Zeek Aug 27 2009, 23:31 skrev:
Pace TDS850NV 250GB
(Digital-TV-mottagare)
|
10
|
(13)
|
3 000:- |
Skickat 28 augusti 2009 - 04:53
Skickat 28 augusti 2009 - 12:02
Zeek Aug 28 2009, 12:37 skrev:
Bilden blir inte sämre bara för att man använder en splitter! Får du svag signal så beror det på för långa kablar, dålig kontakt eller felaktigt riktad antenn och inte på att du har några splittrar. Men visst ökar risken för dålig kontakt någonstans ju fler skarvar du har.
Skickat 30 augusti 2009 - 15:54
Har "Instant Rewind"-funktionen igång. Ska spela in Formel1 från Spa och startar inspelningen manuellt ca 10 i två. Resultatet blir att boxen spelar in hela prerace 13.30 till 14.00 plus någon extra minut och sedan stänger den av inspelningen. Hallå! Jag bestämde att starta 13:50 och jag vill bestämma när jag ska stänga av! Detta om jag inte använder epg:n för att styra inspelningen. Man ska väl för tusan kunna spela in även utan att använda epg:n om man vill???
Snälla Viasat: Gör om gör rätt! Boxen är ju riktigt bra i övrigt!
Skickat 01 september 2009 - 21:48
higge64 Sep 1 2009, 21:43 skrev:
Skickat 02 september 2009 - 12:24
TVC15 Sep 2 2009, 12:05 skrev:
Vid normalt titt-avstånd och burken i ett skåp med delvis fördragen glaslucka så kan jag inte höra den alls, ens om jag drar ner volymen. Låter gör den, men inte mer än tex en normal laptop.
Skickat 03 september 2009 - 21:36
lindo Sep 3 2009, 22:06 skrev:
Edit:Den ville visst vila i en kvart med sladden urdragen innan den ville boota igen. Skumt. Men någon ny version fick jag inte, det står juli-09 på min. Men de brukar ju inte skicka ut till alla samtidigt ifall det skulle skita sig. Du får väl rapportera om du hittar några nyheter i din version.
Det här inlägget har ändrats av agpath 03 september 2009 - 22:18
Skickat 04 september 2009 - 12:00
Det skulle vara bra med lite info på viasats hemsida om eventuella uppdateringar och hur man går tillväga för att få hem dom.
T
Skickat 04 september 2009 - 12:09
higge64 Sep 4 2009, 13:00 skrev:
Det skulle vara bra med lite info på viasats hemsida om eventuella uppdateringar och hur man går tillväga för att få hem dom.
T
Skickat 07 september 2009 - 08:20
Jag beställde Viasat HD i december ifjol. När jag fått boxen upptäckte jag direkt att fjärrkontrollen var kass. Jag var tvungen att byta kanal framme på boxen.
När jag kontaktade Viasats kundsupport så påstod de att det var min TV (Samsung LE46A866) som det var fel på, även fast det bara var digital boxen som krånglade. De sa även att problemet kunde försvinna om jag drog en tunn duk över digital boxen. Jag trodde att det var ett skämt. Efter att bytt ut fjärrkontrollen två gånger och digital boxen tre gången så reklamerade jag hela paketet.
Fjärrkontrollen är mycket känslig och störs ut extremt lätt. Tydligen är det TV:ns dynamiska kontrast som stör ut fjärrkontrollen. All annan utrustning i mitt vardagsrum fungerar perfekt. Det är bara Pace boxen som inte fungerar.
Helt värdelöst att inte HD-boxen fungerar med HD-TV apparater med dynamisk kontrast. Det känns som om det är en rätt så vanlig kombination.
Skickat 07 september 2009 - 14:29
Jag köpte en ny full HD av fabrikat Philips det blev inte mycket bättre!
Sen skickade Viasat en ny fjärr det hjälpte naturligtvis inte!
Men jag tycker att det blivit bättre med nya 117 releasen
Är det någon annan som upplever samma sak?
Snisse
Skickat 07 september 2009 - 15:18
Tyvärr finns ju ingen statistik på hur många som är dåliga. Förmodligen har detta paket sålt som smör, så i % kanske det inte är så farligt?!
/Magnus
Skickat 07 september 2009 - 16:04
Viasat var mycket fula när de försökte få mig att behålla boxen. Jag fick bråka en hel del med dem innan de tillät mig reklamera. En kund som inte har den tekniska kunskapen, och inte står på sig, får inte byta boxen. Viasat gör allt för att kunden ska behålla denna skit produkt.
Som tur är så är jag ganska insatt i dessa frågor och kunde mala sönder deras argument. Det värsta var när de föreslog att jag skulle dra en tunn duk över boxen för att få den att fungera. Det fick tankarna att gå till skämtet om att man skulle få färg TV om man drog en nylonstrumpa över sin svart-vita TV. Det var det mest patetiska argument jag hört, och jag lät dem också förstå det.
