Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1401

Postad 02 mars 2015 - 19:45

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Spelade klart The Blackwell Epiphany i helgen. Klart underhållande detektivhistoria i point and click-format, sista delen av fem spel. 



#1402

Postad 08 mars 2015 - 16:51

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

The Vanishing of Ethan Carter

 

Det blev mest vacker miljö, lågt tempo och hjälp av walkthrough på alt tab efter att man sprungit omkring tillräckligt länge och letat utan att veta efter vad. Det är inte särskilt logiskt heller. Ett pussel är ren trial n error. Efter två pussel förstod man hur mekaniken fungerade men innan dess var det mest svårbegripligt. Och inte på ett särskilt roligt sätt. Teoretiskt borde jag gillat det här mer, men det är inte in närheten av det fantastiska Dear Esther. Men ändå, förutom terapeutisk miljö fanns också ett par jumpscares av rang i spelet som spred rysningar i hela kroppen så alltid något :)

 

6/10


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 09 mars 2015 - 20:26.


#1403

Postad 08 mars 2015 - 21:42

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0

Thief (PS3)

 

Fick det "gratis" med PS+ i februari. Ett ganska ok spel som tyvärr tappar på mängden tekniska problem.

Handlingen är inte speciellt intressant, "huvudpersonen tappar minnet, vaknar ett år senare och saker är inte som de borde vara", ungefär. Inte mycket att hänga i julgranen utan mest en ursäkt att hitta på scenarion där man måste ta sig in och ut från platser/byggnader.

Där spelet glänser är stealth-mekaniken. Likt Dishonored finns det flera olika vägar till målet, och möjlighet att spela på olika sätt beroende på hur aggressiv man vill vara. Vill man döda alla fiender går det och vill man smyga runt utan att alls bli sedd går det lika bra, och allt däremellan.

Tyvärr är stealthmekaniken det enda som spelet gör riktigt bra, resten är inte mer än godkänt.

Hubvärlden är stel och tråkig, och att spring kors och tvärs över den blir fort irriterande. Det verkar vara en stor brist på variation i dialogen hos NPCs. Samma konversationer upprepas om och om igen, av olika NPCs. Röstskådespeleriet är platt och lip-sync obefintligt.

När det kommer till tekniska problem stötte jag på en hel del, speciellt när det kommer till ljudet. Cut scenes helt utan ljud, cut scenes utan röster, fiender som helt plötsligt slutar låta, undertexter som inte är dialogen man hör, undertexter som bara blinkar till på skärmen innan de försvinner.

Tycker man om stealth och kan stå ut med vissa tekniska problem kan det vara värt att ge Thief ett försök, men förvänta er inget mästerverk.

 

6/10



#1404

Postad 10 mars 2015 - 00:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Gone Home

Soooooooft! Mycket fräscht i denna djungel av FPS och lootdrivna hack n slash.



#1405

Postad 12 mars 2015 - 17:47

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Killzone: Mercenary

 

Riktigt bra shooter. Sjysst invävd story med övriga Killzone, väldigt snyggt, bra banor och mycket action. Kul system med att köpa vapen och ammunition. Veteran var lagom svårighetsgrad där man får bra motstånd men tyvärr finns inget Elite som hade varit coolt när man väl köpt de flesta vapnen och utrustning. När man är klar kommer det utmaningar i varje kapitel som är roliga och ökar spelets hållbarhet. Rolig multiplayer också. Stora tummen upp!  

 

8,5/10



#1406

Postad 22 mars 2015 - 06:44

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Dragon Age: Origins

 

Påbörjat flera gånger men aldrig spelat klart det. Härliga companions-karaktärer. Mina favoriter var Shale, Oghren och Zevran. 

 

Det var kul.

 

8/10



#1407

Postad 22 mars 2015 - 20:35

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0
Har nyligen spelat igenom Dragon Age Inquisition och Ori and the blind forest på Xbox one. Båda spelen rekommenderas starkt och förtjänar 9/10 i betyg.

#1408

Postad 24 mars 2015 - 18:07

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Shadow Warrior
Kul trams-fps.. ett tag. Men det var ju alldeles för långt. Blev sjukt repetitivt efter halva, trots uppgraderingar mm.

Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure
Fantastiskt tramsigt point and click-deckaräventyr med full motion video-inslag. Har inte spelat de tidigare spelen i serien, så missade säkert en hel del, men kul var det ändå!

#1409

Postad 24 mars 2015 - 19:38

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Valiant Hearts. 

 

Mycket trevlig spelupplevelse som lätt får 8/10 av mig.



#1410

Postad 24 mars 2015 - 21:01

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Valiant Hearts. 

 

Mycket trevlig spelupplevelse som lätt får 8/10 av mig.

Heh? Ja vi tycker olika helt enkelt :) https://www.minhembi...03156&p=4145301



#1411

Postad 24 mars 2015 - 23:24

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Spelade klart Hotline Miami 2 efter kanske 5-7 timmar. Ger det en solid 9/10. Spelserien är för mig en av de bästa jag någonsin spelat och det är synd att de inte tänker göra fler. Jag får hoppas på en spirituell uppföljare eller en ändlös mängd med prequels eller dylikt. Spel som dessa förtjänar att återupprepas ad infinitum.

Hotline Miami 1 var dock bäst rent spelmässigt eftersom det var mer polerat, men berättelseteknikerna i uppföljaren... banorna... musiken! Allt kändes fantastiskt. Det hjälpte att jag kollade på Drive i helgen som är den största inspirationen till varför Hotline Miami ens skapades i första taget.



#1412

Postad 25 mars 2015 - 09:59

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Hotline Miami 1 var dock bäst rent spelmässigt eftersom det var mer polerat, men berättelseteknikerna i uppföljaren... banorna... musiken! Allt kändes fantastiskt.

