Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1101

Postad 17 februari 2014 - 01:01

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

The Last Guardian.

Sleeping Dogs

Watch Dogs.


Sleeping Dogs var det jag sökte haha!

Xcom: Enemy Within

Det är som Enemy Unknown fast med mycket mer saker att forska på, fler manicker att leka med, fler uppgraderingar, en till fiende och en ny soldatklass (en mech) som är skitkul och fungerar som komplement. Så det är ett slags Xcom 2.0 för kampanjen är i övrigt likadan. Så för alla som inte hunnit med Xcom: Enemy Unknown skulle jag rekommendera att köra Enemy Within direkt istället. Mycket bra spel såklart och nu med ännu mer roligt. Jag provade igår att börja spela Classic Ironman svårighetsgrad men jag vet inte hur långt jag kommer, för det smäller direkt där. Känns inte som man kommer hinna levla soldater betydligt innan de dör. Vi får se hur det går. Spela igenom spelet två gånger har tagit nästan 100 timmar.

8,5/10


Låter som XCOM orginalet.. där dog soldaterna som flugor vad jag minns.

#1102

Postad 17 februari 2014 - 08:18

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Sleeping Dogs var det jag sökte haha!

YES!!!! ^_^ :D B)

#1103

Postad 17 februari 2014 - 09:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

YES!!!! ^_^ :D B)

*står på andra sidan tennisnätet och blänger som en äkta dålig förlorare*

Låter som XCOM orginalet.. där dog soldaterna som flugor vad jag minns.

Ja, jag har ju inte spelat orginalet men det låter samma. På normal kan man forska och köpa upgrades lite som man vill. På Classic är valen skillnaden mellan liv och död.

Första försöket på Classic Ironman när man ska evakuera en Kines som sen joinar som Heavy så kom jag dit med fyra stycken ouppgraderade för det hade gått dåligt. Efter första draget har jag två stycken i hunker down bakom heavy cover, de andra i half cover. Thin men dyker upp, skjuter sönder full cover, one-shottar ena gubben bakom så han dör, den bredvid får panik, sen oneshottar de honom så han dör också. Efter den omgången har det spawnat sex thin men med den där första generationens plasmavapen, tre floaters och två seekers och jag har två rookies kvar. Så utan att ha skjutit ett skott vänder jag och springer för emergency extract och då klipper de en i ryggen så han dör. Och senare gick det spelet åt skogen.

Vis av erfarenheten startade jag ett nytt spel och kom till samma uppdrag med fem man i en squad och flera var uppgraderade. Med extrem försiktighet så klarade jag av uppdraget och evakuerade Kinesen. Fyra av mina bästa dog dock, en rookie klarade sig. Framsteg. :)

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 17 februari 2014 - 10:34.


#1104

Postad 17 februari 2014 - 10:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Sleeping dogs ska jag testa snart! Verkar ju vara schysst grafik och fighting i spelet, resten är väl en dålig ripoff av GTA.

#1105

Postad 17 februari 2014 - 11:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Sleeping dogs ska jag testa snart! Verkar ju vara schysst grafik och fighting i spelet, resten är väl en dålig ripoff av GTA.

Jag hade faktiskt roligare med Sleeping Dogs och dess John Woo-inspirerande manus än GTA. Kanske för att jag är ett stor fan av polisfilmer från Hong Kong men det var ett spel jag hade rejält kul med.

#1106

Postad 17 februari 2014 - 13:14

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag hade faktiskt roligare med Sleeping Dogs och dess John Woo-inspirerande manus än GTA. Kanske för att jag är ett stor fan av polisfilmer från Hong Kong men det var ett spel jag hade rejält kul med.

Ska ge det ett försök :)

#1107

Postad 17 februari 2014 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sleeping dogs ska jag testa snart! Verkar ju vara schysst grafik och fighting i spelet, resten är väl en dålig ripoff av GTA.

Absolut ingen dålig ripoff. Bättre på det mesta.