En person som inte är insatt blir överkörd av Viasats kundsupport. Det finns nog en hel del kunder som sitter med boxar som inte fungerar och tror att de är deras fel att den inte gör det.
/Joel
Skickat 07 september 2009 - 20:28
joehe741 Sep 7 2009, 17:04 skrev:
För övrigt så är det precis samma problem med Canal Digitals box.
Skickat 08 september 2009 - 07:26
Det blev bara marginellt bättre när jag sänkte dynamiska kontrasten. Den missade fortfarande 90% av alla knapptryckningar. Jag vet inte exakt vad det är som gör att dessa TV skärmar stör ut IR mottagningen hos digital boxen. TV:n "läcker" i alla fall ljus i IR området och det stör ut fjärrkontrollen till digital boxen.
Det som stör mig är att alla andra fjärrkontroller, till receivern, blueray, etc., fungerar perfekt. Det var bara fjärrkontrollen till digital boxen som stördes ut. Den måste vara felkonstruerad.
Skickat 08 september 2009 - 08:05
joehe741 Sep 8 2009, 08:26 skrev:
Det blev bara marginellt bättre när jag sänkte dynamiska kontrasten. Den missade fortfarande 90% av alla knapptryckningar. Jag vet inte exakt vad det är som gör att dessa TV skärmar stör ut IR mottagningen hos digital boxen. TV:n "läcker" i alla fall ljus i IR området och det stör ut fjärrkontrollen till digital boxen.
Det som stör mig är att alla andra fjärrkontroller, till receivern, blueray, etc., fungerar perfekt. Det var bara fjärrkontrollen till digital boxen som stördes ut. Den måste vara felkonstruerad.
Skickat 11 september 2009 - 08:31
Pratade med supporten och de sa att de fått in den nya 855 nv, men den skulle släppas först när de programmerat dem. Jag beställde häromveckan och fick "nöja" mig med 850nv, hoppas den duger. De sa att det inte skiljde så mycket, den nya hade 320 gb men annars typ samma.
Ni som fått fri standardinstallation...gjordes det snygg med kabeldragning och så? Jag menar det kan ju ta ganska lång tid att installera snyggt.
/Mange
Skickat 11 september 2009 - 15:03
magnus76 Sep 11 2009, 09:31 skrev:
Pratade med supporten och de sa att de fått in den nya 855 nv, men den skulle släppas först när de programmerat dem. Jag beställde häromveckan och fick "nöja" mig med 850nv, hoppas den duger. De sa att det inte skiljde så mycket, den nya hade 320 gb men annars typ samma.
Skickat 13 september 2009 - 19:25
magnus76 Sep 11 2009, 09:31 skrev:
Ni som fått fri standardinstallation...gjordes det snygg med kabeldragning och så? Jag menar det kan ju ta ganska lång tid att installera snyggt.
/Mange
Min kabeldragning gjordes väldigt fint och utan protester. Fick nämligen min parabol uppsatt precis under taknocken. Enligt viasat så är det endast 3 meter över marknivå som gäller.
Skickat 14 september 2009 - 08:27
Minglarn Sep 13 2009, 20:25 skrev:
När jag tittar på inspelade filmer så hamnar texten ofta i osynk. Kommer flera sekunder i förväg. Trycker jag på paus/play så hamnar det i synk igen, men bara i några minuter.
Ni som fått ny mjukvara: Är detta fixat?
Skickat 21 september 2009 - 12:45
Skickat 21 september 2009 - 17:19
agpath Sep 21 2009, 13:45 skrev:
Release nummer 117 ska det vara
Skickat 21 september 2009 - 18:42
Har märkt att den fungerar bättre på dagtid, varför vet jag inte. Men när mörket kommer och man har dämpad belysning så blir den kass.
Ringde supporten och de frågade om jag hade en tv med ambilight, vilket jag inte har. Har en vanlig 42" lcd. De pratade om "ir störningar". Ok men varför störs inga andra apparater av detta??
En tekniker skulle ringa imorgon så jag hoppas detta löser sig. Men enligt forumet verkar ny kontroll inte hjälpa. Funderar på om det är själva boxen som är dålig eftersom volymknapparna fungerar på tv:n.
Fortsättning följer...
Skickat 21 september 2009 - 21:23
lindo Sep 21 2009, 18:19 skrev:
Skickat 21 september 2009 - 21:28
magnus76 Sep 21 2009, 19:42 skrev:
Har märkt att den fungerar bättre på dagtid, varför vet jag inte. Men när mörket kommer och man har dämpad belysning så blir den kass.
Ringde supporten och de frågade om jag hade en tv med ambilight, vilket jag inte har. Har en vanlig 42" lcd. De pratade om "ir störningar". Ok men varför störs inga andra apparater av detta??
En tekniker skulle ringa imorgon så jag hoppas detta löser sig. Men enligt forumet verkar ny kontroll inte hjälpa. Funderar på om det är själva boxen som är dålig eftersom volymknapparna fungerar på tv:n.
