Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4151

Postad 24 augusti 2015 - 14:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ingen aning men ring SBs kundtjänst o fråga.

 

nja det orkar jag nog inte. Tänkte bara om någon visste. Så noga är det inte. Ville bara veta vad en sådan kostade idag.



#4152

Postad 25 augusti 2015 - 11:46

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

någon som vet om glenmorangie signet kommer tillbaka till bolaget eller är den helt slut?

 

Om Moët Hennessy vill så tar dom in den, tror inte SB har så mycket att säga till om.

Signet är väl helt okej, men har för mig att den var ganska dyr på SB. Fanns till ganska bra pris på Cinderella Whisky Fair, men tyckte själv inte att den var riktigt prisvärd.



#4153

Postad 25 augusti 2015 - 13:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Om Moët Hennessy vill så tar dom in den, tror inte SB har så mycket att säga till om.

Signet är väl helt okej, men har för mig att den var ganska dyr på SB. Fanns till ganska bra pris på Cinderella Whisky Fair, men tyckte själv inte att den var riktigt prisvärd.

 

jo den är dyr. Har en flaska ståendes i skåpet. TRor inte jag kommer öppna den än. Speciellt inte om den försvinner från bolaget



#4154

Postad 25 augusti 2015 - 15:47

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Varje gång jag tar mig en Signet undrar jag vad jag en gång såg hos den!!!!!

Snygg förpackning med mediokert(dåligt!) innehåll till hutlöst pris!!!!

#4155

Postad 25 augusti 2015 - 16:21

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Åker på charter i helgen och tänkte köpa med mig en flaska bjudwhisky hem (är själv ingen stordrickare). Vad bör jag satsa på? Något som är ganska lättdrucket (i min värld inte så rökigt  :rolleyes: ), men som ändå kan impa lite på mina whisky-älskande vänner  :D



#4156

Postad 01 september 2015 - 13:11

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Nu ska jag svära i kyrkan, men, Bourbon, var har du varit hela mitt liv???

Jag har druckit ganska mycket whisky senaste tolv åren kanske, framförallt rökiga, och Ardbeg 10 har varit huswhiskyn under ganska många av dessa åren. 

 

Har blivit lite intresserad av drinkar på sistone, och köpte en Knob Creek för att ha att blanda med, och visst är det så att omväxling förnöjer, men i princip alla mina fördomar om amerikansk whiskey försvann snabbt. Att kunna göra något på 50% så drickbart är sjukt imponerande. En sådär fyra flaskor Bourbon och Rye senare så tar det nog ett tag innan jag köper nästa flaska skotsk whisky...

 

Och om ni inte testat på sistone, blanda, eller beställ in, en Old fashioned eller Manhattan... 

Jag är troligtvis på väg dit själv och gläds åt dina upplevelser!

 

Miserabelt utbud och pris på systemet dock. (Rittenhouse för 800 spänn är hutlöst)

 

Är det Juuls i Danmark och The Whisky Exchange som är enda hoppet eller finns det europeiska gångbara alternativ vad det gäller shopping?


Redigerat av Sambuccashake, 01 september 2015 - 13:12.


#4157

Postad 01 september 2015 - 14:12

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Hva tycks om nya Bunnahabhain Moine?

En rökig ca 6-8 årig nonchill 46 no colour.

Edit ser den är helt ny idag. Men sej ifrån om ni provar...

Redigerat av Danke, 01 september 2015 - 15:20.


#4158

Postad 01 september 2015 - 15:02

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hva tycks om nya Bunnahabhain Moine?

En rökig ca 6-8 årig nonchill 46 no colour.

 

Jag gick och köpte en alldeles nyss.

En Laphroaig 18 i present och en bunna till mig själv att testa.



#4159

Postad 01 september 2015 - 19:14

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Hva tycks om nya Bunnahabhain Moine?

En rökig ca 6-8 årig nonchill 46 no colour.

Edit ser den är helt ny idag. Men sej ifrån om ni provar...

 

Ännu en NAS... jag förutsätter att den är 3 år, möjligtvis med lite äldre äldre sprit i. Mer än så kan man aldrig veta säkert. :)

 

Inte testat, men har ett smakprov som jag tänkte testa här framöver. Har inga höga förhoppningar dock!



#4160

Postad 01 september 2015 - 20:25

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Ännu en NAS... jag förutsätter att den är 3 år, möjligtvis med lite äldre äldre sprit i. Mer än så kan man aldrig veta säkert. :)
 
Inte testat, men har ett smakprov som jag tänkte testa här framöver. Har inga höga förhoppningar dock!


