Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Copyswede nu mera på allt och KONSOLER

119 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 18 juni 2013 - 08:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lutar åt att Piratpartiet får min röst i nästa val. Det här vansinnet med upphovsrätt och annat måste bort!

#52

Postad 18 juni 2013 - 08:14

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
En sak jag regerade på när jag läste deras frågor och svar på deras hemsida.

http://www.copyswede...en/fragor-svar/

Under rubriken "när sker piratkopiering" står som exempel - Du laddar ned en podcast till din smartphone.
Det är väl det en podcast är till för? Eller har jag missat något?

På ett sätt kan jag förstå avgiften, men jag tycker det är fel att alla ska vara "skyldiga".

Med samma logik skulle man ju kunna införa en "fortkörningsavgift" på alla bilar som har en toppfart högre än 120 km/h.

Hoppas att kopieringsavgiften kommer t.ex små band och filmskapare till del bara.

#53

Postad 18 juni 2013 - 08:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
skulle vilja se vart pengarna går. skulle det gå att dra dom till domstol för att få se detta månntro? vi har väl några jurister här.

sen tycker jag att dom ska se till att sluta med drm på produkterna. jag får ju kopiera skiten, sluta försöka förstöra min lagliga rätt som jag dessutom har betalt för.

#54

Postad 18 juni 2013 - 08:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Bra liknelse. Det är som att man ska betala en fortkörningsbot för en bil som går att köra för fort, oavsett man gjort det eller inte. Podcastar och sånt är ju gratis, varför ska man betala för det då? Mina konsoler köper jag ju spel till digitalt, ska jag betala dubbelt?

#55

Postad 18 juni 2013 - 09:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Under rubriken "när sker piratkopiering" står som exempel - Du laddar ned en podcast till din smartphone.
Det är väl det en podcast är till för? Eller har jag missat något?


De menar, och skrev, privatkopiering. Inte piratkopiering. Du har ju inte stulit podcasten. Men väl kopierat den.

Undrar för övrigt hur mycket av deras intäkter som går till podcasters?
Är väl som RIAA / MPAA skulle jag tro? Där inget går till artisterna utan bara till att kunna fortsätta deras egna korståg.

#56

Postad 18 juni 2013 - 10:26

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

De menar, och skrev, privatkopiering. Inte piratkopiering. Du har ju inte stulit podcasten. Men väl kopierat den.


Aha, gick visst lite fort i läsningen där. Det har du rätt i, tack för förtydligandet.

#57

Postad 18 juni 2013 - 13:18

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

De menar, och skrev, privatkopiering. Inte piratkopiering. Du har ju inte stulit podcasten. Men väl kopierat den.

Undrar för övrigt hur mycket av deras intäkter som går till podcasters?
Är väl som RIAA / MPAA skulle jag tro? Där inget går till artisterna utan bara till att kunna fortsätta deras egna korståg.


Privatkopieringen gäller väl inte podcasts? Eftersom de läggs ut fritt att nyttja. Privatkopiering hänvisar såvitt jag vet till vår rätt att kopiera varandras copyrightade media. T.ex får jag kopiera upp mina vänners musikalbum för eget bruk.

#58

Postad 18 juni 2013 - 13:28

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Men podcasten är ju fortfarande copyrightad även om du fick den gratis. Tror många av de som lägger ut sina podcasts hade blivit arga om du börjat sälja dem på torget, så det är ju inte 'fritt att nyttja'.

Nu är ju äganderätt ett oerhört komplicerat område så jag kan inte förklara varför copyswede tycker sig ha rätt att ta ut en avgift för att någon laddar ner en podcast. Men det mesta de sysslar med är ju underligt.

#59

Postad 18 juni 2013 - 13:59

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 2
Jag tycker också detta är helt fel och att det får fortgå är otroligt så jag måste väl skriva av mig lite.

