Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#10401

Postad 27 juli 2015 - 05:22

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0

Big Game (Samuel L. Jackson)

 

Inte direkt imponerad,känns lite som en b-rulle,men var väl medelmåttig,storyn kändes väl inte direkt realistisk precis,men funkade att titta på i brist på annat.

 

2,5/5 kanelbullar

http://www.imdb.com/title/tt2088003/



#10402

Postad 27 juli 2015 - 07:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 1

Minioner 3D. Skitkul! Dessutom det bästa jag sett i 3D. Särskilt om man sitter kvar och ser kortfilmen efter eftertexterna. Då får man en 3D-åktur så att ungarna börjar hoppa och jaga runt i salongen efter allt som verkligen ser ut att komma ut ur duken! En effekt som de får genom att figurer helt enkelt "kliver fram" ur 2:35-1-formatet och ställer sig "framför" på den helt uppfyllda duken. En effekt som blir helt makalös. Gå och se!

10/10



#10403

Postad 27 juli 2015 - 12:19

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Tusk var ju bara helt sjuk. (positivt) Men jag tycker den hade klarat sig bättre utan Depp.



#10404

Postad 27 juli 2015 - 14:45

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Red rock west. Noir thriller från 92. Ganska cool. Såg den senast för drygt 20 år sedan

#10405

Postad 27 juli 2015 - 15:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Red rock west. Noir thriller från 92. Ganska cool. Såg den senast för drygt 20 år sedan

Då såg du den när den var i princip ny, med andra ord. ;)

Kanske skulle se om den och se om du håller med dig själv? :P


Redigerat av agpath, 27 juli 2015 - 15:12.


#10406

Postad 27 juli 2015 - 15:25

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Rear Window

En av Hitchcocks bästa filmer och en av världens bästa thrillers. Kanske jag är snål när jag inte ger den högsta betyg.

 

9/10



#10407

Postad 27 juli 2015 - 18:14

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Casa de mi padre. 1h24min kändes som en evighet. Inte ett bra betyg men en del grejer var ganska kul. Kanske en tvåa av fem

#10408

Postad 27 juli 2015 - 22:32

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Insurgent
Dynga, smörja, skräp. Totalt slöseri med tid.

Betyg 2/10

#10409

Postad 27 juli 2015 - 22:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Cannibal Holocaust. En massa blod och splatter 10/10 ironiska poäng.



#10410

Postad 28 juli 2015 - 19:50

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Kristin Kommenderar

Härlig svartvit film från 1946 med bland annat John Elfström (Åsa-Nisse). Man kan nog inte kalla den en pilsnerrulle men den innehöll allt man kan önska sig av skådespelare och manus. Ljudet var dessutom förvånandsvärt fylligt för en sådan gammal film.

 

Svt, gör er skyldighet och restuarera alla pilsnerfilmer och ge ut dem i en fet box. Jag lovar att jag köper den!



#10411

Postad 29 juli 2015 - 01:17

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Addio Zio Tom

 

En otvättat bild av slavhandeln.



#10412

Postad 29 juli 2015 - 22:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Skin  (Netflix)

 

Berörde verkligen mig och visade hur grymma vi kan vara mot varandra bara för att man är/var annorlunda. Måste nog läsa boken nu!

 

Stark 4/5 Färjestadare



#10413

Postad 30 juli 2015 - 16:14

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

ant-man.jpg

 

Ant-Man (2015)

Av Peyton Reed

 

Just filmer om superhjältar, något man ser fler och fler varianter av i dagsläget, utgår från dagdrömmar av en särskild typ. Jag tror att vi alla blivit frågade eller själv ställt frågan om vad vi hade velat ha för kraft. Superstyrkan ser vi i Hulken och Stålmannen, The Flash är supersnabb och X-Men sköter hand om alltifrån magnetiska krafter till självläkande. Superhjältefenomenet kan man vrida och vända på hur länge som helst ur kulturella och psykologiska vinklar, faktum är att det är stort, och verkar bara bli större. Beror det på människans små dagdrömmar om alla häftiga saker man kunnat göra om man bara hade dessa förstärkta egenskaper? Det är vad jag tror. Marvels allra nyaste film, Ant-Man, har dock fått något om bakfoten. Den verkar tro att vi drömmer om att krympa ihop och kunna kontrollera myror.

