Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Snyggaste lampan

84 svar i tråden
Bsweden Kumulus 120 (Pendlar) 0 0 (0) 62 000:-
Globen Nystan XL (Pendlar) 0 0 (0) 1 360:-
Philips LivingColors Mini 69122 (Bordslampor) 6 6,67 (3) 539:-

Skickat 08 februari 2006 - 16:08

Jag har gått och blivit en torsk på lampor :)

Jag vill se bilder på annorlunda och snygga lampor som man kan köpa, nästa köp kommer nog att bli en Foscarini Bubble lampa (är med i filmen The Island)

Postad bild
ska isåfall ha den i vitt)

Skickat 08 februari 2006 - 20:56

• kolon
  • Användare

• 151 inlägg
Det här med smak är ju en svår grej, men jag själv torskade på denna lampan:
Bifogad fil  Norm_69_a_221x.jpg   6,95K   15 Antal nedladdningar

Var tvungen att köpa en o ha som kökslampa. :)

Skickat 09 februari 2006 - 04:20

Flos gör ju sjukt snygga lampor, men liiiite dyra för min plånbok....några av mina favoriter
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Sedan finns ju en taklampa som jag är sugen på, som görs av Moooi (lite sunkig bild bara)
Postad bild

Sen , som sagt, gör ju Foscarini ruskigt coola lampor. Här ett till exempel.
Postad bild

Skickat 09 februari 2006 - 11:51

....aaaaa
snygg!

Bifogade fil(er)

Skickat 09 februari 2006 - 12:38

Gillar lampor i retro-stil.

Danska Le Klint är klassiska :D
Bifogad fil  leklint1.jpg   10,48K   16 Antal nedladdningar

Dessa glasblock med LED från Advanced Research finns även i andra färger samt ofärgade.
Bifogad fil  lofoten.jpg   58,67K   13 Antal nedladdningar
Bifogad fil  lofoten2.jpg   59,15K   7 Antal nedladdningar

Skickat 09 februari 2006 - 14:35

oceana från modiss är riktigt fin.

Postad bild
Postad bild

även carmen från samma tillverkarre är grym.

Postad bild
Postad bild

Skickat 09 februari 2006 - 17:51

Var hittar man Modiss lampor? Den där Carmen var riktigt snygg. Letar efter nått liknande till våran matsal.

Är märket tyskt? Hittade en tysk hemsida, men där stod det inte mycket (som vanligt med "design"-företags hemsidor :D )

-edit-
Såg nu att de är spanska. Dock funkar den sidan inte mycket bättre. Viktigare med Flash än funktion.

Det här inlägget har ändrats av LewisX 09 februari 2006 - 17:59

Skickat 09 februari 2006 - 17:54

gregge Feb 9 2006, 11:51 skrev:

....aaaaa
snygg!

<{POST_SNAPBACK}>

ugh, 80-tal :D

Skickat 09 februari 2006 - 17:58

LewisX Feb 9 2006, 17:51 skrev:

Var hittar man Modiss lampor? Den där Carmen var riktigt snygg. Letar efter nått liknande till våran matsal.

Är märket tyskt? Hittade en tysk hemsida, men där stod det inte mycket (som vanligt med "design"-företags hemsidor :D )

<{POST_SNAPBACK}>

Modiss är Spanskt har jag för mig.

http://www.modiss.com/ - ingen bra hemsida drekt men ladda hem katalogen i pdf format och kolla vad dom har.

Finns ett par återförsäljare i sverige, återkommer med vilka.

EDIT:

Vet att Inredningsgalleriet här i Helsingborg har lite Modiss lampor.

Vet att det finns på fler ställen i Sverige, återkommer.

