Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 3

536 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 7 (3) 389:-
Mass Effect 3 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Mass Effect 3 - N7 Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 6,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 15 februari 2012 - 09:07

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Har aldrig spelat nåt ME tidigare men jag tyckte demot var riktigt bra, så bra att jag beställde ME1 å 2 direkt efteråt ;)

Gjorde en liten video med små glimtar ur demot.
Har även en från PC-versionen om det är intressant bara kolla i min kanal på youtube :)


Beställt till Xbox eller pc? Lika bra att värna dig direkt att ettan skiljer sig ganska markant från tvåan, som i sin tur är mer lik trean av det jag sett. Men jag försöker hålla mig undan all info så gott det går nu, inga spoilers för mig inte. :)

Vad man kan säga är att ettan drar mer åt rpg.

Redigerat av jayreso, 15 februari 2012 - 09:09.


#102

Postad 15 februari 2012 - 14:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Där ettan är Alien så är tvåan Aliens. ;)

Vad gäller trean så ser FemShep ut som hon kom från Skyrim. Gillade inte alls hennes nya utseende. Själva spelet är svårt att bilda sig en uppfattning om från demot.

Därimot att inte få tillgång till multiplayerdelen bara för att man inte köpt andra EA spel är ju riktigt uselt.

#103

Postad 15 februari 2012 - 15:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Vad gäller trean så ser FemShep ut som hon kom från Skyrim. Gillade inte alls hennes nya utseende. Själva spelet är svårt att bilda sig en uppfattning om från demot.

Du kör väl male (tänkte på din romans med Miranda)? Eller iofs, du har ju kört det några gånger så du kör väl med båda -_-

Därimot att inte få tillgång till multiplayerdelen bara för att man inte köpt andra EA spel är ju riktigt uselt.

I demot eller?

#104

Postad 15 februari 2012 - 15:06

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Där ettan är Alien så är tvåan Aliens. ;)

Vad gäller trean så ser FemShep ut som hon kom från Skyrim. Gillade inte alls hennes nya utseende. Själva spelet är svårt att bilda sig en uppfattning om från demot.

Därimot att inte få tillgång till multiplayerdelen bara för att man inte köpt andra EA spel är ju riktigt uselt.

Haha, Alien-liknelsen är väldigt bra faktiskt. Men det där med multiplayer, det gäller bara demot va?
Sen måste man alltså spela ME3-demot för att låsa upp vapen? Jag hade tänkt hoppa över det annars. Hur spoiler-artat är det? Får man spela början av spelet eller hur är upplägget?

Nån som vet vad man missar om man bara köper den normala utgåvan av spelet? Nu menar jag inte diverse krimskrams utan t.ex. extra uppdrag à la Zaeed i tvåan. Kan ju leta själv, men tyckte jag inte såg nåt på ME3-siten och jag vill helst inte gräva alltför djupt, då jag som sagt försöker att inte spoila för mycket. Vill framförallt inte se vilka partymembers man får ha med sig. Vill helst leva i ovisshet och upptäcka i soffan. :)

#105

Postad 15 februari 2012 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Vill helst leva i ovisshet och upptäcka i soffan. :)

Samma här, därför jag aldrig spelar demos också eller betor. Vill ha en fräsch upplevelse med retailversionen.

#106

Postad 15 februari 2012 - 17:10

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Samma här, därför jag aldrig spelar demos också eller betor. Vill ha en fräsch upplevelse med retailversionen.

Ja, iaf med spel jag vet att jag vill spela. Däremot för spel jag är lite nyfiken, men osäker på är det ju väldigt bra med demos. :)

#107

Postad 15 februari 2012 - 17:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Däremot för spel jag är lite nyfiken, men osäker på är det ju väldigt bra med demos. :)

Mja. Fast problemet kan ju också vara att demos ibland kan vara ganska missvisande.

Iofs har jag inte det problemet längre så länge jag recenserar, men även innan jag gjorde det struntade jag i att spela demos. Läste recensioner och kollade gameplay.

