Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1251

Postad 16 september 2014 - 17:04

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Jag har inte heller spelat Half-Life. Vad är det som är så bra med dom?

#1252

Postad 16 september 2014 - 18:18

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Jag har inte heller spelat Half-Life. Vad är det som är så bra med dom?


Behållningen för min del i Half-Life 2, Ep1 och Ep2 var story, stämning och varierande roliga spelmoment som mynnat ut i andra spel (Portal) och även kopierats/hyllats i senare spel. Ett stycke spelhistoria som håller än idag. Lirade på PC och höjde till Hard när det blev för lätt och tråkigt.

Tänkte köra nya Half-Life remaken Black Mesa inom kort. Precis laddat ner den är ju gratis.
http://www.blackmesasource.com/

Tydligen ska man även ha "Surface Tension Uncut v2.0" och "On a Rail Uncut - Full Beta"
http://www.moddb.com...-mesa/downloads

Instruktioner här
http://www.gamefront...wnload-it-here/

Jämförelse Half-Life vs Black Mesa
https://www.youtube....h?v=F2TI4KWbYFs

Redigerat av Bogge, 16 september 2014 - 20:40.


#1253

Postad 16 september 2014 - 18:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag har inte heller spelat Half-Life. Vad är det som är så bra med dom?

När det kom så var det inget annat spel som var i närheten av samma presentation i ett FPS. De körde enbart skriptade sekvenser, medan alla andra körde mellansekvenser för att föra fram storyn. Fanns heller inga "banor", man bara körde på. Så man togs aldrig ur handlingen, vilket gjorde att det var sjukt "immersive" på den tiden.

Sen var storyn riktigt bra förstås, vapnen intressanta, pussel, grafiken asbra.

#1254

Postad 16 september 2014 - 19:45

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Ok jag kanske får testa då. Halflife hamnar i samma kategori som HoMM3 då. Spel som ansetts världsbäst, som många använt till att piska nyare spel och hävdar håller än idag. För övrigt spelade jag precis demon för Batman: Arkham Origins Blackgate. Det visade sig vara Batman för småbarn. "För handhållet" kanske nån säger då. Men ändå.

#1255

Postad 17 september 2014 - 06:21

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Minns hur man spelade Half Life Uplink för längesen. Kofoten, grafiken, ljudet och hela känslan var ju helt olikt nåt man hade sett tidigare.

Sen kom några expansioner som levererade riktigt bra, opposing force och blue shift minns jag bäst. Osäker på Decay.

Half Life 2 var ju sen otroligt efterlängtad när det släpptes flera år efter HF1. Minns att det var grymt bra optimerat på alla sätt och vis, att köra på maxinställningar i grafiken var inga problem trots halvdan prestanda på datorn.

Är osäker på hur man skulle uppfatta tidiga Half Life om man inte spelat dom än idag, däremot är Half Life 2 inga problem att älska direkt då grafiken är så pass fin och gameplay/story helt magnifik!

Redigerat av hifimarcus, 17 september 2014 - 06:31.


#1256

Postad 17 september 2014 - 08:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det jag reagerade på när jag spelade Half-Life 2 2008 på X360 var hur otajt spelkontrollen var, jag riktigt kände hur det var en PC-portning. D.v.s. spela helst med mus och tangentbord.

I övrigt tycker jag det var ett trevligt FPS, bland de bättre jag spelat, men jag tyckte bättre om Darkness och Riddick. Fast då är jag egentligen ingen FPS-spelare. Ogillar t.o.m. den genren idag om det inte är av lugnare karaktär.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 september 2014 - 08:11.


#1257

Postad 17 september 2014 - 08:19

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

Det jag reagerade på när jag spelade Half-Life 2 2008 på X360 var hur otajt spelkontrollen var, jag riktigt kände hur det var en PC-portning. D.v.s. spela helst med mus och tangentbord.

I övrigt tycker jag det var ett trevligt FPS, bland de bättre jag spelat, men jag tyckte bättre om Darkness och Riddick. Fast då är jag egentligen ingen FPS-spelare. Ogillar t.o.m. den genren idag om det inte är av lugnare karaktär.

Kan inte ens tänka mig spelet till konsol :P Enligt mig finns det spel som verkligen inte passar till konsol, Half Life är ett av spelen som kräver mus och tangentbord!

