Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 04 december 2008 - 13:05

erkaperka
  • erkaperka
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Är det någon som fått sina produkter levererade den senaste tiden? Jag väntar fortfarande...
Vet inte om det är någon vits att annulera, de kan ju bara strunta i att sätta tillbaka pengarna på kontot ändå om de vill...

#52

Postad 04 december 2008 - 13:23

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Man ska väl inte varken ropa hej eller ropa bu – det KAN vara så att de har mycket att göra helt enkelt och att det tar tid (lägger man sig lägst i pris på typ allt är det klart som fan att många beställer...) – och såvitt jag vet så har ingen blivit de facto lurad "än". Om varorna skickas "normalt inom 3-8 dagar" så kan man ju heller inte klaga på om man inte fått kollinummer första veckan.
Likväl skickade jag ett mail för en stund sen (och fick snabbt svar, som jag fått hela tiden):

Hej igen!
Jag har fortfarande inte hört något och det är redan fyra dagar sedan jag beställde... skickar ni kameran och minneskortet den här veckan?

Hej

Skickas imorgon.

Med vänliga hälsningar / Sandra


Jag vet inte om det här tillför något egentligen, mer än att det fortfarande återstår att se vad som händer. Men jag har gott hopp och inga misstankar fram tills dess att jag kan konstatera att jag blivit lurad. Och då har iaf jag säkerheten i att jag betalade med kort – och har möjligheten att reklamera. YMMV.

#53

Postad 04 december 2008 - 13:29

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Vilken säkerhet är det att betala med ex. visa kortet i detta läget?

#54

Postad 04 december 2008 - 13:51

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Vilken säkerhet är det att betala med ex. visa kortet i detta läget?

Här har du splitterny information från Swedbank till exempel:
http://www.swedbank...._668352,00.html

Oavsett i vilken miljö du har utfört ditt kortköp i och en vara eller tjänst uteblir p g a att säljföretaget gått i konkurs, kan du inkomma till banken med din reklamation.

Innan en kortreklamation kan inledas måste du dock i första hand ta kontakt med säljföretaget alternativt konkursförvaltaren för ditt anspråk och fråga om återbetalning är möjlig via konkursboet. Bra är om du får en bekräftelse från konkursförvaltaren att ni varit i kontakt.

Om ersättning inte utgår på annat sätt kan du inkomma till banken med en reklamation.


Kortfattat: beställer du något med Visa, men får inte varan: du får pengarna tillbaka. Däremot krävs det lite knixande, blankett ska skickas in och kopia på kontoutdrag och sådant, så om man har bråttom är det bättre att handla dyrare i en annan affär. I mitt fall tyckte jag prisskillnaden var värd chansningen att riskera vänta. Men handla fan inte med direkt banköverföring från okända affärer. Håll er till Visa/Mastercard eller liknande.

#55

Postad 04 december 2008 - 14:23

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Tack för informationen!
Det var säkert många här som inte visste detta.
Som sagt pengarna drogs från kontot i tisdags (2/12) och ännu har jag inte sett vara sig avi eller paket.
Förhoppningsvis kommer det imorgon fredag...

#56

Postad 04 december 2008 - 14:32

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Tack för informationen!
Det var säkert många här som inte visste detta.
Som sagt pengarna drogs från kontot i tisdags (2/12) och ännu har jag inte sett vara sig avi eller paket.
Förhoppningsvis kommer det imorgon fredag...


Du beställde en Xbox 360 såg jag längre upp i tråden... du betalade med Visa då eller? För i så fall är det värsta som kan hända att du får vänta på att få pengarna tillbaka, och sen får handla den av någon mer pålitlig affär.

Men som sagt, så länge det inte står klart att jag blivit lurad tänker jag ge Kameraexperten det som amerikanerna kallar "benefit of doubt" eftersom det är jultider och de kan ha mycket att göra.

#57

Postad 04 december 2008 - 14:56

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Du beställde en Xbox 360 såg jag längre upp i tråden... du betalade med Visa då eller? För i så fall är det värsta som kan hända att du får vänta på att få pengarna tillbaka, och sen får handla den av någon mer pålitlig affär.

