Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Voddler

635 svar i tråden

Skickat 03 november 2009 - 20:51

Visa inläggsimulacra Nov 3 2009, 19:57 skrev:

Jaja, vi vet att du tycker om ditt forum, det börjar bli lite uppenbar annonsering nu...

"Vi"? :)

Hade jag haft en enda annons på sidan så hade jag kunnat förstå din kritik. Men det har jag inte, jag drar inte in en spänn. De adsense-annonser som ligger där är forumotion-annonser.

Ska du gnälla så kan du ju gnälla på det här inlägget, #336:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...p;#entry2613128

Skickat 03 november 2009 - 20:57

Visa inlägggart73 Nov 3 2009, 21:51 skrev:

Hade jag haft en enda annons på sidan så hade jag kunnat förstå din kritik. Men det har jag inte, jag drar inte in en spänn. De adsense-annonser som ligger där är forumotion-annonser.

Vad är skillnaden på hans och ditt inlägg, jag förstår inte.

Skickat 03 november 2009 - 21:58

Visa inläggHiFiNils Nov 3 2009, 20:57 skrev:

Vad är skillnaden på hans och ditt inlägg, jag förstår inte.

Inläggen är det ingen större skillnad på. Sidan som länkas däremot, är det en rejäl skillnad på. Framförallt har han ruggigt mycket reklam, jag har ingen (egen).

Skickat 03 november 2009 - 23:02

Visa inlägggart73 Nov 3 2009, 20:51 skrev:

Handlar inte om annonser, utan om att du hela tider puffar för ditt forum, innan jag petade lite så hade du bara skrivit 2 inlägg, och båda handlade om ditt forum.
Det ser inte snyggt ut...

Templater är en tomte, ser inte meningen med att sätta upp egna diskussionsforum om en produkt som har ett eget där de man vill nå med inläggen läser.

Det här inlägget har ändrats av simulacra 03 november 2009 - 23:03

Skickat 03 november 2009 - 23:13

Visa inläggsimulacra Nov 3 2009, 23:02 skrev:

Handlar inte om annonser, utan om att du hela tider puffar för ditt forum, innan jag petade lite så hade du bara skrivit 2 inlägg, och båda handlade om ditt forum.
Det ser inte snyggt ut...

Nä, jag vet det. Uppriktigt sagt så dabbade jag mig där, jag trodde att jag skrev det första inlägget i en annan tråd.

Visa inläggsimulacra Nov 3 2009, 23:02 skrev:

Templater är en tomte, ser inte meningen med att sätta upp egna diskussionsforum om en produkt som har ett eget där de man vill nå med inläggen läser.

DEN saken har en bra förklaring. Har du över huvud taget sett voddlers forum? (Det går inte att se nu, eftersom det ligger nere.)

Deras forum ser ut som något du hämtat från 1998. Framförallt så har det ingen sökfunktion, ingen "hitta mina trådar", ingen trådprenumeration, osv... jag gjorde en del tappra försök att använda det och blev närapå galen på kuppen. Till detta numera två avbrott på 4-5 dagar eller mer.

Först gnällde jag på voddler, på deras forum. Men det ledde ju ingenstans och då bestämde jag mig istället för att göra något åt situationen. Och där är vi nu. Det går ganska bra, 71 registrerade medlemmar, 9000 sidvisningar och 900 unika besökare (enl. analytics).

Skickat 03 november 2009 - 23:17

Ja, men var är de anställda på voddler? Om jag har en fråga om en av deras tjänster så vill jag att de svarar, vilket de bara gör på sitt eget forum, vill man bara diskutera voddler generellt så funkar den här tråden alldeles utmärkt. :)

Skickat 04 november 2009 - 08:49

Visa inläggsimulacra Nov 3 2009, 23:17 skrev:

Ja, men var är de anställda på voddler? Om jag har en fråga om en av deras tjänster så vill jag att de svarar, vilket de bara gör på sitt eget forum,

Mnja... man kan inte beskylla voddlers anställda för att vara aktiva på forumet på voddler.com. De enda som diskuterar med användarna verkar vara marknadsföringsfolk.

I trådar som handlar om tekniska problem är de inte med alls. Frågor som folk *verkligen* vill ha svar på ("Varför kan jag inte titta på filmerna??") har de i princip aldrig svarat annat med att "vi har tekniska problem just nu som vi jobbar på att lösa".