#108

Postad 15 februari 2012 - 18:24

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
SPOILER:

http://kotaku.com/58...unch-a-reporter

:SPOILER

För den som ändå läser om Kinect så blev ni lika besvikna som de i kommentarerna?

OCH FÖR DU SOM BLIR NYFIKEN ÄNDÅ, LÅT BLI! SISTA VARNINGEN
:)

#109

Postad 15 februari 2012 - 19:30

krrjon
  • krrjon
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Helt klart en synd att inte ha lirat Mass Effect, gjorde du bra :)

Haha jo det är väl en bedrift att ha "missat" dessa spel :P

Beställt till Xbox eller pc? Lika bra att värna dig direkt att ettan skiljer sig ganska markant från tvåan, som i sin tur är mer lik trean av det jag sett. Men jag försöker hålla mig undan all info så gott det går nu, inga spoilers för mig inte. :)

Vad man kan säga är att ettan drar mer åt rpg.

Ok ja jag får väl se vad jag tycker om dom ;)

Där ettan är Alien så är tvåan Aliens. ;)

Vad gäller trean så ser FemShep ut som hon kom från Skyrim. Gillade inte alls hennes nya utseende. Själva spelet är svårt att bilda sig en uppfattning om från demot.

Därimot att inte få tillgång till multiplayerdelen bara för att man inte köpt andra EA spel är ju riktigt uselt.

Men som jag förstått det har alla tillgång till multiplayer fast det blir tidigast fredag, dock dom med BF3 eller vad det nu var får tillgång fr.o.m. idag.

#110

Postad 15 februari 2012 - 20:46

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

OCH FÖR DU SOM BLIR NYFIKEN ÄNDÅ, LÅT BLI! SISTA VARNINGEN
:)

Haha, behöver man klicka på länken för att förstå vad detta handlar om? Räcker det inte med länktexten så att säga? :)

#111

Postad 16 februari 2012 - 10:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Sen måste man alltså spela ME3-demot för att låsa upp vapen? Jag hade tänkt hoppa över det annars. Hur spoiler-artat är det? Får man spela början av spelet eller hur är upplägget?


ME3 demot låser upp vapen i Kingdoms of Amalur. Kingdoms of Amalur-demot måste man spela för att låsa upp ME3 vapen / armor.
Demot är inte direkt spoilerartat; men det beror på hur känslig man är. Det är uppdelat i två delar; dels den absoluta början på spelet samt ett uppdrag länge in i spelet där man är betydligt högre level.
Squadmates och sånt avslöjas friskt; men har man sett trailers / screenshots så borde man känna igen de flesta.

Två saker oroade mig med demot; men är osäker på hur pass mycket det är bara för att det är ett demo...
Spoiler



Nån som vet vad man missar om man bara köper den normala utgåvan av spelet?


Inga uppdrag vad jag har sett; mest en massa trinkets som en hund (!) som följer med en på Normandy.

Men som jag förstått det har alla tillgång till multiplayer fast det blir tidigast fredag, dock dom med BF3 eller vad det nu var får tillgång fr.o.m. idag.


Ah, nice. Hade missat det. Var duktigt upprörd över att inte få testa multiplayern, men att vänta till helgen klarar jag av. :)

#112

Postad 16 februari 2012 - 14:30

krrjon
  • krrjon
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Ah, nice. Hade missat det. Var duktigt upprörd över att inte få testa multiplayern, men att vänta till helgen klarar jag av. :)

Jag hoppas att Xbox-spelare också får tillgång till multiplayer(tog det för givet), det var detta på playstation bloggen jag läste. :)

There’s more to this demo, though – starting on February 17, PlayStation owners will be able to play multiplayer for the first time in the

Mass Effect

Källa: http://blog.eu.plays...vailable-today/

Förresten om du vill kan du lägga till mig så kanske man kan få nån å testa multiplayer med, annat än randoms vill säga ;)
GT=nick på forumet :)

EDIT: Nu blev jag dock osäker när jag läser det igen, men dom kan ju inte köra över Xbox och PC-spelarna eller?