Men som sagt, så länge det inte står klart att jag blivit lurad tänker jag ge Kameraexperten det som amerikanerna kallar "benefit of doubt" eftersom det är jultider och de kan ha mycket att göra.


Precis, jag betalade med Visa och givetvis ska vi ge KameraExperten en "benefit of doubt". De kan ju ha mycket att göra just nu...

#58

Postad 04 december 2008 - 15:20

Unregistered1571
  • Unregistered1571
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Beställde objektiv för 8k 2/12. Betalade med VISA. Pengarna är reserverade på mitt konto, men inte dragna.
Fortfarande inget kollinr.
Ska uppdatera här när jag vet mer.

#59

Postad 04 december 2008 - 17:31

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Handlar nog om direktimport från någon EU-distributör då jag tvivlar på att Nordisk Film vill erbjuda så bra priser. Exempelvis play.com säljer ju bundles med konsol + 2 spel + film + fjärrkontroll för £290 så det går nog att göra vinst för det priset om man köper in från dessa leverantörer.


Kameraexpertns köpvilkor:

* Svenska manualer och menyer
Våra produkter är svensk sålda. Produkterna har därmed svenska manualer och menyer.

#60

Postad 04 december 2008 - 19:11

ZX10
  • ZX10
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Kameraexpertns köpvilkor:

* Svenska manualer och menyer
Våra produkter är svensk sålda. Produkterna har därmed svenska manualer och menyer.


Angående PS3 så har Nordisk film benhård koll på vilka som säljer deras produkter, och det finns inte en chans att kunna sälja en PS3:a till deras pris och tjäna pengar på den.

Produkterna de har på hemsidan från Canon och Nikon är INTE svensksålda, oavsett vad de säger (ja, jag har belägg för det). Så vad säger att övriga produkter är det?

En intressant tråd: http://www.tbg.nu/news_show/108382/77

#61

Postad 04 december 2008 - 19:55

dattacine
  • dattacine
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Går det att läsa där på ett mer humant sätt utan att behöva klicka sig till döds.

F.ö. säljer e ju inte PS3 eller några andra konsoler längre. Vilket i sig känns lite knepigt när varor hoppar in och ut med kort tid.

#62

Postad 04 december 2008 - 20:26

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Angående PS3 så har Nordisk film benhård koll på vilka som säljer deras produkter, och det finns inte en chans att kunna sälja en PS3:a till deras pris och tjäna pengar på den.

Produkterna de har på hemsidan från Canon och Nikon är INTE svensksålda, oavsett vad de säger (ja, jag har belägg för det). Så vad säger att övriga produkter är det?

En intressant tråd: http://www.tbg.nu/news_show/108382/77


Det var det jag menade.

#63

Postad 04 december 2008 - 20:27

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Makulerade min order igår kväll (3/12) och de svarade mycket snabbt på mail att det gick bra.
Jag verkar nu (4/12) ha fått in pengarna på kontot igen.

De verkar hålla vad de lovar och kundsupporten har varit snabbare än de flesta andra företag jag varit i kontakt med (inte ofta man har en mailkonversation med kundsupport kl 22).

Synd att de inte kunde skicka produkten tidigare, tänkte att produkt i lager + posten som leverantör = blixtsnabba leveranser. Blir till att hitta födelsedagspresent lokalt istället (att man alltid ska vara så sent ute).

F.ö. säljer e ju inte PS3 eller några andra konsoler längre. Vilket i sig känns lite knepigt när varor hoppar in och ut med kort tid.

Jo det kan vara lite förvirrande men en sak som kan förklara detta står under information på deras hemsida:

* Lagerstatus
Finns produkten för beställning i butiken (hemsidan) finns produkten i lager. Syns inte produkten eller det finns ingen "köpknapp" utan bara en "infoknapp" är produkten tillfälligt slut.

#64

Postad 04 december 2008 - 20:27

ZX10
  • ZX10
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Går det att läsa där på ett mer humant sätt utan att behöva klicka sig till döds.

F.ö. säljer e ju inte PS3 eller några andra konsoler längre. Vilket i sig känns lite knepigt när varor hoppar in och ut med kort tid.



