Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Sony BDP-S1E

244 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Sony BDP-S1 Region A (Blu-ray-spelare) 1 8,33 (2) Inga priser
Sony BDP-S1E (Blu-ray-spelare) 1 7,57 (6) Inga priser
Sony BDP-S300 (Blu-ray-spelare) 1 7,52 (47) Inga priser
4 relaterade trÄdar

#1

Postad 22 maj 2006 - 08:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
PreliminÀr lansering under 15 Augusti för en dryga 999,95$


Blu-ray Disc / DVD Playback
Video Codec Format : MPEG2/MPEG4-AVC/VC-1
Full HD 1080p Video Output through HDMI connection
DVD Upscaling to 1080p
Picture Mode Settings
Uncompressed Multi Channel Linear PCM Output
DolbyÂź Digital Plus(DolbyÂź Digital audio stream only), DolbyÂź TrueHD (DolbyÂź Digital audio stream only) dtsÂź-HD --- (dts audio stream only) Digital Out and decoding capability
DolbyÂź Digital and dtsÂź 5.1channel Output
Multi Channel 192KHz/24bit Audio D/A Converters
Rigid Beam Construction
Separated Audio Circuit Board
Highly Tuned Audio Parts
Drive Bracket for stability of drive system
Individual Speaker Setting
Off Center Insulator Feet
BD-Java Interactive Capability
Pop up Menu
Quick Set Up
FL Off/Dimmer Mode
Screen Saver
MP3 and JPEG Playback from DVD Media
Parental Control
IR In
Multi Brand TV Control Remote
Sophisticated Box Design with blue glass front

Specifikationer

Inputs and Outputs
HDMIℱ Connection1 Output(s): 1 (Rear)
Component Video (Y/Pb/Pr) Output(s): 1 (Rear)
S-Video Output(s): 1 (Rear)
Composite Audio Output(s): 1 (Rear)
Optical Audio Output(s): 1 (Rear)
Coaxial Audio Digital Output(s): 1 (Rear)
Analog Audio Output(s): 5.1 ch; 1 (Rear)
Analog Audio Output(s): 2 ch; 1 (Rear)
IR Input(s): 1 (Rear)

Dimensions (W x H x D)
16.9" x 4.1" x 13.9" (430mm x 105mm x 355mm)


The new BDP-S1 Blu-ray Disc home player from Sony offers a host of new high-definition entertainment possibilities. The BDP-S1 features 1920 x 1080p output, the highest HD signal output currently available through a HDMIℱ connection. If your HD-capable television does not have an HDMI connection, you can still get the Blu-ray experience - the 1080i analog output allows for HD-capable televisions without HDMI to enjoy Blu-ray Disc features. The BDP-S1 is also compatible with standard DVDs with the added feature of 1080p upscaling through HDMI, which gives new life to existing DVDs libraries. BD-Java interactivity will further enhance the BD entertainment experience, allowing for development of advanced interactive features. Its sophisticated design, with blue glass front, will compliment any decor. Bring your home entertainment experience to a new level with the BDP-S1 Blu-ray Disc home player.

#2

Postad 22 maj 2006 - 19:58

cwp
  • cwp
  • ForumrĂ€v

  • 716 inlĂ€gg
  • 0
Undrar bara nÀr de kommer hit (och vad de kommer att kosta hÀr!?!).

#3

Postad 01 november 2006 - 21:00

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
Som nÄgra redan vet har Sony skjutit upp slÀpp datumet till december, (och filmbolagen Àr skit förbannade över bl.a detta, men det hör till en annan trÄd -men var bara tvungen att nÀmna det)
Priset Àr dock detsamma, tror jag :huh:

#4

Postad 02 november 2006 - 19:10

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlĂ€gg
  • 0
Vad e det för bildomvandlare i Blue-Ray spelare?

12, 14 bit??

#5

Postad 28 november 2006 - 17:58

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0
SlÀpps 5 dec i staterna, den har HDMI 1.3!

