Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dark Souls II

534 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 26 mars 2014 - 21:23

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

:D

Har hänt mig också vid andra tillfällen.

Tbh visste jag inte ens att det fanns en ballista där, såg den efter jag hade dödat honom.


Finns två stycken. Man ska ha tur om man hinner skjuta på han men gör man det tar det halva hans livsmätare.

#102

Postad 27 mars 2014 - 00:24

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Haha, denna blev rolig:

http://www.escapistm...tm_campaign=all


Funderar själv på o jag ska lira 1an först eller gå direkt på 2an. Spelade en hel del demon souls, men det känns vettigt att köra 1an först iaf.

#103

Postad 27 mars 2014 - 07:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Spelar egentligen ingen roll vilken som spelas först. Tvåan känns både enklare och tuffare. Hälsan går ned till 50% rätt snabbt men däremot är det (iaf initialt) mycket kortare mellan bonfires dvs dit du återvänder om du dör.

Noterade att mitt problem med flytet endast sträckte sig till tutorialnivån så nu är jag på gott humör igen ;) Angående just tutorialnivån - vad hände/skulle hända när man lade sig i kistan?

#104

Postad 27 mars 2014 - 08:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

What FUCKING other part!?? Det finns ingen annan väg, jag kollade överallt, det var enda möjligheten. Fuck sake.

Loool! :D
Håller med, jag irrar runt som en gnu med ruttet skinn och två svärd. Har nog missat denna
Spoiler
, senaste bossen jag vann mot var
Spoiler
.

#105

Postad 27 mars 2014 - 09:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Haha, denna blev rolig:

http://www.escapistm...tm_campaign=all


Funderar själv på o jag ska lira 1an först eller gå direkt på 2an. Spelade en hel del demon souls, men det känns vettigt att köra 1an först iaf.

Ettan är minst lika bra till ett lågt pris. Spela ettan först. "Prepare to die"-versionen kommer med DLC också.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 mars 2014 - 09:49.


#106

Postad 27 mars 2014 - 10:19

Nanoo
  • Nanoo
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Angående just tutorialnivån - vad hände/skulle hända när man lade sig i kistan?


Du genomgår ett könsbyte :P
Dvs gjorde du en manlig karaktär i början, så har du nu en kvinna med ett manligt(?) namn :D

#107

Postad 27 mars 2014 - 11:14

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Är ju hollow och tyckte jag såg lite mer utmärglad ut än i början men tänkte mest att "jaha så man blir gradvis mer och mer hollow". Bara i Dark Souls men det blir nog ett besök till i kistan för att ändra tillbaka igen...

Spelar ni mest som Hollow eller som människa? Dilemmat är ju att man dör oftare än det finns human effigy så jag tänkte nog spara dem till bossar men undrar ju om jag missar något på det? Live var för övrigt väldigt upp och ned igår (eller så var det mitt nätverk men tror inte det)

#108

Postad 27 mars 2014 - 12:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spelar ni mest som Hollow eller som människa? Dilemmat är ju att man dör oftare än det finns human effigy så jag tänkte nog spara dem till bossar men undrar ju om jag missar något på det? Live var för övrigt väldigt upp och ned igår (eller så var det mitt nätverk men tror inte det)

Har aldrig varit människa, hollow is the way to go. Blir för lätt annars :P

#109

Postad 27 mars 2014 - 17:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Mest som hollow, men det är rätt lugnt för det går fort att få en
Spoiler
. Blev invaderad för första gången igår och som tur var så hittade spelaren mig inte. :D

Vilken lvl har ni kommit upp i nu?

#110

Postad 27 mars 2014 - 17:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dualwieldande hollow (lvl 25).

#111

Postad 27 mars 2014 - 18:12

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Ingen särskild inriktning på karaktären som är lvl 63, kör med sköld och broadsword. Går att lvl:a upp till över 50 utan att ta en enda boss och bara nöta mobs i de tillgängliga områdena i början.