Du har "prev" och "next" högst upp för att gå framåt och bakåt mellan inläggen. Bättre navigering än så finns inte.

#65

Postad 04 december 2008 - 20:33

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Makulerade min order igår kväll (3/12) och de svarade mycket snabbt på mail att det gick bra.
Jag verkar nu (4/12) ha fått in pengarna på kontot igen.


Hade du direktbetalat med bank ?

Det verkar som om de som betalat med Visa får vänta 3 bankdagar (?)

#66

Postad 04 december 2008 - 20:39

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Hade du direktbetalat med bank ?

Det verkar som om de som betalat med Visa får vänta 3 bankdagar (?)

Nej jag betalade med Visa.
Trodde också att det skulle ta några dagar för återbetalningen att komma in på kontot.

#67

Postad 04 december 2008 - 20:43

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hade du direktbetalat med bank ?

Det verkar som om de som betalat med Visa får vänta 3 bankdagar (?)


Jag betalade med VISA den 2/12 , makulerade ordern den 3/12 fick tillbaka pengarna idag den 4/12.

Måste hålla med om att de verkligen har bra service beträffande mail-supporten. En annan sak är att om de verkligen har rent mjöl i påsen så måste de nog undra vad som händer när en jädrans massa folk makulerar sina ordrar helt plötsligt. =)

#68

Postad 04 december 2008 - 21:08

dattacine
  • dattacine
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Jo, men nu finns ingen infoknapp, ingen info, inget pris utan en helt blank sida.

#69

Postad 04 december 2008 - 21:12

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
Kollade kontot precis och jag har också fått tillbaka mina pengar. Jag makulerade min order i tisdags och betalade med kort, så hittills har dom hållit vad dom lovar.
Får dom bara till så man kan betala med postförskott/faktura så skulle jag handla där igen.

Nu kan man sova gott i natt i alla fall :) .

#70

Postad 04 december 2008 - 21:34

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Har de som beställt fått Kolli nr när ordern är på väg med Posten? Har inte fått något ännu och ser att de börjat rensa ordentligt på hemsidan... Skickade ett mail och frågade vad som stod på, får se vad svaret blir.

#71

Postad 04 december 2008 - 21:44

ZX10
  • ZX10
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Får dom bara till så man kan betala med postförskott/faktura så skulle jag handla där igen.


Jag tycker de har visat hur mycket man kan lita på dem... Aldrig i livet att jag skulle handla där.

Även om jag kan spara ett par hundra spänn kan det kosta mig mer i besvär och elände senare om varan blir försenad, går sönder, inte har svensk bruks (och då menar jag inte en nerladdningsbar pdf). Man måste se längre än till prislappen.

Jag skrev en recension om vilket elände jag hade med min beställning + lite allmänna fakta (men inga detaljer) som jag hade tagit reda på medan jag satt hemma och var irriterad över deras amatörbeteende när det kommer till kundvård. Det tog nån timme så var inlägget plötsligt under inredning, och idag togs det bort. Sanningen är tydligen inte bekväm för dem.

Familjeföretag? Jo tjena... Två grabbar födda på 80-talet, folk i närheten av ledningen har haft näringsförbud... Man kan få fram väldigt mycket info bara man har tillgång till företagsregister. Spara gärna det här inlägget för det lär väl tas bort det också.

Apropå ingenting så är https://www.minhembi...s...=150088&hl= en intressant tråd... :)

Redigerat av ZX10, 04 december 2008 - 21:45.


#72

Postad 04 december 2008 - 22:22

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Kan du inte skriva det du hittat i denna tråd (fast utan att gå in på personliga detaljer)? Borde inte vara några problem om man inte kan identifiera individen.

De har fortfarande inte besvarat mitt mail rörande posttförskott och annat förresten.

#73

Postad 05 december 2008 - 06:58

ZX10
  • ZX10
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Kan du inte skriva det du hittat i denna tråd (fast utan att gå in på personliga detaljer)? Borde inte vara några problem om man inte kan identifiera individen.

De har fortfarande inte besvarat mitt mail rörande posttförskott och annat förresten.