KĂ€lla

#6

Postad 29 november 2006 - 18:35

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0
Usch upp till 90 sekunder innan filmen startar vÀrre en Toshiba HD-DVD spelare hd-a1 som tar ca 60 sekunder!!!
Den enda vettiga Blu Ray spelare att köpa utan att det kostar skjortan Àr PS3.
Denna spelare fÄr Sony behÄlla det verkar som Samsungen har lika bra bild som BDP-S1.
Ni kan fÄ denna info i trÄdar pÄ avsforum.com...

#7

Postad 29 november 2006 - 19:00

Likvid
  • Likvid
  • LĂ€rjunge

  • 421 inlĂ€gg
  • 0
Heh...man kan inte ens spela vanliga musik CDs i Sonys spelare.

Vilken skit... :)

#8

Postad 29 november 2006 - 19:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlĂ€gg
  • 0
Don H (BDP-S1 Àgare):

How are the response times? Loading disks, menus etc...?

15 sec from close to picture. (FBI warning)
2 sec to dvd menue.


raptorxx>> Var hittade du 90 sek?

Och ja, ingen CD-spelar funktion Àr ju bra sunkigt. Men 1080p24 verkar rocka pÄ iaf. :)

scenic>> Varför frÄgar du? Hade du tÀnkt köra analog komponent eller? (och Àven dÄ Àr 12 vs 14 bit inte relevant)

edit: glömde lÀnk

Redigerat av pacman, 29 november 2006 - 19:28.


#9

Postad 29 november 2006 - 19:22

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlĂ€gg
  • 0

Usch upp till 90 sekunder innan filmen startar vÀrre en Toshiba HD-DVD spelare hd-a1 som tar ca 60 sekunder!!!
Den enda vettiga Blu Ray spelare att köpa utan att det kostar skjortan Àr PS3.
Denna spelare fÄr Sony behÄlla det verkar som Samsungen har lika bra bild som BDP-S1.
Ni kan fÄ denna info i trÄdar pÄ avsforum.com...

<{POST_SNAPBACK}>


Posta alltid en kÀlla efter en sÄdan kommentar. Annars Àr det bara ren FUD! :)

#10

Postad 29 november 2006 - 19:29

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlĂ€gg
  • 0

Heh...man kan inte ens spela vanliga musik CDs i Sonys spelare.

Vilken skit... :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jag ska inte försvara spelaren men jag har haft min dvd-spelare i 5Är snart, kan gissa att jag har anvÀnt cd-skivor i den max tio gÄnger...

#11

Postad 29 november 2006 - 19:29

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
Oj, nÄgra har vaknat till :) Tycker fortfarande spelaren Àr för dyr.

#12

Postad 29 november 2006 - 19:35

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Usch upp till 90 sekunder innan filmen startar vÀrre en Toshiba HD-DVD spelare hd-a1 som tar ca 60 sekunder!!!
Den enda vettiga Blu Ray spelare att köpa utan att det kostar skjortan Àr PS3.
Denna spelare fÄr Sony behÄlla det verkar som Samsungen har lika bra bild som BDP-S1.
Ni kan fÄ denna info i trÄdar pÄ avsforum.com...

<{POST_SNAPBACK}>


Posta alltid en kÀlla efter en sÄdan kommentar. Annars Àr det bara ren FUD! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det gÄr att söka fram denna info. Du kan vÀl anvÀnda sökfunktionen?

http://www.avsforum....ad.php?t=758995
inlÀgg 14, 20 och 21.
Spelaren har ingen resume funktion heller. Det verkar var sÄ att denna spelare Àr ett nedköp!

#13

Postad 30 november 2006 - 16:24

YOU
  • YOU
  • LĂ€rjunge

  • 475 inlĂ€gg
  • 0
Hittar ingen info om spelaren nÀr jag söker pÄ sony.com/se

Men enl pricerunner.com fixar den iaf MP3 pÄ dvd :angry:

#14

Postad 30 november 2006 - 20:28

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0

Spelaren har ingen resume funktion heller.

