Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mytrendyphone.se - erfarenheter av denna butik?

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 november 2008 - 16:50

Packee
  • Packee
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Se upp för detta bolag. De har usel kundhantering och är helt omöjliga att ha att göra med. Jag beställde 4st batterier den 29 oktober. En vecka senare kom leveransen, allt verkade ok.. Förutom att de hade skickat fel sorts batterier, det var då allt strul började. Jag var nu tvungen att gå in på deras sida, göra en anmälen, få ett RMAnr som jag sedan skulle skriva ut och skicka med när jag nu var tvungen att skicka tillbaks batterierna. Inte nog med att jag fick sköta hela returhanteringen själv. De vägrar att skicka ut nya batterier förrän de felaktiga kommit tillbaka. arrgh...

De har heller ingen förståelse för att man blir irreterad och vägrar att diskutera någon form av kompensation. Inte ens chefen vill ta i ämnet. ..men till slut får jag tag på henne och frågar hur hon ställer sig till detta. Men jag får en total oförståelse och ovilja att lyssna på problemet. Även hon vägrar att diskutera kompensation.

idag den 19 november ringer jag och frågar varför mina batterier inte har kommit än, trots att jag gjort enligt allla konstens regler. Får då till svar att de inte har dem på lager. Jag frågar då varför de inte har informerat om detta och tillsvar får jag "jag beklagar" vi kan skicka dina batterier idag, vi har visst fyra st på lager trots allt.. VISST, men vad får jag för kompensation för det. Ingen försåelse den här gången heller, utan endast ett jag beklagar. Det har snart gått en månad, inga batterier och ingen kompensation.

Jag vill bara förmedla en liten lät "se upp för det här företaget" så att ni inte råkar ut för samma problem!

:)

#2

Postad 19 november 2008 - 17:14

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
enda rätta man ska göra är att anmäla på fairshopping då blir det fart på dom och samtidigt varnar man andra för oseriösa firmor.

#3

Postad 07 maj 2009 - 10:43

Unregisteredc04b1151
  • Unregisteredc04b1151
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Varning!!!

Falsk marknadsföring!

Jag beställde ett batteri till SE P990i som skulle vara 1500 mAh (Art.nr: Q76-3723) a 129:-.

Jag fick ett helt annat batteri som är sämre (hälften) i kapacitet än mitt flera år gamla 900 mAh batteri.

Kapaciteten står ingenstans på batteriet, annan etikett, färg etc skiljer från utannonserade.

Ändå påstår kundtjänst att det är rätt produkt och att kompatibla batterier inte är lika bra som original men det är ett 1500 mAh.

Vad ska man säga?

#4

Postad 07 maj 2009 - 23:31

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Varför ni handlar där till att börja med är väl frågan i detta fall.

Snittbetyg på 4.36, av 24 betyg så har dom 11st ettor.

Låter det som några man kan lita på?
Nuförtiden ska man alltid kolla betyg här på Prisjakt och googla innan man beställer från okända Företag, finns för många fifflare där ute.

#5

Postad 04 juni 2009 - 16:57

Mikke79
  • Mikke79
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hejsan,

Visst är man aldrig hundraprocent trygg när man beställer grejer på internet men mina erfarenheter med Mytrendyphone har alltid varit positiva.
Det har gått ett och halft år sen jag gjort min första beställning hos dem och sedan detta har jag handlat många gånger hos dem. Jag bor i Sverige och de skickar varor från Danmark men jag har aldrig väntat mer än 5 dagar på leveransen.
Det hände några gångar att jag var oförsiktig och beställde hörlurar som inte fanns på lager, jag såg inte att det står ”finns ej i lager”. De sa att de ska förändra deras leverantör och efter några dagar lyckades de skaffa de hörlurarna som jag beställde och jag har dem idag, de funkar perfekt. :P

