Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#101

Postad 16 oktober 2009 - 09:01

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
det bästa är att vänta tills nån köpt en och sen kolla hur bra telefonen är både när det gäller grafik o resten av systemet, visar det sig vara en toppen lur så hugger jag :lol:

#102

Postad 16 oktober 2009 - 09:49

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
ska slänga iväg ett mail till HTC och höra om den har hårdvaruacceleration... hoppas man får ett vettigt svar :lol:

sådär, då vart det skickat .. frågade även om de har rätt 3d drivrutiner, undrar om de kommer missförstå totalt...

Redigerat av br3nt, 16 oktober 2009 - 09:55.


#103

Postad 16 oktober 2009 - 09:54

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Gör gärna det nyfiken också sen får man se om de svarar :-(

Detta vore riktigt nice o något som verkligen skulle upp i topp på vilken mobbe jag skulle vilja ha :-) om det stämmer:

http://www.gsmarena....e-news-1185.php

Redigerat av Alien08, 16 oktober 2009 - 09:53.


#104

Postad 16 oktober 2009 - 15:17

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Gör gärna det nyfiken också sen får man se om de svarar :-(

Detta vore riktigt nice o något som verkligen skulle upp i topp på vilken mobbe jag skulle vilja ha :-) om det stämmer:

http://www.gsmarena....e-news-1185.php


Verkar vara samma N900 fast utan tangentbord men med större skärm, fast samma omap 3430

#105

Postad 16 oktober 2009 - 18:52

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0

Verkar vara samma N900 fast utan tangentbord men med större skärm, fast samma omap 3430



Och kapacitiv skärm precis vad jag är ute efter men då har den tv-ut, fm-sändare och 32GB inbyggt mer än vad man kan säga om HD2:an :-(

#106

Postad 16 oktober 2009 - 23:02

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
vad är det för OS på den?

#107

Postad 16 oktober 2009 - 23:05

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

vad är det för OS på den?

Linux maemo tror jag fast nyare version kanske

#108

Postad 16 oktober 2009 - 23:05

rogla
  • rogla
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
En banal frågeställning kanske, men kan någon reda ut begrppen för mig.

Finns det headset med mic till HD2 som passar i 3.5 mm kontakten?

På vissa ställen har jag läst att 3.5 mm kontakten bara har ljud ut, i början på denna tråd var en spec inklippt där det stod att 3.5 mm kontakten stödjer mig.

I produktbesrivningen i ett inklipp i denna tråd står det att med telefonen levereras steroehörlurar, vilket jag tolkar som utan mic.

Blir inte klok på detta. Kan någon vänlig själ reda ut detta och gärna föreslå ett handsfree med (steroe med mic) som passar HD2 och 3.5 mm kontakten?

#109

Postad 17 oktober 2009 - 07:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Om den har stöd för s.k extUSB (det står dock mini-USB i specen) finns det headsets med mikrofon och 3,5 mm-uttag för den anslutningen. HTC RC-E100 är ett exempel på sådant.

Har den däremot 3,5 mm-uttag och ingen extUSB då är jag 99,9% säker på att den stödjer headset med mikrofon den vägen. Enkel orsak: har inte sett en lur UTAN möjlighet till sladdheadset och det vore mycket underligt om inte HD2 stödjer det.

Det är också mycket troligt att de skickar med ett sladdheadset i kartongen och rent av adapter till det med mikrofon så man kan ansluta egna lurar.

#110

Postad 17 oktober 2009 - 17:15

rogla
  • rogla
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jo, visst vore det kontigt om det inte funkade.

Enligt denna spec så skall det funka med mic via 3.5 mm kontakten:
http://techielobang....you-believe-it/
"3.5 mm stereo audio jack with mic"

Då blir det banne mig en sådan här. Hade tänkt invänta Windows Mobile 7, men då får man vänta ett år till innan man kan köpa mobiler med den, även om OS'et släpps tidigare. Har väntat länge nog nu, min Ericson P910i har övergått från att vara omodern till stenålders...

#111

Postad 18 oktober 2009 - 12:33

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
har nu fått svar från HTC...

Technical Support
Hello! I have a question regarding the new HD2. I'm very very interested in this device, however, there's rumors going on that it doesn't have an hardware accelerated stack / proper 3D drivers. Could you confirm this or is it just a lie. Best Regards A happy Diamond 2 owner


Svaret:

New Response From [ Pete (Europe Support (Tech)) ]
That old chestnut again.

ignore it. They said the same thing about the diamond, diamond 2, pro and pro 2 and they were wrong. Every device we release, someone pops up somewhere claiming this.

