Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iPhone 7, rykten och nyheter

253 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 7 2GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 6,68 (65) 813:-
Apple iPhone 7 2GB RAM 256GB (Mobiltelefoner) 9 5,8 (4) 1 899:-
Apple iPhone 7 2GB RAM 128GB (Mobiltelefoner) 9 8,29 (23) 1 190:-
Apple iPhone 7 Plus 3GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8 (16) 1 699:-
Apple iPhone 7 Plus 3GB RAM 128GB (Mobiltelefoner) 9 7,28 (17) 1 490:-
Apple iPhone 7 Plus 3GB RAM 256GB (Mobiltelefoner) 9 8 (5) 1 999:-

#151

Postad 08 oktober 2016 - 08:55

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Håller med..hur svårt skall det vara att se till att man kan ändra snabbvägarna. Komma till miniräknare, tidtagare/larm och kamera ju helt värdelöst. Oftast är ju telefonen låst när man skall komma pt kameran och det funkar ju bra som det är. Detta är riktigt dåligt att man inte kan ändra nu när de t om gjort 2 sidor.


Nu verkar det fungera att lägga upp widgets med länkar till inställningar igen. (Launcher / Magic Launcher)

#152

Postad 09 oktober 2016 - 15:26

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Någon som kan detta med voice over? Finns en inställning där som gör att högtalaren kopplas på vid samtal om man tar telefonen från örat. Detta kräver tydligen att voice over är på? Vill eventuellt ha på detta men då inte övriga funktioner?

#153

Postad 10 oktober 2016 - 09:43

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
"Gartner: Iphone-försäljningen sjunker 2016 – men ökar snart igen"

Inte så konstigt om försäljningen sjunker. Det gäller ju att kunna leverera också!
Var är min 7+? Nu inne på andra månaden!

#154

Postad 12 oktober 2016 - 07:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Är det någon i Sverige som fått sin telefon ännu ?
verkar ju som att det kan ta tid, hade leverans 25e Oktober men det känns inte troligt nu, verkar som man kan få vänta till November.



#155

Postad 12 oktober 2016 - 08:33

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlägg
  • 0
Jag har fått min svarta 7 plus. Beställde 9 sep. Grym lur för övrigt. Så visst finns den i Sverige.

#156

Postad 12 oktober 2016 - 09:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Okej då kanske jag får min i Oktober då med lite tur :D



#157

Postad 13 oktober 2016 - 09:57

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

har fått leverans besked vecka 49-51..........beställde 18 sept,,,,,Halebop, beställt en 7 plus 32G



#158

Postad 13 oktober 2016 - 18:40

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Dåligt safirglas i kameran?
Kameran ligger ej i topp jämf. med konkurrenter?
Batteriet är sämre än konkurrenternas?
Den jet-svarta repas lätt?
Störande ljud från processorn?
Burkigt ljud vid samtal?
Ingen OLED-skärm?
Saknar hörlursuttag?
Kan börja brinna vid transport?
Gammal design?
😀
Ändå väntar jag så otåligt!?

#159

Postad 13 oktober 2016 - 20:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Faktiskt lite sugen på en Iphone 7+
Min Note 7 blev de ju bara flopp med .

Men jag har fått trådlös snabbladdare och VR glasögon så de känns lite dumt att köpa en Iphone.
Går ju kanske å sälja grejorna men.

Iphone eller s7 edge .

Aldrig ägt en iphone .
Vore kul att testa .
7+ verkar ju riktigt bra

#160

Postad 13 oktober 2016 - 20:43

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Jag gillar verkligen min 7a, betydligt mer än min 6s. Känns som att 7an är lite mera mogen än 6an. Samt att det nu känns otroligt omodernt och omständigt att använda en "riktig" hemknapp. 



