Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Android apps/spel *

507 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 29 april 2011 - 15:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Nån som vet om det finns en app som kan synca med Windows Live Mail? Har inte outlook utan använder Live mail istället, finns det nått syncprogram som har stöd för detta. Vill synca mail och kontakter.

#402

Postad 29 april 2011 - 15:58

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Nån som vet om det finns en app som kan synca med Windows Live Mail? Har inte outlook utan använder Live mail istället, finns det nått syncprogram som har stöd för detta. Vill synca mail och kontakter.

Har du testat om MyPhoneExplorer klarar det? Där finns alternativet att synka mot Windows kontakter. Men om Windows kontakter är samma som Windows Live mail har jag ingen kännedom om.

#403

Postad 29 april 2011 - 16:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Har du testat om MyPhoneExplorer klarar det? Där finns alternativet att synka mot Windows kontakter. Men om Windows kontakter är samma som Windows Live mail har jag ingen kännedom om.

Vet inte om det löste mina synkproblem, men fixade en del annat som inte skadar :)

#404

Postad 30 april 2011 - 08:13

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Att synka Live Mail osv med Androider finns det ju officiell support för:

http://windowsteambl...activesync.aspx

http://www.google.co...w...903&bih=950

Jag tror man använder Androids inbyggda förmåga att synka med Exchange för det.

Redigerat av anderswillhelmsson, 30 april 2011 - 08:15.


#405

Postad 30 april 2011 - 10:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Att synka Live Mail osv med Androider finns det ju officiell support för:

http://windowsteambl...activesync.aspx

http://www.google.co...w...903&bih=950

Jag tror man använder Androids inbyggda förmåga att synka med Exchange för det.


Inte Vad jag var ute efter, funkar ínte för jag får inte över kontakter från min telia pop3 mail får bara mailen till telefonen. Det enda guiden visade var hotmail vilket jag inte använder. Exchange kör jag inte hemma. Och jag vet att det funkar att synka med outlook men outlook kostar rätt mycket

#406

Postad 30 april 2011 - 10:29

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Det enda guiden visade var hotmail vilket jag inte använder. Exchange kör jag inte hemma. Och jag vet att det funkar att synka med outlook men outlook kostar rätt mycket

Alltså; Exchange är ett Protokoll som Androidtelefoner använder, och som man använder för att sätta upp synk mellan sin telefon och nätet.


Men du har kanske inget alls på nätet, vilket är dumt, för det finns inget bättre än att t ex knappa in alla sina kontakter på en riktig skärm med ett riktigt tbord på sin vanliga dator, på Google Mail/Kontakter, för det är ju så enkelt att knappa när man sitter vid sin vanliga dator.

Sen synkas det alltså automatiskt med din telefon.
Och man har ju också en evighetsbackup av alla sina kontakter, på nätet då, mycket praktiskt om och när ens dator pajar eller man byter telefon.


Men du ska kanske ha den här appen då istället: http://www.androidzo...tacts_rrwi.html

Eller den här: http://www.androidzo...droid_bjfw.html

Fler: http://www.google.co...l...mp;aql=&oq=

#407

Postad 30 april 2011 - 10:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Alltså; Exchange är ett Protokoll som Androidtelefoner använder, och som man använder för att sätta upp synk mellan sin telefon och nätet.


Men du har kanske inget alls på nätet, vilket är dumt, för det finns inget bättre än att t ex knappa in alla sina kontakter på en riktig skärm med ett riktigt tbord på sin vanliga dator, på Google Mail/Kontakter, för det är ju så enkelt att knappa när man sitter vid sin vanliga dator.

Sen synkas det alltså automatiskt med din telefon.
Och man har ju också en evighetsbackup av alla sina kontakter, på nätet då, mycket praktiskt om och när ens dator pajar eller man byter telefon.