Privatkopieringsersättning infördes en gång i tiden för kassettband i en tid då LP skivor inte av naturliga skäl hade DRM och kopierades bland vänner och bekanta. Det hela fördes senare över till videoband som sen 1984 fick DRM via Macrovision. Dom ville stoppa privatkopiering här trots avgifter men det gick en del människor runt till slut fast då inte lika enkelt. Senare bytes LP-skivorna ut mot CD och VHS till DVD med CSS som DRM som också blev crackat 1999 av norrmannen Jon Lech Johansen - jag tackar honom så man fick valuta för privatkopieringsersättning man redan betalt då man köpte brännbara dvdskivor. Vi blev också lovad billigare cdskivor då det skulle bli enklare att tillverka dom jämfört med den gamla vinylskivan men dom priserna såg man aldrig röken av, det blev snarare tvärtom. Senare har vi fått SDMI, BD+, HDCP och allt annat för att hinda att göra 1:1 kopior. Med internet och piratkopiering som förgångare till enkel och lättsam åtkomst till musik och film så har vi idag spotify, itunes, netflix och allt vad dom nu heter till en rimlig kostnad. Utan piratkopiering hade vi förmodligen suttit kvar i ett dyrt DRM-träsk på skiva.

Hur som helst så kan man tycka det är underligt att denna avgift fortfarande finns kvar då fler leverantörer och konsumenter går över till internettjänster där inget kopieras för privatbruk på samma sätt. Dom använder istället ofta bytet från skiva till internettjänster som felaktigt argument att privat och piratkopiering är ett problem som får skivförsäljningen att minska. Det som är tragisk är att lagstiftare går på denna bluff och inte förstår att om 5-10 år så kommer det knappt finnas någon skivförsäljning kvar att tala om. Kommer vi då fortfarande att betala denna privatkopieringsersättning för kassetband, skivor, minnen och hårdiskar? ja förmodligen med stor sannolikhet och det är helt bedrövligt. Det som är mest synd är att unga i framtiden kommer att se dessa lagar som ett verktyg för rika och giriga istället för som det borde vara, en samhällsnyttig nödvändighet. Det som borde göras av lagstiftare är att privatkopieringsersättningen togs bort helt som en föråldrad modell som inte hör hemma i vårt internetuppkopplade samhälle. Lagar som reglerar upphovsrätt och piratkopiering finns redan och ska skötas av folkvalda, polis och domstolar inte av en galen underhållningsindustri.

Edit: tack humming, missade där, fixat.

Redigerat av Unregisteredb92a947c, 18 juni 2013 - 15:22.


#60

Postad 18 juni 2013 - 14:05

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Håller med dig fullständigt. Skulle bara inflika att CSS kom till DVD inte CD. ;)

#61

Postad 29 augusti 2013 - 22:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Uäk!
Blir spyfärdig på den odugliga journalisten och den självgoda VD:n.
http://computerswede...l-copyswedes-vd

#62

Postad 30 augusti 2013 - 06:56

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 2
Förhoppningsvis så kan vi nu se ljuset i mörkret.
Två av de största drakarna inom tillverkning och försäljning av produkter som drabbas, Samsung och Apple, vägrar nämligen betala och råder även sina distributörer att göra likadant och har satt upp en försäkring så att de står för kostnader vid en evenuell rättegång.

När två så stora aktörer vägrar betala och sätter hårt mot hårt då kommer inte den patetiska fjantorganisationen coypswede att kunna vinna.

#63

Postad 30 augusti 2013 - 07:11

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Nästa steg för Copyswede lär vara att vilja lägga på en "skatt" för dem som har ögon att se med och/eller öron att höra med.
För hur kan de skydda upphovsrättstagarnas intressen och inkomst om folk faktiskt tittar på verken utan att betala? Det är ju så viktigt för filmbolagen att de måste hota oss konsumenter, i inledningen till varje film, att man inte får visa filmerna vare sig på sjukhus, i buss eller i annan allmän miljö- annars jävlar är det skadestånd och/eller fängelse.

Lite halvt skämtsamt från min sida men inte helt otänkbart ändå. Eller vad tror ni?

#64

Postad 30 augusti 2013 - 07:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hoppsan. Två av världens största teknikföretag där. Bra, hoppas andra följer efter! Gör företagen likadant överallt vart det finns dessa lagar?