Det här inlägget har ändrats av benghan 09 februari 2006 - 18:03

Skickat 09 februari 2006 - 22:08

syster johan Feb 9 2006, 05:20 skrev:

Flos gör ju sjukt snygga lampor, men liiiite dyra för min plånbok....några av mina favoriter
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Sedan finns ju en taklampa som jag är sugen på, som görs av Moooi (lite sunkig bild bara)
Postad bild

Sen , som sagt, gör ju Foscarini ruskigt coola lampor. Här ett till exempel.
Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

:D :lol: :lol: :lol:
Vi verkar ha liknande smak :lol:
Jag har Arco, en Random light (modell mellanstor) och jag har varit väldigt nära att köpt den rosa/lila supernovan.....

Skickat 09 februari 2006 - 22:50

Postad bild

Kotten från Louis Poulsen är nog min absoluta favorit. Synd att den går lös på 41.000:- bara.

Skickat 09 februari 2006 - 23:43

weezer Feb 9 2006, 22:50 skrev:

Postad bild

Kotten från Louis Poulsen är nog min absoluta favorit. Synd att den går lös på 41.000:- bara.

<{POST_SNAPBACK}>

Har för mig att dem satte in ett gäng sånna i det nya kårhuset på skolan. Ser faktiskt ganska maffigt ut, men det är ju inget man har hemma - dem är väldigt stora.

//Loofy

Skickat 10 februari 2006 - 00:13

De är roligt med folk som har bra smak...hehe... eller hur kalvbräss :) :)
Som du säger supernovan är riktigt snygg, men den ska som sagt vara lila inte vit. Men dom är ju som duktiga på att ta betalt dom där spaghetti snubbarna ,tror den stora gick lös på 13-14 tusen. En fråga Kalvbräss? Köpte du dina lampor online? Och i så fall var då? Tänkte om man kunde komma undan lite billigare, tänkte främst på random light lampan.

Skickat 10 februari 2006 - 20:36

syster johan Feb 10 2006, 01:13 skrev:

De är roligt med folk som har bra smak...hehe... eller hur kalvbräss ;)  :P
Som du säger supernovan är riktigt snygg, men den ska som sagt vara lila inte vit. Men dom är ju som duktiga på att ta betalt dom där spaghetti snubbarna ,tror den stora gick lös på 13-14 tusen. En fråga Kalvbräss? Köpte du dina lampor online? Och i så fall var då? Tänkte om man kunde komma undan lite billigare, tänkte främst på random light lampan.

<{POST_SNAPBACK}>

Visst är det roligt med lampor B)

Arcon fyndade jag i en butik som hade 20% på hela sortimentet och de hade inte uppdaterat priserna, det är nog 4 år sedan så jag tror jag gav 7900:- :)
Random light köpte jag från Asplund och fick den uppleverad till Umeå på en dag två dar före julafton som en gemensam present till mig och min sambo....så det blev ju inte ngn superdeal men ruggig service från Asplund. Tips är dock att den största modellen inte går in i en vanlig lägenhet och att mellanmodellen inte går in genom standardrumsdörrkarmar (fick jag inse :)

Supernovan ligger väl "bara" på 8-9000:- i de utförande som är lackade.Annars kan du köpte snorbilliga kopior om du befinner dig i Bangkok.

Annars är jag riktigt nöjd med Diabolon som hänger ovanför matbordet :)

Hoppas att jag hittar nåt nytt roligt då jag ska på furniture fair på söndag.

Skickat 10 februari 2006 - 21:21

Postad bild
Postad bild

Finns att köpa här: http://www.materialise.com/MADE/main_ENG.html men är väldigt dyra tyvärr...

Skickat 11 februari 2006 - 18:54

padda Feb 9 2006, 17:54 skrev:

gregge Feb 9 2006, 11:51 skrev:

....aaaaa
snygg!

<{POST_SNAPBACK}>

ugh, 80-tal :)

<{POST_SNAPBACK}>

PS..Pistillino 60 tal...orginal :-)

Skickat 12 februari 2006 - 02:45

Hehe, ser ut som ett virus :)

Postad bild

Skickat 13 februari 2006 - 15:06

Det fanns visst ett gediget lamp-gäng här, underbart att se att man inte är ensamen :angry:

Jag har nu hittat Foscarini The bubble i en tysk butik som ligger ca 1500:- under normalt pris i sueco plus att frakten då ingår (gratis shiiping till hela världen), vilket jag tycker är ett litet klipp.