Men du ska kanske ha den här appen då istället: http://www.androidzo...tacts_rrwi.html

Eller den här: http://www.androidzo...droid_bjfw.html

Fler: http://www.google.co...l...mp;aql=&oq=



Klart att jag har en del på nätet, använder ju min gmail privat och den är ju inga problem, de kontakterna har jag ju som vanligt.
Men min teliamail använder jag som pop3 och den har sina egna kontakter, har lagt in den i androids mailprogram så jag får mail från den och kan skicka mail, men har inte fått över alla kontakter, när jag körde outlook så var det bara att plugga in telefonen så synkades allt, även vilka mail man redan öppnat osv.
Även med hotmail har jag märkt en del problem om man kör det som webmail eftersom att alla appar som fixar hotmail även verkar vilja logga in en på msn vilket jag oftast inte vill. Men jag har helt lagt ner mailande från hotmail sen jag skaffa min gmail så det är inget problem.

Tror aldrig jag har knappat in en kontakt på datorniom att jag i princip aldrig varit hemma när jag fått den :)

Lyckades iaf hitt rätt inställning i myphoneexplorer så problemet är löst :)
Tack för hjälpen iaf.

#408

Postad 05 maj 2011 - 17:28

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Att synka Live Mail osv med Androider finns det ju officiell support för:

http://windowsteambl...activesync.aspx

http://www.google.co...w...903&bih=950

Jag tror man använder Androids inbyggda förmåga att synka med Exchange för det.

Någon som har fått det att fungera? Jag får meddelande om att man skall försöka senare.

#409

Postad 05 maj 2011 - 18:04

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Någon som har fått det att fungera? Jag får meddelande om att man skall försöka senare.

Från telefonen?

Ja, det får jag också då o då, från telefonen när jag försöker synka med Googles Kontakter och Kalender, men det går över om en stund.

#410

Postad 05 maj 2011 - 20:25

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Det här gäller hotmail. :)

#411

Postad 06 maj 2011 - 03:37

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Det här gäller hotmail. :)

Ja, men varför skulle det inte kunna vara samma med Hotmail som med Google?

Android är ju Googles Operativsystem.
Meddelandet kommer från det.

#412

Postad 06 maj 2011 - 09:23

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det här gäller hotmail. :)



Finns ju en del särskilda appar för hotmail om du inte vill använda hotmailen som pop3

#413

Postad 06 maj 2011 - 10:41

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Alltså enligt länkarna uppe skulle Hotmail (enligt MS själva) fungera på telefoner med Exchange. Pop3 använder jag nu men det är bättre funktionalitet om man använder Exchange tycker jag.

#414

Postad 12 maj 2011 - 22:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Spb har nu uppdaterat sitt spb shell 3D med en aning mer inställningar och även möjlighet till live bakgrunder och möjlighet att kunna lägga program och widgetar var man vill på homeskreen, inte mycket men mer än tidigare :) man kan även göra inställningar för spbs egna paneler från en central inställningspanel istället för som tidigare enbart på panelsidan.
Tyvärr har man inte lagt till fler widgets eller paneler :) men ett litet steg i rätt riktning iaf.

Prestandan blir aningen sämre med livepanel på min klockade legend, men flyter fortfarande snyggt mot många andra launchers.

#415

Postad 19 maj 2011 - 23:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Suttit och lekt med Widget Locker igen :)

Bifogad fil  legend9.jpg   109,43K   0 Antal nerladdningar


Widgets som används.
Klockan har jag för mig är standard i minimalstic text widget.
Batteri widgeten är battstatt.
För att se olästa mess och missade samtal använder jag sms unread count med egna texticoner.
Sliden med Prev/Next används ihop med Media Keys som är genvägar för att styra musikspelare, man behöver ha musikspelaren lagd som widget på hemskärmen tror jag, knapparna kan styra både orginalspelaren och poweramp.
Alla texticoner är gjorda i simple text icon editor.

