Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Regionslåst Blu-ray i regionsfri Blu-ray!

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer BDP-170 (Blu-ray-spelare) 9 5,33 (2) Inga priser
Pioneer BDP-170 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 1 7,67 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 25 januari 2015 - 11:52

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Har en Pioneer BDP-170 köpt från DVDirect, funkar fin-fint med A & B-regions kodade blu-rays (dvs. om fel klagar och så växlar man, därefter så funkar själva skivan att spelas).

Nu plockade jag ett par skivor i Coop's ta 2 (eller var det 3?) för 99:- och hittade filmen Non-Stop med Liam Neeson. Denna blu-ray film klagar på fel region oavsätt hur jag än ställer in spelaren.

Själva filmen fungerar däremot fin-fint i min Svenskköpta PS3'a, så med lite paranoia så kan man tro att de har börjat detektera att man har en regionsfri spelare...

Kan någon mer prova samma film i en DVDirect spelare ? Please!

#2

Postad 25 januari 2015 - 16:50

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Update:

Efter att ha factory reset't, dragit ur strömkablaget, pillat på alla vanliga settings, växlat region typ mer än tio gånger och testkört med ett antal andra blu-rays (reg B) utan att få det till att funka....

Å var på väg att ge upp, men innan dess tänkte jag att prova en reg A film å så satte i Expandables 3 (US-release), såg atmos trailern, tryckte stop, växlade tillbaka regionen å voilà därefter funkade plötsligt non-stop filmen...

Har ingen förklarning till det hela, gissar bara till att icos antagligen hängt sig och behövde någonslags reset vilket jag lyckades skapa genom allt pilleri....

#3

Postad 30 januari 2015 - 00:04

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Jag hade detta problem med svenska releasen av Killer Elite. Kom efter mycket om och men på att när jag ställde in spelaren på region a och stoppade in skivan så spelades en kort filmsnutt upp där det stod att filmen var fel region, och sen när jag bytte region på spelaren och spelade upp filmen resumade spelaren samma klipp igen, även fast det var rätt region. Hoppas nån fattar vad jag menar. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.