Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4401

Postad 01 maj 2012 - 12:01

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Final destination 5.

Jag har inte sett 1-4 så denna typen av film är ny för mig. Tycker det är en knappt ok film, inte mer. För att vara en skräckfilm tycker jag den har lyckats dåligt, även om den är riktigt nervkittlande emellanåt. Ingen lurar döden ostraffat och döden är brutal! Men en rysare ska vara svart och spännande inte dagsljus och effekter som avlöser varandra som i en actionfilm.

Bild och ljud är av hyffsad kvalitet men filmen som helhet får max en 3/5, och då är jag nog lite generös.


Film serien i sig är ingen direkt höjdare.. perfekta söndagsrullar om man ligger och slappar hemma, men lite synd att du inte sett de första filmerna, för de är en följetong.. och slutet på Final Destination 5 knyter liksom ihop säcken :) Gillade slutet på 5an mest pga detta :)

#4402

Postad 01 maj 2012 - 12:08

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Final destination 5.

Jag har inte sett 1-4 så denna typen av film är ny för mig. Tycker det är en knappt ok film, inte mer. För att vara en skräckfilm tycker jag den har lyckats dåligt, även om den är riktigt nervkittlande emellanåt. Ingen lurar döden ostraffat och döden är brutal! Men en rysare ska vara svart och spännande inte dagsljus och effekter som avlöser varandra som i en actionfilm.

Bild och ljud är av hyffsad kvalitet men filmen som helhet får max en 3/5, och då är jag nog lite generös.


Du skulle sett 1an och 2an istället. 2an är faktiskt en riktigt bra splatter. 1an är "too much" (alla andra också, förutom 2an) men har ett bättre manus än de senaste. 2an är bra tycker jag. Jag har inte sett mer än 3an eftersom jag rätt tydligt såg att det spårade ur efter det.

#4403

Postad 01 maj 2012 - 19:47

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Adjustment Bureau (BD, efter en novell av Philip K Dick)

Storyn rör tanken på att en högre(?) makt styr över våra öden så att de följer planen. Gillade denna skarpt; tilltalas mycket av historier som denna, vilka drar lite mot exempelvis Bourne-fimerna.

Bilden är kristallklar, men ljudet - även om detta är tydligt - kan knappast räknas till de mer bombastiska.

Extramaterialet på skivan var hyfsat men tunt. Kan inte riktigt förstå vitsen med, vare sig massor av 25 sekunder långa "bakom kameran", eller deleted/extended scenes utan kommentarer...

Filmen: 4/5
Bilden: 4/5
Ljudet: 3/5
Extra: 2/5

//Stefan ☕

#4404

Postad 01 maj 2012 - 19:54

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
Rise of the footsoldier

En av många filmer man ofta har vänt på i diverse reabackar.
Man dömer ofta ut alla dessa filmer men jag slog till på denna.
Och glad för det är jag, detta är det bästa jag har sett på länge.
Även om det har gjorts många filmer på temat "upp som en sol ner som en pannkaka" så stack denna filmen ut.
Filmen och skådespelarna känns trovärdiga, även om det tyvärr spårar ur med lite hollywood action ibland.

Filmen 9/10 (snudd på en 10)
Bild 6/10
Ljud 6/10

#4405

Postad 01 maj 2012 - 21:08

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

T1 och T2 är otroligt bra filmer.
300 och Clash filmen var sååå tråkiga.


Förstår inte varför du sätter 300 och clash of the titans i samma mening. 300 är grym. Visst, handlingen är inte direkt revolutionerande, men om man ser matrix idag så kallar man inte den för särskilt spännande heller. När 300 kom så var den grym.. klyshorna, scenspråker, action, hormonerna som bara bubblar där.. altså. Grym. Om man inte förstår helheten så gör man inte det och det är inget att göra nånting åt.. =)

Edit: Eller för att använda ett bättre exempel.. T1.. inte så kul. Jag såg aldrig den före T2 och har aldrig tyckt T1 var bra.. helt värdelös film ärligt talat.. Men det var för att jag aldrig såg den när den kom och fick uppleva nyhetens behag och förstod vad det handlade om.

Redigerat av novaland, 01 maj 2012 - 21:10.


#4406

Postad 01 maj 2012 - 22:11

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
Såg för ett par dagar sedan Chronicle på Blu-ray http://www.imdb.com/title/tt1706593/

Bild: 6/10
Ljud: 8/10
Film: 6/10 baseballar

Filmen är lite av en besvikelse, nästan lite politiskt korrekt (när man själv tänker på vad man skulle prova och agera men den nyfunna kraften etc.)

ganska svaga insatser av dessa yngre killar och suck... dessa stereotyper!