En gång hände det att jag fick fel produkt, den var lik den jag behövde, men inte det samma. Jag ringde och deras operatör förklarade hur jag ska utfylla ett schema, och jag bara följde instruktioner och skickade produkten tillbaka, och 3 dagar sedan hade jag det riktiga batteriet till min Motorola. :D

Först tänkte jag att det är lite tråkigt att man måste vänta tills dem får produkten tillbaka men sedan förstod jag att det är helt logiskt, för annars vet de inte om det är någon som försöker lura dem.
Det stod att batteriet inte är originalt men det var mycket biligt och jag bestämde mig att köpa det. Det funkar ganska bra, håller 4 dagar, och jag bryr mig inte att det inte skriver Motorola på det, för det är lika bra.
På så sätt sparade jag lite ekstra pengar och beställde ett fram skal till min Motorola.

Det är kanske vissa som tycker att Mytrendyphone är dålig firma, men jag och faktumet att jag haft mer än 20 beställningar hos dem säger tvärt om. Det är helst Mytrendyphone som jag rekomenderar till mina vänner, för det är ganska möjligt att de lyckas skaffa några produkter som är otroligt svåra att hitta antingen på nätet eller i affär. :( :P :lol:

#6

Postad 04 juni 2009 - 17:16

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Jo, eller hur.

Seriöst första inlägg som nyreggad medlem.

Skriv att du jobbar på Mytrendyphone på en gång istället.

#7

Postad 04 juni 2009 - 19:46

Vobbe
  • Vobbe
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Jo, eller hur.

Seriöst första inlägg som nyreggad medlem.

Skriv att du jobbar på Mytrendyphone på en gång istället.


Beredd att instämma till viss del, ser suspekt ut.

#8

Postad 05 juni 2009 - 12:01

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Skulle bara säga att inlägg som detta även drar till sig admins ögon - så ni vet.

#9

Postad 05 juni 2009 - 17:53

Mikke79
  • Mikke79
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
NI får tänka vad ni vil och beställa hos vilket företag som helst, det bryr ja g mig inte om. Jag köper hos dem, och ni får köpa era grejer var som helst. Och det skulle vara trevligt om jag jobbade på Mytrendyphone, för det ser ut som att de har det ganska bra, fast jag studerar just nu och inte har tid att jobba, för jag är i Frankrike (IP 88.191.94.176) nu som utvekslingsstudent men vem vet, en dag kanske...
Och varför måste man altid använda ett sånt forum för att alltid snacka skit om allt?
Jag bara tänkte att det är tråkigt att vissa skrev på så sätt om ett företag, precis som om ni snackade skit om mitt favorit lag, eller band!!!

Redigerat av Mikke79, 05 juni 2009 - 17:54.


#10

Postad 05 juni 2009 - 20:30

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0
http://www.google.se...lient=firefox-a

:)

Nu kan ju dock ovanstående mycket väl stämma och jag säger inget annat...

Redigerat av TheSaurus, 05 juni 2009 - 20:32.


#11

Postad 06 juni 2009 - 09:08

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

http://www.google.se...lient=firefox-a

:)

Nu kan ju dock ovanstående mycket väl stämma och jag säger inget annat...

Det säger väl egentligen bara att IP-nr i alla fall inte är kopplat till en dator på Mytrendphone i Sverige...

Säger nu inte att Mikke79 skulle ha koppling till butiken, men det är inte så svårt att ha någon vän eller liknande att skriva inlägg så vi får nog inget riktigt svar på frågan.

Mikke79 - vad är utvekslingsstudent? Har aldrig hört talas om detta i Sverige. Är du från Norge?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 06 juni 2009 - 09:10.


#12

Postad 08 juni 2009 - 09:01

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Det säger väl egentligen bara att IP-nr i alla fall inte är kopplat till en dator på Mytrendphone i Sverige...

Säger nu inte att Mikke79 skulle ha koppling till butiken, men det är inte så svårt att ha någon vän eller liknande att skriva inlägg så vi får nog inget riktigt svar på frågan.