Nja tror den är lite eldre och first filled...

http://tjederswhisky...ahabhain-moine/

Redigerat av Danke, 01 september 2015 - 20:26.


#4161

Postad 01 september 2015 - 20:35

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Jag är troligtvis på väg dit själv och gläds åt dina upplevelser!

 

Miserabelt utbud och pris på systemet dock. (Rittenhouse för 800 spänn är hutlöst)

 

Är det Juuls i Danmark och The Whisky Exchange som är enda hoppet eller finns det europeiska gångbara alternativ vad det gäller shopping?

 

Gjort nästan alla mina inköp på whiskysite.nl men nu var det ett tag sedan så kan inte svara på hur de funkar att handla från numera. Har, tvärt emot många av mina bekanta, gått från whisky till cognac (istället för rom) så blir mer sådana inköp. 



#4162

Postad 01 september 2015 - 21:08

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Nja tror den är lite eldre och first filled...

http://tjederswhisky...ahabhain-moine/

Efter ett smakprov måste jag säga att den inte är dålig. Väl värda sina 389:- och var mer än vad jag förväntat.

Dock tyckte jag själv mycket mer om  ceobanagh där torv, rökighet och salt lirade.

Denna känns "lätt" med kort rökighet och med päron så det visslar om det. 



#4163

Postad 02 september 2015 - 08:34

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Tycker Bunna skall hålla sig till orökt malt, det är dom bitvis briljanta på! Har druckit fantastiskt bra både sherrylagrad och bourbonlagrad Bunnahabhain, men dom kräver lite lagringstid för att bli bra.

Med rökt malt så kan man gena lite i kurvorna, delvis så vinner röksmaken på att det är ung whisky samt att röken maskerar lite av defekterna i råspriten. Men personligen tycker jag inte att just deras rökta whisky blir lika bra som den orökta. Ska ta upp det med dom när jag besöker destilleriet om ett par månader! :P



#4164

Postad 02 september 2015 - 14:04

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Fick precis en liten flaska på 40ml, av en god vän. Han tappade upp en skvätt av sin finflaska. Laphroig 27yo, Refill sherry hogshead, 47,4%. Doftar utsökt...
Fick precis en liten flaska på 40ml, av en god vän. Han tappade upp en skvätt av sin finflaska. Laphroig 27yo, Refill sherry hogshead, 47,4%. Doftar utsökt...

#4165

Postad 02 september 2015 - 15:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1
Säker på att det inte va mer, och att du drack upp det? Man brukar upprepa sig när man druckit en del :P

Redigerat av Garrett, 02 september 2015 - 15:20.


#4166

Postad 02 september 2015 - 19:21

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
Touch'e...

#4167

Postad 03 september 2015 - 08:46

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Fick precis en liten flaska på 40ml, av en god vän. Han tappade upp en skvätt av sin finflaska. Laphroig 27yo, Refill sherry hogshead, 47,4%. Doftar utsökt...
Fick precis en liten flaska på 40ml, av en god vän. Han tappade upp en skvätt av sin finflaska. Laphroig 27yo, Refill sherry hogshead, 47,4%. Doftar utsökt...

 

Det var inte "Vi som älskar whisky"?!

 

Testade Nya Bunnahabhain Moine igår. Helt klart en positiv överraskning! En trevlig sötma, väl integrerad rökighet i en skön harmoni med faten. Det enda som egentligen drog ner helhetsintrycket var att den kändes ganska ung och lite spretig.

Prisvärd?! Ja, idag måste man nog säga att den faktiskt är ganska prisvärd. Du får inte så mycket bra whisky i den prisklassen längre, och den här tillhör de lite bättre i just det segmentet. I en perfekt värld hade den varit 10-12 år, men med lager som ekar tomt på gammal whisky så förstår jag att så inte är fallet.



#4168

Postad 03 september 2015 - 11:54

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Då har vi ett bettre alternativ til Laffe Select och Bowmore Black Rock som är urdårliga...

#4169

Postad 03 september 2015 - 17:10

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Tycker Bunna skall hålla sig till orökt malt, det är dom bitvis briljanta på! Har druckit fantastiskt bra både sherrylagrad och bourbonlagrad Bunnahabhain, men dom kräver lite lagringstid för att bli bra.
Med rökt malt så kan man gena lite i kurvorna, delvis så vinner röksmaken på att det är ung whisky samt att röken maskerar lite av defekterna i råspriten. Men personligen tycker jag inte att just deras rökta whisky blir lika bra som den orökta. Ska ta upp det med dom när jag besöker destilleriet om ett par månader! :P


Ingen Islay brennerier kan idag laga bara urökta utgåvor, jag tycker dom flesta destillerier borde ha båda delarna. Jag elskar Bunna 12 som är urökt, men Toiteach var heller inte illa...