Körde också igenom 2an och blev klar igårkväll, håller med dig här.

Pausmenyn är den coolaste som gjorts, om man är uppväxt på vhstiden vill säga.

Dock får det 8/10 av mig.

 

Blev klar med Ori and the blind forest också och det är årets hittills bästa spel.

Väldigt snyggt, stämningsfullt och en kontroll som sitter som ett smäck. Gillar man Metroidmania/plattformsspel så är detta ett måste!

Det var längesen jag kände att jag INTE ville att ett spel skulle ta slut.

9,5/10


Redigerat av Unregistered81d8c5e8, 25 mars 2015 - 10:50.


#1413

Postad 29 mars 2015 - 16:07

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Epilog:

Jag minns min största spelbesvikelse någonsin i ett spel till C64 eller om det var Amiga som var av typen Commando eller Cannon Fodder. Man såg gubben uppifrån och sprang från underkant av skärmen och uppåt och sköt fiender. Jag startade upp spelet, kom till en episk utrustningsskärm, d v s en butik där man kunde köpa vapen inför uppdraget. Det var de coolaste vapnen ni kan tänka er och snyggt animerade. Gatling Gun, Desert Eagle, MP-5, AK47 och säkert nåt raketgevär med mera. Shit vilken HAVOC jag skulle wreaka på ren svenska. Det skulle bli så sjukt coolt! Man funderade på vad som skulle vara bäst bang for the buck och taktiken, och gjorde sitt val. Uppdraget startade och det visade sig att man inte såg vapnet alls, ljudet var värdelöst och likadant för alla vapen och skillnaden mellan vapen var att prickarna färdades olika långt i olika hastighet. En pistol var en prick som gick långsamt och försvann på kort avstånd. En automatkarbin hade längre avstånd och lite snabbare och fler prickar. Det bästa  – och därför såklart dyraste - vapnet var Gatling Gun som hade obegränsad räckvidd (prickarna täckte hela rutan) och många och snabba prickar. Gatling Gun var därför bra och alla andra vapen sög i olika utsträckning och spelet… var sjukt tråkigt med noll känsla.

 

 

Killzone: Liberation

Bifogad fil  Killzone_PSP_3.jpg   5,39K   0 Antal nerladdningar

 

Och i Liberation ser man också uppifrån, men man ser skillnad på vapen Templar (hjälten från första Killzone) håller i handen. Och vapnens stats är på riktigt, man märker skillnaden. Och därför är det taktiskt betydelsefullt vad man väljer. För fienderna är inga duvungar heller, de är faktiskt reella hot individuellt som man måste ta på allvar. Och ljudet är spot-on! StA-52 låter precis som den gjorde ursprungligen. Helgastarna låter som de brukar, storyn finns där (typ), grådasket finns där och detta sammantaget gör att känslan är där, detta är verkligen Killzone! Det går ju visst att göra asbra! Inte alls som det där dåliga gamla commandospelet. Vissa sektioner får man sällskap av Rico och styr hans placering så det blev rätt coola eldstrider som behövde koordineras lite. Det är utmanande svårighetsgrad på normal, också vissa banor dog jag på 30-40 gånger. Man måste vara på sin vakt också för minorna är inte rödfärgade. Det finns dessvärre en cpskadad spik i svårighet också, och det är mech bossen på bana 3:4. Men bortsett från den fighten så var det klart utmande på ett bra sätt.

 

8/10

 

 

Om någon annan skulle få för sig att spela KZ:L (osannolikt) så skriver jag ner hur jag tog Mech bossen för jag dog 160 gånger där. Anledningen till att jag skrev ner detta var bara delvis för att hjälpa andra, det fungerade även som terapi för att få utlopp för den kalla vrede som den här bossen orsakade mig.

Jag kan inte nog understryka att man krigar enligt ett tidsschema tills kulsprutan är utslagen för Templar kommer annars vilja attackera det som attackerar honom, det är för stökigt att byta mål och vi vill slå ut kulsprutan först. Lugna, metodiska knapptryckningar och följa planen är vad som gäller. Kommer man av sig är det typ redoicide som gäller. Det kan vara bra att känna till att i två skydd finns 25% healthpack när skydden är helt förstörda. Jag kom till fighten med M82g så nedan är skrivet med det utgångsläget.  

  1. Om du inte redan gjort challenges och fått tillräckligt med poäng för att bära tre granater, gör det först. Det räcker med 20 poäng för denna unlock (motsvarande en guld) så det är lätt.
  2. Ställ dig backom första skyddet och hiva snabbt tre granater på hans kulspruta. (tryck metodiskt ”1-2-3”ring->L->R->ring)
  3. Runda omedelbart skyddet åt höger och skjut metodiskt åtminstone fyra fulla bursts på hans kulspruta.
  4. Vänd dig omedelbart och spring mot höger suppy cache. Ett par ögonblick efter du börjat springa så rullar du. Precis när han öppnar eld.
  5. Plocka två granater och ladda om i skydd av pelare mot kulsprutan. Precis i ögonblicket när han går ner på knä måste du vara på väg tillbaka (inåt åt vänster) och omedelbart kasta en granat på kulsprutan för då kommer raketattack och då gäller det att röra på sig.
  6. Fortsätt utan att stanna att springa åt vänster och kasta andra granaten. Detta måste ske med i rörelse, med god timing och flyt annars träffas man av raketer.
  7. Fortsätt omedelbart till vänster supply cache, plocka två granater. Vänd och spring mot mitten direkt.   
  8. Var beredd på kulsvärm och rulla på vägen tillbaka mot mittenskyddet, kasta granaterna på kulsprutan och vid det här laget så ska hälsan vara så låg på hans kulspruta att du kan döda den med din M-82g Assault Rifle.
  9. Puh!
  10. Spring till valfri cache och hämta hälsa om du behöver. Hit måste du ha kommit utan att använda healthpack.   
  11. Nu kan du springa omkring utan att riskera bli kulsprutad men måste hålla dig i rörelse. Hämta raketgeväret som är bra mot raketramperna. Håll dig på avstånd. Om du inte omedelbart erhåller målet så rör dig igen. Det är väldigt frustrerande men stannar man blir man raketad så länge båda ramperna är hela. Samma med M-82G. Shoot n scoot: en burst och sen vidare.
  12. Sen kommer metallspindlarna. Det enklaste är att hålla sig kall och rulla vid första signalen i en riktning så att så långt avstånd som möjligt erhålls, annars är det över oavsett om du har full hälsa. Jag har sett att andra skjutit dom också, men jag hade inte så stor lycka med det så jag rullade.  