Mikke79 - vad är utvekslingsstudent? Har aldrig hört talas om detta i Sverige. Är du från Norge?

Mvh JB


Samt att IPnumret finns på flertalet proxysidor och tillhandahålles utav ett företag som bla. tillhandahåller seedboxar :(

#13

Postad 11 juni 2009 - 16:51

Mikke79
  • Mikke79
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Som jag redan sagt, man får tänka vad man vil, jag tänker inte fortsätta debatten om IP nummer och sådana grejer för jag vet inte så mycket om detta.
Jag förstår inte varför ni diskuterar så mycket om varifrån jag kommer eller om jag jobbar på MTP, dessutom får ni kolla hur många inlägg har personen som började med det här ämnet.....hm, vad konstigt, BARA 1!!!!! :)
Det finns inga problem om Administratör tror att jag jobbar hos MTP, då får han kasta mig ut...

@JB:
Hur menar du att du aldrig har hört om utvekslingsstudent eller utbytesstudent?

#14

Postad 13 juni 2009 - 17:57

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

Som jag redan sagt, man får tänka vad man vil, jag tänker inte fortsätta debatten om IP nummer och sådana grejer för jag vet inte så mycket om detta.
Jag förstår inte varför ni diskuterar så mycket om varifrån jag kommer eller om jag jobbar på MTP, dessutom får ni kolla hur många inlägg har personen som började med det här ämnet.....hm, vad konstigt, BARA 1!!!!! :D
Det finns inga problem om Administratör tror att jag jobbar hos MTP, då får han kasta mig ut...

@JB:
Hur menar du att du aldrig har hört om utvekslingsstudent eller utbytesstudent?

Jag har väl inte skrivit att jag inte hört talas om utbytesstudent, för det heter så på svenska. Men du skrev utveklingsstudent i ditt första inlägg och det har jag aldrig hört talas om i Sverige för det är på norska, därav min fråga om du var från Norge?

Mvh JB

#15

Postad 09 juli 2009 - 10:32

Henkutt
  • Henkutt
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag har väl inte skrivit att jag inte hört talas om utbytesstudent, för det heter så på svenska. Men du skrev utveklingsstudent i ditt första inlägg och det har jag aldrig hört talas om i Sverige för det är på norska, därav min fråga om du var från Norge?

Mvh JB



Lämna honom i fred. Han är från Danmark och jobbar såklart på Trendyphone. Lite för tydligt.

Jag har precis beställt från dom utan att läsa omdömen. Det ångrar jag nu. Nu sitter jag med grejer som jag inte beställt som dessutom levererades lite sent.

#16

Postad 12 juli 2009 - 18:12

LowLife
  • LowLife
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Lämna honom i fred. Han är från Danmark och jobbar såklart på Trendyphone. Lite för tydligt.

Jag har precis beställt från dom utan att läsa omdömen. Det ångrar jag nu. Nu sitter jag med grejer som jag inte beställt som dessutom levererades lite sent.


Jag gjorde samma blunder som du där, läste inte omdömen i från prisjakt och nu sitter väntar på saker som aldrig verka komma (som dessutom redan betalda via kortköp) och företaget har inte behagat sig att höra av sig eller. En riktig Kalle Anka butik!

kuriosa: http://www.scriptori...drasidan/?p=266

#17

Postad 29 oktober 2009 - 20:05

dzelja
  • dzelja
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, jag vil bara gratulera er på en otroligt bra nätbutik og bra service! :)

Jaf har letat efter en väska till min nya Nano, men hittade absolut ingenting som jag behövde. Varken i lokala butiker eller på nätet. en men hittade hos My trendy phone ett stort urval aktuella produkter.

