Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBH-DS205 - Stereo Bluetooth headset

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson HBH-DS205 (Hörlurar) 4 7,28 (17) Inga priser

#51

Postad 29 september 2008 - 16:07

Didde08
  • Didde08
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Lyckades koppla ihop det tillslut, men vilket hemskt ljud. Telefonens interna högtalare låter bättre, då hade jag ändå bytt till andra lurar. Nej imorgon blir det jag som går tillbaka med den. Låter alla blåtand lika dåligt? är de så att kabel bättre just för att det är kabel?

#52

Postad 29 september 2008 - 17:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Lyckades koppla ihop det tillslut, men vilket hemskt ljud. Telefonens interna högtalare låter bättre, då hade jag ändå bytt till andra lurar. Nej imorgon blir det jag som går tillbaka med den. Låter alla blåtand lika dåligt? är de så att kabel bättre just för att det är kabel?


Har nog inte med ds205 att göra är min gissning.

#53

Postad 29 september 2008 - 22:07

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
OK! fick låna en jobbarkompis bluetooth stereheadset (från Sony), koppla ihop de med min bärbara - med inbyggd bluetooth.

Det synka perfekt med filmerna jag testade, kanske lite lite lite lagg men absolut inget irriterande, kanske lagg på runt 50-70ms...
Om man ska jämföra så är lagg på 120ms eller mer märkbart så jag ser inga problem i att se en film med bluetooth headset. Ljudkvaliten var det heller inget att klaga på.

Hoppas infon var till nytta. Kan omöjligt tänka mig det skulle vara annorlunda med DS205....

#54

Postad 05 oktober 2008 - 23:56

lindros
  • lindros
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej! Går det att se VEM SOM RINGER på HBH-DS205 ??? Någon som äger en som kan svara.

#55

Postad 09 oktober 2008 - 21:51

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Hej! Går det att se VEM SOM RINGER på HBH-DS205 ??? Någon som äger en som kan svara.

nej.

#56

Postad 22 oktober 2008 - 04:08

Badboy Rune
  • Badboy Rune
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Går det ha en headsetet "pairat" med 2 enheter samtidigt? Tex med en laptop och en mobil, så om mobilen ringer när man sitter och lyssnar på musik på laptopen kan man switcha över? Jag antar att den inte kan det, men finns det något annat headset som kan det?

Hur är clipset som man nyper fast med? Är det ett litet som brukar vara på SE handsfrees?

Jag har köpt o tycker den fungerar utmärkt på alla sätt. nästan iaf.
Batteritiden kunde få ha varit lite bättre. Vill att den ska klara en 8 timmars arbetsdag, men men..
Går ju ha med sig laddaren till jobbet :rolleyes: Älskar den i övrigt. Stilig som attan är den ju oxå.

Vad jag har provat och till slut ,efter om och men, fick att fungera var att koppla den till datorn,
men där blev ljudkvaliten plötsligt rätt illa. Och osynkat.
Så vad jag då undrar är vad man kan göra för att det ska fungera lika felfritt som med mobilen?
Vilka program o inställningar eller vad vet jag BÖR eller KAN man ha för bästa kvalitet?
Jag har väl nu en sån där Bluetooth USB Dongle av märket/namnet TECOM.

Datorn ser ut som (ÄR) denna: http://www.kjell.com...00000,118000000
Specifikation:
• Antec NSK2480 380W
• 2,6 GHz AMD Athlon 64 X2 5000+ inkl. fläkt
• 2 GB Dual Channel DDR II 667MHz
• ASUS M2A-VM HDMI, S/PDIF, GbLAN, VGA, DVI-D, HDMI,
USB 2.0
• Opti 5200 20X DVD-/+R (dual layer)
• Western Digital 250 GB SATA-II, 7200rpm, 16 MB cache

ja om det nu sägre något av värde..?

Tips? :blink:


Det är förmodligen stöd för A2DP som din BT-dongel saknar. Då streamas det i mono.

