Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TopGear

200 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 augusti 2005 - 17:39

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Har för mig att jag har läst någonstans att TopGear är Englands mest populäraste motorprogram. Nu vet jag inte vad de har för motorprogram där men får faktist hålla med.

TopGear är den bästa motorprogrammet jag har sätt på väldigt länge.
Vissa kanske tycker de har för mycket humor men jag tycker det är helt ok
för det är en liten del av programmet.

Alla dessa reslutat och tävlingar de kör.

Minns speciellt ett avsnitt där de tre programledarna skulle köpa en bil för x antal pund och sen åka tur och retur och se om det var billigare en tåget.

Att det kommer på med sådana ideér.
Att försöka köra med en diesel bil snabbast runt en väldigt stor bana i Tyskland (Kommer inte ihåg namnet) eller upp för ett berg med en fyrhjuling. Eller när de skulle köra taxi :P

Hoppas bara att Kanal5 köper in flera för de borde ju finnas kvar eftersom den är så populär i hemlandet.

#2

Postad 11 augusti 2005 - 17:46

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Har kollat hela årets vårsäsång i ett top-gear marathon i två dagar och kan bara säga att det är hur bra som helst.

I första avsnittet testar de nya Toyota aygo, på ett litet annorlunda sätt...
De har 10st nya bilar som de målar i två olika färger, en jättestor fotboll och två gigantiska fotbollsmål, kombinera det med 9st racingförare och en programledare och du har ett helt nytt sätt att testa manövrerbarhet på en bil :P
Första halvlek går bra men de sista minutrarna i andra halvlek blir det mer eller mindre mos av de nya bilarna, en kör över den andres motorhuv med två hjul etc... :P

#3

Postad 11 augusti 2005 - 17:53

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Clarckson äger...hela programmet äger. Bättre än trafikmagasinet iaf.

#4

Postad 11 augusti 2005 - 18:05

Malmeqvisto
  • Malmeqvisto
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Top gear kan vara småkul att kolla på ibland men vad har killarna för bakgrund? Clarkson är en sjysst journalist och ibland får de till kul idéer men när det gäller rena tester gillar jag Tiff Needell mycket bättre. Som journalist är han sämre men det märks verkligen att han kan köra bil.
Att jämföra med trafikmagasinet tycker inte jag är rättvist när Motorjournalen tycker jag håller bra klass och står sig även internationellt.

#5

Postad 11 augusti 2005 - 18:18

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
Okej, hade inte motorjournalen i tanke då jag ratar Kanalfem totalt. Men dom avsnitt jag har sett överlag är faktisk ok.

#6

Postad 11 augusti 2005 - 19:06

kave
  • kave
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
Visst är Top Gear roligt, men Jeremy går till överdrift för att fälla häftiga kommentarer. Tiff Needell är bättre som testare, roligare att se på pga hans enorma entusiasm som Jeremy försöker apa efter.
Tiff Needell håller föv till i Five TV i england i programmet Fifth Gear:
http://www.five.tv/p...mmes/fifthgear/

#7

Postad 11 augusti 2005 - 19:11

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Kollade på ett avsnitt av fifth gear idag och skulle snarare säga att det är lite som trafikmagasinet var (torrare och tråkigare) medan Top gear är underhållning av stora mått.

#8

Postad 11 augusti 2005 - 19:34

Cinmaster
  • Cinmaster
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag gillar inte alls Tog Gear då hela gänget är fulla av sig själva.

#9

Postad 14 augusti 2005 - 11:15

snovvebovve
  • snovvebovve
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Jag gillar inte alls Tog Gear då hela gänget är fulla av sig själva.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag skulle nog kunna hålla med på den punkten...

#10

Postad 14 augusti 2005 - 13:23

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Jo är ju ett underhållningsprogram samt motorprogram.

Man fastnar på deras specialla tester ;)

#11

Postad 18 augusti 2005 - 10:48

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Vill bara påpeka att den nya sändningstiden är måndagar kl 22.00.
Som vanligt är det Kanal5.

#12

Postad 19 augusti 2005 - 18:04

Unregisteredc5472c21
  • Unregisteredc5472c21
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
tycker helt klart det är skit bra, roligt med lite humor mellan allt seriöst.

men skulle vilja veta vem "the stig" är.

#13

Postad 30 augusti 2005 - 18:34

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Jaha nu var det sesongsuppehåll för TopGear.
Får hoppas att det kommer snabbt tillbaka

#14

Postad 30 augusti 2005 - 22:45

Unregistered1fa05d6a
  • Unregistered1fa05d6a
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Helt klart det bästa motorprogrammet jag har sett.

#15

Postad 01 september 2005 - 13:43

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Ingen som vet om och isåfall när det dyker upp igen?