Det som är bra med er nätsida är att det ät ganskla lätt an hitta det som man letar efter. Alla kategorier visar sig tydligt och är mycket bra gjorda. Användarregistrering, handling och betalning gick utan något problem och jag fick en tydelig orderbekräftelse omedelbar efter köpet. Leveranstid var suverän och snabb och fraktkostnader ganska låga. Det var också märkvärdigt att produkterna som jag fick var av en ganska hög kvalitet även om de var mycket biliga. Jag kommer säkert att handla kvar hos My trendy phone , och jag har redan rekomenderat My trendy phone till mina vänner.

#18

Postad 19 mars 2010 - 15:19

bildbanken
  • bildbanken
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Varning för att handla här. De säger att de ska skicka samma dag som beställningen görs. De har t o m en nedräkning som visar hur många timmar och minuter man har på sig att handla om man vill ha produkter som finns på lager skickade samma dag. Jag la ordern i måndags och idag, fredag fick jag reda på att beställningen skickats.

Aldrig mer Mytrendyphone.se
Tacka vet jag svenska nätbutiker och inte denna danska nätbutik som utger sig för att vara svensk butik.

JAG BLIR SÅ TRÖTT!!

#19

Postad 20 april 2010 - 22:53

Lahe
  • Lahe
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
VARNING!

Handla EJ från mytrendyphone. Usla leveranstider, usel support.

Köpte en vara som var ur funktion! Fick ingen ersättning!

#20

Postad 31 maj 2010 - 22:33

klp
  • klp
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Som ett litet inlägg i debatten kan jag konstatera att de prylar jag beställde i fredags, Case-Mate samt passiv bilhållare till HTC HD2, kom idag, måndag.
Var väl lite orolig att det 1: Skulle ta lång tid 2: Inte funka alls.
Men mina farhågor kom på skam, det fungerade utmärkt.

Nu var det dock rätt prylar som kom så jag behöver ej anlita deras support, så den kan jag inte uttala mig om.

#21

Postad 02 juni 2010 - 11:50

heintron
  • heintron
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Fick just helt fel produkt hemlevererad. Dags att börja tjafsa med mytrendyphone antar jag. Kommer aldrig handla av dem igen ivf. Tur att det bara var en billig testorder V ;) V

#22

Postad 22 juni 2010 - 06:21

beckisen
  • beckisen
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Letade efter ett batteri till en gammal filmkamera, Panasonic från -99. :) Det var ett mycket svårfunnet batteri så jag blev riktigt snopen när jag såg att de hade såna i lager.

Beställde ett sånt omgående. Fick ett mail 1 dag senare om att deras lagerstatus inte alltid var uppdaterad så självklart fanns inte denna produkt på lager så det skulle ta ytterligare 5-7 dagar. Hade dock behövt batteriet inom 2 dagar, som de lovat, så jag kontaktade kundtjänst. Kan ju hålla med om att det var en aning svårt att hänga med på vad hon sa i kundtjänsten, men hon var väldigt trevlig, av det jag förstod :P
Hur som helst så fick jag gärna pengarna tillbaka om jag inte ville ha batteriet längre men jag valde att vänta.

6 dagar senare fick jag ytterligare ett mail om att produkten var restad och skulle ta lite tid.
Dagen efter det fick jagett mail om att batteriet inte längre gick att få tag på. De erbjöd mig 20% rabatt vid nybeställning osv.. Men jag ville ha pengarna tillbaka och fick det 3 dagar senare.

Jag kan inte klaga på servicen där utan tyckte att den sköttes riktigt bra. Däremot har jag ju ingen erfarenhet av deras produkter.

Redigerat av beckisen, 22 juni 2010 - 06:22.


#23

Postad 26 juni 2010 - 17:49

NoGood
  • NoGood
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Hej.

