Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken är den sämsta film ni sett...?

652 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 07 april 2014 - 20:21

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Har själv sett de flesta negativa video-recensionerna av Star Wars filmerna, bara för att försöka förstå vad människor har för problem med filmerna... men kan tyvärr inte hålla med deras åsikter.


Ja då får vi hoppas att ep 7-9 går i samma spår som 1-3, stelt skådespel, crapiga diloger, jar jar binks, slapsticks etc

#552

Postad 07 april 2014 - 20:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Känns som om det är helt hopplöst att leva upp till den hype (med viss rätt) episode 4-6 har. Lika bra att strunta i det, tycker jag, men det lär väl inte bli så.

#553

Postad 07 april 2014 - 21:41

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Nej, jag har sett ett gäng avsnitt av GoT och flera säsonger av BB.
Har inget emot sex eller våld, men det är för mycket och är nästan det enda och det tyder på mycket svagt manus och story.


Skriver att han älskar Walking Dead och att Game of Thrones har tunnt manus. Obegripligt...

Redigerat av Kalekulan, 07 april 2014 - 21:44.


#554

Postad 07 april 2014 - 23:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
D-wars wow...

#555

Postad 08 april 2014 - 06:32

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Skriver att han älskar Walking Dead och att Game of Thrones har tunnt manus. Obegripligt...

Walking Dead kan väl inte bli mer hjärndött? (:D)

#556

Postad 08 april 2014 - 10:20

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Dracula 3000 är helt klart den sämsta film jag sett klart. Däremot är den ju så dålig att den blir underhållande av samma anledning. Erika Eleniak är med och gör en slowmotion-löpning som får en att fungera över hur tusan de fick dem att se bra ut i baywatch. Coolio får prova på att leka skådespelare och en småplufsig Caspar Van Dien bevisar att allt som behövs för att spela vampyr är ett par puffar med puderpuffen samt ett par lösgaddar...

#557

Postad 08 april 2014 - 21:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Håller med om att det är mycket fokus på sex i GoT. Dock är det lika mycket eller mer sex i böckerna. Skillnaden är att det är ännu mer och råare våld i böckerna. Det skulle censuren huggit på direkt så därför framstår TV-versionen som att det är mycket sex när det saknar samma motvikt i våld som böckerna har.

Eh? Det är ju nästan inget sex i böckerna. Visst de snackar om sex men det finns nästan inga beskrivningar av sexakter. Våld finns det men det kommer ju mycket glesare än i TV-serien. Jag tycker också att de använder sig av naket och blodiga scener på ett väldigt sökt sätt i TV-serien. I böckerna kommer allt naturligt.

#558

Postad 08 april 2014 - 23:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Vet inte om jag har nämnt 2012 redan, men såg den igen häromdagen.

Att den har spelat in 770 miljoner dollar är ett lika stort skämt som filmen i sig.

http://www.youtube.c...h?v=AohOD6F_rwA

#559

Postad 09 april 2014 - 06:10

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Att den har spelat in 770 miljoner dollar är ett lika stort skämt som filmen i sig.


Det är så det är nu för tiden i Hollywood, har en film dragit in en massa pengar är det en bra film, får den skit från kritikerna så är det skit samma så länge den dragit in stålar.
Temat "världens undergång" är alltid populärt speciellt om 2012, det ihop med en massa CGI lockar publik, att den sen är skit var nog deras plan från början eftersom det är billigt.

#560

Postad 09 april 2014 - 07:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

Vet inte om jag har nämnt 2012 redan, men såg den igen häromdagen.

Att den har spelat in 770 miljoner dollar är ett lika stort skämt som filmen i sig.

Att någon "såg den igen" är ju rätt skämtsamt oxå...eller iaf nån form av självplågeri. ;)

Ang topicen så kan man förstås välja ut div nästan avsiktligt kassa filmer men om jag ska välja ut nån i kategorin "filmer jag stängde av efter en kvart - som andra på fullaste allvar gillat" så skulle jag nog välja Tree of Life, höll på att dö trisstess under den där kvarten...

#561

Postad 09 april 2014 - 07:57

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det "bästa" i 2012 är slutet på flygresan. Några absurda prylar händer där... Nu blev jag sugen att se ID4...

#562

Postad 09 april 2014 - 08:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Förutom Mega shark vs Giant octopus då som är helt sjukt dåligt, så såg jag den här för ett par år sedan:

Bifogad fil  images.jpg   10K   0 Antal nerladdningar
http://www.imdb.com/title/tt0462465/

Den var verkligen inte bra kan jag säga. Världens sämsta? Troligen inte, men bra jäkla kass :).

#563

Postad 09 april 2014 - 10:24

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Hehe, Outlander tyckte jag var ganska underhållande.

Här är några riktigt dåliga:
Dödsstrålen från rymden (Laserblast) http://www.imdb.com/title/tt0077834/
Festen vid grottorna (Caravan to Vaccares) http://www.imdb.com/title/tt0071278 och denna såg jag på bio :(

Bägge föräras med betyget 0 (noll)

Redigerat av Anniggo, 09 april 2014 - 10:25.


#564

Postad 09 april 2014 - 23:24

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Outlander skulle jag nog ge 5-6 i betyg och skulle kunna se igen.

Farväl Falkenberg är nog en av de filmer jag stängt av snabbast, men om man ska ta någon som man sett hela filmen så blir det nog Göta Kanal 2.

Nu kör jag safe och undviker svensk film.

#565

Postad 09 april 2014 - 23:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
outlander har jag sett två gånger helt okej. Andra gången såg man den för att man glömt bort att man redan sett den lika bra då

#566

Postad 10 april 2014 - 09:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Den här är en av de sämre jag sett...

http://www.youtube.c...h?v=YfYzE4KPQDI

#567

Postad 10 april 2014 - 10:13

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

En film som passar i tråden:

http://www.youtube.com/watch?v=is-u6f1N02Q


Illa när jag inte ens orkade kolla halva klippet

#568

Postad 10 april 2014 - 10:15

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Den här är en av de sämre jag sett...

http://www.youtube.com/watch?v=YfYzE4KPQDI


Mmm... kommer ihåg att jag såg fram emot den, dock hade jag inte sett trailer eller nåt, bara läst vad den handlade om, plus en polare sa att den va bra... vilken dynga den va! :o

Redigerat av Garrett, 10 april 2014 - 10:16.


#569

Postad 10 april 2014 - 10:21

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Hehe, Outlander tyckte jag var ganska underhållande.

Här är några riktigt dåliga:
Dödsstrålen från rymden (Laserblast) http://www.imdb.com/title/tt0077834/
Festen vid grottorna (Caravan to Vaccares) http://www.imdb.com/title/tt0071278 och denna såg jag på bio :(

Bägge föräras med betyget 0 (noll)

Va fan? Jag trodde aldrig att någon annan sett Dödstrålen från rymden, men... Det är den sämsta film jag har sett.

I min ungdom hade vi "B-filmsafton" där man köpte Hubba Bubba-soda och såg den sämsta film man kunde hitta. Lyckan var när vi samma kväll såg två filmer som till stor del hade samma stridsscener. Man hade alltså klippt in scener från en film i den andra filmen.
Det här var en annan klassiker: Ator 2 - L'invincibile Orion. http://www.imdb.com/...2/?ref_=nv_sr_1
Självklart också Plan 9 from outer space, men den var precis som Ator ovan så usla att de var roliga.

#570

Postad 10 april 2014 - 10:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Om någon vänlig själ kan komma på vilken film jag menar så vore jag glad :)

Har noll koll på storyn, det enda jag minns var att dom körde in någon typ av tentakel i varandras ryggar, den var slemmig och äcklig och jag tror jag minns att dom spottade på den innan dom körde in den i ryggraden...


EDIT* Det var även någon pistol som var gjord av skelettdelar som användes i filmen.

Redigerat av hifimarcus, 10 april 2014 - 10:45.


#571

Postad 10 april 2014 - 11:14

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Om någon vänlig själ kan komma på vilken film jag menar så vore jag glad :)

Har noll koll på storyn, det enda jag minns var att dom körde in någon typ av tentakel i varandras ryggar, den var slemmig och äcklig och jag tror jag minns att dom spottade på den innan dom körde in den i ryggraden...


EDIT* Det var även någon pistol som var gjord av skelettdelar som användes i filmen.


Låter som The Matrix ;)

#572

Postad 10 april 2014 - 11:16

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Låter som The Matrix ;)

Icke ;)

#573

Postad 10 april 2014 - 12:56

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 1

Om någon vänlig själ kan komma på vilken film jag menar så vore jag glad :)

Har noll koll på storyn, det enda jag minns var att dom körde in någon typ av tentakel i varandras ryggar, den var slemmig och äcklig och jag tror jag minns att dom spottade på den innan dom körde in den i ryggraden...


EDIT* Det var även någon pistol som var gjord av skelettdelar som användes i filmen.



eXistenZ?

#574

Postad 10 april 2014 - 13:00

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 315 inlägg
  • 0

Hehe, Outlander tyckte jag var ganska underhållande.

Här är några riktigt dåliga:
Dödsstrålen från rymden (Laserblast) http://www.imdb.com/title/tt0077834/

Laserblast har jag på gammal Svensk VHS. Inte det bästa jag sett men helt klart sevärd enligt mig.

#575

Postad 10 april 2014 - 13:09

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

eXistenZ?

http://www.imdb.com/title/tt0120907/

JA! Haha tackar! :D Den är så fruktansvärt dålig. Blev en aning paff över IMDB betyget.

#576

Postad 10 april 2014 - 20:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Att någon "såg den igen" är ju rätt skämtsamt oxå...eller iaf nån form av självplågeri. ;)


Haha... Jag hade glömt/förträngt hur dålig den var, fast den är iofs så korkad att den blir lite kul.

Redigerat av Ageve, 10 april 2014 - 20:39.


#577

Postad 10 april 2014 - 21:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Kom just på vilka de två sämsta filmerna som jag sett på bio är. Dels sista Stig Helmer-filmen, den tyckte inte ens mina svärföräldrar om. Sen Hämnarna (http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_1). Jäklar va kass den var, har den lite som ett stående skämt när det diskuteras filmer. Måste nästan se om den bara för att kolla om den var så dålig som jag minns den.

#578

Postad 10 april 2014 - 21:55

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Kom just på vilka de två sämsta filmerna som jag sett på bio är. Dels sista Stig Helmer-filmen, den tyckte inte ens mina svärföräldrar om. Sen Hämnarna (http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_1). Jäklar va kass den var, har den lite som ett stående skämt när det diskuteras filmer. Måste nästan se om den bara för att kolla om den var så dålig som jag minns den.


Sean Connerys rosa nallebjörnsutstyrsel i den filmen är mer surrealistisk än hans utstyrsel i Zardoz... :D

Men jag tyckte The Avengers var dålig på ett rätt charmigt vis, dock är det evigheter sen jag såg den. Jag har den på DVD någonstans och får nog ta och se om den för att omvärdera min åsikt. Varför har jag den? DVD var ungt och jag behövde spendera pengarna. :P

#579

Postad 11 april 2014 - 08:57

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Sen är ju allt lite beroende på budget också, en billig dålig film är oftast sämre än en dyrare dålig film.

#580

Postad 11 april 2014 - 20:48

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 1
ett bidrag är fan:

Ghost Rider 2

hahaha, herrejävlar vad kass den e

#581

Postad 11 april 2014 - 20:57

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

outlander har jag sett två gånger helt okej. Andra gången såg man den för att man glömt bort att man redan sett den lika bra då

Outlander är ju kult! :)

Vet dock inte vad jag skulle tycka idag, men jag väljer att behålla mina rosa filter för den ;)

Iaf när det begav sig nån gång på sent 80 tal eller när det nu var man såg den på raspig VHS...

#582

Postad 11 april 2014 - 21:28

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Outlander är ju kult! :)

Vet dock inte vad jag skulle tycka idag, men jag väljer att behålla mina rosa filter för den ;)

Iaf när det begav sig nån gång på sent 80 tal eller när det nu var man såg den på raspig VHS...


vilken film menar du nu?
Outland med Sean eller?

tror han menade denna
http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_2

#583

Postad 11 april 2014 - 23:11

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Outlander är ju kult! :)

Vet dock inte vad jag skulle tycka idag, men jag väljer att behålla mina rosa filter för den ;)

Iaf när det begav sig nån gång på sent 80 tal eller när det nu var man såg den på raspig VHS...


Jag gissar att du pratar om Highlander. Som jag aldrig förstod varför folk gillade...

Den film som jag tyckt var allra sämst på sistone är Jack the Giant Slayer, och jag betalde dessutom för skiten! 25kr för en blu-ray i en reaback. Ewan McGregor, vad hände?

#584

Postad 11 april 2014 - 23:31

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Cloud Atlas är fortfarande det sämsta jag köpt och dessutom slösat 3 lamptimmar på i projektorn
Blev lite lätt besviken med när jag köpte american battleship ist för orginalet

#585

Postad 12 april 2014 - 07:31

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 2

besviken med när jag köpte american battleship ist för orginalet


Som att originalet skulle vara bättre.

#586

Postad 12 april 2014 - 22:48

quetch
  • quetch
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Cloud Atlas är fortfarande det sämsta jag köpt och dessutom slösat 3 lamptimmar på i projektorn
Blev lite lätt besviken med när jag köpte american battleship ist för orginalet

Som att originalet skulle vara bättre.

Det är nästan som att Asylums version är bättre.. Eller mindre usel. I American Battleship så får man sig i alla fall ett par skratt på grund av den usla produktionen :)

#587

Postad 13 april 2014 - 06:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hoppar lite tillbaka till serierna. Själv älskar jag breaking bad och karaktärsutvecklingen på white är nog den bästa jag någonsin sett, detta utan att säga mer om det hela. Första säsongen har ju endel komiska missöden och är överlag lite mer skämtsam än dom sista så att säga, men detta hänger bra ihop med hur karaktären utvecklas också. Imo.