Filmen i sig är en nobrainer som serveras med popcorn och ett sedvanligt (från hålliträä) utflippat slut.. där en del väldigt bra cgi effekter balndas med grannes wow kompis kunskaper! (detta gäller genom hela rullen)

Postad bild

Redigerat av Mikolino, 01 maj 2012 - 22:16.


#4407

Postad 04 maj 2012 - 06:05

Unregistered1061
  • Unregistered1061
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0
Såg den hypade "Battleship" på bio och den var inte bra! Dom mycket arga rymdgubbarnas skepp ploppade upp ur vattnet och hoppade omring på ytan som grodor? Tyckte filmen var seg och tråkig. Slutet var ännu sämre. Men rymdgubbarna och deras flygande saker var bra trickfilmat och enda behållningen i filmen.

Bild: 9/10
Ljud: 9/10
Film: 3/10 Grodor

#4408

Postad 04 maj 2012 - 07:42

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
DVD Landet för längesedan
Med Lillefot och hans vänner. Del 1-6
En serie som riktar sig till barn under 8 år.

Ganska grynig bild men filmerna riktar sig till ganska små barn, som inte bryr sig om sådant än.
Bra och spännande för dinosauriegillande barn, där föräldrar får/kan sitta med utan att våndas över hur dom fördummar små barn.

Bild 2/5
Ljud 2/5
Filmen 4/5

#4409

Postad 04 maj 2012 - 22:10

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
300 var i alla fall rolig. Min mamma tyckte det var mumsigt med "lederhosen" på läckra karlar, och själv anser jag det vara den bästa äpple reklamen någonsin.

Kom igen, det är en homoerotisk komedi, inget fel med det, men de som säger den är en bra action osv måste vara uppfödda på cgi tvspel och svampar.

#4410

Postad 04 maj 2012 - 22:14

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Another Earth.
Annorlunda och lite seg film men själva ide'n höjer betyget.
7/10

#4411

Postad 04 maj 2012 - 23:43

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 1

Kom igen, det är en homoerotisk komedi, inget fel med det, men de som säger den är en bra action osv måste vara uppfödda på cgi tvspel och svampar.

Det går knappt att mer fel än vad du har i dessa påståenden.

Filmen är ingen komedi, inte homoerotisk, inte heller homofobisk som vissa kallar den. Den är precis mittemellan, manlig alltså. Flera av världens bästa kritiker hyllar den, jag tror knappast att de är "uppfödda på cgi tvspel och svampar" som du uttrycker det.

#4412

Postad 05 maj 2012 - 09:05

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Det går knappt att mer fel än vad du har i dessa påståenden.

Filmen är ingen komedi, inte homoerotisk, inte heller homofobisk som vissa kallar den. Den är precis mittemellan, manlig alltså. Flera av världens bästa kritiker hyllar den, jag tror knappast att de är "uppfödda på cgi tvspel och svampar" som du uttrycker det.

+1

#4413

Postad 05 maj 2012 - 10:58

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Det går knappt att mer fel än vad du har i dessa påståenden.


Ja jag satt och undra om avalancher har blandat ihop 300 med Transformers eller Battleship.

#4414

Postad 06 maj 2012 - 19:57

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
The Avengers: 2/5 Badbollar.

#4415

Postad 07 maj 2012 - 09:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
The Wizard of Oz från 1939 på Blu Ray 70-års-jubileumsutgåva. 5/5! Fascineras över hur den har överlevt under alla år och fortfarande levererar fantastisk underhållning. Man sitter och tänker på att det hela tiden dyker upp scener som man kan återse i olika versioner på senare produktioner av SF/fantasy-rullar. Allt från Star Wars till Tim Burtons Alice i underlandet finns med. :)

Redigerat av agpath, 07 maj 2012 - 09:32.


#4416

Postad 07 maj 2012 - 20:52

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
För några år sedan såg jag Johnny English och skrattade mycket.. Härlig, sjuk humor!

I kväll såg jag uppföljaren Reborn och blev mycket besviken. Få skratt, mest flin och en viss irritation..
Bild/ljud: 3/5
Filmen: svag 2/5


#4417

Postad 07 maj 2012 - 20:52

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Dubbelpost

Redigerat av tomsan, 07 maj 2012 - 20:53.