#65

Postad 30 augusti 2013 - 07:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Uäk!
Blir spyfärdig på den odugliga journalisten och den självgoda VD:n.
http://computerswede...l-copyswedes-vd

Känns som en köpt artikel från Copyswedes PR-byrå. Varenda fråga går ju typ ut på att de är missförstådda och själva kärnfrågan missas helt; Nu när digital konsumption tagit fart är det då inte otidsenligt att konsumenterna ska betala för samma sak två gånger?

Antar Apple och Samsung bör kunna göra ett rätt bra case på just det temat.

#66

Postad 30 augusti 2013 - 07:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 3
Apple och Samsung? Nu snackar vi powah!

Saida fick en uppenbarelse om hur det slutar, med CopySwede i mitten...
Postad bild

#67

Postad 30 augusti 2013 - 08:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 1
Vem lånar ut skivor idag, dessutom är det oftast skyddat material, så man inte kan kopiera dom, den här lagen fyller ingen som helst samhällsfunktion, den hade varit mer lämplig för 15 år sedan i början av internet eran, men idag finns ju bra och framförallt lagliga alternativ till privatkoperingen.
Den här lagen behövs således EJ

#68

Postad 30 augusti 2013 - 08:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 2

Lutar åt att Piratpartiet får min röst i nästa val. Det här vansinnet med upphovsrätt och annat måste bort!

Piratpartiet är helt meningslöst, de kommer aldrig få momentum.
Jag skiter nog i att rösta helt. Allt annat är ett tyst medgivande till korrumperade vidriga makthavare.

http://youtu.be/efKguI0NFek

Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 augusti 2013 - 08:32.


#69

Postad 30 augusti 2013 - 09:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag skrev ett mail till dom för skojsskull och frågade om detta innebar att piratkopiering nu var tillåtet eftersom jag betalade en avgift för att HA MÖJLIGHETEN att kopiera. Ja, lite som radiotjänst när man tänker efter... nåja, jag fick faktiskt ett svar på det också :D sen tog jag av mig dumstruten och frågade något legitimt till samma individ, då fick jag inget svar tillbaka...

#70

Postad 30 augusti 2013 - 09:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Apple och Samsung? Nu snackar vi powah!

Saida fick en uppenbarelse om hur det slutar, med CopySwede i mitten...


Vore mysigt om Google hakar på också. Man skulle ju vilja veta exakt hur reglerna ser ut i de länder som nu använder sig att detta fåneri.
Dock orkar jag själv inte leta upp det. ;)

#71

Postad 30 augusti 2013 - 09:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag skrev ett mail till dom för skojsskull och frågade om detta innebar att piratkopiering nu var tillåtet eftersom jag betalade en avgift för att HA MÖJLIGHETEN att kopiera. Ja, lite som radiotjänst när man tänker efter... nåja, jag fick faktiskt ett svar på det också :D sen tog jag av mig dumstruten och frågade något legitimt till samma individ, då fick jag inget svar tillbaka...

Privatkopiering, inte piratkopiering.

#72

Postad 30 augusti 2013 - 11:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Grejjen är att det är för fan omöjligt att privatkopiera för allt har kopieringsskydd idag. Vad är det avgiften är till för? Att jag kopierar mina egna bilder eller?

#73

Postad 30 augusti 2013 - 11:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Grejjen är att det är för fan omöjligt att privatkopiera för allt har kopieringsskydd idag. Vad är det avgiften är till för? Att jag kopierar mina egna bilder eller?

Min kompis är regissör av smalfilm. Copyswede betalade ut femsiffrigt (tror att det var ca 50000 kr) förra året till han enligt egen utsago. Ska jag vara objektiv verkar det väldigt mycket. Jag är nog inte helt orealistisk om jag påstår att det inte sker så mycket privatkopiering av hans verk...