Lycka till….  


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 april 2015 - 13:24.


#1414

Postad 29 mars 2015 - 19:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Om någon annan skulle få för sig att spela KZ:L (osannolikt)

Nu vet jag inte vad du pratar om, du är långt efter till partyt ;) . Detta spelade jag något år efter det släpptes tillsammans med en annan spelare i coop genom hela kampanjen. Ett bra spel.



#1415

Postad 30 mars 2015 - 08:32

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Tvåan är mycket mer av allt och nästan ogreppbart stundvis.

https://www.youtube.com/watch?v=ZZR1WSYCMX8

Jag läste lite bakåt och funderade på detta för jag tror jag förstår ungefär vad du menar med ogreppbart. Eller som jag tänker på det: det är så stort, med så många miljöer och till slut känner jag mig liten i jämförelse. Och efter många timmar av att besökt olika vidsträckta platser och utposter börjar jag fundera på varför i en så stor värld med så många "livsöden" (hehe) finns då så få "vanliga" karaktärer och alla andra är mordiska galningar. Ingen går till jobbet. Det finns inga vanliga affärer. Alla bara väntar på att slå ihjäl någon. Om någon hittar skatten, vad ska ni köpa då? Ska man ge världens största dricks till Roxxi? Det är hon värd iofs men ändå liksom. And then what? Spelet blir liksom så pass stort att jag hinner börja tänka. Det börjar liksom bli dags att gifta sig och slå sig till ro. Men med vem då? Hon den där tjocka som använder sin bilkross med folk kvar i bilarna? :)    


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 30 mars 2015 - 08:46.


#1416

Postad 30 mars 2015 - 19:48

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Spelat igenom Alien Isolation och The Evil Within senaste tiden. 

 

Svag 9:a till Alien. Gillar att det var mer smyga än pang-pang, dessutom väldigt bra stämning. Var till och från ganska jobbigt faktiskt :D Trots att jag bor i lägenhet och inte kan ösa på med volymen var det så att jag ibland ville sänka ytterligare. Tog mig ungefär 19 timmar, inklusive ganska mycket utforskande. Jag lämnar sällan en olåst dörr olåst eller ett hörn ifred :P

 

Svag 8:a till The Evil within. Likt Alien var det en del smygande - åtminstone första hälften, kanske 60-70 %. Mot slutet blev det rätt mycket pangande, ganska kul ändå men kanske lite för mycket av den varan andra halvan. 21 timmar speltid, på "survival" med mycket letande.



#1417

Postad 09 april 2015 - 15:04

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
DmC definitive edition till X1.
Mycket bra spel, det var helt i min smak.
Snyggt, bra flyt, tajt kontroll och combat.

Ska du spela denna version så aktivera turbomode och kör på högsta valbara svårighetsgrad. Det blir en stor skillnad och mycket roligare.
Det står inget om svårighetsgraderna men jag skulle vilja säga att de som finns att tillgå från start är: very easy, easy och normal.

Medföljde gjorde även ett DLC Vergil, sex extra missions som utspelar sig direkt efter huvudstoryn.

Har jag något att klaga på så hade jag önskat mer bossfighter och att man inte ska behöva klara spelet för att låsa upp fler valbara svårighetsgrader. Jag vill kunna välja direkt, inte när jag spelat igenom hela storyn, plöjt varenda hörn för att hitta alla secrets osv. Blir det för svårt får man bara börja om istället på en lättare nivå. Konstigt påfund det där.

8,5 / 10

#1418

Postad 13 april 2015 - 11:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Never Alone

 

Riktigt mysigt spel, bra berättande och visuellt mästerverk!

Körde igenom spelet i en sittning, det är inte speciellt långt. Kontrollen är riktigt bra och det var sådär lagom klurigt att lösa alla pussel.

 

Var ett av gratisspelen denna månad på PSN :)

 

7/10



#1419

Postad 20 april 2015 - 18:41

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Så, äntligen klar med Pillars of Eternity efter härliga 67h!

 

Gjorde inte allt men tog min tid ändå. Jag valde att spela som rogue vilket jag också spelade i DA:O. Skillnaden här är att man knappt hade tillgång till vettig CC dvs stun, charm etc. Eftersom jag dessutom bara sprang runt med en tank så blev de flesta fighterna ganska kaotiska och nyttan av min rogue var ganska begränsat. Framför allt eftersom alla kan öppna låsta dörrar och kistor. Nu i efterhand hade jag antagligen valt en barbar eller chanter. Det är en sak som PoE gör bra och det är att det finns intressanta klasser som Chanter (bard),druid och Cipher förutom de vanliga fighter, healer och wizard.

 

Det ska även sägas att jag egentligen föredrar turnbased snarare än det PoE använder sig av i sin infinity engine. Jag tycker det kan bli lite väl kaotiskt trots att man kan pausa och välja vad man ska göra.