Alla appar jag använder finns på market, sliderna hitta jag på Xda

#416

Postad 20 maj 2011 - 09:13

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
allting såg lite för olika ut för att det skulle se bra ut :)

#417

Postad 20 maj 2011 - 12:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

allting såg lite för olika ut för att det skulle se bra ut :D


Kan till viss del instämma, la mest ut den för att visa nya på android vad man kan göra. Meningen är att klockan ska ha samma typsnitt som resten av texterna. Den översta sliden ska bytas mot en dubbel med knapp i mitten för play/pause texten på unlocksliden är redan bytt så den har samma stuk som next.

Sen är väl vissa inte så bra designers ;) men kul att leka är det iaf :lol:

#418

Postad 20 maj 2011 - 13:29

amund
  • amund
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Är det någon som kan tipsa om en bra app som kan hålla koll på samtalskostnaden? Nån där man bara kan knappa in sin uppkopplings/minut taxa?

/Amund

#419

Postad 26 maj 2011 - 22:01

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Är på G att byta ut min HD2 till en Android, lurar på Sensation... men har lite frågor om "Appar", har funktioner i HD2'an nu som jag inte vill bli utan!

Hoppas någon vänlig här har bra tips!

GPS data loggning
Idag använder jag Racechrono (www.racechrono.com) för att logga GPS data som sedan kan exporteras till en kml fil för visning i Google Earth.
Finns det liknande program idag på Android Market? Eller tom inbyggt i HTC's Sense (Är somsagt inne på HTC Senesation)?

Laptimer
Idag använder jag Racechrono (www.racechrono.com) för att ta varvider när jag kör bil på klubbträffar på svenska racingbanor så som Mantorp, Kinnekulle etc.
Banorna finns till Racechrono att ladda ned.
Finns det liknande program idag på Android Market?
Jag har själv hittat Trackmaster på http://www.trackaroo.com men där verkar det som man måste sätta upp banorna själva. Vore trevligare omman kan importera färdiga banor.

Som sagt gärna tips på dessa två funktioner för Android så man vet det finns innan man byter telefon.
Tack på förhand!

Har även funderingar över Windows Live (MSN) Messenger finns det någon bra klient för denna IM tjänst?
Är det något på gång vad det gäller video chatl via Skype, MSN eller Google Talk för Android 2.3 (ej 3.0 Tablets där jag vet Google talk har video funktion). Skulle se det som en fördel att kunna använda video chat i telefon.

Redigerat av Unregistereda021f600, 26 maj 2011 - 22:06.


#420

Postad 26 maj 2011 - 22:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Hittade detta som kanske är vad du söker Trackmaster

Du kan söka själv på market i datorn och se om du hittar fler

#421

Postad 27 maj 2011 - 07:51

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
https://market.andro...e=search_result

https://market.andro..._from_developer

Jag använder gratis versionen när jag springer och är extremt nöjd. Vet inte hur det är med export av data men jag tror att det finns i Pro versionen. Du kan annars maila dina frågor till utvecklarna. Jag gjorde det en gång och fått bra svar. Och du kan mätta varv tror jag.

#422

Postad 30 maj 2011 - 11:58

Ferniss
  • Ferniss
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jag är ute efter en mediaspelare som klarar av att spela upp filmer i .avi format. Jag har letat överallt men kan inte hitta någon.
Är det bara jag som inte kan hitta någon eller finns det ingen som klarar av det. Eller är det så att man måste konvertera filmerna till mp4? ;)

#423

Postad 30 maj 2011 - 12:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag är ute efter en mediaspelare som klarar av att spela upp filmer i .avi format. Jag har letat överallt men kan inte hitta någon.
Är det bara jag som inte kan hitta någon eller finns det ingen som klarar av det. Eller är det så att man måste konvertera filmerna till mp4? ;)


Ska inte behövas, men *.avi kan ju ha varierande codec, men om det är divx/xvid så finns det flera olika på market, har även för mig att standardspelaren ska klara det, har iaf inte haft problem.