Nu kan jag för all del inte svara för hur det är på voddler, men "vanliga" anställda brukar vara förbjudna att uttala sig i företagets namn i publika forum. Min gissning är att de har vissa förhållningsregler som inte tillåter dem att vara mer aktiva än vad de är.

Till sist så är som sagt voddlers eget forum inte bara dåligt, utan det har en tendens att vara nere en vecka i sträck då och då. Vilket är fallet nu.

Visa inläggsimulacra Nov 3 2009, 23:17 skrev:

vill man bara diskutera voddler generellt så funkar den här tråden alldeles utmärkt. :)

Whatever rocks your world! :o

Skickat 05 november 2009 - 10:05

Är det någon som vet om flera personer kan använda samma voddler konto samtidigt?

Eller rättare sagt vad avtalet säger om det om riskerar att bli avstängd eller liknande

Skickat 05 november 2009 - 15:49

• Toby
  • Beroende

• 1 089 inlägg

Visa inläggAS_14 Nov 5 2009, 10:05 skrev:

Är det någon som vet om flera personer kan använda samma voddler konto samtidigt?

Eller rättare sagt vad avtalet säger om det om riskerar att bli avstängd eller liknande

Har funderat på det men inte testat. Det går ju uppenbarligen att installera klienten på flera datorer men jag vet inte hur det blir om man startar en film samtidigt på båda. Kanske som på spotify att den som är igång först pausar direkt när den andra startar.

Skickat 05 november 2009 - 16:00

Visa inläggsimulacra Nov 4 2009, 00:17 skrev:

Ja, men var är de anställda på voddler? Om jag har en fråga om en av deras tjänster så vill jag att de svarar, vilket de bara gör på sitt eget forum, vill man bara diskutera voddler generellt så funkar den här tråden alldeles utmärkt. :)

De erbjuder väl inte sin tjänst ännu förutom till medlemmar dvs betatestare.

Edit: förresten det kanske dom har gjort.

Det här inlägget har ändrats av Chippe 05 november 2009 - 16:03

Skickat 05 november 2009 - 16:20

• KJE
  • Beroende

• 1 046 inlägg

Visa inläggToby Nov 5 2009, 15:49 skrev:

Har funderat på det men inte testat. Det går ju uppenbarligen att installera klienten på flera datorer men jag vet inte hur det blir om man startar en film samtidigt på båda. Kanske som på spotify att den som är igång först pausar direkt när den andra startar.
Ser ju ut som om det går bra att skapa nya användare också, när man loggar in på clienten alltså, då ser man ju sin användare, plus alternativet skapa ny, eller vad det nu var dom kallade det :)

Skickat 07 november 2009 - 20:25

• urume
  • Användare

• 202 inlägg
Finns det möjlighet på voddler att "filtrera" ut HD filmer?
Har precis fått voddler :), ska bli intressant att kolla runt lite!

Skickat 08 november 2009 - 20:43

• KJE
  • Beroende

• 1 046 inlägg

Visa inläggurume Nov 7 2009, 20:25 skrev:

Finns det möjlighet på voddler att "filtrera" ut HD filmer?
Har precis fått voddler :), ska bli intressant att kolla runt lite!
Tror inte det, finns väl bara en par-tre stycken?

Skickat 08 november 2009 - 22:29

Såg TV-reklam där de puffade för Voddler och tänkte testa det här som BBB-kund. Loggar in på Box, går vidare till Voddler-anmälan och får upp ett meddelande:
"Vi kan tyvärr inte ta emot fler registreringar idag.
Vi delar ut ett begränsat antal exklusiva Voddler Free-konton per dag.
Imorgon öppnar vi för registreringar här i Box igen - Se till att du blir bland de första!
Välkommen tillbaka!"