<{POST_SNAPBACK}>


Just det hÀr med resume funktion pÄ BD Àr ju synd, det Àr nÄgot som dom borde kunna fixa i en senare firmware. (finns prat ang. detta pÄ AVS, lÀste det pÄ jobbet tidigare idag. Men jag hittar inte trÄden nu...) Men helt klart lite B:igt att det inte finns "Out Of The Box".

#15

Postad 12 december 2006 - 13:20

Unregisterede45e3982
  • Unregisterede45e3982
  • AnvĂ€ndare

  • 209 inlĂ€gg
  • 0
Den nya spelaren kommer att lanseras i Sverige i april nÀsta Är och Sony estimerar att prislappen kommer att ligga mellan 12 000 och 13 000 kronor.

-VÄr spelare Àr för dem som vill ha det bÀsta i ljud och bild, det Àr en high-end-spelare. PlayStation3 Àr mer för gemene man, det Àr olika mÄlgrupper som vi vÀnder oss till, förklarade Jon Grundström, produktchef pÄ Sony.

Och i japan har Sony lanserat en blu-ray-inspelare med en hÄrddisk pÄ 500GB.
Sonys BDZ-V9 började sÀljas i Japan i fredags med en prislapp pÄ hela 300 000 yen, cirka 17 700 kronor. Det var inte billigt!!

Men en blu-ray inspelare stÄr högt upp pÄ min önskelista

Redigerat av Unregisterede45e3982, 12 december 2006 - 14:42.


#16

Postad 13 december 2006 - 01:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0
Pressrelease.

Sony satsar pĂ„ Blu-ray – nĂ€sta generation av DVD-format

Blu-ray – nĂ€sta generation av DVD-format – kan lagra upp till 50 GB, och inom en framtid Ă€nda upp till 200 GB. Det öppnar helt nya möjligheter att spela upp och spela in filmer i full HD-kvalitet (1080p), lagra stora mĂ€ngder data och utveckla nya och mer realistiska spel.

Sony Àr ett av de drivande företagen bakom Blu-ray och kommer att anvÀnda det nya formatet i en rad olika typer av produkter.

Den ”gamla” DVD-tekniken Ă€r idag nĂ€stan tio Ă„r gammal. FrĂ„nsett introduktionen av dual-layer-tekniken för nĂ„gra Ă„r sedan och bĂ€ttre avspelningsmöjligheter, har formatet varit i stort sett oförĂ€ndrat sedan starten. Utvecklingen har emellertid sprungit ifrĂ„n DVD-formatet, dĂ„ framför allt High Definition-tekniken (HDTV) stĂ€ller betydligt större krav pĂ„ bĂ„de lagrings- och överföringskapacitet.

Med Blu-Ray tar utvecklingen ett stort steg framÄt. DÀr det gamla DVD-formatet maximalt klarar 8,5 GB, har Blu-ray idag en kapacitet pÄ 50 GB med dual layer. Tekniken klarar dock upp till Ätta lager pÄ skivorna, vilket ger en lagringskapacitet pÄ hela 200 GB.

Den stora lagringskapaciteten behövs för att kunna hantera ”Full HD” 1080p, vilket Ă€r den högsta kvalitetsnivĂ„n inom HDTV. En vanlig DVD-skiva rymmer inte mer Ă€n drygt 30 minuter HD-material. Dessutom krĂ€vs den mycket höga överföringshastighet som Blu-ray har, den gamla DVD-tekniken orkar inte med sĂ„ stora datamĂ€ngder.

Blu-ray gör det ocksÄ möjligt att spela upp 7.1 surround-ljud helt digitalt utan nÄgra kvalitetsförsÀmringar. Formatet klarar sÄvÀl Dolby TrueHD och Dolby Digital Plus som DTS HD. Tekniken innebÀr dessutom att man kan fÄ bildskÀrmsmenyer i flera lager, sÄ att det gÄr att blÀddra i menyer eller ta del av ytterligare information samtidigt som man tittar pÄ en film eller ett tv-program.

