Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elder Scrolls V: Skyrim | 11/11/11

730 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Elder Scrolls V: Skyrim (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,59 (16) 199:-
The Elder Scrolls V: Skyrim (PC) (PC-spel) 7 8,64 (32) 71:-
The Elder Scrolls V: Skyrim - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 3 (2) Inga priser
The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 9,11 (8) 264:-
The Elder Scrolls V: Skyrim (Switch) (Nintendo Switch-spel) 7 7,5 (1) 496:-
2 relaterade trådar

#1

Postad 12 december 2010 - 10:41

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Postad bild

Bilder: http://n4g.com/news/...scrolls-v-scans

http://www.gamereact...V utannonserat/

Hemsida: http://elderscrolls.com/

Skyrim E3 2011 Gameplay
http://www.youtube.c...h?v=X20s1EkwJSk

On leveling:
Totally revamped, no more class selection at the start of the game, every skill you level contributes to your overall level. And each time you level you get extra health plus the ability to get either more health, magicka or stamina.
Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3.
Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50, but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that.

On skills:
Mysticism is gone.
18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind.
Tries to accomodate players who want to specialize in a certain proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for players who like to do plenty of everything. They want to keep a special care so that this feels good, not prone to cheating and organic.

On the story and lore:
200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live.
The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude from Shutter Island and Minority Report.
Also, there is a civil war, since the king is dead.
Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures.

On combat:
They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a shield, etc.
You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions.
Emphasis on really improving the combat this time around.
They are also putting care on how each weapon feel on your hand.

Other:
Third person view has been improved
5 massive cities, more variation in caves and underground stuff.

On quests:
Quests are much more dynamic now.
The quests are now more determined by how you build your chracter, individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If you are more of a magic user, some other mage may approach you who may not have had if you were just a melee character. Or if you killed some dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister would inherit the store, but she may resent you before giving you the quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it, it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you, which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who gets it.
Also, it said that the quests you are given would be modified by how you have played (I guess like scaling the quests). For example, the location of a rescue mission would be determined by which location you have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in) and I guess also giving you appropiate enemies to your level.


I can add that there is an option for no HUD.


On Conversations: (thanks MrBig)
Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore.
Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking.

On Weapon smithing:
Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.


Recap from raphier

Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours.

Duel: You may duel any NPC on the streets western style.

Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will inherit the shop and will be angry about you, but stil give you missions.

Level-scaling: It is coming back

18 skills: supposedly even less skills to play with?

No mysticism

Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong.

Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

Enchanting: This skill makes a return.

"Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses."

Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button

Sprinting: You can now sprint about!

Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining. Not much details about this or how detailed they are as jobs.



Yet another recap:

-A variation of level scaling.
-Dynamic Shadows
-Overhauled Combat-system
-Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions between different races and just plain looks better.
-Radiant AI
-Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground)
Trees and branches move independently with the wind
Water flows
-Randomly generated quests.
-Beards
-You can't run backwards as fast as you do forward.
-10 races to choose from (Holy crap thats a lot of races)
-confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats
-presumeably open cities (as dragons can attack)
-Hud-free first-person view and improved third-person perspective
-very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness!
-Character creation improved, body features customizable
-2-handed weapons and duel wielding confirmed.
-Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight.
-Kids
-The game takes place 2 centuries after Oblivion
-Sprint is added !
- Dialog will pop up when you approach an enemy
- cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing
-18 skills.
-Perk picking at every level-up
-5 Magic Schools Destruction Alteration Conjuration Restoration Illusion.

http://www.neogaf.co...ad.php?t=418068

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 06 juni 2011 - 20:24.


#2

Postad 12 december 2010 - 10:41

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
<3

Undrar hur många spel som kommer ha release på det superhäftiga datumet 11/11/11?

Hoppas de fläskar på storyn rejält, tyckte det förra var lite monotomt efter sina första fyrtio timmar...

Redigerat av maximm, 12 december 2010 - 13:48.


#3

Postad 12 december 2010 - 13:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Äntligen. 4an är fortfarande det bästa spelet den här konsollgenerationen.

