Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ringde bredbandsbolaget idag ang. HDTV

235 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 15 juni 2010 - 10:49

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Du får ringa BBB och be dom öka farten ut,jag fick min höjd till 15 mibt/s så nu flyter det på.

#102

Postad 16 juni 2010 - 09:43

Unregistered792b3403
  • Unregistered792b3403
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Någon som vet hur deras inspelningsbara HD-box är. är den lättanvänd, mycket buggar. Ska flytta och det ingår 100mb/s i avgifter (bbb), så jag funderar på att byta till bbb så man har samma lev på internet och TV, har idag vanliga HD-boxen från comhem

tacksam för upplysningar

MVH
Rikard

#103

Postad 16 juni 2010 - 14:14

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag har den boxen och deb funkar riktigt bra,har inte stött på några buggar ännu.

#104

Postad 16 juni 2010 - 15:47

Unregistered792b3403
  • Unregistered792b3403
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Ok tack! Comhems box kostar 3500 spänn jämfört med bbb för 1000 spänn, ComHem får i så fall svårt att motivera mig att betala 2500 spänn mer.

#105

Postad 17 juni 2010 - 16:35

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Någon som vet var man ändrar upplösningen för bilden(HDMI) i BBBs PVR-box? Gjorde en snabbkik men
hittade inte vart. Tack på förhand!

#106

Postad 17 juni 2010 - 21:30

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Du menar deras nya HD box ? du kan inte ändra någon upplösning i den.

#107

Postad 18 juni 2010 - 06:43

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Du menar deras nya HD box ? du kan inte ändra någon upplösning i den.


Ja den nya HD-PVR:en. Menar du att 1080i är det enda man kan få ur den? Då får man alltså
se SVT HD tex som sänder i 720p(som är den enda HD-kanal BBB har i dagsläget) uppskalad och
i interlace istället för i progressive, kul! Tycker en sådan sak som att kunna ändra upplösning är
en grundläggande funktion som alltid SKA finnas i en sk HD-box. Det var illa. :wub:

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 18 juni 2010 - 06:46.


#108

Postad 18 juni 2010 - 10:28

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jupp 1080i är det som gäller,men jag tycker SVTHD har en riktigt fin bild,är ett nöje att se fotbollen .:wub:

#109

Postad 18 juni 2010 - 17:53

str0be
  • str0be
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Fick min nya HD-box med 320GB hårddisk från BBB igår och tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

Boxen fungerar bra utan buggar och inspelningefunktionen är väldigt smidig. TV-Guiden är lite långsam att ladda mellan tidsintervallen, men i det stora hela är det en positiv upplevelse av själva boxen.

Bilden däremot är ett stort skämt och borde inte ens få kallas digital-tv. Min gamla Kreatel box med SCART hade bättre bild! För det första så är det precis som någon ovan sagt att boxen skickar ut en 1080i signal och det finns INGEN inställning för att få 720p ut. Detta resulterar att den skalar upp SDTV och den kanal som ska kallas SVT-HD till 1080i. SVT-HD ser ut som en enda stor utsmetad pixelhistoria på min 1080p TV. Ser knappt någon skillnad på fotbollen mellan SVT och SVTHD!

Detta gör ALLA tv-kanaler extremt pixliga och bilden blir sjukt skakig iom att den är interlaced. Alla kanaler som inte sänder widescreen blir helt knasiga med en liten 4:3 letterbox bild på TV'n, vilket är enormt störande!
Jag ringde direkt och klagade till BBBs kundtjänst men teknikern visste inte ens vad 720p och 1080i är för något??? Är det bra support? Testade också flera funktioner att få fram en setup meny på Thomsonboxen, tex hålla inne diverse knappar under uppstarten, men lyckades inte. Någon som vet hur man får upp en konfig-meny för boxen? Brukar ju finnas för alla boxar.

SCARTen testade jag också lite snabbt för att kvickt inse att den skickar KOMPOSIT ut... inte ens RGB. Finns ingen inställning för detta heller.

Dessutom fungerar inte någon av PLAY kanalerna (TV4play TV4+ Play). Står bara "tjänsten avbruten, starta om din HD-box) Är det nån som fått PLAY kanalerna att fungera? Teknikern visste inte heller var PLAY kanalerna var...