#57

Postad 27 november 2008 - 16:41

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Lyckades koppla ihop det tillslut, men vilket hemskt ljud. Telefonens interna högtalare låter bättre, då hade jag ändå bytt till andra lurar. Nej imorgon blir det jag som går tillbaka med den. Låter alla blåtand lika dåligt? är de så att kabel bättre just för att det är kabel?

Så låter det för mig med Nokia N80 också. För den har helt enkelt ingen stereo-bluetooth. Man hör, och man hör i båda öronen, men ljudet är crap förstås. Din mobil, Nokia 5500, har inte heller stereo-bluetooth, A2DP, har jag kollat upp.

jag tror inte det går att komma ifrån lagget från bluetooth - om man t.ex ser en film från datorn...
trist :) jag hade uppskattat den funktionen...

Om jag ser på film via SlingPlayer eller Youtube med min Nokia N95 och HBH-DS205 har jag praktiskt taget inget lagg. Jag kollar läppsynkningen. Lite lite grann, men det är ok.

Har fått min från Dustinhome.se och testkört den med Nokia N95 Classic. Det fungerar inte att byta låt med den, dock fungerar höja och sänka volymen... Vet inte om N95an stödjer byte av låtar, dvs har den blåtandsstandarden?

Övriga kontroller funkar (volym och play/pause) men just byta låt lyckas jag inte heller med när det gäller Nokia N95 och HBH-DS205. Det är lite underligt för N95 var en av de första Nokia som inkluderade just AVRCP, som är det som behövs för musikspelarkontroll. Jag vet inte om blåtandsprofilerna har versionsnummer och det här är en tidig version. Jag har dock inte uppdaterat N95 enligt den allra senaste fw-uppdateringen, utan bara enligt den nästsenaste.

Redigerat av cmlewan, 27 november 2008 - 22:19.


#58

Postad 19 december 2008 - 11:35

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Då köpte man äntligen en, 500kr från dustin. Helt klart värt sitt pris för sitt fantastiska ljud. Syncar bra med datorn också (dock måste man para om den till datorn).

Hade displayen visat call-id/låtnamn då hade de blivit full pott. Hoppas på en version 2 :D

#59

Postad 22 december 2008 - 23:25

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Förstår inte varför prisjakt skriver 600h standby när tillverkaren skriver 300h...
Står själv i valet eller kvalet; antingen den här modellen eller Jabra BT3030. Ingen som har testat båda och tyckt till?

Redigerat av mrbister, 22 december 2008 - 23:33.


#60

Postad 16 januari 2009 - 09:01

Unregistered8a397c1b
  • Unregistered8a397c1b
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att köpa HBH-DS205 ngnstans i Stockholmstrakten? Verkar vara slutsåld på de flesta ställen.

#61

Postad 18 januari 2009 - 03:35

candyraver
  • candyraver
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att köpa HBH-DS205 ngnstans i Stockholmstrakten? Verkar vara slutsåld på de flesta ställen.


Kolla på prisjakt - alla butiker kan väl inte sålt ut den redan. Men såg att dustin hade inget lager...får först in nya den 2009-02-23, surt....

#62

Postad 19 januari 2009 - 11:15

hangvar
  • hangvar
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Den verkar vara mystiskt slutsåld överallt i Göteborgsområdet också. Jag har ringt en 6-7 olika ställen och ingen har dem. På Dialect har de aldrig haft någon leverans av den... Det känns som att den kanske håller på att dras tillbaka eller nåt sånt.

#63

Postad 03 mars 2009 - 16:44

Unregistered4bb56cbc
  • Unregistered4bb56cbc
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var/om denna lilla rackare går att få tag i inom Stockholmsområdet? Ser ut som att vara helt slut i hela stan! :)

#64

Postad 12 mars 2009 - 20:54

Unregistered15cc4baf
  • Unregistered15cc4baf
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Blir knäpp på det här, har väntat på skiten sen i december. Komplett skjuter bara fram sitt datum hela tiden - beror det på att de säljs slut innan de kommer i lager eller hittar de bara på datumen?
Webbhallen har fått ett datum på den, 10e april?