#4170

Postad 09 september 2015 - 08:24

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

För er sherrygalningar så har ju Whiskybase släppt en ny buteljering av Glendronach, 19yo PX Sherry Puncheon! Ryktas vara snuskigt bra... har inte hunnit smaka av min ännu då jag har beredskap, men imorgon rycker jag foliet på en av dom iaf. £150 är ju inte billigast men ändå lägre än du vanligtvis får betala för dessa flaskor.



#4171

Postad 09 september 2015 - 17:35

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Bifogad fil  DSCN0321.JPG   119,45K   0 Antal nerladdningarSett den men dålig timing!!! :(

 

Fick bli så här istället!!! :)


Redigerat av Unregistered0d487954, 14 september 2015 - 17:56.


#4172

Postad 18 september 2015 - 09:10

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ni som testat eran tur med att beställa flaskor på websläpp eller små partier. Flaskor som är eftertraktade och som säljer slut på ett par sekunder. Hur gör ni då?

jag vet att folk säger att dom sitter och trycker hysteriskt på beställ-knappen hela tiden.

 

Men jag förstår inte för när jag testade så valde jag  en flaska, la den i varukorgen, men sen när man ska gå vidare så trycker man ju på "nästa" som är summeringen, och därefter "beställ"  Problemet är bara att jag inte ens kommer till "nästa" för den knappen är avmarkerad.   inte ens efter att klockan slog 10.00 så funkade den knappen. 

 

någon som kan hjälpa mig hur man ska göra?



#4173

Postad 18 september 2015 - 10:36

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har bara beställt en gång sedan dom gjorde om webbsidan... man sitter bara och pepprar tills knappen blir grön, och förhoppningsvis får man en flaska.

Är det ett väldigt populärt släpp så får man ha extrem tur om man skall hinna få något. Har du dessutom en seg dator, segt nät eller något annat så har du inte en chans.

 

Ibland skiter det sig trots att man lyckats komma vidare, ibland så slarvar SB bort din beställning trots att du fått en bekräftelse. Så jag är aldrig säker att jag kommer få en flaska föränn jag har den i handen!

 

Låter lite som att din webbläsare ballat ur!?


Redigerat av _Lucifer_, 18 september 2015 - 10:36.


#4174

Postad 18 september 2015 - 11:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

så här ser det ut.

först klickar man ju på beställ så man kommer vidare.

(obs. jag vet att det står 0 som lagersaldo. men tog denna skärmdump efteråt bara för att visa. det stod 30st några minuter i tio när jag försökte)

 

Bifogad fil  Skärmavbild 2015-09-18 kl. 10.12.55.png   224,59K   0 Antal nerladdningar

 

då kommer man till den här sidan. men som det syns så kommer jag inte vidare därifrån.  Det är inte här alla sitter och väntar när det är websläpp eller?  utan man kommer ett steg till väl trots bolaget inte har öppnat än? Alltså man kan förbereda allt ända till bekräftelsesidan innan dom har öppnat?

Bifogad fil  Skärmavbild 2015-09-18 kl. 10.13.00.png   209,25K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av andreassofus, 18 september 2015 - 11:17.


#4175

Postad 18 september 2015 - 11:56

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Verkar som att den antingen hade tagit slut eller, som jag varit med om, så kan man inte beställa en vara till ett SB där varan finns i det "ordinarie sortimentet" även om den är slut i den butiken!

 

Edit: Systembolaget suger! Lägg ner skiten omedelbart och öppna upp för fri handel över gränserna som det ska vara då vi är med i EU!

Visst har vi ett hyfsat sortiment och enstaka varor till bra priser, men vad är det som säger att vi inte skulle kunna ha det med en fri marknad?! Största delen av sortimentet står ändå ett par stora importörer för, och de flesta av dom i sin tur tar ganska bra marginaler på det dom importerar.


Redigerat av _Lucifer_, 18 september 2015 - 11:59.


#4176

Postad 18 september 2015 - 12:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Nej men som jag skrev så såg det ut så även när det fanns 30 flaskor och innan klockan var 10.00

Ordinarige sortimentet var det inte heller. Det var små partier som släpptes idag.



#4177

Postad 18 september 2015 - 12:37

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Du är helt säker på att den inte släpptes till den butiken du försöker beställa den till?!

Den verkar ha gått ut till vissa butiker iaf... finns 5 flaskor kvar, så hinner du in till en butik och göra en beställning så kan du möjligtvis hinna få en flaska.