#424

Postad 30 maj 2011 - 15:49

Ferniss
  • Ferniss
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
På min telefon (xperia neo) så går det inte att spela upp en avi filer. Någon som vet en app som klarar avi, som jag kan testa? ;)

#425

Postad 30 maj 2011 - 15:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

På min telefon (xperia neo) så går det inte att spela upp en avi filer. Någon som vet en app som klarar avi, som jag kan testa? ;)


Som sagt, vad är det för codec den är codad med, avi är ett brett format som bla används för divx/xvid men en del videokameror tex använder egna codec. Är det divx så sök på divx/xvid på market, när jag sökte fick jag ganska många träffar, eftersom att min androidspelare klarar de formaten så har jag inte brytt mig om att testa nått annat, har några divx-filer som inte funkar pga att det är ac3-ljud tror jag.

#426

Postad 30 maj 2011 - 22:45

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
vill bara tipsa om swiftkey x beta som jag upptäckte idag när jag glottade runt på oxygenroms forum.

är själv väldigt nöjd med swiftkey, och denna ska ju vara en stor förbättring jämfört så vi får se. håller på och utvärderar as we speak :)

#427

Postad 30 maj 2011 - 22:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

vill bara tipsa om swiftkey x beta som jag upptäckte idag när jag glottade runt på oxygenroms forum.

är själv väldigt nöjd med swiftkey, och denna ska ju vara en stor förbättring jämfört så vi får se. håller på och utvärderar as we speak :)


Verkar bra, gillade det inte när jag testa senast för då fanns det inte svensk layaout, bara svenskt språkstöd, men nu verkar det komplett :)

#428

Postad 30 maj 2011 - 22:58

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
hade faktiskt ingen aning om att dom hade gjort en ny app (och är lite småsur på det eftersom det antagligen kommer innebära att man måste köpa det på nytt -_-). hoppas dom har ett bra erbjudande iallafall eller nåt XP

#429

Postad 31 maj 2011 - 00:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

hade faktiskt ingen aning om att dom hade gjort en ny app (och är lite småsur på det eftersom det antagligen kommer innebära att man måste köpa det på nytt -_-). hoppas dom har ett bra erbjudande iallafall eller nåt XP


Kollade på vanliga betalversionen av swiftkey och där står detta i beskrivningen nu

SwiftKey Keyboard uses AI technology to make typing smart, fast and personal

*SwiftKey X Beta now available for smartphones on Android Market. Free upgrade coming soon for all SwiftKey users*


Så det verkar som att du kommer att få en uppgradering gratis när den blir retail.

#430

Postad 31 maj 2011 - 06:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
åhå, det har jag missat faktiskt. trevligt värre :)

#431

Postad 12 juni 2011 - 19:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Ingen aning om hur det här programmet funkar men det lät rätt fränt starttalking Sms med enbart rösten och få mottagna sms upplästa :)

#432

Postad 23 juni 2011 - 12:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Voddler har idag uppdaterat sin app så man kan titta på filmer via sin android mobil.

Har testat en del och det funkar utmärkt, reklamen hackar dock och ingen bild visas, man hör bara hackigt ljud, men när den riktiga filmen startar så flyter det på fint.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 23 juni 2011 - 13:05.


#433

Postad 23 juni 2011 - 12:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
provade voddler i mobilen nu, vet inte varför för jag kank inte tänka mig att jag kommer använda det, men ändå.
fungerar fint över wifi iallafall. reklamen (usch) flöt på som det skulle. filmen verkar fungera som den ska med.

hur hög hastighet behövs för att se film på mobilen egentligen?

#434

Postad 23 juni 2011 - 13:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

provade voddler i mobilen nu, vet inte varför för jag kank inte tänka mig att jag kommer använda det, men ändå.
fungerar fint över wifi iallafall. reklamen (usch) flöt på som det skulle. filmen verkar fungera som den ska med.

hur hög hastighet behövs för att se film på mobilen egentligen?