Tilläggas kan ju att jag har 100mbit via fiber, som ju borde kunna klara av en BETYDLIGT bättre TV-bild än detta skräp. Jag kommer fortsätta ligga på supporten tills jag får någon vettig förklaring eller info om att tjänsten kommer förbättras inom kort.

BBB, vänligen fixa en UPPDATERING NU! Denna tjänst blir i princip obrukbar för att ni totalt lemlästat alla vitala inställningar. Allt som borde vara där för att få en bättre bild har ni LÅST NER!

#110

Postad 18 juni 2010 - 19:26

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Märkligt då jag upplever bilden bättre än jag hade innan med scart.
Och SVT HD är stor skillnad mot SVT SD och mot tv4 är det som natt och dag,så uppfattar jag det.
Men håller med om att det är knas med den lilla letterbox som blir.

Jag får igång TV4+ Play men inte TV4 play.
När du jämför mellan SVTHD och SVT så kolla in reklamskyltarna,så ser du hur mycket tydligare och skarpare texten syns i HD.

#111

Postad 18 juni 2010 - 19:48

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
str0be >> Kan bara hålla med om vad du säger. Men testatde du den övre scart-kontakten på boxen?
Vill minnas att det stod "RGB" vid den. Jag har oxå testat scarten en snabbis och tyckte OSD:n såg
så dålig ut så jag bytte tillbaks till HDMI. Men när du sa att den skickar ut komposit så kom jag att
tänka mig en sak, när jag skickar 576i över RGB-scart till min tv så står det "RGB 576i" i inforutan,
det gjorde det inte när denna box var inkopplad utan då stod det bara "PAL". Kan vara så att det
är komposit då iallafall.. Jag som har en 768p tv vill definitivt inte ha all SD uppskalad till 1080i, ska
invänta SVT:s testbild och se om jag får mig ett gott skratt, kan ju inte tänka mig annat än att det
är random massmarket-tjafs till bildbehandling i boxen.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 18 juni 2010 - 19:50.


#112

Postad 29 juni 2010 - 22:05

viggo
  • viggo
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
box som endast skickar ut interlaced? inte mkt o ha då!

#113

Postad 30 juni 2010 - 18:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
str0be har du snackat nåt mer med BBB ?

#114

Postad 03 juli 2010 - 13:13

Unregisteredfb80bc2a
  • Unregisteredfb80bc2a
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Märkligt då jag upplever bilden bättre än jag hade innan med scart.
Och SVT HD är stor skillnad mot SVT SD och mot tv4 är det som natt och dag,så uppfattar jag det.
Men håller med om att det är knas med den lilla letterbox som blir.

Jag får igång TV4+ Play men inte TV4 play.
När du jämför mellan SVTHD och SVT så kolla in reklamskyltarna,så ser du hur mycket tydligare och skarpare texten syns i HD.


Jag upplever också bättre bild fast jag kör SCART. Boxen funkar bra men jag hade önskat större typsnitt,
svårt att läsa på lite avstånd. Kretelen jag hade tidigare hade ett mycket bättre system att läsa om vad
programmet handlade om som man tittade på, mycket mera knapptryckningar och förflyttningar i under
menyer innan man får fram önskad information. Med lite tur så kanske det kommer uppdateringar med tide
som gör den mera användarvänlig. Däremot att spela in med TV-Guiden är en ren fröjd.

Nu verkar det som om det finns en hel del att välja på i TV4 Play också.

Redigerat av Unregisteredfb80bc2a, 03 juli 2010 - 18:05.


#115

Postad 13 juli 2010 - 16:46

Unregistered73199dd3
  • Unregistered73199dd3
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Ringde till BBB idag för att min box låser sig när man ska kolla på text TV (Jag vet, old thing men bra att kolla vädret :) )

På passade jag på att fråga var mina HD kanaler är någon stans eftersom att den marknadsförs som en HD box. Jag vet om att dom inte kan leverera det hem till mej eftersom jag sitter på 24mbit men ville ändå grilla personen i fråga lite gran eftersom att dom verkligen trycker på hårt med detta om HD kanaler och grejer.

Men döm om min förvåning då personen som sitter i kundtjänst är så okunnig så den säger att det ska räcka med 16mbit för att få HD sändningen. Då sa jag direkt att du fixar detta åt mej för jag stter på hastighet bra över detta. Så ska bli väldigt roligt att höra när BBB ringer tillbaka och säger att tyvärr, personen du pratade med är ännu en av våra STHLM brats som inte förstår hur detta funkar.

