Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Västernfilmer

393 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 03 januari 2015 - 17:11

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Ja nu syns den stort och tydligt! :) Jag tog förresten och förbokade Day of Anger nu.

#252

Postad 03 januari 2015 - 20:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Lång? Finns i 2 versioner! En som är 95 min och en som är 111 min enligt imdb!



Farsan hade den på VHS och den var den korta versionen, En Främling kom För att Hämnas hette den eller Days of Wrath enligt inledande titel sequence.
Jag har den på reg1 dvd och den är den förlängda versionen.
Den jag i höstas köpte på BD var också den långa men den sakna Engelsk dubb i flera scener, kanske totalt 10-20% av filmen var endast italo dubb, jag hoppas att Arrow har fått tag på 100% engelsk dubb.

Som lite kuriosa använde Tarantino filmmusiken från denna i en kort sekvens i Django unchained samt en pytte snutt av den i Kill Bill vol 1.

#253

Postad 08 januari 2015 - 23:55

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Tror inte den finns med dubb till alla scener. Många spaghetti westerns klipptes ner innan de dubbades i USA, och det var den versionen de distribuerade i resten av världen.

#254

Postad 20 januari 2015 - 19:59

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Såg The Searchers på Bly-ray för första gången igår och jävlar vad fin bild den hade, har ju hört att bilden skulle vara bra men trodde inte det skulle se så här bra ut. Hur som helst var det kul att se den igen och tycker den står sig rätt bra fortfarande.

#255

Postad 20 januari 2015 - 20:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Fick hem en najs box igår, runt 200:- från Zavvi.

Bifogad fil(er)



#256

Postad 20 januari 2015 - 20:58

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Ingen dum blandning det där. Har alla redan förutom Rio Bravo och How the West Was Won som jag funderar på att skaffa DigiBook utgåvan av.

Bifogad fil  742_front.jpg   51,28K   0 Antal nerladdningar
http://www.blu-ray.c...on-Blu-ray/742/

#257

Postad 01 februari 2015 - 16:09

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 1
Funderar på om jag ska Open Range. Slutstriden med hagelbrakarna gör sig nog fint med HD-ljud.
Filmad i vackra Alberta Canada och kommer göra sig alldeles lysande på stor bild.
Fan i mig på god tid att Costner gör en ny film, Western eller ej.

Både Open Range och Dansar med Vargar är bland det finaste som har filmats om nordamerika. Han har ju onekligen ett väldigt gott öga med episka vyer

Redigerat av budwhite, 01 februari 2015 - 16:11.


#258

Postad 01 februari 2015 - 16:14

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Såg The Searchers på Bly-ray för första gången igår och jävlar vad fin bild den hade, har ju hört att bilden skulle vara bra men trodde inte det skulle se så här bra ut. Hur som helst var det kul att se den igen och tycker den står sig rätt bra fortfarande.


Såg den i veckan. Helt jäkla otroligt fin bild. Inte lika bra film

#259

Postad 01 februari 2015 - 17:00

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Ja bilden är enormt bra med fantastisk fina färger. Gillar som sagt filmen även om den är långt ifrån lika bra som My Darling Clementine, vilken är min favorit John Ford västern av dom jag hittills sett.

Måste nog ta och se Open Range nån gång för den verkar bra och många här på forumet gilla.

#260

Postad 01 februari 2015 - 19:13

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Vem kom på att Monument valley skulle vara i Texas och Arizona? Crazy

#261

Postad 25 mars 2015 - 10:00

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Full pott på bild! Jag hade kanske inte gett den det men det är en riktigt bra bild. Jag slängde i min tidigare utgåva från Japan som jag såg i höstas och tyckte var fin men den Japanska är ett skämt om man jämför med Arrows.

 

Tycker att djupspåret har en del smuts vilket dom borde ha putsat bort.

 

http://www.blu-ray.c...Blu-ray/114342/



#262

Postad 02 maj 2015 - 06:23

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Arrow släpper en välmatad utgåva av My Darling Clementine i augusti:

 

Bifogad fil  MY_DARLING_CLEMENTINE_2_D_BD_500x500.jpg   32,11K   0 Antal nerladdningar

 

 LIMITED EDITION CONTENTS:

  • High Definition (1080p) Blu-ray presentations of My Darling Clementine’s theatrical and ‘pre-release’ versions and Frontier Marshal
  • Original uncompressed PCM mono 1.0 sound
  • Optional English subtitles for the deaf and hard of hearing
  • Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Jay Shaw

 