Jag kan inte rekommendera detta företag.
Jag gjorde en beställning och betalade via Swedbanks internetbank.
När betalningen var gjord och pengar dragits från mitt konto fick jag
ett mail från MTP som sa att min order inte gått igenom.
Jag mailade och frågade hur det skulle gå.... om dom skulle skicka grejorna senare eller
betala tillbaka pengarna. Dom svarade att dom inte fått några pengar från mig.
Efter lite mailväxlande bad dom mig kontakta min bank för att få ett transaktions nr.
När jag fått detta från min bank och meddelat MTP nr sa dom.
Ja... vi har visst fått in dina pengar....... Vi skickar sakerna.
BS tror det är en bluff dom kör med..

#24

Postad 07 september 2010 - 17:00

nilew
  • nilew
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har tyvärr fått känna av deras dålig service.
Väntar i dag på två produkter som stod att de hade i lager, den ena har de skickat och det visade sig att jag skrivit fel på en siffra i adressen så det gick i retur. Det är inte deras fel utan mitt.
Den andra har jag inte hört något om, och de skulle ha den i lager.

Nu fick jag ett mail på att de ville ha mer pengar insatta på ett bankkonto för att skicka ordern igen, detta utan att jag fått veta om den andra varan var på gång eller inte.

Jag svarade med att de fick skicka med postförskott om de ville ha några pengar annars skulle jag be om en refund hos paypal som jag använde för att betala.

Och allt detta har tagit ca: 3 veckor och ännu inte löst.

Mitt råd är köp aldrig från dessa det är inte värt allt strul.

#25

Postad 19 oktober 2010 - 22:26

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
den här företag skulle förbjudas att sälja i sverige!!!!handla ingenting där!!!

#26

Postad 21 oktober 2010 - 12:38

MrMonkey
  • MrMonkey
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har också upplevt de som väldigt oproffsigt och annonsera en hel del saker som de har slutat sälja eller finns inte.......

#27

Postad 02 november 2010 - 21:47

Unregistered8b7662d1
  • Unregistered8b7662d1
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag beställde ett skin-kit till min telefon i torsdags. Förskottsbetalade och fick faktiskt mitt skal igår redan, det tycker jag är snabb leverans!

Men när jag monterade upptäckte jag att "skinet" täckte kameran på framsidan, jag provmonterade även baksidan och det ser helt för jävligt ut rent sagt. "skinet" går inte ens runt telefonen utan på sidorna, topp och botten är det bara telefon så att säga.

Jag tänkte för mig själv vad jag hade läst på sidan när jag beställde "skinet" och jag citerar: "Skin kits är valet av diskriminerade gadget-älskare världen runt, de erbjuder oslagbar passform, finish och täckning. Skydd din mobiltelefon mot repor!"

HA! Det skyddar bara tre fjärdedelar av din telefon ja, det tänkte dem nog inte på att skriva med.

Jag skickar iväg ett mejl till supporten med bilder och förklaring till varför jag är missnöjd men får ett rätt så spydigt svar att det kunde jag se på deras bilder (Ja man ser fram och baksidan av telefonen, inte mer) och om jag inte ville ha det så skulle jag inte satt på det. Men hallå!

Dem försöker bara få mig att känna mig skyldig och att det är mitt fel... Nu försvann orken att skriva mer men jag återkommer om jag får något svar från dem igen!

#28

Postad 14 januari 2011 - 22:20

Unregistered0b266a24
  • Unregistered0b266a24
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Detta företag har ochså en annan affärside, nämligen att skicka ut begagnade delar!

Det gick så långt att jag bad brevbäraren bevittna öppningen av en försändelse från dem, varvid vi båda kunde konstatera att
Iphone-lcd:en var både repig och att ledningen var knäckt.

Efter 3 returer, med rma-nummer ansökningar och tre porto-betalningar fick jag tag i, efter 3 veckor, en som fungerade, även den begagnad!

Jag kan fortsätta och tjata om detta företag, orkar inte. Samma gäller Euromobile som inte svar varken på telefon eller mail när man vill fråga hur det går med returnerade varor som inte fungerade....blir så trött.....