#116

Postad 13 juli 2010 - 17:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jo blir spännande när han upptäcker att det inte funkar. :)
Sa han något om när det blir fler HD kanaler ?

#117

Postad 13 juli 2010 - 17:09

uzzi
  • uzzi
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Ringde till BBB idag för att min box låser sig när man ska kolla på text TV (Jag vet, old thing men bra att kolla vädret :) )

På passade jag på att fråga var mina HD kanaler är någon stans eftersom att den marknadsförs som en HD box. Jag vet om att dom inte kan leverera det hem till mej eftersom jag sitter på 24mbit men ville ändå grilla personen i fråga lite gran eftersom att dom verkligen trycker på hårt med detta om HD kanaler och grejer.

Men döm om min förvåning då personen som sitter i kundtjänst är så okunnig så den säger att det ska räcka med 16mbit för att få HD sändningen. Då sa jag direkt att du fixar detta åt mej för jag stter på hastighet bra över detta. Så ska bli väldigt roligt att höra när BBB ringer tillbaka och säger att tyvärr, personen du pratade med är ännu en av våra STHLM brats som inte förstår hur detta funkar.


HAHAHA! ;) Jag är INTE förvånad! BBB har jag bojkottat för läääänge sen pga av deras totala intresse i att ta hand om sina kunder. Hade ett ärende som inte blev löst på 2 år så det blev tack & hej.

#118

Postad 15 juli 2010 - 10:33

Defqon1
  • Defqon1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har precis talat med supporten och tycker jag har fått väldigt bra information om den nya tv-tjänsten, detta då jag själv är intresserad av att teckna mig för den.

HD erbjuds till LAN och Turbo-DSL, ej ADSL. Dock får även ADSL-kunder tillgång till Video On Demand i HD. Då samtliga boxarna klarar HD så kan alla ha tillgång till HD-filmer.

Jag frågade också om output på HDMI och SCART och fick informationen att det fanns en meny där man kunde ställa in detta, man fick då trycka någon Nintendo-kod: upp ner gul blå exit. Där skulle man kunna sätta 720p om man vill ha det, eller RGB för SCART. Då jag inte har tjänsten kan jag inte verifiera detta men ni som skrivit massa här kanske kan göra det innan jag själv signar upp mig :)

#119

Postad 15 juli 2010 - 11:09

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Fan vad schysst, har nu ställt om till 720p då 1080i gjorde bilden "hoppig"
Tack för tipset!

#120

Postad 19 juli 2010 - 17:31

hansemannen
  • hansemannen
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Härligt att det äntligen börjar hända lite på IP-TV fronten vad gäller HDTV :)

Ni som kör med den inspelningsbara boxen, fungerar det att spela in samtidigt som man zappar mellan andra kanaler?

Sen glodde jag lite på manualen till boxen o det står något om att den har stöd även för DVB-T (marksänd digitaltv), finns det anslutningar till det, nån som testat?

#121

Postad 19 juli 2010 - 23:22

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Sen glodde jag lite på manualen till boxen o det står något om att den har stöd även för DVB-T (marksänd digitaltv), finns det anslutningar till det, nån som testat?


http://www.bredbands...altv/index.html

#122

Postad 24 juli 2010 - 14:47

Unregisteredfb80bc2a
  • Unregisteredfb80bc2a
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Ni som kör med den inspelningsbara boxen, fungerar det att spela in samtidigt som man zappar mellan andra kanaler?


Japp, funkar perfekt. Jag upplever inspelade program han bättre bild än när man ser de i realtid.

#123

Postad 01 augusti 2010 - 20:43

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Ringde till BBB idag för att min box låser sig när man ska kolla på text TV (Jag vet, old thing men bra att kolla vädret :) )

På passade jag på att fråga var mina HD kanaler är någon stans eftersom att den marknadsförs som en HD box. Jag vet om att dom inte kan leverera det hem till mej eftersom jag sitter på 24mbit men ville ändå grilla personen i fråga lite gran eftersom att dom verkligen trycker på hårt med detta om HD kanaler och grejer.