BLU-RAY DISC 1: MY DARLING CLEMENTINE (THEATRICAL VERSION):

  • 4K digital film restoration
  • Commentary on the theatrical version by author Scott Eyman and Earp’s grandson, Wyatt Earp III
  • John Ford and Monument Valley – a 2013 documentary on the director’s lifelong association with Utah’s Monument Valley containing interviews with Peter Cowie (author of John Ford and the American West), John Ford, John Wayne, Henry Fonda, James Stewart and Martin Scorsese
  • Movie Masterclass – a 1988 episode of the Channel 4 series, devoted to My Darling Clementine and presented by Lindsay Anderson
  • Lost and Gone Forever – a visual essay by Tag Gallagher on the themes that run through My Darling Clementine and the film’s relationship with John Ford’s other works
  • Stills gallery
  • Theatrical Trailer

 

BLU-RAY DISC 2: MY DARLING CLEMENTINE (‘PRE-RELEASE’ VERSION), FRONTIER MARSHAL AND OTHER WYATT EARP TALES [LIMITED EDITION EXCLUSIVE]:

  • 2K digital film restoration of the ‘pre-release’ version of My Darling Clementine
  • What is the Pre-Release Version? – a documentary by Robert Gitt, Senior Film Preservation Officer at the UCLA Film and Television Archive, comparing the two versions of My Darling Clementine
  • High Definition digital film transfer of Frontier Marshal, Allan Dwan’s 1939 Wyatt Earp film starring Randolph Scott
  • Two radio plays inspired by Wyatt Earp – a 1947 adaptation of My Darling Clementine starring Henry Fonda as Earp and Richard Conte as Doc Holliday, and a 1949 Hallmark Playhouse production in which Conte played the role of Earp
  • Frontier Marshall Theatrical Trailer

 

40-PAGE BOOKLET [LIMITED EDITION EXCLUSIVE]

  • Booklet containing new writing on My Darling Clementine by Kim Newman (author of Wild West Movies) and on Frontier Marshal by Glenn Kenny, plus an extensive archive interview with screenwriter Winston Miller, illustrated with original archive stills and posters
  • More to be announced!

 

 

http://www.arrowfilm...&product_id=558



#263

Postad 09 maj 2015 - 19:09

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Arrow är för j*vla goa, nog mitt favoritbolag. Blir ett köp av den i augusti, kan inte gå fel med lite Henry Fonda.



#264

Postad 11 maj 2015 - 23:21

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Ja Arrow verkar vara inne i en väldigt fin period och släpper många intressanta titlar med hög teknisk kvalitet just nu. Äger som jag tidigare skrev i tråden Criterion´s utgåva av My Darling Clementine som även den håller väldigt hög kvalitet och kan rekommendera.

 

Funderar på att köpa Soldier Blue för den var det evigheter sen jag såg sist och skulle vara kul att återse igen och se om den fortfarande håller.



#265

Postad 11 juni 2015 - 00:06

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Såg Soldier Blue tidigare under kvällen men tyckte tyvärr inte den hade åldrats så väl som jag hade hoppats på. Hur som helst tyckte jag det var kul att återse filmen igen och ger den betyget 5/10 trots allt då den bitvis ändå är helt okej. Bildkvalitén däremot var det inget fel på och kan klart rekomendera Blu-ray utgåvan.

#266

Postad 12 juni 2015 - 07:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Såg Soldier Blue tidigare under kvällen men tyckte tyvärr inte den hade åldrats så väl som jag hade hoppats på. Hur som helst tyckte jag det var kul att återse filmen igen och ger den betyget 5/10 trots allt då den bitvis ändå är helt okej. Bildkvalitén däremot var det inget fel på och kan klart rekomendera Blu-ray utgåvan.

 

 

Länge sen jag såg den, mindes den som lite splattig. Det var innan jag såg en splatter för första gången så jag hade inte nåt att jämföra med direkt. Hur upplevde du den, är den splattig och är splattet bra gjort?

 

PS

Missförstå mig rätt med "splattig", vet att det inte sprutar men det är väl en del lemlästning och blodskvätt.



#267

Postad 12 juni 2015 - 11:01

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Nej splattig är nog fel ord men den innehåller en hel del grafiskt våld som är gjord med blandad kvalité, precis som man kan förvänta sig från en 45 år gammal film.



#268

Postad 02 juli 2015 - 16:31

atroxa
  • atroxa
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Finns ingen genre jag älskar mer än westerns. Fick hem denna underbara rulle häromdagen - jäkligt skönt att det stämde att den funkade på region B också som den skulle göra enligt blu-ray.com.