Svårt att säga hur mycket som behövs, beror ju på vilken bitrate de använder. Har kört spb webb-tv ett tag och det har fungerat bra även över 3g, Har 6mbit/s.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 23 juni 2011 - 13:10.


#435

Postad 23 juni 2011 - 13:12

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Testade jag också. Ingenting hackade alls. Bildkvalite är ju så där. Men jag förstår varför. Inte så enkelt att strömma HD till en mobil.

Kan tänka mig att upplevelsen blir mycket bättre på ett platta. På min "liten" Desire skall man inte titta på film :)

#436

Postad 23 juni 2011 - 13:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Testade jag också. Ingenting hackade alls. Bildkvalite är ju så där. Men jag förstår varför. Inte så enkelt att strömma HD till en mobil.

Kan tänka mig att upplevelsen blir mycket bättre på ett platta. På min "liten" Desire skall man inte titta på film :)



Det var en del som klagar på att bildkvalitén på surfplattor är ganska dålig i tråden på Swedroid.se Sitter en kille vid namn Johan nilsson där och han jobbar för voddler och de har inte gjort några optimeringar för honycomb eller sufplattor än utan ägnat sig åt små skärmar.

Men givetvis är det en avvägning mellan kvalité och datamängd, önskemål finns från användare på swedroid om ställbar bitrate så man kan öka när man sitter på wifi.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 23 juni 2011 - 13:18.


#437

Postad 23 juni 2011 - 13:29

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Det var första jag försökte göra. :) Vi får se om de lyckas att implementera det.

Hur som helst är det ett viktigt steg i RÄTT riktning :)

#438

Postad 28 juni 2011 - 22:45

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Är ute efter en app där man kan spela in ett spår och sedan spela in ett nytt och få dem att visas ovanpå varandra. Detta eftersom jag är ute och spårar med vovven och det skulle då vara intressant att se hur bra hon tog spåret.
Någon som känner till en sådan app?

#439

Postad 29 juni 2011 - 06:44

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Är ute efter en app där man kan spela in ett spår och sedan spela in ett nytt och få dem att visas ovanpå varandra. Detta eftersom jag är ute och spårar med vovven och det skulle då vara intressant att se hur bra hon tog spåret.
Någon som känner till en sådan app?

Spela in ett spår?

Ska du alltså spela in en LUKT?

Nä du, såna appar finns nog inte ... :P

#440

Postad 29 juni 2011 - 07:29

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Spela in ett spår?

Ska du alltså spela in en LUKT?

Nä du, såna appar finns nog inte ... :rolleyes:

Haha
En sträcka i skogen som visas på kartan med hjälp av GPS då om det förtydligar :P

#441

Postad 11 juli 2011 - 16:11

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Låt oss säga att jag letar reda på lite information åt en kompis, t.ex. en resväg på SL.se eller liknande, och jag skulle vilja smsa kompisen med den texten! Finns det någon bra app så att man kan skriva in all text på datorn, så dyker det upp på telefonen på något ställe enkelt att kopiera? :D

Eller finns det andra lösningar? :rolleyes:

Tackar på förhand!

Samsung Galaxy S2

#442

Postad 11 juli 2011 - 17:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Arbu11

Om du använder Myphoneexplorer så kan du förutom synka och diverse annat även skicka sms innifrån programmet om du är uppkopplad mot telefonen, vet inte om det funkar med alla typer av anslutningar men det borde göra det

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 11 juli 2011 - 17:03.


