Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer BDP-120 / BDP-320 *

220 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 28 oktober 2009 - 18:18

mackebull
  • mackebull
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
hej köpte en Pioneer BDP-120 i går lite inpulsköp...
funderade på usb ingången vill köra en usb hårdisk in där men funka inte?
läste på netonnet om en lg där detta funka.

har även kopplat via hdmi in i förstärkaren precis som förra dvd förr fick jag upp texten thx nu står det pcm som ljud e det sämmre tycker att det är ett svagare ljud liksom....

tacksam för tipps ideer
mvh marcus

#102

Postad 28 oktober 2009 - 19:42

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Att det står PCM betyder att Pioneer avkodar ljudformaten,så det är inte sämmre för det.
Vill du att det ska stå i displayen vilka format som spelas,ska du välja bitstream i din spelare.

#103

Postad 28 oktober 2009 - 21:25

mackebull
  • mackebull
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
a kanon var faktiskt inne och kolla på det men viste inte då riktigt, det fungerade nu iaf tack.
antagligen var det filmen det inte var riktigt tryck i testade en vanlig dvd med pirets of caribbean då var det som vanligt.

det som stör mig fortfarande är vf inte det skulle gå att koppla in en usb hårdisk via usb ingången?
denna spelare är väl inte helt kass ?

mvh marcus

#104

Postad 28 oktober 2009 - 22:09

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

det som stör mig fortfarande är vf inte det skulle gå att koppla in en usb hårdisk via usb ingången?
denna spelare är väl inte helt kass ?

mvh marcus


Så här står det i min manual till BDP-320,kolla i din manual till din BDP-120 vad den säger.
Som du kanske redan har fattat så är USB porten enbart till för lagring av BD-Live/Bonus view matrial och inte för att visa foton,filmer osv.
Så här står det på Pioneers hemsida om din spelares utgångar på baksidan.

1 x HDMI, 1 x USB (för lagring av BD-Live-material) , 1 x Ethernet, 1 x komponentvideoutgång, 1 x optisk utgång, 1 x videoutgång, 2-kanals analog ljudutgång


Ansluta apparater till
USB-uttaget
De data som laddas ned med BD-LIVE-funktionen och
data som används med BONUSVIEW-funktionen när du
spelar BD-ROM-skivor kan lagras på en enhet ansluten till
USB-uttaget (extern lagringsenhet).


Om USB-enheter (extern
lagringsenhet)
Följande USB-enheter (externa lagringsenheter) kan
anslutas till spelaren:
•USB 2.0-kompatibla minnesenheter eller hårddiskar
•Filsystem formaterade med FAT16 eller FAT32,
minimikapacitet: 1 GB (2 GB eller mer
rekommenderas)


OBS
•Produkter formaterade med ett annat filsystem än de
ovan nämnda kan inte användas. Sådana produkter
kan emellertid användas om de har formaterats via
spelaren.
Externa lagringsenheter kan eventuellt inte
identifieras om de innehåller flera partitioner.

•Vissa externa lagringsenheter fungerar inte
tillsammans med den här spelaren.
•Vi kan inte garantera att externa lagringsenheter
(USB-minnen, externa hårddiskar, etc.) fungerar
korrekt.


Ansluta USB-enheten (extern
lagringsenhet)
Varning
•Kontrollera att spelaren är avstängd innan du
ansluter eller drar ur externa lagringsenheter.
•Använd tomma externa lagringsenheter (där det inte
finns någonting lagrat).
När du använder en extern hårddisk som extern
lagringsenhet ska du kontrollera att strömmen till
hårddisken är på
innan du sätter på spelaren.

•Om den externa lagringsenheten är skrivskyddad ska
du stänga av skrivskyddet.
•När du ansluter USB-kabeln ska du hålla i kontakten,
sätta i kontakten så att den är rättvänd för att passa i
uttaget och sticka in den horisontellt.
•Om kontakten belastas på något sätt kan det bli dålig
kontakt så att det inte går att lagra data på den
externa lagringsenheten.
•Denna spelare är utrustad med en intern
lagringsenhet. Denna interna lagringsenhet kan inte
användas när en extern lagringsenhet är ansluten.
•När ett USB-minne eller extern hårddisk är ansluten
och spelaren är påslagen får nätkabeln inte dras ur.