 

3217346.jpg

 

Har nu lyckats köpt in rätt många på min "western-topp-50-lista", men alldeles för många kvar fortfarande...



#269

Postad 17 juli 2015 - 21:49

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Ooooh, Kino Lorber släpper Faccia a Faccia 18/8 http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/127191 

 

Hoppas de lyckas lika bra som med Sabata :D 

 

 

 

 

Bifogad fil(er)



#270

Postad 07 juni 2016 - 08:47

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Minns inte filmen så bra men bildkvalitén verkar det inte vara något större fel på: http://www.blu-ray.c.../125364/#Review

 

Bifogad fil  125364_large.jpg   34,85K   0 Antal nerladdningar



#271

Postad 11 juni 2016 - 14:31

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Ja den där recensionen läste jag och blev väldigt intresserad av filmen. Warner Archive Collection har bjudit på några riktigt fina utgåvor för övrigt.


Redigerat av Bananklasen, 11 juni 2016 - 14:52.


#272

Postad 11 juni 2016 - 15:29

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Har ett par Warner Archive titlar sen tidigare och kan hålla med att dom håller hög kvalitet. Får se hur det blir men är också sugen på She Wore a Yellow Ribbon.
 
Hur blev det förresten, beställde du den remastrade The Good, The Bad And The Ugly utgåvan?



#273

Postad 11 juni 2016 - 15:40

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Japp den beställdes idag (tillsammans med några Masters of Cinema och Studio Canal Vintage Classics)! Riktigt sugen på att se den, var många år sedan sist.


Redigerat av Bananklasen, 11 juni 2016 - 15:40.


#274

Postad 11 juni 2016 - 15:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Trevligt, tror du blir nöjd även om bilden är något gul i färgtonen jämfört med tidigare.

Redigerat av Dr. Zaius, 11 juni 2016 - 15:45.


#275

Postad 11 juni 2016 - 16:43

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Ja, kommer ihåg att det var mycket skriverier om det på diverse forum men jag tror inte jag kommer störa mig så mycket på det. Skaffade du How the West Was Won förresten? Såg att den fanns för 49 kr nu och funderar på att slå till.



#276

Postad 11 juni 2016 - 20:50

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Nej blev aldrig. Har börjat köpa endel filmer via iTunes men den här kanske förtjänar en plats i filmhyllan trots allt.



#277

Postad 19 juni 2016 - 16:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Såg The Missouri Breaks igår och den var bra. Bitvis väldigt rolig men samtidigt också ganska rå och våldsam på sina håll. Såg den via iTunes och tyckte det såg bra ut, men finns några recensioner av Blu-ray utgåvan att läsa för den som kanske föredrar att se den på det formatet.

 

DVDBeaver

DVD Savant

DVD Verdict

DVD Talk

The Digital Bits

Blu-ray.com

 

Bifogad fil  111711_front.jpg   107,27K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av Dr. Zaius, 19 juni 2016 - 16:34.


#278

Postad 09 juli 2016 - 11:46

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Olive Films: New 4K Restorations of High Noon and Johnny Guitar Coming to Blu-ray

Independent U.S. distributors Olive Films have announced that they will release on Blu-ray new 4K restorations of two classic films: Fred Zinnemann's High Noon (1952), starring Gary Cooper, Grace Kelly, Lon Chaney Jr., Lloyd Bridges, and Katy Jurado, and Nicholas Ray's Johnny Guitar (1954), starring Joan Crawford, Sterling Hayden, Scott Brady, Mercedes McCambridge, and Ward Bond.

The upcoming Blu-ray releases will be part of the distributors' new line, Olive Signature.

http://www.blu-ray.com/news/?id=19386

 

 

Har sen tidigare den gamla BD utgåvan av High Noon från Olive films som enligt mig ser rätt bra ut, men är inte omöjligt jag byter ut den.



#279

Postad 09 juli 2016 - 14:30

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Nackdelen är väl att Olive Films aldrig textar sina filmer, inte för att det kanske är så avancerat snack i den men jag brukar vilja ha det ändå :)

 

EDIT: Fast nu såg jag att det verkar som att dom två filmerna kommer ha text trots allt, mycket bra!


Redigerat av Bananklasen, 09 juli 2016 - 14:31.


#280

Postad 05 september 2016 - 18:39

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Har sen tidigare Fort Apache och beställde She Wore a Yellow Ribbon och Rio Grande härom veckan så blir den s.k. Kavalleritrilogin komplett. Återstår att se men bildkvalitén på båda sägs vara bra så det lovar gott. 

