Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Samsung Galaxy Tab 10.1*

302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy Tab 10.1 GT-P7500 16GB (Surfplattor) 9 8,3 (45) Inga priser
Samsung Galaxy Tab 10.1 GT-P7510 16GB (Surfplattor) 9 7,8 (9) Inga priser
Samsung Galaxy Tab 2 10.1 GT-P5100 16GB (Surfplattor) 9 6 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 02 juli 2011 - 21:27

Sebastiank
  • Sebastiank
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Inte för att vara negativ emot Stefan.li men jag skulle vänta med och bestämma mig tills fler har fått sina plattor innan ni börjar leta efter annat om det var pga av microSD som ni börjar leta efter annat. För jag finner det ganska mystiskt att endast telia i sundsvall i hela Sverige hade fått in 2st. Stockholm borde väl vara ganska snabba att få. Och det vi vet är att dom finns att testa i Telia butiker just nu och det är enbart DEMO. Dock är dom som man kan testa i butikerna utan microSD. Vilket som kan bero på olika saker.

Nu börjar jag tvivla om man läser specen som från Samsung UK.

http://www.samsung.c...ltype=localnews

står inget om microSD där.
Memory 16GB / 32GB / 64GB

Redigerat av Sebastiank, 03 juli 2011 - 01:07.


#52

Postad 03 juli 2011 - 09:21

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Något att tänka på angående minne:
Jag använder min padda i huvudsak för att läsa tidningar som blir väldigt mycket billigare och smidigare, detta kräver ganska mycket minne om du inte ska hålla på att radera hela tiden, tidningarna kan idag vara på uppemot 1GB per styck!

#53

Postad 04 juli 2011 - 20:42

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Jag överväger nästan att köpa den istället. Funderade starkt på att teckna bredband via telia och köpa Samsungen men eftersom jag inte har någon fast telefon måste jag betala 90kr i nätavgift vilket gör det mycket dyrare än comhem.

Asusen är lite tyngre /tjockare och fulare men i övrigt bara fördelar enligt mig speciellt med tanke på anslutningar och möjligheten till minnes-kort.

Va säger ni ? är inte behov av 3G

Jag har nu beställt Asus Transformer istället för Samsungen.
Återstår att se om jag blir nöjd.

Har inget behov av 3G, tänker inte se ut som en dork och ta med mig den på stan...
Om jag behöver täckning ute på vischan så kör jag via telefonens WLAN/3G accesspunkts-funktion.

Redigerat av what17ever, 04 juli 2011 - 20:44.


#54

Postad 05 juli 2011 - 15:24

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0

Något att tänka på angående minne:
Jag använder min padda i huvudsak för att läsa tidningar som blir väldigt mycket billigare och smidigare, detta kräver ganska mycket minne om du inte ska hålla på att radera hela tiden, tidningarna kan idag vara på uppemot 1GB per styck!

Vad är det för tidningar du syftar på? Är det genom någon app?

#55

Postad 06 juli 2011 - 18:48

revco
  • revco
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Något att tänka på angående minne:
Jag använder min padda i huvudsak för att läsa tidningar som blir väldigt mycket billigare och smidigare, detta kräver ganska mycket minne om du inte ska hålla på att radera hela tiden, tidningarna kan idag vara på uppemot 1GB per styck!



Lol, 1GB?? Är det pdf-format så borde väl typ 10MB vara rimligt. 1GB är ju månadskvoten för många 3G-abonnemang.

#56

Postad 09 juli 2011 - 22:39

Smirren
  • Smirren
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när varianten med 32 GB släpps här i Sverige? Jag kan bara hitta 16 GB-versionen när man söker på svenska återförsäljare på prisjakt och jag tycker att det är för lite för en platta som inte går att expandera med t ex minneskort...


Eftersom jag inte har fått något svar så återupprepar jag min tidigare fråga: Är det någon som vet om, och i så fall när, varianten med 32 GB släpps här i sverige?

#57

Postad 10 juli 2011 - 09:57

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte har fått något svar så återupprepar jag min tidigare fråga: Är det någon som vet om, och i så fall när, varianten med 32 GB släpps här i sverige?