#443

Postad 11 juli 2011 - 17:27

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Goldstar

Ajuste, det där programmet! :D Visste inte om funktionen, tack! :rolleyes:

#444

Postad 11 juli 2011 - 19:19

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Låt oss säga att jag letar reda på lite information åt en kompis, t.ex. en resväg på SL.se eller liknande, och jag skulle vilja smsa kompisen med den texten! Finns det någon bra app så att man kan skriva in all text på datorn, så dyker det upp på telefonen på något ställe enkelt att kopiera? :D

Eller finns det andra lösningar? :rolleyes:

Kan inte kompisen installera SLs app för Resvägsbeskrivning?

( Hmmm, kollade nu: http://sl.se/sv/Rese...a/SL-i-mobilen/ verkar inte finnas nån app, men Surfa dit kan man göra på Mobilversionen, och söka Resvägsbeskrivning... )

Men nu hittade jag en SL-App som t.o.m. kan tala om om det är stopp nånstans: https://market.andro...e=search_result STHLM Traveling (SL)



Om du använder Myphoneexplorer så kan du förutom synka och diverse annat även skicka sms innifrån programmet om du är uppkopplad mot telefonen, vet inte om det funkar med alla typer av anslutningar men det borde göra det

Låter som samma sak som MobileGo kan göra: https://market.andro...e=search_result

Det har också ett prg man installerar på datorn för att kunna 'köra' sin telefon från datorn.

Redigerat av anderswillhelmsson, 11 juli 2011 - 20:18.


#445

Postad 11 juli 2011 - 19:25

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Är ute efter en app där man kan spela in ett spår och sedan spela in ett nytt och få dem att visas ovanpå varandra. Detta eftersom jag är ute och spårar med vovven och det skulle då vara intressant att se hur bra hon tog spåret.
Någon som känner till en sådan app?


Sent svar, på gränsen till Necro-post, men har du testat Google Tracks ?

#446

Postad 11 juli 2011 - 19:48

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Sent svar, på gränsen till Necro-post, men har du testat Google Tracks ?

Google Tracks verkar inte finnas längre, inte på Market iaf, och är det Googles egen App så borde den ju verkligen finnas på Market.

Men det finns en annan - Fri - app för Tracks: https://market.andro...e=search_result

... Fast, läser man om Tracks, så verkar det ha varit den som förut hette Google Tracks, för det står: "My Tracks is run by volunteers and Googlers in their 20% time. If you would like to contribute, please visit:

http://mytracks.googlecode.com "

Japp, det är samma: http://mytracks.appspot.com/ om man skannar koden där för att installera, så får man upp att man redan installerat den, OM man då installerat Tracks enl. ovan från Market.

Redigerat av anderswillhelmsson, 11 juli 2011 - 20:19.


#447

Postad 12 juli 2011 - 08:39

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Kan inte kompisen installera SLs app för Resvägsbeskrivning?

( Hmmm, kollade nu: http://sl.se/sv/Rese...a/SL-i-mobilen/ verkar inte finnas nån app, men Surfa dit kan man göra på Mobilversionen, och söka Resvägsbeskrivning... )

Men nu hittade jag en SL-App som t.o.m. kan tala om om det är stopp nånstans: https://market.andro...e=search_result STHLM Traveling (SL)


Tjenare, tack för app-tipset! :) Saken är ju den att jag sökte just allmänt sätt att skicka text mellan mobil o dator för att kunna skicka vad som helst, och hon har inge datapaket så det skulle kosta ^^

Hur som helst, tackar för tipsen! :lol: Ska även pröva Wondershare MobileGo som du länka! :lol:

#448

Postad 12 juli 2011 - 21:10

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Låter som samma sak som MobileGo kan göra: https://market.andro...e=search_result

Det har också ett prg man installerar på datorn för att kunna 'köra' sin telefon från datorn.


MobileGo såg mycket trevligare ut än Myphoneexplorer om man skall vara ärlig, och såg att den har en funktion som för över kontakter etc från Symbian telefon (kul att märka det efter att ha fört in 200 kontakter för hand inkl. adresser etc...) :lol:

Nåja, jag överlevde iaf!

