Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uncharted 4

723 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Uncharted 4: A Thief's End (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 9,53 (75) 170:-

#1

Postad 05 november 2013 - 15:00

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Det är inte längre ett rykte utan spelet är teasat för Playstation 4:

http://www.youtube.c...h?v=_SnJPTkrD7o

Spekulationer går om att spelet har nya karaktärer och en ny tidsepok.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 15 november 2013 - 11:35.


#2

Postad 05 november 2013 - 15:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 1
De får skala ner på antalet fiender, trean var på tok för mycket skjut fiender i ett rum bakom hörn. Mer pussel kan ju vara något, gärna fysikbaserade nu när de har the powah.

Annars tror jag inte man behöver göra så värst mycket mer i fyran, det kommer att vara så grafiskt imponerande att vi kommer att nöja oss med det med råge i första nextgenversionen. Elena på PS4, ommnomnom.

#3

Postad 05 november 2013 - 15:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

De får skala ner på antalet fiender, trean var på tok för mycket skjut fiender i ett rum bakom hörn.

Då dom dessutom fick ekorrar att verka smarta kunde dom vara tiondelen av mängden med lite intelligens i stället

#4

Postad 05 november 2013 - 16:26

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Vad vill ni se i ett nytt Uncharted? Vad bör ändras om serien ska fortsätta?

Gå tillbaks till rötterna, alltså första spelet. Less is more när det gäller t.ex. fiender och överdrivna set-pieces. Hur många gånger kan man falla från höga höjder, träffa ALLT på vägen ned för att sedan landa på ryggen, liksom?

#5

Postad 05 november 2013 - 21:19

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Elena på PS4, ommnomnom.


Ser fram emot detta :-)

#6

Postad 06 november 2013 - 02:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Jag älskade Unchartedspelen, men ser helst att ND gör ngt nytt för PS4an.

#7

Postad 06 november 2013 - 06:14

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 2
Varför inte ett rent klassiskt äventyrsspel där du inte skjuter på någon?

#8

Postad 06 november 2013 - 07:45

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
point and click! :P

#9

Postad 06 november 2013 - 15:23

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Inga monster eller andra övernaturliga saker.

#10

Postad 06 november 2013 - 15:31

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

De får skala ner på antalet fiender, trean var på tok för mycket skjut fiender i ett rum bakom hörn. Mer pussel kan ju vara något, gärna fysikbaserade nu när de har the powah.

Då dom dessutom fick ekorrar att verka smarta kunde dom vara tiondelen av mängden med lite intelligens i stället

Gå tillbaks till rötterna, alltså första spelet. Less is more när det gäller t.ex. fiender och överdrivna set-pieces. Hur många gånger kan man falla från höga höjder, träffa ALLT på vägen ned för att sedan landa på ryggen, liksom?

Inga monster eller andra övernaturliga saker.


Håller med er alla om dessa punkterna, hoppas också på ett "back to basics". Vad tror ni om att byta ut Nathan Drake mot en ny karaktär? Går det eller är han för ikonisk för serien?

#11

Postad 06 november 2013 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Helt och hållet nya protagonister? Kanske det. Det är inget problem, se bara på The Last of Us.

#12

Postad 06 november 2013 - 19:52

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Varför inte ett rent klassiskt äventyrsspel där du inte skjuter på någon?

Var det där ironi eller allvarligt menat? :huh:

Håller med er alla om dessa punkterna, hoppas också på ett "back to basics". Vad tror ni om att byta ut Nathan Drake mot en ny karaktär? Går det eller är han för ikonisk för serien?

För mig skulle det nog vara svårt att se ett Uncharted utan Drake, åtminstone på förhand. Men en slags spin-off som inte är numrerat skulle ju funka, något i stil med Uncharted: The story bla bla bla :D Men då skulle dom ju få kritik för att mjölka ;)

#13

Postad 06 november 2013 - 19:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Elena och Chloe på nya äventyr

#14

Postad 06 november 2013 - 19:56

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Haha precis

#15

Postad 06 november 2013 - 20:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Elena och Chloe på nya äventyr


Giggety.

#16

Postad 06 november 2013 - 20:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
På nya äventyr behöver inte betyda 'does Dallas'

#17

Postad 06 november 2013 - 20:58

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker serien har blivit bättre för varje del?
Jag tog platinum på 2:an och 3:an efter att trean släpptes och gick även tillbaka till del 1 för att ta platinum där, men jag orkade inte spela igenom det igen. I efterhand var det inte alls lika bra som när det kom tycker jag.

Ser gärna en fyra till PS4 utan dom övernaturliga inslagen som funnits i alla tre spelen hittills.