Enligt Samsungs pressrelease så släpps inte plattan med 32GB i Sverige.
Det som gäller här är 16GB samt 64GB.
Det står att läsa i längre ner i pressreleasen under "Fakta".
Säljstart ska vara i augusti.

Samsung Pressrelease

#58

Postad 13 juli 2011 - 06:56

masken88
  • masken88
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
När kommer denna att släppas i butik? Inte Telia alltså..
Det pratades först om juni. Sen juli. Och nu augusti??
Någon som hört ett exakt datum? Står ju olika överallt. Riktigt dåligt av Samsung allting

#59

Postad 13 juli 2011 - 08:15

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

När kommer denna att släppas i butik? Inte Telia alltså..
Det pratades först om juni. Sen juli. Och nu augusti??
Någon som hört ett exakt datum? Står ju olika överallt. Riktigt dåligt av Samsung allting


Första veckan i augusti skulle jag tro. Men jag tror det kommer vara svårt att få tag i dem eftersom den amerikanska marknaden verkar suga åt sig de flesta enheterna.

Jag har haft min i ett dygn nu, är väldigt nöjd än så länge.

#60

Postad 15 juli 2011 - 12:40

Smirren
  • Smirren
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Enligt Samsungs pressrelease så släpps inte plattan med 32GB i Sverige.
Det som gäller här är 16GB samt 64GB.
Det står att läsa i längre ner i pressreleasen under "Fakta".
Säljstart ska vara i augusti.

Samsung Pressrelease


Aj då, det var ju lite smolk i glädjebägaren måste jag säga. 16GB känns lite fjuttigt och 64GB känns aningen "overkill", så 32:an hade onekligen suttit som en smäck!

Å andra sidan, av några nytillkomna recensioner på prisjakt att döma så ingår det någon form av USB-dongel. Innebär det att det går att ansluta t ex ett USB-minne och kolla på bilder och/eller filmer därifrån?

#61

Postad 15 juli 2011 - 13:30

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Aj då, det var ju lite smolk i glädjebägaren måste jag säga. 16GB känns lite fjuttigt och 64GB känns aningen "overkill", så 32:an hade onekligen suttit som en smäck!

Å andra sidan, av några nytillkomna recensioner på prisjakt att döma så ingår det någon form av USB-dongel. Innebär det att det går att ansluta t ex ett USB-minne och kolla på bilder och/eller filmer därifrån?


Ja, jag har kopplat in ett 16GB USB minne och det går att kolla på filmer utan problem. Det måste vara formaterat med FAT32 så filer över4GB fungerar inte.

#62

Postad 20 juli 2011 - 02:53

Thermal
  • Thermal
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Ja, jag har kopplat in ett 16GB USB minne och det går att kolla på filmer utan problem. Det måste vara formaterat med FAT32 så filer över4GB fungerar inte.


Det här har varit det enda kravet från min sida, att man kan ansluta minne via USB. Orkar porten driva en usb-hårddisk eller måste den ha separat matning? Jag reser väldigt mycket med mycket väntning å jag är grymt sugen på en tab då det är mindre att bära på än en laptop. Hur är filstödet, divx, xvid etc fungerar bra? Och hur är batteritiden om man ser på film?

#63

Postad 23 juli 2011 - 11:33

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Det här har varit det enda kravet från min sida, att man kan ansluta minne via USB. Orkar porten driva en usb-hårddisk eller måste den ha separat matning? Jag reser väldigt mycket med mycket väntning å jag är grymt sugen på en tab då det är mindre att bära på än en laptop. Hur är filstödet, divx, xvid etc fungerar bra? Och hur är batteritiden om man ser på film?


Jag har tyvärr ingen USB hårddisk att prova med.

MKV fungerar inte så bra, har konverterat de filmer jag har på plattan MP4 och då har det fungerat bra. Har inte provat några andra filtyper. Jag har använt plattan aktivt en hel eftermiddag med att spela, surfa och titta på film utan att batteriet tagit slut. Då har jag haft skärmen inställd på max styrka. Det tar lång tid att ladda plattan när batteriet nästan är slut, räkna med 5-6 timmar.