#29

Postad 26 januari 2011 - 17:25

janolof1
  • janolof1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Alla med klagomål gå till tyyggehandel och klaga så ska de nog snart förlora sitt certifikat.
/Jan Olof

#30

Postad 26 januari 2011 - 17:44

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Beställde ett batteri till en laptop från dom, bäst pris och snabb leverans. Inget att klaga på alls faktiskt!

#31

Postad 30 januari 2011 - 11:47

Unregisteredbc865cd2
  • Unregisteredbc865cd2
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nu har jag fått mitt batteri och det fungerar.

Redigerat av Unregisteredbc865cd2, 31 januari 2011 - 12:22.


#32

Postad 10 februari 2011 - 18:46

Unregistered1992
  • Unregistered1992
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
En riktigt usel butik och ett värdelöst kundbemötande! Beställde för en tio dagar sedan ett skydd till min mobiltelefon, en Nokia X3-02. Skulle levereras på två dagar enligt deras hemsida och varan fanns i lager. Tio dagar senare och inget som helst svar, men pengarna var dom snabba på att dra, redan vid beställningen.
Sände dem ett mail då jag inte hört ett dugg från dem sedan beställningen, fick svaret att varan inte finns i lager och finns ej heller hos leverantören, varan fanns inte heller vid beställningstillfället enligt dem (vilket den givetvis gjorde enligt deras hemsida, 10 st kvar). Dom frågar om jag vill ha någonting annat i stället, vilket jag självklart inte vill ha. Väntar nu på pengarna tillbaka men detta kommer enligt företaget ta lång tid och vara problematiskt då jag betalade med kort osv..

Ett riktigt skräpföretag enligt mig och en värdelös kundhantering. Skulle inte rekomendera någon att handla där någosin!

B)

#33

Postad 17 februari 2011 - 10:42

inka
  • inka
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad det är för idioter som ger så höga betyg till detta skitföretag. Jag kan bara hoppas på att ni som ger så positivt betyg har fått nya, hela varor och inte är anställda på detta skitföretag och sprider fler lögner.

Jag avråder starkt att beställa därifrån. Om ni inte vill ha trasiga, begagnade varor och när ni skickar tillbaka dem så räkna inte få några pengar tillbaka.

Jag funderar på att skriva en artikel om bluff företag där Mytrendyphone kommer ingå. Om ni vill vara med i denna artikel, dela eran erfarenhet så hör mer än gärna av er: [email protected].

Kan man stoppa en stackare från att beställa därifrån så är jag nöjd.

#34

Postad 25 februari 2011 - 16:25

cylot
  • cylot
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Funderar på att handla hos mytrendyphone, verkar i alla fall ha hyfsad support före köp. Har mailat lite fram och tillbaka med lite frågor och tänkte lägga en beställning så fort jag fått svar på sista frågan, de har ju bra priser.

Men det blir till att betala med kort så man kan få tillbaka pengarna om det blir fel, finns ju en del varningar i tråden.

#35

Postad 18 juli 2011 - 00:28

Unregisteredfe348151
  • Unregisteredfe348151
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Även jag vill höja ett varningens finger för detta företag.

Jag beställde ett iPhoneskal 4/7 å då fanns det i lager så jag beställde ett. Enligt websidan skulle det skickas den 5/7. Den 6/7 får jag meddelande om att dom inte skickat min vara. Dom skriver att förväntad leveransdag är den 8/7. Jag ringer den 7/7 å frågar varför dom inte informerade om att varan var slut när jag beställde. Dom säger då att flera beställt samtidigt. Om dom använder datorer skulle det framgått att varan var slut när jag betställde. Dom meddelar den 9/9 att varan är skickad alltså en dag efter att jag skulle fått den. Det är för övrigt en lördag. På måndag den 11/7 har ingen vara kommit så jag ringer. Nu undrar jag vad dom håller på med och kräver ersättning för deras strul. Men den mycket ohjälpsamma damen säger att det går inte för sig. När jag kom hem den 16/7 fanns varorna i brevlådan. Dom har dessutom dragit av 10.30 som plåster på såren. Vilket märkligt företag!