 

Scott Lang, också kallad Paul Rudd, är en inbrottstjuv som åkt dit en gång för mycket. Han behöver pengar för att få träffa sin dotter och motvilligt tackar han ja till ett sista jobb. Det ska ligga ett enormt kassaskåp däri, men till sin besvikelse är det enda han hittar en konstig dräkt. Det hela visar sig vara en plan av ägaren av huset, Hank Pym, som jag framöver kommer att kalla Michael Douglas. Douglas är en vetenskapsman som kan krympa sig med hjälp av dräkten, samt styra var myror ska gå, men behöver nu en efterträdare för att göra ett heist mot forskningscentret han hjälpte till att skapa när filmens skurk tänker lansera en massproduktion av Ant-Man-dräkter.

 

Som konceptet, för att inte tala om filmens titelnamn antyder, är det här en helt klart mer rofylld historia än Marvels andra superhjältefilmer. Det är en action-komedi, fast ändå inte. Ant-Man är fast i en dimension mellan action-komedi och dramatisk, allvarlig action likt det vi ser i Avengers. Briljanta filmer som Shaun of the Dead lyckas riktigt bra med att blanda detta, men som ni kanske förstått vid det här laget är Ant-Man inte en briljant film. Det är dock en djupt förvirrad film. Den försöker vara lite meta men vill ändå att man ska ta meta-scecnen seriöst. Ett exempel är när Michael Douglas pratar om något ärorikt (kommer inte alls ihåg vad) med svulstig musik i bakgrunden och en kamera som sakta rör sig fram. Paul Rudd utbrister: ”Wow, vilket häftigt tal” och är sååå nära att kolla in i kameran. Men det är inget jag som ser filmen tycker. Och visst, jag skrattade till filmen, fast mest åt filmen. Ett Thomas Tåg i leksaksstorlek råkar träffas av en förstoringsgranat så att Thomas Tåg växer till äkta storlek och rasar ut på gatan utanför. Det är en helt klart komisk scen, och en scen jag skrattade riktigt gott åt. Men bara några minuter tidigare skrattade jag ännu hårdare åt att ett gäng ondingar knöstar och flyr platsen för att Ant-Man skickat ett dussin myror på dem. Och detta hände utan en gnutta självironi.

 

Men det blir riktigt roligt och riktigt uppfinningsrikt när Ant-Man lever upp till sitt namn. Actionscenerna i miniatyrstorlek tar plats i badkar, nattklubbar och på en tågräls i ett lekrum, och jag hade skitkul med att se hur filmskaparna lekte med idéer under dessa sekvenser där Ant-Man flyr från råttor och undviker klackeskor. Tyvärr kommer filmens olidligt tråkiga struktur i vägen för detta och vi får istället höra Michael Douglas prata i en tom, rik villa om vad han gjorde på sin tid. Och visst, det är en liten (höhö) Marvel-film. Men vi vill ju se Marvel-action, inte Marvel-drama.

 

Jag blev riktigt besviken när själva heist-delen av filmen stod på agendan. Den del som ska vara filmens klimax passerade nästan obemärkt förbi. Det saknas också ett riktigt motiv, det sägs att skurken kommer sätta hela världen i kaos med sina små myrdräkter, men det känns aldrig av. Marvel brukar vanligtvis köra på att hjältarna ska rädda världen, och om än ett redigt urvattnat motiv så är det i alla fall stora saker som står på spel. Skurken är otroligt tråkig också. Nej, det här var inte alls bra. Jag kan Inte Rekommendera Ant-Man



#10414

Postad 30 juli 2015 - 17:20

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
The Nutty Professor

Eddie Murphy är fullkomligt lysande i rollerna som familjen Klump. Han lyfter den annars mediokra filmen till en högre nivå.