#18

Postad 06 november 2013 - 21:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
U2 >>>> U3 >> U1

#19

Postad 06 november 2013 - 21:24

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 2
Nej, ettan var bäst, inget hoppande runt över hela världen efter ngn överdriven storskurk eller magiska superstäder gömda i bergen, ett rent äventyr. Drake var en skattletare som hamnade i klammeri med skurkar, ingen internationell catburglar/playboy.

#20

Postad 06 november 2013 - 22:14

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
För mycket action och före lite pussel tycker jag var det största minuset i alla Uncharted-spelen. Vågar inte riktigt hoppas på någon ändring där inför nästa spel men ser fram emot det ändå.

Tvåan var nog det jag tyckte var mest underhållande. Trean hade jag lite svårt att ta till mig, delvis på grund av utseendet på en del av de återkommande karaktärerna.

#21

Postad 06 november 2013 - 23:25

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker serien har blivit bättre för varje del?
Jag tog platinum på 2:an och 3:an efter att trean släpptes och gick även tillbaka till del 1 för att ta platinum där, men jag orkade inte spela igenom det igen. I efterhand var det inte alls lika bra som när det kom tycker jag.

U2 >>>> U3 >> U1

I första spelet spelade jag igenom storyn fyra gånger och hade roligt varje gång.

Andra spelet slutade jag spela mitt i den tredje genomspelningen, då var det inte kul längre. Om jag ska sätta fingret på varför så skulle jag nog hamna på miljöerna, isgrottan blir jag trött bara av att tänka på.

Det tredje spelet tröttnade jag också någonstans halvvägs in i, men under andra genomspelningen. Jag spelade klart det bara för att få platina. Där var det inte miljöerna jag tröttnade på, det var begränsningarna man tvingas till av utvecklarna. Att långsamt halta fram i öknen fungerade första gången man spelade, men andra gången blev jag bara förbannad. Att man sedan använder samma mall gjorde inte saken bättre: Jag ska bara ta mig över denna bron så är jag framme vid mitt mål ---> nej, bron gick sönder och jag faller ner fyra våningar, måste ta mig upp igen och helt plötsligt kryllar ett ställe, där ingen har varit på hundratals år, av bad guys som ska dödas...

#22

Postad 07 november 2013 - 02:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Nej, ettan var bäst, inget hoppande runt över hela världen efter ngn överdriven storskurk eller magiska superstäder gömda i bergen, ett rent äventyr. Drake var en skattletare som hamnade i klammeri med skurkar, ingen internationell catburglar/playboy.

Men då tänker du bara på storyn? :)

Jag spelade dem back to back, först UC2 sedan UC någon vecka efteråt. Det blev uppenbart hur både gameplay och grafik var sämre i första.

nej, bron gick sönder och jag faller ner fyra våningar, måste ta mig upp igen

AC4 har lånat från UC, repstegar och broar som går sönder ibland, sitter bara och skakar på huvudet :D

#23

Postad 08 november 2013 - 21:59

-WR-
  • -WR-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker serien har blivit bättre för varje del?
Jag tog platinum på 2:an och 3:an efter att trean släpptes och gick även tillbaka till del 1 för att ta platinum där, men jag orkade inte spela igenom det igen. I efterhand var det inte alls lika bra som när det kom tycker jag.

Ser gärna en fyra till PS4 utan dom övernaturliga inslagen som funnits i alla tre spelen hittills.


Jag håller helt klart med. Uncharted är den enda serien jag spelat som blivit bättre för varje spel.

Hur som helst skulle jag vilja se mer pussel, färre men smartare fiender och inga jävla monster.

#24

Postad 10 november 2013 - 01:55

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Men då tänker du bara på storyn? :)

Jag spelade dem back to back, först UC2 sedan UC någon vecka efteråt. Det blev uppenbart hur både gameplay och grafik var sämre i första.

Storyn är ju en så pass stor del i dessa spel att det väger över väldigt mycket gentemot gameplay, iaf för mig. Att sedan grafiken blir bättre i ett spel som kommer två år senare är ju inte så konstigt ;)

AC4 har lånat från UC, repstegar och broar som går sönder ibland, sitter bara och skakar på huvudet :D

Det bådar inte gott :P

Angående monstren så tycker jag också att dom var bäst implementerade i det första spelet. Där fick jag rysningar från första gången jag såg dom och framåt. I del två kändes dom lite onödiga och i trean var det mest WTF? :blink:

#25

Postad 10 november 2013 - 02:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Storyn är ju en så pass stor del i dessa spel att det väger över väldigt mycket gentemot gameplay, iaf för mig. Att sedan grafiken blir bättre i ett spel som kommer två år senare är ju inte så konstigt ;)

Det kan väl tillföra även om det inte är konstigt? ;)

Tyckte storyn i tvåan var lika bra som ettan så för mig var det det andra som avgjorde, gameplay var iaf bättre. Synd jag inte hittar posten där jag jämförde, vi har visst ingen Drakes Fortune-tråd.