Jag har en bekant som jobbar på en stor känd kameratillverkare, vi kan kalla dem X. De har kontaktat Kameraexperten för att få reda på var de köper in sina grejor och vad de håller på med, i och med att de håller ungefär -15 till -20% marginal.

De fick då svaret att "ja men vi handlar av ert centrallager i Tyskland". Och då känns det som att tre saker faller direkt:

1. Vadå svensksålda varor?
2. X´s centrallager ligger inte i Tyskland, så de ljuger om var de köper in ifrån...
3. X har en smal distribution. Om du är en källar-Arne med företaget i portföljen får du inte köpa av dem, utan får lov att importera via någon mindre nogaräknad distributör ute i Europa. Så vadå svensksålda varor?

Behövs det mer info? :) Hur kan det komma sig att de har varit tvungna att ta bort Xbox, PS3, Wii, Tvix mm från hemsidan? Jo, för att svenska generalagenterna har varit på dem och hotat med stämning. Kan inte tänka mig annat. Känns ju sådär lagomt seriöst.

#74

Postad 05 december 2008 - 08:10

TommyGun
  • TommyGun
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Mycket skriverier här - själv köpte jag en Canon HF100 i början på november och hade den 2 dagar senare.
Ställde en fråga till supporten och hade svar inom en timme.
Så mina erfarenheter av Kameraexperten är goda.

Skall köpa en Acer Aspiro One till min fru i julklapp och den kommer jag att beställa från Kameraexperten.

//TG

#75

Postad 05 december 2008 - 08:44

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Mycket skriverier här - själv köpte jag en Canon HF100 i början på november och hade den 2 dagar senare.
Ställde en fråga till supporten och hade svar inom en timme.
Så mina erfarenheter av Kameraexperten är goda.

Skall köpa en Acer Aspiro One till min fru i julklapp och den kommer jag att beställa från Kameraexperten.

//TG



Gör det, och återkom.

#76

Postad 05 december 2008 - 08:49

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Behövs det mer info? :) Hur kan det komma sig att de har varit tvungna att ta bort Xbox, PS3, Wii, Tvix mm från hemsidan? Jo, för att svenska generalagenterna har varit på dem och hotat med stämning. Kan inte tänka mig annat. Känns ju sådär lagomt seriöst.

Har en fundering angående just parallellimport, kan svenska generalagenterna stämma företag för att de importerar varor "vid sidan om"?
Trodde det var lagligt på EU:s inre marknad att göra så.

Har kanske inte direkt med tråden att göra men vill gärna veta om butiker som inte går genom de officiella kanalerna ändå kan sälja sina varor på svenska marknaden.

#77

Postad 05 december 2008 - 09:32

röken
  • röken
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag tycker de har visat hur mycket man kan lita på dem... Aldrig i livet att jag skulle handla där.

Även om jag kan spara ett par hundra spänn kan det kosta mig mer i besvär och elände senare om varan blir försenad, går sönder, inte har svensk bruks (och då menar jag inte en nerladdningsbar pdf). Man måste se längre än till prislappen.

Jag skrev en recension om vilket elände jag hade med min beställning + lite allmänna fakta (men inga detaljer) som jag hade tagit reda på medan jag satt hemma och var irriterad över deras amatörbeteende när det kommer till kundvård. Det tog nån timme så var inlägget plötsligt under inredning, och idag togs det bort. Sanningen är tydligen inte bekväm för dem.

Familjeföretag? Jo tjena... Två grabbar födda på 80-talet, folk i närheten av ledningen har haft näringsförbud... Man kan få fram väldigt mycket info bara man har tillgång till företagsregister. Spara gärna det här inlägget för det lär väl tas bort det också.

Apropå ingenting så är https://www.minhembi...s...=150088&hl= en intressant tråd... :)


Såg det inlägget på prisjakt och blev mkt nyfiken ang. vad det handlade om.

Hela företaget andas utredning i plus-magasinet om några månader.