#1258

Postad 17 september 2014 - 12:30

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Är osäker på hur man skulle uppfatta tidiga Half Life om man inte spelat dom än idag, däremot är Half Life 2 inga problem att älska direkt då grafiken är så pass fin och gameplay/story helt magnifik!


Jag tutade igång Black Mesa igår. Det ser riktigt lovande ut. För de som vill uppleva Half-Life med duktigt bättre grafik. Bättre röster och musik också. Kommer bli kul det här.

#1259

Postad 17 september 2014 - 14:27

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag tutade igång Black Mesa igår. Det ser riktigt lovande ut. För de som vill uppleva Half-Life med duktigt bättre grafik. Bättre röster och musik också. Kommer bli kul det här.

Jag läste lite snabbt och Black Mesa, det är väl kanske det man som ospelad spelare ska köra på :) Vi andra får ha minnen från gamla goda Uplink

#1260

Postad 17 september 2014 - 18:32

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Jag tutade igång Black Mesa igår. Det ser riktigt lovande ut. För de som vill uppleva Half-Life med duktigt bättre grafik. Bättre röster och musik också. Kommer bli kul det här.

Är det klart? Senast jag kikade för nåt år sen, så fanns väl inte hela spelet om jag minns rätt?

#1261

Postad 17 september 2014 - 18:44

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
blev väl klart förra året eller nåt sånt.

#1262

Postad 17 september 2014 - 20:18

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Är det klart? Senast jag kikade för nåt år sen, så fanns väl inte hela spelet om jag minns rätt?


Jag tror ett kapitel saknas fortfarande. Verkar som dom struntade i det kapitlet vid release men samtidigt verkar det vara under utveckling. Lite oklart.

#1263

Postad 18 september 2014 - 07:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Diablo 3 för ett tag sen, 4/5
Destiny för några dagar sen, 3/5

Sen börjar lootandet i båda spelen :D

#1264

Postad 23 september 2014 - 21:37

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Ultimate Marvel vs Capcom 3

Bifogad fil  2c5ab83a978feb6300e50d3a0ede45197c07127d.jpg   114,66K   9 Antal nerladdningar

Hur många spel har jag spelat i mitt liv? Rätt många i alla fall. Så pass många att man inte förväntar sig nya intryck i någon nämnvärd omfattning längre. Men UMVSC3 är något så fantastiskt som något väldigt annorlunda och nytt för mig. Fightingspel har aldrig varit min genre, jag har hamrat lite Street Fighter i arkadhall men tyckt att det var svårbegripligt och inte så kul i längden när man väl fick möjlighet att spela det hemma. Jag har mashat knappar och dragit i spakar i Tekken, men även det har varit ganska gråtråkigt i längden, och svårt. Största insatsen jag gjort var när jag lärde mig ganska många rörelser med Lee Chaolan i Tekken 5: Dark Resurrection. Det var tillräckligt roligt för att ta mig igenom Arcade Mode och spöa Demon Jinpachi Mischima på normal och lite till, men sen kändes det mest tråkigt och enformigt. Sen gick åren. Sen fick jag syn på UMVSC3 med serietidningsgrafiken, alla färger, coola hjältar inklusive från spel jag kände till som Resident Evil och Devil May Cry och sjukt coola hyper combos, och då tänkte jag ”wow, det där vill jag också kunna spela”.

Men det här spelet är något annat än jag är van vid. Som newbie, när eliten spelar så förstår man inte ens vad som händer på skärmen. Det är så hektiskt, och stundtals kan det vara fyra karaktärer på skärmen samtidigt som utdelar smockor, gör specialmanövrar och förflyttningar. Det blinkar och smäller frenetiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=8uNgfhgSMaU

Jag förstod ganska snart att det var väldigt mycket att lära för att överhudtaget kunna spela på ett halvdant vis så jag satte igång och studera ”The Brady Bible” (officiella spelguiden) som är 596 sidor. Jag förstår inte hur någon skulle kunna tänka sig försöka lära sig ett sådant här spel utan studiematerial. Går det ens? Som att försöka spela flygsimulator utan manual.