#1108

Postad 17 februari 2014 - 13:29

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Absolut ingen dålig ripoff. Bättre på det mesta.

Okej, jag har inte kört det utan fick bara den känslan. Men då så :)

#1109

Postad 17 februari 2014 - 13:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
https://www.minhembio.com/spelrec/2492

;)

#1110

Postad 17 februari 2014 - 14:30

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

https://www.minhembio.com/spelrec/2492

;)

Tackar! Och bra recension :)

#1111

Postad 18 februari 2014 - 23:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hitman Absolution
Jag håller inte med om kritiken spelet fått i sin egen tråd. Det här var riktigt bra. Lite buggigt, men överkomligt. Spelet ska definitivt spelas på hard (gav dock upp på en karta efter 4h fail på raken och sänkte till normal och klarade då på första försöket) med målet att alltid få Infiltrator och eventuellt Silent Assassin. Tog ca 30h.

Blir sugen på Splinter Cell Blacklist nu....

#1112

Postad 05 mars 2014 - 21:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Company of Heroes 2
Inte lika fantastiskt som första spelet men fortfarande bra. Jag retade mig mycket på spelet i början men man vänjer sig vid det nya, det går ändå. Många community maps finns nu tillgängliga om man inte gillar alla väldigt öppna kartor som kommer med spelet som omöjliggör defensiv spelstil. Nu har det kommit dedikerade servrar och community är trevligare än det lågvattenmärke av smurfar, rasister, och otrevliga idioter som statshorade och förstörde spelglädjen i coh mp. Kampanjen är ok och man får lite co-op uppdrag också så det är nice.
7/10

#1113

Postad 06 mars 2014 - 23:06

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Blev klar med XCOM: Enemy Unknown för nån vecka sedan efter att ha attackkört de ca 10 timmarna av min första genomspelning på en dryg vecka efter ett uppehåll på 9 månader. Kom snabbt in i det igen och jäklar vad beroendeframkallande det är! Otroligt kul spel, om än något avslaget slut. Men, det var ju inte direkt så att storyn var det som gjorde spelet värt att spela. Det roligaste strategispelet jag spelat sen Rome: Total War och i allmänhet bästa spelet på länge!

Tyvärr var det ju fullt av buggar och även nu 2014 stötte jag på buggar som gjorde att jag var tvungen att ladda om tidigare sparfiler, bland annat på sista banan. Helt ofattbart för ett spel som har ett Ironman mode där man inte kan ladda om. Känns ju inte som att det kommer fixas när det gått så lång tid. Synd på ett såpass bra spel. Men men, 8/10 skulle jag säga ändå.

Redigerat av jayreso, 06 mars 2014 - 23:10.


#1114

Postad 07 mars 2014 - 11:04

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Körde du på svåraste och ironman? Körde igenom på vanliga ironman vilket var ok men minns att jag tänkte att man skulle blivit heeeeelt tokig om småbuggarna inträffat på en svårare svårighetsgrad. De blir ju lätt att någon dör på en bugg och det är ju inte direkt enkelt att ersätta folk på högsta svårighetsgraden...

#1115

Postad 07 mars 2014 - 11:59

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Det räcker med att spela på classic ironman för att få sina fiskar varma. Det kan jag intyga. Och innan man klarar det måste man måste nog fått stryk ett par gånger så man förstår vad som krävs.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 mars 2014 - 12:02.


#1116

Postad 09 mars 2014 - 22:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dishonored

Jag trodde att det skulle knocka mig som Riddick gjorde. Det gjorde det inte och jag vet inte varför, jag tilltalades av allt utom den förutsägbara storyn, kanske var det det. Det enda negativa vara laddningstiderna. Jag kommer iaf att ge mig på DLC.

#1117

Postad 10 mars 2014 - 10:48

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Det räcker med att spela på classic ironman för att få sina fiskar varma. Det kan jag intyga. Och innan man klarar det måste man måste nog fått stryk ett par gånger så man förstår vad som krävs.

