Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#1501

Postad 07 mars 2012 - 17:45

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Köpte en i slutet av februari, uppdaterade direkt till senaste fw och jag har aldrig sett någon rullande text i displayen, konstigt...

Då har du BXR-HD+
Det är BXR-HD, som har den "rullande" kanalinfon.

#1502

Postad 07 mars 2012 - 18:44

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Tryck bara "BACK" på fjärren då du får upp meddelandet om överlappning vid inspelning av STV1HD och SVT2HD samtidigt, detta gäller direktinspelning.
Har aldrig testat att spela in 2st program via TIMER.


Det verkar som att man tvingas stänga av Timeshift-funktionen för att det ska gå att spela in två kanaler samtidigt. Och det går inte överhuvudtaget via EPG-n. Det begränsar ju det hela.

Hur lyckades du göra en serieinspelning? Hittar inget överhuvudtaget om serieinspelning.

#1503

Postad 07 mars 2012 - 19:22

Murgatroyd
  • Murgatroyd
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Det verkar som att man tvingas stänga av Timeshift-funktionen för att det ska gå att spela in två kanaler samtidigt. Och det går inte överhuvudtaget via EPG-n. Det begränsar ju det hela.

Hur lyckades du göra en serieinspelning? Hittar inget överhuvudtaget om serieinspelning.


Det är ju inte så att du får en komplett BXR-HD+ till priset av en BXR-HD.... :rolleyes: Men sedan omläggningen blir BXR-HD en ännu bättre box!

Serieinspelningar har jag för mig att man först ställer in programmet i fråga för inspelning via EPG och sedan väljer att redigera "upprepning" från "en gång" till valfritt alternativ....

Redigerat av Murgatroyd, 07 mars 2012 - 19:45.


#1504

Postad 07 mars 2012 - 19:57

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Det är ju inte så att du får en komplett BXR-HD+ till priset av en BXR-HD.... :rolleyes: Men sedan omläggningen blir BXR-HD en ännu bättre box!

Serieinspelningar har jag för mig att man först ställer in programmet i fråga för inspelning via EPG och sedan väljer att redigera "upprepning" från "en gång" till valfritt alternativ....


Nej, naturligtvis, men om man inte kan använda Timeshift och inte göra dubbla inspelningar via epg-n då ser jag inte riktigt någon vits med att kunna spela in två två kanaler samtidigt. Däremot är det ju bra att man kan se på SVT2 medan man spelar in SVT1.

Vi får se, kanske blir det en HD+, i stället.

#1505

Postad 07 mars 2012 - 20:14

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej,

Två frågor.

Har en BXR-HD+ och sedan senaste uppdateringen så har SVT 1 HD och SVT 2 HD bytt namn till SVT 1 HD Dalarna och SVT 2 HD Dalarna. Varför detta då de fortfarande sänder ABC som lokala nyheter så man blir tvungen att titta på SD sändningen för att få Gävle-Dala. Är det lika i hela Sverige ?


På SVT SD har jag Dolby Digital 5.1 men på SVT HD har jag inte detta. Har ni samma problem.

#1506

Postad 08 mars 2012 - 07:15

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Hej,

Två frågor.

Har en BXR-HD+ och sedan senaste uppdateringen så har SVT 1 HD och SVT 2 HD bytt namn till SVT 1 HD Dalarna och SVT 2 HD Dalarna. Varför detta då de fortfarande sänder ABC som lokala nyheter så man blir tvungen att titta på SD sändningen för att få Gävle-Dala. Är det lika i hela Sverige ?


På SVT SD har jag Dolby Digital 5.1 men på SVT HD har jag inte detta. Har ni samma problem.

Ja men det är meningen att de ska komma igång under våren, trodde de skulle vara klart i Måndags men icke och har inte hittat info om tidsplanen.

