Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rörförstärkare (Shanling STP-80 och Cayin Spark A88-T)

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 mars 2012 - 18:18

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Någon som hört, testat eller har information om dessa två Rörförstärkare. Alla intryck är intressanta.

Shanling STP-80

Cayin Spark A88-T

Något att rekommendera? Finns det bättre alternativ?

#2

Postad 15 mars 2012 - 00:59

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Hmm . . . . populära modeller, verkar det som. :unsure:

#3

Postad 15 mars 2012 - 08:27

knegar´n
  • knegar´n
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Dessa modeller vet jag inte mycket om tyvärr. Dock så har jag levt med en Music Angel med KT88 rör i lite drygt ett halvår nu och är mycket nöjd med dennna. Presterar en jäkla massa välljud för en billig peng. Finns ett helt forum (norskt) som handlar om denna förstärkare och dess syskon. Kan va värt att kolla upp kanske...

Rocka på!

#4

Postad 15 mars 2012 - 11:02

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jaha, ok!

Music Angel är inget jag hört talas om. Kan vara värt att kolla upp, absolut. Vad var det för forum då?

Anledningen till intresset för just dessa två (Shanling & Cayin) är att jag sett dom bagagnade till hyfsat bra pris.

#5

Postad 15 mars 2012 - 16:11

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Enligt recensioner jag hittade lite snabbt är nog båda bra. Sen beror det ju på vilka högtalare du tänker använda. Vet tyvärr ej så mycket mer. Rör på detta forum är inte så inne nu, vilket är lite synd för det kan vara fantastiskt!

#6

Postad 15 mars 2012 - 20:04

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Javist, jag hittade några positiva recensioner också, men det är så väldigt sällan recensioner är ofördelaktiga. Är dom någon gång negativa så är det oftast uttryckt som tolkningssak i alla fall.

Har varit inne på Audio Space (eventuellt Ayon), men det dyker ju upp en och annan med bra pris på annons, då och då.

Nä, det är inte så inne med rör här, men det finns några inbitna vet jag. :)

Måste få a**let ur vagnen och komma iväg på en provlyssning så snart som möjligt.

#7

Postad 15 mars 2012 - 21:31

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Jo, recensioner är alltid positiva. Men man kan läsa och bli inspirerad men sedan måste man lyssna själv kritiskt. Finns inget annat alternativ, helst med sina egna högtalare!

Audio Space har jag hört lite av och det lät toppen. Faktiskt det märke som fick in mig på rör. Om du bor i Göteborgsområdet bör du nog besöka Akkelis. http://www.akkelisaudio.com/

Själv är jag inne på två helt olika rörstilar, dels den mer transitorlika stabila fylliga från McIntosh, men det franska märket Jadis är något alldeles underbart och han man hört en Jadis så glömmer man det inte. Kommer den upp begagnat så köp den inte, för det vill jag göra. :-) Audio Space är nog annars är toppenbra alternativ!

#8

Postad 15 mars 2012 - 22:04

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Akkelis vore kul att besöka och har planerat det, någon gång. Jag bor dock en bra bit ifrån Göteborg.

Det som lockar med just Audio Space (och även Cayin Spark) är möjligheten att koppla om från triod och ultralinjär med en knapptryckning. Fjärr är också et måste.

McIntosh ser grymma ut och jag har läst mycket gott om deras maskiner. Har dock aldrig fått möjlighet till att lyssna med egna öron, tyvärr.

Jadis måste jag kolla upp. :-)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.