 

Tycker även att spelet kan vara lite obalanserat vilket lätt blir så i spel som dessa. I slutet gick jag runt och slaktade allt utan att knappt svettas men trots det så sprang jag ner till sista bossen underlevlad. Så med andra ord dödade jag allt utanför men var tvungen att dra ner svårigheten för att klara sista bossen. Inte helt lätt. Tror även jag hade 50k i pengar när jag klarade spelet. Dessutom det vanliga med att man sparar drycker, mat och scrolls i mängder.

 

Storyn var väldigt bra tyckte jag. Kanske inget utöver det vanliga men ändå väldigt bra. Svårt att slå Obsidian i det. 

 

Jag ger Pillars of Eternity 8 av 10. Kan varmt rekommendera det till alla som gillade BG2 och DA:O.  



#1420

Postad 24 april 2015 - 16:34

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Batman_Arkham_City_Game_Cover.jpg

 

Spelade klart detta. Det är bättre än Arkham Asylum och roligt att det är open world. Det är också enklare än sin föregångare. Tycker spelet lider lite av att man har så många gadgets. Man får aldrig tid att verkligen lära sig använda dem ordentligt. Blir mest förvirrande att använda dem i slagsmål. Samtidigt är det ju roligt att testa dem. 

 

Jag hade kul när jag spelade det men det var också skönt att se eftertexterna rulla.

 

Får 6/10.

 

 



#1421

Postad 24 april 2015 - 17:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

6/10, tryckte du fel?



#1422

Postad 24 april 2015 - 18:20

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Tycker spelet lider lite av att man har så många gadgets. Man får aldrig tid att verkligen lära sig använda dem ordentligt.

 

Får 6/10.

:o ........    :blink:  ... Nej, det där, blev inte rätt.

 

6/10, tryckte du fel?

Ja han har råkat vända upp och ner på siffran helt säkert.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 24 april 2015 - 18:29.


#1423

Postad 24 april 2015 - 20:53

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Heh, alltså det är ett bra spel. Produktionen är utan tvekan topp klass. Så rent objektivt är det säkert värt ett bättre betyg men spelet passade inte mig. Jag gillade inte Arkham Asylum men gav detta en chans eftersom jag hade hört så mycket bra. 

 

Jag kan sträcka mig till en 6+ men inte mer  :)



#1424

Postad 24 april 2015 - 21:20

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Kom igen nu Ancelotti, du menar 9+ men inte mer. Då är jag med dig :P

Var det enklare än Asylum alltså, på vilket sätt?
Det var så längesedan jag spelade den delen så minns knappt något

#1425

Postad 24 april 2015 - 22:40

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Arkham City är mycket enklare än Asylum. Särskilt alla Challenge maps.

#1426

Postad 25 april 2015 - 13:12

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Kom igen nu Ancelotti, du menar 9+ men inte mer. Då är jag med dig :P

Var det enklare än Asylum alltså, på vilket sätt?
Det var så längesedan jag spelade den delen så minns knappt något

 

Kan ju försöka förklara mitt betyg men känns som att jag kommer göra det för döva öron. 

 

Som sagt så är spelet helt ok. För mig är betyg 6 just det. Inte dåligt på något sätt men för MIG är det inte mer än ok. Jag kan ju förstå att många tycker att det är ett grymt spel. Säkert GOAT för vissa om man älskar Batman. 

 

Jag tycker fightingen är rolig men det känns som man har överutnyttjat det. För mig är Batman en deckare snarare än en fighter och jag tycker man hade kunnat utveckla den delen mer. Man gör det en del och även i vissa sidequests men man hade kunnat göra det till en ännu mer central del av spelet. Jag tyckte tex. den delen av catwoman där man ska stjäla nycklar för att ta sig in i ett valv var väldigt bra och det handlade inte om att slå ner 20-30 vakter. Tyckte även att bossfighten med Mr. Freeze var rolig.

 

Ja, precis. ang. svårigheten så minns jag att det inte var lika förlåtande i arkham asylum när man blev påkommen under smygddelarna. Här gör det inte så mycket. 



#1427

Postad 25 april 2015 - 15:25

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

  • 905 inlägg
  • 0
Klarade nyligen Bloodborne till Ps4. Jag som håller Dark souls 1 och 2 som två av de bästa spelen någonsin hade väldigt höga förhoppningar.

Blev till en början lite besviken på grafiken, den blir dock bättre under spelets gång. Spelet är generellt sett mycket bra, egentligen så bra som jag väntat mig. Det håller enligt mig inte alls samma klass som Dark souls, det har inte samma djup som souls-serien, men det är fortfarande bättre än 95 % av alla andra spel som finns att köpa till de nyare konsolerna.

Betyget blir 8/10.

#1428

Postad 25 april 2015 - 16:34

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Kan ju försöka förklara mitt betyg men känns som att jag kommer göra det för döva öron.

Som sagt så är spelet helt ok. För mig är betyg 6 just det. Inte dåligt på något sätt men för MIG är det inte mer än ok. Jag kan ju förstå att många tycker att det är ett grymt spel. Säkert GOAT för vissa om man älskar Batman.

Jag tycker fightingen är rolig men det känns som man har överutnyttjat det. För mig är Batman en deckare snarare än en fighter och jag tycker man hade kunnat utveckla den delen mer. Man gör det en del och även i vissa sidequests men man hade kunnat göra det till en ännu mer central del av spelet. Jag tyckte tex. den delen av catwoman där man ska stjäla nycklar för att ta sig in i ett valv var väldigt bra och det handlade inte om att slå ner 20-30 vakter. Tyckte även att bossfighten med Mr. Freeze var rolig.

Ja, precis. ang. svårigheten så minns jag att det inte var lika förlåtande i arkham asylum när man blev påkommen under smygddelarna. Här gör det inte så mycket.