Du måste välja ljudläge med högtalarknappen efter kanalsökning, första enbart DD2.0, sedan med talande text och i sista läget ska du få antingen DD2.0 eller DD5.1 beroende på prg (Dolby symbol+D)
/M

Redigerat av Unregistered98bc0f60, 08 mars 2012 - 07:16.


#1507

Postad 09 mars 2012 - 11:04

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Har fått ett konstigt fenomen sedan kanalomläggningen.
Om jag tittar på en inspelning så börjar bilden efter ett tag att släpa efter, skuggbilder, eller vad man ska kalla det. Och det blir värre och värre ju längre man tittar, efter ett entimmesprogram så är riktigt hemskt. Om man går till live och sen tillbaka så är det borta men det är lite bökigt att alltid behöva stoppa/starta en inspelning med lite jämna mellanrum.
Måntro teracom har gjort något med video-kodningen för att trycka in 5 HD-kanaler i samma mux...

Jag har sett detta på inspelningar från TV3HD och Kanal5HD. Har någon annan sett samma sak?
(BXR-HD+)

Redigerat av matbl, 09 mars 2012 - 11:50.


#1508

Postad 09 mars 2012 - 18:24

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Det blev en HD+, i stället. So far verkar den bra. Text-tv är segare än på den utan hårddisk, och kanske även boxen i övrigt är något segare. Men två mottagare är trots allt värt en del. Serieinspelning är också mycket smidigare på HD+.

#1509

Postad 10 mars 2012 - 08:59

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att få Guiden att starta med till exempel Favorit1, alltså så att man slipper gå in via Opt och välja favoritlista varje gång?

Redigerat av JohanJ, 10 mars 2012 - 09:00.


#1510

Postad 10 mars 2012 - 12:12

frk gas
  • frk gas
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
När jag går in på epg så visar den alltid den lista jag har aktiv i den ordning som jag sorterat den.
Har du valt att ligga på favorit 1 hela tiden så ska det fungera.

#1511

Postad 10 mars 2012 - 13:49

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Fick en bra deal från Boxer så får en BXR-HD nästa vecka. Hoppas den lirar på bra nu :) När kom senaste mjukvaran och finns en lista någonstans med dessa uppgraderingar och vad som är gjort?

#1512

Postad 10 mars 2012 - 14:57

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

När jag går in på epg så visar den alltid den lista jag har aktiv i den ordning som jag sorterat den.
Har du valt att ligga på favorit 1 hela tiden så ska det fungera.


Jag har skapat en Favorit 1 men problemet är just att när jag går in på epg:n så verkar den visa alla kanalerna - om jag går in i Opt+ så visar menyn detta:

TV
HDTV
Favorit 1

Valet TV verkar vara default. Finns det något sätt att sortera om valen under OPT+, eller att helt enkelt ta bort dem man inte vill ha kvar?

#1513

Postad 10 mars 2012 - 15:22

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

...så får en BXR-HD nästa vecka. När kom senaste mjukvaran och finns en lista någonstans med dessa uppgraderingar och vad som är gjort?

Humax har inte släppt några uppgraderingar av firmwaren för BXR-HD, utan det är den från 6 oktober 2010 som gäller.

#1514

Postad 10 mars 2012 - 15:54

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Humax har inte släppt några uppgraderingar av firmwaren för BXR-HD, utan det är den från 6 oktober 2010 som gäller.

Doh... Det kändes ju iofs så där.. Får hoppas den funkar OK då.

#1515

Postad 11 mars 2012 - 20:57

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Är det verkligen bara jag som inte kan få in Favoritlistan som default i EPG-n? Jag tycker mig ha provat allt. Jag har inget Boxerabonnemang så jag vill bara se de fria kanalerna i EPG-n. Någon som har nån idé?

#1516

Postad 12 mars 2012 - 12:02

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Är det verkligen bara jag som inte kan få in Favoritlistan som default i EPG-n? Jag tycker mig ha provat allt. Jag har inget Boxerabonnemang så jag vill bara se de fria kanalerna i EPG-n. Någon som har nån idé?


Du måste aktivera listan,när det är gjort visas den listan som default. Den visar så att säga "den sist använda listan" som default. Att aktivera listan gör du genom att välja ett program (annat än det du ser på) från din egen favoritlista.

#1517

Postad 12 mars 2012 - 14:01

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Du måste aktivera listan,när det är gjort visas den listan som default. Den visar så att säga "den sist använda listan" som default. Att aktivera listan gör du genom att välja ett program (annat än det du ser på) från din egen favoritlista.


Stort tack för hjälpen! Det är en gåta hur jag har lyckats lämna guiden kanske hundra gånger utan att en enda gång ha bytt till en annan kanal?! Ett av livets små mysterier...

Vad krävs för att man skall kunna styra tv-n från Boxens fjärr? Det hade varit praktiskt att i alla fall slippa byta fjärr för att slå av/på tv-n.

#1518

Postad 12 mars 2012 - 15:30

Beemer
  • Beemer
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Vad krävs för att man skall kunna styra tv-n från Boxens fjärr? Det hade varit praktiskt att i alla fall slippa byta fjärr för att slå av/på tv-n.


Lättast är att öppna instruktionsboken, där står det hur man programerar kontrollen och det finns en lista med koder och förhoppningvis finns just en kod som passar din TV ;)

Redigerat av Beemer, 12 mars 2012 - 15:31.


#1519

Postad 12 mars 2012 - 16:55

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Lättast är att öppna instruktionsboken, där står det hur man programerar kontrollen och det finns en lista med koder och förhoppningvis finns just en kod som passar din TV ;)


Ska man tvingas öppna instruktionsboken då lämnar jag då igen boxen ;)

#1520

Postad 12 mars 2012 - 20:36

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Stort tack för hjälpen! Det är en gåta hur jag har lyckats lämna guiden kanske hundra gånger utan att en enda gång ha bytt till en annan kanal?! Ett av livets små mysterier...


:) you´re welcome!

Redigerat av osvanberg, 12 mars 2012 - 20:36.


#1521

Postad 13 mars 2012 - 19:28

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Finns Boxer teknik kvar här alls?

Jag måste säga att jag är extremt besviken på bildkvaliteten på främst TV3HD och Kanal5HD efter kanalomläggningen med 5 HD-kanaler i mux 6. :(
SVT1HD och i viss mån även TV4HD håller fortfarande bra bildkvalitet med klar skillnad mellan SD-kanalen och HD-kanalen. För TV3 och Kanal5 är skillnaden ytterst liten. :(

Som det är nu så är det 5 HD-kanaler i mux 6 och 3 i mux 7. Finns det några planer på att åter jämna ut det till 4-4?

#1522

Postad 13 mars 2012 - 20:46

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Precis kopplat in boxen. Dock inte fått nya programkortet så får bara in SVT HD just nu. Märkte dock att signalstyrka/kvalite mätarna visar lite över hälften på SVT HD medans det på vanliga kanaler är fullt ös. Ska det vara så? Jag bor extremt nära masten kan tilläggas och man slog på HD i den för ca 1 vecka sedan.

Tvingat den till 720p med. Hur gör ni andra?

Redigerat av Drobbo, 13 mars 2012 - 20:47.


#1523

Postad 13 mars 2012 - 22:02

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Signalstyrkan kan vara lite lägre då alla masters HD-muxar inte sänder med full effekt.
Skall vara fixat till i sommar. Kvalitetsvärdet borde dock vara närmare 100%.

En granne hade skaffat sig en Humax, det visade sig att den seden någon månad varit inställd på 576i. Det är mycket folket måste lära sig.

Vilket värde man skall välja 720p eller 1080i beror på din TV, välj det som ger bäst bild.

#1524

Postad 14 mars 2012 - 19:47

Evoleus
  • Evoleus
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Vill bara kolla med alla här som hade problem efter omläggningen den 21/2, har allt ordnat upp sig för er?

Jag har fortfarande ingen EPG på SVT1HD, SVT2HD och TV4HD och sen ca 2 veckor tillbaka har SVT2HD blivit otittbar då ljudet ligger typ 10-20 sekunder efter och bilden går i slowmotion med jämna mellanrum.

Har varit i kontakt med både Boxer och Teracom men det verkar ju lönlöst.

Jag kör mot Vislanda Nydala masten.

//Peter

#1525

Postad 14 mars 2012 - 21:38

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Vill bara kolla med alla här som hade problem efter omläggningen den 21/2, har allt ordnat upp sig för er?

Jag har fortfarande ingen EPG på SVT1HD, SVT2HD och TV4HD och sen ca 2 veckor tillbaka har SVT2HD blivit otittbar då ljudet ligger typ 10-20 sekunder efter och bilden går i slowmotion med jämna mellanrum.

Har varit i kontakt med både Boxer och Teracom men det verkar ju lönlöst.

Jag kör mot Vislanda Nydala masten.

//Peter


Jag har oxå problem med EPGn Evoleus. Kör även mot Vislanda Nydala masten. Känns som att detta måste vara ett problem som Teracom är "skyldiga" till. Vet inte var Boxer möjligen skulle kunna gjort som skulle orsaka fel i EPGn?
Är det någon som har EPG på HD-versionerna av SVT 1, SVT 2 och TV4?

#1526

Postad 14 mars 2012 - 21:42

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Jag har oxå problem med EPGn Evoleus. Kör även mot Vislanda Nydala masten. Känns som att detta måste vara ett problem som Teracom är "skyldiga" till. Vet inte var Boxer möjligen skulle kunna gjort som skulle orsaka fel i EPGn?
Är det någon som har EPG på HD-versionerna av SVT 1, SVT 2 och TV4?

EPG=TV-Guide? I så fall ja, det har jag på HD-kanalerna precis som alla andra kanaler. Kan det vara era programkort?

Redigerat av Drobbo, 14 mars 2012 - 21:42.


#1527

Postad 14 mars 2012 - 22:10

Evoleus
  • Evoleus
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Jag har oxå problem med EPGn Evoleus. Kör även mot Vislanda Nydala masten. Känns som att detta måste vara ett problem som Teracom är "skyldiga" till. Vet inte var Boxer möjligen skulle kunna gjort som skulle orsaka fel i EPGn?
Är det någon som har EPG på HD-versionerna av SVT 1, SVT 2 och TV4?


Jag har felanmält till Teracom tre gånger men det händer inget, hur fungerar SVT2HD för dig?

#1528

Postad 15 mars 2012 - 09:19

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Jag har också EPG=TV-guide när det gäller min mast (Grimetonmasten Varberg). Det skiljer inget mellan HD och SD kanaler. Men jag får alltid vänta en liten stund efter jag startat boxen så den fyller på den.

Redigerat av jln, 15 mars 2012 - 09:20.


#1529

Postad 15 mars 2012 - 10:38

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Är det någon som har EPG på HD-versionerna av SVT 1, SVT 2 och TV4?


Jag har skrivit om detta många gånger, jag har oxå problem med EPG:n för SVT1/2HD + TV4HD sedan omläggningen 21/2.
Första veckan hade jag ingen EPG alls på just dessa tre kanaler, efter en vecka fick jag EPG-data i 3 dar framåt.
Så är det fortfarande. ALLA andra kanaler har jag 7 dar löpande på. Men endast 3 dar på dessa alltså.

Har felanmält till Boxer 3 ggr och 1 ggr till Teracom. Men de verkar inte fatta/eller veta/eller göra ett smack!
Jag tar bilden från Västerås-sändaren.

(har inga bildmässiga eller ljudmässiga problem med SVT2HD).