#161

Postad 16 oktober 2016 - 19:23

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

För en månad sen så tappade jag min 6S på flyget mellan Auckland och Bangkok. Upptäckte det på bussen in till terminalen och gick direkt till Thai Air och anmälde det, men de hittade ingen telefon ombord.... :(

Kändes rätt dumt då jag haft den mindre än ett år och innan använt min 4 i 4,5 år. Företagets reseförsäkring ersatte dock med aktuellt pris för en 6S 64 GB (6990 kr) och när nu 7 precis börjat säljas så fick det bli en sån istället.

 

Beställde en mattsvart 128 GB på Macforum i Karlstad den 22/9, den skulle komma veckan efter eller möjligtvis veckan därpå. Det dröjde dock tre veckor innan den fanns att hämta (i fredags), och i dag hade jag möjlighet att hämta den. :)

 

Eftersom jag var på resa när jag tappade den gamla fanns senaste säkerhetskopian i iCloud, men det var smidigt att återställa även därifrån (har bara gjort det i iTunes tidigare). Den är väldigt lik 6S, men känns bra med den nya knappen. Har inte gjort så mycket mer än att installera och lägga in BankID än, men den känns bra överlag och snygg i svart.

 

Eftersom kameralinsen sitter lite annorlunda, och är större, passade inte silikonskalet från 6S så det fick bli ett nytt. När jag jobbar har jag ett skal från Lifeproof som skyddar ordentligt och det går att använda, men kameran kan inte användas med det på. Går inte att slå av/på ringsignalen med det på heller. Verkar som Lifeproof för 7 inte finns att köpa än, men det får bli ett sånt senare.



#162

Postad 16 oktober 2016 - 19:52

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Om man får tag på en iPhone 7 nu, är då barnsjukdomarna åtgärdade? Eller får man leva med en telefon som viner när den belastas hårt och som har burkigt ljud?

#163

Postad 16 oktober 2016 - 19:53

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag har varken problem med burkigt ljud eller coil whine och jag fick min för 1,5 vecka sedan.

#164

Postad 17 oktober 2016 - 05:38

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Jag har varken problem med burkigt ljud eller coil whine och jag fick min för 1,5 vecka sedan.

Okej! Hade familjen inte varit så belamrad med Apple-produkter så hade jag nog köpt en androidmobil med samma eller bättre prestanda för halva priset. Nu är det bekvämt att fortsätta med FaceTime, gemensam kalender, gemensam inköpslista mm. Möjligen finns det lösningar med andra appar om man verkligen vill, men riktigt lika lätt och bekvämt blir det ju inte. Dessutom stod jag och fingrade på en iPhone 7 härom dagen och gillade verkligen telefonen....! Ska man nöja sig med 32 MB? Sitter på en 5s idag med 16 MB som faktiskt räcker för mig, men misstänker att de bilder och videor man tar och ackumulerar över några år tar en hel del plats till slut. Kanske är det lika bra att gå på 256 MB modellen och gråta en skvätt över den skyhöga prislappen, för att sen leva nöjd ett tag (ja, tills iPhone 8 kommer med oled och trådlös laddning)?

#165

Postad 17 oktober 2016 - 20:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Okej! Hade familjen inte varit så belamrad med Apple-produkter så hade jag nog köpt en androidmobil med samma eller bättre prestanda för halva priset. 

 

iPhone 7 är ju snabbare än eld-telefonen Note 7, så det blir lite svårt.

 

http://wccftech.com/...e-7-benchmarks/

http://www.pcmag.com...test-phone-ever


Redigerat av Ageve, 17 oktober 2016 - 20:48.


#166

Postad 17 oktober 2016 - 20:53

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

I mitt inlägg ovan skrev jag att det gick att använda Lifeproof FRÈ för 6S på 7:an, med vissa begränsningar. I dag upptäckte jag en begränsning som är lite svårare att leva med, den man pratar med hör inte vad man säger!

Med 6S i det fodralet så funkade det, men en del klagade på att jag hördes sämre. Nu hördes jag tydligen nästan inte alls. Sen verkar det som ljussensorn sitter på annan plats också, för skärmen blir rätt mörk med fodralet på. Så det blir till att ta det försiktigt med luren tills det finns ett bra skydd för 7:an.