Redigerat:
OK, nu kunde man få en :)

Det här inlägget har ändrats av ralnar 09 november 2009 - 05:34

Skickat 09 november 2009 - 08:51

En utmärkt tjänst som till skillnad från andra (betal)tjänster hanterar text och upplösningar acceptabelt. Fick uppdatera grafikdrivisar sedan har det rullat under helgen. Nya klienten funkar bättre än den gamla som jag testat ett par dagar bara. Det enda problemet jag stött på är att pauser inte är tillrådligt (låsningar = starta om Voddler och se reklamen igen)...
:)

Skickat 09 november 2009 - 16:04

• KJE
  • Beroende

• 1 046 inlägg

Visa inläggRepeat Nov 9 2009, 08:51 skrev:

En utmärkt tjänst som till skillnad från andra (betal)tjänster hanterar text och upplösningar acceptabelt. Fick uppdatera grafikdrivisar sedan har det rullat under helgen. Nya klienten funkar bättre än den gamla som jag testat ett par dagar bara. Det enda problemet jag stött på är att pauser inte är tillrådligt (låsningar = starta om Voddler och se reklamen igen)...
;)
För mig är det snabbspolning som knäcker programmet :)

Skickat 10 november 2009 - 07:50

Fick igång det med Mac-klienten och det funkade hyfsat. T.o.m. Mac-remoten funkade.
Däremot är väl filmutbudet lite klent, såg inte så många filmer jag vill se där, så om de inte fyller på kontinuerligt lär det bli en kortvarig fluga.

Skickat 14 november 2009 - 08:56

Har haft Voddler i några dagar nu och har ännu inte lyckats se en hel film.

Klienten startar upp fint, ibland måste den startas om för att fungera. Oftast går det att starta en film. Reklamen rullar på och ibland startar filmen, andra gånger kastas man tillbaka till menyn. Lyckas jag få igång filmen stängs den i regel ner inom en halvtimme. Det verkar som fler på detta forum haft exakt dessa problem och att förklaringen kan vara att Voddler är överbelastat på något sätt. Eller finns det fler möjliga förklaringar?

En sökning på detta forum ger att jag tycks vara ensam om det här felmeddelandet:
"Scripts
Error
Python script failed:
special://home/scripts/filter_menu.py"

Flashback har jag hittat ett par personer som fått upp ett annat felmeddelande, som även jag fått några gånger:
"XBMC media center har slutat fungera". Ingen på Flashback verkar ha någon bra idé om vad detta kan bero på.

Jag har mejlat supporten på Voddler, men de dröjer med svaret.

Någon här som har samma erfarenheter och kanske en idé om vad allt detta beror på?

Skickat 14 november 2009 - 09:12

Visa inläggMange36 Nov 14 2009, 08:56 skrev:

Klienten startar upp fint, ibland måste den startas om för att fungera. Oftast går det att starta en film. Reklamen rullar på och ibland startar filmen, andra gånger kastas man tillbaka till menyn. Lyckas jag få igång filmen stängs den i regel ner inom en halvtimme. Det verkar som fler på detta forum haft exakt dessa problem och att förklaringen kan vara att Voddler är överbelastat på något sätt. Eller finns det fler möjliga förklaringar?

En sökning på detta forum ger att jag tycks vara ensam om det här felmeddelandet:
"Scripts
Error
Python script failed:

Flashback har jag hittat ett par personer som fått upp ett annat felmeddelande, som även jag fått några gånger:
"XBMC media center har slutat fungera". Ingen på Flashback verkar ha någon bra idé om vad detta kan bero på.

Någon här som har samma erfarenheter och kanske en idé om vad allt detta beror på?
Fick samma meddelande innan jag uppgraderade mitt inbyggda ATI-grafikkort. Även med förra klienten.
Men har inte sett det nu (har sett tre filmer). Som sagt - snabbspola och paus blir bara skit.

Skickat 14 november 2009 - 10:05

Tack för svaret Repeat! Jag har också ett inbyggt ATI. Visserligen är det uppdaterat ganska nyligen, men jag ska testa att göra det ännu en gång. Vore kul om det funkar.

Skickat 14 november 2009 - 13:20

• KJE
  • Beroende

• 1 046 inlägg
Någon fler som måste skapa ett nytt användarkonto (nästan) varje gång man använder Voddler?

Skickat 14 november 2009 - 21:41

View PostRepeat, on Nov 14 2009, 09:12, said:

Fick samma meddelande innan jag uppgraderade mitt inbyggda ATI-grafikkort. Även med förra klienten.
Men har inte sett det nu (har sett tre filmer). Som sagt - snabbspola och paus blir bara skit.