#4

Postad 12 december 2010 - 13:43

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Hoppas de har bytt upp sig från Oblivion motorn nu bara...

#5

Postad 12 december 2010 - 13:59

Sick0
  • Sick0
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Mycket trevlig nyhet. Hoppas bara att man har lyckats optimera spelmotorn. :/

Redigerat av Sick0, 12 december 2010 - 14:53.


#6

Postad 12 december 2010 - 14:40

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Njae, Gamebryo engine tydligen.. hoppas de fixar allt som är fel i den motorn först om det stämmer.. :}

Kul med Max von sydow iaf!

Redigerat av Unregistered8c5802be, 12 december 2010 - 14:41.


#7

Postad 12 december 2010 - 14:43

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

  • 677 inlägg
  • 0
ME LIKE :(

#8

Postad 12 december 2010 - 15:06

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Detta ser man väldigt mycket fram emot.

Även om det är "samma" spelmotor så lär den väl ha vidareutvecklats ganska ordentligt. Största orosmolnet är väl om det kommer vara lika buggigt som tidigare titlar. Och så får man hoppas på att Bethesdas grafiker har blivit bättre på att skapa karaktärer som inte ser så bedrövligt fula ut (även om det såklart kommer att gå att fixa med moddar).

#9

Postad 12 december 2010 - 20:07

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Hoppas de har bytt upp sig från Oblivion motorn nu bara...


De har en helt nya spelmotor:
http://twitter.com/#!/Bethblog/statuse...010984884604929
http://www.examiner....rand-new-engine

#10

Postad 12 december 2010 - 20:35

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
YES!!!

Det var ju för Oblivion och detta som jag köpte min 360!!
Fram med fjärren! Fast forward a year!

Redigerat av Unregisterede10e9503, 13 december 2010 - 00:00.


#11

Postad 12 december 2010 - 21:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fyfan nu ligger det här överst på min måste lista nästa år.

#12

Postad 13 december 2010 - 08:00

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0
Grymt!
Det är i samband med dessa spelen jag oftast uppgraderar datorn, tyvärr var oblivion en av de största besvikelserna hittills. Jag har bara ett önskemål från Skyrim och det är bort med levlade fiender. Jag vill kunna springa runt som jag vill och som lvl 7 hamna öga mot öga med en lvl 20 Frost Atronach, skrika nått i still med "wooooh" och lägga benen på ryggen eller spendera 20 potions för att ta ihjäl Umbra och få hans svärd några levlar "för tidigt".

#13

Postad 13 december 2010 - 11:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Grymt!
Det är i samband med dessa spelen jag oftast uppgraderar datorn, tyvärr var oblivion en av de största besvikelserna hittills. Jag har bara ett önskemål från Skyrim och det är bort med levlade fiender. Jag vill kunna springa runt som jag vill och som lvl 7 hamna öga mot öga med en lvl 20 Frost Atronach, skrika nått i still med "wooooh" och lägga benen på ryggen eller spendera 20 potions för att ta ihjäl Umbra och få hans svärd några levlar "för tidigt".


Håller med. Men jag tror de tagit åt sig kritiken och kommer bättra sig på det området.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 december 2010 - 11:32.


#14

Postad 13 december 2010 - 13:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Undrar vad systemkraven blir? Det måste maxas. :)

#15

Postad 13 december 2010 - 13:58

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Fyfan nu ligger det här överst på min måste lista nästa år.


Delad första plats. :) ME3 samt detta..:P

#16

Postad 13 december 2010 - 14:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Undrar vad systemkraven blir? Det måste maxas. :)


Det blir konsoll för min del som vanligt. Tänker inte uppgradera min PC för 5000 bara för ett spel.

#17

Postad 13 december 2010 - 19:15

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Håller med. Men jag tror de tagit åt sig kritiken och kommer bättra sig på det området.


borde väl funka som i fallout, där känns det som en ganska bra balans.
dom tycker jag att fallout kan lida lite av "problemet" att man lyckas snubbla över ett uber vapen i början av spelet som gör att allt man hittar sen är sämre.