Redigerat av krrjon, 16 februari 2012 - 14:33.


#113

Postad 16 februari 2012 - 14:33

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Inga uppdrag vad jag har sett; mest en massa trinkets som en hund (!) som följer med en på Normandy.

Hoppas de inte gör en Fable av Mass Effect ;)

#114

Postad 16 februari 2012 - 14:41

krrjon
  • krrjon
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Nån som vet vad man missar om man bara köper den normala utgåvan av spelet? Nu menar jag inte diverse krimskrams utan t.ex. extra uppdrag à la Zaeed i tvåan. Kan ju leta själv, men tyckte jag inte såg nåt på ME3-siten och jag vill helst inte gräva alltför djupt, då jag som sagt försöker att inte spoila för mycket. Vill framförallt inte se vilka partymembers man får ha med sig. Vill helst leva i ovisshet och upptäcka i soffan. :)

Har som sagt tyvärr inte spelat varken ettan eller tvåan än ;) men visst verkar man få med en del, sen om det är värt pengarna är ju en annan sak.

Svårt att veta vad man "törs" skriva för att inte spoila för dig men såhär står det på komplett bland annat.

* A full collection of in-game content that can’t be found anywhere else!
*Additional downloadable mission and character

Hoppas det inte förstörde nåt nu, står ju en hel del mer också men som sagt vad törs man skriva ;) :P

#115

Postad 16 februari 2012 - 14:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

EDIT: Nu blev jag dock osäker när jag läser det igen, men dom kan ju inte köra över Xbox och PC-spelarna eller?


En snabb browsning genom forumen på social.bioware.com verkar hålla med om att den 17:e släpps multiplayern.

La till dig på XBL förresten.

#116

Postad 16 februari 2012 - 20:26

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Har som sagt tyvärr inte spelat varken ettan eller tvåan än ;) men visst verkar man få med en del, sen om det är värt pengarna är ju en annan sak.

Svårt att veta vad man "törs" skriva för att inte spoila för dig men såhär står det på komplett bland annat.

* A full collection of in-game content that can’t be found anywhere else!
*Additional downloadable mission and character

Hoppas det inte förstörde nåt nu, står ju en hel del mer också men som sagt vad törs man skriva ;) :P

Tackar för upplysningen! Men detta uppdrag/följeslagare man får, nån som vet om det är specifikt för specialutgåvan eller om det gäller för alla? Själv tänker jag inte punga ut med ett gäng extra hundralappar bara för det, utan jag är mest nyfiken. Tycker det vore lite surt ändå om man köper spelet nytt, men ändå inte får hela. Extra vapen, rustning och så tycker jag kan vara ok, men när det börjar bli mer än så så börjar jag bli lite grinig. :)

#117

Postad 16 februari 2012 - 22:01

mardagg
  • mardagg
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Tackar för upplysningen! Men detta uppdrag/följeslagare man får, nån som vet om det är specifikt för specialutgåvan eller om det gäller för alla? Själv tänker jag inte punga ut med ett gäng extra hundralappar bara för det, utan jag är mest nyfiken. Tycker det vore lite surt ändå om man köper spelet nytt, men ändå inte får hela. Extra vapen, rustning och så tycker jag kan vara ok, men när det börjar bli mer än så så börjar jag bli lite grinig. :)

Extra mission och Char e INTE bara för CE utan andra kommer att få de med, men får då betala för det, vad jag e mer orolig för är det DLC som man kan köpa på Gamestop i USA, som heter From Dust. ingen vet vad de innehåller än, men det säljs redan.
om du kollar på bilden nedan,
så står de bara exclusive på Fabric Patch, Lithograph, In-game Packs and Sound Track
de andra saker gör det inte det.