#112

Postad 27 mars 2014 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
lvl 107 eller nåt, sköld och svärd.

#113

Postad 27 mars 2014 - 23:11

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Blev invaderad igen men tog enkelt ihjäl fanskapet. :D
Jäklar vad souls man fick när man sålde items till Gavlan, så se till att ni har många när ni möter han. Jag fick ihop 27k. :)

Redigerat av Zerox_no1, 27 mars 2014 - 23:12.


#114

Postad 28 mars 2014 - 01:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Blev invaderad igen men tog enkelt ihjäl fanskapet. :D
Jäklar vad souls man fick när man sålde items till Gavlan, så se till att ni har många när ni möter han. Jag fick ihop 27k. :)

Är han alltid på det stället? Undrar om det finns någon bättre, man får bara 10 % av vad de egentligen kostar.


Mytha för övrigt. Fy FAAAAAAAAN vad irriterande. Och jag kollar inte guider så jag kom förstås inte på tricket som gör fighten tusen gånger enklare. J-vla skitboss (snarare miljön runt bossen). Men men, victory.

Fick "visions of suicide" under bossen om ni fattar vad jag menar :angry:

Redigerat av Zoiler, 28 mars 2014 - 01:12.


#115

Postad 28 mars 2014 - 16:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Är han alltid på det stället? Undrar om det finns någon bättre, man får bara 10 % av vad de egentligen kostar.


Mytha för övrigt. Fy FAAAAAAAAN vad irriterande. Och jag kollar inte guider så jag kom förstås inte på tricket som gör fighten tusen gånger enklare. J-vla skitboss (snarare miljön runt bossen). Men men, victory.

Fick "visions of suicide" under bossen om ni fattar vad jag menar :angry:


Han flyttar på sig och det är bara han som man kan sälja till.

Blir till att fixa så att min karaktär kan använda ultra greatsword. :D

#116

Postad 28 mars 2014 - 16:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Han kommer till majula eller? Var?

Blir till att fixa så att min karaktär kan använda ultra greatsword. :D

Det gör min, bland annat :) . Jobbar nu på att få ner under 60 % när han använder det (för det är en han nu eftersom jag råkade sova i båten för... 40 timmar sedan). Farmade till mig 100k souls igår när jag utrotade vissa fiender fram till en boss. Aldrig något hot att förlora dem dock så behövde inte gå till byn i omgångar.

#117

Postad 28 mars 2014 - 18:32

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Han kommer till majula eller? Var?


Det gör min, bland annat :) . Jobbar nu på att få ner under 60 % när han använder det (för det är en han nu eftersom jag råkade sova i båten för... 40 timmar sedan). Farmade till mig 100k souls igår när jag utrotade vissa fiender fram till en boss. Aldrig något hot att förlora dem dock så behövde inte gå till byn i omgångar.


Dyker upp
Spoiler
.

Har nu satsat lite mer i hp och tänkt få upp den till 1500.

Redigerat av Zerox_no1, 28 mars 2014 - 18:33.


#118

Postad 29 mars 2014 - 01:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Har nu satsat lite mer i hp och tänkt få upp den till 1500.

Känns lite onödigt faktiskt, eller en del kan man ju lägga men det går rätt snabbt från +30 till bara +20 och skillnaden mellan t.ex. 1300 och 1500 känns inte motiverad för 10 lvls, 200 liv liksom, ännu mindre när man är hollow.

#119

Postad 29 mars 2014 - 19:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hur fungerar magi i spelet? Har läst att magi är riktigt OP jämfört med melee och tänkte kanske prova i NG+ eller så. Köper man spells och sedan förbrukas stamina när man kastar dem? Hexes förbrukar tydligen själar när man kastar?

#120

Postad 30 mars 2014 - 10:44

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Magi var bra i Demon Souls och bra i DarkSouls, men i DS2 tycker jag dom jämnat ut det.