#18

Postad 13 december 2010 - 20:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Det blir konsoll för min del som vanligt. Tänker inte uppgradera min PC för 5000 bara för ett spel.


Hur dålig dator har du egentligen? För att slå konsolgrafiken med hästlängder räcker med ett kort som kostar tusen spänn i dagsläget. I slutet på nästa år kommer du få betydligt mer krut för dom pengarna. Släpp sargen (konsolen) och kom in i matchen! :)
Elder Scrolls är och förblir ett pc-spel.

#19

Postad 13 december 2010 - 22:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hur dålig dator har du egentligen? För att slå konsolgrafiken med hästlängder räcker med ett kort som kostar tusen spänn i dagsläget. I slutet på nästa år kommer du få betydligt mer krut för dom pengarna. Släpp sargen (konsolen) och kom in i matchen! :)
Elder Scrolls är och förblir ett pc-spel.


Varför lägga pengar på PC när jag redan har 2 konsoller som funkar utmärkt. Min gamla PC får vara som den är tills den dör. Den duger till det mesta dock. Core 2Duo med 2GB RAM å ett Radeon 4870.
Enda som kan få mig att uppgradera är diablo 3 för det släpps inte till konsoll.
Min pc har nog varit igång sammanlagt 5 timmar det här året. Jag använder mac 99% av tiden.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 december 2010 - 22:13.


#20

Postad 13 december 2010 - 22:19

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
När Oblivion släpptes var det ju nästan ospelbart till PC (tydligen på grund av så bra grafik), känns inte som att det kommer bli likadant den här gången dock. Men det beror helt och hållet på om de fokuserar på PC-versionen och sen portar den till konsol. Blir intressant att se om de kan revolutionera grafikvärlden igen.

#21

Postad 13 december 2010 - 22:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Varför lägga pengar på PC när jag redan har 2 konsoller som funkar utmärkt. Min gamla PC får vara som den är tills den dör. Den duger till det mesta dock. Core 2Duo med 2GB RAM å ett Radeon 4870.
Enda som kan få mig att uppgradera är diablo 3 för det släpps inte till konsoll.
Min pc har nog varit igång sammanlagt 5 timmar det här året. Jag använder mac 99% av tiden.

D3 släpps ju ändå nästa år (wish) så då kommer du ju ha en till Oblivion också :)

Sen är det rätt fet skillnad på konsol och PC gällande WRPGs.

#22

Postad 13 december 2010 - 22:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Varför lägga pengar på PC när jag redan har 2 konsoller som funkar utmärkt. Min gamla PC får vara som den är tills den dör. Den duger till det mesta dock. Core 2Duo med 2GB RAM å ett Radeon 4870.
Enda som kan få mig att uppgradera är diablo 3 för det släpps inte till konsoll.
Min pc har nog varit igång sammanlagt 5 timmar det här året. Jag använder mac 99% av tiden.


För att du får bättre grafik på det sättet och kan ta del av alla moddar osv? Om du jämför Oblivion med moddar med Oblivion utan moddar så är skillnaden milsvid. Du behöver ju bara ett grafikkort och lite mer ram, en dryg tusenlapp då kör du säkert Skyrim utan problem eftersom du har en helt ok dator.

Freezard:

Minns inte att det var ospelbart faktiskt, men jag har för mig att jag hoppade på tåget ganska sent iofs. Har du någon länk på det?

#23

Postad 13 december 2010 - 23:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nja jag är skeptisk. Jag använder min PC så extremt lite så jag vill helst inte lägga en spänn till på den. Den står bara och samlar damm.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 december 2010 - 23:14.


#24

Postad 14 december 2010 - 01:48

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Här är en från när Oblivion precis kom ut, 2006. Ganska låg upplösning också, men det var väl standard då. 32.6 FPS för det bästa grafikkortet och det lär ha kostat en del på den tiden. Till skillnad från Crysis så höjdes ju dock de siffrorna snabbt med tiden.

