Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#1151

Postad 30 maj 2012 - 22:49

sensei
  • sensei
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Se där, ett nytt sätt för mig iaf att ändra från ringsignal till endast vibration. Har alltid bara dragit ner volymen i botten...


Än bättre hade det vart om det fanns tre lägen -- ring + vib / vib / tyst.

#1152

Postad 31 maj 2012 - 08:35

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Finns det någon,här på forumet som vet någonting om det kommer någon uppdatering, angående separat volym för ringsignal, mediavolym mm ? . Att detta fortfarande inte finns, tycker jag är katastrof.

#1153

Postad 31 maj 2012 - 09:59

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Finns det någon,här på forumet som vet någonting om det kommer någon uppdatering, angående separat volym för ringsignal, mediavolym mm ? . Att detta fortfarande inte finns, tycker jag är katastrof.

Har bara hört att Microsoft är medvetna om önskemålet men inget specifikt om när/om det skulle åtgärdas. Problemet är alltså inte bundet till Nokias telefoner utan det hänger ihop med hur WP är konstruerat.

#1154

Postad 31 maj 2012 - 10:04

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Finns det någon,här på forumet som vet någonting om det kommer någon uppdatering, angående separat volym för ringsignal, mediavolym mm ? . Att detta fortfarande inte finns, tycker jag är katastrof.

8
Inget bra svar, men har läst någonstans att det förmodligen kommer tidigast i WP8.

#1155

Postad 31 maj 2012 - 14:30

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Fick detta från nokia ang samtal väntar.

Nokia.
Dessvärre är detta något som drabbat samtliga våra svenska kunder och vi beklagar givetvis detta. Våra utvecklare arbetar på att ta fram en lösning men dessvärre vet jag inte när uppdateringen där lösningen finns med kan tänkas finnas tillgänglig att ladda ner.

#1156

Postad 01 juni 2012 - 06:21

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Fick detta från nokia ang samtal väntar.

Nokia.
Dessvärre är detta något som drabbat samtliga våra svenska kunder och vi beklagar givetvis detta. Våra utvecklare arbetar på att ta fram en lösning men dessvärre vet jag inte när uppdateringen där lösningen finns med kan tänkas finnas tillgänglig att ladda ner.

Jäkla dåligt :( . När jag pratade med Nokia så sa de att detta ärendet har hög priorietet. Jag som hoppades på att detta skulle vara fixat i 12140-uppdateringen. Ska jag behöva byta telefon pga detta :mellow:

#1157

Postad 01 juni 2012 - 13:02

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Bara att dra ner volymen på lägsta med knappen på sidan. Men då tappar man ljud på alla andra funktioner också så som musik,spel,video.

Fantastiska Windows Phone där man inte kan ha olika volym på saker.

När tusan ska Nokia fixa volymbuggen? Börjar ha gått lång tid nu.

Denna lur hamnar på blocket så fort denna bugg är fixad. Eller finns det kanske någon som vill köpa en Cyan Lumia 800 trots buggen med volymen?


Du kan fixa ljudbuggen själv om du vill. Tar typ 10 minuter. Vodafone har släppt firmware som fixar den buggen och den uppdateringen har snappats upp och gjorts offentlig för ett tag sedan. Drog själv in den och njuter av luren utan ljudbugg.

http://forums.wpcent...-800/191072.htm

#1158

Postad 02 juni 2012 - 00:18

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Min Lumia 800 bestämde sig för att ta sitt sista andetag igår.
Jag skulle in på market men den hoppade bara ut igen till menyn. Här hänt någon gång förut och då har jag startat om den.
Skulle göra samma sak denna gång men med skillnaden att när jag ska starta mobilen igen så händer inget.. :(
Stendöd... mjukvarureset fungerar inte... hard reset fungerar inte heller. Provat olika laddare och sladda utan resultat.
Inlämnad till butik och beräknad tid innan jag får tillbaka är 3-4 veckor.. Dessutom var de inte säker på om det går på garantin eller inte :o
Helt sjukt.. jag gillar verkligen min 800 men det här suger verkligen.. googlar man lite så är man inte ensam om att få en blå liten tegelsten i handen.
återkommer när jag fått tillbaka den.. om jag får tillbaka den dvs..