Nejdå, alla tycker vi olika. Jag gillar Arkham serien skarpt men hoppas faktiskt det tar slut iom Arkham knight. Då har de gjort allt som går att göra när de tar med batmobile
Ja Mr Freeze var en perfekt bossfight, mer sådana i nya Arkham knight tack.

#1429

Postad 26 april 2015 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nejdå, alla tycker vi olika. Jag gillar Arkham serien skarpt men hoppas faktiskt det tar slut iom Arkham knight. Då har de gjort allt som går att göra när de tar med batmobile
Ja Mr Freeze var en perfekt bossfight, mer sådana i nya Arkham knight tack.

Varför hoppas du det tar slut? 2 år till efter Knight så kommer du vilja ha ett nytt, i alla fall jag. Inte årligen dock.

 

Jag ser det inte bara som att, jaha nu har de gjort det och vad ska de göra nu? Det som också är intressant är ju att man får ny story, nya berättelser och nya karaktärer i DC-universumet. Sen att det är roligt att spela är en bonus.



#1430

Postad 26 april 2015 - 12:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Precis, önskar liknande spel av samma kvalité med Spiderman, Ironman, m.fl.

#1431

Postad 26 april 2015 - 14:28

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Inte årligen dock.

Nä precis. Snart börjar t o m jag bli sugen på ett nytt batman. Var tredje år är lagom. Annars blir jag arg och hytter mjölkningsnäven.



#1432

Postad 26 april 2015 - 15:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Sitter och kollar på slutet i transistor. Jag kan inte sluta älska det här spelet. Det har en helt egen grafisk stil, det är ett otroligt bra soundtrack och stridssystemet är något som är bäst intill unikt. Påminner om ff7 korsat med grandia 2.

Att spelet rakt igenom är otroligt vackert och att slutet även det blev så klockrent gör att jag inte kan säga något annat än att det går 5/5 för ett indiespel. Nej, 6/5.

för att vara ett vanligt spel? 4/5. Tyvärr är det för kort. Men underbart är också kort.

#1433

Postad 26 april 2015 - 18:14

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Child of Light

 

Det här spelet är uppmuntrar offensiv till varje pris, kamikaze om du vill, hellre än skamliga reträtter. Om du märker att det inte går, så är det långt mycket bättre att gå döden till mötes än att fly. Flyr du så står du där skadad och flämtar och undrar hur du ska repa dig nu. Dör du får du full hälsa och alla potions tillbaka och man spawnar bredvid där man dog. Innan en fight kan det därför vara en god idé att gå och dö för att fylla på full hälsa.

 

Det börjar med väldigt lovande och spännande berättande och jag tänker ”det här kan bli hur bra som helst”. Sen lär man sig flyga och då håller man i sidled när man ska någonstans och boostpumpar med X, och folk pratar vers med varandra utan uppenbar förankring till storyn som påbörjades. Kulisserna är fina och svårighetsgraden utmanande på hard (de döpte tydligen om ”normal” till ”casual” i en patch till PS3-PS4 läste jag). Ibland måste man gå och levla för att ta sig an en boss och nyttja allt man har effektivt. Fightingmekaniken var ny för mig och väldigt finurlig med tidslinje, ljushuvud (kallar jag honom för), abilities, karaktärsbyggande data, magi, stenar, crafting, element och potions. Ja, det går att röra till duktigt helt enkelt som öppnar för Möjligheter™. Det var ett ok spel och jag spelade vidare med ett slags ”men snart så kommer jag nog också tillbaka till storyn och då blir det även spännande igen” och sedan ”ok, nu har jag spelat så länge att jag lika gärna kan spela klart”. För storyn tog sig aldrig men det var roligt att kasta maxade eldbollar med Finn så monsterdelarna flög och det var trots allt belönande att tänka efter när man slogs. Så, helt ok, men inte så bra som de flesta recensioner där ute säger.

 

6,5/10 


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 26 april 2015 - 18:15.


#1434

Postad 26 april 2015 - 18:56

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Varför hoppas du det tar slut? 2 år till efter Knight så kommer du vilja ha ett nytt, i alla fall jag. Inte årligen dock..


Jag hoppas de satsar på något nytt men av samma kvalité. Någon annan superhjälte som det skrevs en bit ovan tex Spiderman vore roligt. Eller ett Ninja spel, det tror ja de skulle kunna göra riktigt bra. Assassins creed har jag alltid hoppats på ska göra något sådant men det verkar aldrig hända.

#1435

Postad 26 april 2015 - 20:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Rocksteady ska ju göra något annat, de är färdiga med Batman. Få se vad det blir. Men då fortsätter väl de som gjorde Origins med Batman för de kommer inte lägga ner den serien, ger för mycket cash.
 

 

Eller ett Ninja spel, det tror ja de skulle kunna göra riktigt bra

 

Turtles?


Redigerat av Zoiler, 26 april 2015 - 20:52.


#1436

Postad 27 april 2015 - 10:20

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

ger för mycket cash.

 

Och det är ju precis det här som gör att man lackar ur. För uppföljare görs oftast inte för att det är rätt nuförtiden, de görs för att man ska/"måste" håva in pengar innan det är försent. Skynda göra pengar!  

 

Det är därför jag inte spelade Origins. Först gör de två fantastiska spel och man känner sig rätt mätt och riktigt nöjd. Sen gör de ett till ganska raskt som är sämre relativt sett till föregångaren. Det duger ju inte. Att komma för tidigt med ett spel som är sämre än det tidigare är så trist. Det är maximalmjölkningstänk bakom även om spelet objektivt ska vara helt ok. Men relativt till det tidigare så blir det en besvikelse som levereras. Och detta för att någon vill tjäna mer pengar.

 

Det finns tillräckligt i livet som går ut på att tjäna pengar, jag tänker inte vara förstående och välkomna mer sådant i ett fritidsintresse.