Men döm om min förvåning då personen som sitter i kundtjänst är så okunnig så den säger att det ska räcka med 16mbit för att få HD sändningen. Då sa jag direkt att du fixar detta åt mej för jag stter på hastighet bra över detta. Så ska bli väldigt roligt att höra när BBB ringer tillbaka och säger att tyvärr, personen du pratade med är ännu en av våra STHLM brats som inte förstår hur detta funkar.



Jag tycker det är dåligt av bbb att de kräver 60mbit för att kunna leverera HD-sändning. Telia klarar fint att sända tex SVT-HD till ett hem med 2mbit...

#124

Postad 08 augusti 2010 - 14:57

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
1 september börjar Viasat HD premier league sändas.
3 första månaderna gratis,sen blir det 99kr i mån.

#125

Postad 10 augusti 2010 - 17:07

gorbag
  • gorbag
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Då har man fått Bredbandsbolagets "extremt förmånliga" erbjudande till gamla Viasat Guld kunder.

* Ingen startavgift (värde 695 kr)
* Ny HD-box 0 kr (värde 2995 kr)
* Samma pris i 12 månader för motsvarande tv-paket som du har idag.
Därefter gäller ordinarie pris, specificerat i brevet du har fått från oss.
* 24 månaders bindningstid.


Det var ju jävligt förmånligt. En prishöjning och 24 månaders bindningstid. :D
Nej, nu blir det kabel-tv igen.

#126

Postad 02 september 2010 - 17:15

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Har nu hoppat på kampanjen med gratis mån.avg första 12 mån och en HD-Box till det. Tog den med inspelning för 995:-

Har Com Hem idag men dom skulle ha 3495:- för en HD-box med inspelning, så då tackade jag för mig

Återkommer när jag hunnit testa hur det funkar

Redigerat av Unregistered2d5b6d9a, 02 september 2010 - 17:17.


#127

Postad 07 september 2010 - 09:18

hansemannen
  • hansemannen
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Nu hoppade jag också på kampanjen dom har nu (0 kr anslutningsavgift, -99 kr rabatt/mån första året). Tog även jag med inspelningsbar box för 995 kr. Blev Canal Digital Medium C+ för 330 kr/mån + kortavgift då... Oavsett bildkvaliteten bör den ju vara bra mycket bättre än det analoga skräpet jag kört med hittills :)

Synd bara dom är så långsamma på att fixa HD-kanaler, bara SVT HD verkar ju lite snålt, TV4 HD borde dom ju kunna fixa iaf. Och Viasat HD premier league för 99kr i mån låter ju lite överpris, nån som testat den förresten?

#128

Postad 08 september 2010 - 20:46

xLR8
  • xLR8
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag är lite sugen på att hoppa på BBB's erbjudande med inspelningsbar hdtv-box för 995:- men är lite bekymrad över en del kommentarer i den här och andra liknande trådar om att många kanaler bara visas i 4:3 letterboxed (svarta kanter över och på sidorna om bilden som är i 16:9-format) och undrar om det fortfarande är så och isf på vilka kanaler.

Läser att en del kör med scart för att detta inte fungerar via HDMI men om det ska vara så väntar jag nog på att BBB löser problemet innan jag slår till.

Tacksam för svar.

Redigerat av xLR8, 08 september 2010 - 20:47.


#129

Postad 11 september 2010 - 11:08

hansemannen
  • hansemannen
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Fick min box i torsdags, och beställde på måndagskvällen, snabb leverans ;) Men jag fick ringa till BBB för att få kanalpaketet jag beställt, men det tog 15 min så var det fixat...

Jag är lite sugen på att hoppa på BBB's erbjudande med inspelningsbar hdtv-box för 995:- men är lite bekymrad över en del kommentarer i den här och andra liknande trådar om att många kanaler bara visas i 4:3 letterboxed (svarta kanter över och på sidorna om bilden som är i 16:9-format) och undrar om det fortfarande är så och isf på vilka kanaler.

Läser att en del kör med scart för att detta inte fungerar via HDMI men om det ska vara så väntar jag nog på att BBB löser problemet innan jag slår till.

Tacksam för svar.