#1159

Postad 02 juni 2012 - 06:39

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Min Lumia 800 bestämde sig för att ta sitt sista andetag igår.
Jag skulle in på market men den hoppade bara ut igen till menyn. Här hänt någon gång förut och då har jag startat om den.
Skulle göra samma sak denna gång men med skillnaden att när jag ska starta mobilen igen så händer inget.. :(
Stendöd... mjukvarureset fungerar inte... hard reset fungerar inte heller. Provat olika laddare och sladda utan resultat.
Inlämnad till butik och beräknad tid innan jag får tillbaka är 3-4 veckor.. Dessutom var de inte säker på om det går på garantin eller inte :o
Helt sjukt.. jag gillar verkligen min 800 men det här suger verkligen.. googlar man lite så är man inte ensam om att få en blå liten tegelsten i handen.
återkommer när jag fått tillbaka den.. om jag får tillbaka den dvs..


Varför skulle det inte gå på garantin?

#1160

Postad 02 juni 2012 - 09:44

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Du kan fixa ljudbuggen själv om du vill. Tar typ 10 minuter. Vodafone har släppt firmware som fixar den buggen och den uppdateringen har snappats upp och gjorts offentlig för ett tag sedan. Drog själv in den och njuter av luren utan ljudbugg.

http://forums.wpcent...-800/191072.htm



Det påverkar inte kommande uppdateringer via ZUNE då? Kommer man kunna uppdatera som vanligt eller komma Zune att strejka då man lagt in firmware som egentligen inte är tänkt för min lur?

Tänker mest på om man lägger in denna och sedan får för sig att sälja luren.

Men lutar mer mot att jag låter den vara orörd och byter lur istället. Har bara svårt att välja vad man ska ta istället.

#1161

Postad 02 juni 2012 - 11:12

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Varför skulle det inte gå på garantin?


Det undrar jag också.. men det var svaret jag fick. De hade fått tillbaka 800:or som dött och ibland sa de att det inte gått på garantin av nån anledning.
Återstår att se m.a.o
Som sagt.. jag har ju bara haft telefonen som en mobil och inget annat :)

#1162

Postad 02 juni 2012 - 16:41

waspman
  • waspman
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Är riktigt sugen på en Lumia...vad tror ni om Lumia 900...riktigt bra pris på den just nu.

#1163

Postad 03 juni 2012 - 13:36

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hur lägger man till egna ord i ordlistan? Har försökt men får det inte att fungera. Är några som jag skriver i stort sätt i varje sms som mobilfan vägrar att gå med på. Den gör alltid om det till ett annat ord. Fruktansvärt irriterande att behöva ändra hela tiden.. På så vis så var Android betydligt bättre, den kände ju av vilka ord man använde mest. Denna gör ju nästan tvärtom, ger förslag på de ord jag skriver minst. Skriver jag in ett ord så vill jag ju givetvis ha just det ordet och inget annat.

Tex så inleder jag nästan alltid smsen med "Tjo", men mobilen gör ALLTID om det till Tio. Skriver jag Tjo så vill jag ju ha Tjo..

Det bästa vore om man kunde stänga av den där funktionen helt, men hittar inte det heller nånstans. Så om nån vet hur man stänger av den där stavnings- och ordförslagsgrejen så är jag tacksam om nån vill tala om för mig hur man gör det :)

Tar ju evigheter att skriva sms när man alltid måste kolla så att mobilen inte väljer fel ord och i så fall byta tillbaks till det man egentligen vill ha. Ibland är det även rätt ord som är markerat med fetstil men likförbannat så väljer den ett annat när man skriver ett mellanslag..

Redigerat av Raquex, 03 juni 2012 - 13:36.


#1164

Postad 03 juni 2012 - 15:12

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Hur lägger man till egna ord i ordlistan? Har försökt men får det inte att fungera. Är några som jag skriver i stort sätt i varje sms som mobilfan vägrar att gå med på. Den gör alltid om det till ett annat ord. Fruktansvärt irriterande att behöva ändra hela tiden.. På så vis så var Android betydligt bättre, den kände ju av vilka ord man använde mest. Denna gör ju nästan tvärtom, ger förslag på de ord jag skriver minst. Skriver jag in ett ord så vill jag ju givetvis ha just det ordet och inget annat.