Själv så har jag en 16Gb USB sticka kopplad till min BDP-320 och det funkar fint.
Lycka till med din BDP-120 och hoppas du blir nöjd :)

Redigerat av Nuts, 28 oktober 2009 - 22:17.


#105

Postad 29 oktober 2009 - 20:43

mackebull
  • mackebull
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
tjena igen har testat alla möjliga former nu kan inte ens ta ett usb minne som var medlevererat och spela upp jpg filer eller film mm.
ska kolla närmare på den här lg historian har öppetköp på denna spelaren så blir nog att lämna tillbaka eftersom den inte höll mina krav mm.
mvh marcus

#106

Postad 29 oktober 2009 - 21:28

mackebull
  • mackebull
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
nästa fråga är Panasonic DMP-BD80EG-K eller LG BD390
verkar rätt snarlika kostar samma men frågan e viken som är bäst?

tacksam för svar ska handla en i morgon

mvh marcus

#107

Postad 30 oktober 2009 - 17:27

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

tjena igen har testat alla möjliga former nu kan inte ens ta ett usb minne som var medlevererat och spela upp jpg filer eller film mm.
ska kolla närmare på den här lg historian har öppetköp på denna spelaren så blir nog att lämna tillbaka eftersom den inte höll mina krav mm.
mvh marcus



Om du läser mitt inlägg här ovan så ser du att jag skriver att det inte går att spela upp jpg filer eller film mm från USB.
USB minnet används till att lagra BD-Live/BONUSVIEW matrial.

#108

Postad 30 oktober 2009 - 22:15

mackebull
  • mackebull
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
sorry läste det efteråt var lite väl stirrig, blev en lg och den fungerar utmärkt!
Synd att jag inte tog mig tid att läsa på först (känns lite dumt nu) men sånt e livet....
mvh marcus

#109

Postad 02 november 2009 - 22:21

Chaim Witz
  • Chaim Witz
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hur blir det med nedskalningen om man som undertecknad sitter med en icke full HD-tv?
Ser på prisjakts spec på dessa att dom stöder 1080p men inget om 720....
Hur blir bilden? Kan dessa skala ner?

Redigerat av Chaim Witz, 02 november 2009 - 22:22.


#110

Postad 08 november 2009 - 18:37

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

  • 283 inlägg
  • 0

Om du läser mitt inlägg här ovan så ser du att jag skriver att det inte går att spela upp jpg filer eller film mm från USB.
USB minnet används till att lagra BD-Live/BONUSVIEW matrial.

Vad är BD-Live/BONUSVIEW matrial för något?

#111

Postad 09 november 2009 - 14:35

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Enkelt förklarat kan man säga att BD-Live är tex extra material som finns på "nätet" när du ansluter spelaren med en nätverkssladd till ditt internet.

BD-Live
The biggest difference between Bonus View and BD-Live is that BD-Live requires the Blu-ray Disc player to have an internet connection via a standard Ethernet RJ-45 network port to access internet-based content.
BD-Live features have included internet chats, scheduled chats with the director, internet games, downloadable featurettes, downloadable quizzes, and downloadable movie trailers.


Redigerat av Nuts, 09 november 2009 - 14:36.


#112

Postad 16 november 2009 - 23:01

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Ny firmware ute nu (16Nov) till BDP-120

Ver BP9100800

CHANGE HISTORY:
- Enhances BD-ROM playability
- Performance improvement


Update Instuction

#113

Postad 02 december 2009 - 19:02

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Funderar på at köpa denna BDP 320 spelare som ett komplement till min ps3a, Vill slippa fläktljudet. Är det någon som kan svara på om denna spelare låter mindre än en ps3a ? Om man vill ha en mycket bättre bild än vad ps3an visar, vilken pioneer modell hamnar man på då ?

bildvisare idag är pioneer pdp 5090 och en proj sanyo plv z700

tack tack

#114

Postad 11 december 2009 - 22:34

Unregistered1803
  • Unregistered1803
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Har inte sett någon som klagar på fläktljud hos 320. Däremot på PS3:an är det allmänt känt. 320 är kraftigt nedsatt för tillfället. Bättre bild än så går i stort sett inte att få för vettiga pengar. Mkt prisvärt köp. Skall själv köpa en till brorsan i morrn..