Redigerat av osvanberg, 15 mars 2012 - 10:38.


#1530

Postad 15 mars 2012 - 11:22

Frestar
  • Frestar
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har samma problem. Max 3 dagar epg på 1:an 2:an och 4:an i hd. Bor i trollhättan.

#1531

Postad 15 mars 2012 - 12:43

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Har också problem med epg på svt1& 2 och tv4 hd max tre dagar. kör mot finnvedens sändaren.

#1532

Postad 15 mars 2012 - 14:20

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Hmm.....hoppas de får arslet ur vagnen och åtgärdar EPG-strulet.
Bevisligen är det ett vida spritt problem.

Redigerat av osvanberg, 15 mars 2012 - 14:20.


#1533

Postad 15 mars 2012 - 14:41

Unregisteredcb3b891b
  • Unregisteredcb3b891b
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Brudaremossen Göteborg visar också endast 3 dagar EPG för SVT1 HD och SVT2 HD,
efter muxändringen.

#1534

Postad 15 mars 2012 - 15:44

frk gas
  • frk gas
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Även här i norrland...Vännäsmasten så har vi bara 3 dar frammåt på 1,2 och 4 .Trist. Inspelnigarna tappar ju info och står bara listade som kanal nr.
Använder bara timer eftersom serieinspelning strular ofta.

#1535

Postad 15 mars 2012 - 16:09

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
ett svar från boxers sida på facebook.


"Vi håller även på med ett uppgraderings- och renoveringsarbete i nätet som påverkar EPG-tjänsten på HD-kanalerna samt TV3 och Kanal5. Under denna period kommer det dessvärre enbart finnas fyra dagars EPG-information på dessa kanaler. Vi återkommer när arbetet är slutfört och beklagar de problem som det kan medföra!
Mvh Emma L.
"

#1536

Postad 15 mars 2012 - 17:29

duSStin
  • duSStin
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
..är detta allmäna babbel om master od verkligen relaterat till humaxen ?

#1537

Postad 15 mars 2012 - 18:02

Evoleus
  • Evoleus
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag har ingen EPG alls på SVT1HD, SVT2HD och TV4HD och har inte haft sen omläggningen. Skönt att veta att man inte är ensam om problemet dock verkar jag vara ensam om att ha problem med SVT2HD.

#1538

Postad 15 mars 2012 - 18:28

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Jag har överhuvudtaget ingen mottagning alls på mux 6, dvs SVT1+2 HD, TV3 HD, TV4 HD och Kanal5 HD sedan i morse.. Fungerade klockrent igår kväll men sedan i morse säger boxen (BXR-HD+) bara "Mottagaren tar inte emot signal eller så är signalen för svag" på dessa kanaler, övriga muxar och kanaler (inkl HD-kanalerna på mux 7) fungerar utan problem. Tar emot sändningarna från masten i Örebro/Lockhyttan.

Någon annan som är drabbad av detta (i Örebro då främst) eller är det bara hos mig det plötsligt är fel?

#1539

Postad 15 mars 2012 - 18:42

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Finns det ingen specifik tråd för alla dessa diskussioner som rör mottagningar, boxer osv? Väldigt mycket muxar nu och lite Humax kan jag tycka.. :huh:

#1540

Postad 16 mars 2012 - 08:56

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Hur tar man bort ett inlägg:)

Redigerat av Unregistereddceea937, 16 mars 2012 - 15:22.


#1541

Postad 16 mars 2012 - 09:10

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

..är detta allmäna babbel om master od verkligen relaterat till humaxen ?

Ja svara jag på din fråga, kan ju vara min box som är trasig, nu vet jag att det inte är så.

Finns det ingen specifik tråd för alla dessa diskussioner som rör mottagningar, boxer osv? Väldigt mycket muxar nu och lite Humax kan jag tycka.. :huh:

Nej svara jag. Har du hittat en tråd om antenner och muxar.