Postad bild

D3 släpps ju ändå nästa år (wish) så då kommer du ju ha en till Skyrim också :)

Sen är det rätt fet skillnad på konsol och PC gällande WRPGs.



#25

Postad 14 december 2010 - 08:16

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Nja jag är skeptisk. Jag använder min PC så extremt lite så jag vill helst inte lägga en spänn till på den. Den står bara och samlar damm.


Nej säg inte att Jobs har fått med dig på sitt hype train också? :)
Hehe, nä men då förstår jag att det tar emot att uppgradera den. Samtidigt är det ju ingen jättepeng för att kunna köra en del spel. Som Zoiler säger så är det stor skillnad på WRPG på konsol jämfört med PC. I Elder Scrolls-fallet är skillnaden helt enorm.

Här är en från när Oblivion precis kom ut, 2006. Ganska låg upplösning också, men det var väl standard då. 32.6 FPS för det bästa grafikkortet och det lär ha kostat en del på den tiden. Till skillnad från Crysis så höjdes ju dock de siffrorna snabbt med tiden.

Postad bild


1280*1024 :) Vilken nostalgi! Minns att jag körde både Fable, KOTOR och Jade Empire i den upplösningen. Good times!

Har inget minne alls av detta, men jag måste ändå säga att jag tycker det finns bra aspekter av detta också. Om du senare uppgraderar hårdvaran så kan du gå tillbaka och spela spelet igen, men nu är det snyggare också. Det får du inte med konsol om det inte kommer någon remake. Hade en kass dator första gången jag körde Baldur's Gate II, sen när farsan kom hem med nya datorn kunde jag köra spelet i högre upplösning och snyggare ljuseffekter. Wow!

Redigerat av Kamui, 14 december 2010 - 08:22.


#26

Postad 14 december 2010 - 08:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tja vi får se. Snubblar jag över lite extra pengar så kanske. Är rädd för att min CPU inte räcker till och då blir det definitivt inte pc-versionen. Räcker det med nytt grafikkort så kanske.

Nej säg inte att Jobs har fått med dig på sitt hype train också? :)
Hehe, nä men då förstår jag att det tar emot att uppgradera den. Samtidigt är det ju ingen jättepeng för att kunna köra en del spel. Som Zoiler säger så är det stor skillnad på WRPG på konsol jämfört med PC. I Elder Scrolls-fallet är skillnaden helt enorm.



1280*1024 :) Vilken nostalgi! Minns att jag körde både Fable, KOTOR och Jade Empire i den upplösningen. Good times!

Har inget minne alls av detta, men jag måste ändå säga att jag tycker det finns bra aspekter av detta också. Om du senare uppgraderar hårdvaran så kan du gå tillbaka och spela spelet igen, men nu är det snyggare också. Det får du inte med konsol om det inte kommer någon remake. Hade en kass dator första gången jag körde Baldur's Gate II, sen när farsan kom hem med nya datorn kunde jag köra spelet i högre upplösning och snyggare ljuseffekter. Wow!


Hype? Nej jag har kört mac sen 2006. Enda jag använder PCn till är att spela då och då men den börjar bli lite sliten nu.

#27

Postad 14 december 2010 - 08:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Tja vi får se. Snubblar jag över lite extra pengar så kanske. Är rädd för att min CPU inte räcker till och då blir det definitivt inte pc-versionen. Räcker det med nytt grafikkort så kanske.



Hype? Nej jag har kört mac sen 2006. Enda jag använder PCn till är att spela då och då men den börjar bli lite sliten nu.


Ah, ja det är ju inte lätt att veta. Med en ny motor kan det ju vara så att cpu:n inte räcker till, det vet du inte förrän du testat. Det går ju att uppgradera den också, men då hamnar du ju säkert på 1500 iaf om du ska ha grafikkort+ram+cpu.

#28

Postad 14 december 2010 - 11:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det räcker väl inte? Bara minne kostar i dagsläget 700 spänn å ett grafikkort iaf en tusenlapp. Sen går väl en hyfsad processor på 1500 å ett moderkort på en tusenlapp. Så det kan bli rätt mycket pengar för ett par spel :)

#29

Postad 14 december 2010 - 11:47

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
700 spänn, då får du ju 4 gig minne till. Misstänker att det räcker med 2 gb till för din del. Men visst, ska du byta moderkort och grejer då kostar det ju. :) Då kanske du till och med måste köpa ett nytt OS. Och Intel är ju dyrare än AMD också...