Uppdaterade grafikdrivrutinerna via ATI:s hemsida. Tyvärr är det fortfarande samma felmeddelanden om ett pythonscript som inte funkar etc. Och det går fortfarande inte att se en hel film. Som mest har jag lyckats se 31 minuter innan jag kastas tillbaka till menyn och förväntas sätta betyg på filmen. Reklamen funkar dock fint. Men alltså inte filmerna.

Vad mer kan man göra? Drivrutinerna för ljudet? Ominstallera hela Voddler-programmet?

Tacksam för fler tips!

Skickat 15 november 2009 - 15:28

Ni som har fått Voddler att fungera - vilket antivirusprogram använder ni?

På Voddlers hemsida kan man läsa att vissa antivirusprogram gör att det inte går att se filmerna eftersom real-time skanningen stjäl bandbredd och slöar ner streamingen.

We have, with help of some very attentive users, discovered a connection between the problem of not being able to see movies after the commercials and anti-virus programs.
The problem is with real-time scanning within anti-virus program, which causes a distinct slow down of the bit-rate, i e you will not be able to use the potential of your bandwidth, and the movie will not be able to play. The commercial demands a much more modest bit-rate and are therefore not affected in the same way.

Själv använder jag gratisvarianten av AVG 9.0 tillsammans med Windows 7. I AVG har jag lagt till undantag för Voddler, men det vill ändå inte fungera. Maximalt 32 minuter av en film, sedan tillbakaschasad till menyn.

Skickat 15 november 2009 - 15:30

Voddler verkar vara en bra tjänst,funkar klockrent. ;)

Skickat 15 november 2009 - 15:38

Tja, den dag den blivit av med de värsta buggarna är det en bra tjänst.

Tillägg: Fast just nu är det bara skit. Har inte lyckats se en enda film i sin helhet, blir utkastad till menyn hela tiden. (Inte Voddler, snarare Vobbler.) Är det någon som lyckats se en hel film i kväll? Eller annorlunda uttryckt, är det Voddler-tjänsten som har problem eller är det något krux i just min dator?

Det här inlägget har ändrats av Mange36 15 november 2009 - 19:45

Skickat 15 november 2009 - 22:13

• Toby
  • Beroende

• 1 089 inlägg
Har inte laddat ner senaste klienten men det verkar funka fint just nu. Testade bara att resume:a 'Lord of War' och det var inget strul alls. Jag kör med NOD32 och det funkar bra med Voddler...

Skickat 16 november 2009 - 11:25

Ok. Tack för svaret Toby. Jag har ju senaste klienten, kanske är det den som spökar. Jag såg på FreeVoddler att senaste klienten kanske inte gillar att umgås med Windows 7. Dessutom verkar erfarenheterna av olika antivirus vara väldigt varierande. Kanske är det viktiga att man installerar om eller installerar ett nytt antivirus efter att en (ny) klient installerats. Jag får testa detta när jag kommer hem ikväll.

Skickat 16 november 2009 - 21:12

• Toby
  • Beroende

• 1 089 inlägg

View PostMange36, on Nov 16 2009, 11:25, said:

Ok. Tack för svaret Toby. Jag har ju senaste klienten, kanske är det den som spökar. Jag såg på FreeVoddler att senaste klienten kanske inte gillar att umgås med Windows 7. Dessutom verkar erfarenheterna av olika antivirus vara väldigt varierande. Kanske är det viktiga att man installerar om eller installerar ett nytt antivirus efter att en (ny) klient installerats. Jag får testa detta när jag kommer hem ikväll.

Ja, kanske är Win 7 som spökar. Men annars tycker jag att du ska testa att stänga av antivirusprogrammet en litet litet tag och testa Voddler. Kan ju vara det som spökar som sagt.
Jag har haft stora bekymmer med Norton Suite eller vad det heter när jag spelar spel tidigare (Far Cry 2 och Crysis) men det har blivit mycket bättre utan antivirus igång (och stängt ner nätverkskortet men det går ju inte med Voddler).

Lycka till!

Skickat 17 november 2009 - 07:47

Det hjälpte inte att stänga av AVG 9.0 Free.

Hade missat att lägga till voddlerplayer.exe i undantagen i AVG. :lol: Men trots att jag gjorde det fungerade det inte. Jag avinstallerade AVG och installerade istället Microsoft Security Essentials. Det hjälpte. Igår kunde jag köra två hela filmer. :P Windows 7 + Microsoft Security Essentials + Voddler = hittills lyckad kombination.