Fortsättning följer...
Skickat 21 september 2009 - 21:36
magnus76 Sep 21 2009, 19:42 skrev:
Fortsättning följer...
Fungerar bättre om du släcker ner mysbelysningen va? Har för mig att kontrollen störs ut av lampor. Kanske därför den fungerade bättre på dagen? Om du har lampor framme vid TV'n kan som sagt dom vara boven.
Skickat 22 september 2009 - 19:02
Kollade vilken mjukvara jag hade. Det stod 117 någonstans, och en massa juli-datum för olika saker. Hörde om en uppdatering i september, men den kanske inte har släppts ännu?
/Magnus
Skickat 23 september 2009 - 08:17
magnus76 Sep 22 2009, 20:02 skrev:
Kollade vilken mjukvara jag hade. Det stod 117 någonstans, och en massa juli-datum för olika saker. Hörde om en uppdatering i september, men den kanske inte har släppts ännu?
/Magnus
Edit: Jag har ju dock lite svårt att klaga på detta hos Viasat, eftersom jag inte använder orginalfjärr, så gissa vad de skulle skylla på? :S
Det här inlägget har ändrats av agpath 23 september 2009 - 08:19
Skickat 23 september 2009 - 11:24
Jag provade (helt omedvetet) att starta om boxen... och riktade fjärren åt alla möjliga håll i rummet och boxen reagerar, dvs IR lampan lyser ilsket rött för varje kommando jag skickar. MEN så fort boxen har startat upp och visar bild så börjar eländet igen. Den reagerar bara på var 4-6 kommando vilket är helt åt ****.
Skickat 23 september 2009 - 20:27
September mjukvaran, när kommer den? Kan den kanske lösa problemet?
Skickat 23 september 2009 - 21:25
magnus76 Sep 23 2009, 21:27 skrev:
Återkom direkt med resultat.....
Skickat 24 september 2009 - 07:27
magnus76 Sep 23 2009, 21:27 skrev:
Skickat 24 september 2009 - 07:42
Blir lite orolig när jag läser denna tråd men åååå andra sidan har jag haft CD´s boxar och värre kan det väl inte bli :-)
Väntar bara på få hem kortet så får vi väl se hur det fungerar.
Jag kommer också använda mig av min Harmony fjärr så vi får väl se...
Skickat 24 september 2009 - 09:50
Demon Sep 24 2009, 08:42 skrev:
Blir lite orolig när jag läser denna tråd men åååå andra sidan har jag haft CD´s boxar och värre kan det väl inte bli :-)
Väntar bara på få hem kortet så får vi väl se hur det fungerar.
Jag kommer också använda mig av min Harmony fjärr så vi får väl se...
De 2 saker som jag irriterar mig liiite på är att vid uppspelning av program från disk så släpar textning några sekunder samt att vid stopp av uppspelningen så växlas till live-visning av TV istället för att ta mig tillbaka till listan, vilket jag anser vara fel. Efter uppspelning vill jag ju tillbaka till listan för att kunna radera det som jag har sett!
Skickat 24 september 2009 - 20:28
Kan säga att den nya kontrollen verkar fungera avsevärt mycket bättre. Men jag ska inte ropa hej än. Har för mig att den första fungerade bra den första dagen. Men om den håller sig som den är nu är jag hyffsat nöjd. Visst är de flesta andra kontroller bättre, men denna duger. Återkommer senare när det gått en tid.
En annan fundering jag har kring boxen är upplösningen. Man kan ju välja 576p, 720 och 1080i. Har en full-hd tv och undrar vad man bör ha. Har valt 720p, inte av någon anledning utan det bara blev så under installationen. Men det är ju inte många kanaler i nuläget som har hd. Det som är hd är väl i 720p? Resten är väl 576? Man vill ju skala bilden så lite som möjligt. Vad är den teoretiska bästa inställningen?
/Magnus
Skickat 24 september 2009 - 21:06
magnus76 Sep 24 2009, 21:28 skrev:
Kan säga att den nya kontrollen verkar fungera avsevärt mycket bättre. Men jag ska inte ropa hej än. Har för mig att den första fungerade bra den första dagen. Men om den håller sig som den är nu är jag hyffsat nöjd. Visst är de flesta andra kontroller bättre, men denna duger. Återkommer senare när det gått en tid.
En annan fundering jag har kring boxen är upplösningen. Man kan ju välja 576p, 720 och 1080i. Har en full-hd tv och undrar vad man bör ha. Har valt 720p, inte av någon anledning utan det bara blev så under installationen. Men det är ju inte många kanaler i nuläget som har hd. Det som är hd är väl i 720p? Resten är väl 576? Man vill ju skala bilden så lite som möjligt. Vad är den teoretiska bästa inställningen?
/Magnus
Skickat 25 september 2009 - 05:52
Skickat 25 september 2009 - 07:45
jaga Sep 25 2009, 06:52 skrev:
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
10
74 filmer
1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna