Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#9851

Postad 19 mars 2015 - 23:43

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 1

wild-poster1.jpg

 

En av förra årets bästa filmer. Vill ut och vandra och tillbaka till California.

 

+ att dom fick med en hyllning till The grateful dead. Robert Hunter's texter passar verkligen in med temat

 

 

 


Redigerat av budwhite, 20 mars 2015 - 00:05.


#9852

Postad 20 mars 2015 - 07:31

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Nej, det vart ett snabbköp inItunes, körde genom en appletv. Ska testa genom en Mac med, men det är nog samma.

Ansiktena var det mest märkbart på,baka väl säga med att det inte bara var jag som tyckte det.

Annars såhär efteråt var den nog inte så dålig, bara annorlunda.

Kolla så din apple-tv inte har någon brusreduceringsfunktion påslagen. Skulle kunna vara den eller att itunes kör med snål bitrate.



#9853

Postad 20 mars 2015 - 07:43

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Kolla så din apple-tv inte har någon brusreduceringsfunktion påslagen. Skulle kunna vara den eller att itunes kör med snål bitrate.


Jag kollade trailern på Apple tv och även den var det ganska dålig kvalité på. Medans andra trailers hade väldigt bra bild. Tråkigt att de inte kan leverera bildkvalité på en film som verkligen förtjänar det

#9854

Postad 20 mars 2015 - 11:25

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Håller med. Det är lättsamt att köpa genom itunes, men varken musik eller film är riktigt riktigt bra.

Har klurat på en bra BD-spelare, men fegat lite iom 4K. Men kanske ska slå till på pioneers nya....

#9855

Postad 20 mars 2015 - 12:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kolla så din apple-tv inte har någon brusreduceringsfunktion påslagen. Skulle kunna vara den eller att itunes kör med snål bitrate.

Det finns ingen sådan funktion i Apple TV. Bitraten i iTunes är även bättre än tex Netflix. Det måste vara just den titeln som det är något med.



#9856

Postad 20 mars 2015 - 23:28

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Harvey (Min vän Harvey)

 

Komedi från 1950 med James Stewart.

 

Kortfattat så handlar den om Elwood P. Dowd som lever vardagen tillsammans med sin låtsaskompis, Harvey. En 190cm lång, vit kanin. Något som driver hans familj till vansinne.

 

En underbar liten komedi, med mängder av små komiska detaljer och perfekt utfört skådespeleri, inte minst av James Stewart. Väldigt skönt att se en komedi av den äldre skolan som förlitar sig på sitt manus och komiska timing istället för all slap-stick man ser idag. Ännu skönare är att filmen har åldrats på ett värdigt sätt och fortfarande håller.

 

9/10



#9857

Postad 21 mars 2015 - 10:47

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Hunger Games: Mockinjay part 1

Helt ok, hoppas dock på lite mer av part 2.

Ok bild och bra ljud.

#9858

Postad 21 mars 2015 - 13:23

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
The hunger games: Mockingjay part 1, 6/10. Välgjort med ruskigt bra ljud. Tyvärr finns ingen story som isoleras inom filmen vilket gör det extremt tydligt att det är en del av en serie. Kanske skulle allt efter första filmen passat bättre som en exklusivare tv-serie? Första filmen är klart bäst hittills.

/r

Redigerat av zephir, 21 mars 2015 - 15:01.


#9859

Postad 21 mars 2015 - 13:26

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Harvey (Min vän Harvey)

 

Komedi från 1950 med James Stewart.

 

Kortfattat så handlar den om Elwood P. Dowd som lever vardagen tillsammans med sin låtsaskompis, Harvey. En 190cm lång, vit kanin. Något som driver hans familj till vansinne.

 

En underbar liten komedi, med mängder av små komiska detaljer och perfekt utfört skådespeleri, inte minst av James Stewart. Väldigt skönt att se en komedi av den äldre skolan som förlitar sig på sitt manus och komiska timing istället för all slap-stick man ser idag. Ännu skönare är att filmen har åldrats på ett värdigt sätt och fortfarande håller.

 

9/10

Synd bara att övriga skådespelare är så over the top. Stewert är i en egen klass.



#9860

Postad 21 mars 2015 - 15:08

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

what_we_do_in_the_shadows_blu_ray.jpg

 

I ett litet hus i Wellington, Nya Zeeland, bor de fyra vampyrerna och vännerna Viago (379 år), Deacon (183 år), Vladislav (862 år) och Peter (8,000 år). Vi får följa deras vardagsbestyr med allt från vems tur det är att diska till vem som städar upp efter senaste blodsoffret. Utan några dödliga vänner kvar att bjuda in dem på alla coola ställen i stan har de helt tappat stinget och hänger inte längre med i vad som är inne och ute. Tills de träffar Nick och Stu.

 

Filmen är gjord som en "dokusåpa" där man får följa vampyrerna i olika situationer och händelser. Så detta är ingen True blood eller Vampire Diaries på något sätt.

 

Jag hade inga förväntningar eller förhoppningar när jag började se den. Jag bestämde mig för att se den enbart för att den fått så bara kritik. Och jag kan bara hålla med, filmen är kanon! En riktigt rolig komedi om fyra vampyrer och deras vardag.

 

4.5/5 Huggtänder.



#9861

Postad 21 mars 2015 - 15:33

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

20887900-origpic-e0aeca.jpg

 

I THE BROKEN CIRCLE BREAKDOWN får vi följa kärlekshistorien mellan Elise and Didier. Hon äger en tatueringsstudio, han är en flamländsk cowboy som spelar banjo i ett band. Det är kärlek vid första ögonkastet, trots att de är som dag och natt. Han pratar, hon lyssnar. Han är en dedikerad ateist, men samtidigt en obotlig romantiker. Hon har ett kors tatuerat i nacken, men har ändå båda fötterna på jorden. Deras lycka blir komplett när deras lilla dotter Maybelle föds. Men när flickan bara är sex år gammal blir hon svårt sjuk och allt förändras.

 

Mycket bra Holländsk film! Men oxå en av den "tyngre" jag sett på länge. Regissören tar varenda känsla och kör igenom en stenkross så filmen är djup. Detta är inget man samlar familjen runt en Fredagskväll. Filmen kan oxå upplevas lite svår i att hänga med i då vissa scener upplevs inte ha någon relevans men sen märker man att dem återknyts i ett senare skede. Är du sugen på nattsvart drama så är detta din film.

 

4/5 Tatueringar.



#9862

Postad 21 mars 2015 - 19:52

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Forrest Gump

Sevärd!

#9863

Postad 22 mars 2015 - 00:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
Illusionisten med Edward Norton.

Tillhör min top-10 lista. Betyg 9/10

#9864

Postad 22 mars 2015 - 01:35

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Gone in 60 seconds

Fick bli en slö tittar film så här på kvällskvisten. Inget mästerverk direkt men funkar om man vill titta lite då och då.

#9865

Postad 22 mars 2015 - 15:48

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Spring breakers, 5/10. Tycker filmen missar sin egen poäng totalt. Det är bara vid ett par scener det bränner till och ungdomarnas osäkerhet skapar den stämning och känsla jag tror att filmskaparen ville ha hela tiden. Nakenheten och bristen på kontroll i det vilda festandet blir inte ett uttryck för utsatthet utan helt enkelt effektsökeri. 5:an utifrån att jag ändå är en sucker för okonventionellt filmskapande där man experimenterar med vinklar, färg, klippning och ljud.

En i mitt tycke bättre film på samma tema (ungdom på glid/tonårsproblem etc) är Tretton från 2003. Denna kan dock vara jobbig att se, särskilt för den som har yngre barn.

/r

Redigerat av zephir, 22 mars 2015 - 15:51.


#9866

Postad 24 mars 2015 - 12:58

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Seventh Son
5/10

#9867

Postad 24 mars 2015 - 18:16

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Nu har jag också sett Wild och tycker också den är mycket bra.



#9868

Postad 25 mars 2015 - 09:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Seventh Son
5/10

Räcker att se trailern för att bli osugen på att se den...

Hur många populära bokserier i fantasy-genren kan man egentligen förstöra genom att göra film av dem? Det är väldigt få som lyckas och de som lyckas har extrema budgetar. Se bara på amerikanska Netflix. Där finns hur mycket fantasyskräp som helst. Kan tillägga att det jag läser i bokväg nästan uteslutande är fantasy men det är väldigt sällan jag ser det som film.



#9869

Postad 25 mars 2015 - 15:12

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Synd bara att övriga skådespelare är så over the top. Stewert är i en egen klass.

Nja, tycker egentligen bara det var hans syster som spelade över ordentligt. Dom övriga tycker jag var bra, utan att glänsa som Stewart.



#9870

Postad 25 mars 2015 - 19:39

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Illusionisten med Edward Norton.

Tillhör min top-10 lista. Betyg 9/10

Såg den på teve. Håller med om betyget. 



#9871

Postad 26 mars 2015 - 08:20

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 2

Interstellar - 10/10

 

Bästa film jag sett på mycket mycket länge. Ljud och bild i referensnivå. Storyn var perfekt. Pacingen var perfekt. Skådespelarna var asbra. Filmen hade gärna fått vara ännu längre. Vill se mer!!!



#9872

Postad 26 mars 2015 - 13:22

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Interstellar - 10/10

 

Bästa film jag sett på mycket mycket länge. Ljud och bild i referensnivå. Storyn var perfekt. Pacingen var perfekt. Skådespelarna var asbra. Filmen hade gärna fått vara ännu längre. Vill se mer!!!

 

Kan inte annat än att hålla med! Musiken i filmen är ju helt enastående dessutom!



#9873

Postad 26 mars 2015 - 14:32

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Kan inte annat än att hålla med! Musiken i filmen är ju helt enastående dessutom!

 

 

Ja verkligen. Var tvungen att lyssna på det efter filmen. Riktigt mysigt att somna till :)



#9874

Postad 26 mars 2015 - 15:51

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Wild
Tittade på den med tjejen för att hon ville ha lite inspiration inför hennes vandring/klättring i sommar. Den var ok. Sevärd.

Mitt betyg: 5/10
Damens: 5/10

Paddington
Mysig och underhållande. Bra balans och rolig. Klart sevärd.

Mitt betyg: 7/10
Damens: 8/10

#9875

Postad 26 mars 2015 - 18:33

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 1

Tänkte bara säga att jag verkligen uppskattar dina små recensioner i den här tråden. Fortsätt gärna :)

Gud vad roligt att höra! Har inte sett film på länge på senaste (3e året samhälls...) men nu slänger jag upp lite mer


fmf1.jpg

 

Fantastic Mr Fox (2009)
Av Wes Anderson

Äntligen tillbaka från en lång och filmlös period där jag bytt ut filmerna mot norrländska skogar och fjäll. Igår såg jag Fantastic Mr Fox, då jag känt ett enormt sug efter Wes Anderson-filmer. 

George Clooney spelar en stop motion-räv som inte kan lämna sin kriminella bakgrund bakom sig. Ärligt talat vet jag inte vad mer man kan säga om filmen. Det är Wes Anderson så det står härliga till, och stop motion-formatet passar enormt bra till hans specifika stil. Musiken är riktigt trevlig. Allt är såklart perfekt uppradat och symmetriskt, vilket kan vara småjobbigt ibland men ingenting som man stör sig på.

Framför allt var Fantastic Mr Fox jävligt rolig. Jag var helt själv när jag såg den men skrattade gott ändå genom hela filmen. Jag vet inte vad det är med Wes Anderson, men det är något i dialogen mellan karaktärerna som får en att småfnissa konstant. Just i den här filmen upplever jag ofta att den punkten är sämre än det brukar vara i hans filmer. Ibland känns det som att han försöker göra det extra tillspetsat och knasigt just eftersom det är en animerad film, och därför fungerar inte vissa av replikerna. Sen var många karaktärer rätt platta och ointressanta, och kunde ha strukits helt och hållet.

Ojämnheten åsido, Fantastic Mr Fox är en helmysig och helrolig film, och jag kan Rekommendera den!

 


days-of-heaven-3.png

 

Days of Heaven (1978)
Av Terrence Malick

Det kommer bli svårt att göra en rättvis recension på en Malick-film i den här kalibern, men jag ska försöka mitt bästa!

Days of Heaven är Malicks andra film efter Badlands, en Cormac McCarthy/Hemingway-aktig film som jag såg nyligen och verkligen föll mig i smaken. Mina förväntningar var väldigt höga då Malick ses som en legendarisk regissör och den här filmen som hans kanske allra bästa. Richard Gere och en bunt skådisar jag inte sett förut befinner sig på en stor gård på prärien innan första världskriget, mer berättar jag inte.

Jag är inte den första som säger det, men det allra första man slås av är fotot. Utan en gnutta överdrift kan jag säga att varenda liten bildruta av Days of Heaven gör sig fantastiskt på väggen eller som skrivbordsbakgrund. Det stora huset som vakar i bakgrunden. De enorma vidderna. Ljussättningarna och bildsymmetrin, det här är förmodligen den vackraste filmen som någonsin gjorts, och är ett absolut måste bara för den anledningen.

I början av filmen visas en mängd fotografier upp på olika människor från denna tidsperiod. Hela filmen dyker in i ett sånt fotografi. Vi vet inte mycket om karaktärerna på duken och får aldrig riktigt veta vad det blir av dem. Man försöker tolka in budskap och meningar bakom deras agerande men kan aldrig vara riktigt säker, precis som när man ser gamla fotografier. Malick är en väldigt speciell regissör. Hans filmer är något man bara ska se och uppleva utan att koppla in för mycket symbolik och meningar, och har därför kallats impressionistisk. Som i hans senaste film The Tree of Life vill jag verkligen följa med på den resan helt och hållet men jag kan inte göra det fullt ut.

Det största problemet är enligt mig hur snabbt Malick klipper och byter mellan scener, karaktärer och platser. Jag förstår syftet att visa korta glimtar i livet men i det här fallet blir det bara irriterande. Atmosfären, premissen och framförallt miljön lockar in till scener som tar sin tid på sig utan att rusha. Jag vill supa in varje scen utan att den slängs iväg efter några sekunder. Missförstå inte, jag förstår vad Malick vill göra, men jag tycker att det ofta förstör. Filmen är omkring 90 minuter lång och hade mått bra av att vara längre!

Men jag beundrar verkligen Days of Heaven. De intensiva scenerna (branden, slutjakten) är helt otroliga och alltigenom klassiska. Den har en dokumentär, genuin känsla. Scener förklaras inte som man är van vid, utan står för sig själva som oljemålningar i ett galleri. j*vlar vad bra film, ändå.

Jag kanske ville att filmen skulle vara något den inte är. Men om man accepterar Malicks speciella regissörsstil och bara lutar sig tillbaka och njuter, kan jag Starkt Rekommendera filmen


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 13:45.


#9876

Postad 26 mars 2015 - 19:43

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Råttatouille, 8/10. Riktigt, riktigt bra. En och en halv timme går fort ibland. Fantastisk bild och ett fint DD-spår med massor av ljud i alla högtalare.

/r

#9877

Postad 27 mars 2015 - 09:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Såg om The Dark Knight Rises, efter att nyligen ha köpt den på BD för 39 kr på Cdon så att jag kunde komplettera min samling till att omfatta hela trilogin.

Behöver inte ge några nya omdömmen om denna excellanta och underhållande actionrulle. Men en fundering som dök upp och som jag inte tänkt på förr: Fängelsehålan som Bane satt i och som Wayne hamnade i ska uppenbarligen ligga någonstans i fjärran östern. Hur kunde Bane placera honom där utan att lämna Gotham(New York). Hur kunde Bruce ta sig tillbaka runt halva jorden på bara några timmar? Det fanns ju inte direkt en internationell flypgplats utanför hålan och någon hjälp från Wayne Enterprises kunde han ju inte få.

Samt det mest anmärkningsvärda: varför är alla fångar västerlänningar som pratar engelska? De borde väl vara asiater? Likaså borde Bane då vara asiat och tala med asiatisk brytning. Eller?

Nåja, det är bara film...


Redigerat av agpath, 27 mars 2015 - 09:07.


#9878

Postad 27 mars 2015 - 09:09

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Det är ingen dokumentär.

Cleopatra var långt ifrån Taylor's skönhet, men ingen vill se en rugguggla i 4h

Redigerat av budwhite, 27 mars 2015 - 09:11.


#9879

Postad 27 mars 2015 - 10:24

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Såg om The Dark Knight Rises, efter att nyligen ha köpt den på BD för 39 kr på Cdon så att jag kunde komplettera min samling till att omfatta hela trilogin.

Behöver inte ge några nya omdömmen om denna excellanta och underhållande actionrulle. Men en fundering som dök upp och som jag inte tänkt på förr: Fängelsehålan som Bane satt i och som Wayne hamnade i ska uppenbarligen ligga någonstans i fjärran östern. Hur kunde Bane placera honom där utan att lämna Gotham(New York). Hur kunde Bruce ta sig tillbaka runt halva jorden på bara några timmar? Det fanns ju inte direkt en internationell flypgplats utanför hålan och någon hjälp från Wayne Enterprises kunde han ju inte få.

Samt det mest anmärkningsvärda: varför är alla fångar västerlänningar som pratar engelska? De borde väl vara asiater? Likaså borde Bane då vara asiat och tala med asiatisk brytning. Eller?

Nåja, det är bara film...

 

Du nämner ett par av alla plot holes som finns i denna film, jag har sagt det förr men jag har svårt att förstå varför folk ser detta som en bra film när den är väldigt slarvigt gjord. Det märks lång väg att Nolan var trött på Batman, han la inte ner nåt större arbete utan gjorde som många andra i hollywood dvs skapar några plot points och sen bara drar en tråd mellan varje punkt oavsett hur osannolikt det är.

Saker och ting händer för att manuset säger det, inget djup, ingen eftertänksamhet utan bara snabbt och enkelt.

 

När jag såg TDK på bio var jag förtrollad, när jag såg TDKR på bio var jag förbannad och uttråkad.

 

http://youtu.be/WQJuGeqdbn4



#9880

Postad 27 mars 2015 - 10:55

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
håller för övrigt med om kritiken. slarvig och svag avslutning på trilogin.

han kunde väntat 5-10 år tills han hade ett bra manus

#9881

Postad 27 mars 2015 - 11:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Håller helt med om TDKR. Jag har lyckats förtränga större delen av filmen men just scenen när Bruce ena stunden är långt ute i ingenstans och i nästa är i Gotham sitter kvar. Hade varit bättre om filmen aldrig gjorts men de ville väll ha kosing.



#9882

Postad 27 mars 2015 - 12:04

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

The Judge med Robert Downey JR, Robert Duvall. OK film, synd bara att Duvall börjar bli gammal (85 någonstans?) för det är en riktigt bra skådis...



#9883

Postad 27 mars 2015 - 12:13

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
också en konstig film. gillade inte manuset men mycket annat var bra

#9884

Postad 27 mars 2015 - 12:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 2

Det är ingen dokumentär.

Cleopatra var långt ifrån Taylor's skönhet, men ingen vill se en rugguggla i 4h

 

exakt! Dessutom är det en superhjältefilm... 

 

Själv tycker jag TDKR är bättre än TDK som helhet. Självklart är Heath en klass för sig men den sista filmen känns tyngre, hårdare och ondare vilket jag gillar.



#9885

Postad 27 mars 2015 - 15:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Du nämner ett par av alla plot holes som finns i denna film, jag har sagt det förr men jag har svårt att förstå varför folk ser detta som en bra film när den är väldigt slarvigt gjord. Det märks lång väg att Nolan var trött på Batman, han la inte ner nåt större arbete utan gjorde som många andra i hollywood dvs skapar några plot points och sen bara drar en tråd mellan varje punkt oavsett hur osannolikt det är.

Saker och ting händer för att manuset säger det, inget djup, ingen eftertänksamhet utan bara snabbt och enkelt.

 

När jag såg TDK på bio var jag förtrollad, när jag såg TDKR på bio var jag förbannad och uttråkad.

 

Det fanns som sagt en poäng med att jag väntade med att komplettera samlingen tills denna kostade 39 kr! Underhållande är den, men snarare då på en 11-årings nivå. Ironiskt med 15-årsgräns på denna...



#9886

Postad 27 mars 2015 - 21:57

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Die hard 2, 6/10. Klart svagare än ettan som var banbrytande på sin tid. Ändå underhållande med fullt ös mest hela tiden.

/r

#9887

Postad 27 mars 2015 - 22:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Såg om The Dark Knight Rises, efter att nyligen ha köpt den på BD för 39 kr på Cdon så att jag kunde komplettera min samling till att omfatta hela trilogin.

Behöver inte ge några nya omdömmen om denna excellanta och underhållande actionrulle. Men en fundering som dök upp och som jag inte tänkt på förr: Fängelsehålan som Bane satt i och som Wayne hamnade i ska uppenbarligen ligga någonstans i fjärran östern. Hur kunde Bane placera honom där utan att lämna Gotham(New York). Hur kunde Bruce ta sig tillbaka runt halva jorden på bara några timmar? Det fanns ju inte direkt en internationell flypgplats utanför hålan och någon hjälp från Wayne Enterprises kunde han ju inte få.

Samt det mest anmärkningsvärda: varför är alla fångar västerlänningar som pratar engelska? De borde väl vara asiater? Likaså borde Bane då vara asiat och tala med asiatisk brytning. Eller?

Nåja, det är bara film...

I serien är Bane från något fiktivt sydamerikansk land. Hade känts bättre att placera fängelset där. 

 

 

Guardians of the Galaxy. Alltid farligt att se en film som hyllats av alla, svårt att hålla nere förväntningarna. Men både jag och min äldsta dotter var nöjda, inte den bästa Marvelfilmen men två filmar väldigt god underhållning. 

Betyg: 8/10



#9888

Postad 28 mars 2015 - 00:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Jotnan har du sett A new world. Tycker Malick toppar sig själv där. Tree of Life är inte direkt dålig heller. 



#9889

Postad 28 mars 2015 - 01:30

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
The Equalizer

Riktigt underhållande film. Robert McCall(Denzel Washington) är en riktig bad ass #%*^ :)

#9890

Postad 28 mars 2015 - 11:19

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

The Hobbit: The Battle Of The Five Armies

 

Då har man även sett sista delen av Hobbit triologin, undra om jag inte gillar dessa nästan bättre än Sagan om ringen filmerna.. Dom är dock ganska lika varandra med att det är en hel del tjat och sen en jätte fajt som tar ca halva filmen (inte mig emot).

 

Helt Ok film men inte jätte mycket mer. Sen är dom väldigt snyggt gjorda och miljöerna och landskapen är magiska.