Tex så inleder jag nästan alltid smsen med "Tjo", men mobilen gör ALLTID om det till Tio. Skriver jag Tjo så vill jag ju ha Tjo..

Det bästa vore om man kunde stänga av den där funktionen helt, men hittar inte det heller nånstans. Så om nån vet hur man stänger av den där stavnings- och ordförslagsgrejen så är jag tacksam om nån vill tala om för mig hur man gör det :)

Tar ju evigheter att skriva sms när man alltid måste kolla så att mobilen inte väljer fel ord och i så fall byta tillbaks till det man egentligen vill ha. Ibland är det även rätt ord som är markerat med fetstil men likförbannat så väljer den ett annat när man skriver ett mellanslag..


För att lägga till ord i ordlistan: Skriv "tjo", tryck på ordet så att hela ordet blir aktiverat. Tryck sedan på "+ Tjo" i listan på ord. Efter det ska Tjo inte mera rättas.

Ta bort funktionen helt: Inställningar => tangentbord => inmatningsinställningar => tryck på Svenska => ta bort "rätta felstavade ord".

#1165

Postad 04 juni 2012 - 08:26

pritect
  • pritect
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Min Lumia 800 bestämde sig för att ta sitt sista andetag igår.
Jag skulle in på market men den hoppade bara ut igen till menyn. Här hänt någon gång förut och då har jag startat om den.
Skulle göra samma sak denna gång men med skillnaden att när jag ska starta mobilen igen så händer inget.. :(
Stendöd... mjukvarureset fungerar inte... hard reset fungerar inte heller. Provat olika laddare och sladda utan resultat.
Inlämnad till butik och beräknad tid innan jag får tillbaka är 3-4 veckor.. Dessutom var de inte säker på om det går på garantin eller inte :o
Helt sjukt.. jag gillar verkligen min 800 men det här suger verkligen.. googlar man lite så är man inte ensam om att få en blå liten tegelsten i handen.
återkommer när jag fått tillbaka den.. om jag får tillbaka den dvs..



Väldigt synd att du inte läste igenom tråden innan du lämnade in telefonen. Lösningen till detta problem står nämligen med lite tidigare och är att koppla in den i en dator och låta den sitta i där i ca 10-15 min. Hade samma problem och hade provat allt tyckte jag utan resultat. Men när den får sitta i en dator en stund så hoppar den igång av någon anledning. Fråga mig inte varför, men det löser problemet.

#1166

Postad 04 juni 2012 - 08:54

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Väldigt synd att du inte läste igenom tråden innan du lämnade in telefonen. Lösningen till detta problem står nämligen med lite tidigare och är att koppla in den i en dator och låta den sitta i där i ca 10-15 min. Hade samma problem och hade provat allt tyckte jag utan resultat. Men när den får sitta i en dator en stund så hoppar den igång av någon anledning. Fråga mig inte varför, men det löser problemet.


Tänkte precis samma sak. Plugga in en stendöd Lumia i datorn i typ 10 minuter har fått igång dem igen. Måste vara i datorn av någon anledning funkar inte i vägguttag.

#1167

Postad 06 juni 2012 - 20:59

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Varför ska det behöva ta sådan tid att få ut 12140, den finns ju.
Börjar bli smått trött på Nokia :angry:

http://nokiapoweruse...hangelog-given/

Ser ju ut som om samtal väntar även finns med i 12140.

Redigerat av stelex, 06 juni 2012 - 21:06.


#1168

Postad 06 juni 2012 - 22:50

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Väldigt synd att du inte läste igenom tråden innan du lämnade in telefonen. Lösningen till detta problem står nämligen med lite tidigare och är att koppla in den i en dator och låta den sitta i där i ca 10-15 min. Hade samma problem och hade provat allt tyckte jag utan resultat. Men när den får sitta i en dator en stund så hoppar den igång av någon anledning. Fråga mig inte varför, men det löser problemet.


Ja må vara synd men samtidigt så ska inte en telefon i denna prisklass bete sig så. Och löser man allt själv med så får aldrig Nokia reda på att problemen finns. Många som gjort inlägg om detta på Nokias supportsidor men tyvärr så har de inte svarat.

Och om jag nu är ute och reser och inte har tillgång till en PC med usb (vi kör iPad med VPN och rdp på jobbet) då blir det problem. Jag ser hellre att de hittaren lösning till problemet.