It’s almost like baseball; in baseball, there is an entire major section of gameplay that literally cannot happen until you learn how to hit a small leather ball hurtling at you at 90+ miles per hour with a stick that isn’t that much wider than the ball. Until you hit that ball (which, if you’re good, happens about once every three at-bats), pretty much no one else on the field is supposed to do anything. So it is with fighting games — you have to master a set of fundamental physical and mental skills before you can access the “real” game lying underneath, and without someone else to guide you through that, it can take a long, long time to get there.
(Patrick Miller, “From Masher to Master: The Educated Video Game Enthusiast’s Fighting Game Primer”)

Jag började i alla fall med det här spelet genom att läsa i timmar, och det var rätt tänkt märkte jag efterhand. Sex sidor definitioner var det första jag gick igenom.

Bifogad fil  umvsc3(2).JPG   2,63MB   12 Antal nerladdningar

Efterhand förstod jag att andra fightingspel-spelare mäter sin erfarenhet i antal år som aktiva spelare, och det sätter perspektiv på saker och ting. Men jag hade ju världens möjlighet att lära mig snabbare eftersom det finns så pass mycket bra material att ta del av. Låter det som en kul, otvungen grej? Att behöva studera för att lära sig spela? Det var det :), och det är det som gör UMVSC3 så speciellt. Guiden är pedagogisk och fantastiskt läcker i layouten med sitt serietidningsstuk med alla färger och det känns faktiskt väldigt utvecklande också. Stor del av tiden har jag spelat i training mode eller mission mode för att bli bättre på olika combos, cross-ups, air-exchange och mix-ups, och det är roligt att känna att man blir bättre och bättre. Det var länge sen jag fick trofén ”Training in Isolation” som är 30 timmar i training mode. I början tyckte jag det var knepigt att göra en grundläggande special av typen Dragon Punch (för de som känner till Street Fighter), men nu kan jag raskt slå mig fram t o m mission 7 (av 10) på många karaktärer. Sen blir det längre X-factor combos (svåra) och då krävs det att man tar sig tid att memorera.
Nu har jag i alla fall klarat Arcade Mode på normal vilket är kriteriet för att ha ”klarat spelet” om någon undrar hur man klarar fightingspel i syfte att bocka av sin backlog, he he. Men det finns ju massor kvar att lära, och det roliga är att umvsc3 är ett komplext spel där det blir roligare ju mer man kan. Det finns massor av karaktärer att spela med och kombinera.

Jag läste en blog på ämnet ”Reaction Speeds in Gaming” också som hade en bild jag tyckte igenkänningskomiken var stor i så jag tar med den också:

Bifogad fil  okizeme.png   95,6K   10 Antal nerladdningar
The difference between a player that just mashes buttons non-stop, and a player that is seeking to improve at fighting games, is that the latter recognizes that the game is, in fact, a game — one with “right” and “wrong” moves — and the other simply refuses to try to understand what’s going on.
(Patrick Miller)

Den enda jag saknar i spelet är små filmer som i Tekken för varje karaktär när man klarar Arcade mode. Nu får man bara två serierutor och det är alltför torftig belöning. Jag hade gärna sett spelare online som inte är övergrymma också, men det är ju knappast spelets fel.

Det blev ett ganska ambitiöst inlägg men jag vill lyfta det här spelet, för det vore kul om fler skulle prova.

9/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 24 september 2014 - 12:02.


#1265

Postad 23 september 2014 - 21:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag blev lite sugen. :)

#1266

Postad 23 september 2014 - 23:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Kudos för din ambition :)

Själv har jag lagt ned (aldrig gjort ett riktigt försök är väl mer korrekt iofs) att försöka bli "bra" på fightingspel, varje gång jag går online så blir jag förnedrad hälften av gångerna. Många andra har som du säger spelat i åratal, finns de som inte gör annat än att spela Street Fighter som enda spel tills uppföljaren kommer, så det krävs att man lägger ned massor+ av tid på att träna och som du gjort läsa material. Smash Bros och PSA är en annan femma men det kräver inte kombinationer på samma sätt.

Dock, om man tittar på de som är bäst på exempelvis Street Fighter så är det inte kombinationer eller fancy moves som är avgörande utan att man lär sig använda rätt attacker i rätt läge, läser motståndaren och spelar smart. En nedåtkick kan vara lika vinstgivande som något annat även om den är lätt att utföra.

Redigerat av Zoiler, 23 september 2014 - 23:17.