Dock har jag ett ganska stort problem... Jag lyckas ansluta datorn med mobilen via MobileGO, får upp lite status om Mobilen med hur mycket plats man har kvar etc... Dock när jag försöker göra nånting... Använda backup, öppna kontakter (bara klicka på "contacts") eller vad som helst så dör mobil-appen och anslutningen bryts... Helmysko! :)

Edit 1: Det går att komma in på foton, musik och videos, iaf när jag kopplat in kabeln... Och kan backa upp applikationer och sms... Kan fortfarande inte komma in på SMS och kontakter eller Backa Upp kontakter...

Redigerat av Arbu11, 12 juli 2011 - 21:35.


#449

Postad 13 juli 2011 - 07:22

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

såg att den har en funktion som för över kontakter etc från Symbian telefon (kul att märka det efter att ha fört in 200 kontakter för hand inkl. adresser etc...) :)

Ett tips kan ju vara att du börjar använda Google Contacts, som du når från ditt 'vanliga' Google emailkonto.

Då kan man i lugn o ro sitta och föra in och editera Kontakter med sin vanliga dator, och sen förs de AutoMagiskt över till din telefon utan att du själv behöver göra nåt.

Man kan ju även importera Kontakter från t ex Windows Adressbok o andra prg.

Alla kontakter kan också märkas med t ex Släkt, Jobb, Företag, osv, för i sin Androidtelefon kan man ju välja vilka Kontakter som ska visas.

Och genom att använda Google Contacts har man ju alltid en Backup av alla Kontakter för all evighet!
Samt när man byter telefon - funkar även i iPhone! - så kan man lätt importera alla Kontakter från Google igen!

(OBS! Google Contacts har ju inget att göra med MobileGo, utan Contacts funkar med vilken Androidtelefon som helst, utan extra program.)


Edit 1: Det går att komma in på foton, musik och videos, iaf när jag kopplat in kabeln... Och kan backa upp applikationer och sms... Kan fortfarande inte komma in på SMS och kontakter eller Backa Upp kontakter...

Har du gjort som det står på FörstaSidan när man startar MobileGo på datorn; På telefonen: >>Inställningar>Program>Utveckling>USB-felskökning: PÅ/Ikryssad ?

Och när du stoppar i USB-sladden i telefonen ska du inte välja att Montera SD-Kort, men det kan du stänga av även om du valt det först, bara dra ned listen allra längst upp på telefonens skärm, och välj att inaktivera USB-lagring.

Jag kommer åt allt från programmet på datorn, Contacts, SMS, Music, Movies, Photos, jag kan se och även skapa nya SMS.
Fast jag fick dubbla SMS, men det kanske beror på att jag skrev in mitt eget mobilnr när jag klickade på SEND.
Dvs skapar man ett nytt SMS från MobileGo på datorn, och inte skriver in nåt nr, så skickas det bara till telefonen, men skriver man in ett nr så skickas det dels till telefonen och dels till numret man skrev in.

==========

Ha!
FAAN så Coooool - jag SMSade mig själv från MobileGo till min Hemtelefon, och numera kan man ta emot SMS på en Trådlös fast telefon (OM den Trådlösa telefonen alls HAR möjlighet till SMS; men det har väl? t ex de flesta Siemens) om man aktiverat tjänsten från Telia, och det har jag!

Annars får man istället SMSet Uppläst för sig! - Man kan alltså SMSa till vilket fast nummer som helst!

Och då ser jag kopian av det sända SMSet i min Mobil, så det funkar som det ska!

https://www.minhembi...s...285222&st=0

Redigerat av anderswillhelmsson, 13 juli 2011 - 10:13.


#450

Postad 13 juli 2011 - 10:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Ett program som kan vara användbart när man byter system från symbian eller windows mobile är Spb Migration tool även om det är ganska dyrt, men med det kan man föra över allt viktigt från sin symbian eller windows telefon såsom kontakter, sms och bokmärken mm.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.