Bara för info så testade jag i PCn hemma... Dock inte 10min.. Men datorn reagerade inte överhuvudtaget på att jag kopplade något till den. Samma sak med tunna klienten på jobbet som annars brukar reagera när jag kopplar lumian mot den. Kan vara att den skulle hoppat igång efter 10min men nu är den iaf inlämnad.
Så säger de att det inte är nå fel får jagväl köra 10min metoden nästa gång det änder ;)

Redigerat av ebolasmurf, 06 juni 2012 - 23:03.


#1169

Postad 08 juni 2012 - 10:57

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

För att lägga till ord i ordlistan: Skriv "tjo", tryck på ordet så att hela ordet blir aktiverat. Tryck sedan på "+ Tjo" i listan på ord. Efter det ska Tjo inte mera rättas.

Ta bort funktionen helt: Inställningar => tangentbord => inmatningsinställningar => tryck på Svenska => ta bort "rätta felstavade ord".


Det där med att trycka på + har jag försökt med innan och det har inte hjälpt. Även om jag lägger till Tjo så vill mobilen ändå ändra, men det andra med att ta bort "rätta felstavade ord" löste problemt. Så tackar så mycket för det :)

#1170

Postad 08 juni 2012 - 12:26

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Det där med att trycka på + har jag försökt med innan och det har inte hjälpt. Även om jag lägger till Tjo så vill mobilen ändå ändra, men det andra med att ta bort "rätta felstavade ord" löste problemt. Så tackar så mycket för det :)

Jag har varit med exakt samma sak och inte kunnat lösa det.
Vissa ord går inte att lägga till, de ändrar sig själv till något annat.

#1171

Postad 10 juni 2012 - 01:09

n_sandstrom
  • n_sandstrom
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har problem med att skicka till och ta emot meddelanden från facebook-kontakter som inte har statusen "online"?

#1172

Postad 10 juni 2012 - 11:18

Krillewi
  • Krillewi
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Min Lumia 800 bestämde sig för att ta sitt sista andetag igår.
Jag skulle in på market men den hoppade bara ut igen till menyn. Här hänt någon gång förut och då har jag startat om den.
Skulle göra samma sak denna gång men med skillnaden att när jag ska starta mobilen igen så händer inget.. :(
Stendöd... mjukvarureset fungerar inte... hard reset fungerar inte heller. Provat olika laddare och sladda utan resultat.
Inlämnad till butik och beräknad tid innan jag får tillbaka är 3-4 veckor.. Dessutom var de inte säker på om det går på garantin eller inte :o
Helt sjukt.. jag gillar verkligen min 800 men det här suger verkligen.. googlar man lite så är man inte ensam om att få en blå liten tegelsten i handen.
återkommer när jag fått tillbaka den.. om jag får tillbaka den dvs..


Hände liknande för mig. Den stängde av sig själv och jag provade alla möjliga varianter på omstart, laddningar & kopplad mot usb på datorn. Den blev inlämnad & 3 veckor senare fick jag en ny lur.

Redigerat av Krillewi, 10 juni 2012 - 11:19.


#1173

Postad 10 juni 2012 - 13:04

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Hände liknande för mig. Den stängde av sig själv och jag provade alla möjliga varianter på omstart, laddningar & kopplad mot usb på datorn. Den blev inlämnad & 3 veckor senare fick jag en ny lur.

Det som diskuterats mycket är ju batteritiden. Du som nu haft två stycken Lumia 800, märker du någon skillnad på dem, eller de är i stort sett likadana?

#1174

Postad 10 juni 2012 - 14:55

Krillewi
  • Krillewi
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det som diskuterats mycket är ju batteritiden. Du som nu haft två stycken Lumia 800, märker du någon skillnad på dem, eller de är i stort sett likadana?

Nä har lika dålig batteritid nu som på den första, 24 timmar vid full laddning

#1175

Postad 11 juni 2012 - 19:08

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
En som sa att det kommit en ny uppdate idag. Har en som lämna tillbaka sin 900 tack vare att han orka inte med samtal väntar krånglet.
Butiken sa att ny programvara kom idag.