#1267

Postad 24 september 2014 - 04:26

Unregistered37950f3e
  • Unregistered37950f3e
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

LEGO Pirates of the Caribbean, det var riktigt kul att spela co-op med flickvännen som vanligtvis inte spelar spel. :)

Nu har vi även bränt igenom LEGO Marvel Super Heroes. Något mer vi borde prova? Det måste gå att spela med två gamepads. Trine kraschar tyvärr konstant.

#1268

Postad 24 september 2014 - 12:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det är väl bara att beta av nästa LEGO-spel? :P

Provat Rayman Legends/Origins?

#1269

Postad 24 september 2014 - 12:28

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Kudos för din ambition :)

Själv har jag lagt ned (aldrig gjort ett riktigt försök är väl mer korrekt iofs) att försöka bli "bra" på fightingspel, varje gång jag går online så blir jag förnedrad hälften av gångerna. Många andra har som du säger spelat i åratal, finns de som inte gör annat än att spela Street Fighter som enda spel tills uppföljaren kommer, så det krävs att man lägger ned massor+ av tid på att träna och som du gjort läsa material. Smash Bros och PSA är en annan femma men det kräver inte kombinationer på samma sätt.

Och när man blir förnedrad och kanske inte ens vet varför så är det lätt att känna sig dålig och lägga av. Bifogad fil  slowstack1.png   115,49K   0 Antal nerladdningar
("Reactions Speeds in Gaming")
Det är fullt förståeligt ju, så det har varit väldigt värdefullt för mig att läsa olika texter där författaren visar att de förstår och minns hur det var och verkligen försöker hjälpa i stället för att skratta åt en eller slå sig själva för bröstet.

Dock, om man tittar på de som är bäst på exempelvis Street Fighter så är det inte kombinationer eller fancy moves som är avgörande utan att man lär sig använda rätt attacker i rätt läge, läser motståndaren och spelar smart. En nedåtkick kan vara lika vinstgivande som något annat även om den är lätt att utföra.

Absolut är det så.

Jag blev lite sugen. :)

Bra :)

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 24 september 2014 - 13:05.


#1270

Postad 26 september 2014 - 18:56

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Metroid Prime (GC)
Bara kört 2D Metroid innan och av någon anledning har jag alltid trott att 3D-spelen är annorlunda men de är ju likadana. Klassiskt hitta-ny-utrustning-för-att-komma-vidare vilket gör det svårt att sluta spela för man vill alltid hitta nästa pryl eller gå in i nästa rum. Skitkul gameplay med mest pussel/plattforming och lagom lite combat. Mycket udda kontroll med att man inte använder högra analog för att sikta men man vänjer sig. Grafiken har hållt sig riktigt bra för att vara 12 år gammalt, tänk om man spelade detta när det var nytt ojojoj. Framförallt bandesignen och de olika miljöerna som imponerar. Stämningen är på topp, lite Dead Space-atmosfär att man är ensam ute i "rymden" och inte träffar på några andra av sin egen art (alltså människor). Musiken hjälper till mycket med atmosfären liksom loren som det finns förvånande mycket av. Det enda negativa jag kan komma med är att jakten på gömda artefakter kändes lite "onödig" för det kan bli lite väl mycket backtracking. Tog runt 12 timmar att få 97% och efter slutscenen var jag direkt tvungen att köra på tvåan för att se fortsättningen. Dock är tvåan inte lika intressant än så länge.

10/10

#1271

Postad 26 september 2014 - 22:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Metroid Prime (GC)
Bara kört 2D Metroid innan och av någon anledning har jag alltid trott att 3D-spelen är annorlunda men de är ju likadana. Klassiskt hitta-ny-utrustning-för-att-komma-vidare vilket gör det svårt att sluta spela för man vill alltid hitta nästa pryl eller gå in i nästa rum. Skitkul gameplay med mest pussel/plattforming och lagom lite combat. Mycket udda kontroll med att man inte använder högra analog för att sikta men man vänjer sig. Grafiken har hållt sig riktigt bra för att vara 12 år gammalt, tänk om man spelade detta när det var nytt ojojoj. Framförallt bandesignen och de olika miljöerna som imponerar. Stämningen är på topp, lite Dead Space-atmosfär att man är ensam ute i "rymden" och inte träffar på några andra av sin egen art (alltså människor). Musiken hjälper till mycket med atmosfären liksom loren som det finns förvånande mycket av. Det enda negativa jag kan komma med är att jakten på gömda artefakter kändes lite "onödig" för det kan bli lite väl mycket backtracking. Tog runt 12 timmar att få 97% och efter slutscenen var jag direkt tvungen att köra på tvåan för att se fortsättningen. Dock är tvåan inte lika intressant än så länge.