Blu-ray Àr bakÄtkompatibelt med det gamla DVD-formatet. Det innebÀr att alla Blu-ray-spelare ocksÄ kan spela upp vanliga DVD-skivor.

Tekniken bygger pÄ blÄtt laserljus, istÀllet för den gamla teknikens röda laser. BlÄ laser har högre frekvens och smalare fokus, villket ger möjligheten att packa data tÀtare pÄ skivorna.

Blu-ray gör det ocksÄ möjligt att utveckla spel i HD-kvalitet. Det nya formatet Àr kÀrnan i nya Sony PlayStation 3.

JĂ€mfört med den konkurrerande blĂ„lasertekniken HD-DVD kan Blu-Ray lagra ca 65 procent mer per skiva – 25 GB pĂ„ en single layer-skiva och 50 GB pĂ„ en dual layer-skiva. HD-DVD klarar 15 respektive 30 GB. Blu-ray har ocksĂ„ dubbelt sĂ„ hög överföringshastighet som HD-DVD: 72 Mbit/sek jĂ€mfört med 36 Mbit/s. Det Ă€r en egenskap som framför allt Ă€r viktig vid inspelning av HD-material

Blu-ray har fÄtt ett mycket brett stöd, bÄde i underhÄllningsbranschen och bland hemelektroniktillverkarna. Sju av Ätta filmstudior i USA har beslutat sig för att satsa pÄ Blu-ray-formatet för distribution av sina filmer till konsumenterna. Det innebÀr att ca 90 procent av alla filmer kommer att slÀppas pÄ Blu-ray-media. Branschorganisationen Blu-ray Disc Association omfattar idag över 170 företag, bland dem Apple, Dell, Hewlett Packard, Hitachi, LG Electronics, Mitsubishi, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, TDK och Thomson.

Sony kommer att anvĂ€nda Blu-ray inom mĂ„nga produktkategorier – hemmaunderhĂ„llningssystem, datorer, spelkonsoler och mycket annat. Under 2007 lanserar Sony flera modeller av Blu-ray-spelare i olika prisklasser. Den första Ă€r en high-end-modell som kommer under vĂ„ren 2007.

http://www.newsonlin...82399&comid=125

#17

Postad 12 januari 2007 - 16:46

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
IgÄr fick jag hem min spelare, och sÄ hÀr initialt sÄ Àr jag kanooon nöjd med maskinen.

AeonFlux, Gone In 60 Seconds och SWAT ser kalas fint ut i 720p. Lite grynighet i SWAT som Àr synbart, men detta kan sÀkert Àven vara en instÀllnings sak (jag har bara kalibrerings skiva i reg. 2). Hur som helst sÄ verkar det vara en kanooon spelare.

Hur mÄnga Àr vi som köpt en BDP-S1 ? Och vad tycker ni om maskinen ?

#18

Postad 12 januari 2007 - 17:11

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Hello Pistvakten.

Funderar att byta min panasonic BD mot just Sonyn.

Vart köpte du den ifrÄn.

Har du möjligtvis sett panasonicen och har du nÄgra Pros and cons för de bÄda?

Mvh Mikee

#19

Postad 12 januari 2007 - 18:45

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte den frÄn DVDirect.

Jag har inte sett Panasonicen sÄ jag kan tyvÀrr inte yttra mig. DÀremot sÄ av vad jag har lÀst pÄ AVS sÄ verkar ljudet ut ur Panasonicen vara ett strÄ vassare Àn Sonyn.

#20

Postad 12 januari 2007 - 18:49

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

IgÄr fick jag hem min spelare, och sÄ hÀr initialt sÄ Àr jag kanooon nöjd med maskinen.

AeonFlux, Gone In 60 Seconds och SWAT ser kalas fint ut i 720p. Lite grynighet i SWAT som Àr synbart, men detta kan sÀkert Àven vara en instÀllnings sak (jag har bara kalibrerings skiva i reg. 2). Hur som helst sÄ verkar det vara en kanooon spelare.