Själv tror jag butiken prata skit



#1176

Postad 11 juni 2012 - 20:36

XINS
  • XINS
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande ringsignalsbuggen kvar, jag vill inte hålla på att leta upp flera uppdateringen och uppdatera telefonen manuellt. Det borde inte ta så jäkla lång tid att få ut en fix.

Redigerat av XINS, 11 juni 2012 - 20:36.


#1177

Postad 12 juni 2012 - 11:42

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande ringsignalsbuggen kvar, jag vill inte hålla på att leta upp flera uppdateringen och uppdatera telefonen manuellt. Det borde inte ta så jäkla lång tid att få ut en fix.


Visst det är en sur bugg som borde fixas. Men såvitt jag vet har de "scheman" på uppdateringar och slänger inte ut dem hur som helst. Men det finns en lösning så använd den om det stör dig så mycket. Samma sak som en "riktig" uppdatering bara det att du får göra lite själv. Med betoning på lite. Du verkar ju vara medveten om att fixen finns och därmed gör ett aktivt val med att leva med buggen. Då menar jag att man inte ska svära alltför mycket över det.

Fix: http://forums.wpcent...-800/191072.htm

Redigerat av deeyay, 12 juni 2012 - 11:53.


#1178

Postad 13 juni 2012 - 16:58

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Märkte ett annat problem med min 800.. När jag ringer och för mobilen mot kinden så slocknar skärmen (vet att det är normalt och att den ska tändas igen när man tar bort mobilen från kinden), men när jag har pratat en stund och ska lägga på och då ta mobilen från kinden igen så får jag inte igång skärmen oavsett vilken knapp jag trycker på. Det tar ett par sekunder innan den vaknar till liv igen..

Nån mer som vart med om detta, eller är det bara jag som stör mig på det?

#1179

Postad 13 juni 2012 - 18:37

Unregisteredbd7ccdba
  • Unregisteredbd7ccdba
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Märkte ett annat problem med min 800.. När jag ringer och för mobilen mot kinden så slocknar skärmen (vet att det är normalt och att den ska tändas igen när man tar bort mobilen från kinden), men när jag har pratat en stund och ska lägga på och då ta mobilen från kinden igen så får jag inte igång skärmen oavsett vilken knapp jag trycker på. Det tar ett par sekunder innan den vaknar till liv igen..

Nån mer som vart med om detta, eller är det bara jag som stör mig på det?


Jag har också detta problem, men tror däremot inte att det funnits hela tiden. Tror det började för typ 2 veckor sedan.
Grymt störande iallafall !

#1180

Postad 14 juni 2012 - 08:42

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0

Märkte ett annat problem med min 800.. När jag ringer och för mobilen mot kinden så slocknar skärmen (vet att det är normalt och att den ska tändas igen när man tar bort mobilen från kinden), men när jag har pratat en stund och ska lägga på och då ta mobilen från kinden igen så får jag inte igång skärmen oavsett vilken knapp jag trycker på. Det tar ett par sekunder innan den vaknar till liv igen..

Nån mer som vart med om detta, eller är det bara jag som stör mig på det?

Svett på glaset kanske? Sensorn sitter innanför glasets ovankant.
Det finns ett test i diagnosmjukvaran som kan visa om det är sensorns utläsning som är problemet.
Med testet på så slocknar inte skärmen utan visar vad sensorn tycker. Håll luren till örat som om du pratade ett nornalt samtal, ta bort luren och läs av.

#1181

Postad 14 juni 2012 - 10:58

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Svett på glaset kanske? Sensorn sitter innanför glasets ovankant.
Det finns ett test i diagnosmjukvaran som kan visa om det är sensorns utläsning som är problemet.
Med testet på så slocknar inte skärmen utan visar vad sensorn tycker. Håll luren till örat som om du pratade ett nornalt samtal, ta bort luren och läs av.

Kan säkert stämma att det är fett, svett eller smuts på sensorn,
jag har själv råkat ut för det en gång efter ett längre samtal.

#1182

Postad 14 juni 2012 - 11:18

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

En som sa att det kommit en ny uppdate idag. Har en som lämna tillbaka sin 900 tack vare att han orka inte med samtal väntar krånglet.
Butiken sa att ny programvara kom idag.