Jag har sj beställt CE av den.
Postad bild

#118

Postad 16 februari 2012 - 23:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Eheh..


The hype for one of the year's hottest video games, Mass Effect 3 (out March 6, on PS3, Xbox 360 and PCs, ages 17-up) is reaching new stratospheric heights.

In case you don't know, a playable demo has already hit Xbox Live and the PlayStation Network.

But next week, a select intrepid few will have the opportunity to play the full game before it hits stores. Publisher Electronic Arts will be launching copies of the game into space using weather balloons that will be released in New York, San Francisco, Las Vegas, Berlin, London and Paris.

Each game has a GPS tracking device onboard and fans can track their return to the Earth on masseffect.com to find a copy and play it a week or more before the game hits stores. (Might not be a bad idea to follow @MassEffect, either.)


#119

Postad 16 februari 2012 - 23:35

mardagg
  • mardagg
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
hehe, ingen dålig grej, synd att man bor lite långt från ställena dom släpper dom :D

#120

Postad 17 februari 2012 - 02:48

krrjon
  • krrjon
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

En snabb browsning genom forumen på social.bioware.com verkar hålla med om att den 17:e släpps multiplayern.

La till dig på XBL förresten.

Ok låter bra att det blir multi imorrn(idag :P) då ;)

Fortfarande inte fått nån "friends request" men det kanske tar ett bra tag innan dom kommer fram(långa ledningar hos microsoft :D)?

#121

Postad 17 februari 2012 - 10:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
De låste upp multiplayern inatt. Spelade ett uppdrag imorse och blev positivt överraskad.

Dock fick jag bekräftat från det jag märkte i singleplayer demot, att de gimpat Tech Armor för Sentinel duktigt.

Förståligt med tanke på hur OP den var i ME2, men ändå lite surt när den knappt fungerar numera. Ingen mer auto-detonation när skölden tar slut och ingen mer påfyllning av skölden när man startar den. Det man får istället är en 80% penalty på cooldown. :(

Sentinel är inte dålig, men det krävs att man spelar den lite annorlunda numera.

Fortfarande inte fått nån "friends request" men det kanske tar ett bra tag innan dom kommer fram(långa ledningar hos microsoft :D)?


Jag har en pending friend request på dig. Jag utgår från att du har Batman även som avatar? :)

Edit: Även andra som ska nöta MP i helgen får gärna lägga till mig; GT: DonPidgeon

Redigerat av Unregistered6810b893, 17 februari 2012 - 10:23.


#122

Postad 17 februari 2012 - 13:47

krrjon
  • krrjon
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag har en pending friend request på dig. Jag utgår från att du har Batman även som avatar? :)

Edit: Även andra som ska nöta MP i helgen får gärna lägga till mig; GT: DonPidgeon

Jupp men jag har fortfarande inte fått nåt? :/

Testar skicka en till dig istället då......konstigt.

EDIT: Haha loggade in på Xbox.com å där fanns den idag, kollade dock inatt där men då fanns ingen, snacka om sirap i ledningarna hos microsoft :P

Redigerat av krrjon, 17 februari 2012 - 13:49.


#123

Postad 18 februari 2012 - 01:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hoppas de resettar ens characters efter demot. Jag har gjort vissa dåliga val bland mina gubbar.

Just nu har jag en Sentinel Lvl 8 (ok), Soldier Lvl 7 (skoj med sniper + adrenaline rush) samt en Vanguard Lvl 6 (rockar fett, har bara satt poäng i melee damage + charge.)

#124

Postad 18 februari 2012 - 14:29

krrjon
  • krrjon
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hoppas de resettar ens characters efter demot. Jag har gjort vissa dåliga val bland mina gubbar.

Just nu har jag en Sentinel Lvl 8 (ok), Soldier Lvl 7 (skoj med sniper + adrenaline rush) samt en Vanguard Lvl 6 (rockar fett, har bara satt poäng i melee damage + charge.)