10/10

Tvåan är grym, men ta en paus. Låt mättnadskänslan lägga sig annars riskerar du "wasta" ett suveränt spel.

#1272

Postad 28 september 2014 - 21:59

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Divinity: Original Sin

Postad bild


Klockade in på 110 timmar när jag nu tillslut kan lägga ifrån mig spelet för denna gång. Det var ett riktigt roligt spel som påminde en hel del om gamla rpgs som Baldurs gate. Tycker att main story var intressant och bra. Många sidequests och man fick inte mycket hjälp att lösa dem. Det fanns intressanta val att göra för att utveckla sin grupp.

Det negativa var väl att det var en otrolig fokus på att vara först att göra CC och olika typer av mindcontrol etc etc för att inte låta motståndet komma igång ordentligt. Jag spelade på hard (svåraste) och det kunde väldigt snabbt gå väldigt illa. Det hela ledde till att man redan innan man triggade igång en encounter buffade upp sina gubbar eller spawnade en mob för att få någon form av fördel in i en fight. Just det, den bästa förmågan/trollformeln i spelet var utan tvekan quicksave...

Nu tänkter jag ta en paus från detta och någongång spela igenom det igen med en grupp av 2 istället för 4.

#1273

Postad 29 september 2014 - 01:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Betyg? :)

Planerar att köra det någon gång i framtiden, såna spel brukar inte vara coop.

#1274

Postad 29 september 2014 - 09:25

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
För mig en klar 9 av 10.

Jag la ju 110t på spelet så bara det visar att jag tyckte om det.

Fast man måste som sagt gilla spel där man får läsa mycket för det är just det man gör här. Det påverkar också tempot, vilket är långsamt.

#1275

Postad 29 september 2014 - 09:29

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Betyg? :)

Planerar att köra det någon gång i framtiden, såna spel brukar inte vara coop.


Och just det, skulle vara kul att testa coop men jag kan inte se att det skulle vara så kul. Har kommit mods som gör det möjligt att spela det i 4-manna coop. Måste vara sjukt segt att spela det så.

#1276

Postad 29 september 2014 - 12:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Hnn....

progression through the campaign and any experience/loot you acquire is only saved to the host’s game, meaning anyone who joins you will not reap the rewards of their efforts back on their side


Det där var inte alls bra.

#1277

Postad 30 september 2014 - 20:41

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Klockade in på 110 timmar när jag nu tillslut kan lägga ifrån mig spelet för denna gång.

Låter ju lovande! :) Även jag har väl tänkt spela det, men har liksom inte blivit av att jag skaffat det. Har spelats lite dåligt i september och får se hur det blir framöver. Risken är väl att jag kommer vara tvungen att spela DA: Inquisition först. Men kul att man i stort sett bara hör bra saker om det här spelet.

#1278

Postad 01 oktober 2014 - 22:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Gauntlet till PC, kul coopspel! För den som vill ha mer Diabloliknande spel.

#1279

Postad 02 oktober 2014 - 10:54

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Funderar faktist på att skaffa det, har du testat ännu?

#1280

Postad 02 oktober 2014 - 11:35

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Funderar faktist på att skaffa det, har du testat ännu?


https://www.minhembio.com/spelrec/2624

:)

#1281

Postad 02 oktober 2014 - 13:21

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

https://www.minhembio.com/spelrec/2624

:)


Tror jag väntar in steamrean. Måste ju spela de iaf.

#1282

Postad 02 oktober 2014 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Är ju ganska billigt redan nu dock! Enda problemet med att vänta är väl att det blir färre att spela med online som är på din nivå, såvida du inte har andra egna vänner att spela med. Ska du spela själv så är det inte lika roligt.

#1283

Postad 02 oktober 2014 - 13:55

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Det är kul själv, men det är hysteriskt roligt med andra :D

#1284

Postad 02 oktober 2014 - 15:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Håller med. Vad kör ni på för nivå?