Dom har ett gäng Foscarini lampor, http://stores.ebay.com/NOSTRAFORMA

Jag kommer att köpa the bubble därifrån, så om ingen annan hinner före eller har handlat där innan kommer jag att lägga en lite recension om hur det går/gick.

Skickat 14 februari 2006 - 18:49

• srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
Tips på snygga uppåtriktade vägglampor?....gärna ribbade trämaterial men annat går bra...

Skickat 14 februari 2006 - 21:55

lando Feb 13 2006, 16:06 skrev:

Det fanns visst ett gediget lamp-gäng här, underbart att se att man inte är ensamen :P

Jag har nu hittat Foscarini The bubble i en tysk butik som ligger ca 1500:- under normalt pris i sueco plus att frakten då ingår (gratis shiiping till hela världen), vilket jag tycker är ett litet klipp.

Jag kommer att köpa the bubble därifrån, så om ingen annan hinner före eller har handlat där innan kommer jag att lägga en lite recension om hur det går/gick.

<{POST_SNAPBACK}>

Hallå Lando!

Jag såg en "the bubble" på NK heminredning, dock inte i helvitt utan creméfärgade men priset låg på 3380:- om jag inte såg helt fel ;) . Den låg i vid det lilla rummet som är längst in till vänster i butiken.

Dom tog 8200:- eller liknande för den lila/rosa supernovan så jag var inte helt fel ute.
Visst gör Foscarini snygga lampor- sitter på en helvit orbital själv :lol:
Ska lägga in lite info om lampor på möbelmässan men de svarta Random light var grymma live....

Skickat 15 februari 2006 - 15:25

kalvbräss Feb 14 2006, 21:55 skrev:

lando Feb 13 2006, 16:06 skrev:

Det fanns visst ett gediget lamp-gäng här, underbart att se att man inte är ensamen :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hallå Lando!

Jag såg en "the bubble" på NK heminredning, dock inte i helvitt utan creméfärgade men priset låg på 3380:- om jag inte såg helt fel ;) . Den låg i vid det lilla rummet som är längst in till vänster i butiken.

Dom tog 8200:- eller liknande för den lila/rosa supernovan så jag var inte helt fel ute.
Visst gör Foscarini snygga lampor- sitter på en helvit orbital själv :lol:
Ska lägga in lite info om lampor på möbelmässan men de svarta Random light var grymma live....

<{POST_SNAPBACK}>

HUGA! Det var ett jäkla bra pris, men nu vill jag iofs ha den i vitt och dessutom så bor jag i Helsingborg, lat som man är så åker jag inte till huvudstan för en lampa :D

Men tack för tipset.

Skickat 16 februari 2006 - 03:47

Osså har man ju haft datorn på lagning....doh :)

Har lite mera frågor till dä kalvbräss. Vad betalade du för din random light..om man får fråga = (small version - jag antog att de var den med tanke på storleksproblemen) Du får gärna berätta hur du gick till väga med att köpa den via Asplunds om de blev nåt problem eller. :ph34r:

Väntar med spänning på din inside info angående mässan :P

Skickat 18 februari 2006 - 00:24

syster johan Feb 16 2006, 04:47 skrev:

Osså har man ju haft datorn på lagning....doh :P

Har lite mera frågor till dä kalvbräss. Vad betalade du för din random light..om man får fråga = (small version - jag antog att de var den med tanke på storleksproblemen) Du får gärna berätta hur du gick till väga med att köpa den via Asplunds om de blev nåt problem eller. :lol:

Väntar med spänning på din inside info angående mässan :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte var tydlig så har jag mellanstorleken, den hamnade däremot i vardagsrummet ist. för i sovrummet pga av ovannämda problem. Jag gav 7200:-. Det var absolut inga problem med asplund(telefon), i mitt tycke en av sveriges trevligaste möbelbutiker, att leverera på en dag funkade utmärkt. Om detta gjorde den dyrare ska jag låta vara osagt men de har väl blivit dyrare och dyrare ju populärare de blivit....moooi alltså :blink:.Jag har haft problem med en mutter som sitter som berg men jag pratade med asplundmichael och de kommer att skicka upp en ny så det blir korrekt :huh:
Satsa på en svart om den passar in i ditt hem för den var ruggig. Skulle gärna slänga in en random chair av samma designer men vet inte vart jag ska få plats.
Fråga bara på.......

Skickat 18 februari 2006 - 06:07

Jag och min fru älskar lampor.
En av favoriterna vi har hemma är denna:
Postad bild
Här är en bild från vårt hem, inte speciellt bra men ni ser den lilla lampan där fram.
Taklampan är även den go, inbyggd dimmer. Bara att hålla i lampan sedan släpper man när belysningen är som man vill ha den:
http://www.component..._1129644020.jpg

Det här inlägget har ändrats av Holmgren 18 februari 2006 - 06:13

Skickat 19 februari 2006 - 18:03

Köpte första lampan till min nya lägenhet.
Blev en lampa av foscarini, "Lenin Table Lamp

Postad bild

Det här inlägget har ändrats av freeman 27 mars 2008 - 22:02

Skickat 27 mars 2008 - 22:32

Jag har denna i mitt kök, fast än så länge är det väldigt få som gillat den förutom jag själv...
Bifogad fil  bigoli.jpg   28,8K   8 Antal nedladdningar

Skickat 27 mars 2008 - 23:02

• taku
  • Wannabe

• 49 inlägg
Jag köpte en väldigt mysig lampa vid namn "Philips Living Colours" för ett par veckor sedan och jag är väldigt nöjd. Med fjärkontrollen kan jag enkelt välja vilken färg som helst och hur stark kontrast jag vill ha på färgen. Lampan ger verkligen en otroligt mustig atmosfär. Själva lampan i sig kunde dock haft lite mjukare design..

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Skickat 27 mars 2008 - 23:07

• jimel
  • Mästare

• 2 889 inlägg
Grymt snygga lampor i denna tråd, synd att dom kostar lite väl mycket bara.

taku: vart hittade du dendär lampan och vad kostade den?

Skickat 28 mars 2008 - 08:20

• taku
  • Wannabe

• 49 inlägg

jimel Mar 27 2008, 23:07 skrev:

Jag köpte lampan på ebay.co.uk. Tror shop:en/säljaren hette "Pixmania" eller något liknande och var lokerad i England, vilket var bra eftersom frakten inte gick på alls mycket.

Tror lampan gick på runt 1300kr totalt (vilket är helt okej, normal pris på lampan är nämligen 1000kr).

Skickat 28 mars 2008 - 17:57

taku Mar 28 2008, 08:20 skrev:

jimel Mar 27 2008, 23:07 skrev:

Jag köpte lampan på ebay.co.uk. Tror shop:en/säljaren hette "Pixmania" eller något liknande och var lokerad i England, vilket var bra eftersom frakten inte gick på alls mycket.

Tror lampan gick på runt 1300kr totalt (vilket är helt okej, normal pris på lampan är nämligen 1000kr).

Du måste ju givetvis lägga upp bilder på lampan så vi får se hur den lyser :huh:

Det här inlägget har ändrats av Dreadlock 03 januari 2009 - 10:18

Skickat 28 mars 2008 - 20:44

taku: En såndär vill jag ha!

Skickat 28 mars 2008 - 23:05

Var hittar man en Philips Living color lampa (på nätet eller i Sthlm)? Verkar inte säljas någonstans, dåliga på att göra reklam är de i alla fall eller så är min google-fu svag.