Ja, jag kan väl bekräfta att några program blir så, men dom flesta blir "vanlig" 4:3 (bara svarta kanter på sidan). Såg ett äldre simpson avsnitt på 6:an och den visades korrekt t ex. Däremot t ex hockeykanalen sänder dom äldre hockeymatcher som är inspelade i 4:3 men dom sänds som 16:9, vilket gör att det blir dvärgtv :/

Men bildkvaliteten upplever jag som bra iaf, går snabbt att byta kanal, men med lite lagg i max 1 sek, men inte särskilt störande. Sen fick jag ett annat skumt fel: Om digitalt ljud via HDMI var valt så fick jag inget ljud på SVT HD men på övriga kanaler. Men med inställningen analogt ljud funkade ljudet på alla kanaler.

#130

Postad 11 september 2010 - 18:54

xLR8
  • xLR8
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tack hansemannen för svaret.

Nu vet jag att jag ska vänta med tv från BBB och får dras med comhems analoga basutbud och digitala gratiskanaler ett tag till. För övrigt tycker jag det är märkligt att BBB inte löser en sådan sak.

#131

Postad 30 september 2010 - 00:05

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Jag gissar på att Letterbox problemet inte går att lösa genom att justera bilden i inställningarna på tv'n?

#132

Postad 01 oktober 2010 - 13:55

tibr81
  • tibr81
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Får bara en skärm med
"Browsing is temporarily unavailable" och att den ska ta mig till TV kanalerna istället, vilket för all del är vad jag vill men inget händer.


Installerade min trådlösa utrustning idag och felet som du beskriver över beror på att port 4 inte var aktiverad i routern. Hos mig i alla fall.....

#133

Postad 05 oktober 2010 - 20:54

hansemannen
  • hansemannen
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Jag gissar på att Letterbox problemet inte går att lösa genom att justera bilden i inställningarna på tv'n?


Nä precis. Min tv-apparat (och dom flesta vad jag vet) saknar bildjustering med digital insignal via HDMI eller komponent :/

Förresten om någon upptäcker att fjärren inte funkar efter bara några veckors användning så beror det mest troligt på batteriet. Min skickade ir samt blinkade vid knapptryckning, men fungerade inte förens efter ett batteribyte. Så BBB skulle skicka ny fjärr om det blev likadant igen (dvs fjärren slukar ström), men mest troligt har dom skickat med kassa batterier från början.

#134

Postad 06 oktober 2010 - 13:20

Biker66
  • Biker66
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Vilken bandbredd har ni som använder BBB:s vanliga TV-utbud och vilken hastighet har ni tillgängligt när TV används respektive inte används ?

Jag har idag 12-24 från BBB, tillgänglig bandbredd är 10,5/3,5MB upp/ner.
Jag vet, det suger, men deras support är som den är...

#135

Postad 08 oktober 2010 - 07:11

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0
Var hemma hos en kompis som har Telia och han hade inga problem alls med svarta kanter via HDMI

Fattar inte hur svårt det kan vara att fixa ;)

#136

Postad 08 oktober 2010 - 11:51

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Jag tycker det är dåligt av bbb att de kräver 60mbit för att kunna leverera HD-sändning. Telia klarar fint att sända tex SVT-HD till ett hem med 2mbit...


Det er ikke mulig å levere HD kvalitet med 2Mbps. Trolig har Telia mer kapasitet på kabelen ut over de 2Mbps ellers ville det i praksis være umulig å levere HDTV.
En typisk MPEG4 HDTV kanal med normal kvalitet benytter minst 12Mbps ( på Canal Digital har mange rundt 15Mbps og noen opp til 20Mbps).

En ren ADSL linje(max. 8Mbps) har får dårlig kapasitet til HDTV i god kvalitet. En ADSL2+ linje (max. 25Mbps) har større forutsetning for å kunne levere HDTV med god kvalitet men det er mulig at HDTV kanalene er kodet med lave bitrater slik at det kan benyttes flere dekodere på samme abbonement. Da kan det nok ofte ende opp med HDTV så lave bitrater som 5-6Mbit/s. Via fiber osv. er det ingen slike begrensninger og det kan i prinsipet leveres HDTV med full kvalitet. http://sv.wikipedia....riber_Line#ADSL

#137

Postad 08 oktober 2010 - 17:42

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Var hemma hos en kompis som har Telia och han hade inga problem alls med svarta kanter via HDMI

Fattar inte hur svårt det kan vara att fixa ;)


Det varierar från kanal till kanal så det blir garanterat svarta remsor även med Telia. MTV och diverse Viasat-kanaler är duktiga på att sända 16:9-material inuti 4:3-frames.