Hur mÄnga Àr vi som köpt en BDP-S1 ? Och vad tycker ni om maskinen ?

<{POST_SNAPBACK}>

TyvÀrr sÄ fÄr man leva med lite mera grynighet p.g.a. att MPEG2 anvÀnds. Hoppas att Blu Ray skrotar MPEG2 och gÄr över till en annan codec....

#21

Postad 12 januari 2007 - 19:36

random111
  • random111
  • ForumrĂ€v

  • 922 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrr sÄ fÄr man leva med lite mera grynighet p.g.a. att MPEG2 anvÀnds. Hoppas att Blu Ray skrotar MPEG2 och gÄr över till en annan codec....

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mÄnga gÄnger har jag hört detta frÄn raptorxx???

Grynigheten beror pÄ mastern, inte codecen.

Att Blu-ray filmerna som har recenserats av High-Def Digest, DVD Talk och Home Theater Spot under de senaste 3,5 mÄnaderna har i genomsnitt bÀttre bildkvalité Àn HD DVD "trots" att drygt hÀlften av Blu-ray filmerna anvÀnder MPEG2 sÀger en hel del.

#22

Postad 12 januari 2007 - 20:04

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Tycker inte vi behöver dra detta i denna trÄden ocksÄ :) .

#23

Postad 12 januari 2007 - 20:21

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrr sÄ fÄr man leva med lite mera grynighet p.g.a. att MPEG2 anvÀnds. Hoppas att Blu Ray skrotar MPEG2 och gÄr över till en annan codec....

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mÄnga gÄnger har jag hört detta frÄn raptorxx???

Grynigheten beror pÄ mastern, inte codecen.

Att Blu-ray filmerna som har recenserats av High-Def Digest, DVD Talk och Home Theater Spot under de senaste 3,5 mÄnaderna har i genomsnitt bÀttre bildkvalité Àn HD DVD "trots" att drygt hÀlften av Blu-ray filmerna anvÀnder MPEG2 sÀger en hel del.

<{POST_SNAPBACK}>

Det Àr bara att ge upp. Ifall man ger ut en 25GB skiva med MPEG2 sÄ fÄr kvaliten lida av det....

#24

Postad 12 januari 2007 - 20:24

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
The Covenant 25Gb mpeg2 (om jag inte missminner mig). En AV DET BÄSTA TRANSFERS jag sett... :) .

SÄ man skall aldrig sÀga aldrig ;) .

Jag Ă€r i alla fall av den skaran sombetsĂ€mt mig för att köra med BÅDA formaten större utbud av filmer dĂ„ :angry:


mvh mikee

#25

Postad 12 januari 2007 - 20:39

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

The Covenant 25Gb mpeg2 (om jag inte missminner mig). En AV DET BÄSTA TRANSFERS jag sett... :) .

SÄ man skall aldrig sÀga aldrig ;) .

Jag Ă€r i alla fall av den skaran sombetsĂ€mt mig för att köra med BÅDA formaten större utbud av filmer dĂ„ :angry:


mvh mikee

<{POST_SNAPBACK}>

HÄller med dig kommer att köpa PS3 för att kunna köpa Blu Ray filmer ocksÄ...
Men jag Àr inte nöjd att Blu Ray ger ut en urÄldrig codec som MPEG2 utgiven pÄ 25GB skiva nÀr det finns 50GB skivor som Blu Ray skryter över.
Ifall jag fÄr vÀlja sÄ tar jag en film som har 30GB skiva med VC1 istÀllet för en film med 25GB med MPEG2, tror att alla som inte Àr helt blÄögda hÄller med mig....

#26

Postad 12 januari 2007 - 22:19

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
Med hjÀlp av "Easter-Egg" menyn pÄ Sony discarna sÄ fick jag bilden betydligt bÀttre. Aeon Àr inte alls lika grynig lÀngre. Men en riktig kalibrerings skiva skulle inte skada !