Best regards,
HTC Europe Support



#112

Postad 18 oktober 2009 - 12:51

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Stämmer inte riktigt, detta är taget från Corecodec forum dvs de som utvecklar coreplayer (skrivet av en utvecklare). Ser inte allt för ljust ut dvs samma problem som Qualcomm chippet innan inget 3D hårdvarustöd (acceleration).
-----------------------------------------------------------------------------
All I want to be very, very clear here as I have stated this a few times in these and other forums like XDA.

- Qualcomm has not released ANY public info in regards to snapdragon/QTV.
- What we added for overlay support was based on the exposed API's when we reverse engineered it.
- There are no other means of 'public' access to the API's and how the GPU functions (no matter how hard we could have reverse engineered it.)

What I have stated publicly is all that I 'can' say on the subject (read into that as you see fit).... we have worked on hardware acceleration, the details of which I cannot disclose. So any OEM solutions that license CorePlayer, will benefit from any such efforts.

In short... Will there be a 'consumer' version of CorePlayer that supports Snapdragon? No, not unless Qualcomm opens up the API's to the public.
----------------------------------------------------------------------------

Sen betyder inte detta att den inte klarar att spela upp filmer utan att hacka eftersom CPU i sig är så snabb så den klarar sig nog ändå så länge det inte är allt för krävande format men ändå tråkigt :-(

#113

Postad 18 oktober 2009 - 14:47

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Mer å mer sugen på denna. Perfekt med 4.3 skärm så kan man sälja sin Netbook för man klarar sig bra på 4.3 tum när man kollar film å pendlar till jobbet :) Min Touch HD skärm 3.8 känns lite lite för det ändamålet.

#114

Postad 18 oktober 2009 - 17:37

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Stämmer inte riktigt, detta är taget från Corecodec forum dvs de som utvecklar coreplayer (skrivet av en utvecklare). Ser inte allt för ljust ut dvs samma problem som Qualcomm chippet innan inget 3D hårdvarustöd (acceleration).
-----------------------------------------------------------------------------
All I want to be very, very clear here as I have stated this a few times in these and other forums like XDA.

- Qualcomm has not released ANY public info in regards to snapdragon/QTV.
- What we added for overlay support was based on the exposed API's when we reverse engineered it.
- There are no other means of 'public' access to the API's and how the GPU functions (no matter how hard we could have reverse engineered it.)

What I have stated publicly is all that I 'can' say on the subject (read into that as you see fit).... we have worked on hardware acceleration, the details of which I cannot disclose. So any OEM solutions that license CorePlayer, will benefit from any such efforts.

In short... Will there be a 'consumer' version of CorePlayer that supports Snapdragon? No, not unless Qualcomm opens up the API's to the public.
----------------------------------------------------------------------------

Sen betyder inte detta att den inte klarar att spela upp filmer utan att hacka eftersom CPU i sig är så snabb så den klarar sig nog ändå så länge det inte är allt för krävande format men ändå tråkigt :-(



Så nu vet man att hd2 är dålig på den viktigaste punkten, tråkigt o höra, blir säkert inte hd2 för min del

#115

Postad 19 oktober 2009 - 08:49

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Stämmer inte riktigt, detta är taget från Corecodec forum dvs de som utvecklar coreplayer (skrivet av en utvecklare). Ser inte allt för ljust ut dvs samma problem som Qualcomm chippet innan inget 3D hårdvarustöd (acceleration).
-----------------------------------------------------------------------------
All I want to be very, very clear here as I have stated this a few times in these and other forums like XDA.

- Qualcomm has not released ANY public info in regards to snapdragon/QTV.
- What we added for overlay support was based on the exposed API's when we reverse engineered it.
- There are no other means of 'public' access to the API's and how the GPU functions (no matter how hard we could have reverse engineered it.)

What I have stated publicly is all that I 'can' say on the subject (read into that as you see fit).... we have worked on hardware acceleration, the details of which I cannot disclose. So any OEM solutions that license CorePlayer, will benefit from any such efforts.