#138

Postad 08 oktober 2010 - 19:23

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Det varierar från kanal till kanal så det blir garanterat svarta remsor även med Telia. MTV och diverse Viasat-kanaler är duktiga på att sända 16:9-material inuti 4:3-frames.


Stämmer inte. Kollade på en massa olika kanaler såsom t.ex Simpson på sexan och MTV som alltid är med svarta kanter, MTV även uppe och nere. Dessa funkade perfekt för honom. Han berättade att han hade sett det någon enstaka gång på någon kanal medans det är hur vanligt som helst för mig :D

Känner mig lurad

#139

Postad 15 oktober 2010 - 14:30

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0
Jag har med fått nya BBB boxen och är faktist skitnöjd!!!
En fråga, verkar som om det inte går att justera ljudet på SVT HD kanalen med fjärren till boxen utan måste göra detta på stärkaren? Fler som har samma problem?
Dessutom är ljudet jättehögt på HD kanalen....

#140

Postad 17 oktober 2010 - 14:27

Unregistered6555a0bf
  • Unregistered6555a0bf
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Fick min nya HD-box med 320GB hårddisk från BBB igår och tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

Boxen fungerar bra utan buggar och inspelningefunktionen är väldigt smidig. TV-Guiden är lite långsam att ladda mellan tidsintervallen, men i det stora hela är det en positiv upplevelse av själva boxen.

Bilden däremot är ett stort skämt och borde inte ens få kallas digital-tv.......

..........BBB, vänligen fixa en UPPDATERING NU! Denna tjänst blir i princip obrukbar för att ni totalt lemlästat alla vitala inställningar. Allt som borde vara där för att få en bättre bild har ni LÅST NER!


Hej!

Jag instämmer till 100% med str0be.
Jag har efter 4 månaders förseningar äntligen fått igång tjänsten som jag lyckades beställa i Juli fast det inte skulle gå i mitt område. Det har jag iofs blivit kompenserad för nu med att få HD boxen (Thomson DBI8500E-TLN2) utan att betala och vi håller även på att diskutera andra ersättningar. Nog om det.

Men vad besviken man blir på bilkvaliteten!?! Jag kör med HDMI och vissa kanaler, (särskilt sexan), är betydligt sämre än den jag har via min lokala leverantör i koaxialkabeln. Sedan har vi alla problem med 4:3 formatet. Inställningsmenyn är extremt sparsam och det finns inga möjligheter att justera det man vill.
Jag har tre frågor till de som förhoppningsvis har lekt lite mer med den här boxen.

1.Finns det någon ”service meny” eller liknande där man kan ställa in mer än vad vi kommer åt i den normala menyn?

2.Vilket filformat används på disken? Skulle exempelvis Copy+ eller något annat program fungera vid eventuell uppgradering / byte av HD? (Det sitter nu en HITACHI SATA 320 GB 2.5" och den kanske behövs uppgraderas)

3.USB portarna. Går de att aktivera på något vis? Inte i de normala menyerna men kanske i någon annan ”hemlig” meny?

I övrigt får jag säga att jag är tveksam till att behålla den här tjänsten. Trodde ju i min enfald att det här skulle vara ett riktigt lyft för min nya SONY KDL40EX700

Redigerat av Unregistered6555a0bf, 17 oktober 2010 - 14:56.


#141

Postad 18 oktober 2010 - 06:38

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0
Hoppas att det kommer fler HD kanaler snart. Vad jag har hört skall det lanseras ett gäng under hösten.
Hopaps att det kommer att ingå i kanal utbudet i det paket som jag har köpt. Ananrs känner jag mig fett lurad.

#142

Postad 18 oktober 2010 - 06:41

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0
Jo som sagt, vore intressant att få höra hur man kommer åt service menyn och hur man aktiverar usb portarna.
I manualen står det endast "Används inte"

#143

Postad 18 oktober 2010 - 10:58

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Defqon1 skrev det här på förra sidan:

"Jag frågade också om output på HDMI och SCART och fick informationen att det fanns en meny där man kunde ställa in detta, man fick då trycka någon Nintendo-kod: upp ner gul blå exit. Där skulle man kunna sätta 720p om man vill ha det, eller RGB för SCART. Då jag inte har tjänsten kan jag inte verifiera detta men ni som skrivit massa här kanske kan göra det innan jag själv signar upp mig biggrin.gif "

Där funkar det att ställa in upplösning iaf men kommer inte ihåg vilka fler inställningar man kunde göra där...