Sen så finns det ju alltid folk sommtycker annorlunda, som sinnes. Det är lite orättvist att då säga att hen ser saker i svartvitt (typ splitting). Som vi diskuterat en hel del tidigare i tråden så har jag förbluffats av att folk gillar gravity så mycket, den har ju höga betyd på imbd också. Detta medans jag själcv sågat den vid rymdstationsmuttrarna. Vi är alla rätt olika :)

#588

Postad 13 april 2014 - 14:58

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Sämsta film?

Jag såg för ett antal år sedan en japansk eller koreansk episonfilm på GIFF. Jag tror den hette Figaro Stories eller något liknande. Det var ett antal löst sammanfogade historier och finansieringen kom till stor del från en biltillverkare. Det innebar att en bil dök upp på de mest underliga ställen i historien och förstörde det mesta.

Sedan tycker jag det är lite elakt och kanske omotiverat att klaga på filmer som man inte sett klart ;) . Jag har sett filmer som växt rejält på slutet.

Redigerat av Mr_Tom, 13 april 2014 - 15:00.


#589

Postad 14 april 2014 - 08:07

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Som att originalet skulle vara bättre.

Battleship är iallafall referensfilm när det kommer till bild och ljud, alltid nåt iaf.

#590

Postad 16 april 2014 - 23:47

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

ett bidrag är fan:

Ghost Rider 2

hahaha, herrejävlar vad kass den e


Ja, den var verkligen vidrig. Jag trodde inte att den skulle vara fruktansvärd. Helt klart bland det sämsta jag sett!

#591

Postad 17 april 2014 - 00:42

dreamer93
  • dreamer93
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Valhalla Rising. Herregud, hur lyckades jag se klart hela filmen? Kanske var totalt 5 min dialog under hela filmen. http://www.imdb.com/...7/?ref_=nv_sr_1

#592

Postad 18 april 2014 - 11:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Valhalla Rising. Herregud, hur lyckades jag se klart hela filmen? Kanske var totalt 5 min dialog under hela filmen. http://www.imdb.com/...7/?ref_=nv_sr_1


Låter som en porrfilm både på titeln och på din beskrivning. :P

#593

Postad 18 april 2014 - 11:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Enligt min IMDB lista så är det http://www.imdb.com/title/tt0845955/ (are you scared)

men den delar samma plats med några av de senare Police Academy filmerna nån Pamela Andersson rulle samt Prisoners of the Sun som jag såg här om månaden, villken smörja... så går det när nån annan väljer film som ser typ allt skräp utan nåt som helst filter :P

#594

Postad 08 maj 2014 - 22:20

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Jag gillar både Valhalla Rising och Existens som är nämda ��

Nu får jag säkert skit men en riktigt dålig film enligt mig är Pacific Rim. Inte ens effekterna kunde rädda den.

#595

Postad 09 maj 2014 - 07:44

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Jag gillar både Valhalla Rising och Existens som är nämda ��


Samma här. Kanske inte det mest lättsmälta man kan titta på men det finns otroligt många filmer som är sämre än dom två.

#596

Postad 09 maj 2014 - 07:54

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Nu får jag säkert skit men en riktigt dålig film enligt mig är Pacific Rim. Inte ens effekterna kunde rädda den.

Tyckte faktiskt den var underhållande och en del snygga effekter. Sen får man leva med en del tjåsighet men det visste man ju ingen direkt överaskning...

Såg någon nämna Göta Kanal 2 och det är nog den film jag hoppat snabbast ifrån. Mindre än halvminuten gjorde att det gjorde ont i kroppen och jag skämdes så mycket å skådespelarnas vägnar att det inte gick att titta. Var någonstans i mitten av filmen som jag hoppade in / ut om jag minns rätt...

#597

Postad 09 maj 2014 - 08:28

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Pacific Rim är ju referensmaterial när det kommer till det visuella och ljudet! :) Sen är filmen njaaeee, tycker dock inte den var dålig som många andra tycker.

#598

Postad 09 maj 2014 - 09:15

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Jag brukar kunna ignorera sämre skådespelarinsatser och flat story så länge jag får en upplevelse av det visuella. Men just i Pacific Rims fall gick min gräns där jag inte kunde låta bli att störa mig på huvudrollsinnehavaren, de två forskarna och den flata framförandet av storyn. Men det är ju ganska subjektivt. :)

#599

Postad 19 maj 2014 - 00:24

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0
Kom av någon anledning att tänka på en film idag som jag tycker passar här: The Royal Tenenbaums

För övrigt den film som fick mig att sluta kolla på trailers.

#600

Postad 19 maj 2014 - 00:54

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Gör inte ens Ellen McLains röst Pacific Rim värd att se?

Trailern fick ju en att haja till i alla fall om man är Portal-fan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.