Jorå - jag påbörjade ett sådant och insåg att det var rätt rejäl skillnad. Blev alltför snabbt varse att även full cover är högst temporärt ibland...

#1118

Postad 16 mars 2014 - 15:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spelade klart South Park Stick of truth idag. Bra spel det får 8/10 i betyg. Ska försöka spela klart Assassins Creed 4 i veckan och sen blir det Infamous Second Son i helgen.

#1119

Postad 17 mars 2014 - 14:14

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Spelade klart Tomb Raider DE i helgen.
Det får 9/10, ett riktigt bra spel.

#1120

Postad 17 mars 2014 - 14:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Lirade klart assassins creed black flag för ett tag sen. Spelet följer alla tidigare ramar och blir spejsat i slutet. Däremot så har dom tagit bort endel frustrerande saker som funnits i tidigare spel, bra!

Det bästa i spelet är att vara ute på sjön, helt klart. I övrigt ett trist assassins creed som har helt för få vapen. Brotherhood är fortfarande det bästa i serien imo.

3/5 starkromsflaskor!

#1121

Postad 22 mars 2014 - 13:18

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Sniper Elite: Nazi Zombie Army 2

Snygg grafik, roligt att skjuta hjälmarna av zombies och bra stämning. Men grunt såklart, det är ju en spinoff på Sniper Elite och kostade ju bara €3 när jag köpte det. Spelade igenom i co-op men man måste ha en polare för absolut ingen spelar detta online. Inget man sträckspelar igenom. En bana om dagen så är det roligt hela tiden.

7/10

#1122

Postad 22 mars 2014 - 13:29

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
tomb raider,ett bra spel med olika gåtor att lösa 8/10
Metro last night,också helt ok o bra story 8/10

#1123

Postad 22 mars 2014 - 16:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Metro last light
Kämpade till
Spoiler
få se om jag får upp suget för den här genren och det här spelet igen. Allt känns så gjort.

Spec Ops - The Line
Ännu ett Battlefield of Duty. Välgjort och med en intressant story. Stundvis ganska obehagligt; bättre än väntat.

Dragon Quest 9
Charmigt på riktigt. Fiender har attacker som disablar dina karaktärer genom att få de att dansa! :D Lite väl grindigt bara och storyn är ok, men inte mer. Gillar man Ni No Kuni kan det vara värt en titt.

#1124

Postad 23 mars 2014 - 11:55

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
God Mode
Multiplayerspel utan spelare överhuvudtaget. Snacka om fall platt. Tjusiga looks gör att det ser fräckt ut men det saknar djup och ger mest en känsla av övergivenhet. I övrigt är det spelbart. Det är som Painkiller. Fast i tredje person. Och mycket,mycket sämre.
5/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 16 april 2014 - 11:33.


#1125

Postad 24 mars 2014 - 10:56

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Har några på G nu:

Spin Tires - Grymt skoj mudcrawling bilspel

Sleeping Dogs - Snyggt spel, dock totalt värdelös känsla på bilarna och motorcyklarna...förstör rätt mycket.

Dishonored - Gillar faktiskt detta spel, har inte lirat det något förut så blev positivt överraskad.

Metro Last Light - Ska börja på detta senare, är dock rätt skrämsen av mig efter Dead Space...gillar inte skräckspel! ;)

#1126

Postad 24 mars 2014 - 11:28

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 1
Lirade precis genom Bioshock Infinite på min nya spelmaskin, sjukt snyggt spel med en trevlig story och välskrivna karaktärer. Spelet kunde gärna varat längre och gameplayet kunde vart bättre men var inte på något vis dåligt, det landar på 9 glada gubbar av 10:

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :ph34r:


Tog ett par screenshots för att visa GRAFIKEN! Gloriös 1440p:

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 24 mars 2014 - 11:29.