#4418

Postad 08 maj 2012 - 06:45

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
The Three Musketeers från 2011(?)

hade en som gav denna full pott medans någon annan sa att det var skräp så försökte gå in i filmen utan förhoppningar.

tycker dom har fångat känslan ganska bra med vad jag hade förväntat mig, lite romans, lite one-liners, fjantig humor osv osv. allt detta stämde ganska bra och det passade denna film bra.

så en helt klart godkänd film men mycket att hämta igen ifall den ska få full pott

3/5 tigrar.

#4419

Postad 08 maj 2012 - 09:18

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0

The Three Musketeers från 2011(?)

hade en som gav denna full pott medans någon annan sa att det var skräp så försökte gå in i filmen utan förhoppningar.

tycker dom har fångat känslan ganska bra med vad jag hade förväntat mig, lite romans, lite one-liners, fjantig humor osv osv. allt detta stämde ganska bra och det passade denna film bra.

så en helt klart godkänd film men mycket att hämta igen ifall den ska få full pott

3/5 tigrar.

Skönt att du inte tyckte den var värdelös iallafall...
Smaken är ju som baken -delad, alla kan inte tycka likadant, alltid.

#4420

Postad 08 maj 2012 - 14:29

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Idag såg jag Rubber. Handlar om ett däck.
http://www.imdb.com/title/tt1612774/

En film som är baserad på händelser som inträffar utan anledning :)

Bättre än jag vågade hoppas på ;)

#4421

Postad 08 maj 2012 - 15:18

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Warrior (2011)

Bra skådisar. Lite Hollywood varning mot slutet. men klart sevärd. 4st blåtiror av 5.

http://www.imdb.com/title/tt1291584/

#4422

Postad 08 maj 2012 - 15:40

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Skönt att du inte tyckte den var värdelös iallafall...
Smaken är ju som baken -delad, alla kan inte tycka likadant, alltid.


jo helt klart, inte en film jag gärna ser om men helt klart en film man kan se en gång sedan vara måttlig nöjd (:

#4423

Postad 08 maj 2012 - 15:51

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Idag såg jag Rubber. Handlar om ett däck.
http://www.imdb.com/title/tt1612774/

En film som är baserad på händelser som inträffar utan anledning :)

Bättre än jag vågade hoppas på ;)

"Is it black?" :D

#4424

Postad 08 maj 2012 - 18:32

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Rubber kan bli kultfilm!

#4425

Postad 09 maj 2012 - 08:21

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Mkt underhållande om man bara ger den tiden :) Frågan är bara hur många som ser den. En kultfilm måste ju trots allt ses av folk ;)

#4426

Postad 09 maj 2012 - 15:52

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Margin Call, med Stanley Tucci, Demi Moore, Zachary Quinto och Kevin Spacey


En skön rulle som utspelar sig i en skyskrapa i wallstreet världen under 24 timmar som ska leda fram till att finans krisen 2008 blossar upp. Man får följa hur en smart ingenjör råkar ramla över känsliga uppgifter från krishanteringen pga. varsel och missköttsel som i sin tur leder till en resa i företagets chefs hiarki där hela tiden ny chefers chefer kommer med i bild då varje chef inser att uppgifterna man tagit del i måste beslutas om i en högre instans på företaget. Allt leder till sist till en spännande och rafflande avslutning som ger filmen ett belärande slut.

Gillar man filmer som Training Day och Collateral rekommenderar jag denna. 8/10

Redigerat av dealerovski, 09 maj 2012 - 15:58.


#4427

Postad 10 maj 2012 - 00:13

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Samma kväll:

1, Tinker, Tailor, Soldier, Spy BLURAY

Bild: OK
Ljud: OK
Betyg film: 2+ av 5

Varför: Ganska seg i början. I slutet händer det en del. Intrycket är att filmen är ganska rörig, fast med gedigna skådespelarinsatser. Hade förväntat mig lite mer action och spänning. En av anledningarna till jag gav filmen ett ganska lågt betyg var att jag hade ganska höga förväntningar på filmen innan. Tyvärr infriades inte mina mina förväntningar. Har ni den tråkiga smaken att somna framför en film rekomenderar jag ovanstående...