Dum(?) som jag är så har jag inte beställt den någonstans utan väntat på att den ska dyka upp i någon butik/internetbutik så småningom men tålamodet börjar ju tryta... (jag "fick" den i julklapp så är inte jag som ska ta beställningen är väl mest därför)

Hur ska man tolka det här? Kommer det någon ny modell? Eller har de bara klantat sig rejält? Eller är den så populär så det knappt skickas några till Sverige?

#65

Postad 18 juni 2009 - 19:15

JohanOeberg
  • JohanOeberg
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hej.

Är det nån som vet om denna går att använda MEDAN man laddar?

Tänkte jag även skulle ha denna till stereon och köra musik från datorn om det funkar. Och då kan den lika gärna (eller helst) ligga och ladda eller vara fulladdad under tiden.

Tacksam för svar.

#66

Postad 19 juni 2009 - 12:25

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Hej.

Är det nån som vet om denna går att använda MEDAN man laddar?

Tänkte jag även skulle ha denna till stereon och köra musik från datorn om det funkar. Och då kan den lika gärna (eller helst) ligga och ladda eller vara fulladdad under tiden.

Tacksam för svar.


Funkar utmärkt.

#67

Postad 19 juni 2009 - 13:13

Unregistered15cc4baf
  • Unregistered15cc4baf
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Har haft den ett tag nu och jag är nöjd. Den var väl kanske lite klumpigare i verkligheten än jag tänkt så inte så smidig att ha den på sig 'bara för att', som man kunde med det medföljande trådade SE-walkman headsetet.

Däremot så lyckas jag inte använda den med flera enheter, varje gång jag vill byta enhet måste jag para om den med den enheten vilket känns lite jobbigt. Någon sa att det gick fint att ansluta till flera men verkar helt omöjligt.

#68

Postad 18 augusti 2009 - 11:51

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Har haft den ett tag nu och jag är nöjd. Den var väl kanske lite klumpigare i verkligheten än jag tänkt så inte så smidig att ha den på sig 'bara för att', som man kunde med det medföljande trådade SE-walkman headsetet.

Däremot så lyckas jag inte använda den med flera enheter, varje gång jag vill byta enhet måste jag para om den med den enheten vilket känns lite jobbigt. Någon sa att det gick fint att ansluta till flera men verkar helt omöjligt.


Fick mitt headset i går och jag har samma bekymmer som du, har läst någonstans att den kunde vara ihop parad med flera enheter men jag måste också para om den :D

Är det någon som verkligen lyckats para ihop den med flera enheter utan att behöva göra en omparning varje gång man byter? I så fall, vad gjorde du?

#69

Postad 21 augusti 2009 - 09:04

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Har mailat med Sony Ericsson om att para ihop flera enheter, så här säger de:

Hej !

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.

Det är ej möjligt att ha flera parningar samtidigt. När ni sätter hgadsetet i parningsläge och ansluter mot en enhet tas den gamla parningen automatiskt bort.


Med vänliga hälsningar,
/Daniel
Sony Ericsson Call Center


Så tyvärr går det inte att ha det ihop parat med flera enheter... B)

Men men så drygt som jag trodde det skulle vara att para om hela tiden har det inte varit, blir en omparning på jobbet med datorn och en på eftermiddag med mobilen.

#70

Postad 21 augusti 2009 - 10:31

Unregistered15cc4baf
  • Unregistered15cc4baf
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Har mailat med Sony Ericsson om att para ihop flera enheter, så här säger de:



Så tyvärr går det inte att ha det ihop parat med flera enheter... :lol:

Men men så drygt som jag trodde det skulle vara att para om hela tiden har det inte varit, blir en omparning på jobbet med datorn och en på eftermiddag med mobilen.


Tack för att du delade med dig av svaret B)

Är fortfarande nöjd med headsetet. Det har buggat lite men jag tror det beror på telefonen.

Den största missen är att om jag går ut i köket och har lämnat telefonen på rummet så tappar de kontakten, problemet är att de inte hittar varandra sen när jag kommer tillbaka.

Redigerat av Unregistered15cc4baf, 21 augusti 2009 - 10:59.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.