 

Nu har jag inte hunnit använda telefonen så mycket är, men jag tycker inte att ljudet är mer burkigt än tidigare. Har inte heller hört att telefonen viner. Däremot så känns den väldigt snabb när man öppnar appar eller surfar med den. :)

 

Saturnus: GB tror jag du menar, inte MB. ;)



#167

Postad 18 oktober 2016 - 05:51

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Tack, GB ska det naturligtvis vara!

Ang prestanda så ger Apple en fantastisk totalupplevelse, både för gammal och ung. Android är krångligt om man jämför, enligt min mening. På pappret kan man få en konkurrenttelefon med mer internminne, full-HD skärm, OLED, utbytbart minneskort, bättre batteri etc för mindre pengar än iPhone 7, men blir upplevelsen bättre för det?

#168

Postad 18 oktober 2016 - 10:28

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Någon som vet om ett ställe som kan ha en svart iphone 7 plus (minnesstorlek oväsentlig) på lager?

Behöver en telefon inom ett par dagar och lika bra att försöka få tag på den nyaste modellen.



#169

Postad 18 oktober 2016 - 16:17

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
"IPhone 7/7+ släpps nu i ytterligare 15 länder"

Vore väl bra om de kunde "släppa" dem i de länder de redan är "släppta" först? Verkar inte riktigt seriöst detta!?

#170

Postad 19 oktober 2016 - 09:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Dåligt safirglas i kameran?
Kameran ligger ej i topp jämf. med konkurrenter?
Batteriet är sämre än konkurrenternas?
Den jet-svarta repas lätt?
Störande ljud från processorn?
Burkigt ljud vid samtal?
Ingen OLED-skärm?
Saknar hörlursuttag?
Kan börja brinna vid transport?
Gammal design?

Ändå väntar jag så otåligt!?

Länk med källa till samtliga påståenden?



#171

Postad 19 oktober 2016 - 09:53

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Länk med källa till samtliga påståenden?


http://aapl.se/

Du får leta upp dem själv!😀

Hoppades ju få någon före mig i kön att avbeställa!!!😉

#172

Postad 19 oktober 2016 - 09:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 3

http://aapl.se/

Du får leta upp dem själv!

Hoppades ju få någon före mig i kön att avbeställa!!!

Vill man så kan man ju googla fram negativa saker om samtliga nysläpp av teknikprodukter, oavsett modell och fabrikat.



#173

Postad 19 oktober 2016 - 10:05

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Vill man så kan man ju googla fram negativa saker om samtliga nysläpp av teknikprodukter, oavsett modell och fabrikat.


Precis!🙂

#174

Postad 27 oktober 2016 - 15:52

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
" iPhone 7 / Den är här nu"

Nu väntar vi bara på iPhone 7+ / När kommer den?

#175

Postad 27 oktober 2016 - 18:38

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

" iPhone 7 / Den är här nu"

Nu väntar vi bara på iPhone 7+ / När kommer den?

 

Finns på flera håll. Tyvärr har jag inte hittat någon mattsvart 128gb modell ännu. Rose gold verkar finnas lite varstans.

Har satt upp mig i kö på tre ställen men än så länge är det ingen som har den i mitt önskemål.

32gb finns det rätt gott om.



#176

Postad 27 oktober 2016 - 19:28

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Finns på flera håll. Tyvärr har jag inte hittat någon mattsvart 128gb modell ännu. Rose gold verkar finnas lite varstans.
Har satt upp mig i kö på tre ställen men än så länge är det ingen som har den i mitt önskemål.
32gb finns det rätt gott om.


Beställde 7+ 256 GB JB 9/9 09.15 ännu inte ett ljud? Snart 2 månader!?

#177

Postad 28 oktober 2016 - 14:12

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Beställde 7+ 256 GB JB 9/9 09.15 ännu inte ett ljud? Snart 2 månader!?

 

Köpte min i Helsingborg idag. Fanns i lager på tre ställen :)

 

Självklart skulle iTunes j*vlas i vanlig ordning. Denna gång vägrade programmet hitta telefonerna.