Mvh

#115

Postad 12 december 2009 - 21:40

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
är inne på att skaffa en bd-spelare och har nu blivit väldigt nyfiken på bdp -320. jag har fram till nu funderat på marantz 5004 och 7004. Min tanke är att jag även ska få ett rejält lyft vi musiklyssning via cd som idagsläget spelas upp via min H/K DVD 29. (reciver H/K AVR 255 och högtalare monitor audio RS6) Om det ska vara värt att köpa en BD för 6000-8000 kr så måste det ju vara en dac i den som gör det värt att köra 2-kanalig musiklyssning via cd bättre än att skicka signalen från BD-spelare digitalt via HDMI och låta min H/K AVR 255 sköta ömvandligen till anaolog signal. Gällande detta är jag dock mucket osäker på vad jag kan förvänta mig. Ett annant alternativ skulle ju vara att tex köra bdp 320 och just vid musiklyssning (2-kanal) koppla via en septat DAC (typ dacmagic).

Mycket bra pris på 320-an men det verkar inte vara så väldigt många som har den vad jag kan se på minhembio och prisjakt. Nogon som kan bidrag med tankar och erfarenheter kring detta?

MVH
HOTDOG

#116

Postad 13 december 2009 - 10:58

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Funderar på at köpa denna BDP 320 spelare som ett komplement till min ps3a, Vill slippa fläktljudet. Är det någon som kan svara på om denna spelare låter mindre än en ps3a ? Om man vill ha en mycket bättre bild än vad ps3an visar, vilken pioneer modell hamnar man på då ?

bildvisare idag är pioneer pdp 5090 och en proj sanyo plv z700

tack tack


jag själv har då aldrig hör fläkten från min BDP-320.
Och då står spelaren inte så specielt långt ifrån min soffa.

#117

Postad 13 december 2009 - 19:20

Unregistered1803
  • Unregistered1803
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

är inne på att skaffa en bd-spelare och har nu blivit väldigt nyfiken på bdp -320. jag har fram till nu funderat på marantz 5004 och 7004. Min tanke är att jag även ska få ett rejält lyft vi musiklyssning via cd som idagsläget spelas upp via min H/K DVD 29. (reciver H/K AVR 255 och högtalare monitor audio RS6) Om det ska vara värt att köpa en BD för 6000-8000 kr så måste det ju vara en dac i den som gör det värt att köra 2-kanalig musiklyssning via cd bättre än att skicka signalen från BD-spelare digitalt via HDMI och låta min H/K AVR 255 sköta ömvandligen till anaolog signal. Gällande detta är jag dock mucket osäker på vad jag kan förvänta mig. Ett annant alternativ skulle ju vara att tex köra bdp 320 och just vid musiklyssning (2-kanal) koppla via en septat DAC (typ dacmagic).

Mycket bra pris på 320-an men det verkar inte vara så väldigt många som har den vad jag kan se på minhembio och prisjakt. Nogon som kan bidrag med tankar och erfarenheter kring detta?

MVH
HOTDOG


Säljs helt enkelt inte så mkt bluray för tillfället. Min bror köpte tyvärr inte blurayn, han tror att det blir billigare om nåt år, vilket förmodlgen är helt fel. Ganska symptomatiskt för de flesta antar jag.

Denon 2010 är bättre analogt än 320 men bildmässigt likvärdiga. Denon har dock också koaxial digitalutgång, vilket är bättre än optisk(320), om man vill använda extern dac. Finns även en lite billigare, Denon 1610 som kan vara intressant.

