot. Kompisarna brukar skratta åt det när vi är och fiskar


Redigerat av Unregistered1470cd9f, 08 april 2015 - 12:52.


#8096

Postad 08 april 2015 - 20:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Mina vader växte aldrig på gymmet. Senaste året har jag gått mycket mer än vanligt och jag har även gått upp i vikt och nu är jag faktiskt rätt nöjd med mina vader. Mäter omkring 40cm nu, tidigare var det runt 35-36 tror jag.

 

Själv så körde jag böj igår. Fem stycken fyror på 160kg med gamla gymnasiepolarna. Hade fortfarande lite ont i knät från all skoteråkning i helgen men körde ändå och det gick bra som tur var.

 

Senare typ 9 på kvällen så skulle vi ner på gymmet och basta. En polare ska köra marklyft först dock. Jag blir sugen och känner på 130. Har jeans och vardagskläder och det känns bra. Känner på 160 också och det känns bra, iklädd vardagskläder och utan bälte, magnesium och allt annat. Tyngdlyftarstång också så extra kämpigt med greppet men det gick skitbra tyckte jag. Bestämmer mig för att maxa så går och byter om till svettiga träningskläderna som jag hade några timmar tidigare då jag böjde. Kände på 180 också och det var ganska så tungt men jag bestämmer mig för att lasta på 190. Drar upp 190 förvånansvärt enkelt och nöjer mig med det. Har det på film också, väntar bara på att få klippet från kompisen som filmade.



#8097

Postad 08 april 2015 - 20:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Sjukt att det gick så bra för dig så spontant och oladdad! :D
Hoppas du va tillräckligt varm iaf, tänkte på skaderisken . :P

#8098

Postad 08 april 2015 - 21:47

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 1

Marklyft som huvudingrediens idag, alltså 35 minuter ren glädje (pft).

 

Värmde med 20x50kg, redan där kändes det kämpigt med greppet. Sket återigen i dragremmar eftersom jag inte riktigt får till dem på vänsterhanden.

Därefter körde jag pyramidstegring där jag körde explosiva tior på 70, 90, 100, 110 (nja, explosiva på 110 vetefan). Sedan en femma på 120.

 

Greppet höll, insåg jag då! Däremot var jag duktigt matt i kroppen i övrigt; har nog tex aldrig varit så nära att tuppa som på sista lyftet på 120.

 

Tänkte sedan vandra neråt i vikterna igen, men utan explosivitet. På 110 kom degkänslan i underarmarna och jag orkade inte ta i stången ordentligt. Sänkte till 100 istället och tog en extra minut vila. Sänkte sedan till 90, fortfarande utan att orkat ta tag i stångjäveln.

 

SKIT OCKSÅ!

 

Sänkte till 50 och fick mig ett gott skratt när inte ens den vikten kunde greppas ordentligt; gjorde typ en trea-fyra nånstans med någonting som måste liknas med pincettgrepp :D

Sedan hoppade jag lite hopprep för att få in lite blod i underarmarna.

 

Gjorde därefter tre set på varje sida med hantelrodd, 10/set, 19kg.

 

Sedan tänkte jag avsluta med shrugs, men vi har ingen vettig stång så det blir ju bara VM i pungmassage när man kör med skivstång. Körde med 2x20kg kettlebells, men kändes mest knepigt säkerligen mycket på grund av de trötta underarmarna.

 

Efter passet kändes erector spinae (?) som två stuprör på var sida ländryggraden. Maken till nästankrampande muskler i ryggen har jag nog aldrig varit med om. Men det är härligt på nåt sätt :) Allra helst när det går över :D



#8099

Postad 09 april 2015 - 11:11

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Marklyft som huvudingrediens idag, alltså 35 minuter ren glädje (pft).

 

Värmde med 20x50kg, redan där kändes det kämpigt med greppet. Sket återigen i dragremmar eftersom jag inte riktigt får till dem på vänsterhanden.

Därefter körde jag pyramidstegring där jag körde explosiva tior på 70, 90, 100, 110 (nja, explosiva på 110 vetefan). Sedan en femma på 120.

 

Greppet höll, insåg jag då! Däremot var jag duktigt matt i kroppen i övrigt; har nog tex aldrig varit så nära att tuppa som på sista lyftet på 120.

 

Tänkte sedan vandra neråt i vikterna igen, men utan explosivitet. På 110 kom degkänslan i underarmarna och jag orkade inte ta i stången ordentligt. Sänkte till 100 istället och tog en extra minut vila. Sänkte sedan till 90, fortfarande utan att orkat ta tag i stångjäveln.

 

SKIT OCKSÅ!

 

Sänkte till 50 och fick mig ett gott skratt när inte ens den vikten kunde greppas ordentligt; gjorde typ en trea-fyra nånstans med någonting som måste liknas med pincettgrepp :D

Sedan hoppade jag lite hopprep för att få in lite blod i underarmarna.

 

Gjorde därefter tre set på varje sida med hantelrodd, 10/set, 19kg.

 

Sedan tänkte jag avsluta med shrugs, men vi har ingen vettig stång så det blir ju bara VM i pungmassage när man kör med skivstång. Körde med 2x20kg kettlebells, men kändes mest knepigt säkerligen mycket på grund av de trötta underarmarna.

 

Efter passet kändes erector spinae (?) som två stuprör på var sida ländryggraden. Maken till nästankrampande muskler i ryggen har jag nog aldrig varit med om. Men det är härligt på nåt sätt :) Allra helst när det går över :D

Hur känns det idag?  Som två gjutjärnsrör istället kanske?  :D



#8100

Postad 09 april 2015 - 11:34

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Man har bra hållning idag.... 

 

Känns helt ok. Lite stelt; latsarna och trapsen har fått sig mer än jag väntade mig. Sånt är nice. :)





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.