#78

Postad 05 december 2008 - 09:51

dattacine
  • dattacine
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Det ska ju vara fri rörlighet för varor och tjänster inom EU så det ska nog mycket till för att man itne ska få importera varor från tyskland och sälja här(annan sak med prylar utanför EU, man vill ju gärna stänga gränserna där), men jag förstår att de som har monopol/oligopol på produkterna i Sverige inte är nöjda, det är klart att det är lättare utan konkurrens.
Dock så kan det väl bli problem när det kommer till garantiärenden. I det läget skulle det vara intressant att höra vad huvudbolaget tycker om saken. Bryr de sig om var man köpte produkten mer än om sitt rykte när det gäller kundservice?
Sen skulle det vara intressant att veta lite faktiska marginaler på en del prylar. Om de har så små marginaler som en del påstår på vissa prylar måste de ju ha enorma marginaler på annat. Minns iaf när jag letade tjock-tv förra seklet. Då var det inga problem att pruta 20% på en tjock-tv utan större knussel. Ett företag brukar ofta ligga runt 10% av omsättningen i vinst, utom vissa privattandläkare som väl låg på 50-70% förra året. Dock kan man väl tro att när de snackar marginaler så har de lagt ut sina overheadkostnader på varje produkt för att på så vis se deras faktiska marginaler som är det intressanta för dem. Dock kan ju dessa vara olika för olika företag då de har olika omkostnader. Iaf hur jag skulle resonera om jag sålde saker. Dock gör det ju att ett företag som säljer en pryl billigare ändå kan ha större reella marginaler än det som säljer samma sak till samma inköp dyrare. Blev lite rörigt detta.

Redigerat av dattacine, 05 december 2008 - 09:55.


#79

Postad 05 december 2008 - 11:17

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Det är ju ganska intressant att varorna alltid skall skickas imorgon...
Lade nu en fråga på egen order, "skickas på måndag..."

Vet inte vad man ska tro.

#80

Postad 05 december 2008 - 11:28

agent 007
  • agent 007
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Det är ju ganska intressant att varorna alltid skall skickas imorgon...
Lade nu en fråga på egen order, "skickas på måndag..."

Vet inte vad man ska tro.



Verkar ju iaf inte vara någon som faktiskt fått något skickat nu i veckan, det är ju ganska konstigt, vad är de så upptagna med så att inga grejer skickas ut (nu bara bedömt från de som skriver här och på de andra forum jag kollat).

#81

Postad 05 december 2008 - 11:44

alexnetbus
  • alexnetbus
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Skulle ha fått återbetalning i onsdags.

Fortfarande inte en enda krona som kommit in på kontot.

Snacka om oseriöst.

#82

Postad 05 december 2008 - 12:04

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Enligt första kontakten skulle varan skickas under veckan (pengarna drogs i tisdags 2/12). När jag ville ha kolli nummer hänvisar de till att den skickas ut per mail när varan skickas från lagret.
Ännu har jag inte fått kollinummer, skumt...
Kan det vara så att de hämtar in så mycket pengar som möjligt för att sedan "går under jorden"?
Det är oxå konstigt att ingen representant från firman gör ett uttalande här på forumet. Det hade kanske lugnat de som nu makulerar sina ordrar.

#83

Postad 05 december 2008 - 12:14

röken
  • röken
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har idag fått pengarna tillbaka.
Makulerade ordern i förrgår.

Det känns ju i varje fall jävligt skönt.

Skall dock bli intressant att följa tråden.

#84

Postad 05 december 2008 - 15:46

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Är det någon här som fått leverans av varor de beställt senaste veckan?

#85

Postad 05 december 2008 - 16:08

Pierrelu
  • Pierrelu
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Är det någon här som fått leverans av varor de beställt senaste veckan?

Beställde i Måndags kväll och har inte ens fått Kollinummer ännu, skulle komma per automatik. Påstod att jag skulle få beställningen i början på nästa vecka.
Hoppas verkligen de inte kronglar mer, börjar bli orolig och vill inte ha fel i att det är en bra butik.

Redigerat av Pierrelu, 05 december 2008 - 16:09.


#86

Postad 05 december 2008 - 16:40

mikaoj
  • mikaoj
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Är det någon här som fått leverans av varor de beställt senaste veckan?