#1437

Postad 27 april 2015 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är därför jag inte spelade Origins. Först gör de två fantastiska spel och man känner sig rätt mätt och riktigt nöjd. Sen gör de ett till ganska raskt som är sämre relativt sett till föregångaren. Det duger ju inte. Att komma för tidigt med ett spel som är sämre än det tidigare är så trist. Det är maximalmjölkningstänk bakom även om spelet objektivt ska vara helt ok. Men relativt till det tidigare så blir det en besvikelse som levereras. Och detta för att någon vill tjäna mer pengar.

Det var två år mellan Asylum och City och två år och två månader mellan City och Origins. Så två extra månader är ett raskt tillverkat för tidigt spel och hade de väntat två månader så hade det varit okej? Mycket märkligt tänk.

Det är inte en årligt återkommande serie som AC eller CoD. Hade de velat ha ett "maximalmjölkningstänk" så hade de släppt årligen.

 

Sämre än de tidigare ligger i betraktarens öga, jag själv tycker det är bättre än City som jag inte alls föll för. Många tycker att det är bra, du har inte spelat det så du kan knappast klaga på att det inte håller måttet. De har fortsatt göra spel eftersom konsumenterna fortfarande vill ha fler spel. Detsamma gäller CoD och AC, de spelen säljer som smör. Varför skulle de sluta när folk fortfarande vill ha mer och de fortfarande kan tjäna pengar? Det är win-win. Det är inte "rätt", nähä, inte rätt enligt vem? Dig? Enligt andra som vill ha mer så är det helt rätt. Det finns inget objektivt "rätt".

 

Spelbranschen är stenhård. Om man hittar en serie som går bra, så givetvis ska man utnyttja det. Det är svårt nog att gå plus ändå. Det ger dessutom pengar som de kan pumpa in i andra projekt, så att vi får nya spel och upplevelser. Jag blir bara glad så länge konsolspel fortsätter sälja bra. Om jag tröttnar på en spelserie så slutar jag spela den, jag förstår inte problemet. Om du är nöjd och mätt efter två spel så är det väl jättebra för dig, men gnäll inte över att spelet släpps för tidigt och inte håller måttet när det släpps inom samma tidsintervall som den första uppföljaren och du inte ens har spelat det.



#1438

Postad 27 april 2015 - 15:59

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

De har fortsatt göra spel eftersom konsumenterna fortfarande vill ha fler spel. Detsamma gäller CoD och AC, de spelen säljer som smör. Varför skulle de sluta när folk fortfarande vill ha mer och de fortfarande kan tjäna pengar?

 

Exakt. Då är vi överrens. Jag vet att du intresserar dig mycket för ekonomin och industrin. Jag är bara intresserad av spelen. Det är sånt man får skäll för nuförtiden. På ett spelforum.   



#1439

Postad 27 april 2015 - 16:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Exakt. Då är vi överrens. Jag vet att du intresserar dig mycket för ekonomin och industrin. Jag är bara intresserad av spelen. Det är sånt man får skäll för nuförtiden. På ett spelforum.   

Vad är det för bakvänt resonemang? Plus att det är som alltid en subjektiv åsikt vad man tycker om ett spel. I ditt fall känns det färgat av att du tyckte att spelet kom ut för tidigt och du inte gillade det. De flesta är väl intresserade av spelen. Men man får inse att ekonomi och spel går hand i hand. Utan pengar blir det inga spel. Så de behöver sälja bra om det skall bli fler spel. Och ibland räcker inte ens det. 



#1440

Postad 28 april 2015 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

Exakt. Då är vi överrens. Jag vet att du intresserar dig mycket för ekonomin och industrin. Jag är bara intresserad av spelen. Det är sånt man får skäll för nuförtiden. På ett spelforum.   

Okej, men du får ju inga spel utan företag som gör spel. Du borde vara intresserad av att det går bra för spelföretagen åtminstone så att inte ditt fritidsintresse försvinner, alternativt och mer troligt reduceras till något annat än det du är van vid.

 

Men framförallt får du ju räkna med mothugg när du inte ens har spelat spelet du säger inte håller måttet, samt menar att 22 månader är ett framstressat spel medan 24 månader är ett spel där man tagit sin tid, det ligger ingen tyngd i de argumenten. Du trodde det var större tidsskillnad än så, eller hur? Det hoppas jag i alla fall.

 

Arkham Origins är enligt mig och många andra underskattat av media, det minns jag även när det släpptes. Det är ett lika bra spel som City med nästan lika lång utvecklingstid, men det fick kritik för att det inte utvecklade konceptet. Även jag drog av en poäng pga det och att ingen Catwoman fanns. Men det betyder inte att det inte är lika bra, det beror helt och hållet på hur mycket man tröttnat på serien. Hade City släppts före Origins så hade City fått de sämre betygen, eller om man hade spelat Origins före City så hade man tyckt att City var mer av samma.

 

Så problemet ligger inte i att de gör snabba och enkla spel för att tjäna pengar, utan att du var nöjd och mätt och trött på konceptet efter två spel.


Redigerat av Zoiler, 28 april 2015 - 15:09.


#1441

Postad 29 april 2015 - 15:03

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag skrev 3 år i annan tråd. Inte för att det är en siffra skuren i sten på något vis eller något jag vill fästa någon egentlig uppmärksamhet vid men jag blir extra känslig för spel som kommer ut raskt som inte är lika bra eller bättre eller annorlunda på ett bra sätt. Extra raskt känns det om man själv är långsam ut att spela föregångare, och jag brukar ju släpa, så det kan ju kanske påverka lite omedvetet. 