Skickat 05 april 2008 - 21:56

M4rvin Mar 29 2008, 00:05 skrev:

Var hittar man en Philips Living color lampa (på nätet eller i Sthlm)? Verkar inte säljas någonstans, dåliga på att göra reklam är de i alla fall eller så är min google-fu svag.

Irriterande det är när företagen inte släpper sina prylar överallt. Men skam den som ger sig :) Jag beställde en nyss från
www.conradelectronic.de. De blev inte jättebilligt men jag skulle ha en. Prislappen hamnade på ca 1650SEK

Såhär ungefär:
Lampa 149EUR
Postförskottsavgift 5EUR
Frakt 19.95EUR

Leveranstid 1-2v

Det här inlägget har ändrats av dreier 05 april 2008 - 22:02

Skickat 05 april 2008 - 23:02

dreier Apr 5 2008, 22:56 skrev:

Irriterande det är när företagen inte släpper sina prylar överallt. Men skam den som ger sig :D Jag beställde en nyss från
www.conradelectronic.de. De blev inte jättebilligt men jag skulle ha en. Prislappen hamnade på ca 1650SEK

Såhär ungefär:
Lampa 149EUR
Postförskottsavgift 5EUR
Frakt 19.95EUR

Leveranstid 1-2v

Så glömmer du inte att lägga upp bilder på lampan sen när du fått hem den :)

Det här inlägget har ändrats av Dreadlock 03 januari 2009 - 10:18

Skickat 06 april 2008 - 09:44

dreier Apr 5 2008, 21:56 skrev:

Irriterande det är när företagen inte släpper sina prylar överallt. Men skam den som ger sig :D Jag beställde en nyss från

Såhär ungefär:
Lampa 149EUR
Postförskottsavgift 5EUR
Frakt 19.95EUR

Leveranstid 1-2v

Ingen som kan importera ett gäng? :) Jag vill ha en! Säg till när du fått den & om det gått bra!

Skickat 06 april 2008 - 11:30

Kul tråd!
Själv köpte jag precis denna:
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Och dessa 3 i olika storlekar till köksbordet:
Postad bild

Skickat 06 april 2008 - 14:08

Irriterande det är när företagen inte släpper sina prylar överallt. Men skam den som ger sig :) Jag beställde en nyss från

Såhär ungefär:
Lampa 149EUR
Postförskottsavgift 5EUR
Frakt 19.95EUR

Leveranstid 1-2v

www.ebay.co.uk <-- pixmania har dom för ett totalt pris inkl frakt på 1400kr.

Skickat 06 april 2008 - 18:30

Matte75: Absolut gör jag de... E iväg o jobbar o kommer inte hem förrän den 1:a Maj dock :)

capzyL: Jag såg de här i tråden innan men jag ville inte ha en med engelsk kontakt på. Kunde inte hitta någon info om det men jag ville inte chansa.

Skickat 06 april 2008 - 19:18

dreier Apr 6 2008, 19:30 skrev:

Matte75: Absolut gör jag de... E iväg o jobbar o kommer inte hem förrän den 1:a Maj dock :)

capzyL: Jag såg de här i tråden innan men jag ville inte ha en med engelsk kontakt på. Kunde inte hitta någon info om det men jag ville inte chansa.

GAH! Har jag inte ens tänkt på, får hoppas att dom har olika modeller.

Taku, vad är det för typ av kontakt på din? Den var ju från Pixmania

Skickat 06 april 2008 - 22:01

Såhär ungefär:
Lampa 149EUR
Postförskottsavgift 5EUR
Frakt 19.95EUR

Leveranstid 1-2v
Lampan finns annars att beställa på TBH:
http://www.tbh.se/index.asp?id=8&kat_i...p;prod_id=37434

Skickat 07 april 2008 - 07:44

• taku
  • Wannabe

• 49 inlägg

capzyL Apr 6 2008, 20:18 skrev:

dreier Apr 6 2008, 19:30 skrev:

GAH! Har jag inte ens tänkt på, får hoppas att dom har olika modeller.