 

6/10



#10415

Postad 01 augusti 2015 - 20:50

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Dead Rising: Watchtower

 

En helt okej zombiefilm faktiskt.

Tyvärr är den inte riktigt trogen spelserien mer än namnet på filmen och karaktärerna, det är endast ett fåtal sekvenser i filmen som följer spelen när det gäller knasiga vapen och liknande och det drar därför ner betyget.

 

Hade den hetat något annat så hade den varit bättre, men på det stora hela en sevärd zombiefilm.

 

7/10 Zombrexsprutor.



#10416

Postad 01 augusti 2015 - 21:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

draktränaren 2

 

dragryttarna från berk gör en bejublad filmcomeback efter att ha fått en serie efter den första filmen. i den andra filmen så lever människorna i symbios med drakarna och allt är gottmos. dock så dyker det upp en massa ondska som hotar med att förstöra harmonin.

 

jag gillade verkligen den första filmen. den hade väldigt mycket som kändes som genomtänkt och bra skapat. tvåan var, storymässigt, en av dom värsta uppföljarna jag någonsin sett tror jag. fy fan så vidrigt hur dom har lyckats förstöra även denna franchise. istället för att komma upp med en till bra story så har skaparna pressat ut en film med urusel handling. det är alla världens samlade klyschor med att lojalitet och mjuka tag alltid vinner, att man ska vara snäll och godhjärtad, att vänskap är ovärdeligt och familjen är jätteviktig. ja, ta alla cheesiga saker som du kan peta in i en film så får du en överfylld kompott. det är draktränaren 2.

 

men allt är inte katastrof. animeringen kan vara det bästa jag hittills har sett, det går inte att säga annat än makalöst bra. ljudet var rätt bra mixat också, bortsett från att basen var ställd mer än 10 db (!) för lågt! sen fanns det vissa moment där inspelningen inte var jättebra, men det känns samtidigt som att det var en bra klass som sämst, rakt igenom.

 

bild: 5/5 extremt snygg film

ljud: 3/5 men stark trea.

film: 0/5 hur kan man göra en så otroligt stor produktion och totalt glömma att den behöver ha en story också? för mig är det här en av årets stora besvikelser. visst, den var inte lika dålig som mad max, men mad max förväntade jag mig inte skulle vara bra heller.

 

se den inte.



#10417

Postad 01 augusti 2015 - 22:53

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
På heder och samvete. Betyg 8/10. Jack Nicholson gör hela filmen! Han var precis så sjukt bra som jag mindes.

/r

#10418

Postad 01 augusti 2015 - 23:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Mafia 2  Klichefylld interaktiv gudfaderrulle men utmärkta skådespelarinsatser rakt igenom utmärkt ljud och väl utförda kulisser en modern klassiker 10/10. 

Ej toppmodern CGI är ingenting som drar ner helhetsintrycket nämnvärt.



#10419

Postad 02 augusti 2015 - 00:59

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 203 inlägg
  • 0

Dead Rising: Watchtower

 

En helt okej zombiefilm faktiskt.

Tyvärr är den inte riktigt trogen spelserien mer än namnet på filmen och karaktärerna, det är endast ett fåtal sekvenser i filmen som följer spelen när det gäller knasiga vapen och liknande och det drar därför ner betyget.

 

Hade den hetat något annat så hade den varit bättre, men på det stora hela en sevärd zombiefilm.

 

7/10 Zombrexsprutor.

 

Zombrexsprutor hade ett annat värde än jag trodde. Jag älskar zombiefilmer men jag kan inte med gott samvete ge denna mer än max (och då är jag verkligen snäll) en svag fyra av 10.



#10420

Postad 02 augusti 2015 - 20:19

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Insurgent 

 

5/10

 

Filmen var inget vidare men vilken bas det var i en del scener  :)



#10421

Postad 03 augusti 2015 - 00:43

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Fury 3. Mer motsägelsefull och ologisk film är svår att hitta 3/10. 



