Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Pro WF100

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 01 januari 2012 - 01:01

Unregistered7663947b
  • Unregistered7663947b
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Handlade en WF100 före jul och jag kan bara säga att jag är otroligt nöjd. Extremt enkel att börja använda tillsammans med min Dell knä-PC. Ljudkvalitet väl i nivå med ganska dyra CD-spelare. Brusfritt och jag har ännu inte upplevt ett enda hack eller avbrott i musiken. *peppar, peppar*

Däremot dök min sambos nätverksanslutning när jag började använda WF100, hennes trådlösa nätverkskort ville ej vara med längre. Detta löstes mkt enkelt med att byta kanal på den trådlösa routern. Presto - Game on.

#102

Postad 08 januari 2012 - 17:53

meredian
  • meredian
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
lite tankar om WF100 som jag använt ett par dagar nu. Största anledningen till inköpet var den utlovade minimala fördröjningen av ljudet.
Har sedan tidigare Airport Express och ljudfördröjningen gör att det är hopplöst att titta på web-tv i min laptop då fördröjningen till mina aktiva högtalare (Audioengine 5) är 1-2 sekunder. Läppsynk i klass med sämre tysk tv-deckare kostar på nerverna i längden.
Med WF100 funkar det utmärkt, ingen märkbar fördröjning.
Inkoppling på min mac var mycket enkel, bara att plugga in i usb-kontakten och byta till enhet "USB-Headseat" under systeminställningar - ljud ut. (Varför den måste heta USB headset undrar jag lite dock...). Sändaren får väldigt snabbt kontakt med mottagaren till skillnad från AirportExpress som brukar ta en stund på sig att hitta rätt.
SÅ långt allt ok.

Ljudkvaliten är god. Utan att ha gjort någon mer ingående lyssning så känns ljudet bättre än från Airport Express analoga utgång. (Med Airport Express kan man ju dock ta ut den digitala signalen och koppla till en extern DA-omvandlare vilket inte WT100 stödjer.). Utsignalen från WR100 är hög så vrider man upp förstärkningen på exempelvis en aktiv högtalare så kan man höra att det brusar en del. Vrid ner och höj volymen i ljudkällan instället i så fall. Det bästa är alltid att dämpa signalen så sent som möjligt i en digital ljudkedja annars tappar man bitar på vägen.
Mer provlyssning skall göras så jag kanske återkommer i ämnet.

WF100 är brutal i sin framfart bland kanalerna i det trådlösa nätverket. Vilket gör att jag tappade nätverket stup i kvarten. Flyttade dongeln till andra sidan på datorn (längre från interna nätverkskortet) och bytte kanal på WF100 (finns 3 att välja på). Funkar bättre ett tag. Byta kanaler på sin trådlösa router är nog den enda lösningen. Men inte helt enkelt för alla skulle jag gissa om det nu skall vara plugnplay som utlovat. (Om man tappar nätverket pga WF100 är det enklaste att bara rycka sändaren den och plugga in den direkt igen.)

Audio Pros har en del tips på sin support sida:
http://www.audiopro.se/contact

WF100 får klart godkänt i betyg. Tanken är god. Den första inkopplingen är enkel. Ljudet är gott, Men nåt trådlöst nirvana är det inte.
Inte så länge man måste hacka sig in i sin trådlösa router för att det skall funka som avsett. Vilket jag skall göra nu.

Redigerat av meredian, 12 januari 2012 - 20:36.


#103

Postad 15 augusti 2012 - 19:36

jastedt
  • jastedt
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
BRA ATT VETA!
Använder WF100 med stor behållning, funkar extremt bra, MEN...Audiopro har gjort en riktigt grov designmiss, som speciellt ni som bor i lägenhet bör fundera över. Det enda som gör enheterna unika är deras House Codes, 1-3. Så vill du använda flera House codes och dessutom har grannar som använder samma produkt blir det bekymmer. Har mailat Audiopro och de är medvetna om missen, så pass att nästa version kommer att innehålla funktionalitet för att unikt para ihop sändare och mottagare.

#104

Postad 11 september 2012 - 21:29

L-L
  • L-L
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har tidigare testat WF100 men tvingades lämna tillbaka den då kombinationen HP laptop, Windows 7 64 bit visade sig vara dålig för allt utgående ljud - såväl analogt som digitalt - sladd, USB (dvs WF100) eller Bluetooth. Men! Sedan drygt ett år kör jag Ubuntu i stället. Har några av er erfarenheter från Linux/Ubuntu i kombination med WF100? Ett inlägg på Prisjakt vittnar om att den faktiskt funkar med Ubuntu 11.04 (jag har 12.04), men fler erfarenheter skulle vara värdefulla att höra.