#30

Postad 14 december 2010 - 12:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

700 spänn, då får du ju 4 gig minne till. Misstänker att det räcker med 2 gb till för din del. Men visst, ska du byta moderkort och grejer då kostar det ju. :) Då kanske du till och med måste köpa ett nytt OS. Och Intel är ju dyrare än AMD också...


Köpa OS? Knappast :lol:

#31

Postad 14 december 2010 - 13:51

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Köpa OS? Knappast :)


Hehe, orkar du med allt krångel så kör på... :lol:

Hur som helst är det helt spikat att de kommer köra en ny motor? Jag har läst lite olika uttalanden om detta. De borde ju vara väldigt nära ett slutresultat om de ska kunna släppa spelet om mindre än ett år?

#32

Postad 14 december 2010 - 13:56

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Kommer det här ha achievements till PC ?
Alltså Games for Windows, i såna fall är det givet att jag skaffar PC versionen :)
Har en rätt ny dator med Core I7 på 2,8Ghz samt 5970 grafikkort vilket bör duga för höga grafik inställningar tycker jag. Frågan är bara om man ska koppla PCn till TVn, lite klumpigt att spela med mus och tangentbord i soffan bara :lol:

#33

Postad 14 december 2010 - 14:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hehe, orkar du med allt krångel så kör på... :)

Hur som helst är det helt spikat att de kommer köra en ny motor? Jag har läst lite olika uttalanden om detta. De borde ju vara väldigt nära ett slutresultat om de ska kunna släppa spelet om mindre än ett år?


Jag har redan windows 7 64Bit Ultimate så jag tror inte jag behöver köpa ngt nytt

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 december 2010 - 14:01.


#34

Postad 14 december 2010 - 16:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Kommer det här ha achievements till PC ?
Alltså Games for Windows, i såna fall är det givet att jag skaffar PC versionen :)
Har en rätt ny dator med Core I7 på 2,8Ghz samt 5970 grafikkort vilket bör duga för höga grafik inställningar tycker jag. Frågan är bara om man ska koppla PCn till TVn, lite klumpigt att spela med mus och tangentbord i soffan bara :lol:


Köper du det till Steam kommer det ha achievements, det har ju i princip alla nya spel. GFW har jag dålig koll på ifall de har det, det är möjligt.

#35

Postad 14 december 2010 - 21:14

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Skyrim är rätt så litet om man jämnför de med Cyrodiil tex
Postad bild

Bör vi vara oroliga?

#36

Postad 15 december 2010 - 08:29

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0

Skyrim är rätt så litet om man jämnför de med Cyrodiil tex

Det tycker jag inte, lite mindre men det är innehållet och inte ytan som avgör. Se på Morrowind t.ex. där avvänds "bara" lilla Vvardenfell.
Eller Daggerfall för den delen.

Redigerat av CallMeNobody, 15 december 2010 - 08:30.


#37

Postad 15 december 2010 - 15:26

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Men gör de världarna "skalenliga" då? Kan det inte mycket väl vara så att arean i Skyrim till och med blir större än den i Oblivion? Jag har inte spelat spelen innan Oblivion, så jag har ingen uppfattning om hur stora de var.

Redigerat av Mr. A, 15 december 2010 - 15:28.


#38

Postad 15 december 2010 - 16:03

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Kan inte tänka mig att Oblivion var 1:1 skala. Man kan nog alltid göra världen större tills den blir så stor som på 'riktigt'. Kommer inte bli något problem!

#39

Postad 17 december 2010 - 08:40

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Tja vi får se. Snubblar jag över lite extra pengar så kanske. Är rädd för att min CPU inte räcker till och då blir det definitivt inte pc-versionen. Räcker det med nytt grafikkort så kanske.