#64

Postad 29 juli 2011 - 07:45

bsp
  • bsp
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

När beställde du? Beställde du vit eller svart?

Finns det en SD-korts plats? Wifi eller 3G modellen?

Jeg er også interesseret i om de er plats for SD-card.

Information på nettet er at 3G version (GT-P7500) har SD-card, men Wi-Fi version (GT-P7510) ikke har SD-card. Eks. ClickOK som forhandler begge modeller, er de også listet som at 3G har SD-card og Wi-Fi ikke har SD-card.

Årsagen (jf. information på nettet) er at SD-card slot er i samme del som SIM-card slot, derfor Wi-Fi version ikke har SD-card.

Er der nogen der kan bekræfte at 3G-version har SD-card?

#65

Postad 29 juli 2011 - 08:19

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Jeg er også interesseret i om de er plats for SD-card.

Information på nettet er at 3G version (GT-P7500) har SD-card, men Wi-Fi version (GT-P7510) ikke har SD-card. Eks. ClickOK som forhandler begge modeller, er de også listet som at 3G har SD-card og Wi-Fi ikke har SD-card.

Årsagen (jf. information på nettet) er at SD-card slot er i samme del som SIM-card slot, derfor Wi-Fi version ikke har SD-card.

Er der nogen der kan bekræfte at 3G-version har SD-card?


Den har inte någon SD-kort plats.

#66

Postad 01 augusti 2011 - 10:37

Unregistered4d6c42d9
  • Unregistered4d6c42d9
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
När finns denna o köpa?

#67

Postad 01 augusti 2011 - 13:03

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

När finns denna o köpa?


Ja om du går in å kollar på butikerna som ska få in den så står det.

tex
Webhallen
Nästa leverans beräknas till 2011-08-05.

Komplett
131 st. 12.aug.2011 (Preliminärt)

#68

Postad 01 augusti 2011 - 13:20

Nallwood
  • Nallwood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag bokade min på Webhallen och skulle bli mycket glad (och förvånad) om jag får den den här veckan. Mina erfarenheter säger mig att man ska ta releasedatum på elektronikprylar med en nypa salt.

#69

Postad 02 augusti 2011 - 10:18

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0
jag drar till hong kong pa torsdag. ska kopa en 32gb 10" och en 16gb 7". vad ar ett bra pris pa dessa i kong kong? tips pa riktpris och bra stallen mottages tacksamt. ursakta avsaknaden av svenska tecken. befinner mig i manila just nu. :(

#70

Postad 02 augusti 2011 - 20:13

Nallwood
  • Nallwood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Såg nyss att bl.a. Netonnet och Komplett flyttat fram releasedatumet till slutet på augusti. Trist :rolleyes:

#71

Postad 03 augusti 2011 - 07:25

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Som TS så känns det nästan som jag är lite otrogen, men jag skaffade en sånhär istället (är nöjd med den):


#72

Postad 04 augusti 2011 - 10:10

xpern
  • xpern
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Jag är sugen på denna platta, men tycker det här verkar lite deppigt. Undras hur vanligt det är :S
http://www.nordichar...a-skaermen.html

#73

Postad 04 augusti 2011 - 18:44

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0
Vissa skriver att den har minneskort, andra nämner det inte. Vissa skriver att den ena (P7500/P7510) har minneskort och den andra inte. Uppenbarligen finns det iaf versioner utan minneskort Jag har mailat Samsung för att få svar. Hoppas på mer info snart.

/Magnus

#74

Postad 04 augusti 2011 - 18:57

Nallwood
  • Nallwood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Det här är ju lite oroväckande:

https://www.prisjakt...toppas_av_apple

#75

Postad 05 augusti 2011 - 07:45

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Vissa skriver att den har minneskort, andra nämner det inte. Vissa skriver att den ena (P7500/P7510) har minneskort och den andra inte. Uppenbarligen finns det iaf versioner utan minneskort Jag har mailat Samsung för att få svar. Hoppas på mer info snart.

/Magnus


Det finns ingen med SD plats.

#76

Postad 05 augusti 2011 - 14:26

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

  • 373 inlägg
  • 0

Det finns ingen med SD plats.