2, Girl with the dragon Tatoo BLURAY

Bild: OK
Ljud: OK
Betyg film: 3+ av 5

Varför: Filmen hade varit betydligt bättre om jag inte hade sett den svenska versionen innan. Nu blev det att jag omedvetet jämförde den engelska och den svenska versionen. Det jag reagerade mest på var att de svenska skådespelarna, bortsett ifrån Stellan, pratade rutten svenskengelska. Sedan blir det lite konstigt när man i filmen ser en person sitta och bläddra i en svensk dagstidning för att sedan kommentera på engelska.
Det här är givetvis bara petitesser i sammahanget men ändå... Filmen får helt klart godkänt och är värd att se till skillnad från ovanstånde film vilken jag anser vara ganska seg.

#4428

Postad 10 maj 2012 - 07:59

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 1
Igår blev det Vilda jakten på stenen Blu-ray. 4 av 5.

Det var lääääänge sen jag såg den sist, den gick ganska varm på vhs när jag var lite då på 80-talet. Jag tyckte då att Danny DeVito var rolig men inte lika rolig som jag tyckte han var nu när jag såg filmen med vuxna ögon, Danny är grymt bra i denna film, helt klockren. Även gangster-bossen ansåg jag nu som riktigt underhållande med sin kärlek till krokodiler. En höjdpunkt är ju när en krokodil bitar av handen på en person.

Bilden var bra men det är ibland lite dålig fokus i vissa scener, jag såg Willy Wonka och chokladfabriken 1971 i söndags och tänkte många gånger att bilden var oskarp i flera scener, det är säkert sånt man inte kan göra nåt åt nu i efterhand för det är väl så det är filmat.

Annars var ljudet bra fast vissa musikstycken kändes på nåt sätt dämpat och instängt.
Jag säger det igen, det är jäkligt kul att se Danny Devito i såna här roller, lika som rollen i Hjärtlösa typer, han är sjukt underhållande.
Jag kommer nog skaffa den första uppföljaren oxå pga honom fast jag tycker filmen är betydligt sämre.

Postad bild

#4429

Postad 10 maj 2012 - 08:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Igår blev det Vilda jakten på stenen Blu-ray. 4 av 5.

Det var lääääänge sen jag såg den sist, den gick ganska varm på vhs när jag var lite då på 80-talet. Jag tyckte då att Danny DeVito var rolig men inte lika rolig som jag tyckte han var nu när jag såg filmen med vuxna ögon, Danny är grymt bra i denna film, helt klockren. Även gangster-bossen ansåg jag nu som riktigt underhållande med sin kärlek till krokodiler. En höjdpunkt är ju när en krokodil bitar av handen på en person.

Bilden var bra men det är ibland lite dålig fokus i vissa scener, jag såg Willy Wonka och chokladfabriken 1971 i söndags och tänkte många gånger att bilden var oskarp i flera scener, det är säkert sånt man inte kan göra nåt åt nu i efterhand för det är väl så det är filmat.

Annars var ljudet bra fast vissa musikstycken kändes på nåt sätt dämpat och instängt.
Jag säger det igen, det är jäkligt kul att se Danny Devito i såna här roller, lika som rollen i Hjärtlösa typer, han är sjukt underhållande.
Jag kommer nog skaffa den första uppföljaren oxå pga honom fast jag tycker filmen är betydligt sämre.

Postad bild

Igår blev det Vilda jakten på stenen Blu-ray. 4 av 5.

Det var lääääänge sen jag såg den sist, den gick ganska varm på vhs när jag var lite då på 80-talet. Jag tyckte då att Danny DeVito var rolig men inte lika rolig som jag tyckte han var nu när jag såg filmen med vuxna ögon, Danny är grymt bra i denna film, helt klockren. Även gangster-bossen ansåg jag nu som riktigt underhållande med sin kärlek till krokodiler. En höjdpunkt är ju när en krokodil bitar av handen på en person.

Bilden var bra men det är ibland lite dålig fokus i vissa scener, jag såg Willy Wonka och chokladfabriken 1971 i söndags och tänkte många gånger att bilden var oskarp i flera scener, det är säkert sånt man inte kan göra nåt åt nu i efterhand för det är väl så det är filmat.

Annars var ljudet bra fast vissa musikstycken kändes på nåt sätt dämpat och instängt.
Jag säger det igen, det är jäkligt kul att se Danny Devito i såna här roller, lika som rollen i Hjärtlösa typer, han är sjukt underhållande.
Jag kommer nog skaffa den första uppföljaren oxå pga honom fast jag tycker filmen är betydligt sämre.