#74

Postad 30 augusti 2013 - 12:16

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 8
Samsung har gått ut med ett pressmeddelande nu att de vägrar betala och kommer att dra copyswede inför domstol.

http://www.sweclocke...och-surfplattor

#75

Postad 30 augusti 2013 - 13:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Samsung har gått ut med ett pressmeddelande nu att de vägrar betala och kommer att dra copyswede inför domstol.

http://www.sweclocke...och-surfplattor


Äntligen ngn som vågar säga emot

#76

Postad 30 augusti 2013 - 14:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Första gången någonsin ska jag säga att jag är stolt över att jag har en samsung note 10.1 :)

#77

Postad 30 augusti 2013 - 15:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Samsung har gått ut med ett pressmeddelande nu att de vägrar betala och kommer att dra copyswede inför domstol.

http://www.sweclocke...och-surfplattor


Nu så, nu blir det av intresse. Samsung har väl sin tid mot Apple rätt varma kläder på sina advokater.

#78

Postad 30 augusti 2013 - 16:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Oerhört tråkigt att så mycket resurser behöver ödslas på något okonstruktivt som advokater. :-(

#79

Postad 31 augusti 2013 - 18:47

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Åter till topic då ;)

Men äntligen att någon säger stopp mot copyswede.

#80

Postad 31 augusti 2013 - 19:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1
Rensade bort lite inlägg, fördelen med att vara mod är att jag när som helst kan rensa bort OT-inlägg ^_^

#81

Postad 01 september 2013 - 09:06

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 2

Rensade bort lite inlägg, fördelen med att vara mod är att jag när som helst kan rensa bort OT-inlägg ^_^

Det är bra att du städar efter dig :P

#82

Postad 01 september 2013 - 10:22

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Grejjen är att det är för fan omöjligt att privatkopiera för allt har kopieringsskydd idag. Vad är det avgiften är till för? Att jag kopierar mina egna bilder eller?


Man kanske skulle ta och starta ett eget företag som kräver en hackningsavgift på all såld elektronik, som kan tänkas användas för att hacka.

Datorer, surfplattor, mobiltelefoner, "smarta" TV-apparater, matberedare osv.

Problemet med det är att det skulle bli lagligt att hacka datorer. Vad skulle annars avgiften vara till för?

Det samma gäller precis som du skriver allt som kan tänkas privatkopieras. Bort med all DRM, kryptering av TV-inspelningar och annat skit som gör vardagen svårare för konsumenterna. Först då finns det giltiga skäl för Copyswede att kräva en avgift, eftersom det då blir en användbar "tjänst".

Att utöka en sådan avgift till fler och fler produkter, samtidigt som man gör allt vad man kan för att förhindra kopiering, är minst sagt märkligt.

Ett exempel på vansinnet. De kräver Telia på 73 miljoner kronor för att det går att spela upp mediefiler i iPhone, och därmed är den "särskilt ägnad" åt kopiering:
http://macworld.idg....talt-for-iphone

Redigerat av Ageve, 01 september 2013 - 10:33.


#83

Postad 01 september 2013 - 11:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1

Det är bra att du städar efter dig :P

Ja, det var ju verkligen mitt fel att det gick OT också.

#84

Postad 02 september 2013 - 15:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det är bra att du städar efter dig :P

:huh:

Eventuellt ett försök till avgift på molntjänster.
https://www.iis.se/b...mal-tankevurpa/

Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 september 2013 - 16:06.


#85

Postad 02 september 2013 - 16:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 892 inlägg
  • 0
servrar är ju primärt till för att privatkopiera så det kommer de nog lyckas med.

#86

Postad 28 september 2013 - 08:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Antar att ni redan sett den här, men här är den igen:
http://stoppacopyswede.se/

#87

Postad 04 oktober 2013 - 16:23

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Copyswede-avgift för SVT:s kanaler
Ett avtal har träffats mellan tv-operatörerna och Copyswede* kring upphovsrättsersättningen för vidaresändningen av Sveriges Televisions kanaler i trådbunden infrastruktur, dvs. via fiber-, LAN-, koppar- och kabelnät.

#88

Postad 04 oktober 2013 - 16:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

servrar är ju primärt till för att privatkopiera så det kommer de nog lyckas med.