Mvh

#118

Postad 13 december 2009 - 20:08

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Säljs helt enkelt inte så mkt bluray för tillfället. Min bror köpte tyvärr inte blurayn, han tror att det blir billigare om nåt år, vilket förmodlgen är helt fel. Ganska symptomatiskt för de flesta antar jag.

Denon 2010 är bättre analogt än 320 men bildmässigt likvärdiga. Denon har dock också koaxial digitalutgång, vilket är bättre än optisk(320), om man vill använda extern dac. Finns även en lite billigare, Denon 1610 som kan vara intressant.

Mvh



I senaste nummret av Ljud & Bild läste jag lite om bdp 320 och lillebror -120. Detta står bla att läsa om BDP-120: " som cd-spelare är denna bra på analoga utsignaler med bättre på HDMI -som de flesta" Om jag inte omvandlar ljudet till analogt i spelaren så gör jag det det sannolikt i förstärkaren (om jag inte kör en separat dac) Hur kan man då tillskriva resultatet till BDP-120?????? Handlar det inte nu om min förstärkares inbyggda dac och vad den nu gör med den digitala signalen från HDMI mellan bd och reciver. Det är väl detta som ska ställas mot BDP-120's förmåga att själv omvandla signalen från digital till anaolog. Med andra ord; kan någon förklara hur man kan säga att en spelare kan vara bra på att spela upp musik över HDMI?? Är inte den digitala signalen o eler 1, rätt eller fel. Det finns väl inte så mycket till nyanser i detta?

Om jag köper en dyrare bd som denon 2010 så är det ju framför allt för ljudet, vilket leder till att jag inte ska behöva en separat dac, alltså behöver jag inte koax ut. jag är bara ute efter att kunna köra analog ut i 2 kanal. Dock endast om detta görs betydligt bättre än om omvandligen digitalt till analogt görs mycket bättre i BD-spelaren jämfört med min reciver H/K AVR 255.

#119

Postad 13 december 2009 - 20:19

Unregistered5f219639
  • Unregistered5f219639
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Bdp-320 har ju 48-bitars deep color, men när jag har spelar bluray filmer så står det det 36-bit högst upp. Är det i spelaren jag kan ändra eller är det att filmen inte har mer är 36??

Och ser jag ens någon skillnad?

#120

Postad 23 december 2009 - 12:18

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Ny firmware ute till BDP-320 och BDP-LX52

Change History

Tydligen så ska det "långa" lagerbytet för DVD nu vara borta,om man ska tro det som skrivs i den officiella tråden på AVS Forum om den nya uppdateringen.
Har själv inte hunnit med att kollat om så är fallet själv.

Redigerat av Nuts, 24 december 2009 - 10:55.


#121

Postad 24 december 2009 - 12:06

ToBPower
  • ToBPower
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Ny firmware ute till BDP-320 och BDP-LX52

Change History

Tydligen så ska det "långa" lagerbytet för DVD nu vara borta,om man ska tro det som skrivs i den officiella tråden på AVS Forum om den nya uppdateringen.
Har själv inte hunnit med att kollat om så är fallet själv.


För BDP-320 så är det...
Lite gamla nyheter, den kom ju för några dagar sen :huh:
Jag kan konfirmera snabbare uppstart och DVD lagerbyte märks knappt längre.
Inget att klaga på när det gäller denna längre speciellt med det pris
som den har nu.
/ToB

#122

Postad 26 december 2009 - 12:04

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
vad innebär det att BDP-320 inte stödjer 720p? OM jag har en reciver som stödjer 720 och 1080p skalar då recivern ner signalen till 720 från 1080 innan signalen går vidare till bildvisare som endast hanterar 720P? Vad händer med dvd-material? Skalar så spelaren upp signalen från 576p till 1080p innan min revicer ska skala om signalen till 720p. (verkar ju omständigt minst sagt) ELLER är det så att jag kan släppa signalen oförändrad i 576 direkt till recivern som skalar upp till 720p??

Nån som kan reda ut detta lite för mig?

#123

Postad 26 december 2009 - 17:49

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Det finns ett läge som heter "Source Direct" som skickar signalen helt orörd vidare till din bildvisare.
Men det är rätt som du säget att du inte kan välja 720p som utsignal i menyn.