#10422

Postad 03 augusti 2015 - 07:04

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Dead Rising: Watchtower

 

Svårt att göra en vettig film baserad på en spelserie som i stort saknar story. Då blir det bara, som här, vilsegånget zombie-slashande. Däremot missar ju filmen helt och hållet signumet för spelserien; de sinnessjuka bossarna. Mentalt trötta 9-5:are som mer beteer sig som störande krogbesökare än de whackos som serien är känd för räcker liksom inte.  

Inget vidare bra ur ovan hänseende men ställs filmen i relation till resten av den makalösa skräphög med zombie-rullar som släppts hittills så är det en 8/10.


Redigerat av Unregistered01e78752, 03 augusti 2015 - 07:05.


#10423

Postad 03 augusti 2015 - 10:08

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Hierro - http://www.imdb.com/title/tt1318025/

 

Mjae. Thriller som inte blev särskilt hemsk. Det känns som om filmen kunde dragit saker lite längre innan upplösningen.



#10424

Postad 04 augusti 2015 - 12:35

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0

Köpte och såg igår 

The GUNMAN

 

Bra action



#10425

Postad 04 augusti 2015 - 17:11

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Filth

Föll mig inte i smaken alls. Bisarr och motbjudande. Svag fyra i betyg.

 

4/10

 



#10426

Postad 04 augusti 2015 - 22:09

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Köpte och såg igår 

The GUNMAN

 

Bra action

Oj det var bra handlat.. Dom var nog lite för snabba i den affären...
Den släpps 10/8 ;)



#10427

Postad 05 augusti 2015 - 09:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Filth

Föll mig inte i smaken alls. Bisarr och motbjudande. Svag fyra i betyg.

 

4/10

 

Den är väldigt speciell ja...



#10428

Postad 05 augusti 2015 - 09:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Oj det var bra handlat.. Dom var nog lite för snabba i den affären...
Den släpps 10/8 ;)

 

Faktiskt den 3/8 :)



#10429

Postad 05 augusti 2015 - 15:06

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

People-Joaquin-Phoeni_Corm-794627-1024x6

 

I'm Still Here (2010)
Av Casey Affleck

 

För ett tag sedan pratades det en hel del om hur Joaquin Phoenix tänkt lägga skådespelarkarriären på hyllan och satsa på hiphop. De allra flesta rynkade lite på ögonbrynen åt detta. Visst, han var en aktuell och mycket begåvad talang, men det är inte som att kändisar aldrig gjort underligare saker. Ett litet tag därefter kom det stora avslöjandet om att det hela var på låtsas, ett stort skämt, vilket mottogs av ett globalt ”jaha?”. För mig var denna hoax ett stort skämt som jag inte sett det poängen med. Som tur var har Ben Afflecks bror och Joaquins gode vän Casey Affleck dokumenterat förloppet. Efter att ha sett den slutgiltiga filmen I´m Still Here i ett försök att förstå mig på vad det här skämtet faktiskt gick ut på, har mina aningar bara blivit starkare. jag är nu säker på att det inte finns någon i projektet som själva vet.

 

Casey Affleck öppnar upp filmen med en hemmafilm av en liten Joaquin som klättrar upp för ett vattenfall. Redan här förstår man att någon fått för sig att filmen faktiskt kommer att symbolisera någonting i slutändan. Vi får följa en minst sagt förvirrad Joaquin Phoenix odla ett skägg och frisyr som påminner mer och mer om ett fågelbo. Han har som sagt tänkt satsa allt på hiphop. Ingen blir nog heller förvånad över att Joaquins rappande inte är hans bästa egenskap, vilket såklart leder till stora motgångar och en väldig förnedring. Rent strukturmässigt är det här en mardröm. Eftersom det aldrig finns en gnutta framtid inom hiphop för honom blir det ruggigt tröttsamt och ointressant att se herr Phoenix fumla genom livet. Vi vet ju helt klart att det hela är lönlöst, men det gör inte Phoenix, vilket skapar en enorm frustration hos publiken. Det skär sig helt enkelt, och jag är helt enkelt inte den som tycker att det är särskilt underhållande att titta på människor och berättelser som faktiskt inte leder nånvart.