Hehe för en noob i mass effect låter det där som.........bla bla bla bla :P

Måste nog försöka köra igenom ME1 å 2 å lära mig lite :D

#125

Postad 18 februari 2012 - 18:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blev sugen på att spela om tvåan som renegade femshep efter att ha spelat demot.

#126

Postad 18 februari 2012 - 20:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Renegade femshep är canon. ;)

#127

Postad 18 februari 2012 - 21:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blir min första femshep :)

#128

Postad 19 februari 2012 - 00:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Ska man sexa upp killar då lr? ;)

Vänta, man kanske kan ragga tjejer då också?

Redigerat av Zoiler, 19 februari 2012 - 00:29.


#129

Postad 19 februari 2012 - 00:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Kelly och Liara är väl de enda man kan sexa upp som inte är kille...

Edit: De har ju ett par buggar att ta han om i multiplayern... Det som hände idag var dels att vi fick mission fail även om jag levde dels att jag helt plötsligt inte såg några fiender. Efter det så krashade demot. <_<

Redigerat av Unregistered6810b893, 19 februari 2012 - 01:07.


#130

Postad 19 februari 2012 - 11:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har sett lite vids på renegade femshep. Voice actingen är kick ass!

#131

Postad 19 februari 2012 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Jennifer Hale :) . Hon är med i alla spel känns det som, sist hörde jag henne igår i Metal Gear Solid 4 (Naomi Hunter).

#132

Postad 19 februari 2012 - 14:38

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hale är den kvinnliga motsvarigheten till Nolan North. :)

Edit: Hennes voiceacting är ett av de bästa skälen till att spela Bulletstorm.

http://www.youtube.c...h?v=lOKfkDvvw90

Redigerat av Unregistered6810b893, 19 februari 2012 - 14:43.


#133

Postad 19 februari 2012 - 23:26

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Så kool att spela MP. Min första kväll. :-)

#134

Postad 20 februari 2012 - 00:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Buggarna fortsatte i MP ikväll. Ibland kan man inte röra sin gubbe. Allt flyter på fint, förutom att han vägrar röra på sig.
Tog mig igenom 2 waves genom att bara använda charge + dodge för att röra på mig. <_<
Sen började det fungera, tills nästa mission då det frös igen. Och sen igen tredje uppdraget. Superskumt.
Men hade trots det skitroligt med min Vanguard. Blir lätt en sån i MP när spelet släpps på riktigt.

#135

Postad 23 februari 2012 - 00:20

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Hmm det verkar som om det kommer en finnas en väldigt viktig karaktär som du enbart får om du köper den dyraste versionen, N7 edition eller något. Paid day 1 dlc om man köper normal utgåva, även om du köper den helt ny.

Extra ruttet är att DLCn kommer mer eller mindra vara en spoiler för sig själv, annars får de försöka sälja den utan beskrivning.

Mer info från TotalBiscuit

http://www.youtube.com/watch?v=Ri0vrJ-y2zM

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 23 februari 2012 - 00:21.


#136

Postad 27 februari 2012 - 20:28

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Extra mission och Char e INTE bara för CE utan andra kommer att få de med, men får då betala för det, vad jag e mer orolig för är det DLC som man kan köpa på Gamestop i USA, som heter From Dust. ingen vet vad de innehåller än, men det säljs redan.
om du kollar på bilden nedan,
så står de bara exclusive på Fabric Patch, Lithograph, In-game Packs and Sound Track
de andra saker gör det inte det.

Jag har sj beställt CE av den.

Tackar för infon! Så det är alltså två olika dlc som släpps vid release (extra uppdrag+medlem, samt "from dust")? Har hört lite rykten om dlc, men hade inte koll på att det var två stycken dag 1.

#137

Postad 27 februari 2012 - 22:08

mardagg
  • mardagg
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Tackar för infon! Så det är alltså två olika dlc som släpps vid release (extra uppdrag+medlem, samt "from dust")? Har hört lite rykten om dlc, men hade inte koll på att det var två stycken dag 1.


