Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"TV-Spels Projektor"

22 svar i tråden

Skickat 12 februari 2012 - 00:22

Hejsan,

Har kikat runt ett tag nu på projektorer i prisklassen 10-15k. Jag hade fastnat och i princip bestämt mig för en Epson EH-TW6000. Men så läste jag omdömena på prisjakt och en av de som givit sitt omdöme hade lämnat tillbaka sig pga att det laggade när han spelade. Inget kul omdöme när jag vill ha en projj dels för att spela på/med.

Jag undrar om där finns någon som kan rekommendera en grym projj i den prisklass (om det finns), skulle vara evigt tacksam.

/ en nybörjare

Skickat 12 februari 2012 - 00:24

Är 3D ett krav? annars så finns Epson EH-TW3200 som är kanon proje för sitt pris :)

Skickat 12 februari 2012 - 00:34

3D är väll inget direkt krav, så länge projektorn klarar av spel och har en bra bildkvalité. :-)

Skickat 12 februari 2012 - 00:41

Då kan verkligen den vara nåt att kolla upp för dig :) Har föregångaren till den just nu hehe en Epson EH-TW2900 och den är jag grymt nöjd med :) Dock kommer de hem en TW9000 i veckan så min trokänare får väll stå o samla damm tills jag hittar nån rolig användning av den igen hehe uppgraderings djävulen slår till ibland ;)

Skickat 12 februari 2012 - 05:46

Visa inläggPublicityinc 12 februari 2012 - 00:22 skrev:

Hejsan,

Har kikat runt ett tag nu på projektorer i prisklassen 10-15k. Jag hade fastnat och i princip bestämt mig för en Epson EH-TW6000. Men så läste jag omdömena på prisjakt och en av de som givit sitt omdöme hade lämnat tillbaka sig pga att det laggade när han spelade. Inget kul omdöme när jag vill ha en projj dels för att spela på/med.

Jag undrar om där finns någon som kan rekommendera en grym projj i den prisklass (om det finns), skulle vara evigt tacksam.

/ en nybörjare
Detta kan vara intressant; http://www.avsforum....d.php?t=1377652

Du har iofs redan kommit på det, men ändå, läsa lite mer ;)

Det här inlägget har ändrats av Kroem 12 februari 2012 - 05:46

Skickat 12 februari 2012 - 05:52

Kan en projektor verkligen lagga?

Skickat 12 februari 2012 - 06:13

Pratar inte om samma "lagg" som man upplever pga. t.ex. bristande prestanda i en dator. Såklart ;)

Det kan "lagga" iom att bilden som kommer in inte kommer ut lika snabbt på olika modeller. Väldigt enkelt uppritat då.

Skickat 12 februari 2012 - 06:26

Testa att koppla en dator till projen. Rör markören fram och tillbaka. Laggar det så blir jag förvånad om det är projektorn som orsakar lagget. Min magkänsla säger att det är spelmaskinen som orsakar lagget snarare än projektorn. Kanske lagget beror på hastigheten inuti spelmaskinen kontra spelkontrollen?

Skickat 12 februari 2012 - 06:34

Jag vet inte vem det är riktat till, men jag tror nog att dom som anmärkt på lapp i projektorer redan kört spel på konsolen med en annan monitor. Jag tyckte testerna var intressanta, jag har inte provat/sett nåt själv.

Jag är fortfarande inte säker om du skämtar med ditt inlägg, hehe :)

Skickat 12 februari 2012 - 06:46

:)

Jag upplevde det som att frågeställaren undrade om det skulle bli lagg på en proj. Det är möjligt att jag missupfattat honom. Hur som helst, här kommer en massiv länk från avsforum:
http://www.avsforum....ad.php?t=558125

Det ska påpekas att interpolation på projektorn faktiskt kan orsaka lagg. Slå av alla bildförbättringar med andra ord. :)

Skickat 12 februari 2012 - 06:56

haha, ok, då missuppfattade jag lite :) Jag tänkte mer om det skulle bli lagg på TW-6000 - och jag tror att ett par har rapporterat det, dock är det ju "lagg" på allt, bara olika mycket :)

Jag är i köptagen också och även fast jag inte är nån stenhård gamer så har ett par PS3-kontroller fått bekanta sig med väggar, golv, tak etc efter tunga förluster i PES. Så, vill ha nåt som funkar...

Skickat 12 februari 2012 - 06:59

Jag läste att det kan vara skillnad på vad man spelar på. Är det kanske så att en PC generellt sett är snabbare än en spelkonsol?

Skickat 12 februari 2012 - 07:13

Hmm, det låter konstigt tycker jag. Det är väl svårt att jämföra egentligen - men, komponenterna kan/är samma. Det ska inte skilja nåt, alltså om en dator är bättre på att skicka till en projektor, eller en konsol är det.