 

Ikväll får det bli Ride with the Devil som jag gillar väldigt mycket och kan rekommendera för den som inte redan sett den. Är tyvärr inte så lätt att få tag på om man vill se den på Blu-ray men finns i alla fall en Tysk utgåva och den region A låsta Criterion utgåvan som jag själv har.

 

https://www.amazon.d...h/dp/B005EVJKUQ

 

https://www.criterio...-with-the-devil



#281

Postad 07 september 2016 - 14:27

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Fick dom idag så nu är kavalleritrilogin komplett.

 

Bifogad fil  IMG_5800.JPG   132,83K   3 Antal nerladdningar



#282

Postad 07 september 2016 - 17:09

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0

Fina tips i denna tråd, ser fram emot att sätta mig ned och gå igenom vilka filmer jag tycker mig behöva i samlingen. Det är något visst med western filmer, gärna på stor filmduk!



#283

Postad 08 september 2016 - 13:20

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Fick dom idag så nu är kavalleritrilogin komplett.

IMG_5800.JPG


Har dom också. Har sett en av dom förut, minns inte vilken. Gillar John Wayne. Bra utstrålning och fantastiskt röst och leverans.
Ska se dom nu i höst

#284

Postad 08 september 2016 - 14:24

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Ja, John Wayne brukar vara bra i dom här gamla västerfilmerna och tänkte ta och se dom ganska snart.



#285

Postad 09 mars 2017 - 18:00

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Ny US utgåva av The Good, the Bad and the Ugly från Kino Lorber på väg.
 

Coming this Summer on DVD and Blu-ray!


The Good, the Bad and the Ugly (1967) (50th Anniversary Edition)

Includes both Original U.S. Theatrical Cut, available for the first time in HD and the extended cut.

Disc 1:
• 4K transfer of the Original U.S. Theatrical Cut
• New Audio Commentary by Film Historian Tim Lucas
• “Trailers From Hell” with Ernest Dickerson
• Newly Restored 2.0 Mono Audio
• M.O.S. Deleted Scene of Blondie in the desert finding skeletons
• Trailers for Sergio Leone Westerns
• Italian Dolby Digital 2.0 Mono
• English DTS-HD MA 5.1 Audio
• AND MORE – to be announced

Disc 2:
• 4K transfer of the Extended Cut
• Newly Restored 2.0 Mono Audio
• Audio Commentary By Acclaimed Film Historian Richard Schickel
• Audio Commentary By Noted Cultural Historian Christopher Frayling
• Leone's West: Making Of Documentary
• The Leone Style: On Sergio Leone Featurette
• The Man Who Lost The Civil War: Civil War Documentary
• Reconstruction The Good, The Bad And The Ugly
• II Maestro: Ennio Morricone and The Good, The Bad And The Ugly Featurette
• Deleted Scenes
• Original U.S. Theatrical Trailer
• Original French Theatrical Trailer
• English DTS-HD MA 5.1 Audio
• Italian Dolby Digital 2.0 Mono

https://www.facebook...?type=3



#286

Postad 10 mars 2017 - 16:29

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Hoppas de får med original ljudet. 



#287

Postad 11 mars 2017 - 14:42

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Det får vi verkligen hoppas, men skulle bli mycket förvånad om inte original ljudspåret fanns med.

 

Är rätt nöjd med den remastrade MGM utgåvan från 2014 och är inte så säkert det blir något byte för min del.



#288

Postad 11 mars 2017 - 15:10

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Jag ser inget fel på 2014 utgåvan, men vill ha theatrical cut så blir dubbeldipp för mig.



#289

Postad 11 mars 2017 - 15:40

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Har nog aldrig sett den kortare bioversionen och skulle ju vara kul att se så det kanske blir en uppgradering trotts allt.

 

 

Unforgiven släpps ju snart på UHD BD också där även en remastrade BD utgåva ingår. Har inte hört något om en separat BD utgåva men det kommer säkert.

 

http://www.blu-ray.com/news/?id=20922

 

Bifogad fil  Unforgiven.jpg   28,41K   0 Antal nerladdningar

 



#290

Postad 14 mars 2017 - 22:20

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Äntligen en riktig utgåva av Unforgiven! Amazon UK har i alla fall lagt upp Blu-ray http://www.blu-ray.c...Blu-ray/175545/



#291

Postad 14 mars 2017 - 23:10

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Vad bra. Borde bli samma omslag som UHD BD'n får också, men utan Oscar statyetter och annat skräp på framsidan förhoppningsvis.