#124

Postad 30 december 2009 - 22:51

fladder
  • fladder
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör en BDP-120 regionsfri ?

#125

Postad 01 januari 2010 - 14:52

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
någon som jämfört 320 mot lx 52 ? om det är värt att köpa lx 52an istället..

Redigerat av Unregistered850f6856, 01 januari 2010 - 15:46.


#126

Postad 01 januari 2010 - 19:49

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Hej
Fick nyligen min BDP320 som jag kör ihop med min lx5090h och är riktigt nöjd, bilden är helt grym.
Men har en fråga gällande 48bitars deep colour.
När jag ser på blu-ray och tar fram infon gällande hdmi ingång, upplösning, picture mode mm på skärmen så står det uppe i högra hörnet 1080p 36bits.
Borde det inte stå 1080p 48bits ?
Ber om ursäkt ifall frågan är dum, blu-ray är helt nytt för mig.
Tacksam för svar.

#127

Postad 02 januari 2010 - 15:53

rask84
  • rask84
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej

Jag har inte riktigt hängt med här ang. att spela upp från USB med en BDP-120.
Som jag tolkade det är det inte möjligt?

Jag provade med den medföljande USB-stickan, det gick nämligen inte. Sedan läste jag något om att det kanske skulle fungera med en extern hårddisk? Är det så?

#128

Postad 02 januari 2010 - 17:09

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Hej

Jag har inte riktigt hängt med här ang. att spela upp från USB med en BDP-120.
Som jag tolkade det är det inte möjligt?

Jag provade med den medföljande USB-stickan, det gick nämligen inte. Sedan läste jag något om att det kanske skulle fungera med en extern hårddisk? Är det så?



Om nu BDP-120 funkar på samma vis som BDP-320 så används den medföljade stickan bara till att lagra BD-Live material på och inte för att spela upp filer ifrån.

#129

Postad 08 januari 2010 - 13:24

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man gör bdp 120 regionsfree

Mvh Peter

#130

Postad 08 januari 2010 - 13:27

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Hej
Fick nyligen min BDP320 som jag kör ihop med min lx5090h och är riktigt nöjd, bilden är helt grym.
Men har en fråga gällande 48bitars deep colour.
När jag ser på blu-ray och tar fram infon gällande hdmi ingång, upplösning, picture mode mm på skärmen så står det uppe i högra hörnet 1080p 36bits.
Borde det inte stå 1080p 48bits ?
Ber om ursäkt ifall frågan är dum, blu-ray är helt nytt för mig.
Tacksam för svar.


Tjena!

Din tv stöder 36bits och inte 48bits helt sonika. Samma sak på min KRP-500A

//Ola

#131

Postad 08 januari 2010 - 15:05

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Kanske inte går att få bdp 120 regions free?

Men någon på detta underbara forum borde väl kunna det


Mvh Peter

#132

Postad 08 januari 2010 - 15:36

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
www.referenceaudio.se (Bara på DVD delen tror jag)

multiregionupgrades.co.uk

#133

Postad 08 januari 2010 - 17:06

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Får nog byta ut den verkar inte funka

Mvh Peter

#134

Postad 08 januari 2010 - 18:07

Unregistered5f219639
  • Unregistered5f219639
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Hej
Fick nyligen min BDP320 som jag kör ihop med min lx5090h och är riktigt nöjd, bilden är helt grym.
Men har en fråga gällande 48bitars deep colour.
När jag ser på blu-ray och tar fram infon gällande hdmi ingång, upplösning, picture mode mm på skärmen så står det uppe i högra hörnet 1080p 36bits.
Borde det inte stå 1080p 48bits ?
Ber om ursäkt ifall frågan är dum, blu-ray är helt nytt för mig.
Tacksam för svar.


Tjena!