Nepp det e inte 2 DLC, utan Gamestop säljer den som följer med CE versionen löst.
From Ashes heter den, dom postade detta på Bioware Forumet.

As most of you know, yesterday there was a leak that revealed the upcoming DLC “ME3:From Ashes” on the
Xbox LIVE Marketplace. This leak took place before we were prepared to make an announcement about the details of that pack (slated for this Friday).

There has been a lot of discussion about the DLC offering but we wanted to clarify a few things...

- “From Ashes” includes the Prothean squad mate, an adventure on Eden Prime, a new weapon, and an alternate
appearance for every squad mate. Note that these alternate appearances are in addition to the ones already advertised in the CE.

- The Collectors Edition has been advertised from the beginning as containing a bonus character/mission, but we were not at liberty to provide the details. The Prothean is optional content that is certainly designed to appeal to long-time fans, which is why he is part of the CE offering (the version many fans would be likely to purchase). Mass Effect 3 is a complete – and a huge game - right out of the box.

- The content in “From Ashes” was developed by a separate team (after the core game was finished) and not completed until well after the main game went into certification.

- The Collectors Edition has been sold out in most places for some time now, and is becoming very hard to find (many players prefer not to purchase the digital version). As such, we wanted to make this content available so that SE buyers could also incorporate the Prothean into their game.

As always, we are extremely thankful for all of your support. We pulled out all of the stops to make Mass Effect 3 the best game ever, and we can't wait for you all to experience it.

Mike

Edit by Chris Priestly - Sorry folks, the screenshots & video Mike had mentioned will not be available this week as Mike had hoped. We'll update you when they are available


Orginal post finns här: http://social.biowar...3/index/9403705
Kolla antal sidor i tråden ;)

#138

Postad 28 februari 2012 - 00:38

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Nepp det e inte 2 DLC, utan Gamestop säljer den som följer med CE versionen löst.
From Ashes heter den, dom postade detta på Bioware Forumet.



Orginal post finns här: http://social.biowar...3/index/9403705
Kolla antal sidor i tråden ;)

Tackar igen! Lite jobbigt det här med allt man måste tänka på före köp. Förhandsboka här, förhandsboka där, i den här utgåvan ingår si och i den här ingår så. Tänk vad enkelt det hade varit om man bara kunde gå ut och köpa ett spel, helt enkelt. :)

Synd också, som Igge säger, att man mer eller mindre tvingas läsa på så mycket om spelet att man spoilar en hel del, bara för att man behöver utvärdera alla olika möjligheter, som exempelvis detta dlc. Jag hade hellre betalat en hundring extra för ett komplett spel vid release och sluppit hålla på med sånt här. Lite gnälligt kanske, men det börjar gå till överdrift.

#139

Postad 28 februari 2012 - 22:46

mardagg
  • mardagg
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Tackar igen! Lite jobbigt det här med allt man måste tänka på före köp. Förhandsboka här, förhandsboka där, i den här utgåvan ingår si och i den här ingår så. Tänk vad enkelt det hade varit om man bara kunde gå ut och köpa ett spel, helt enkelt. :)

Synd också, som Igge säger, att man mer eller mindre tvingas läsa på så mycket om spelet att man spoilar en hel del, bara för att man behöver utvärdera alla olika möjligheter, som exempelvis detta dlc. Jag hade hellre betalat en hundring extra för ett komplett spel vid release och sluppit hålla på med sånt här. Lite gnälligt kanske, men det börjar gå till överdrift.

visst jag håller med dig att detta med Day1 DLC e BS...eftersom oftast är det samma content som ingår i Collectors mm. och man nu betalar extra för att få en speciell version så hoppas man på att man ska få ha ngt unikt.
men du har ju sidan http://collectorsedition.org/ som man kan kolla olika special versioner av spel

