Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oroande utveckling, en del nya släpp kommer endast på svensk dvd.

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 september 2013 - 15:49

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Jag har en viss förkärlek för svenska utgåvor och jag köper en hel del varje månad. Nu har jag på kort tid råkat ut för 2 filmer som jag hade tänkt införskaffa inte verkar komma på blu-ray. Först var det The Numbers Station och nu senast To The Wonder. Dessa verkar bara finnas på dvd i Sverige. Tycker inte alls att det är bra. Börjar svenska distributörer lednsa på blu-ray?

#2

Postad 13 september 2013 - 20:48

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Rättigheterna ägs väl av skitdistributörer som inte har råd att punga ut med pengar för HD-masters. Sen är väl inte efterfrågan så står på just de filmerna på vår lilla marknad.

#3

Postad 13 september 2013 - 22:43

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Nej så kan det ju naturligtvis vara. Men det är välidgt tråkigt tycker jag. Allra helst To The Wonder hade jag sett väldigt mycket fram emot. Men det är väl bara att köpa en import då, även fast det bär emot lite faktiskt. Textningen spelar egentligen ingen roll för mig, men på något sätt så föredrar jag svenska utgåvor. Blir ju ganska bra pris också många gånger om man lägger en hel hög förbok hos cdon när de 20% rabatt på film.

#4

Postad 16 september 2013 - 10:34

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Har också noterat detta. Senast när det gäller Rust and Bone som finns utgiven som dvd i Sverige men inte som Bluray. Denna finns iofs att köpa med engelsk text på tex. amazon så det blir väl ett köp därifrån istället.

#5

Postad 16 september 2013 - 16:16

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Ja men visst är det tråkigt? Jag vill minnas att när dvd och vhs levde sida vid sida så gick utvecklingen åt andra hållet med att vhs minskade undan för undan. Här går det åt helt fel håll. Jag har ju som sagt en förkärlek för svenska utgåvor.

#6

Postad 17 september 2013 - 17:37

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
"Äta, Sova, Dö" verkar inte släppas på blu-ray heller. Man får nog vänta tills tyskarna släpper den.

Redigerat av sajbot, 17 september 2013 - 17:40.


#7

Postad 19 september 2013 - 16:54

castortroy33
  • castortroy33
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Tror problemet är att numera köps det mindre film av Svensson. Finns så mycket andra sätt numera. Streaming. Pay per View och HD-tv kanaler. Själv kommer jag aldrig mer köpa en DVD. Men köper de filmer jag tycker är värda att ha i sin samling på Blu-Ray. Men köpte mer film bär Blu Ray var nytt. Men tråkig trend att de inte släpper allt på Blu Ray. Förvånande att DVD filmer säljer så mycket fortfarande. Priset har ju gått ned på Blu Ray (framför allt på spelarna). "Bäst före" är en annan titel som inte säljs på Blu Ray.


#8

Postad 20 september 2013 - 08:24

sajbot
  • sajbot
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
"Ondskan", "Sound Of Noise" och "Så Som I Himmelen" ær exempel på svenska filmer jag køpt från Tyskland, enda problemet ær "Ondskan" dær man inte kan stænga av tysk text nær man væljer det svenska ljudspåret. Har man dæremot en spelare som kan flytta texten så kan man flytta texten så långt ner som møjligt, då dyker det bara upp en textrad ibland :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.