#16

Postad 01 september 2005 - 19:37

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jag har sett hela nästa säsong och det är fortfarande lika bra.
BBC kommer tydligen att lägga ut samtliga sina program på nätet under senhösten så då kan vi följa det lite lättare.

Kanal 5 klipper ju rätt hårt för att få in reklamen, orginalprogrammet är faktiskt 60 minuter utan reklam.

#17

Postad 02 september 2005 - 04:37

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Jag har sett hela nästa säsong och det är fortfarande lika bra.
BBC kommer tydligen att lägga ut samtliga sina program på nätet under senhösten så då kan vi följa det lite lättare.

Kanal 5 klipper ju rätt hårt för att få in reklamen, orginalprogrammet är faktiskt 60 minuter utan reklam.

<{POST_SNAPBACK}>


Menar du att kanal 5 klipper bort inslag ur programmet? :lol:
Sanslöst!

#18

Postad 02 september 2005 - 08:50

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Originalprogrammen som jag sett på BBC är då inte utan reklam.

#19

Postad 02 september 2005 - 12:02

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
ush om de tar bort en del bara för reklam.

Att BBC kommer köra via nätet är intressant.
Kan göra så att man ser en hel del därifrån i framtiden :lol:

#20

Postad 02 september 2005 - 12:51

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Ja varje avsnitt av Top Gear i UK är 58-59 minuter långa och helt utan reklam (BBC är public service). Så för att få ner det till 45 minuter klipps ett inslag bort ur varje avsnitt av Kanal5. Det var väl säsong 5 de visade på Kanal5 häromsistens, i england så är säsong 6 just slutkörd. Säsong 7 börjar sändas nån gång i vintern/senhösten.

Redigerat av AiR, 02 september 2005 - 12:52.


#21

Postad 02 september 2005 - 15:58

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Men vad är det för variant som visas på BBC World då? De avsnitten är ju bara en halvtimme.

#22

Postad 02 september 2005 - 16:24

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Det är INTE kanal5 själva som klipper ner avsnitten. Produktionsbolagen i England fixar det för försäljning av programmen till alla icke-reklamfria kanaler.

#23

Postad 02 september 2005 - 19:13

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
En sak de nästan alltid klipper bort är intervjun med en brittisk kändis som sedan kör en suzuki liana på tid.

#24

Postad 03 september 2005 - 14:50

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

En sak de nästan alltid klipper bort är intervjun med en brittisk kändis som sedan kör en suzuki liana på tid.

<{POST_SNAPBACK}>



Näää tyckte väll det såg konstig ut senast att de hade en låååång lista på tider de har åkt och har man bara sett två eller tre förare.

Hoppas det kommer igång snart med webben så man har lite att titta på :unsure:

#25

Postad 06 september 2005 - 06:11

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

  • 6 725 inlägg
  • 0
Vad tyckte ni om nya Autobahn på Kanal5 igår? Det har ju inslag från Top Gear.
Jag tyckte det va helt klart godkänt, inte massa tramsiga konsumentvänliga tester av bilar som man ser varje dag.

#26

Postad 06 september 2005 - 07:45

Unregisterede7dd8c74
  • Unregisterede7dd8c74
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

tycker helt klart det är skit bra, roligt med lite humor mellan allt seriöst.

men skulle vilja veta vem "the stig" är.

<{POST_SNAPBACK}>


Hur bra som hellst, finns inget annat motorprogram som ens kan mätasig med det. Även om motorjournalen är ganska bra.

Är också nyfiken på the stig, vet att det är lite olika förare men alldrig hört nått namn :ph34r:
Kommer inte ihåg när men en stig "dog" ju iaf, när han skulle köra på ett engelskt hangarfartyg och han inte stanna eller hur det nu var :huh:

#27

Postad 06 september 2005 - 10:21

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Vad tyckte ni om nya Autobahn på Kanal5 igår? Det har ju inslag från Top Gear.
Jag tyckte det va helt klart godkänt, inte massa tramsiga konsumentvänliga tester av bilar som man ser varje dag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker det var ok. Inga djuplodande reportage direkt, men mycket ögon- och örongodis (mmm vilket ljud det var i 428:an) och det kan ju vara trevligt som omväxling. Är mycket bilintresserad så jag kräver inte så mycket fakta som ändå är mer knapphändiga än det jag kan slå upp i en katalog. Då är det roligare att se bilarna "in action" och få lite intryck av hur de beter sig eftersom det inte går att se i en katalog.

Men "dokusåpan" om lowriderkillarna var ganska tramsig.

