Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Måste få skriva av mig ang mina förstärkare :D

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 april 2012 - 18:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
ojoj, nu känns det verkligen som att jag måste få out'a mitt flax i affären.

det började med att jag köpte en yama 767 som jag var riktigt nöjd med. fick den för 5000 kr, vilket var helt ok när den kom förra året. inget problem, prima skinka.
men uppgraderingstankarna smög sig sakta på och jag hade börjat kolla på ersättare redan efter ett halvår, helt i onödan naturligtvis. jag behövde inget värre.

så en dag så märkte jag att ljudet bara kom från ena pre out'en. jag bytte kablar hit och dit och kom fram till att det var ena pre outen som var död. snabbt stack jag och reklamerade den.

nu är det ju så att reklamation kostar 500 om det INTE är något fel på saken. mer om det senare.

jag plockade fram mitt monster, avr 8500, eller som somliga kallar den, ringhals 5. efter att ha haft den i en vecka hände exakt samma sak. jag frågade om hjälp här och var livrädd för eventuella fel på... ja, vad fasen det kunde vara. slutsteget ville jag då verkligen inte att det var, samma med högtalarna. blev orolig.

då sa tanten att jag skulle kolla kablarna till dacen.
eh... det visade sig att problemet satt där. rca-kablarna sitter riktigt dåligt i arcam dac, vilket gör att ena kabeln hade åkt långt ur och därmed inte hela tiden skickade signaler.

nu blev det spännande. affären skulle ju fan märka det här! 500 åt skogen! fan!
... men inte. dom ringde mig dagen efter jag märkte felet och sa att dom bytt kontakterna på baksidan för att se om det hjälpte, för DOM hittade andra fel.

efter det så ringde dom igen och sa att hela MODERBORDET bytts! det var något galet fel på produkten, den var totalt sönder lät det som. nu testade dom den för att se om det hjälpte. jag sa ingenting. dom får väl hitta hur många fel dom vill =D

"tyvärr" så kunde dom inte laga min receiver, så det blev återköp, samma pengar tillbaka.
i detta läge så fanns det ju även möjlighet att uppgradera, som jag önskade. nämen... yamaha 3067 har halverats i pris pga utgående modellsortiment. så trevligt!

så istället för att sälja 767 för halva inköpspriset fick jag tillbaka samma summa som jag köpte den för. dessutom så fick jag min nya förstärkare för halva nypriset!

ibland har man allt bra tur =)
har någon annan en liknande historia så dela med er av den =)

#2

Postad 05 april 2012 - 19:03

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Blev ju bra detta för din del, förstår att du är nöjd. Men vissa saker är det bäst att hålla tyst om ;)

#3

Postad 05 april 2012 - 19:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag har jju faktiskt inte gjort något fel, och företaget fann ju flertalet fel på min receiver, bara det att JAG inte hittade dom. när dom testade nya utgångarna så måste det ju funnits kvar något fel, annars så hade dom inte bytt moderbordet =)
och dessutom så är ju min receiver skrotad nu, så det går ju inte att göra något åt i efterhand =D

#4

Postad 05 april 2012 - 23:25

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

ojoj, nu känns det verkligen som att jag måste få out'a mitt flax i affären.

det började med att jag köpte en yama 767 som jag var riktigt nöjd med. fick den för 5000 kr, vilket var helt ok när den kom förra året. inget problem, prima skinka.
men uppgraderingstankarna smög sig sakta på och jag hade börjat kolla på ersättare redan efter ett halvår, helt i onödan naturligtvis. jag behövde inget värre.

så en dag så märkte jag att ljudet bara kom från ena pre out'en. jag bytte kablar hit och dit och kom fram till att det var ena pre outen som var död. snabbt stack jag och reklamerade den.

nu är det ju så att reklamation kostar 500 om det INTE är något fel på saken. mer om det senare.

jag plockade fram mitt monster, avr 8500, eller som somliga kallar den, ringhals 5. efter att ha haft den i en vecka hände exakt samma sak. jag frågade om hjälp här och var livrädd för eventuella fel på... ja, vad fasen det kunde vara. slutsteget ville jag då verkligen inte att det var, samma med högtalarna. blev orolig.

då sa tanten att jag skulle kolla kablarna till dacen.
eh... det visade sig att problemet satt där. rca-kablarna sitter riktigt dåligt i arcam dac, vilket gör att ena kabeln hade åkt långt ur och därmed inte hela tiden skickade signaler.

nu blev det spännande. affären skulle ju fan märka det här! 500 åt skogen! fan!
... men inte. dom ringde mig dagen efter jag märkte felet och sa att dom bytt kontakterna på baksidan för att se om det hjälpte, för DOM hittade andra fel.

efter det så ringde dom igen och sa att hela MODERBORDET bytts! det var något galet fel på produkten, den var totalt sönder lät det som. nu testade dom den för att se om det hjälpte. jag sa ingenting. dom får väl hitta hur många fel dom vill =D

"tyvärr" så kunde dom inte laga min receiver, så det blev återköp, samma pengar tillbaka.
i detta läge så fanns det ju även möjlighet att uppgradera, som jag önskade. nämen... yamaha 3067 har halverats i pris pga utgående modellsortiment. så trevligt!

så istället för att sälja 767 för halva inköpspriset fick jag tillbaka samma summa som jag köpte den för. dessutom så fick jag min nya förstärkare för halva nypriset!

ibland har man allt bra tur =)
har någon annan en liknande historia så dela med er av den =)


Måste säga att det här var en rolig historia :)

#5

Postad 06 april 2012 - 09:11

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
En riktigt bra affär tillslut.
Glad påsk!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.