#1285

Postad 02 oktober 2014 - 15:28

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
har bara kört normal än så länge. dom har inte kunnat lira lika mycket som jag. själv har jag provat hard (klurigt) och unfair (helvetiskt!). har kommit till första bossen på hard, och den är ju helt jävla sjuk :D. hur jävlig är den då inte på unfair?

#1286

Postad 02 oktober 2014 - 15:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Den var svår på Unfair för vi fattade inte hur man skulle göra och fattar fortfarande inte =P. Fick säkert försöka 7-8 gånger. Svåraste bossen i spelet komiskt nog.

Det är så jäkla många fiender på Unfair att det blev ett slags tug of war, vi var tvungna att försöka döda dem snabbare än de spawnade men ibland kom det så många att det var svårt. Vi brukade behöva göra så att valkyrien står och blockerar horderna av fiender medan wizard och bågskytt står bakom och skjuter och sedan försöker man vinna mark när det går. Svettiga tider innan vi lärde oss systemet och det blev lättare.

#1287

Postad 02 oktober 2014 - 15:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
första bossen är lite svår att förstå till en början men när man väl gjort det är det inga problem så sett. enda problemet är alla jävla fiender som kommer!

#1288

Postad 02 oktober 2014 - 17:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Vad spelar ni för gubbar btw, någon som spelar Wizard?

#1289

Postad 02 oktober 2014 - 17:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
min lillebror började som pilbåge, men tog på sig rollen som magiker. bör funka när han fått öva lite ;)
själv har jag i stort sett enbart kört som valkyrie. älskar slängskölden :D
storebror är förmodligen bågen, och kompisen warrior.

#1290

Postad 02 oktober 2014 - 17:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Perfekt när man är fyra och alla kan ha varsin klass.

#1291

Postad 02 oktober 2014 - 18:55

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
lite trist att man inte kan ha samma klass visserligen, vill minnas att det gick i tidigare spel? men å andra sidan tvingar det till lite variation så vafan :)

#1292

Postad 02 oktober 2014 - 23:27

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Och just det, skulle vara kul att testa coop men jag kan inte se att det skulle vara så kul. Har kommit mods som gör det möjligt att spela det i 4-manna coop. Måste vara sjukt segt att spela det så.


Har sedan en tid börjat brottas med Divinity, kör i co-op med en väldigt rutinerad D&D-sälle som har koll på det där med saving throws och liknande bättre än vad jag har. Är riktigt kul att köra tillsammans och man finner sig i att planera nästan varenda runda innan striden ens börjat, just för att det är så intensivt. Ligger på drygt 12 timmar just nu och har knappt kommit ut ur Cyseal, försöker fortfarande hitta och besegra Evelynn. Det som är märkbart med Divinity är att det är så djävulskt svårt och oftast får man skylla sig själv om man bygger fel sorts karaktärer, tydligen ska det fungera bäst med en tank och en mage/geomancer eller något sådant som huvudkaraktärer.

Tycker det är ett sjukt nyskapande lir med fantastisk humor och intressant bakgrund samt att det är snyggt och utmanande. När man kommer vidare i spelet så känner man verkligen att man har lärt sig något nytt eller att man har gjort riktiga framsteg, något som jag tycker saknas i många spel.

Låter segt med 110 timmar men antar att det är värt det, undrar hur långt det är dock..

#1293

Postad 03 oktober 2014 - 15:54

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Contrast på PS4

Mysigt litet spel, med lite nytänkande plattformande. Man spelar en tjej som hoppar mellan att vara en riktig människa och en skugga på upplysta väggar, sedan är det pussel och plattformande med den mekaniken. Tog väl cirka 3-4 timmar att spela igenom och det var lagom långt.

Jag tog hem det gratis genom PSN+ så jag vet inte vad det kostar, men skulle gissa på 90 kr kanske 120kr.

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 03 oktober 2014 - 16:15.


#1294

Postad 06 oktober 2014 - 05:52

Unregistered37950f3e
  • Unregistered37950f3e
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Det är väl bara att beta av nästa LEGO-spel? :P

Provat Rayman Legends/Origins?

Rayman Legends blir nästa! Tack för tipset. Vi lär även prova Gauntlet och LEGO: Harry Potter. :)

#1295

Postad 09 oktober 2014 - 14:32

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Så, då var jag klar med Blackguards!