Magi kräver att du kjöpt en magi f.eks "Soul Arrow" som då innehåller 20st. När du kastar en så betalar du med stamina, en av de 20 du har och att du står still och vevar i luften en stund. En del hexes kan kastas med staven och en del kräver chime, några använder sig av souls och några inte.
Alla spells får du tillbaka vid brasan, men du måste alltså använda svärd imellanåt eftersom magierna tar slut mellan brasorna tills du är runt level 70 då kan du kan börja ha en hel hög.

Ja man måste nära inpå med svärdet, men eftersom man har en build med massa stamina så är det oftast bara att rulla bort från strike och sen rulla in snabt direkt efter och yxa av 1-2 slag rinse and repeat.

Med magi så måste du levla f.eks INT, ATN och FTH om du vill kunna kasta alla spells och du måste även ha en stav och en chime och en pyroglove som alla kostar souls att levla upp. Största problemet jag har är att min stamina tar slut så jag inte kan blocka eller rulla i sammband med att det tar lång tid att kasta så att man nästan alltid blir träffad. När man då varken har HP eller armour eller bra sköld så blir man one-shottad ganska enkelt. Det är omöjligt att uppa detta då man blir för dålig på magi och man blir en allround som suger på allt.

I ettan var jag sorcerer spellsword med båge så behövde bara en del DEX,STR för att använda Uchigatana och magisk båge så resten på INT. I tvåan var jag pyro/sword og maxade gloven och var ganska bra på slutet.

Dom har lyckats med en fin kalibrering här då:
Magi:
+ Man kan kasta långt ifrån
+ Om man finner svaghet för en magi hos en fiende så kan det ge stor fördel
- Det tar lång tid att kasta
- Dom allra flesta monster kräver lika många magier som svärdshugg

Svärd:
+ Det går fort att slå och man kan steppa bakom för en overkill eller använda parry
+ Kostar inget (förutom stamina som regenereras)
- Man måste nära inpå
- Om vapnet inte biter så är man lite fucked

Nu så finns inget riktigt bra svärd ännu. Jag har använd firesword hela spelet (+5) och är nog runt 80 nånting nu, är vid skeletten som de flesta behöver 2 spells eller 2-3 svärdslag. Jag längtar til Uchigatanan ifrån ettan! Med magi på! Eller lightning spear från DS :D

#121

Postad 30 mars 2014 - 11:52

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Känns lite onödigt faktiskt, eller en del kan man ju lägga men det går rätt snabbt från +30 till bara +20 och skillnaden mellan t.ex. 1300 och 1500 känns inte motiverad för 10 lvls, 200 liv liksom, ännu mindre när man är hollow.


Jo, ligger på just 1300 hp nu och tänker nog ligga kvar där och fortsätta lägga på END och VIT. Man får ju fortfarande hp från de övriga statsen. :)

#122

Postad 30 mars 2014 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Magi kräver att du kjöpt en magi f.eks "Soul Arrow" som då innehåller 20st. När du kastar en så betalar du med stamina, en av de 20 du har och att du står still och vevar i luften en stund. En del hexes kan kastas med staven och en del kräver chime, några använder sig av souls och några inte.
Alla spells får du tillbaka vid brasan, men du måste alltså använda svärd imellanåt eftersom magierna tar slut mellan brasorna tills du är runt level 70 då kan du kan börja ha en hel hög.

Tack för förklaringen :)

Det jag hörde är att man kan oneshotta bossar mot slutet av spelet, men det kanske är en lång buildup då innan man får de bästa spellsen.

Ja man måste nära inpå med svärdet, men eftersom man har en build med massa stamina så är det oftast bara att rulla bort från strike och sen rulla in snabt direkt efter och yxa av 1-2 slag rinse and repeat.