Uhm. Jag beställde en svart Xperia i onsdags, på eftermiddagen. Då tänker man ju sig att det kan komma en sms-avi som idag. Tydligen inte.
Dustin och Katsching har skämt bort en. :(

#87

Postad 05 december 2008 - 19:56

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Det här var ju ingen kul läsning, jag som la en order på en D60 i onsdags och betalade över internetbank (4499:-). Inte har jag fått ngt kolli-id än heller. Fn.
Tyckte jag läste igenom recensionerna på prisjakt.nu och det såg helt okej ut. Hade jag läst denna tråd i onsdags innan jag la beställningen hade jag sluppit haft ångest nu =(
Hoppas verklgen att det löser sig nästa vecka. Suck.

#88

Postad 05 december 2008 - 20:20

johanfilip
  • johanfilip
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Beställde en Sony alpha 200 i måndags. Inget kollinummer under hela veckan och nu hittar jag denna tråd. Känns inte så ball. Jag kollade, precis som Knorr, alla recensioner som fanns på prisjakt och kunde inte hitta något lurt innan jag beställde. Det är väl trots allt ingen som blivit lurad än? Jag hoppas på det bästa och mailar dom inför måndagen med hopp om ett kollinr eller pengarna tillbaka.

#89

Postad 05 december 2008 - 21:03

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Det här var ju ingen kul läsning, jag som la en order på en D60 i onsdags och betalade över internetbank (4499:-). Inte har jag fått ngt kolli-id än heller. Fn.
Tyckte jag läste igenom recensionerna på prisjakt.nu och det såg helt okej ut. Hade jag läst denna tråd i onsdags innan jag la beställningen hade jag sluppit haft ångest nu =(
Hoppas verklgen att det löser sig nästa vecka. Suck.


Fick precis svar på mitt mail som jag skickat idag på em (innan jag upptäckte denna tråd)

"Vi försöker göra vårat bästa för att skicka alla beställningar så fort som möjligt, enligt vårat system levereras din order på onsdag nästa vecka.

Postens Kolli ID kommer per automatik då din order lämnar lagret"

#90

Postad 05 december 2008 - 21:14

ibster
  • ibster
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Fick precis svar på mitt mail som jag skickat idag på em (innan jag upptäckte denna tråd)

"Vi försöker göra vårat bästa för att skicka alla beställningar så fort som möjligt, enligt vårat system levereras din order på onsdag nästa vecka.

Postens Kolli ID kommer per automatik då din order lämnar lagret"


Fick också ett mail av dom eftersom jag frågade dom efter min beställning, beställde i söndags. Fick EXAKT samma svar, copy + paste.

#91

Postad 05 december 2008 - 21:27

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Fick också ett mail av dom eftersom jag frågade dom efter min beställning, beställde i söndags. Fick EXAKT samma svar, copy + paste.


Det lät ju inte bra. Kollade även pricerunner också, bara bra omdömen, senast för 2 dagar sedan. Skumt.

OM det värsta tänkbara är ett faktum (dvs att kk är nära och dom försöker dra in pengar) är man helt blåst på sina pengar då eller finns det något skydd för oss konsumenter?

#92

Postad 05 december 2008 - 21:29

ibster
  • ibster
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Det lät ju inte bra. Kollade även pricerunner också, bara bra omdömen, senast för 2 dagar sedan. Skumt.

OM det värsta tänkbara är ett faktum (dvs att kk är nära och dom försöker dra in pengar) är man helt blåst på sina pengar då eller finns det något skydd för oss konsumenter?


Tror inte att konsumenterna går i första hand, men jag är inte rätt man att svara på den frågan. Man börjar bli lite nojig nu alltså.

EDIT: Tror man har någon försäkring om man beställt med VISA/Mastercard

Redigerat av ibster, 06 december 2008 - 00:37.


#93

Postad 05 december 2008 - 22:01

johanfilip
  • johanfilip
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag fick svar alldeles nyss. En fredagskväll...

"Vi försöker göra vårat bästa för att skicka alla beställningar så fort som
möjligt, enligt vårat system levereras din order på tisdag nästa vecka.


Med vänliga hälsningar / Anneli L."

