Jag är en teknik intresserad 16 åring och har tjatat länge på farsan att vi ska bygga oss en hemmabio, då vi ser på mycket film. Nu har han äntligen gett med sig, och därför ska jag börja ta tag i den biten. Jag har läst på relativt mycket, men det är fortfarande svårt att fatta beslut... vad ska man välja, och hur gör man?
Vi ska inte bygga om rummet, bara anpassa det. Därför tänkte vi oss att ha en motordriven duk som vi hissar ner från taket i mitten av rummet, och som därför kommer hänga fritt. Men kommer duken va för nära, och hur stor ska man satsa på? Vi vill ha bra bild på projektron, och dessutom ett riktigt bra hemmabiopaket som kastar in en i filmen! De måste helst va ganska små och smidiga, men ändå ge mäktigt ljud till en rimlig prisklass.Vad ska man skaffa för reciever, och är det andra saker man behöver tänka på?
Mörkläggning har vi redan fixat, och pga av att vi inte ska bygga om så blir det svårt att ljudisolera rummet, men tidigare att vi varit nöjda med ljudsystemet från tv:n.
Tar gärna emot alla förslag som ni kan invända med och tipsa om! Skriv gärna länkar om ni hittar/vet bra produkter.
Mvh Oscar
(Har ritat en halvtaskig karta över vårat rum där ni finner mått och dimensioner.)
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)

1 film
3 annonser
128 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna
Förändringar av forumstrukturen
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?