#27

Postad 12 januari 2007 - 22:35

hd-fan
  • hd-fan
  • LĂ€rjunge

  • 480 inlĂ€gg
  • 0

Jag köpte den frÄn DVDirect.

Jag har inte sett Panasonicen sÄ jag kan tyvÀrr inte yttra mig. DÀremot sÄ av vad jag har lÀst pÄ AVS sÄ verkar ljudet ut ur Panasonicen vara ett strÄ vassare Àn Sonyn.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur Àr det med regionskodningen pÄ denna, som du köpte pÄ DVDirect ? :D
B)

Redigerat av hd-fan, 12 januari 2007 - 22:48.


#28

Postad 13 januari 2007 - 11:12

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0
Har sjÀlv funderat pÄ att köpa denna spelare frÄn DVDirect men tycker att priset Àr lite högt 9795 kr inkl. frakt. Spelaren klarar av Region A ochr regionsfria Blu Ray filmer.
TyvÀrr kan den ej spela upp Blu Ray filmer region B som sÀljs i Europa ej heller dvdfilmer med region 2.
Tror nog att spelaren Àr helt okey, hoppas Sony slÀpper ett firmware som gör att spelaren klarar de nya ljudformaten...
SĂ„g nyss att det har kommit en uppdatering till denna spelare:
Sony firmware
Ni som har spelaren kan ju ladda ner och installera firmwaret...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 13 januari 2007 - 11:31.


#29

Postad 13 januari 2007 - 11:31

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0

Hur Ă€r det med regionskodningen pĂ„ denna, som du köpte pĂ„ DVDirect ?  :D
B)

<{POST_SNAPBACK}>


Precis som raptor skrev sÄ Àr det Reg A och fria BD samt Reg 1 DVD.

Har dock köpt Hostel frÄn Play UK och denna fungerar (uppenbarligen fri). Fantastic Four frÄn Discshop har jag inte provat Ànnu. Men denna ska enligt uppgift inte fungera. Alla FOX titlar verkar vara reg skyddade oavsett om det Àr nyslÀpp eller katalog titlar.

PCM spÄret pÄ Hostel var för övrigt kalas fint bitvis.

#30

Postad 13 januari 2007 - 11:34

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0


Hur Àr det med regionskodningen pÄ denna, som du köpte pÄ DVDirect ?  :D
B)

<{POST_SNAPBACK}>


Precis som raptor skrev sÄ Àr det Reg A och fria BD samt Reg 1 DVD.

Har dock köpt Hostel frÄn Play UK och denna fungerar (uppenbarligen fri). Fantastic Four frÄn Discshop har jag inte provat Ànnu. Men denna ska enligt uppgift inte fungera. Alla FOX titlar verkar vara reg skyddade oavsett om det Àr nyslÀpp eller katalog titlar.

PCM spÄret pÄ Hostel var för övrigt kalas fint bitvis.

<{POST_SNAPBACK}>

HÀr fÄr du en lÀnk som du kan ha nytta av nÀr du bestÀller Blu Ray filmer:
Blu Ray

#31

Postad 13 januari 2007 - 22:03

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
Ja, nu har jag haft lite mer tid att "leka" med spelaren. Och jag mÄste sÀga Äter igen att jag Àr ruskigt nöjd.

Jag trodde pÄ förhand att jag skulle ha problem med fjÀrren, jag har nÀmligen bara haft Pioneer DVD-spelare genom Ären. Men fjÀrren kÀnns bÀttre och bÀttre för varje gÄng jag tar i den. Knapparna bra placerade och lagomt stora. Dessutom Àr det lite "tyngd" i den vilket gör att den kÀnns lite mer exklusiv. En del av Pioneer fjÀrrarna kan ju kÀnnas lite plastiga.

Ska försöka fÄ tid att skala DVD imorgon för att se hur det resultatet blir.