 

Förvirring och oklarheter kring allt och ingenting blir allt starkare. Den ikoniska hiphop-producenten P Diddy kanske eller kanske inte tänker producera Joaquins skiva. En kille kanske eller kanske inte har läckt uppgifter om att det hela var ett skämt. Och allt blir bara en stor, trist gröt.

 

Och herregud vad enerverande Joaquin är här. Filmen hoppar runt i alla hörn och kanter. Nu är han i någon teater, nu är han arg för någonting, nu pratar någon annan om något Joaquin gjort utan någon kontext eller förklaring. Jag kanske är för dum för den här filmen men hälften av filmens två timmar begrep jag överhuvudtaget inte vad som hände eller varför. Jag blev helt ärligt åksjuk, på riktigt.
Men sanningen är den att ett fåtal av dessa osammanhängande ramblings och psykotiska ögonblick är rätt så roliga. Det går att ifrågasätta hela filmen på många olika sätt. Men de inblandade ser åtminstone ut att ha det kul. På något konstigt sätt hade jag nog velat tillbringa en dag tillsammans med Joaquins lilla entourage. Och det finns många roliga segment. Jag skrattade högljutt när Herr Phoenix väljer ut eskorter på internet och berättar i en manisk ton vad han ska göra med dem.

 

Men varför finns den här filmen? Det är där jag landar när allt kommer omkring. Och I´m Still Here har inte något att kritisera, avslöja, eller rent av säga. Den är irrelevant, och det kan vara den värsta domen en film kan få.

 

Om det här hade varit en riktig dokumentär, om Joaquin verkligen gjort allt detta på riktigt, hade den varit fantastisk. Det hade varit en häftig dokumentär åtminstone. Men allt blir så meningslöst när det är på låtsas. Till alla som medverkat i projektet: Ska vi känna oss lurade? Har ni ”satt dit” oss? Nej, ni har bara skrattat för er själva åt ert stora internskämt, men vi andra skrattar inte, och jag kan Verkligen Inte Rekommendera I´m Still Here



#10430

Postad 05 augusti 2015 - 22:12

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Faktiskt den 3/8 :)

Va fasen har bokat den på Discshop men där står det den 10/8..
Tack för infon nu ska dom få ett mail....



#10431

Postad 06 augusti 2015 - 10:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Taken 3

 

Höll på att somna i början, sedan ordnade det upp sig med lite fart. När kommer 4:an :)

 

3/5 Färjestadare


Va fasen har bokat den på Discshop men där står det den 10/8..
Tack för infon nu ska dom få ett mail....

 

Ska se den idag!



#10432

Postad 06 augusti 2015 - 11:12

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Såg en utav filmerna med Jack Nicholson som Criterion gav ut för ett tag sedan. En anti-Western från -66. Flummig musik och ganska lågbudget. Rätt tråkiga ökenmiljöer efter en stund. Vet inte vad jag tycker. Bara 80min lång så den hann aldrig bli tråkig. Och så har den Warren Oats i huvrollen

Redigerat av budwhite, 06 augusti 2015 - 11:14.


#10433

Postad 06 augusti 2015 - 13:49

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 1
Ville inte göra samma sak som med sagan om ringen filmerna. Det vill säga vänta ett år till nästa så mu när man inköpt alla hobbit filmerna så såg jag den första här på förmiddagen och herre j*vlar blev positiv överraskad klockren 10/10 och imorgon tar vi 2an :)

#10434

Postad 06 augusti 2015 - 13:55

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 2

Mission: Impossible - Rogue Nation.

 

En rätt ok action film. Underhållande och bra effekter. Tyckte Rebecca Ferguson gjorde ett hyfsat bra jobb också. Men tycker inte att filmen är bra nog för att motivera köp på Blu ray. Jag har sett filmen på bio en gång och det räcker.