#26

Postad 10 november 2013 - 03:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag har aldrig spelat detta spel och många av mina polare tjatar att spelet är grym och jag borde köpa den till ps4. Dock är jag inte mycket för monster och andra varelser, jag vill skjuta människor!

Edit: laddar hem Uncharted 3 gratis via psn plus :)

Redigerat av Lias08, 10 november 2013 - 04:47.


#27

Postad 10 november 2013 - 09:07

-WR-
  • -WR-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Jag har aldrig spelat detta spel och många av mina polare tjatar att spelet är grym och jag borde köpa den till ps4. Dock är jag inte mycket för monster och andra varelser, jag vill skjuta människor!

Edit: laddar hem Uncharted 3 gratis via psn plus :)


Du borde helt klart köra ettan och tvåan först.

#28

Postad 10 november 2013 - 10:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

vi har visst ingen Drakes Fortune-tråd.

?

https://www.minhembi...c=157605&st=550

#29

Postad 10 november 2013 - 12:30

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Du borde helt klart köra ettan och tvåan först.

Jag kör som gudfadern filmerna från 3an till ettan.

Sorry Morlock för OT

Redigerat av Lias08, 10 november 2013 - 12:39.


#30

Postad 10 november 2013 - 13:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

?

https://www.minhembi...c=157605&st=550

Kom inte upp för mig, visste väl att vi hade en tråd... ja där ser man, UC chanslöst :)

#31

Postad 10 november 2013 - 13:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Sorry Morlock för OT

??

Kom inte upp för mig, visste väl att vi hade en tråd... ja där ser man, UC chanslöst :)

Tvåan är bäst i serien, men ettan ligger inte långt efter. Har haft många roliga genomspelningar på ettan. Roliga och utmanande arenor. Trean är bra mycket sämre än de två tidigare med marginal imo.

#32

Postad 10 november 2013 - 14:08

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Trean är bra mycket sämre än de två tidigare med marginal imo.

Jag håller med, spelade inte ens ut det. Man kanske skulle göra det nu innan PS4.

Redigerat av Unregisteredb92a947c, 10 november 2013 - 14:08.


#33

Postad 10 november 2013 - 14:23

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

??

Jag var nyvaken och såg inte att du hade citerat Zoiler :D

#34

Postad 10 november 2013 - 14:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag har aldrig spelat detta spel och många av mina polare tjatar att spelet är grym och jag borde köpa den till ps4. Dock är jag inte mycket för monster och andra varelser, jag vill skjuta människor!

Edit: laddar hem Uncharted 3 gratis via psn plus :)

Alltså, det finns knappt några monster, den absoluta majoriteten är människor.

Men du borde ju såklart köra UC först, annars sabbar du hela serien storymässigt! Det kan du inte ta tillbaka om du älskar spelet. 150 spänn np.

Eller ja, det funkade ju för mig att köra UC2 först men UC3 är nog att stretcha det.

Redigerat av Zoiler, 10 november 2013 - 14:31.


#35

Postad 10 november 2013 - 14:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Alltså, det finns knappt några monster, den absoluta majoriteten är människor.

Men du borde ju såklart köra UC först, annars sabbar du hela serien storymässigt! Det kan du inte ta tillbaka om du älskar spelet. 150 spänn np.

Eller ja, det funkade ju för mig att köra UC2 först men UC3 är nog att stretcha det.

Jag får göra det, håller på och installerar 3:an nu...den va på ner laddning hela natten fast jag har 100-100 internet. Ångest delux, snart kommer ps4 och då vill jag bara spela Ghosts och fifa14 sen Watch Dogs. :wacko:

#36

Postad 10 november 2013 - 18:23

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Det kan väl tillföra även om det inte är konstigt? ;)

Tyckte storyn i tvåan var lika bra som ettan så för mig var det det andra som avgjorde, gameplay var iaf bättre. Synd jag inte hittar posten där jag jämförde, vi har visst ingen Drakes Fortune-tråd.

Absolut, men jag tycker nog att man får se till hur bra grafiken var när spelet kom om man ska jämföra två olika gamla spel. Både Drake's Fortune och Among Thieves hade hög wow-faktor när dom kom :) Dumt att klaga på FFVII bara för att det har sämre grafik än FFXIII, liksom ;)

Tvåan är bäst i serien, men ettan ligger inte långt efter. Har haft många roliga genomspelningar på ettan. Roliga och utmanande arenor. Trean är bra mycket sämre än de två tidigare med marginal imo.