#292

Postad 20 mars 2017 - 20:45

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

RIDE THE HIGH COUNTRY (1962)
NEW 2017 1080p HD REMASTER
BD50
Color - 94 Minutes
ORIGINAL ASPECT RATIO - 2.35:1
DTS HD-Master Audio 2.0 MONO-English
English SDH
SPECIAL FEATURES:
Commentary by Peckinpah documentarians Nick Redman, Paul Seydor, Garner Simmons and David Weddle; Documentary: A Justified Life: Sam Peckinpah and the Hogue Country (SD)
Original Theatrical Trailer (HD)
In this brilliant, moving film directed by Sam Peckinpah (The Wild Bunch), cowboy icons Randolph Scott and Joel McCrea find roles to match their leathery Western personas, playing aging lawmen hired to guard a gold shipment. They don’t have much: a horse each, a couple of dollars. And they have everything: their independence. But the frontier is disappearing – and so is space wide open enough for independent men.
With luck, the two will find space enough for this ride and one last payday. They will also find adventure, including the dramatic rescue of a mistreated bride (Mariette Hartley), gun-blazing shoot-outs and a life-changing betrayal. Both an exciting Western and a heart-lifting homage to the genre, Ride the High Country is a journey into film greatness.

Bifogad fil  Ride the High Country.jpg   43,15K   0 Antal nerladdningar

https://www.facebook...?type=3



#293

Postad 20 mars 2017 - 23:28

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Har den redan på iTunes i HD och såg den härom veckan och tyckte den såg rätt bra redan där så den kommer nog se riktigt fin ut på Blu-ray.

#294

Postad 21 mars 2017 - 14:01

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

http://www.arrowfilm...&product_id=951

 

Bifogad fil  ONE_EYED_JACK_2D_UK_BD-500x500.png   978,71K   0 Antal nerladdningar

 

SPECIAL EDITION CONTENTS

 

  • New 4K restoration by Universal Pictures and The Film Foundation, in consultation with Martin Scorsese and Steven Spielberg

  • High Definition Blu-ray (1080p) and Standard Definition DVD presentations

  • Uncompressed Mono 1.0 PCM Audio

  • Optional English subtitles for the deaf and hard of hearing

  • Brand new audio commentary by Stephen Prince, author of Savage Cinema: Sam Peckinpah and the Rise of Ultraviolent Movies, recorded exclusively for this release

  • Introduction by Martin Scorsese

  • Marlon Brando: The Wild One, Paul Joyce’s 1996 documentary on the actor, featuring interviews with Dennis Hopper, Shelley Winters, Martin Sheen and Anthony Hopkins

  • Additional, previously unseen interview material from Marlon Brando: The Wild One with Francis Ford Coppola and Arthur Penn

  • Theatrical trailer

  • Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Jacob Phillips


FIRST PRESSING ONLY: Illustrated collector’s booklet containing new writing on the film by Jason Wood and Filippo Ulivieri, Karl Malden on Marlon Brando, Paul Joyce on Marlon Brando: The Wild One and an excerpt from Stefan Kanfer’s Somebody: The Reckless Life and Remarkable Career of Marlon Brando.

 

 



#295

Postad 07 april 2017 - 10:32

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0
Verkar som man ändrat färgtonen på den kommande The God, the Bad and the Ugly utgåvan.

http://forum.blu-ray...18#post13449418

Redigerat av Dr. Zaius, 07 april 2017 - 10:33.


#296

Postad 07 april 2017 - 10:47

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
På tiden!

#297

Postad 01 juni 2017 - 00:36

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Kino Lorber släpper senare under året även en restaurerad utgåva av A FistFul of Dollars  Blu-ray och DVD.

 

https://www.facebook...?type=3

 

http://www.blu-ray.com/news/?id=21426



#298

Postad 01 juni 2017 - 07:03

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0

Har den tyska utgåvan som jag tycker är riktigt bra bildkvalitet på. Få se om Kino Lorber kan få ut bättre.



#299

Postad 01 juni 2017 - 12:35

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 567 inlägg
  • 0

Kommer avvakta lite jag med. Har själv den vanliga Svenska MGM utgåvan som jag egentligen är ganska nöjd men kan ändå tänka mig byta ut den.



#300

Postad 01 juni 2017 - 16:23

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Samma här, har också Svenska MGM. Men om Kino's utgåva blir något utöver det vanliga så uppgraderar jag.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.