Tittade nyss pÄ Superman Returns....bÀst bild Àn sÄ lÀnge.

#32

Postad 06 februari 2007 - 23:46

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlĂ€gg
  • 0

Ja, nu har jag haft lite mer tid att "leka" med spelaren. Och jag mÄste sÀga Äter igen att jag Àr ruskigt nöjd.

Jag trodde pÄ förhand att jag skulle ha problem med fjÀrren, jag har nÀmligen bara haft Pioneer DVD-spelare genom Ären. Men fjÀrren kÀnns bÀttre och bÀttre för varje gÄng jag tar i den. Knapparna bra placerade och lagomt stora. Dessutom Àr det lite "tyngd" i den vilket gör att den kÀnns lite mer exklusiv. En del av Pioneer fjÀrrarna kan ju kÀnnas lite plastiga.

Ska försöka fÄ tid att skala DVD imorgon för att se hur det resultatet blir.

Tittade nyss pÄ Superman Returns....bÀst bild Àn sÄ lÀnge.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken bildvisare har du?

#33

Postad 07 februari 2007 - 16:31

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
SONY 40" LCD (40V2000, 1366x768)

#34

Postad 07 februari 2007 - 16:46

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlĂ€gg
  • 0
Mikee, Àr du nöjd med din??
Kommentarer please.

#35

Postad 07 februari 2007 - 18:30

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Jag kommer beskriva lite mer nÄgon dag vad jag tycker om Sonyn, men jåg kan sÀga att den Àr klockren sÄ hÀr lÄngt :angry:

#36

Postad 08 februari 2007 - 18:02

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som kört denna spelare mot Pioneer plasma och i sĂ„ fall över 1080p@24?

#37

Postad 12 februari 2007 - 23:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0
Ok Min Hembio har hittat en sida dÀr S1 Àr testad med medioker resultat. Nyhets sidan

#38

Postad 12 februari 2007 - 23:15

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlĂ€gg
  • 0
Medioker skulle jag inte sagt. Den Àr sÀmre pÄ dvd och klarar inte Äterskrivningsbara BD-skivor. Dessa tvÄ - pÄverkar fortfarande inte filmspelande med BD-skivor...det Àr vÀl det som Àr mÄlet?

#39

Postad 12 februari 2007 - 23:34

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlĂ€gg
  • 0

Medioker skulle jag inte sagt. Den Àr sÀmre pÄ dvd och klarar inte Äterskrivningsbara BD-skivor. Dessa tvÄ - pÄverkar fortfarande inte filmspelande med BD-skivor...det Àr vÀl det som Àr mÄlet?

<{POST_SNAPBACK}>


StÀmmer bra, den Àr tyvÀrr inte sÄ bra i standardupplösningarna 480/576.

Just det, det pÄverkar inte nÀr du spelar BD diskar eftersom du kör 1080 rakt ut och dÀr Àr den kristallklar i den blÄa bilden med Blu-ray loggan.

Annars har spelaren en mycket hög kvalite och inget klaga pÄ egentligen förutom min första mening ovan.

#40

Postad 12 februari 2007 - 23:38

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlĂ€gg
  • 0
Det förstÄr jag mycket vÀl Morlock. Har aldrig tvekat pÄ Sony nÀr det gÀller kvalitet...

#41

Postad 13 februari 2007 - 08:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlĂ€gg
  • 0

Ok Min Hembio har hittat en sida dÀr S1 Àr testad med medioker resultat. Nyhets sidan

<{POST_SNAPBACK}>

Medioker för de med en display med kass deinterlace/uppskalning av SD ja. RÀtt mÄnga som har bra displayer numera. Tex Sony Pearl, Mitsu HC5000, Pioneer-plasma etc etc...

Sony borde ha nobelpris för att de introducerat SD-interlace direkt frÄn disc, tÀnk om alla kunde ha det...hade man sluppit den halvkassa bildbehandlingen alla andra kör med.