Det är för tidigt att säga om Voddler fortsatt kommer att fungera hemma hos mig, måste testa mer. Det kan ju också våra så att Voddler i sig ("centralt") fick för sig att fungera igår, om ni förstår vad jag menar.

Jag har sett tidigare i denna tråd att det klagats över reklam för FreeVoddler-forumet. Trots det vill jag nämna att jag haft stor hjälp av deras klistrade tråd om vanliga problem.

Skickat 17 november 2009 - 09:33

View Postcaterpilar, on Oct 17 2009, 13:48, said:

Hej, hur flyttar man voddler-applikationen till sekundärskärmen i windows vista? När jag startar den hamnar den på primärskärmen (datorn) men den borde vara på sekundärskärmen (TV:n).

Jag har ett nvidida gforce 8800 gt med kontrollpanel version 2.7. (Med andledning av att någon tidigare tipsat om att man ställer om det där, men det har jag inte lyckats hitta)

När jag ställer om TV:n till primärskärm går det finfint, men det verkar jobbigt att göra det varje gång! Hur gör ni?

Länken du använder för att starta voddler innehåller komandot fs som betyder att applikationen ska starta i full screen. Editera länken och ta bort "fs". Nu får du upp applikationen som ett fönster. Dra över fönstret till din sekundära skärm och tryck shift+enter för att gå över till full screen. Om du inte har samma upplösning på TV:n som på din primära skärm kan det hända att du får gå in på settings och fixa till bildproportionenrna.
Alternativt kan du du flytta länken till din sekundära skärms skrivbord och dubbelklickar på den där. Då kommer voddler att starta på den skärmen. Iaf i Win7.
Ganska fippligt men det funkar. Förhoppningsvis kommer voddler att stödja sekundära skärmar på ett bättre sätt i framtiden.

Det här inlägget har ändrats av Lesse 17 november 2009 - 09:34

Skickat 19 november 2009 - 14:48

View PostAS_14, on Nov 5 2009, 10:05, said:

Jag vet. Svaret är nej. Det är meningen att man ska kunna ha samma konto på flera burkar (datorer m.m), men inte på fler än en burk samtidigt. Om man är inloggad på en dator, och man loggar in på samma konto på en annan dator så loggas man ut automatiskt från den första datorn.

View PostKJE, on Nov 9 2009, 16:04, said:

För mig är det snabbspolning som knäcker programmet :rolleyes:
XBMC (som används som spelare) är inte bra på streamade filmer. Den är otålig och lägger av ganska lätt när det blir lite problem. Det tror jag är den främsta orsaken till att så många har problem med att filmen avbryts.
Om du kollar i 8x hastighet så försöker Voddler också att ladda ner i 8x hastighet, och det är 8x så stor risk att filmen avbryts..

Skickat 21 november 2009 - 09:00

Hej!

Har precis skaffat Voddler men får ingen bild, ljud o text funkar men skärmen bara flimrar, har ny o bra dator med W7 installerat o bredband via fiber med bra krut, vad kan vara fel?

Skickat 21 november 2009 - 20:11

Har du ett ATI grafikkort? Jag fick samma problem som du med Voddler, ingen/flimrande bild med Catalyst 9.11. När jag backade tillbaka till Catalyst 9.10 fungerade Voddler igen!

Skickat 21 november 2009 - 23:15

Får prova det!

Skickat 22 november 2009 - 13:27

View PostMange36, on Nov 14 2009, 08:56, said:

"Scripts
Error
Python script failed:

Får samma felmeddelande även nu efter senaste uppdatering 20 Nov, funkar på min gamla bärbara PC men ej på Mac.
Nån mac-användare som fått samma och som hittat lösning på problemet?

Mange har du fått svar från supporten?

Skickat 23 november 2009 - 22:29

View PostFramåt IFE, on Nov 21 2009, 20:11, said:

Har du ett ATI grafikkort? Jag fick samma problem som du med Voddler, ingen/flimrande bild med Catalyst 9.11. När jag backade tillbaka till Catalyst 9.10 fungerade Voddler igen!

