Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Tips om ny mediaspelare!

57 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 10 september 2023 - 16:17

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

Det ska funka har jag lĂ€st. 

Har inte provat sjÀlv.



#52

Postad 10 september 2023 - 16:30

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 270 inlĂ€gg
  • 0
Har Dune HD Homatic s boxen, tÀnkte testa den innan annan box och mÄste sÀga att den fyller alla mina behov förutom DTS HD--MA och X tÀnkt testa CoreELEC men dÄ mister jag hela stream poÀngen och mÄste bota i olika lÀgen. Men lÀst att Dune jobbar pÄ detta och hoppas komma med en uppgradering i september bed Android tv 12

#53

Postad 25 september 2023 - 13:32

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

Ingen Android TV 12/Google TV Ă€n, men det har kommit ny FW till de nya Amlogic-baserade spelarna nu. 

 

Efter ha anvĂ€nt lĂ„dan ett tag nu, sĂ„ har jag sett nĂ„gon gĂ„ng att bilden varit lite orolig, mikrohack samt att displayen inte fungerar utan omstart. I övrigt sĂ„ funkar den precis sĂ„ som jag behöver. 

FĂ„r se om jag upplever nĂ„gon skillnad i handhavandet efter lagt in nya FW. 

En ska som jag verkligen hoppas kommer fungera bra, Ă€r möjligheten att stĂ€lla in hur ett tv-avsnitt som sett-funktionen ska fungera, sĂ„ förhoppningsvis sĂ„ sparas inte dessa avsnitt i "Continue"-listan lĂ€ngre. (Gissar att 90% och 30 sekunder, som Ă€r standardinstĂ€llningen, Ă€r mer riktat mot filmer) 

 

13-230924_2058 (beta):

  • Media tags: Added extraction of media tags not only from filenames, but also from file content.
  • Media tags: Improved support in folders which are not added to My Collection.
  • Media tags: Added setting "My Collection / Data storage / Extra file information" allowing to disable extraction of media tags from file content.
  • Media tags: Added display of media tags information in many places.
  • Media tags: Added filters corresponding to media tags in the left panel of My Collection.
  • Media tags: Some other small improvements.
  • Recent and Watch marks: Added display of playback progress in many places.
  • Recent and Watch marks: Added possibility to mark multiple items in the "Recent" menu using "SELECT" button.
  • Recent and Watch marks: Added setting "Misc / File browser / Automated watching marks" allowing to configure when the file is considered to be fully watched.
  • Recent and Watch marks: Added possibility to manually mark and unmark files as "watched" (using POPUP MENU).
  • Recent and Watch marks: Some other small improvements.
  • Menu customization: When using New GUI, the set and the order of menu items in the top menu and the left menu can be customized using POPUP MENU / Configure List action.
  • Added support for using Dune HD Media Center as an external player in other Android applications.
  • Blu-ray menu: Added partial support for playback of Blu-ray images in full menu mode. Limitation: currently supported only for BDMV folders and only for local storages (not supported yet for ISO and SMB/NFS).
  • Various fixes and improvements related to file and DVD-Video playback.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: Bugfix: "Settings / Misc / Display" menu did not work.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: Bugfix: Display setting "None" worked wrongly in some cases.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: Added ability to completely disable the display.
  • Premier 4K Pro: Front panel display: When playing streams with unknown duration (such as TV streams), now clock is shown instead of meaningless playback position.
  • Bugfix: Crash happened when trying to use a local storage device without volume label (regression added in the previous version).
  • Bugfix: Setting custom TTF did not work properly in some cases.
  • Dune Extra: Added more APIs for next-generation IPTV and Movies plugins. Some other Dune Extra related improvements.
  • Improved support for My Collection in China.
  • Updated some UI translations.
  • Some other internal changes.


#54

Postad 25 september 2023 - 16:40

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 270 inlĂ€gg
  • 0
Finns lite saker jag stör mig pÄ med Dune media center appen.

1. j*vla massa klick för att uppdatera library
2. NÀr man uppdaterat TV sÄ visar media center "newly added" förra avsnittet och inte det nya, sÄ det blir alltid en massa klick för att se nÄgot

#55

Postad 28 september 2023 - 11:38

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • ForumrĂ€v

  • 898 inlĂ€gg
  • 0

23 oktober slÀpps Raspberry Pi 5

https://www.raspberr...raspberry-pi-5/



#56

Postad 16 april 2024 - 18:01

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • ForumrĂ€v

  • 704 inlĂ€gg
  • 0

SĂ„ den som vĂ€ntar pĂ„ nĂ„got nytt, vĂ€ntar alltid för lĂ€nge. 

DĂ„ har FW med ATV 12 till Dune HD Premier 4k Pro kommit, sĂ„ nu funkar DTS HD-MA och DTS-X med bitstream samt Auto Frame Rate pĂ„ installerade appar (som stödjer det). 

Lite andra smĂ„fixar, fĂ„r se om det dyker upp nĂ„gra smĂ„ egenheter nu nĂ€r det kommer ny mjukvara. Det Ă€r ju inte helt ovanligt med sĂ„na lĂ„dor, Ă€ven om Dune brukar vara stabila. 

 

DTS HA-MA Ă€r ju trevligt att ha, men det Ă€r ju försvinnande fĂ„ 4k-releaser som har det nu för tiden, vanligast med Atmos och det har ju fungerat bra.  



#57

Postad 16 april 2024 - 19:41

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 939 inlĂ€gg
  • 0
Hur vÀl funkar uhd BD.iso nu ? I Dunes egna app .

#58

Postad IgÄr, 20:02

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 939 inlĂ€gg
  • 0
Ugoos am6b plus !
CoreELEC , P7 fel ST-DL dolby vision mkv och idag blev det Ă€nnu mer intressant vs10 engine i test đŸ„łđŸ€©
Denna box har potential att bli den bĂ€sta boxen pĂ„ marknaden för lokala filer . Jag kommer bestĂ€lla en till ! ( har en redan )😇

https://discourse.co...-am6/24273/1442


https://discourse.co...ugoos-am6/51323

Redigerat av 22mc, IgÄr, 20:06.




2 anvÀndare lÀser detta Àmne

1 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar


    Pinnen
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.