Löste sig efter ett par minuter på youtube. Nu är gamla telefonen kopierad och den nya installerad samt iTunes avinstallerat!



#178

Postad 29 oktober 2016 - 19:00

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Vad säger ni som fått era 7:or? Vi som fortfarande väntar, skall vi avboka och vänta på 8:an???

#179

Postad 29 oktober 2016 - 21:52

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Jag bytte från 6s till 7 plus. Har haft 6 plus tidigare. En iPhone är dock aldrig så bra som med ett par jailbreak tweaks.

Nu finns inget JB ännu så jag får vänta med att få den optimal ett tag.

 

Att vänta på 8:an? Typ 2 år dit ju.



#180

Postad 29 oktober 2016 - 22:02

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

22a November på min 7 plus är senaste datumet, försenad minst en månad från det första datumet. Men ja man får väl kanske vänta till jul då. Men jag har en Iphone 6 plus så klarar mig ett tag till ändå :D



#181

Postad 02 november 2016 - 13:38

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 2
Inte för att strö salt i såren...men hittade en 7 plus 32gb i butik igår. Audio Video i Eskilstuna hade fått in EN i lager!! Frågar man på de stora kjedjorna säger alla 6-8 veckor...

Jag kommer från Note 4 (och 2 innan det) och iPhone 4S. Man kan ju konstatera att det hänt mycket sen iOS 6. Missade ju stora uppdateringen till 7an.

Jag tröttnade till slut på Samsung och hur de systematiskt är osystematiska med sina uppdateringar och framför allt vad de innehåller. Jag tycker inte man ska behöva köpa en ny telefon för att få ett förbättrat utseende, tvärt emot vad Apple gör. Min Note 4 med Android 6.0 såg helt annorlunda ut mot tex S7 med 6.0.

En iPhone 5 med iOS 7/8/9 ser ju ungefär likadan ut som en iPhone 7 med iOS 10. Sen att 5an har sämre prestanda är en annan sak. Samsung är bara lata och oerhört spretiga i sin design.

Största anledningen till byte var att skärmen på 5an var för liten. Man vänjer sig snabbt med Note på 5.5/5.7".

Som produkt är iPhone 7 så j*vla sexig i mina ögon, framför allt den mattsvarta. Tillsammans med iOS blir det en helhetsupplevelse som jag bara älskar. Frugan förstod direkt när hon höll i nya telefonen vad ja mg menade "man verkligen känner hur dyr den är"

Polarens S7 edge är inte kattskit men känns inte lika premium. Tycker nog faktiskt att Note 4 är en av deras bästa telefoner på den punkten med svarta "läder"-baksidan!

Jag är iaf SJUKT nöjd även om jag snabbt insåg begränsningarna i iOS jämfört med Android. Flytet i allt gör att det är värt det alla dagar i veckan :)

#182

Postad 02 november 2016 - 21:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Jag vill ha samma prestanda men i samma storlek som 5S. Tycker t.om. att min arbetslur, Z5 "Compact", är för stor.

#183

Postad 11 november 2016 - 20:53

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Rubriken på denna tråd stämmer fortfarande för mig med betoning på "rykten"!
Har fortfarande inte sett röken av min beställda 7+ 256 JB. Inte ett enda besked om leveranstid bara svävande "nog nästa vecka" gång på gång. Nu inne på tredje månaden.
Skall kanske ändå avboka och vänta på 8:an? Men aldrig någon beställning från operatör igen! Kontant mot leverans!!!

#184

Postad 12 november 2016 - 08:03

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Rubriken på denna tråd stämmer fortfarande för mig med betoning på "rykten"!
Har fortfarande inte sett röken av min beställda 7+ 256 JB. Inte ett enda besked om leveranstid bara svävande "nog nästa vecka" gång på gång. Nu inne på tredje månaden.
Skall kanske ändå avboka och vänta på 8:an? Men aldrig någon beställning från operatör igen! Kontant mot leverans!!!