#105

Postad 17 januari 2013 - 23:02

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
Har en Onkyo-tx8050 som har usb-ingång på framsidan. Om jag kopplar in mottagaren där, måste jag ändå ha en separat ljudkabel från den till valfri ingång på förstärkaren?. Eller kan den spela upp musiken via usb:n?

#106

Postad 18 januari 2013 - 07:22

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Du måste ha ljudkabel. USB-kontakten på mottagaren är enbart för ström.

#107

Postad 19 januari 2013 - 18:18

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
ok, tack för infon!

Redigerat av k.rydberg, 19 januari 2013 - 18:18.


#108

Postad 13 mars 2013 - 18:20

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0
Hej !

Fick ett konstigt grundbrus på min receiver vid höga volymer fanns det klick-ljud i bruset ..(utöver bruset ) , testade att koppla bort alla källor in till förstärkaren . PS3, RoxCore och Audio Pro WF100 . Efter noggrann undersökning har jag konstaterat att det är Audio Pron som tillför dessa klick-ljud i grundbruset .

Har någon annan detta problem ? Har testat att byta kanal ( 1,2,3 ) på Audio pro , alla kanaler tillför klick-ljuder i grundbruset .. Någon som har några tips om hur detta kan försvinna ? Är det fel på min Audio Pro eller är det något alla har ?

#109

Postad 31 augusti 2016 - 14:14

DubMaestro
  • DubMaestro
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Är det någon som har eller har haft problem med dessa? Mina avger ett surrande och tickande ljud. Ska dom lysa blått även när det inte matas något ljud? Köpte dom av en på forumet men misstänker att dom är defekta. Någon som har ett par i linköping som man kan testa och se hur det funkar?

#110

Postad 31 augusti 2016 - 14:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Är det någon som har eller har haft problem med dessa? Mina avger ett surrande och tickande ljud. Ska dom lysa blått även när det inte matas något ljud? Köpte dom av en på forumet men misstänker att dom är defekta. Någon som har ett par i linköping som man kan testa och se hur det funkar?

Mina funkar bra och inga problem. Dom lyser blått när sändare och mottagare fått kontakt med varandra.



#111

Postad 31 augusti 2016 - 20:19

DubMaestro
  • DubMaestro
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hmmm testade att sätta dom i bilen och koppla in i aux in. Missljuden hördes knappt påtagligt om jag vred volymen på max. Så jag drar en hoppfull slutsats att det kanske inte är donglarna som är dåliga. Det är nog något här hemma, hoppas inte att det är grannarnas wifi. Dock ska ju sådant inte ge hörbara störningar enligt audio pro...

#112

Postad 03 september 2016 - 15:46

DubMaestro
  • DubMaestro
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jag har fått ordning på det nu efter ett testande hit och dit på olika vis. Till att börja med kollade jag på vilken kanal det fanns mest utrymme i wifinätet. Tyvärr sänder wf100 på kanal 1, 6 eller 13, vilket också är där alla grannars nätverk ligger. Kanske vore det bättre om wf100'an låg på kanalerna mellan dessa istället eftersom jag tror det är vanligt att wifiroutrar sänder på just 1, 6 eller 13 per default. Hur som helst verkar det vara mest plats högre upp i kanalerna så jag satte house code på 3 alltså kanal 13, sedan fortsatte felsökningen.

Jag kom felet på spåren när jag testade att koppla i mina trögdrivna hörlurar för att se hur dom skulle svara. Som jag hade hoppats, hördes i princip inget missljud - bara i fall jag satt i tystnad och lyssnade noga kunde jag höra det. Jag kopplade åter in surroundhögtalarna i mottagaren men nu drog jag ner volymkontrollen på så låg volym jag kunde och ökade istället på signalen som gick in i sändaren så mycket det gick. Sedan ökade jag på försiktigt försiktigt på bakre förstärkare tills jag fick en rimlig nivå. Nu hörs bara missljuden om jag sätter örat mot högtalaren. Helt klart godkänt. Det verkar också som att "sniffing" systemet behöver liten tid på sig för att hitta en bra frekvens. Tycker att det verka som det blivit ännu mer störningsfritt när den suttit sammankopplat ett tag.

Jag tror att wf100'an är kanonbra, sedan kan man ha lite olika förutsättningar i fall man behöver krångla lite eller så funkar det direkt. Jag som bor i lägenhetshus har såklart mer störningar än den som bor i villa. Men det gick ju ändå till slut.

#113

Postad 05 juni 2017 - 17:16

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kan man skicka en signal från en multirumslösning (zon 2 i förstärkare) in i denna dongel och skicka vidare trådlöst till nästa rum? Kommer ljud då vara i synk i båda rummen?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.