Din tv stöder 36bits och inte 48bits helt sonika. Samma sak på min KRP-500A

//Ola


Detta verkar osannolikt, har själv en 5090H och frågade pioneers support samma fråga, fick detta som svar:

Hej
Du behöver en HDMI kabel som är av "High speed HDMI" standard.
Sedan aktiverar du HDMI Highj speed transmission, hur du gör detta finenr du på sidan 38 i manualen.
Nu kommer spelaren använda Deep Colour när en film med stöd för detta spelas i spelaren.
Mvh Pioneer Support


Jag angav att jag själv hade en 5090H så då borde dom sagt att begränsingen ligger i tvn.
utan det verkar hänga på hdmi-kabeln eller filmen.

#135

Postad 08 januari 2010 - 20:47

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tjena!

Din tv stöder 36bits och inte 48bits helt sonika. Samma sak på min KRP-500A

//Ola


Detta verkar osannolikt, har själv en 5090H och frågade pioneers support samma fråga, fick detta som svar:

Hej
Du behöver en HDMI kabel som är av "High speed HDMI" standard.
Sedan aktiverar du HDMI Highj speed transmission, hur du gör detta finenr du på sidan 38 i manualen.
Nu kommer spelaren använda Deep Colour när en film med stöd för detta spelas i spelaren.
Mvh Pioneer Support


Jag angav att jag själv hade en 5090H så då borde dom sagt att begränsingen ligger i tvn.
utan det verkar hänga på hdmi-kabeln eller filmen.


Ok, då måste det nog bero på mina filmer( har bara Public enemies & Ice age 3) för high speed inställningen har jag gjort och det var inget som sa ifrån då.
Min hdmi kabel borde ändå va av skaplig kvalitet med 1.3 och 1080p(ca en 5-hundring på media markt)

Tusen tack för hjälpen

#136

Postad 08 januari 2010 - 21:09

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
INGEN DVD- eller BD-film har stöd för "deep color" så det där är inte så mycket att bry sig om.
Att det står "36-bit" högst upp i tv:n betyder bara att BD-spelaren har "skalat upp" signalen i det här
fallet till YCbCr 4:4:4(vilket är default om spelaren står i Auto-läge på HDMI-colorspace).
Vill ni prompt att det ska stå "48-bit" högst upp så får ni nog koppla in en handycam som har stöd för
äkta Deep color.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 januari 2010 - 21:12.


#137

Postad 08 januari 2010 - 21:23

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

INGEN DVD- eller BD-film har stöd för "deep color" så det där är inte så mycket att bry sig om.
Att det står "36-bit" högst upp i tv:n betyder bara att BD-spelaren har "skalat upp" signalen i det här
fallet till YCbCr 4:4:4(vilket är default om spelaren står i Auto-läge på HDMI-colorspace).
Vill ni prompt att det ska stå "48-bit" högst upp så får ni nog koppla in en handycam som har stöd för
äkta Deep color.


Okej då, jag ger mig.. ;) Ville bara försäkra mig om att jag inte missat nåt! :D

#138

Postad 08 januari 2010 - 21:28

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
..och ändå så är det inte i läget där det står "36bit" som det blir bäst bild på Pion.;)

#139

Postad 08 januari 2010 - 21:32

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

..och ändå så är det inte i läget där det står "36bit" som det blir bäst bild på Pion.;)


4:2:2 ? Alltid ?

Redigerat av Unregistered6f60a473, 08 januari 2010 - 21:33.


#140

Postad 08 januari 2010 - 21:47

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Jag har iaf inte sett på någon av dom Pio-plasmor jag haft, från någon källa, där YCbCr 4:4:4 inte gett
ett kraftigt tapp i färgupplösningen. Så, jag skulle köra 4:2:2 ja, eller RGB. Men har man en display av
annat märke än Pioneer så kan det ju se helt annorlunda ut.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 08 januari 2010 - 21:48.


#141

Postad 08 januari 2010 - 21:58

Unregistered6f60a473
  • Unregistered6f60a473
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag har iaf inte sett på någon av dom Pio-plasmor jag haft, från någon källa, där YCbCr 4:4:4 inte gett
ett kraftigt tapp i färgupplösningen. Så, jag skulle köra 4:2:2 ja, eller RGB. Men har man en display av
annat märke än Pioneer så kan det ju se helt annorlunda ut.