Skickat 12 februari 2012 - 09:00

Popcorn!!! Back to topic ok mvh

Skickat 12 februari 2012 - 11:23

Visa inläggKroem 12 februari 2012 - 06:56 skrev:

haha, ok, då missuppfattade jag lite :) Jag tänkte mer om det skulle bli lagg på TW-6000 - och jag tror att ett par har rapporterat det, dock är det ju "lagg" på allt, bara olika mycket :)

Jag är i köptagen också och även fast jag inte är nån stenhård gamer så har ett par PS3-kontroller fått bekanta sig med väggar, golv, tak etc efter tunga förluster i PES. Så, vill ha nåt som funkar...

Det var väll lite åt det hållet min frågade lutade. Jag hoppades väll lite naivt att någon skulle säga att den prisjaktkommentaren kom från en person som fått ett måndagsex.

Ingen som använder sin projj tsm med PS3 och upplever inget lagg/delay? För det känns som att jag prioriterat det.

Tack

Skickat 12 februari 2012 - 18:33

Jag har en 5900 ch react duk och har spelat en del PS3 COD MW3 och tycker det är super.

upplever inte någon skillnad mot min LG 24" tv som har mkt god uppdateringsahtighet.

dock är det jobbit att gå från 24" till 104" då rörelserna blir snabbare med samma hastighet...

ilandsproblem

Skickat 12 februari 2012 - 18:39

Jag såg en kommentar om att stora dukar inte är optimalt för den som tävlar. Ögonen får göra för stora rörelser över duken vilket saktar ner reaktionsförmågan. Eller saktar ner, jag menar att det tar längre tid att upptäcka något på en större duk, vilket kan vara dumt om man är proffsspelare. Kommentaren gjordes av någon som tyckte 21" var perfekt med tanke på hur mycket man såg samtidigt.

Skickat 14 februari 2012 - 09:15

Jag har upplevt det som en fördel att spela på projektor. Har spelat en del på Sony HW20 men även för ett tag sen på en äldre Benq 8720. Dels får man ett övertag pga. den större bilden, du ser ju fiender på längre håll. Sen tror jag faktiskt du generellt har ett lägre inputlagg, eller jag upplever det iallafall så, än LCD & Plasma. Kort sagt går det bättre för mig på MW3 på proj än TV....

Skickat 14 februari 2012 - 10:20

• Loud
  • Beroende

• 1 277 inlägg

Visa inläggandyman_se 14 februari 2012 - 09:15 skrev:

Jag har upplevt det som en fördel att spela på projektor. Har spelat en del på Sony HW20 men även för ett tag sen på en äldre Benq 8720. Dels får man ett övertag pga. den större bilden, du ser ju fiender på längre håll. Sen tror jag faktiskt du generellt har ett lägre inputlagg, eller jag upplever det iallafall så, än LCD & Plasma. Kort sagt går det bättre för mig på MW3 på proj än TV....

Det var trevliga ord att läsa, hittills har man hört dåligt om projektor tillsammans med spel. :)
Ska bli spännande att se hur det fungerar sen..

Skickat 14 februari 2012 - 10:29

• B8
  • Guru

• 4 355 inlägg

Visa inläggLoud 14 februari 2012 - 10:20 skrev:

hittills har man hört dåligt om projektor tillsammans med spel. :)

Det är äl mest snack om den senaste generationens tydligen betydligt högra input lag än tidigare generationers. Fram tills nu har jag då aldrig hört dåligt om projektorer tillsammans med spel. Jag har gladeligen och utan problem spelat spel (mycket fps) på diverse projektorer de senaste 8 åren snart. :)

Skickat 14 februari 2012 - 10:42

• Loud
  • Beroende

• 1 277 inlägg
Låter bra, jag har spelat på 2 olika projektorer. Och har inte reagerat över att det skulle gå sämre pga lagg.. har kört mest fotboll och hockey, samt lite fighting.

Skickat 29 februari 2012 - 17:55

Jag köpt mig en Epson tw5900 i lördags. Och slog igång Fifa 12 och bilden hänger inte riktigt med. Trycker du på skottknappen så blir den en fördröjning. Jag vet att det är skillnad imot tvn där reagerar spelaren direkt vid knapptrycket. Vad det beror på vet ifan. Om någon kan rekomendera en riktigt bra spelprojektor under 15 k vore det kanon. Är dlp bättre när det gäller spel?

Skickat 01 mars 2012 - 10:10

• Loud
  • Beroende

• 1 277 inlägg
Har varit några diskussioner om detta med lagg i spel om projektor, min erfarenhet på projektorer när det gäller spel är att det inte har varit ett problem. Då både DLP och LCD.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Ny förstärkare och högtalare
    TDLG30RTL
    2013-06-19 21:35:07
  • R2-D2 beväpnad
    Benkke
    2013-06-19 20:29:30
  • R2-D2
    Benkke
    2013-06-19 20:07:28
  • Framtida ljudrum
    Gubbas83
    2013-06-19 19:41:09
  • Dressade PB13-Ultra
    cbjorkman
    2013-06-19 12:48:04
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.