#94

Postad 06 december 2008 - 00:57

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Tror inte att konsumenterna går i första hand, men jag är inte rätt man att svara på den frågan. Man börjar bli lite nojig nu alltså.

EDIT: Tror man har någon försäkring om man beställt med VISA/Mastercard


Amen för fan, läs tråden...?!

Hur som helst, jag fick faktiskt mitt kollinummer idag. Jag fick exakt samma mail som ni andra fick – men innan dess (!) fick jag också ett annat mail där mitt kollinummer stod. Det betyder bevisligen att något är skickat till mig – jag ropar förvisso inte hej förrän jag packat upp ett paket i vilket det jag beställt ligger, men det verkar ju bra så långt.

nicjoh, det betyder ju att något händer i alla fall. Och att alla mailsvar är copy-paste kan ju tyda på att de har jävligt mycket att göra, det också.

#95

Postad 06 december 2008 - 14:33

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
I fredags kväll fick jag kolli nummer. Nu återstår att se vad som ligger i paketet.

#96

Postad 06 december 2008 - 14:52

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Har ni fått kollinummer så är det väl lugnt. Om dom nu skulle blåsa kunderna skulle dom knappast betala transport för en tegelsten?!

Ähh, jag tror det är lugnt... sen om det är produkterna kommer från svenska distributören är ju en annan fråga.

#97

Postad 07 december 2008 - 00:23

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Har ni fått kollinummer så är det väl lugnt. Om dom nu skulle blåsa kunderna skulle dom knappast betala transport för en tegelsten?!

Ähh, jag tror det är lugnt... sen om det är produkterna kommer från svenska distributören är ju en annan fråga.


Instämmer. Förmodligen har de fått tag på ett begränsat parti väldigt billigt.

Det finns dock ganska många butiker som köper från utländska distributörer. Om jag inte minns fel så köper t ex Dustin och Komplett inte in Samsung från svensk distributör.

#98

Postad 07 december 2008 - 04:33

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Jag skrev en recension om vilket elände jag hade med min beställning... Det tog nån timme så var inlägget plötsligt under inredning, och idag togs det bort.

Negativa butiksomdömen skrivna av användare som arbetar för konkurrerande företag plockas bort med hänvisning till regel 10.4.

Har en fundering angående just parallellimport, kan svenska generalagenterna stämma företag för att de importerar varor "vid sidan om"?

Om "vid sidan om" innebär import från länder utanför EU så kan den som äger varumärket förhindra försäljning. Om varumärkesinnehavaren däremot gett tillstånd till försäljning för ett varuparti i något land inom EU/EES så får varorna i detta parti parallellimporteras mellan EU/EES-länderna utan att någon kan förhindra det.

Redigerat av Tomas_D700, 07 december 2008 - 04:47.


#99

Postad 07 december 2008 - 10:52

ZX10
  • ZX10
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Negativa butiksomdömen skrivna av användare som arbetar för konkurrerande företag plockas bort med hänvisning till regel 10.4.


Så en anställd på t ex Dustin skulle aldrig köpa dvd-filmer på cdon.com eftersom båda företagen säljer hörlurar av samma märke? Man köper ju gärna där det är billigast, även om det råkar vara av en konkurrent.

Nej, jag jobbar inte på Dustin.... Nej, min recension var inget ihopdiktat trams. Skitsamma. Jag ska inte vara grinig, det är ju snart jul. B)

#100

Postad 07 december 2008 - 12:19

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Så en anställd på...

Att vi genom regel 10.4 vill förhindra butiksomdömen med höga betyg till det egna företaget eller låga betyg till konkurrenter handlar, som nog de flesta förstår, inte om att sanningar skulle vara obekväma. Har man åsikter om andra företags kundvård eller annat agerande så får man nöja sig med att framföra detta i forumet där "den anklagade" har större möjligheter att förklara eller försvara sig. Givetvis ska man då berätta att man själv har kopplingar till eller företräder en konkurrent. Ju mer man berättar om sig själv, desto mer kan man ta ut svängarna. Det ger också läsarna en bättre möjlighet att bedöma värdet av det som framförs.

Du får alltså gärna framföra åsikter gällande din beställning hos Kameraexperten i denna tråd.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.