Postad bild


Hehe den filmen har man ju sett ett par gånger förr :) Kanske ska man ge den en gång till på BD ;)
Riktig klassiker!

#4430

Postad 10 maj 2012 - 10:48

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Hehe den filmen har man ju sett ett par gånger förr :) Kanske ska man ge den en gång till på BD ;)
Riktig klassiker!


Jag fick den för 79:- på discshop efter jag kommit upp till Fox-filmer-79:--rabattnivån.

Ja det är en riktigt klassiker, finns ingen film som denna, jag tyckte då att Indy och Arken var en "gammal" film :P man hade en annan tidsuppfattning när man var liten.
Måste nämna att jag gilla skådespelet (eller regin) av han som blir av med handen, hur han är efter att handen är borta, väldigt realistiskt, man ser på han att han är helt svimfärdig till skillnad från dagens filmer där dom skriker lite sen ger dom igen som inget har hänt.

Gillar man filmen ska man köpa, man ska gynna BD-industrin och visa att gamla filmer säljer så vi får mer av det goda, kom precis på att jag glömde kolla extramaterialet igår, borttagna scener, intervju med Douglas etc.

#4431

Postad 10 maj 2012 - 13:10

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

När 300 kom så var den grym..

När 300 kom så var den lika kass som den är idag. Smaken är helt enkelt olika ;)

#4432

Postad 10 maj 2012 - 14:19

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

När 300 kom så var den lika kass som den är idag. Smaken är helt enkelt olika ;)

Oavsett det är "stuket", bl a den begränsade färgpaletten, överdrivna kontrasten och de stilistiskt utformade miljöerna intressanta.
"Grafiskt våld" är det gott om, och jag blev lite trött i ögonen sist jag såg den... :)

Hum... Nån som minns "China Blue" med Kathleen Turner och Anthony Perkins förresten? Klart skum film, men sevärd!

#4433

Postad 10 maj 2012 - 17:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

När 300 kom så var den lika kass som den är idag. Smaken är helt enkelt olika ;)

Är ju en love or hate film. Kan man inte ta till sig det grafiska och klyschiga blir den nog inget vidare eftersom det är det som bygger filmen. Precis som hos Sin City.

#4434

Postad 10 maj 2012 - 20:53

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
The darkest hour

föll pladask för reklamen då den gick på tv förut så inhandlade den på blu ray, något jag nu får ångra.
Denna film kändes bara helt meningslöst, den är inte ens snygg(om det nu skulle spela någon roll)

ne den får

bild 3/5 (bra standard blu ray kvalite)
ljud 3/5 (bra men inget imponerande)
filmen 1/5 (jag är ganska snäll att se film med och är en allätare, denna lämnade mig bara tom)

#4435

Postad 11 maj 2012 - 00:25

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 1
New Years Eve

Bild: 4
Ljud: 4

Betyg film: 4

Omdöme: Den här filmen ska man defintivt se tillammans med sin fru, eller blivande ;) Riktigt bra dating film...
Det som skiljer den här mot andra romantiska dramafilmer är att den här filmen inte är helt förutsägbar. De har verkligen fått ihop flertalet kända och bra skådespelare i filmen. Jag hade högt ställda förväntningar på den här filmen och de förväntningarna infriades. Det här är en må bra film vilken jag varmt kan rekomendera till alla åldrar.
Och som sagt, till er alla som fortfarande letar brud och vill mysa en fred/lördagkväll. Med den här filmen är det "clapt´n clear" ;)

G

#4436

Postad 11 maj 2012 - 09:40

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Mission impossible : ghost protocol

Omdöme: tittade på denna film igår i blu-ray. Detta är en mycket överdriven film men de vet man sen innan om man sett dom tidigare filmerna. Tycker det va kul att en svensk (mikael nyqvist) har en så pass stor roll.
Kan man titta på den med öppet sinne och inte sitta och leta efter saker som inte borde gå tycker jag filmen va helt klart sevärd!

Bild: 4/5
Ljud:3/5
Film: 3,5/5

#4437

Postad 11 maj 2012 - 09:47

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Mission impossible : ghost protocol

Omdöme: tittade på denna film igår i blu-ray. Detta är en mycket överdriven film men de vet man sen innan om man sett dom tidigare filmerna. Tycker det va kul att en svensk (mikael nyqvist) har en så pass stor roll.
Kan man titta på den med öppet sinne och inte sitta och leta efter saker som inte borde gå tycker jag filmen va helt klart sevärd!