Med andra ord: Lita inte på deras lagersaldo eller leveranstider samt förvänta dig inte en hjälpsam kundservice.

Billigt var det dock - så om du vill handla billigt å inte vara säker på när du får varorna - handla från MyTrendyphone.

#36

Postad 02 augusti 2011 - 13:28

valmont74
  • valmont74
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Jag beställde en vara som jag sedan insåg att jag skulle tvingas skicka tillbaka. Inga problem sade de utan det var bara att skicka in. Sedan hände inget. De hävdar att de inte fått något och jag kan inte göra så mycket mer än att se mina 400 kr bortblåsta. Risken att en korrumperad postman skulle tagit paketet finns visserligen, men är knappast troligt då jag skickade från jobbets företagspost. Snarare de som behållit pengarna och sedan sålt varan på nytt.

#37

Postad 02 augusti 2011 - 21:08

Leopardkungens
  • Leopardkungens
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Polisanmäl?

#38

Postad 02 augusti 2011 - 21:46

valmont74
  • valmont74
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Polisanmäl?

Tyvärr går det inte att bevisa. Jag får helt enkelt böja mig framåt och inse att jag blivit blåst. Jag kan dock fortsätta med lärdomen att aldrig handla av dem igen...

#39

Postad 11 augusti 2011 - 03:23

Unregistered1990
  • Unregistered1990
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Jag handlar då inte här igen. Beställde en mobil börs (wallet) eller vad man nu ska kalla det. Får orderbekräftelse..... Sen mail att det är slut.... Sen mailas datum när varan kommer in som inte stämmer. Och så här håller det på i 1 månad tills jag blir less.

Känns inte som att dom vill ha kunder?

#40

Postad 13 september 2011 - 22:33

zool
  • zool
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag får nog tyvärr skylla mig själv som inte kollade upp detta bluffbolag. För ett antal månader sedan beställde jag några varor. Fick en faktura jag skulle betala. Hade fått en vis del så enbart dessa varor jag betalade av. De sa att de skulle sända en reducerad faktura på de resterande varorna när jag hade fått dem. Istället fick jag hem en full faktura och en dag senare innan jag han kolla upp med Klarna damp ett inkassokrav ner..

Denna andra faktura har ett annat OCR nummer så enligt MyTrendyPhone har jag beställt samma varor två gånger. Ord står mot ord B) Blev tvingad att betala in inkassokravet så att det inte ökas. Fick två fakturor med två olika OCR-nummer. Klarna kunde därför inte hjälpa.

Hoppas jag gjorde mig förstådd. Handla på egen risk. Köper en del via internetsidor. Första gången jag har stöt på problem. Fick en hel del meddelande att visa varor inte fanns inne. Försökte avbeställa också efter att jag betalat första fakturan men de låtsades inte om det.

#41

Postad 02 december 2011 - 14:22

Zappaa
  • Zappaa
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag har nu beställt från denna butik för första gång. Beställde endast ett Bugatti iPhone 4 fodral. Här är en sammanfatning av min erfarenhet:

Natten til fredag 25 nov 2012: Beställde den.
Kort tid efter: Mottog beställningsbekräftelse på mejl
Sedan var det helt tyst i några dagar..
Sent onsdag eftermiddag 30 nov: Mottog äntligen mejl att den var skicat. Förvantade ju då att den skulle ligga i postlådan nästa dag..
Fredag 2 dec: Låg i postlådan. 2 dagars leveranstid med posten berodde på att den tydeligven var skickat från Danmark.

Alltså nästan 1 veckas total leveranstid, och begränsat med info. från leverantören.

För 20 år sedan hade detta varit ok, men detta håller inte helt måttet i dag som vi alla (även jag) har så bråttom med allting :)

Frank

Redigerat av Zappaa, 02 december 2011 - 14:22.