Kolla bara på Assassins Creed Revelation och deras senaste DLC, The Lost Archives. den innehåller nya animus delar för Subject 16, samt ALLA Pre-Order items som Outfits och Maps....och sen kan dom inte ens fixa en version av den DLC för dom som HAR redan alla Pre-Order/Collectors sakerna. Lika med Forza 3 och 4.... Fel enligt mig iaf

#140

Postad 29 februari 2012 - 16:15

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Grym mashup: BF3-ME3!
http://www.youtube.c...494FAAAAAAAAAAA

#141

Postad 29 februari 2012 - 16:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det är lite surt. Jag kan känna att jag missat något som spelade Mass Effect 2 vid release, men upplevelsen kändes komplett när jag spelade i alla fall.

#142

Postad 29 februari 2012 - 16:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Inte många av DLCerna som släpptes till ME2 var något att ha dock. Det var bara Lair of Shadow Broker som höll någon klass.

Edit; Som ett exempel så startade jag Overlord på min nuvarande genomspelning igår och ångrade mig strax därefter. <_<

Redigerat av Unregistered6810b893, 29 februari 2012 - 16:31.


#143

Postad 29 februari 2012 - 16:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Grym mashup: BF3-ME3!

Fuck yeah B)

#144

Postad 01 mars 2012 - 08:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag köpte Lair if the Shadow Broken för 240 MSP vid något tillfälle och spelade det alldeles nyss. Visst, det var rätt bra, men knappast värt mer än det jag betalade. Det var över på en sittning. Fast det är klart en del av miljöerna var allt annat än generiska så det kostade säkert att göra allting.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 01 mars 2012 - 09:38.


#145

Postad 01 mars 2012 - 09:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jävligt kass att PC-versionen inte har stöd för handkontroll. Spela med mus och tangentbord i soffan/sängen är rätt jäkla omständigt.
Alla andra spel numera har stöd för handkontroll så man börjar undra vafan de håller på med.
Ska testa x padder. Hoppas man kan få det att fungera.

#146

Postad 01 mars 2012 - 10:33

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
jag instämmer i handkontrollproblematiken. för det är verkligen mycket bra utnyttjad handkontroll i ME2 på Xbox. antar att det är lika bra i trean. PC är så krångligt med alla förmågor som ska utföras hit och dit, blir svårt och pilligt. mer flyt med handkontroll. så jag kör med Xbox-versionen av trean, utan tvekan.

#147

Postad 01 mars 2012 - 10:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

jag instämmer i handkontrollproblematiken. för det är verkligen mycket bra utnyttjad handkontroll i ME2 på Xbox. antar att det är lika bra i trean. PC är så krångligt med alla förmågor som ska utföras hit och dit, blir svårt och pilligt. mer flyt med handkontroll. så jag kör med Xbox-versionen av trean, utan tvekan.


Tyvärr så stödjer inte xboxversionen 3D så det blir PC för min del. Borde gå att mappa mus och keyboard med x-padder dock. Ska prova i helgen.

#148

Postad 01 mars 2012 - 12:20

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Aha det är 3D nu alltså? Tyvärr stödjer inte mina ögon det, så jag kan nöja mig med box-versionen. :)

p.s. hur citerar man i mobilversionen av detta forum?

Edit: kom på själv.

och jo, förresten, återkom gärna med uppdatering om det funkar bra. funkar det bra för ettan och tvåan?

Redigerat av jayreso, 01 mars 2012 - 12:34.


#149

Postad 01 mars 2012 - 20:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Mass Effect 3 demot funkade fint med xpadder. Lätt värt 10 dollar. Kan man spela vilket spel som helst med joypad ;)

http://www.xpadder.com

Redigerat av Unregistereddc471864, 01 mars 2012 - 20:56.


#150

Postad 05 mars 2012 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Hehe, finally :)

Bifogad fil  ME3.JPG   280,66K   3 Antal nerladdningar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.