#1127

Postad 24 mars 2014 - 11:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

det landar på 9 glada gubbar av 10

Ja han den där sista nådde man inte riktigt. Han förblev lite för svårflörtad. :)
Får mig att tänka på sån där tivolimaskin där man slår med en slägga allt man har och ser hur högt klockan åker upp och så tänker man "ooooh det var nära" (nästa nivå eller nåt) :)

#1128

Postad 24 mars 2014 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Lirade precis genom Bioshock Infinite på min nya spelmaskin

Tog ett par screenshots för att visa GRAFIKEN! Gloriös 1440p:

Uh, oh. Du börjar redan bli grafikcorrupted av den nya datorn :P

#1129

Postad 25 mars 2014 - 09:30

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Uh, oh. Du börjar redan bli grafikcorrupted av den nya datorn :P


Haha, icke! Helt ärligt så imponerar väl det konstnärliga arbetet mest av allt i Bioshock Infinite, även om det tekniska inte är dåligt. Och ett bra spel är ett bra spel oavsett om grafiken är bra eller inte!

Har Wii U'n som balanserar, även om många av spelen där är jävligt snygga. :)

#1130

Postad 30 mars 2014 - 14:22

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Sleeping Dogs - Snyggt spel, dock totalt värdelös känsla på bilarna och motorcyklarna...förstör rätt mycket.

Sleeping Dogs verkar vara populärt här i tråden. Har själv precis klarat av det. Har haft det liggande i Steamkatalogen sen en 75%-rea i höstas. Nu när jag byggt ny dator var det dags att testa med HD-texturpacken och 60fps. :)

Måste säga att jag hade rätt kul med detta spel, trots att jag har väldigt lätt att bli trött på sandlådespel om det inte är fokus på utforskande. Som hifimarcus säger så var det väl ingen jättebra känsla i bilarna och motorcyklarna. Allt kändes väldigt klistrat till vägen. Dessutom hade jag ohyggliga problem med race då jag inte riktigt kunde få ordning på driftingen, vilket gjorde att jag körde så få race som möjligt. Men det var kanske mer ett problem med "skit bakom spakarna" så att säga. :)

Grafiken var riktigt bra för ett sandlådespel och känslan av att vara i Hongkong (och köra vänstertrafik) var riktigt uppfriskande.

Men fightingen är väl det som gjorde spelet för mig. Väldigt kul att levla och lära sig nya tekniker och tricks. Tyvärr kändes det ibland som man var tvungen att trycka väl långsamt på knapparna för att de olika kombinationerna skulle lyckas, vilket störde mig från och till (spelade med handkontroll). Gillade att man kunde använda omgivningen till finishers också. Sen var faktiskt skjutmekaniken helt ok också, även om fiender kunde ta väl många kulor utan att falla, och det var kul att stjäla vapen från dem. :)

Även om storyn var rätt rak och okomplicerad, så var den ändå relativt bra berättad och med bra kvalitet på skådespeleriet. Dock kände jag aldrig att jag riktigt engagerade mig i karaktärerna, vilket jag ändå måste framhålla som ett minus.

Och som så ofta i sandlådespel så började jag ändå tröttna efter ca 10 timmar pga att jag kände att jag provat på det mesta i spelet. Så jag körde klart resten av storyn och klockade totalit in på knappa 17 timmar.

I underhållningsvärde jämfört med liknande spel skulle jag placera det nånstans bakom Saints Row 2 och 3, men framför GTA V.

Redigerat av jayreso, 30 mars 2014 - 14:39.


#1131

Postad 30 mars 2014 - 18:57

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Lirade precis genom Bioshock Infinite på min nya spelmaskin, sjukt snyggt spel med en trevlig story och välskrivna karaktärer. Spelet kunde gärna varat längre och gameplayet kunde vart bättre men var inte på något vis dåligt, det landar på 9 glada gubbar av 10:

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :ph34r:


Tog ett par screenshots för att visa GRAFIKEN! Gloriös 1440p:

M-m-mmm, ser fint ut! Nu önskar jag nästan att jag inte redan hade spelat det. Körde igenom det vid release på min förra dator (intel dual core/gtx 460) på low-medium settings i 720p och ca 30-40 fps. Hade inte tänkt köpa nåt DLC, men blir kanske tvungen, bara för att få uppleva spelets fulla potential (eller iaf något bättre inställningar). :)

#1132

Postad 31 mars 2014 - 10:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Har nog inte skrivit det, men
South park: the stick of truth.