Om Origins är sämre kan inte jag veta eftersom jag inte spelat Orgins säger du då. Jo, förvisso, men jag har läst många åsikter (dina bland dessa) och bildat mig en uppfattning som historiskt på andra spel och områden visat sig vara rättvisande i hög utsträckning (frågade exempelvis en steamvän jag spelat mycket killing floor med om hur kf2 är och fick bekräftat precis vad jag trodde utan att ställa ledande frågor). Och i Origins så sa många att fightingmekaniken inte var fullt så responsiv och att punkterna man kunde skjuta grappler på var färre/osmidigare vilket ledde till en något sämre känsla i förflyttning/frihet. Fightingmekaniken i det spelet är helt central för mig. Jag vet ju hur matt jag blev av Sleeping Dogs fightingmekanik efter att ha spelat City även om den såklart måste vara mycket sämre än Origins, och om den och sättet man tar sig runt i stan bara var lite, lite sämre så skulle jag nog slå bakut.  

 

Ekonomi påverkar såklart vilka spel jag får tillgång till, jag förstår det, men kommer inte mildra mitt betyg eller ta särskild hänsyn till sådant när jag bedömer spels värde för mig. Om jag uppfattar att viljan att tjäna pengar överskuggar att tillföra ett tillräckligt bra spel (och i det här fallet var det väldigt utmanande, att ge ut uppföljare på något jag gav 10/10 och tänker på som det bästa spelet jag någonsin spelat) så blir jag allergisk. Jag tror inte amatörtennisspelare sitter och kollar upp om det går bra för tillverkaren av deras tennisrack. De vill oftast bara spela tennis. Och jag vill bara spela spelet. För bara 10 år sedan var det ganska ovanligt att spelintresserade satt och diskuterade bolagens strategier, så det torde inte vara en helt nytt förhållningsätt att strunta i eller avsiktligt ignorera kommersen bakom. Ett spels värde och braighet är högst individuellt så mina åsikter kommer absolut enbart vara mina egna: subjektiva och för andra tidvis upprörande antar jag. Och det bottnar väl i att jag aldrig spelat Origins. So shoot me :)


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 april 2015 - 15:18.


#1442

Postad 29 april 2015 - 16:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

För bara 10 år sedan var det ganska ovanligt att spelintresserade satt och diskuterade bolagens strategier

 

2005 ;) ? Det var samma som nu ungefär. Det är helt okej om du bara vill spela, det är många som gör.

 

Jag tycker inte dina åsikter är upprörande =P. Det verkar dock som att detta är något personligt för dig. Du säger att City är det bästa du någonsin har spelat, ja då är det ju inte särskilt konstigt att uppföljaren blir sämre (trots att du inte har spelat den...). Du säger t o m "de gör en uppföljare" som att det inte borde få finnas någon, det borde ta slut där för du har spelat det bästa spelet som finns. Sen att du fortfarande "lackar ur" och tänker på detta så här långt efter spelet har släppts visar ju på viss... irritation över att det inte stannade vid två spel.

 

Således särbehandlar du situationen för det handlar om ditt bästa spelminne. Du påstår att spelet framstressas för att du spelar City långt efter släppet och helt plötsligt släpps Origins, ja enligt din tidsuppfattning är det framstressat, men i verkligheten är det inte det. Och kvaliteten som sagt, du måste själv bilda din egen uppfattning innan du har någon grund att stå på där. Det är det som är grejen, det är inte absolut dina egna subjektiva åsikter som du påstår. Men oavsett så kommer det aldrig att leva upp till ditt bästa spel, bara att det ens kom en uppföljare är problemet. Att spelet är aningen sämre, de små detaljer du pekar ut, är bara en bortförklaring egentligen eftersom du inte ens har velat testa det.

 

Så det känns som en ganska speciell situation. Men tänk så här, DLC, mikrotransaktioner, säsongspass. Det finns ju en anledning till att de existerar. Branschen är hård och pengar behövs. Du vill bara spela, men du gillar konsolspel bättre än mobilspel antar jag? Om konsolspelen inte säljer bra så övergår företagen till något annat och de behöver lägga in ännu fler DLC, mikrotransaktioner, säsongspass, F2P-spel mm.

Om lösningen på detta är att göra uppföljare vartannat år i populära serier som jag ändå gillar så känns det som en bra lösning till alternativet.

 

Sen är detta som sagt ett specialfall för dig, men där agerar vi olika. Det bästa multiplayerspelet jag har spelat är Gears 3. De släppte sedan Gears of War: Judgment snabbare än de brukar och det var inte lika bra, men det var fortfarande grymt. En mycket liknande situation. Jag spelade dock Judgment och tyckte det var kul med ytterligare ett spel i serien.



#1443

Postad 01 maj 2015 - 12:54

Littlefinger
  • Littlefinger
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Transistor. Fantastiskt spel med läcker design och ett otroligt soundtrack!



#1444

Postad 01 maj 2015 - 16:09

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Wolfenstein: The New Order

 

Sjysst röjarspel som nog faktiskt hade blivit ännu roligare om man hade spela på högre svårighetsgrad, jag spelade på medium. För det blir lite dumt och tappar lite potential när man tappar respekten för fienden och framförallt de tuffaste nazi-robotarna och när man inte behöver stå på tå när det är närstrid. Bra grafik och mycket röj men vapnen kunde haft kraftigare ljud och känts bättre. En av de mest uppskattade avsnitten var när man satt med Fru Engel på tåget och svarade på hennes frågor. Jag spelade en level på hard och det är en mycket mer lagom svårighetsgrad tycker jag.

 

8/10


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 01 maj 2015 - 17:12.


#1445

Postad 02 maj 2015 - 22:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

klar med storyn i gta 5. kommer nog köra en del sp då jag har en del kvar att göra, men det blir nog mer mp hädanefter.