#144

Postad 20 oktober 2010 - 09:28

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Defqon1 skrev det här på förra sidan:

"Jag frågade också om output på HDMI och SCART och fick informationen att det fanns en meny där man kunde ställa in detta, man fick då trycka någon Nintendo-kod: upp ner gul blå exit. Där skulle man kunna sätta 720p om man vill ha det, eller RGB för SCART. Då jag inte har tjänsten kan jag inte verifiera detta men ni som skrivit massa här kanske kan göra det innan jag själv signar upp mig biggrin.gif "

Där funkar det att ställa in upplösning iaf men kommer inte ihåg vilka fler inställningar man kunde göra där...

Någon som kan verifiera?

#145

Postad 20 oktober 2010 - 10:04

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Ingen som läser tråden?? :(

Jag skrev i inlägget under att det fungerade bra, ställt om från 1080i till 720p, nu kommer jag inte ihåg vilka fler inställningar man kunde göra där... Har du ingen möjlighet att testa själv?

Edit:

Ok, var inne i den "hemliga" menyn, där kan man bara ställa upplösningen och vad scart-utgången ska skicka, composite eller s-video.

Redigerat av stifflerman, 20 oktober 2010 - 10:30.


#146

Postad 20 oktober 2010 - 17:59

Unregistered2b83b2c1
  • Unregistered2b83b2c1
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej,

Nu är det så att jag kommer att flytta till ett hus med Bredbandsbolagets fiber tillgängligt. (Bredband 100) Har lite frågor angående tv-biten.

Fungerar det bra?
Hur är bilden?
Hur är HD-boxen/boxarna?

Mvh
B-Dawk

#147

Postad 22 oktober 2010 - 19:37

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

och vad scart-utgången ska skicka, composite eller s-video.


eller RGB, om du stängt av HDMI-utgången först.

#148

Postad 27 oktober 2010 - 12:32

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Hej,

Nu är det så att jag kommer att flytta till ett hus med Bredbandsbolagets fiber tillgängligt. (Bredband 100) Har lite frågor angående tv-biten.

Fungerar det bra?
Hur är bilden?
Hur är HD-boxen/boxarna?

Mvh
B-Dawk

Jag kan svara:
ja
bra
bra
:D

#149

Postad 29 oktober 2010 - 21:00

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Har Comhem idag, får inte in alla HD-kanaler då jag inte har tre hål i väggen men är nöjd med bilden. Någon som vet hur bilden på BB är kontra Comhem?

#150

Postad 30 oktober 2010 - 13:19

mrnajsman
  • mrnajsman
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Även jag har precis hoppat på kampanjen med 99 kr rabatt i 12 månader. Det blev det billigaste: 0 kr i 12 mån, 99 kr nästa 12 och icke inspelningsbar box. Kompromisslösning, men jag fick digital-tv iaf :(

Nåväl jag är nöjd hittills, har jämfört lite med de digitala kanalerna från Comhem på vår Panasonic 42S20 och jag ser ingen märkbar skillnad, bra bild på båda.

Letterbox-problemet har jag inte råkat ut för. Vid 4:3-sändningar visas det 4:3 full screen, inget svart uppe eller nere. Kanske dyker upp vid andra sändningar, men jag kan zooma hur jag vill på tvn. Kopplat med hdmi.

Jag har bara snabbt jämfört mellan SVT och SVT HD och kunde inte se någon större skillnad. Ska kolla mer sen, kanske blir bättre på SVT HD med Nintendo-koden?

Den största frågan jag har: Routern. Jag fick också "browsing is temporarily unavailable" och måste dra kabeln direkt från jacket för att det ska fungera = inget internet i datorn. Jag har en trådlös Linksys WRT320N, kan man lösa detta med port forward? Någon nämnde att en port inte var aktiverad, hur ändrar man det? Eller är enda lösningen att sätta en switch vid jacket och dra separata kablar till routern och boxen?

Edit: Om switch är enda lösningen, skulle denna funka? Har 100 MBit.
http://www.webhallen...itch_10-100mbps

Redigerat av mrnajsman, 30 oktober 2010 - 13:25.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.