Kan bekräfta att det löste mina problem! Det var tidigare vit skärm i olika nyanser, sen lite olika färger, men aldrig någon egentlig bild. Då hade jag den senaste drivrutinen till Radeon HD4850 på Win 7. Avinstallerade den drivern och tankade hem paketet Catalyst 9.10, funkar prima nu =) Tack för det tipset! =))

Skickat 24 november 2009 - 12:16

View PostJosef_A, on Nov 22 2009, 13:27, said:

Får samma felmeddelande även nu efter senaste uppdatering 20 Nov, funkar på min gamla bärbara PC men ej på Mac.
Nån mac-användare som fått samma och som hittat lösning på problemet?

Mange har du fått svar från supporten?

Fick svar, men det var inte så uttömmande. Lyckades först ordna till det själv. Jag avinstallerade AVG 9.0 Free och installerade istället Microsoft Security Essentials. I detta antivirus lade jag in undantag för voddler.exe, voddlerplayer.exe och vnetmanager.exe. Då fungerade det. Jag hann se några filmer innan den nya Voddler-klienten kom (20/11). Voddler uppdaterade sig själv och nu fungerar ingenting längre. Några gånger har jag lyckats komma in i själva programmet, men inte lyckats se en hel film. För det mesta går det inte ens att starta Voddler. Det kommer bara upp ett felmeddelande om att min brandvägg hindrar utgående trafik. Jag har pysslat en hel del med brandväggens inställningar, undantagit samtliga voddler-program från övervakning etc. Men det är helt kört. Går man in på voddler.com och läser kommentarerna till nyheten om uppdateringen kan man konstatera att jag knappast är ensam om detta problem.

Nu har jag mer eller mindre givit upp. Väntar på nästa klientuppdatering i hopp om att de lyckats lösa problemen.

Skickat 26 november 2009 - 11:55

Lyckades fixa det hela till slut. Ominstallerade Voddler och stängde av routerns brandvägg. Inte idealt, men det funkar i alla fall.

Skickat 30 november 2009 - 17:08

Jag fick precis en invite, är inte kund hos bredbandsbolaget så jag har fått vänta lite. Inga problem att starta en film för mig, allt fungerade perfekt. Ska testa att se en hel film ikväll, får hoppas att det inte strular. ;)

Skickat 02 december 2009 - 17:40

Fick oxå, som icke bbb-kund, en invite idag. Dock sitter jag bara på 2Mbit så det går inget vidare att köra. Synd man inte kan buffra upp en hel film

/Andreas

Skickat 02 december 2009 - 19:03

View PostRogma, on Sep 7 2009, 20:02, said:

Jag kör med mce-fjärr och programmet Intelliremote. Funkar finfint!

Jag får inte Intelliremote att hajja att jag vill att Back-knappen skall fungera som ESC
hur jag än gör så blir det ingen skillnad
NÅgon som kan dela med sig av en XML-fil ?

Skickat 02 december 2009 - 20:10

View Posta_mehlin, on Dec 2 2009, 17:40, said:

Fick oxå, som icke bbb-kund, en invite idag. Dock sitter jag bara på 2Mbit så det går inget vidare att köra. Synd man inte kan buffra upp en hel film

/Andreas
Det går. Du får trycka på "mellanslag"-tangenten, dvs. pausa filmen och vänta någon timme :)

Skickat 02 december 2009 - 22:07

View PostSpindel, on Dec 2 2009, 20:10, said:

Det går. Du får trycka på "mellanslag"-tangenten, dvs. pausa filmen och vänta någon timme ;)

Jaså...fan trodde inte det funkade. Jaja ;) då löste det sig.

/Andreas

Skickat 02 december 2009 - 22:22

View Posta_mehlin, on Dec 2 2009, 22:07, said:

Jaså...fan trodde inte det funkade. Jaja ;) då löste det sig.
...men jag får inte det att funka (man ser iaf inte om den buffra om man pausar...och inte höll filmen på särskilt länge)

/Andreas

Skickat 02 december 2009 - 23:51

View Postrson39, on Nov 30 2009, 17:08, said:

Jag fick precis en invite, är inte kund hos bredbandsbolaget så jag har fått vänta lite.

+1 ;) Ska testa lite snabbt nu (men borde sova...)

Skickat 03 december 2009 - 02:03

Har letat lite på nätet men inte hittat svar på detta riktigt. Fick invite idag och har testat lite.

1. Finns det inget bättre sätt att köra över bilden på projektorn än att köra i windowmode och sen köra altgr + \
Kör ju extended desktop till monitor 2 som är projektorn.