 

Har en liten "kritik" till dom nya filmerna så som Mission Impossible och James Bond t.ex. Jag är glad att dom har tagit bort "tönt stämpeln" som fanns exempelvis runt Roger Moore's James Bond förut och gjort dom råare och mörkare. Likadant med Batman filmerna. Men saknar glimten i ögat som fanns förr. Skulle gärna se lite att dom tog ett halvt steg tillbaka till det som är specifikt för James Bond och lade aningen mer tid på saker som Q's "leksaker" t.ex. eller hur Ethan Hawke får sina uppdrag i MI. 

 

6/10

 



#10435

Postad 06 augusti 2015 - 14:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Mission: Impossible - Rogue Nation.

 

En rätt ok action film. Underhållande och bra effekter. Tyckte Rebecca Ferguson gjorde ett hyfsat bra jobb också. Men tycker inte att filmen är bra nog för att motivera köp på Blu ray. Jag har sett filmen på bio en gång och det räcker.

 

Har en liten "kritik" till dom nya filmerna så som Mission Impossible och James Bond t.ex. Jag är glad att dom har tagit bort "tönt stämpeln" som fanns exempelvis runt Roger Moore's James Bond förut och gjort dom råare och mörkare. Likadant med Batman filmerna. Men saknar glimten i ögat som fanns förr. Skulle gärna se lite att dom tog ett halvt steg tillbaka till det som är specifikt för James Bond och lade aningen mer tid på saker som Q's "leksaker" t.ex. eller hur Ethan Hawke får sina uppdrag i MI. 

 

6/10

Animerade action-filmer, typ Pixars BIG Hero 6 eller Dreamworks Minions, har tagit över ögonglimtandet på senare år. Förmodligen därför den typen av animerade filmer drar storpublik och drar in mer pengar än både Bond och MI. ;)


Redigerat av agpath, 06 augusti 2015 - 14:36.


#10436

Postad 07 augusti 2015 - 09:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 2

The Gunman

 

Sean Penn i högform, i alla fall kroppsligt. Trevlig film med en bra handling och lagom action :)

 

4/5 Färjestadare



#10437

Postad 07 augusti 2015 - 11:18

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

The Gunman

 

Sean Penn i högform, i alla fall kroppsligt. Trevlig film med en bra handling och lagom action :)

 

4/5 Färjestadare

 

Den måste ses, gillar Penn. Själv såg jag om, för vilken gång i ordningen vet jag ej, Deliverance (Den sista färden) igår på BD. Filmen håller helt klart fortfarande, men bild och ljud på BD var ingen höjdare.

 

Film: 8/10

Bild: 4/10

Ljud: 5/10



#10438

Postad 07 augusti 2015 - 15:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Den måste ses, gillar Penn. Själv såg jag om, för vilken gång i ordningen vet jag ej, Deliverance (Den sista färden) igår på BD. Filmen håller helt klart fortfarande, men bild och ljud på BD var ingen höjdare.
 
Film: 8/10
Bild: 4/10
Ljud: 5/10

Nattscenen när de klättrar upp för klippan är helt klart filmad på dagen och sen har de mörkat bilden. Det ser man ibland i gamla filmer, Kanonerna på Navarone, Pippi på Rymmen och ett antal Westerns bla...

#10439

Postad 07 augusti 2015 - 22:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Focus

 

Ja vet inte! Tyckte det var så mycket dribblande med stölder hit och dit så filmen tappade tråden. Men det är klart, det kanske var meningen. Nej, Will Smith kan man plocka mer ur, utan tvekan..

 

2/5 Färjestadare



#10440

Postad 08 augusti 2015 - 09:29

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Fast & furious 7

 

Hyfsad action (hmm, såg den förra veckan och kan faktiskt inte komma ihåg vad den handlade om) men det som störde var Diesels tjat om FAMILJEN. Diesels och Michelle Rodriguez scener ihop är nog bland det sämsta jag någonsin sett i en film.

Bättre än 6:e filmen men sämre än 5:e.