Själv tror jag butiken prata skit

Undrar om det är någon mer än i Kina som fått uppdateringen än? Jag har inte lyckats hitta något land som fått den i varje fall http://www.nokia.com...e/availability/

På Nokias forum står det inte heller om någon som fått den än http://discussions.n...h_Windows_Phone

På Nokias Support sa de att man skulle hålla koll på denna sidan om uppdateringen http://nyheter.nokia.se/

#1183

Postad 16 juni 2012 - 18:58

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Svett på glaset kanske? Sensorn sitter innanför glasets ovankant.
Det finns ett test i diagnosmjukvaran som kan visa om det är sensorns utläsning som är problemet.
Med testet på så slocknar inte skärmen utan visar vad sensorn tycker. Håll luren till örat som om du pratade ett nornalt samtal, ta bort luren och läs av.


Tveksam på att det är pga det. Kollar man noga så ser man ju vart sensorn finns. Är en liten röd ruta uppe i högra hörnet och jag har även testat att torka av där när den vägrar att tända skärmen utan att det har hjälpt. Skulle det vart pga smuts eller liknande så borde den ju då ha reagerat, men det gjorde den inte.


Edit: Hur fick man fram den där diagnosgrejen igen? Jag tog bort den då många skrev att den drog en massa batteri eller ställde till det med lite annat :P

Redigerat av Raquex, 16 juni 2012 - 19:00.


#1184

Postad 16 juni 2012 - 20:37

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Undrar om det är någon mer än i Kina som fått uppdateringen än? Jag har inte lyckats hitta något land som fått den i varje fall http://www.nokia.com...e/availability/

Enligt FB-gruppen Vi som gillar Windows Phone 7 börjar Tango rullas ut i liten skala idag, står dock inte vilket land det gäller men uppgifterna kommer från en svensk MS-kille. Tydligen ska takten på utrullningen ökas successivt om man inte får in en massa felrapporter från dem som får sina telefoner uppdaterade (typ "brickade" lurar).

#1185

Postad 17 juni 2012 - 07:52

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Enligt FB-gruppen Vi som gillar Windows Phone 7 börjar Tango rullas ut i liten skala idag, står dock inte vilket land det gäller men uppgifterna kommer från en svensk MS-kille. Tydligen ska takten på utrullningen ökas successivt om man inte får in en massa felrapporter från dem som får sina telefoner uppdaterade (typ "brickade" lurar).

Låter ju bra att den är på gång. Hur gör man om telefonen "brickas"?

#1186

Postad 17 juni 2012 - 10:08

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Låter ju bra att den är på gång. Hur gör man om telefonen "brickas"?


Gissar att du får den utbytt på garanti... Det är ju dock något som inte ska hända men ibland uppstår ju fel trots omfattande tester innan en uppdatering rullas ut.

#1187

Postad 20 juni 2012 - 20:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fel tråd

Redigerat av moparman, 20 juni 2012 - 20:53.


#1188

Postad 24 juni 2012 - 22:43

trollett
  • trollett
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Mina Live Tiles uppdaterar inte längre. MS egna apps, såsom "Me", "People" osv uppdaterar som dom ska, men inga andra funkar längre. Har sökt lite men inte hittat någon direkt lösning på problemet, bara fått reda på att fler har råkat ut för samma sak. Någon här inne som har det också?

#1189

Postad 25 juni 2012 - 00:12

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Det hände mig (visste/reagerade inte då) utan det var först efter att jag fick fabriksåterställa telefonen (efter att den mega-hängde sig) som jag upptäckte att det var så live tiles skulle se ut och funka.

Edit

Har för övrigt ingen lumia utan en titan

Redigerat av Topper Harley 77, 25 juni 2012 - 00:12.


#1190

Postad 25 juni 2012 - 07:18

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Imorse börja min att krångla med att släcka skärmen under samtal. får ej ur den ur lås när den ringer. Skit irriterande :(

Skärmen är ej skitig

Btw provade att ta bort display skyddet men det vart ingen skillnad :( Den har ju funka klockrent förut.

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

Har provat mig fram en stund och får faktiskt telefon att tända. Håll för denna punkt med fingret på skärmen så får man upp den.

men så fort jag släpper fingret blir den svart :(


Bifogad fil  lumia800.jpg   68,56K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av _FredriK_, 26 juni 2012 - 21:34.