Postad bild

Började spela det för ganska länge sedan men Divinity kom emellan. Till en början hade jag riktigt kul för jag gick verkligen in för att klara varje karta på svåraste vilket inte var det lätt.

Tycker man var ganska begränsad i sina strategiska val. Det var mest att kötta på och ta ner motståndarna så fort som möjligt. På sin höjd fick man tex fokusera på motståndarnas magiker först eftersom de kunde göra störst skada etc etc. Efter att ha spelat Divinity ett tag så blev detta ännu mer påtagligt eftersom mina magiker blev mest support för mina tanks och bågskytt. Kände inte att det gick att kontrollera spelplanen vilket som sagt blev ganska tråkigt i längden. Det slutade med att jag sänkte svårighetsgraden till lättaste för att spela klart spelet.

Det är svårt att sätta betyg eftersom jag hade stundtals väldigt kul men samtidigt blev spelet enformigt eftersom fighterna var så lika. Fast måste jag ändå sätta betyg så:

6 / 10

#1296

Postad 13 oktober 2014 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Dust: An Elysian Tail

krystade dialoger och känslor från typen Japanska animefigurer.

Japansk anime verkligen =P? Ser mer ut som något från Disneys bambi eller Musse Pigg.

#1297

Postad 14 oktober 2014 - 22:46

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Stor hatt över hela ansiktet ju.

#1298

Postad 14 oktober 2014 - 23:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jamendåså... :lol: :P

#1299

Postad 17 oktober 2014 - 20:28

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Shadowrun – Dead Man’s Switch

Postad bild


Ett RPG i nutid/framtiden men med magi, och alver/troll. Historien börjar segt för min alv men det tar sig efter ett par timmar och ungefär efter 7-8 så är jag helt fast. Historien utvecklar sig att bli riktigt intressant och spännande. I samma veva börjar jag veta lite hur jag vill utveckla min gubbe.

Vet inte om det är pga av att jag precis har spelat en del betydligt längre spel men jag blev lite besviken på hur kort spelet var. Fast då ska man ändå veta att jag fick ut ca 16-17 timmar på det.

Spelet har ett intressant upplägg i hur man sätter ihop sin grupp . Man hyr nämligen sina gruppmedlemmar inför varje uppdrag vilket innebär att man kan byta runt lite och testa olika strategier. Det är här som känslan av att spelet var kort kommer in. När jag väl hade fått in en bra strategi och gruppkonstellation så var spelet nästan slut. Jag är kritisk till att striderna inte hade mer djup men samtidigt är känslan den att djupet egentligen fanns där men att man aldrig verkligen behövde lära sig det eller fick tid för det.

Jag hade iaf riktigt kul med min Decker/Rigger nörd. Det ska bli kul att testa nästa Shadowrun – Dragonfall som ska vara mycket bättre. Fast det blir något annat spel först. Jag har alltid varit lite kritisk till indie spel tidigare men har nu spelat en hel del indie-spel och det är verkligen ren spelglädje. Fast jag vet knappt om man kan kalla dem indie-spel eftersom de är så välgjorda. Tänker då mest på spel som Divinity: Originial Sin.

Ger Shadowrun Returns - DMS ett 6 av 10.

#1300

Postad 17 oktober 2014 - 20:36

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Har sedan en tid börjat brottas med Divinity, kör i co-op med en väldigt rutinerad D&D-sälle som har koll på det där med saving throws och liknande bättre än vad jag har. Är riktigt kul att köra tillsammans och man finner sig i att planera nästan varenda runda innan striden ens börjat, just för att det är så intensivt. Ligger på drygt 12 timmar just nu och har knappt kommit ut ur Cyseal, försöker fortfarande hitta och besegra Evelynn. Det som är märkbart med Divinity är att det är så djävulskt svårt och oftast får man skylla sig själv om man bygger fel sorts karaktärer, tydligen ska det fungera bäst med en tank och en mage/geomancer eller något sådant som huvudkaraktärer.

m.m


Förresten hur går det för er?

Jag hade en archer och mage/Witcher som mains men skulle jag spela det igen och då som två LoneWolves så skulle jag göra en archer/summoner och mage support/summoner. Summons och canonfood är tyvärr avgörande för att klara sig om man bara spelar med två gubbar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.