3,5/5



#10441

Postad 08 augusti 2015 - 09:49

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Terminator 2: Shocking dark (1989, Bruno Mattei)

002e81a6_medium.jpeg

Detta är en riktigt dålig film! Nästan hela handlingen är snodd från Aliens samt lite från The Terminator framåt slutet. Det enda originella i filmen är att den utspelar sig i en framtid där Venedig är helt översvämmat samt själva slutet. Filmen ser ut som om den var ett skolprojekt inspelad i skolans källare. Fast att filmen är väldigt dålig så är den mycket underhållande fast på fel sätt. Det är skoj att se hela scener tagna från Aliens och att gissa sig till vilken scen de har snott härnäst.

Bruno Mattei har tidigare gett oss filmer som Hell of the Living Dead, Rats: Night of terror,  The Other Hell samt färdigställde Zombi 3 när Lucio Fulci blev sjuk.

3/5 


Redigerat av Anniggo, 08 augusti 2015 - 09:50.


#10442

Postad 08 augusti 2015 - 09:50

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0

Hobbit 2 & 3 sågs igår och tyckte om detta väldigt bra 9.9/10 sagor.
 

Såg även Cirkeln med frugan igår kväll och för att vara svensk film så var den ok 5/10 kanske inte värt 149 kr för bd-utgåvan men ibland måste man chansa :D



#10443

Postad 08 augusti 2015 - 10:01

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Badkonake sefid (The white balloon,1995)

5493067_ori.jpg

Drama från Iran om en liten flicka som vill köpa en guldfisk. Trevlig film men den är lite långsam då den utspelar sig i realtid och inte så mycket händer. Den är både lite rolig men samtidigt sorglig om man är uppmärksam på situationen för pojken med den vita ballongen.

3/5 ballonger



#10444

Postad 08 augusti 2015 - 10:10

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

The Russian Terminator (1989, Mats Helge)

10961317_ori.jpg

Den här filmen är så dålig så det inte är roligt. Manuset (?) är dåligt, skådespeleriet är dåligt och actionscenerna är dåliga. Det finns inget bra i den här filmen. Mats Helge ska dock ha beröm för att han försökt göra actionfilm i Sverige utan pengar. Han fick ju till det med mästerverket The Ninja mission. På tal om ninjor så förekommer det ingen Terminator i filmen utan en simpel Rysk ninja (som iochförsig ”terminerar” folk)

1/5 



#10445

Postad 08 augusti 2015 - 19:17

Stoned_Rosetta
  • Stoned_Rosetta
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Såg Taken 3. Inga stora förväntningar efter tvåan men denna var ju riktigt bra! 4/5



#10446

Postad 08 augusti 2015 - 19:27

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
American Sniper Fan vilken bra film, gillades skarpt!
5/5 headshots!

#10447

Postad 08 augusti 2015 - 19:41

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Wet hot American summer (2001)

10895024_ori.jpg

Skoj på kollo. Många kända namn bla Paul Rudd och Bradley Cooper i denna parodi.

Finns på Netflix.

3/5



#10448

Postad 08 augusti 2015 - 20:06

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Home

Bra handling,bra ljud och snyggt gjord. Karaktärerna var ganska tråkiga och filmen var ok men inte mycket mer. Resten av familjen gillade den dock :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   299,43K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av MikeVKR, 08 augusti 2015 - 20:27.


#10449

Postad 08 augusti 2015 - 20:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Buried (Viaplay)

 

Den här rekommenderar jag starkt, satt på nålar nästan hela filmen. Levande begravd med endast Zippotändare/mobil i väntan på att lösensumman ska betala.

 

4/5 Färjestadare



#10450

Postad 08 augusti 2015 - 20:55

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Wet hot American summer (2001)

10895024_ori.jpg

Skoj på kollo. Många kända namn bla Paul Rudd och Bradley Cooper i denna parodi.

Finns på Netflix.

3/5

 

 

Är det en film som denna?

 

lars@boavideo.com_20140904_185319_006_re





6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.