Hype? Nej jag har kört mac sen 2006. Enda jag använder PCn till är att spela då och då men den börjar bli lite sliten nu.


Bootcamp/parallels/vmware etc och spela på macen? Jag kör iofs bootcamp när jag ska spela pcspel på macbooken, men den är ju inte alltför krallig, men det funkar dom få gånger jag inte spelar på konsol :)

#40

Postad 17 december 2010 - 10:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jo men grafikkortet jag har i min PC är redan nu bra mycket bättre än det i min mac :)

#41

Postad 17 december 2010 - 12:09

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0

Bör vi vara oroliga?

Nej. Spelen använder sig av olika skalor. TES2: Daggerfall är gigantiskt och många många gånger större än TES4: Oblivion, fast om man tittar på den kartan så är arean som Daggerfall täcker mindre än Cyrodiil.

#42

Postad 17 december 2010 - 18:24

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0

Skyrim är rätt så litet om man jämnför de med Cyrodiil tex
Postad bild

Bör vi vara oroliga?


Ser då iaf 8 städer på kartan så det finns nog att göra :)

#43

Postad 20 december 2010 - 11:05

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Jo men grafikkortet jag har i min PC är redan nu bra mycket bättre än det i min mac :P


mja mjo! Ge hit lite externa grafikkort så blir det nog ordning :)

#44

Postad 20 december 2010 - 12:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

mja mjo! Ge hit lite externa grafikkort så blir det nog ordning :)


Såg en fet preview på Diablo 3 igår så det får nog bli en uppgradering av PCn ändå. Jag bör nog klara mig med min 3Ghz Core 2 Duo. Grafikkort, mer minne och en SSD disk borde fixa biffen.

#45

Postad 21 december 2010 - 07:27

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 124 inlägg
  • 0
Jag får omvärdera min tidigare kommentar om att oblivion var kasst. Tråkigt när allt är levlat, ja. Tråkigt över lag, nej.
Letade lite efter min gamla collectors edition och installerade om och startade upp en battlemage och det är kul, iallafall när man fått surfat upp lite tips om var man hittar lite bättre light armor tidigt :)
Så, Zoiler, har du inte testat det än så kan det vara värt ett par timmar. (har för mig jag läste att du inte lirat det nånstans).

#46

Postad 22 december 2010 - 23:19

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Vad är poängen med achivements? Jag står knappt ut med skiten på boxen, bara..."stressande".

11/11/11, tja, det är ju inte Blizzard vi pratar om här, men jag tror inte att dom är klara tills dess, men det är bara en hunch. Dom kanske släpper ett buggspel som tidigare? Kommer ihåg hur nära ospelbart Daggerfall var, och i viss mån även oblivion till en start. Och angående daggerfall så var det enormt stort, det fanns nån jämförelse som sade att det skulle ta samma tid att knalla över grekland, gräns till gräns, som att knalla över områdena i Daggerfall. Vill dock minnas att alla byar som man stötte på hade samma randomiserade karaktärer som inte fyllde någon funktion eller sade något vettigt. Charmigt ändå.

Diablo 3, det kan komma att sluka ett par manstimmar eller så....Hoppas bara att det inte blir samma besvikelse för mig som Starcraft 2. Säger inte att det är ett dåligt spel, jag hade bara andra förväntningar. Exempelvis var det ospelbart på min dator relaterat till nån skum minnesbugg som Blizzard inte kan/kunde stå för och patcha. Finns samma problem för en liten del spelare i WoW med, så det är definitivt Blizzards finne i arslet.

#47

Postad 08 januari 2011 - 01:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag avskyr också achievments.

#48

Postad 08 januari 2011 - 13:15

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Lite bilder någon?

http://www.gamingeve...scrolls_v_scans

#49

Postad 08 januari 2011 - 13:18

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Inga mer soulstones, ingen telekenesis.. :)

Mer "organic levelling".. inga klasser..


Låter som de dummar ner det hela ännu mer.. suck.

#50

Postad 08 januari 2011 - 13:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Soulstones var ju så ******** drygt. Bra att de tar bort det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.