#1191

Postad 28 juni 2012 - 10:14

trollett
  • trollett
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Är inte så uppdaterad vad gäller uppdateringarna för Lumian, men jag fick två uppdateringar idag. Den ena antar jag är "Tango", den andra var från Nokia. Är det den som fixar volymbuggen månne?

Edit: Det löste mitt Live Tiles-problem åtminstone, så jag är nöjd! :)

Redigerat av trollett, 28 juni 2012 - 11:57.


#1192

Postad 28 juni 2012 - 14:26

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Imorse börja min att krångla med att släcka skärmen under samtal. får ej ur den ur lås när den ringer. Skit irriterande :(

Skärmen är ej skitig

Btw provade att ta bort display skyddet men det vart ingen skillnad :( Den har ju funka klockrent förut.

http://www.youtube.com/watch?v=btMnlV5neLU&feature=youtu.be

Har provat mig fram en stund och får faktiskt telefon att tända. Håll för denna punkt med fingret på skärmen så får man upp den.

men så fort jag släpper fingret blir den svart :(


Bifogad fil  lumia800.jpg   68,56K   2 Antal nerladdningar


Svårt att säga.. Men kan ju vara så att sensorn på din telefon strular lite. Jag har också problem med min. Fast den lyser när jag ringer och när jag sätter mobilen mot kinden så slocknar den (som den ska göra) men när jag har pratat klart och tar bort mobilen från kinden och ska lägga på så tänds inte skärmen igen. Så antar att det är sensorn uppe till höger som krånglar. Kollar man noga så ser man ju en röd ruta längst upp till höger.

#1193

Postad 28 juni 2012 - 14:34

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
http://www.nokia.com...ability/?page=3

Där ser man hur det ligger till med uppdateringen. Bara till att klicka på "Sweden" så får man fram det.

#1194

Postad 28 juni 2012 - 15:06

frav
  • frav
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

http://www.nokia.com...ability/?page=3 Där ser man hur det ligger till med uppdateringen. Bara till att klicka på "Sweden" så får man fram det.


För min står det Lumia 800 059N0W6
Update available
Men hur vet man vilken f/w version det är som är tillgänglig? Min Lumia säger ivf "No Updates found" under "Settings/Phone Update", Zune säger även den att min lur är "up to date".

Sitter med f/w 12070

#1195

Postad 28 juni 2012 - 18:11

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

För min står det Lumia 800 059N0W6
Update available
Men hur vet man vilken f/w version det är som är tillgänglig? Min Lumia säger ivf "No Updates found" under "Settings/Phone Update", Zune säger även den att min lur är "up to date".

Sitter med f/w 12070


Läs i tråden......

#1196

Postad 28 juni 2012 - 19:29

Unregistered80df396f
  • Unregistered80df396f
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
En större uppdatering på väg ut med bland annat tethering via wifi.

http://www.idg.se/2....mia-800-och-710

#1197

Postad 28 juni 2012 - 19:39

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

En större uppdatering på väg ut med bland annat tethering via wifi.

http://www.idg.se/2....mia-800-och-710

Det är denna uppdateringen vi pratar om, som heter 1750.0805.8773.12220

#1198

Postad 29 juni 2012 - 16:04

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Svårt att säga.. Men kan ju vara så att sensorn på din telefon strular lite. Jag har också problem med min. Fast den lyser när jag ringer och när jag sätter mobilen mot kinden så slocknar den (som den ska göra) men när jag har pratat klart och tar bort mobilen från kinden och ska lägga på så tänds inte skärmen igen. Så antar att det är sensorn uppe till höger som krånglar. Kollar man noga så ser man ju en röd ruta längst upp till höger.


Har glapp i telefonen någonstans. Ska skicka in den....

#1199

Postad 30 juni 2012 - 20:09

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Då var 800an uppdaterad med .12220 och .8773.98 (Telia inköpt)
Skönt att slippa ljudbuggen och att kunna dela ut nätet till paddorna när man är på resande fot.

#1200

Postad 30 juni 2012 - 21:12

AsmirVaxjo
  • AsmirVaxjo
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hej!!
Varför kan jag inte uppdatera min Lumia 800 för? :(
Den är inte låst till någon operatör och den är köpt på MEDIAMARKT.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.