Det blir svårt att klaga på en sak som alla vet om. tex textningen på canal+ serie som är i osynk mesta av tiden.
Nu kan inte jag klaga så värst mycket på det, för jag har inte canal+ längre pga det. och från boxer teknik är det tyst ifrån. ringer man boxers kundkänst så existera inte problemet senast jag pratade med dom.....

Redigerat av Unregistereddceea937, 16 mars 2012 - 09:12.


#1542

Postad 16 mars 2012 - 10:03

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

ett svar från boxers sida på facebook.


"Vi håller även på med ett uppgraderings- och renoveringsarbete i nätet som påverkar EPG-tjänsten på HD-kanalerna samt TV3 och Kanal5. Under denna period kommer det dessvärre enbart finnas fyra dagars EPG-information på dessa kanaler. Vi återkommer när arbetet är slutfört och beklagar de problem som det kan medföra!
Mvh Emma L.
"


Ofan de "erkänner" problemet nu. Kalas, tack för infon maruder100!

#1543

Postad 16 mars 2012 - 15:37

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Ofan de "erkänner" problemet nu. Kalas, tack för infon maruder100!

Tyvärr är väl inte det som att det fixas inom snar fram tid,

#1544

Postad 16 mars 2012 - 17:47

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Tyvärr är väl inte det som att det fixas inom snar fram tid,


Sant.....men ett bra "steg 1". Utan det lär det ju aldrig bli av :P

#1545

Postad 16 mars 2012 - 20:34

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag fick min box idag. HD+ 500 gb. men Illa till besvikelse är det massa rosa prickar som blinkar! Varför? Det har det aldrig varit förut. Är det dålig hdmi kabel? antennkabel? För tvn (lcd 40 samsung) kan väl inte vara sönder? Rosa prickarna syns när det är mörk bild..

Sen undrar om jag skall ha 720p eller 1080i?
Och en sista fråga, trodde man skulle kunna ex se på Youtube eller så? Var väl jag som fattat fel..

Mvh

#1546

Postad 16 mars 2012 - 20:42

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

Jag fick min box idag. HD+ 500 gb. men Illa till besvikelse är det massa rosa prickar som blinkar! Varför? Det har det aldrig varit förut. Är det dålig hdmi kabel? antennkabel? För tvn (lcd 40 samsung) kan väl inte vara sönder? Rosa prickarna syns när det är mörk bild..

Sen undrar om jag skall ha 720p eller 1080i?
Och en sista fråga, trodde man skulle kunna ex se på Youtube eller så? Var väl jag som fattat fel..

Mvh

Rosa prickar? Du vet väl om du hade det innan boxen anslöts?

Mig veterligen sänder inga TV-program i 1080i så jag kör 720p på allt. Men kan ha fel..

Youtube=nej.

#1547

Postad 16 mars 2012 - 22:41

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
estrellos samt Drobbo.

Se mitt svar till Drobbo #1523. Beroende av vilken TV som man kopplar till måste den mottagna signalen skalas upp, om boxen eller TV-en är bäst på detta kan variera.
Några rosa prickar skall det naturligtvis inte vara. Testa med annan kabel samt mot annan TV.

#1548

Postad 17 mars 2012 - 10:08

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Och en sista fråga, trodde man skulle kunna ex se på Youtube eller så? Var väl jag som fattat fel..

Mvh


Var står det att du har Youtube?

Redigerat av sanningen, 17 mars 2012 - 10:08.


#1549

Postad 17 mars 2012 - 18:13

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Nu har jag inga rosa blinkande prickar längre! Bytte HDMI kabel..

sanningen: Jag har inte Youtube. Trodde som sagt att det var en funktion som fanns med i boxen..

En sista fråga.. Vad betyder VA?

#1550

Postad 17 mars 2012 - 19:04

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Vad betyder VA?


att det är betalkanal (ej frikanal)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.