Hur länge tror du att du kommer att få vänta innan du har en 8:a i din hand då?

#185

Postad 24 november 2016 - 15:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Är sjukt nöjd med min iPhone 7+

Kameran är sjukt bra,med porträtt läget blir det så grymma bilder.

Misstänkte att med denna kamera att jag bara mindre och mindre kommer använda min digitala kompakt kamera och så blev det.

 

Något jag INTE gillar är att det är omöjligt att titta på notiserna utan att man "råkar" låsa upp telefonen.

Touch-ID är så himla snabb att man kan inte trycka på hemknappen bara för att titta på notiserna utan att komma in på hemskärmen.


Redigerat av lappen71, 24 november 2016 - 21:38.


#186

Postad 24 november 2016 - 16:51

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Fick min 7+ i början av veckan efter lång väntan. Är också mycket nöjd.
Vad gäller notiserna så är det ju bara att lyfta telefonen och dra uppifrån och ned så kommer notiserna utan att telefonen låsts upp.

#187

Postad 24 november 2016 - 17:53

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Fick min 7+ i början av veckan efter lång väntan. Är också mycket nöjd.
Vad gäller notiserna så är det ju bara att lyfta telefonen och dra uppifrån och ned så kommer notiserna utan att telefonen låsts upp.


Finns många situation när det inte fungerar.
Tex när telefonen sitter monterad i bilen.
Telefon är i sådant läge att skärmen inte tänds när man lyfter upp den. Samma sak när jag spelar musik i bilen och har den monterad i ett fäste. Då vill jag kunna byta låt utan att låsa upp den utan göra det från låsskärmem.....går inte.

#188

Postad 24 november 2016 - 18:10

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Livet är ett helv......😀
Skaffa en klocka så får du notiserna där och kan byta låtar mm!

#189

Postad 24 november 2016 - 19:24

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Livet är ett helv......
Skaffa en klocka så får du notiserna där och kan byta låtar mm!

 

 

Låter både som ett korkad och dyr lösning.



#190

Postad 24 november 2016 - 19:50

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Låter både som ett korkad och dyr lösning.


Bara för att byta låt ja men jag har en klocka och är mycket nöjd med den. En av mina bästa investeringar? Istället för att gå runt på stan och stirra in i telefonen som en slags zombie!
Men jag är nog korkad!🤓

#191

Postad 24 november 2016 - 19:59

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Bara för att byta låt ja men jag har en klocka och är mycket nöjd med den. En av mina bästa investeringar? Istället för att gå runt på stan och stirra in i telefonen som en slags zombie!
Men jag är nog korkad!

 

 

Nu löser inte en klocka dom "problem" jag har utan bara skapar fler.

Vitsen med att ha telefonen monterad i bilen är att jag slipper släppa blicken från vägen någon längre stund.

Skulle jag ha en klocka så måste jag lyfta armen och släppa ratten med båda händerna för att byta låt.

Ditt råd är utifrån dina förutsättningar så det hjälper inte mig.

 

Sen så är det ingen investering att köpa en AW. Du lär aldrig få mer för den när du säljer den.



#192

Postad 24 november 2016 - 20:46

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Släppa ratten med båda händerna? Var skulle du ha klockan?
Varför kan du inte bara låta telefonen vara olåst i bilen då?
Investeringar kan man se på olika sätt! Har köpt i princip alla iPhones som släppts men aldrig sålt någon! De har "investerats" ner i "organisationen".
Tror inte vi skall fortsätta denna diskussion!😓

#193

Postad 24 november 2016 - 20:58

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Släppa ratten med båda händerna? Var skulle du ha klockan?
Varför kan du inte bara låta telefonen vara olåst i bilen då?
Investeringar kan man se på olika sätt! Har köpt i princip alla iPhones som släppts men aldrig sålt någon! De har "investerats" ner i "organisationen".
Tror inte vi skall fortsätta denna diskussion!😓


Om vi inte ska fortsätta diskussionen varför ställer du frågor då?