Taku, vad är det för typ av kontakt på din? Den var ju från Pixmania

Är UK-kontakter kompatibla i Sverige? För jag verkar ha fått en helt vanlig svensk standardkontakt..

Edit: Antar att jag får försöka ta lite bilder på lampan i veckan om jag hinner men den enda kameran jag har är min mobiltelefon så det känns ju inte så superpepp.

Det här inlägget har ändrats av taku 07 april 2008 - 08:13

Skickat 07 april 2008 - 22:00

team7 har denna lampan.
mkt snyggare i verkligheten än vad man kan se med min mobilkamera.

gjord i valnöt

Bifogade fil(er)

Skickat 22 juli 2008 - 11:02

Hej

Skriver nu mitt första inlägg!! Var inne och letade roliga lampor och fann denna tråden. Såg att man sökte återförsäljare av modiss lampor och jag har hittat en butik i Helsingborg. Ojco Custom Style & Installation. Spännande butik när man är inne på inredning och ljud attiraljer. Butiken erbjuder konsultation och hjälp vid inbygge av högtalare och annan elektronik och säljer samtidigt möbler, lampor, hifi, plasma och lcd. Roligt för både mig och min man.

Skickat 24 juli 2008 - 12:54

Här snackar vi nice lampor, av Philippe Starck

Bifogade fil(er)

Skickat 24 juli 2008 - 14:26

versusrev Jul 24 2008, 13:54 skrev:

Här snackar vi nice lampor, av Philippe Starck

inte dåliga,dock lite speciella,det krävs att man har en inredning som matchar,

vart köper man en sån?
hur mycket kostar dom?

Skickat 24 juli 2008 - 14:40

Lakristomte Jul 24 2008, 15:26 skrev:

inte dåliga,dock lite speciella,det krävs att man har en inredning som matchar,

vart köper man en sån?
hur mycket kostar dom?

På www.furnish.se eller på NK om de inte är slut. Pistolen kostar 10 422 och AKn 18 919. Sen finns det ju en M16 också, för 28 058 kr. Till en början såldes pistolen för 6 000 kr, men nu har de höjt priset.

Har inredning i rött och guld och en sån där kalashnikov skulle inte sitta fel :unsure:

Bifogade fil(er)

Skickat 24 juli 2008 - 23:09

versusrev Jul 24 2008, 15:40 skrev:

På www.furnish.se eller på NK om de inte är slut. Pistolen kostar 10 422 och AKn 18 919. Sen finns det ju en M16 också, för 28 058 kr. Till en början såldes pistolen för 6 000 kr, men nu har de höjt priset.

Har inredning i rött och guld och en sån där kalashnikov skulle inte sitta fel ;)

Jag har kollat på den där lampan.. speciellt med ak:n, den är riktigt schysst!! dock så hamnar den lite utanför min budget :unsure: En sak de kunde ha gjort bättre är ju att de kunde haft knappen på avtryckaren, ser fattigt ut med en dosa bredvid...

Skickat 29 juli 2008 - 10:04

Lite blandade som är rätt sjyssta :)

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Skickat 29 juli 2008 - 13:31

• Mahti
  • Beroende

• 1 340 inlägg
Jag antar och hoppas att man kan stänga av ljuset på Philips Living Colours fjärkontroll?

Vilka andra funktioner finns? Finns tex timer?

Skickat 26 augusti 2008 - 02:56

Älskar min lampa av "skumplast" jag hittade hos den lokala elhandlaren i början av sommaren.
Bild finns i galleriet! :blink:

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • På sin plats!
    MrLelle
    2013-06-18 23:27:56
  • Moddnig klar..
    MrLelle
    2013-06-18 23:24:51
  • Dil socklar klara!
    MrLelle
    2013-06-18 23:18:55
  • Demontering Op-amp NE5534!
    MrLelle
    2013-06-18 23:13:16
  • Bytt på ingångsidan!
    MrLelle
    2013-06-18 23:07:10
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.