 

Bild: 8/10

Ljud:8/10

Film:7/10



#9891

Postad 28 mars 2015 - 11:54

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Jotnan har du sett A new world. Tycker Malick toppar sig själv där. Tree of Life är inte direkt dålig heller. 

 

Håller Days of heaven följd av Thin red line som hans finaste filmer. Thin red line är han klart bästa film dock



#9892

Postad 28 mars 2015 - 12:46

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Fantastic mr Fox, 8/10. Såg den första gången med familjen och de orkade inte med stilen alls vilket påverkade. Denna gång satt jag ensam i bion och kunde koncentrera mig helt på filmen. Man kan inte annat än respektera det nästan fulländade hantverket. Däremot är det inget som riktigt griper tag. Jag sitter mer och njuter av själva filmskapandet än filmens handling i sig. Mycket sevärd hur som helst.

/r

#9893

Postad 28 mars 2015 - 15:29

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Fantastic mr Fox, 8/10. Såg den första gången med familjen och de orkade inte med stilen alls vilket påverkade. Denna gång satt jag ensam i bion och kunde koncentrera mig helt på filmen. Man kan inte annat än respektera det nästan fulländade hantverket. Däremot är det inget som riktigt griper tag. Jag sitter mer och njuter av själva filmskapandet än filmens handling i sig. Mycket sevärd hur som helst.

/r

Har du sett hans andra filmer? Dom påminner om varandra väldigt mycket, men hur kan jag inte riktigt sätta fingret på.



#9894

Postad 28 mars 2015 - 15:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 893 inlägg
  • 0

Håller Days of heaven följd av Thin red line som hans finaste filmer. Thin red line är han klart bästa film dock

rankar nog days of heaven och thin red line nederst i skalan. Han har utvecklat sin filmkonst eftersom :)



#9895

Postad 28 mars 2015 - 16:17

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Skattkammarplaneten

Betyg: 3/5

#9896

Postad 28 mars 2015 - 22:09

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Beck- Sjukhusmorden
5/10

#9897

Postad 28 mars 2015 - 23:18

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 1

Beck- Sjukhusmorden
5/10

såg den också .. kan nog ge den en 3 eller 4 .. alla börjar kännas trötta och sjuka nu



#9898

Postad 29 mars 2015 - 13:13

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

The maze runner, 7/10. Helt ok. Makalös bild och utmärkt ljud. Däremot stör jag mig på att det ska vara så svårt att göra en ordentligt fristående film. Cliffhangers hör INTE hemma i långfilmer.

 

/r



#9899

Postad 29 mars 2015 - 15:25

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0

Interstellar.

 

Inte vad jag hade förväntat mig. Långsam. Lång. Men inte tråkig.

 

Bra? Ja.. relativt! (Om du förstår vad jag menar har du sett filmen, annars gör det så föärstår du!)

 

Betyget blir 00001001/00001010 och då kan jag nästan vara lite snål…

 

Filmen .-.  .  -.-  ---  --  --  .  -.  -..  .  .-.  .-  ...  &  ...  -  .-  .-.  -.-  -



#9900

Postad 29 mars 2015 - 15:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

I serien är Bane från något fiktivt sydamerikansk land. Hade känts bättre att placera fängelset där. 

 

 

Guardians of the Galaxy. Alltid farligt att se en film som hyllats av alla, svårt att hålla nere förväntningarna. Men både jag och min äldsta dotter var nöjda, inte den bästa Marvelfilmen men två filmar väldigt god underhållning. 

Betyg: 8/10

Misstar jag mig när jag tycker att de logiska vurporna är färre i Marvels filmer? Fast det kanske är för att Marvel inte hymlar med att de helt igenom utspelas i fiktiva världar medans DC-filmer på något sätt ska verka utspelas i vår verkliga värld och då blir man så klart mer irriterad över felaktigheter.





6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.