#42

Postad 13 februari 2007 - 19:35

mikee
  • mikee
  • Veteran

  • 1 638 inlĂ€gg
  • 0
Har min S1a ute för försÀljning......

Skynda och fynda :)

#43

Postad 13 februari 2007 - 22:29

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlĂ€gg
  • 0

Har min S1a ute för försÀljning......

Skynda och fynda :)

<{POST_SNAPBACK}>


Vad nu dĂ„? Är den billig? :)

#44

Postad 17 februari 2007 - 11:31

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • LĂ€rjunge

  • 333 inlĂ€gg
  • 0
Skrivs lite hÀr jÀmfört med Hd E1:ans trÄd samt HD A1:ans, hur kan det komma sig?

Skriv gÀrna mer intryck hÀr och era bildvisare m,m. Hur Àr ljudet? bilden och dom olika tittlarna.

#45

Postad 18 februari 2007 - 11:27

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
SÄ hÀr drygt en mÄnad efter att jag fick hem min spelare Àr jag fortfarande riktigt nöjd med den. Jag kan inte klaga pÄ nÄgonting faktiskt. Som jag har skrivit tidigare i trÄden trodde jag att fjÀrren skulle störa mig, men inte ens det.

En del personer pÄ AVS har ju skrivit om att en del titlar inte bootar som dom ska pÄ Sonyn. Dvs. dom lÀr "stoppa i filmen" flera gÄnger innan dom lyckas. Inga problem pÄ den fronten heller. Jag har köpt ca. 30st, tittat pÄ ca. 20st men alla har bootat upp som dom ska.

Vad det gÀller filmer av dom jag har sett Àn sÄ lÀnge tycker jag att Crank och Superman Returns Àr bÀst bÄde vad det gÀller bild och ljud. Crank var vÀl kanske ett lite strÄ vassare. Annars ser allting riktigt bra ut. Naturligtvis ser inte Entrapment lika bra ut som X-Men 3 men det kan man ju inte riktigt begÀra heller. Den enda filmen som jag Àr missnöjd med bilden pÄ mÄste jag sÀga Àr American Psycho, inte i nÀrheten av HD kvalite.

#46

Postad 18 februari 2007 - 13:35

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlĂ€gg
  • 0
Av alla 40 BD filmer jag har sett sÄ Àr Black Hawk Down överlÀgset bÀst i kvalitet.

#47

Postad 18 februari 2007 - 14:58

Pistvakten
  • Pistvakten
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte sett BHD pÄ BD, men i början pÄ nÀsta vecka borde min Reign Of Fire "dimpa ner i lÄdan". Den ska ju tydligen vara ganska vass den oxÄ. VÀntar fortfarande pÄ Departed....restad.

@Packetloss...Vart köper du film ?

#48

Postad 26 februari 2007 - 09:59

cezar
  • cezar
  • ForumrĂ€v

  • 660 inlĂ€gg
  • 0
Sugen pÄ denna att bestÀlla ifrÄn USA.

http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

Undrar bara om den gÄr att koda om till regionsfri?
Nu Àr det Region 1: US, Canada pÄ den.

#49

Postad 14 mars 2007 - 02:40

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlĂ€gg
  • 0

Jag har inte sett BHD pÄ BD, men i början pÄ nÀsta vecka borde min Reign Of Fire "dimpa ner i lÄdan". Den ska ju tydligen vara ganska vass den oxÄ. VÀntar fortfarande pÄ Departed....restad.

@Packetloss...Vart köper du film ?

<{POST_SNAPBACK}>


Axelmusic samt Movietyme, men Movietyme har jag skippat pÄ senare tid med anledning att deras postgÄng suger nÄgot otroligt, kan ta tre veckor innan filmen dimper ner i brevlÄdan.

#50

Postad 14 mars 2007 - 02:42

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

  • 1 886 inlĂ€gg
  • 0
DĂ„ har man uppdaterat firmwaren till 1.55 som kom ut den 12 Mars.

Verkar snabbare i responsen och uppstart.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.