 

störde mig lite smått på att man skiftar mellan olika karaktärer, hade nog föredragit en, men det gick ganska bra ändå. ett ok sandlådespel i väntan på jc3 ;)



#1446

Postad 07 maj 2015 - 12:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Max Payne 3 - Xbox 360

RSGMKT_MP3_XBOX_360_FOB.jpg

Köpte detta på nån digital rea 2013 enligt mitt konto. Påbörjade ett game på Hard ledsnade tydligen och tog upp det först nu för nån vecka sedan. Hard var LÖJLIGT svårt och jag pallade inte, så sänkte till medium och bet i det sura äpplet för att missa achivementen för det. Men allt eftersom jag blir äldre så inser jag att det är roligare att spela med lite motstånd än att spela på svåraste och bara hata spelet hela vägen för den där j*vla achivementen... :)

Iaf har spelat 1 och 2 på PC när det begav sig köpte även del 1 när det släpptes på mobila enheter och spelade igenom. Älskar bara den mörka storyn och musiken i dessa spel.
3:an levererar bra story bra musik, men är tyvärr för mycket färger och inte alls det där mörka jag gillade i de tidigare spelen, lite som med Bioshock 3 (där uppskattade jag det mer dock)
Krävs ju en förändring i del 3 det förstår jag, det är många rätt i detta spelet om man har uppskattat dem innan, många vapen, mycket att samla på om man vill. Tog mig ca 15h att klara spelet inkl all backtracking för att lösa achivements i efterhand. Klart värt de 135kr jag gav för det då.

Har som sagt börjat eller iaf tänkt mig att backlogga alla j*vla spel jag köpt men aldrig spelat. Tror Bf3 singleplayer är näst i kön på medium då, redan startat en save på svåraste men jag orkar inte känner jag.. :P

Max Payne 3 får 4/5 Hade det varit lika mörkt som 1 och 2 kanske det fått en 5:a


Redigerat av SKIBBE, 07 maj 2015 - 12:38.


#1447

Postad 07 maj 2015 - 12:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Max Payne 3 - Xbox 360

RSGMKT_MP3_XBOX_360_FOB.jpg

Köpte detta på nån digital rea 2013 enligt mitt konto. Påbörjade ett game på Hard ledsnade tydligen och tog upp det först nu för nån vecka sedan. Hard var LÖJLIGT svårt och jag pallade inte, så sänkte till medium och bet i det sura äpplet för att missa achivementen för det. Men allt eftersom jag blir äldre så inser jag att det är roligare att spela med lite motstånd än att spela på svåraste och bara hata spelet hela vägen för den där j*vla achivementen... :)

Iaf har spelat 1 och 2 på PC när det begav sig köpte även del 1 när det släpptes på mobila enheter och spelade igenom. Älskar bara den mörka storyn och musiken i dessa spel.
3:an levererar bra story bra musik, men är tyvärr för mycket färger och inte alls det där mörka jag gillade i de tidigare spelen, lite som med Bioshock 3 (där uppskattade jag det mer dock)
Krävs ju en förändring i del 3 det förstår jag, det är många rätt i detta spelet om man har uppskattat dem innan, många vapen, mycket att samla på om man vill. Tog mig ca 15h att klara spelet inkl all backtracking för att lösa achivements i efterhand. Klart värt de 135kr jag gav för det då.

Har som sagt börjat eller iaf tänkt mig att backlogga alla j*vla spel jag köpt men aldrig spelat. Tror Bf3 singleplayer är näst i kön på medium då, redan startat en save på svåraste men jag orkar inte känner jag.. :P

Max Payne 3 får 4/5 Hade det varit lika mörkt som 1 och 2 kanske det fått en 5:a

Detta spel ska spelas på PC så man har lite skills med skotten, spelade detta på konsol och gillade PC versionen mycket bättre.



#1448

Postad 07 maj 2015 - 12:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Detta spel ska spelas på PC så man har lite skills med skotten, spelade detta på konsol och gillade PC versionen mycket bättre.

 

Ja PC har en stor fördel i dessa spelen, kan vara en del i att jag inte gav det full pott, jag har ändå varit en handkontrollsspelare sen något år efter xboxen släpptes, men kontrollen var inte perfekt för att göra bullet time hoppen så jag använda endast bullet time utan att hoppa i 99% av fallen. Men hade ganska kul ändå :)

 

Edit: har inte köpt en spel PC sedan min AMD thunderbird 1.4Ghz 2000 :P


Redigerat av SKIBBE, 07 maj 2015 - 12:49.


#1449

Postad 14 maj 2015 - 10:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Har köpt mig en Everdrive N8 till mitt NES som låter mig ladda spel från minneskort i original hårdvara, den har även en funktion för savestate så har betat av 2 klassiker på lite lägre svårighetsgrad än vad som är tänkt.

Gunsmoke samt Castlevania grymma spel med hög svårighetagrad. Bra musik och gameplay. Inga av dessa lyckades jag klara som barn, så kändes najs att beta av dom och äntligen få se och höra vad de sista nivåerna erbjöd :-)

#1450

Postad 15 maj 2015 - 12:49

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Bionic Commando Rearmed

 

Bifogad fil  IMG_0911.JPG   108,77K   0 Antal nerladdningar

Till saken hör att det här var en snygg brud man förväntade sig hooka upp med. "Take the bazooka upgrade" är ganska otippade sista ord när ens fling stryker med. :rolleyes:

 

Fina färger, riktigt roliga bossar, frustrerande emellanåt och svårare än man kan tro när man gör challenges. Ett riktigt spel således där gameplay är helt centralt och utmanande. Det dåliga var att det här nog är det enda spelet jag aldrig under hela spelets gång riktigt lärde mig kontrollerna, de är onödigt knöliga tycker jag och det är stökigt att behöva flippa igenom alla vapen hela tiden för att ha rätt vapen för rätt situation.

 

7/10





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.