Då det finns olika varianter där ute så kunde det vara så att vissa hade minneskort och andra inte. Fick dock svar från Samsung idag.

"Den version som finns ute av Samsung Galaxy Tab 10.1 just nu har ingen kortplats för Micro-SD."

/Ash

#77

Postad 05 augusti 2011 - 18:45

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
När kommer 32- och 64 gb-versionerna släppas i Sverige? De verkar ju redan finnas att köpa i andra länder.

#78

Postad 08 augusti 2011 - 16:24

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

När kommer 32- och 64 gb-versionerna släppas i Sverige? De verkar ju redan finnas att köpa i andra länder.


32-giggaren kommer inte säljas i Sverige tyvärr.

#79

Postad 09 augusti 2011 - 18:04

devour
  • devour
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
"Preliminary injunction granted by German court: Apple blocks Samsung Galaxy Tab 10.1 in the entire European Union except for the Netherlands"

Jaha, antar att plattorna kommer fasas undan ett tag nu då tills de har kommit överens om hur många miljarder Samsung ska betala till Apple? :)

#80

Postad 09 augusti 2011 - 21:49

Unregistered155de118
  • Unregistered155de118
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Köpte den här från Telia idag men fick ingen usb-adapter med. Ni som fått den, fanns den i lådan eller fick ni den separat?

#81

Postad 10 augusti 2011 - 08:15

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

32-giggaren kommer inte säljas i Sverige tyvärr.


Jaha...Men 64gb-modellen kommer att komma alltså?

När kommer den komma i så fall?

#82

Postad 10 augusti 2011 - 09:40

devour
  • devour
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

"Preliminary injunction granted by German court: Apple blocks Samsung Galaxy Tab 10.1 in the entire European Union except for the Netherlands"

Jaha, antar att plattorna kommer fasas undan ett tag nu då tills de har kommit överens om hur många miljarder Samsung ska betala till Apple? :)



http://www.idg.se/2....platta-i-europa

Verkar som om vi får vänta en stund nu på plattan. :)

#83

Postad 10 augusti 2011 - 10:24

jay-jay
  • jay-jay
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Trött jag börjar bli på Apple. :)
Förr tyckte herr Jobs att det var bra att kopiera och vidareutveckla andras idéer. Idag gör man allt för att stoppa andras produkter som har minsta likhet med ngt från Apple. Har dem så lite förtroende för sina egna produkter? Fast det handlar så klart om att få total dominans. Skulle man släppa igenom produkter som klassar ut sina egna så kommer målet att vara ensam härskare inom film, media och distributionsled gå om intet.

Vem bekämpades i "1984" egentligen? Känns som att det är Apple.

Ja ja. Liiite off topic kanske. . . .men vad fan ska man köpa nu då? Inget från Diktatur-Apple i alla fall.

#84

Postad 10 augusti 2011 - 14:13

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....platta-i-europa

Verkar som om vi får vänta en stund nu på plattan. :blink:


Det Verkar inte helt kört.

"Galaxy Tab 10.1 fortsätter säljas"
https://www.idg.se/2...rtsatter-saljas

#85

Postad 10 augusti 2011 - 16:37

Nishiyama
  • Nishiyama
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Köpte precis en Tab 10.1 från audio video, http://shop.audiovid...c7-971b5fde3d03 (sjukt lång url jag vet...) . Finns i lager (telia konfigurerade).

#86

Postad 10 augusti 2011 - 18:10

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Trött jag börjar bli på Apple. :blink:
Förr tyckte herr Jobs att det var bra att kopiera och vidareutveckla andras idéer. Idag gör man allt för att stoppa andras produkter som har minsta likhet med ngt från Apple. Har dem så lite förtroende för sina egna produkter? Fast det handlar så klart om att få total dominans. Skulle man släppa igenom produkter som klassar ut sina egna så kommer målet att vara ensam härskare inom film, media och distributionsled gå om intet.

Vem bekämpades i "1984" egentligen? Känns som att det är Apple.

Ja ja. Liiite off topic kanske. . . .men vad fan ska man köpa nu då? Inget från Diktatur-Apple i alla fall.