Stamina ökar med endurance, men efter lvl 20 ökar det bara med 1 istället för 2. Och då har man kanske ökat staminan med 30, vilket inte är jättemycket ändå. Jag får ett extra slag på det knappt. Så det är inte mycket mer än basklasserna har. Jag kan iaf inte slösa på att rulla både bort och in OCH slå, jag brukar bara rulla när det är absolut nödvändigt, annars lurar jag dem att slå genom att gå omkring och attackerar när de attackerat. De flesta fiender kan man göra så med, men en bra sköld hjälper ju. Borde finnas någon med 100 block som inte kostar multum i str/dex.

Som melee måste man även lägga en massa på VIT om man vill kunna använda tunga armors och vapen och vara rörlig, det slipper ju iaf magikern. Det är min högsta stat för tillfället (lvl 135).

För tillfället har jag lagt 40 på Dex och det är 20-30 för mycket eftersom inget verkar kräva det. Men få se om det kommer något mot slutet annars försvinner det i restatten.

#123

Postad 30 mars 2014 - 14:17

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
I Dark Souls hade jag en magi som hette "pillar of flames" eller något liknande som hjälpte mig på bossar. 2 sådana och dom var gone. Var ganska stor area of effect.

En kul sak jag gjorde såfort jag fikk den var att testa den, så hörde jag ett "aarrghh" bak mig och då hade jag av misstag dödat den NPC vid hissen ned til blacksmith. Han som sålde titanate. :rolleyes:

Men iaf, som sagt så verkar det mer kalibrerat här. Nu har du kommit längre än mig, men kommer du ihåg om du tog skeletten vid banditerna på ett eller 2 eller 3 slag? För detta gör ju stor skillnad speciellt vid bossarna då man har kort om tid. Jag behöver 2 spells av dom varianterna jag har nog av. Om man one-shottar alla skelett vid "skelett boss-trion" så hjälper det ju enormt.

Jag har igentligen märkt att jag har haft störst problem med bossar som f.eks Punisher och Sentinels då min stamina tar slut, efter roll och/eller blokk så har jag ingen chans att kasta. Men har nog haft lättare vid f.eks Gargoyls. Men jag sliter som fan vid skelettena just nu. Ska testa magic weapon och se om jag kan one-shotta dom då. Det hjälpte på skeletten i Demon Souls. Är så sjuk långtråkig väg speciellt till han med vagnen. Den andra är kortare men har ju inte en sukk då jag får 3st rullskelett på mig sammtidigt. Det är nästan inte ens kul.

#124

Postad 30 mars 2014 - 14:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Så btw, om du har tänkt att testa magiker, lägg massa på ATN också även om du inte behöver fler magicslots då den ger cast-speed. Dette är ett must då du vet hur kort tid man har på sig mellan attacker. Här har dom ju förstört så att man knappt kan använda estus. Den tar för lång tid och så ligger det en kodbit som säger nått liknande:

if "player" even thinks "estus" then break whatever your doing and ATK!

#125

Postad 30 mars 2014 - 15:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag tog
Spoiler


Edit: Wall of text pga forumet.


if "player" even thinks "estus" then break whatever your doing and ATK!

Ja... det har jag kommenterat ett antal gånger för mig själv :D . Det är sant, de reagerar så.

Redigerat av Zoiler, 30 mars 2014 - 15:03.


#126

Postad 30 mars 2014 - 15:30

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Man måste se animasjonen 2ggr. Många spells går veldigt snabbt nu efter att jag levlat en del, så det er igentligen inga problem vid 2-3 fiender. Dom starkaste magierna tar fortfarande mycket lång tid så då blir det kasta en, akta sig, kasta en till, men man är nästan lika utsatt som vid användandet av estus. Jag tror fortfarande en blandning där man kan slå med svärd skapligt också är den bästa kombinasjonen, men man får fortfarande inte bli träffad mer än 2-hits :D

Ska testa bossarna igen ikväll. grrrr. Men finns det nån gjenväg til han med spaken, för det är en lång väg dit tycker jag? Eller måste man igjenom dalen med dummingarna och över hängbron som jag gör?