Spelet som sammanfattar många av southparks härligaste karaktärer, konflikter ochbupplevelser. Hållet ett högt tempo, och med tanke på att southpark har 17 säsonger så är det förståeligt.

Spelet driver med sig själv samtidigt som man konstant driver med klassiska rpg-element. Kanske det mest komiska spelet någonsin och även fast det tyvärr bottnar i linjäritet och ett väldigt grunt stridssystem så tycker jag att det var extremt väl värt sina pengar, trots att jag köpte det för ett henskt fullpris.

9/10 pinnar!

#1133

Postad 31 mars 2014 - 11:38

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Har aldrig blivit av att jag spelat Metal Gear Solid tidigare så laddade 1an från psn och köpte HD-samlingen. Första och andra spelet fick mig verkligen att fastna och är glad att jag tog tag i det. Snake Eater gillade jag dock inte och får se om jag spelar klart.

Klarat Ni No Kuni också, världens mysigaste spel typ och jag blir nästan aldrig trött på det. Kan nog vara det första spelet där jag gjort alla sidequests.

#1134

Postad 16 april 2014 - 11:07

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Call of Juarez: Gunslinger
“I’m telling you as I remember it, Ben.”

Man spelar prisjägaren Silas Greaves som en dag spatserar in en bar och berättar rövarhistorier om allt man varit med om. Spelet är då en ganska simpel FPS där man spelar de återberättade historierna under berättandes gång. Och det är ovanligt nog just storyn som bär denna shooter hela vägen, för även om skjutandet är simpelt och roligt med fontänblod och solid känsla, så blir det repetitivt sista tredjedelen av spelet då vapenvariationen verkligen är jättedålig. Dock är inslagen av dueller riktigt trevliga (och det finns en special mode med bara dueller) med faktorer som fokus, snabbhet, när man drar och möjlighet att dodga. En gång sköt AI först och missade. Även andra kul features som ”near death” där man får en chans att glida undan en dödande kula, göra tiden långsammare och en ”mexican standoff” där tre som hatar varandra triangelduellerar alla mot alla.

Storyn är som sagt väldig underhållande, miljöerna är fräcka och grafiken är riktigt fin. Hur mycket av Silas vilda historier som är påhittade eller inte är en slags bakgrundstanke till hela spelet, och en fantastiskt underhållande sådan. Storyn låter otrolig och överdriven men har inga uppenbara hål. Det finns hemligheter att plocka upp i spelet, så kallade ”nuggets of truth” som beskriver vad man faktiskt vet om olika händelser, platser och personer i Vilda Västern så man inte bara behöver ta Silas ord på det. Dessa är fantastiskt intressanta och fascinerande, aldrig förr har det känns så viktigt att samla secrets som i detta spel. Det finns mycket humor i spelet och vid ett tillfälle säger Silas någonting i stil med ”yeah, so this one time I had to go after an indian called Grey Wolf…” och i det uppdraget hittar man senare en Nugget of Truth om Grey Wolf där det står I stil med ”There is no known record of an indian with the name of Grey Wolf, but there was a US general with this nickname…” och en beskrivning av generalen (eller vad han hade för rank). Så det är inte helt taget ur luften. Det är liksom bara vrängt lite för att bli en bättre historia. Och kanske glömt lite av hur det låg till efter några whiskey. Blandat med sanning.

Och sen när tvivlen börjar nå sin kulmen mot slutet av spelet så avslutas allt på ett riktigt bra sätt tycker jag. Riktigt coolt slut.

Ett billigt & simpelt men kul och snyggt spel som bärs av sin story. Rekommenderas.

7,5/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 april 2014 - 09:53.