#28

Postad 06 september 2005 - 11:17

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Ja säga vad man vill men Motorprogram verkar vara något av det svåraste som finns att ta fram för mediavärlden. Det hittils mest lyckade programet är TopGear. Ta nu detta Autobahn en kille som tidigare jobbade som "inredningsdesigner" skall nu kasta sig över bilar. Å det verkar inte få fakta innan det går ut i etern. Subarun som visades i första programmet var helt åt pipan mot vad speakern angav. Bränn pengarna på att köpa Topgears produktion och skrota den svenska verisionen tills de hittar folk som vet vad de talar om!


Trådar sammanslagna. //AgentFlynt

Redigerat av AgentFlynt, 06 september 2005 - 12:50.


#29

Postad 08 september 2005 - 05:11

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

Det hittils mest lyckade programet är TopGear.

Ta nu detta Autobahn en kille som tidigare jobbade som "inredningsdesigner" skall nu kasta sig över bilar.

Bränn pengarna på att köpa Topgears produktion och skrota den svenska verisionen tills de hittar folk som vet vad de talar om!
Trådar sammanslagna. //AgentFlynt

<{POST_SNAPBACK}>


Tjena alla motor och tvintresserade

Jag tycker att Top Gear är det bästa motor programmet. Men tyvärr så har jag inte haft den möjlighet jag velat när det gäller att kunna följa programmet.
Men det senaste programmet som jag såg, så tävlade programledarna från England till alperna och Clarksson körde bil -> Klockrent. Ett av dom bästa inslagen enl mig. En nog inte alltför självklar programidé - men dom genomförde den ändå eller kanske just därför. Hursom helst - Klockrent !

Ang. Autobahn. Jag tittade inte ens på programmet, för när jag såg reklamen så verkade det som att inredaren inte ens vetat vad autobahn var innan han fick i uppdrag att vara i programmet...
Och jag hörde ju vad polarna sa efteråt - jag missade inget, då jag hade det betydligt mycket trevligare med/hos tjejen.

Japp. Köp hela programmet och inte någon nerklippt version - skrota autobahn och låt den där killen sy gardiner istället i tv.

Så till sist, nog för att Motorjournalen är bra... men Peter och grabbarna får ju dyngpisk av Clarksson.

Mvh
Passerati

EDIT: Och när Clarksson provkörde "sportbilen" , fick iallafall jag lite nostalgiska tankar från reklamen för Wega:s Stroker högtalare på Hifiklubben... :ph34r: :D :)

Redigerat av Unregistered1041101d, 08 september 2005 - 05:15.


#30

Postad 08 september 2005 - 10:35

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Det kommer fler utmaningar mellan andra transportmedel och bil att se fram emot :ph34r:

#31

Postad 08 september 2005 - 10:48

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Det enda jag såg på Autobahn var de avsnittet som var just från TopGear. Jisses vad jag smågarvade när jag såg det.

#32

Postad 08 september 2005 - 13:16

Unregisterede7dd8c74
  • Unregisterede7dd8c74
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Gillar verkligen avsnitten med topgear när dom tävlar. Tex tåg mot bil till nån stad och likande :ph34r:

#33

Postad 12 september 2005 - 12:48

kolander
  • kolander
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Topgear är bäst!
Har lyckligtvis BBC World där TopGear sänds på lör och söndagar, får således se det 3 gånger i veckan om jag har tur ;-)

#34

Postad 14 september 2005 - 12:57

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Hmm undrar om det finns en DVD box med TopGear.
Har inte sätt någon i alla fall.

#35

Postad 14 september 2005 - 14:24

Chrono
  • Chrono
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Dessa 2 finns.
Top Gear - The Best Of
och
Top Gear: Revved Up


//Chrono

#36

Postad 18 september 2005 - 14:53

MR_Flames
  • MR_Flames
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ni som undrar vem "The Stig" är så är det Ben Collins nu .. förut var det Perry McCarthy, en före detta test förare i Formel 1..

Står mer om detta om "The Stig" här:
THE STIG

Redigerat av MR_Flames, 18 september 2005 - 14:58.


#37

Postad 18 september 2005 - 15:36

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Det står ju faktiskt "It is thought that The Stig is now Ben Collins...". Bara spekulationer alltså. Dessutom verkar det i vissa fall vara bilarnas ägare som är "The Stig".

#38

Postad 15 oktober 2006 - 15:24

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Måste bara putta upp denna tråd igen så ni inte missar ikväll kl 22.30 (har jag för mig) på kanal5.

Spännande, rolig och väldigt underhållande.

#39

Postad 15 oktober 2006 - 17:47

e-robban
  • e-robban
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Top Gear är ett lysande program. Både jag och min sambo älskar det och vi är inte ett sk*t motorintresserade! Roligt och fotot är så snyggt att man vill ta varenda bildruta och sätta på väggen (utom bilderna på programledarna förstås :blink: ) Coolt att en seglartjej som aldrig kör bil slog rekord på tavlan. Missade måndagens avsnitt då det krockade med dubbelavsnitt av Prison Break (äntligen är de ute ur fängelset!).