#127

Postad 30 mars 2014 - 15:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ja det är den vägen som gäller. Inga genvägar, det är ju Dark Souls ;) . Försökte springa förbi dem några gånger men de j-vlarna fick mig alltid i ryggen när jag försökte gå in genom dimman (vilket väl de inte hade kunnat i tidigare spel?).

Vissa bossar har ju lång väg tyvärr, kan tycka att det är rätt dumt. Särskilt då när man klarat alla fiender åtta gånger och det bara är en transportsträcka.

#128

Postad 30 mars 2014 - 16:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Jag har också førsøkt, och även om det kan gå så får jag alltid ett slag på vägen och det är ju inte precis som att jag har tid att ta en estus när jag väl är inne. Jaja det är vel bara att inställa sig på en grind her och som du säger så försvinner dom ju efter ett antal gånger.

Spoiler

Redigerat av Demon Slayer, 30 mars 2014 - 16:14.


#129

Postad 30 mars 2014 - 16:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hade nog tur där då (eller sprang snabbt kanske, dunno ;) ), blev bara invaderad en gång (samt en gång uppe på toppen). Kom två st samtidigt och jag skulle vara smart och backa ut på bron så att de ramlade ner på något sätt, klarar ju inte två mot en ändå i en smal korridor. Men första slaget jag blockade så var det jag som föll ner ist =P

Har ännu inte använt effigies, klarar jag inte det med 75 % liv så hjälper det inte mycket mer med 100 % imo.

#130

Postad 30 mars 2014 - 18:42

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Här kan man se lite data hur det ser ut i antal döda m.m.
http://farfire.darks...yers/index.html

Redigerat av Zerox_no1, 30 mars 2014 - 18:44.


#131

Postad 30 mars 2014 - 18:46

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Haha. Jag klarade 2st, kom på att den nivån där det finns hål och trappa upp och trappa ner er skitbra. En ramlade ner så kan man om man är magiker, skjuta den andra när man håller honnom på andra sidan hålet. Haha fy fan vad han som ramlade ned blev sur, han sprang upp snabbt som fan och så ramlade han ner *igjen* flera gånger lol. Men jag har gjort bort mig också, fumlat med spells och fel catalyst och bara stått där o vevat utan att det händer nått...så *poff* får man 2 svärd i sig.

Jävligt cool statistik. Bara 14k som klarat det...det var inte så många alls. Trodde det var långt fler.
Undrar vad dom 4mill med "other death" är för något. Kruttunnor och liknande?

#132

Postad 30 mars 2014 - 20:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
MHBs recension

Här kan man se lite data hur det ser ut i antal döda m.m.
http://farfire.darks...yers/index.html

Tack, slängde in det i recensionen ;) . Jäkligt intressant att det är så få som faktiskt klarat det.

Tänkte vänta tills jag spelat klart det men då blir det aldrig något skrivet. Ger inte gärna ut toppbetyg och det kanske inte blir något mer i år men det är inget snack om saken med DS2 tycker jag. Nu ska jag spela lite mer :)

#133

Postad 30 mars 2014 - 21:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Världsklass! :D


Tycker du fick med det mesta, men en sak som får mig til att hålla serien (alla 3) till det bästa jag spelat är utan tvekan alla hemlisar. Både i form av loren, rena pussel men inte minst hur man levlar upp vapnen och vart man får tag i saker til det. Just vapnen är ju enklare nu, men From är duktiga på att skapa denna känsla av att det är episkt, och svårighetsgraden att fina det maximala ger återspelarvärde.

Så fort jag hade klarat DemonSouls så letade jag efter fler spel från FromSoftware. Då fanns bara "3D dot game heroes" så jag köpte det. Det spelet har mycket av samma mystik och svårighet att finna vägen vidare och hur man blir bättre på ett optimalt sätt, fast allting är med humor. Det är en zelda-hyllning som faktiskt har några hintar til -souls spelen :D Skitsvårt - ja.