Det var ju det han inte hade, man kan säga cameo om hans roll, var ju inte med nånting och prestera inget, synes mest i bakgrunden.


Jag såg iaf Strandvaskaren igår, svensk slasher som inte var mycket att hurra för, 2/5.

Det det som gjorde filmen lite underhållande var att se Rebecka Hemse because she is hot B)


Postad bild

#4438

Postad 11 maj 2012 - 09:57

Burragurra
  • Burragurra
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Körde av en klassiker igår. "De mistänkta", **** va bra den är alltså!
I helgen ska jag åka mina polare se 2Raw" med Eddie Murphy, det kommer bli en del skratt kan jag lova!

#4439

Postad 11 maj 2012 - 10:04

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
The Darkest Hour

En riktig skit film.

#4440

Postad 11 maj 2012 - 10:18

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Transformers 3 - Riktigt välgjord vad gäller bild och ljud, förutom när Shia ska hoppa över och glida under lite bilar i en av slutscenerna och man väldigt tydligt ser att det är en stuntis, b-film stuk på den.

6.5/10 betyget dras upp pga riktigt bra bild och ljud. Handlingen är 5/10, precis som med matrix så är första filmen bra och sen går det utför där 90% av filmen består av slakt. Tom en 15 åring skulle nog tycka att det blir för mycket


Lonesome Dove - Miniserie. Rekommenderas. Visst bild och ljud är verkligen inte tip-top, men härliga skådisar och skön stämning rakt igenom. 8/10 om man bortser från ljud och bild kvaliten.

#4441

Postad 11 maj 2012 - 12:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Det var ju det han inte hade, man kan säga cameo om hans roll, var ju inte med nånting och prestera inget, synes mest i bakgrunden.


Jag såg iaf Strandvaskaren igår, svensk slasher som inte var mycket att hurra för, 2/5.

Det det som gjorde filmen lite underhållande var att se Rebecka Hemse because she is hot B)


Postad bild

Kommer ihåg när jag såg den för många år sen. Fullkomligt värdelös :P Och jag var så uppspelt över svensk slasher :(
Vilket ju inte är så vanligt.

#4442

Postad 13 maj 2012 - 16:49

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0
Drag me to hell

Bottennapp, inte ens tjejen blev det minsta rädd, det är ett riktigt dåligt betyg för en skräckfilm.

2/10

#4443

Postad 13 maj 2012 - 16:56

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
J Edgar:

http://www.imdb.com/title/tt1616195/

Rätt tråkig. Men tycker man modern amerikansk historia är intressant, så är den sevärd.

#4444

Postad 13 maj 2012 - 20:45

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
The King´s speach, man kan tydligen göra drama om allt

#4445

Postad 13 maj 2012 - 20:54

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
http://www.imdb.com/title/tt0945513/

Source Code.

Bättre än vad jag trodde och definitivt bättre än genomsnittet bland Sci-Fi.

#4446

Postad 13 maj 2012 - 20:56

salllle
  • salllle
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Avengers, faktiskt en riktigt riktigt bra film.


#4447

Postad 13 maj 2012 - 20:58

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Apollo 18:

http://www.imdb.com/title/tt1772240/

Svårt att sätta ett betyg. Inget vidare egentligen men lär störa sömnen i natt.... :mellow:

Sgart: Håller med om Source Code. Den överraskade mig positivt.

#4448

Postad 13 maj 2012 - 20:59

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Apollo 18:

http://www.imdb.com/title/tt1772240/

Svårt att sätta ett betyg. Inget vidare egentligen men lär störa sömnen i natt.... :mellow:

Sgart: Håller med om Source Code. Den överraskade mig positivt.


Apollo 18 vill jag också se. Även om den inte var något vidare, är den sevärd?

#4449

Postad 13 maj 2012 - 21:28

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

  • 1 813 inlägg
  • 0
Sevärd är den. Men jag tycker förvisso det är kul med konspirationsteorier. Och fräckt filmad i samma stil som Blair Witch och Paranormal activity (som jag vägrar se... ^_^)

Redigerat av Bongo_Mongo, 13 maj 2012 - 21:28.


#4450

Postad 13 maj 2012 - 21:30

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Sevärd är den. Men jag tycker förvisso det är kul med konspirationsteorier. Och fräckt filmad i samma stil som Blair Witch och Paranormal activity (som jag vägrar se... ^_^)


Ok fast jag gillar generellt handhållen kamera så det kan vara en fördel för mig :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.