Ok tack

#142

Postad 14 januari 2010 - 01:51

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Hej!

Ingen som vet om det är några nya Pioneer Bluray modeller på g?

#143

Postad 14 januari 2010 - 17:35

Big_Daddy
  • Big_Daddy
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag har nu kommit fram till att tiden är mogen för att köpa en blu-ray-spelare. Då jag är mer än nöjd med min Pioneer-TV (5090) är jag självfallet intresserad av deras spelare i den lite lägre priskategorin. Vilka in/utgångarna för BDP-120/320 är finns att läsa överallt, men kommer jag uppleva någon bildskillnad på de två apparaterna - eller finns där någon annan användbar funktion som särskiljer spelarna åt?

Tacksam om någon som vet, eller läst, tar sig tid att besvara detta.

#144

Postad 19 januari 2010 - 16:24

Unregistereddc1430bf
  • Unregistereddc1430bf
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte en BDP-120 till min Panasonic plasma strax före jul. Nu har jag dock tröttnat på att min spelare verkar ha något fel på fläkten. Den går dygnet runt! Är det någon annan som haft detta problem? Även om spelaren inte är använd på flera dygn (och borde m a o inte vara varm), så surrar den förbannade fläkten. Pratade igår med Hembiobutiken och sedan Pioneer kundtjänst. Fick rådet att uppdatera firmware. Gjorde det igår kväll. En kort sekund tystnade fläkten och jag trodde det var okej. Men sedan satte den igång igen. Jag vill tillägga att den inte står varmt, utan har gott om plats och luft runt omkring, i ett eget "fack" i stereobänk.

Måndagsexemplar?

#145

Postad 20 januari 2010 - 08:32

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Kan bara svara för min BDP-320 och på den hörs aldrig fläkten...
Det låter mysko om din står och går när du inte använder spelaren,så ska det nog inte vara..

#146

Postad 26 januari 2010 - 14:57

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Ny firmware släppt idag (26 Jan 2010) till BDP-120.

Change History

Ver1.44

#147

Postad 01 mars 2010 - 14:13

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Köpte mig en BDP-320 Multiregion från Dvdirect som kom idag för 3995 kr. Mkt bra pris för denna fina maskin som klarar alla DVD och BD regioner. Passar bra tillsammans med min KURO G9 med :)

Väldigt mkt snabbare än min Samsung 1400 och tyckte nog bilden fick sig ett litet lyft med vid första anblicken :D , nu ska bara senaste firmwaren uppdateras såg att den nu hade 3.25.

#148

Postad 01 mars 2010 - 23:13

Unregisteredbeef9c6b
  • Unregisteredbeef9c6b
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Köpte mig en BDP-320 Multiregion från Dvdirect som kom idag för 3995 kr. Mkt bra pris för denna fina maskin som klarar alla DVD och BD regioner. Passar bra tillsammans med min KURO G9 med :)


Är också väldigt intresserad av att införskaffa en 320 från DVDirect (mycket då den verkar bra och har minst markup mot vanliga regB maskiner) och har några frågor, jag antar att det är en amerikansk modell och att den inte är moddad, hur är det med sladdar? Får man en svensk sladd till (gissar på att det är som PSUn till PS3:orna där den klarar många olika sorters ström och kan använda vilken generisk sladd som helst från ens region) Vad var frakten? Står bara att de använder posten, kan man åka till hammarby och plocka upp maskinen själv tro? De verkar ju inte ha butik.

#149

Postad 01 mars 2010 - 23:51

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Det är en REG A maskin men den är moddad så att den är REG B i default sen får man trycka 1 på fjärren innan man startar spelaren så blir den REG A osv. DVD är regfri automatiskt. Den har Analoga 7.1 med vilket inte den sv har. Det va en vanlig strömsladd med ja. Frakt 160 kr med posten, jag pröjsa via Payson.

#150

Postad 02 mars 2010 - 13:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

kan man åka till hammarby och plocka upp maskinen själv tro? De verkar ju inte ha butik.


Jupp du kan åka dit och köpa maskinen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.