#40

Postad 15 oktober 2006 - 22:31

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Måste bara putta upp denna tråd igen så ni inte missar ikväll kl 22.30 (har jag för mig) på kanal5.

Spännande, rolig och väldigt underhållande.

<{POST_SNAPBACK}>



Bockar och bugar! Såg strängen 22.25, så det var perfekt timing för att slå sig ner i soffan och se ännu ett avsnitt från denna klassiska motorshow. :blink:

#41

Postad 05 maj 2007 - 23:36

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Gillar inte att Kanal5 flyttar runt TopGear med tiderna om de nu ska ha på Lördagar.

Det jag gillar med TG är de små konstiga utmaningarna
Exempel det sista nu de skulle köpa en skåpbil för max 1000pund och så fick de olika tävlingar.
Eller när de skulle bygga en bil både för körning och på vatten.

Små tävlingar att åka med bil och de andra ska flyga eller ta båten är också kul.

Nu är det säsongs uppehåll så det är bara att vänta :)

#42

Postad 06 maj 2007 - 01:34

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag att en del av utmaningarna är förolämpande korkade. När man t.ex. rejsar en Bugatti Veyron mot snabbtåg från Paris till London (eller om det var den med flygplanet).
1. Det är ju inte så att Bugattin kan ligga och pressa i 350 knyck hela vägen utan den får ju anpassa sig till hastighetsbegränsningarna så de hade ju kunnat köra med en folkabuss likaväl. Dessutom har de ju en miljon kameravinklar där bilen åker förbi. Rimligtvis så stannar de bilen och låter kameramannen rigga upp innan de kör förbi. Annars skulle jag nog rekommendera Clarkson att köra lika fort som kameramannen gör eftersom det måste gå mycket fortare för honom om han hela tiden kör om honom...

Inslagen känns lika spontana som dialogen i Trafikmagasinet liksom.

Samma sak blev det

#43

Postad 06 maj 2007 - 13:32

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Jo jag har också tänkt på det ett antal gånger men det bjuder jag på
Fast tävlingarna kan nog stämma för inte alltid så bra att tiderna passar perfekt.

#44

Postad 06 maj 2007 - 15:21

Highlaj
  • Highlaj
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Det bästa avsnittet måste nog vara när dom åker till USA ^^ (kan vara S09E03)
Tycker dock serien är lite för mycket "uppgjord"

#45

Postad 24 maj 2007 - 21:06

OMX-dulfer
  • OMX-dulfer
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Det bästa avsnittet är när de kör vinter os i lillehammer och Stig kör skoter i 70 meters backen, nerför...

#46

Postad 29 maj 2007 - 21:49

Bader
  • Bader
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
älskar top gear och deras event programledarna kompletterar varandra mycket bra. Skrattade riktigt hårt när de skulle agera trafik-inormation i radion och Clarksson satt upp tv kameror så han kan skälla ut och kommentera vad folk gör.

Dock är det utan tvekan roligast när clarksson och Tiff Needell möts som när de testar en BMW mot en Jaguar eller de kör en tävling där man krockar tills det bara finns en bil som inte är sönder. som radiobilarna fast med riktiga bilar :blink:

#47

Postad 30 maj 2007 - 07:11

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
En av mina absoluta favoriter är när de tävlar mot varandra
De ska köpa något för en viss summa eller göra om en sak för en viss summa och så får det uppdrag och se vem som klarar sig bäst vinner.

#48

Postad 02 oktober 2009 - 13:04

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Tänkte på det idag när jagg såg en gammal repris av en tävling där Clarkson kör bil
Som Tiny Turtle skrev så känns det konstig med alla kameravinklarna och det.
verkar som de stannar upp för att sätta ut kameran för att sedan filma när bilen kör förbi.

Ska man ta tävlingen en nypa salt eller är det verklighet??

Tävlingen mellan bil, cykel, kollektivtrafik och båt genom London kändes naturligt.
Varje person hade en kamera (Stig hade en kameraman med sig, Clarkson hade en på båten och i helikopter, May hade en i bilen och en kameraman i en bil brevid och Hamster en på cykel och en kameraman på MC.

#49

Postad 02 oktober 2009 - 15:31

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Jag skulle tro att 100% av alla tävlingar är fejkade för att göra bra TV, spelar det ngn roll?

#50

Postad 02 oktober 2009 - 17:19

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Jag såg ett klipp för några veckor sen när dom skulle köra ifrån typ Schweiz ( tror jag ) till någon stad långt upp i England...på EN tank
det kändes lite konstigt att Jaguaren klarade det precis eftersom Clarksson körde med ac och körde relativt oekonomiskt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.