Det är de inte alls.

#89

Postad 10 oktober 2013 - 10:44

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Vet inte om ni läst denna artikel. Iaf en politiker som tänker ta upp detta ämne!

Riksdagsmotion ifrågasätter Copyswedes avgifter.

#90

Postad 14 oktober 2013 - 18:04

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad de vill ha sagt annat än "Skatten är fin så de e så!"
http://www.mynewsdes...onsumtion-68433

Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 oktober 2013 - 18:05.


#91

Postad 14 oktober 2013 - 20:20

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad de vill ha sagt annat än "Skatten är fin så de e så!"
http://www.mynewsdes...onsumtion-68433

Suck, man blir ju så trött.

Com Hem lanserar just nu sin Tivo-box som det mest moderna som hänt TV-marknaden på länge där möjligheten att på ett intelligent sätt spela in flera samtidiga program är en av de mest framträdande egenskaperna i denna tv-revolution.

För det första vet jag inte hur "modernt" jag skulle säga Tivo är, även om det är nytt i Sverige. Men om man nu tar upp just Tivo-boxen, så visst, ta ut en privatkopieringsavgift på den då! För den är ju rimligen avsedd för privatkopiering. Likaså DVD/BD-spelare med hårddisk eller digital-tv-box med hårddisk och dedikerade mp3-spelare. Men jag kan fortfarande inte begripa att lagringsmedia i allmänhet ska anses vara primärt avsedda för detta ändamål. Det finns inga rimliga förklaringar än att det är girigheten hos lobbyisterna som styr och politikerna som låter sig hunsas.

Jag vill fortfarande hävda att det enda rimliga är att en schablonavgift utsedd av copyswede läggs på originalkopian som köps, eller så kan man helt enkelt höja priserna på CD/DVD tills man anser sig täcka eventuella förluster för privatkopiering. På så sätt går de pengarna direkt tillbaka till källan och slipper helt enkelt ta vägen om lobbyisterna. De är ungefär lika nyttiga som Radiotjänst.

... och så undrar man varför det finns politikerförakt.

#92

Postad 15 oktober 2013 - 07:20

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Hehe - hade varit kul om de haft ett kommentatorsfält på den där "artikeln"...

#93

Postad 17 januari 2014 - 14:17

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
http://feber.se/mobi...hen_i_ppen_kon/

Droppen som fått bägaren att rinna över är att Copyswede nu även anser att man bör betala privatkopieringsavgift för mobiltelefoner då dessa har en inbyggd hårddisk där användarna kan lagra musik. Hur det blir med det kommer snart att avgöras i Lunds Tingsrätt där Sony och Copyswede för tillfället tvistar



#94

Postad 17 januari 2014 - 14:27

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Bra där Sony, hoppas de vinner

#95

Postad 17 januari 2014 - 16:35

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Börjar bli en hel del stora aktörer som vägrar att betala nu, bla Samsung, Apple, Sony och Telia.

#96

Postad 17 januari 2014 - 16:50

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....yswede-avgiften

Finns mer att läsa här.
Sjukt bra initiativ!

#97

Postad 08 april 2014 - 10:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Sony förlorade och ska betala 300000 till copyswede

#98

Postad 08 april 2014 - 11:04

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Finns det någon länk till domen?

#99

Postad 08 april 2014 - 11:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
De vann ju genom att inte behöva betala 2 miljoner...

http://www.elektroni...sikmobil-w-715/

#100

Postad 08 april 2014 - 11:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

De vann ju genom att inte behöva betala 2 miljoner...

http://www.elektroni...sikmobil-w-715/

Precis - även om Sony förlorade så korrigerades ju copyswedes krav ned till en åttondel av beloppet de krävt så jag tycket nog snarare att sony är vinnaren här. Blir intressant att ser hur de gör propaganda av detta på copyswedes hemsida...

Fortsätter hoppas på någon form av lagändring kring denna helt förlegade skatt. Känns lika aktuell och modern som prima nocta...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.