#1135

Postad 16 april 2014 - 12:57

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Ja det var förvånande kul. Inte riktligt lika kul som originalet men det var mest prästen som gjorde det liret :)

Redigerat av oqvist, 16 april 2014 - 12:59.


#1136

Postad 16 april 2014 - 15:45

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Gta5 är klart. Jag orkade inte riktigt hela vägen utan tryckte förbi alla dialoger i slutet.
Det enda som grämer mig är att jag valde fel i sista uppdraget. Och ingen bra save jag kan använda heller.

Ska prova online men jag har redan startat bioshock infinite och det sjukt bra hittills.

#1137

Postad 17 april 2014 - 22:20

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Yeehaw!! Klarade nyss FTL för första gången efter ca 6 försök (tror jag det blev). Förvisso på easy, men ändå! Är mäkta nöjd med kvällens insats. Lirade med Red-Tail (Kestrel typ B ), bestyckat med Chain laser, hull laser, swarm missile och pike beam. Sen cloak, weapon pre-igniter och hacking på det. Jäklar vilket svårt spel, men härligt när man väl klarar det. Gott med lagom långa sessioner på ca 2 timmar.

Redigerat av jayreso, 17 april 2014 - 22:21.


#1138

Postad 18 april 2014 - 06:57

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Gta5 är klart. Jag orkade inte riktigt hela vägen utan tryckte förbi alla dialoger i slutet.
Det enda som grämer mig är att jag valde fel i sista uppdraget. Och ingen bra save jag kan använda heller.

Ska prova online men jag har redan startat bioshock infinite och det sjukt bra hittills.

Vaalde "fel" jag med.
Uppskattade dock spelet så mycket så detblir en rerun snart för mig :-)

#1139

Postad 18 april 2014 - 07:04

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Vad hade man för val i slutet av GTA V? Minns inget sådant :)

#1140

Postad 18 april 2014 - 09:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vad hade man för val i slutet av GTA V? Minns inget sådant :)


Vem
Spoiler
i slutet om jag minns rätt.

#1141

Postad 18 april 2014 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Du kunde ju
Spoiler


#1142

Postad 18 april 2014 - 12:27

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Beyond: Two Souls

En animerad film med en sönderhackad storyline och valmöjligheter som inte spelar någon roll. Nästan, det finns ett par val precis på slutet som har avgörande roll, men hela vägen dit handlar det om vilken typ av variation man vill ha i en storyn som är spikad i övrigt. Det är inte så noga om man fightas dåligt, det kommer bara innebära annan väg framåt så man spelar som det kvittar medan i Heavy Rain så satte man sig upp i soffan båda fötterna i golvet och koncentrerade sig maximalt.

”Produktionsvärden” som det brukar pratas om är dock skyhöga med tanke på hur långt spelet är. Högsta på något spel till PS3 som jag känner till. Grafiken lär man krämat ut allt som gått ur konsolen, den är helt outstanding och animationer är de bästa jag sett. Röstskådespeleri likaså och man känner för karaktären man spelar. Synd bara att de ryckt sönder storyn på ett sätt som gör att det känns som man startar upp ett nytt spel för jämnan i stället för att storyn byggs till ett crescendo. Men man hittar vissa bitar i storyn som man tar till sig extra mycket av och jag tyckte biten när man var
Spoiler
gav en stark upplevelse som inte liknat någon annan i andra spel.
Slutet var helt ok också.


7/10

Dust: An Elysian Tail

Jag sökte efter ett spel med extra cool story och äventyr och folk hypade då Dust. Det visade sig handla om ett talande svärd som mest ska vara mystiskt och inte avslöja någonting och i övrigt väldigt krystade dialoger och känslor från typen Japanska animefigurer. Och när man sen långt in i spelet får en stor bit hemlighet så känns det som ”…ok var det DET HÄR som jag som inte kunde få berättat för mig på en gång wtf?”