#42

Postad 09 februari 2012 - 10:28

astaldo
  • astaldo
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Beställde för 2 dagar sedan och fick varorna idag billigt bra och snabbt. Var lite orolig efter att man läst dåliga kommentarer men allt fungerade bra för mig.

#43

Postad 09 februari 2012 - 13:01

Unregistered89a9dace
  • Unregistered89a9dace
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Nu har dom reklam på förstasidan här också!?
Kollar inte minhembio upp det här innan?

Känns inte så bra att det görs reklam för ett "blufföretag" på minhembio kanske...

#44

Postad 21 februari 2012 - 16:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Nu har dom reklam på förstasidan här också!?
Kollar inte minhembio upp det här innan?

Känns inte så bra att det görs reklam för ett "blufföretag" på minhembio kanske...

Om man läser den här tråden tycker inte jag heller att det är seriöst att ha detta företag som "huvudsponsor"
I synnerhet reagerar jag på de båda "användarna" som försöker spela nöjda kunder

#45

Postad 02 mars 2012 - 12:19

Taskete
  • Taskete
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
De är 100% medvetna om vad de gör. De ljuger oss rakt upp i ansiktet och försöker hitta på egna personliga anledningar till varför vi inte får reklamera en vara.

Har haft så otroligt mycket besvär med dem.

HANDLA INTE PÅ MYTRENDYPHONE

#46

Postad 01 mars 2013 - 11:53

krimark
  • krimark
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har två gånger försökt beställa från dessa lurendrejare, båda gångerna har deras hemsida visat att produkten jag velat ha finns i deras lager och båda gångerna har jag efter några dagar fått mail om att produkten trots allt inte finns i lager och en förfrågan om jag vill "byta till något annat..." Jag har beställt minst 40 gånger från Dustin och det har aldrig varit den här typen av problem så jag kan bara konstatera att det är dumsnålt att försöka beställa något från detta oseriösa företag.

#47

Postad 01 mars 2013 - 13:30

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har beställt från dem vid två tillfällen. Första gången beställde jag ett skal till gamla HTC´n, det var spräckt vid leverans. Inga som helst bekymmer att reklamera. Snabb leverans och snabb reklamation.

Andra gången beställde jag en USB-kabel till min kamera, snabb leverans och inget krångel.

#48

Postad 02 april 2013 - 17:13

hippieambulans
  • hippieambulans
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Att mytrendyphone skickar fel saker och är sena är inget ovanligt och deras kundtjänst är i det sämsta laget ett tips är att ni beställer det ni kan från http://www.24.se då får man oftast varorna dagen efter och blir det problem (vilket har hänt mig 1 gång av dom 38 gångerna jag beställt) så fixar dom det snabbt och utan problem.

#49

Postad 05 december 2013 - 08:02

anders.l
  • anders.l
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Inte mycket att hurra för den här firman MyTrendyPhone.
Skicka om x timmar, kan väl uppfattas som om att det kommer att gå snabbt.
Man får dessutom ett kollinr som man kan följa....det uppdateras inte...så det är inte mycket bevänt med det
4 dagar senare ännu inget livstecken av beställningen, mer än att det är skickat.
men nu till det värsta:
Livechat...har de...inget svar...
Mejl...har de...inget svar

Man får nog vara glad om prylarna landar...nån gång
Aldrig mer MyTrendyPhone
Grejen med nätet är väl att det ska vara billigt snabbt enkelt.
Och då ska väl 2 av 3 uppfyllas för att man ska var nöjd
i detta fall känns egentligen inget rätt

Redigerat av anders.l, 05 december 2013 - 08:05.


#50

Postad 05 december 2013 - 09:16

eggaD
  • eggaD
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Måste inflika efter all negativa kommentarer att iaf jag nyss beställt flera varor, leverans på 3-4 dagar och allt fungerade perfekt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.