2. Kör 2 ljudkort i datorn. Default är mina logitech lurar med inbyggt usb ljudkort, de kör jag på default. Till stereon kör jag ett ljudkort med optiskt med HD stöd. När jag tex kör MPC kan jag i det programmet ställa in att MPC ska köra mitt ljudkort för ljudet och inte hörlurarna(default). Kan man göra det på Voddler och i så fall hur?

Skickat 03 december 2009 - 19:02

Fick efter ett halvårs väntan min invite till voddler idag! Laddade ner det på momangen och kollade igenom det lite snabbt och detta verkar mycket lovande! Har inte heller stött på några problem som många andra tyvärr verkar ha gjort. Nu körde jag precis igång Saw 4 så får vi se hur det här blir. :rolleyes:

Skickat 04 december 2009 - 15:38

Jag fick min invite igår precis som AlexanderE efter 6 månaders väntan och test körde Voddler för att se om det verkligen höll måttet, så håller voddler måttet? Nja, det är ganska tveksamt om den verkligen gör det, exempelvis så har Voddler inget stöd för något pekdon (mus) vilket är skandal! samt att det slukar enormt mycket kraft av CPU:n (processorn) och bandvidd av bredbandet samt att många av storfilmerna som Voddler har utlovat lyser med sin frånvaro.

Finns det något bra man kan säga då om Voddler? jadå! menyn är extremt lätt navigerad och lätt hanterlig samt Voddler klienten flyter på bättre än väntat. Finns det något mer bra man kan säga? jadå! man kan kalibrera så att man får bilden prefekt, ett klockrent drag i från Voddlers sida! Ett annat bra drag i från Voddlers sida är att man slipper trassla med undertexterna och kvalitén på textningen håller också en hög kvalité, ingen hemsk TV-översättning här inte! Hur är det med reklamen då? den var mindre än vad jag hade väntat mig (ca 3 minuter i början av filmen).

Hur är det med kvalitén då? med den åtgången av bandvidden så blev jag något besviken på att det inte var högre (1080p) fast det håller en helt duglig kvalité (720i) i nuläget.

Men överlag då? i dagsläget så är det är det en ganska tunn tjänst men har proteinsal att bli något stort man har bl a förberett för TV-serier (plus i kanten) vilket gör på sikt att tjänsten kan växa men jag tror att man får jobba lite hårdare på att få dit lite mer storfilmer samt att man släpper fler invites om dom ska ha en chans att överleva och betyget slutar på 6 av 10.

Skickat 05 december 2009 - 20:50

Tycker filmerna hackar väldigt mycket i Voodler. Någon som vet vad det kan bero på?

Andreas

Skickat 05 december 2009 - 20:51

View PostLesse, on Nov 17 2009, 10:33, said:

Länken du använder för att starta voddler innehåller komandot fs som betyder att applikationen ska starta i full screen. Editera länken och ta bort "fs". Nu får du upp applikationen som ett fönster. Dra över fönstret till din sekundära skärm och tryck shift+enter för att gå över till full screen. Om du inte har samma upplösning på TV:n som på din primära skärm kan det hända att du får gå in på settings och fixa till bildproportionenrna.
Alternativt kan du du flytta länken till din sekundära skärms skrivbord och dubbelklickar på den där. Då kommer voddler att starta på den skärmen. Iaf i Win7.
Ganska fippligt men det funkar. Förhoppningsvis kommer voddler att stödja sekundära skärmar på ett bättre sätt i framtiden.

Tackar för tipsen, dock funkade inget av dem. När jag tar bort -fs och drar över fönstret till TV:n så går det inte att få den till fullskärm igen, varken med kortkommando eller musen. Klickar man på ikonen högst upp till vänster så är alternativet "maximize" "utgråat".

Att flytta över genvägen till det andra skrivbordet hjälpte inte heller, Voddler startade ändå på primärskärmen... Verkar som att Windows 7 är snäppet bättre på denna punkt...

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • QRS, Sonus Faber, System Audio.
    Hifi_Perka
    2013-05-26 09:59:31
  • _marantz_
    2013-05-26 09:45:19
  • _marantz_
    2013-05-26 09:21:54
  • Mistermister
    2013-05-26 09:20:30
  • _marantz_
    2013-05-26 09:20:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.