Så storyn är inte vad som gör spelet värt att spela även det var fin touch på slutet, dock känslan i övrigt. Det är vackert och roligt helt enkelt, och extra roligt var det mot slutet när man hade alla abilities så man kunde ta sig överallt för att utforska med lätthet och har double jump och sånt. Lite ojämn svårighetsgrad (jag spelade på ”tough”)men om man bara går och levlar lite och craftar prylar så går det vägen. Och det är ju det dessa grejer är där för: att det ska vara meningsfullt att hitta skattkistor och samla prylar så man kan crafta grejer. Det behövdes verkligen för sträckan som ledde till slutstriden. Det tog mig 25 timmar att spela igenom Dust.

Ett skoj spel när man väl kommit in i det.

7/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 april 2014 - 09:41.


#1143

Postad 18 april 2014 - 13:26

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Du kunde ju

Spoiler


Precis och det var det första jag skulle göra :(

#1144

Postad 19 april 2014 - 15:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Yeehaw!! Klarade nyss FTL för första gången efter ca 6 försök (tror jag det blev). Förvisso på easy, men ändå! Är mäkta nöjd med kvällens insats. Lirade med Red-Tail (Kestrel typ B ), bestyckat med Chain laser, hull laser, swarm missile och pike beam. Sen cloak, weapon pre-igniter och hacking på det. Jäklar vilket svårt spel, men härligt när man väl klarar det. Gott med lagom långa sessioner på ca 2 timmar.

Måste man inte klara spelet för att ens låsa upp Kestral typ B?

#1145

Postad 19 april 2014 - 18:03

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Måste man inte klara spelet för att ens låsa upp Kestral typ B?

Nä, du låser upp det genom att ta 2 av de 3 achievementen för Kestrel. Och typ C låses upp genom att komma till sektor 8 med typ B. Däremot låser man upp vissa skepp genom att klara spelet med andra skepp.

#1146

Postad 21 april 2014 - 11:17

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Har släppt Borderlands på konsol. Ett spel som detta klarar jag inte av med handkontroll blir bara frustrerad. Jag kommer att återvända till spelet på PC vid ett senare tillfälle. Istället fokuserar jag på InFamous 2 just nu.

#1147

Postad 21 april 2014 - 15:32

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Har släppt Borderlands på konsol. Ett spel som detta klarar jag inte av med handkontroll blir bara frustrerad. Jag kommer att återvända till spelet på PC vid ett senare tillfälle. Istället fokuserar jag på InFamous 2 just nu.


Infamous 2, är det något att ha?

Jag har spelat igenom MGS: Ground Zero (story mode). Halvvägs på AC4 BF.
Klarade BF4:s campaign men den var inte värst rolig. Lite popcornrulle över det hela.
Annars lirar jag lite Resogun och givetvis testat de flesta PSN/gratisspelen.

Längtar efter Watch Dogs (jag skiter i downgrade/diskussionen om den iaf), det är en story som jag tror på litegrann.
Även om mycket redan gjorts.

#1148

Postad 21 april 2014 - 17:54

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Infamous 2, är det något att ha?

Det tycker jag, jag gillade första spelet väldigt mycket och detta verkar vara mer av samma vara.

#1149

Postad 22 april 2014 - 06:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Nä, du låser upp det genom att ta 2 av de 3 achievementen för Kestrel. Och typ C låses upp genom att komma till sektor 8 med typ B. Däremot låser man upp vissa skepp genom att klara spelet med andra skepp.

Ah, spelade igenom det på PC för några år sedan. Men minns inte så mycket. Har inte lyckats varva på ipad ännu.

#1150

Postad 29 april 2014 - 20:22

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Need For Speed: The Run

Grafiken är grym med väldigt fina omgivningar. Riktigt roligt spel med mycket adrenalin och jag gillar upplägget med race över kontinenten. Jag är imponerad av det läckra helthetsintrycket också med menyer och musik och så. Jag tyckte det var roligt knappra för att springa från polisen också även om omspelningsvärdet av sådant är nära noll.

8,5/10



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.