Redigerat av Demon Slayer, 30 mars 2014 - 21:07.


#134

Postad 30 mars 2014 - 22:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Världsklass! :D


Tycker du fick med det mesta, men en sak som får mig til att hålla serien (alla 3) till det bästa jag spelat är utan tvekan alla hemlisar. Både i form av loren, rena pussel men inte minst hur man levlar upp vapnen och vart man får tag i saker til det. Just vapnen är ju enklare nu, men From är duktiga på att skapa denna känsla av att det är episkt, och svårighetsgraden att fina det maximala ger återspelarvärde.

Så fort jag hade klarat DemonSouls så letade jag efter fler spel från FromSoftware. Då fanns bara "3D dot game heroes" så jag köpte det. Det spelet har mycket av samma mystik och svårighet att finna vägen vidare och hur man blir bättre på ett optimalt sätt, fast allting är med humor. Det är en zelda-hyllning som faktiskt har några hintar til -souls spelen :D Skitsvårt - ja.

King's Field är väl föregångaren till Demon's Souls. Skulle varit kul att prova, men jag är klar med PS2.

#135

Postad 30 mars 2014 - 23:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Tycker nog detta är något enklare än Dark Souls hittills men det skulle ju också kunna vara att jag som aldrig körde Demon Souls började på en högre nivå denna gången. Sen innebär ju inte det att man tappat kring 10K själar vid ett par tillfällen. Börjar vapnen inte slitas förrän man uppgraderat dem? Det enda vapnet som blivit slitet för mig hittills är mitt +3 broadsword...

Riktigt bra är det dock och emellanåt roar jag med mig att tänka på hur snygga en del scener hade varit på nextgen...

#136

Postad 31 mars 2014 - 00:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Där ser man att man inte ska sätta betyg innan man spelat klart. Shrine of Amala för melee drar ner det till 1/10 :rolleyes:

#137

Postad 31 mars 2014 - 06:55

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Där ser man att man inte ska sätta betyg innan man spelat klart. Shrine of Amala för melee drar ner det till 1/10 :rolleyes:

Hahaha - jag spelade första gången med boxen inkopplad via oppon vilket gav en del extra input lag. Många utrop liknande de i början av din recension i dusterna med de där cykloperna vid kistan...

#138

Postad 31 mars 2014 - 08:26

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
För mig är det definitivt svårare totalt. Ja det finns enkla ting, men jag har aldrig behövt nöta samma boss 20ggr!! Klarar inte wagon-dude det går inte! Summonade en att hjälpa mig men det hjälpte inte heller haha :D

Fi fan.

#139

Postad 31 mars 2014 - 13:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Kan du gå någon annanstans annars? Kan ju komma tillbaka senare. Jag är själv rätt långt in i spelet men byter vägar lite då och då.

Gillar för övrigt de som sätter ut röda invading signs framför typ en boss som de hoppas att man ska trycka på så de kan döda en =P

#140

Postad 31 mars 2014 - 20:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Jaha det är det dom är till för. Tur att jag inte använt en då :)

Jo jag kan ju gå til ett område som jag bonade från nere i brunnen eller så kan jag ju fortsätta in i poison stället, men retar mig att jag inte klarar bossen.

Använde fragrant branch på han framför brasan så det var ju lite dumt så jag inte kan ta den vägen vidare borta vid han med blå svärdet.

#141

Postad 31 mars 2014 - 23:41

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Torskade precis över 25K själar på ett bräde. Hade det hänt i ettan hade man ju blivit knäckt medans här känns det som "ja det var ju trist men men". Inte samma känsla att man behöver spendera dem på en gång utan man springer gärna runt med betydligt fler än vad som är sunt. Inte kört så långt än och bara kört tre bossar varav två i ett svep. Precis som i ettan så straffas man tungt så fort man blir för kaxig och nonchalant. Typ som när man dör och "ska bara springa och hämta själarna för jag går och lägger mig..." :D

#142

Postad 01 april 2014 - 16:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Skönt att komma förbi Amala igår, jäkla magiska målsökande missiler...