 

Det är skillnad på webbsläpp och små partier, detta verkar vara små partier. Så denna funkar som allt annat man beställer på SB. Webbsläpp däremot är lite annorlunda. Där får du en separat lista på allt som släpps idag. Där kan du bara sätta din flaska i varukorgen prick klockan 10!


Redigerat av _Lucifer_, 18 september 2015 - 12:41.


#4178

Postad 18 september 2015 - 12:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

japp jag är säker.  men hur som helst. Har fått reda på att dom gjort om websidan så sidan uppdateras inte automatiskt. Därför ändrade sig inte knappen till "klickbar" när klockan slog tio. 

 

dessutom trodde jag att man kom vidare ända till bekräftelsesidan innan klockan slog tio. Att man kunde förbereda köpet så långt alltså. Men det verkar som att man måste gå igenom ett par sidor och klicka för att få en flaska. 

Det gör det ju ännu svårare.  När folk försöker köpa en flaska skriver dom ju alltid att dom sitter och klickar hysteriskt på köpknappen i hopp om att få en flaska.  Men det räcker alltså inte, man måste klicka yyterliggare en gång till mist alltså.



#4179

Postad 18 september 2015 - 12:47

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Det gäller webbsläpp, de görs bara på torsdagar... Då får du klicka som en idiot!   ;)

Småpartier är en helt annan historia... Har aldrig tänkt på att man måste uppdatera sidan efter att klockan slagit 10.. men visst kan det vara så.



#4180

Postad 18 september 2015 - 12:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Det gäller webbsläpp, de görs bara på torsdagar... Då får du klicka som en idiot!   ;)

Småpartier är en helt annan historia... Har aldrig tänkt på att man måste uppdatera sidan efter att klockan slagit 10.. men visst kan det vara så.

 

 

fast om det är en eftertraktad flaska på små partier så får man väl trycka hysteriskt också? som idag när det bara fanns 30 flaskor av en sort. Då hinner man inte söla :)



#4181

Postad 18 september 2015 - 13:41

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Ardbeg Supernova som går att boka den 24.

 

Något ni tror på detta år?



#4182

Postad 18 september 2015 - 14:26

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

fast om det är en eftertraktad flaska på små partier så får man väl trycka hysteriskt också? som idag när det bara fanns 30 flaskor av en sort. Då hinner man inte söla :)

 

Ja, iofs... Är det så små releaser och dom är väldigt eftertraktade så brukar dom hamna på webbsläpp, men dom kanske gjorde en miss danna gången. :)

 

Ardbeg Supernova som går att boka den 24.

 

Något ni tror på detta år?

 

Kan nog vara helt okej. Sägs vara bättre än förra året... Gillade förra men tror inte att jag kommer ha råd att köpa någon i år dock. Vi får se, skulle vilja ha en till samlingen. Men 1500,- är ändå rätt mycket för den.



#4183

Postad 18 september 2015 - 14:50

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Det gäller webbsläpp, de görs bara på torsdagar... Då får du klicka som en idiot!   ;)

Småpartier är en helt annan historia... Har aldrig tänkt på att man måste uppdatera sidan efter att klockan slagit 10.. men visst kan det vara så.

Endast vid weblanseringar som du slipper uppdatera sidan!



#4184

Postad 18 september 2015 - 16:36

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Endast vid weblanseringar som du slipper uppdatera sidan!

 

 

ok är det där problemet ligger alltså. :)



#4185

Postad 19 september 2015 - 07:47

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har inte beställt från SB vid  någon web lansering eller småpartierssläpp sen dom ändrade sidan så jag vet ej hur dom fått till det, men kan vara så.



#4186

Postad 19 september 2015 - 09:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

ok är det där problemet ligger alltså. :)

Ja, jag tror du inte var tillräckligt snabb helt enkelt.

Var likadant med Omnipollo Agamemnon BBA igår, 600 flaskor, slut på 3-4 sekunder. Är man inte med och tokklickar klockan 10 är risken överhängande att man blir utan.



#4187

Postad 19 september 2015 - 10:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Ja, jag tror du inte var tillräckligt snabb helt enkelt.

Var likadant med Omnipollo Agamemnon BBA igår, 600 flaskor, slut på 3-4 sekunder. Är man inte med och tokklickar klockan 10 är risken överhängande att man blir utan.

 

nej men du missförstår.  det fanns ingen knapp att "Tokklicka" på.  jag kunde inte klicka på "nästa" knappen för den var avmarkerad.  Den ändrade sig inte heller efter klockan slog tio.

 

Det jag skulle ha gjort och det man måste göra är att trycka på uppdatera precis när klockan sålt tio. Sidan uppdateras inte automatiskt när det är små partider. 