Är det så svårt att förstå problematiken med att det inte går att tända skärmen utan att låsa upp den?
Jag har inte frågat efter någon lösning utan delade min åsikt vad jag tyckte vad bra och dåligt.
Nej jag vill inte ha skärmen på hela tiden för då dras batteriet ur snabbare. Nej jag vill inte köpa en klocka som i praktiken inte löser problemet utan bara skapar ett nytt.

Googla på vad investering betyder och menade du något annat skulle du använt ett annat ord.

#194

Postad 24 november 2016 - 21:27

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Jisses!

Du pratade inte om någon bilmontering när du tog upp problemet från början!? Ber om ursäkt att jag försökte hjälpa till!

Frågorna var mer retoriska och inget jag behöver svar på!

Har du ingen laddare i bilen?

Tro inte att livet är så enkelt att man kan googla på ett ord och att det som står där är enda betydelsen! En gåva kan vara en bra investering på många sätt och min AW kommer gå den vägen också.

Som sagt, kan vi inte avsluta detta nu?

#195

Postad 24 november 2016 - 21:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jisses!

Du pratade inte om någon bilmontering när du tog upp problemet från början!? Ber om ursäkt att jag försökte hjälpa till!

Frågorna var mer retoriska och inget jag behöver svar på!

Har du ingen laddare i bilen?

Tro inte att livet är så enkelt att man kan googla på ett ord och att det som står där är enda betydelsen! En gåva kan vara en bra investering på många sätt och min AW kommer gå den vägen också.

Som sagt, kan vi inte avsluta detta nu?

 

 

Nej varför skulle jag behöva nämna bilmontering när det inte är det som är problemet.

Problemet är att man inte kan trycka på hemknappen utan att telefonen låser upp sig.

På tidigare modeller krävdes det att man först tryckte och sen drog med fingret över skärmen.

Med iOS 10 på en iPhone 6 krävdes det två tryck alt ett tryck och att man lät fingret vila på hemknappen så kom man in.

Så fungerar det inte med iPhone 7 utan där räcker det med ett kort tryck så är man inne.

Lösningen är att Apple lägger till att man får välja hur beteendet ska vara.

Inte att köpa en AW :)

 

Man kan inte hitta på egna betydelser på ord utan det är bestämt av tex SAOL.

Investering betyder 

 

 

En investering är en kapitalinsats som förväntas leda till framtida avkastning. Kapitalinsatsen sker ofta som en utgift i pengar, men kan även vara en insats av andra former av resurser. Avkastningen kan antingen komma i form av ökade intäkter eller i form av minskade kostnader.


#196

Postad 24 november 2016 - 22:18

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Strunta i hemknappen då och använd på/av knappen uppe till höger!🙂

#197

Postad 24 november 2016 - 22:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Strunta i hemknappen då och använd på/av knappen uppe till höger!

 

 

Fortfarande inte en lösning :)



#198

Postad 24 november 2016 - 22:33

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Vad vill du då? Har du spärrat den knappen i bilen? Att trycka på av/på knappen och dra ner på skärmen för att få fran notiserna klarar du väl utan att släppa blicken från vägen? Blir ju värre att läsa dem förstås!?

#199

Postad 24 november 2016 - 22:36

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Vad vill du då? Har du spärrat den knappen i bilen? Att trycka på av/på knappen och dra ner på skärmen för att få fran notiserna klarar du väl utan att släppa blicken från vägen? Blir ju värre att läsa dem förstås!?

 

 

Därför att min telefon sitter i fast med ett magnetfäste. Trycker jag på sidan snurrar telefonen eftersom den inte sitter stumt fast.

Lösningen som jag sa är att Apple tillåter en att trycka en gång på hemknappen utan att den låser upp.

 

f5548964-ae6b-44eb-a295-7dd57d28e325_1.7



#200

Postad 24 november 2016 - 22:50

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Du verkar ju ha resurser! Då har du säkert en laddare också så du kan ha telefonen på i bilen!
Var har du hittat magnetfästet förresten? Ett sådan har jag letat efter!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.