#143

Postad 02 april 2014 - 08:01

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Kom förbi hestebossen igår. Testa 3 ganger så tog en effigy og kallade på hjälp....dog igjen. Kjörde 2-3 ganger til og tog han tilslut. Det sjuka var att själva bossen var inte så svår, det var att komma fram til han trots att jag vet var humma-humma-magerna står.

Men:
Spoiler


Har fått en del ratings på mina messages också. Mest på min spoiler framför väggen i fallen giants vid brasan hos merchant men också några "praise the sun" - "skojjigheter" utanför pursuer. Ska bli intressant att se om min antifeministiska skojjighet framfør smedens dotter var kul.

#144

Postad 02 april 2014 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ska bli intressant att se om min antifeministiska skojjighet framfør smedens dotter var kul.

Du är ju inte direkt ensam om det, "woman - attack from rear" etc ser man ju hela tiden :D

Det är stopp efter det förresten, du får gå någon annanstans. Grattis till att äntligen ha klarat honom, skön känsla eller? :)

Jag börjar själv kanske så smått närma mig slutet nu... återigen kanske., för vem vet. Fan vilket spelvärde det är, jag är uppe i runt 100 timmar nu, aldrig spelat ett singleplayerspel så länge. Trots att jag är nära slutet har jag fortfarande tre-fyra vägar jag kan ta.

#145

Postad 02 april 2014 - 18:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
woman - in short, hurrah for chest!

Ja det var skönt att faktiskt ha tatt begge bossarna där. Har ju tagit alla hittils. Så är jag nästan klar nere i brunnen också woho.

Jag la säkert 200 timmar på Fallout 3, men det var med 4 DLC (så lvl cappade jag så orkade inte spela den femte) Men är ganska ovanligt att det blir mer än 80-90 timmar på rollspel.

Redigerat av Demon Slayer, 02 april 2014 - 18:37.


#146

Postad 03 april 2014 - 09:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Har lagt 100+ timmar på Dark Souls, Skyrim, Oblivion, Fallout, Dragon Age, Dragon Age II (tror jag iaf) så för mig är det nästan regel snarare än undantag att lägga mycket tid på rollspel ;)

#147

Postad 03 april 2014 - 09:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Men vi är så duktiga så spelet tar helt enkelt slut efter 80+ timmar :D

Kommer faktiskt inte ihåg DAII men det var ju så mycket dialog och springa fram och tilbaka så det kanske blev däromkring det med tilslut. Bra spel, men inte bra upplägg med quests. Lös 1 quest och få 5 nya, fick ju nästan magsår av stressen.

#148

Postad 04 april 2014 - 00:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1
Things not to do in DSII (IGN):



16. Don't Fight Mytha Without Burning the Windmill

For the love of all that is holy, don't even attempt to fight Baneful Queen Mytha without burning down the nearby windmill with a [{Torch]]. Just don't do it.


Hear hear. Om jag bara hade vetat det at the time.


Postad bild

#149

Postad 04 april 2014 - 11:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
En till, sjungs med Dark Wing Duck-låten :D

Postad bild

#150

Postad 07 april 2014 - 22:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hur går det för er? Lvl 175 typ nu.. är på de absolut sista bossarna. Fixar lite olika grejer/städar upp i slutet. Kommer nog prova på att coopa och pvpa lite mer sen. Vilken resa det varit dock, en mäktig avslutning på generationen. Precis som God of War på PS2.

Nu börjar snart alla andra spel släppas men jag hade säkert kunnat lira vidare hur länge som helst på detta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.