Menar du detta? http://www.youtube.c...h?v=CW0DUg63lqU ;)

Fast Apple kanske har patent på URL-länkar - jag får passa mig!

#87

Postad 10 augusti 2011 - 18:53

Nallwood
  • Nallwood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Dom sa nyss på Rapport att Samsung tänker trotsa förbudet och sälja slut på det lager av surfplattor dom har i Sverige och att det beräknas ta två veckor.
Är det plattor som är Teliakonfigurerade?

#88

Postad 10 augusti 2011 - 19:08

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Köpte den här från Telia idag men fick ingen usb-adapter med. Ni som fått den, fanns den i lådan eller fick ni den separat?


Den låg i lådan. Det är en liten svart sak. :blink:

#89

Postad 11 augusti 2011 - 07:45

Ford38
  • Ford38
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Den låg i lådan. Det är en liten svart sak. :blink:


Så här ser den ut ca. 5 cm lång.Bifogad fil  20110811_084105.jpg   1,76MB   7 Antal nerladdningar

#90

Postad 11 augusti 2011 - 12:50

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
någon som vet vart man kan köpa hdmi adaptern? så den kan kopplas tv/proj
någon som vet en bra spelare för mkv filer?

#91

Postad 11 augusti 2011 - 15:29

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

någon som vet vart man kan köpa hdmi adaptern? så den kan kopplas tv/proj
någon som vet en bra spelare för mkv filer?

T.ex här: http://www.expansys....ab-10-1-219890/

#92

Postad 11 augusti 2011 - 22:06

Caze
  • Caze
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

någon som vet vart man kan köpa hdmi adaptern? så den kan kopplas tv/proj
någon som vet en bra spelare för mkv filer?

Här finns HDMI adaptern och bästa spelaren för mkv är Diceplayer.

#93

Postad 12 augusti 2011 - 05:52

Polski_II
  • Polski_II
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag känner mig mer än lovligt dum men kan paddan användas som en telefon? Det jag vill är att kunna surfa som jag gör nu mest med ihponen, men att jag också skulle kunna ta emot samtal och dra några sms...... såg att den hade 3g och edge, betyder det att man kan snacka i högtalartelefon och via handsfree som 7 tummaren?

#94

Postad 12 augusti 2011 - 12:12

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Här finns HDMI adaptern och bästa spelaren för mkv är Diceplayer.


tack

vad använder man för browser för att kunna använda adblock eller liknade under honeycombs chrome version för den stödjer väl inte Chrome Extensions?

Redigerat av Unregisteredea4970c4, 12 augusti 2011 - 14:14.


#95

Postad 14 augusti 2011 - 10:47

Vika
  • Vika
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

någon som vet en bra spelare för mkv filer?


Testade en hel del spelare och fastnade för MX Video Player tillsammans med MX Video Player Codec (ARMv7), båda finns på Market. Klarar bla MKV- och DivX-filer samt undertexter.

/Vika

#96

Postad 14 augusti 2011 - 11:02

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Frågar igen ..då jag är van med firefox adblock finns det Adblock i webbläsaren på denna ...kan inte tänka mig skaffa denna om jag måste se reklam på webbsidor då det är det jag ska använda den till mestadels.

Dolphin Browser adblock fungerar den bra?

Redigerat av Unregisteredea4970c4, 14 augusti 2011 - 11:12.


#97

Postad 14 augusti 2011 - 12:49

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Hur funkar det om jag redan har fri surf till min mobiltelefon med telia och jag vill ha ett extra sim-kort till surfplattan för att slippa byta emellan, kostar extra?

#98

Postad 15 augusti 2011 - 17:08

Ford38
  • Ford38
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hej

Någon som har tipps på någon app som skapar PDF filer t.ex. När man vill spara en webbsida.Som exempel Bullzip PDF Printer

#99

Postad 15 augusti 2011 - 17:20

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Jag hatar Apple... Går ju inte att få tag på en platta någonstans förens ev. om en vecka.

#100

Postad 15 augusti 2011 - 17:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Lol
Postad bild


http://www.idg.se/2....-vara-felaktiga



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.