Vilken av del ett och två som är bäst verkar ju vara en riktig vattendelare. Men att trean är sämst råder det ju ingen tvekan om. Det är ingen åsikt, det är fakta ;) haha "hata mig inte"

#37

Postad 10 november 2013 - 20:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Absolut, men jag tycker nog att man får se till hur bra grafiken var när spelet kom om man ska jämföra två olika gamla spel.

Det blir ju två helt olika situationer för dig och mig eftersom jag spelade dem samtidigt och du när de kom. Så för mig finns inget sådant att tänka på. Jag förstår ju att grafiken var grym för dig första gången du såg UC, som den var för mig när jag såg UC2.

Det är som när UC4 kommer, om någon skulle spela det jämte UC2 och säga att UC4 är mycket bättre för att det har mycket snyggare grafik, så skulle jag resonera som du gör nu. Fast i mitt fall finns mycket utöver grafiken som gjordes bättre i tvåan.

#38

Postad 10 november 2013 - 20:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 1
4an har redan kommit, för oss med Vita: Golden abyss

#39

Postad 10 november 2013 - 20:17

-WR-
  • -WR-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

4an har redan kommit, för oss med Vita: Golden abyss


Jag skulle inte kalla Golden abyss för 4:an. Det är ju inte Naughty Dog som gjort den. :(

#40

Postad 10 november 2013 - 20:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

4an har redan kommit, för oss med Vita: Golden abyss

Postad bild

#41

Postad 10 november 2013 - 21:22

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Det blir ju två helt olika situationer för dig och mig eftersom jag spelade dem samtidigt och du när de kom.

Absolut. Vi får "agree to disagree" helt enkelt. Du kan ju sätta dig och spela igenom AC2 nu eftersom du gillar 4an och gnälla på grafiken där ;)

#42

Postad 10 november 2013 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Ne, det är inget piratspel och det är inte samma story. Jag spelade bara UC för att få storyn, jag visste att det skulle vara sämre.

Men det var värst vad du hänger upp dig på grafiken, här har du fler:

Melee mycket sämre, grafiken galet sämre, variationen sämre, striderna sämre, vapnen sämre etc etc etc.



#43

Postad 12 november 2013 - 18:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Golden Abyss var inget uselt spel men det saknade "hjärtat" som UC 2 hade.

Jag hade gärna sett en uppföljare på den dock, något från Drakes tidiga år. En kombination av UC 1 och 2 hade varit ett bra upplägg.

#44

Postad 15 november 2013 - 05:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 1
Nytt Uncharted bekräftat, titeln innehåller ingen 4, men mer info kommer säkert under VGA.

http://www.youtube.c...h?v=_SnJPTkrD7o

Redigerat av simulacra, 15 november 2013 - 05:43.


#45

Postad 15 november 2013 - 05:21

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Nytt Uncharted bekräftat, titeln innehåller ingen 4 och rösten under teasern lät inte som Drake, men mer info kommer säkert under VGA.


jupp nice som s*tan men annan röst som sagt men dom sa att det skulle finnas hintar i den lilla snutten som visades =)

grymt nu när first party börjar visa vad som komma skall wohooo igen =)

#46

Postad 15 november 2013 - 08:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 2
Hmm, ville ju ha ny IP...

Jajja, lär bli great ändå.

#47

Postad 15 november 2013 - 08:39

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Kändes inte som någon överraskning att det skulle komma ett nytt Uncharted.
Kul ändå. :)

#48

Postad 15 november 2013 - 08:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hmm, ville ju ha ny IP...

Jajja, lär bli great ändå.


NEJ! Jag vill ha Uncharted!

#49

Postad 15 november 2013 - 09:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
F*n heller, hade velat haft nått nytt och fräscht. Hoppades att ND skulle våga göra som de alltid gjort, ny generation - ny IP. Men Uncharted var väl lite för populärt (= lite för garanterande pengar) för det.

#50

Postad 15 november 2013 - 09:34

-WR-
  • -WR-
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Det här verkar vara fräscht. Det kommer inte ens heta Uncharted 4, verkar det som. Och det verkar mörkare, djupare och inte alls den där mysiga matinekänslan som tidigare spel. Kanske mer lik LoU?

Tänk er en djupare, argare Drake där jakten och äventyret är så mycket mer mångbottnat. Det kanske inte ens är Drake, utan en ny karaktär som kommer in i bilden.

Asså, fyfan vad häftigt i så fall!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.