 

därefter kan man komma vidare till nästa sida och bekräfta sitt köp.

 

Annorlunda är det på webbsläp. Där uppdateras sidan automatiskt och det är endast en knapp man måste trycka på för att göra ett köp. Inte gå igenom en massa sidor för att få igenom köpet.

 

REdde ut det här på facebook igår :)



#4188

Postad 20 september 2015 - 07:23

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 1
Bifogad fil  IMG_20150919_213925.jpg   135,62K   2 Antal nerladdningar

Gårdagens provning höll mycket hög klass.

#4189

Postad 20 september 2015 - 11:25

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

attachicon.gifIMG_20150919_213925.jpg

Gårdagens provning höll mycket hög klass.

 

Inte alls illa det där... HP känns lite malplacerad dock ;) men resten är väldigt trevliga!



#4190

Postad 24 september 2015 - 12:19

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Da har jag ochså fått skaffat mej en Bunnahabhain Moine, efter å ha hört mycke godt om denna whisky...

Bunna_zpsgcfrkgoj.jpg

#4191

Postad 24 september 2015 - 13:40

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Vart ingen Supernova då dom är fullbokade.



#4192

Postad 24 september 2015 - 15:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vart ingen Supernova då dom är fullbokade.

Haha no shit?

Dom var fullbokade på mindre än en halv sekund efter dom släpptes.

Jag hann dock boka en. :)

#4193

Postad 24 september 2015 - 17:59

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Nytt pris för Karuizawa -84 #3692 hos the whisky barrel. 13999:99 Pund! Jag släpper min för 10000 jämt! Någon som är intresserad? :P


Redigerat av Unregistered0d487954, 24 september 2015 - 18:00.


#4194

Postad 25 september 2015 - 17:34

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Bunnahabhain Moine var fullträffare för priset. Södman och päron i en rökig whisky tyder på firstfilled, smakade inte rått eller för ungt.

#4195

Postad 26 september 2015 - 16:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 2
Köpt en hylla till flaskorna nu. Bara ljus och glasdörrar kvar nu :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   83,89K   1 Antal nerladdningar


#4196

Postad 27 september 2015 - 12:25

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Nytt pris för Karuizawa -84 #3692 hos the whisky barrel. 13999:99 Pund! Jag släpper min för 10000 jämt! Någon som är intresserad? :P

 

Holy f*ck!!!

Jag är ganska nöjd över att jag nästan gjorde "en nätt" vinst på min! :)

Det tar emot att köpa något bara för att sälja, men det där är ju bara löjligt!

 

Ingen som vill byta nya Supernova mot SN14?! Har några kvar!



#4197

Postad 28 september 2015 - 10:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

När det är webbsläpp sitter ju folk och multitaskar för att få mer än en flaska. Man har tydligen olika konton. Fejk-konton ?

 

hur gör dom när dom hämtar ut flaskorna sen då?



#4198

Postad 28 september 2015 - 16:06

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

När det är webbsläpp sitter ju folk och multitaskar för att få mer än en flaska. Man har tydligen olika konton. Fejk-konton ?

 

hur gör dom när dom hämtar ut flaskorna sen då?

Går väl inte att hindra. Vill man så finns det alltid sätt att kringgå regler. Kan väl hämtas på olika bolag om du ens behöver bry dig då kunskapen om sina egna regler verkar vara lite si o så hos personalen på SB.



#4199

Postad 28 september 2015 - 16:16

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Holy f*ck!!!

Jag är ganska nöjd över att jag nästan gjorde "en nätt" vinst på min! :)

Det tar emot att köpa något bara för att sälja, men det där är ju bara löjligt!

 

Ingen som vill byta nya Supernova mot SN14?! Har några kvar!

Ähhh, en annan sida som dumpar priset. 2692 Euro! <_<

Har som jag tidigare sagt inga problem att sälja "svindyrt" om någon dum jävel med alldeles för mycket pengar vill köpa till fantasipriser. Varför skulle jag??? Medveten att det finns en baksida med detta men går knappast att stoppa.

 

Ugglan duger fortfarande så inga Ardbegjippon för mig!



#4200

Postad 28 september 2015 - 16:17

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

När det är webbsläpp sitter ju folk och multitaskar för att få mer än en flaska. Man har tydligen olika konton. Fejk-konton ?

 

hur gör dom när dom hämtar ut flaskorna sen då?

 

Kan ju vara flickvänner, kompisar, föräldrar, mm.... Är ju inga problem att hämta ut någon annans beställning om man vet vad dom beställt.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.