In short... Will there be a 'consumer' version of CorePlayer that supports Snapdragon? No, not unless Qualcomm opens up the API's to the public.
----------------------------------------------------------------------------

Sen betyder inte detta att den inte klarar att spela upp filmer utan att hacka eftersom CPU i sig är så snabb så den klarar sig nog ändå så länge det inte är allt för krävande format men ändå tråkigt :-(



Vad betyder detta? Att den inte kommer vara speciellt bra på spela upp filmer eller vad? Är inte så kunnig inom detta tyvärr

Tack

#116

Postad 19 oktober 2009 - 10:24

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Vad betyder detta? Att den inte kommer vara speciellt bra på spela upp filmer eller vad? Är inte så kunnig inom detta tyvärr

Tack


Den ena säger si å den andra säger så. Man vet inte vem man ska lita på nu haha. Lita på HTC elelr lita på dem som skriver ont om dem.

#117

Postad 19 oktober 2009 - 10:38

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Jepp tyvärr den kommer dock med stor sannolikhet att klara av och spela upp divx och xvid utan problem då CPUn i sig är så snabb och klarar det på egen hand utan hjälp från en GPU, men andra mer krävande format (och även 3D spel) kan bli ett problem iaf om kör via Coreplayer (filmer dvs) men å andra sidan, andra format kanske man kan spela upp via windows media player som är hårdvaruaccelererad och kan spela upp de. Dessvärre är det svårt att ge några definitiva svar i förväg utan att ha haft chansen att prova.

Det bästa hade varit om Qualcomm kunde släppa fritt sitt API för 3D hårdvaru acc men verkar inte troligt. Detta var ju även fallet med Qualcomm kretsen innan och orsakade massa irritation bland användare. Så med andra ord spelar det ingen roll vad den får i teoretiska tester mm om det inte implementeras irl.

Sen verkar det som att tex coreplayer folket jobbar på en OEM lösning men vilka företag som kommer att ingå där säger de inte pga NDA (troligtvist inte HTC).

Dock finns det lite hopp iom version 2.0 av CP då DirectShow kommer att ingå och kunna användas till HTC inte lika snabbt som full HD acc men klart mycket bättre än vad som finns nu.

Enda vi kan göra är att vänta och se hur allt spelas ut :-)

#118

Postad 19 oktober 2009 - 10:42

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Enklare uttryckt det som kommer från HTC tex TF3D osv är troligtvist hårdvaruaccelererat men då Qualcomms API inte är fritt så kommer tredjeparts app, spel och mediaspelare inte kunna dra nytta av det fullt ut. Så det som HTC säger stämmer på sätt o vis. Den utnyttjar hårdvaru acc men bara för det som kommer från de och inte det som du själv installerar.

Redigerat av Alien08, 19 oktober 2009 - 16:17.


#119

Postad 19 oktober 2009 - 18:14

infosökare
  • infosökare
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jepp tyvärr den kommer dock med stor sannolikhet att klara av och spela upp divx och xvid utan problem då CPUn i sig är så snabb och klarar det på egen hand utan hjälp från en GPU, men andra mer krävande format (och även 3D spel) kan bli ett problem iaf om kör via Coreplayer (filmer dvs) men å andra sidan, andra format kanske man kan spela upp via windows media player som är hårdvaruaccelererad och kan spela upp de. Dessvärre är det svårt att ge några definitiva svar i förväg utan att ha haft chansen att prova.

Det bästa hade varit om Qualcomm kunde släppa fritt sitt API för 3D hårdvaru acc men verkar inte troligt. Detta var ju även fallet med Qualcomm kretsen innan och orsakade massa irritation bland användare. Så med andra ord spelar det ingen roll vad den får i teoretiska tester mm om det inte implementeras irl.

Sen verkar det som att tex coreplayer folket jobbar på en OEM lösning men vilka företag som kommer att ingå där säger de inte pga NDA (troligtvist inte HTC).

Dock finns det lite hopp iom version 2.0 av CP då DirectShow kommer att ingå och kunna användas till HTC inte lika snabbt som full HD acc men klart mycket bättre än vad som finns nu.

Enda vi kan göra är att vänta och se hur allt spelas ut :-)



Enklare uttryckt det som kommer från HTC tex TF3D osv är troligtvist hårdvaruaccelererat men då Qualcomms API inte är fritt så kommer tredjeparts app, spel och mediaspelare inte kunna dra nytta av det fullt ut. Så det som HTC säger stämmer på sätt o vis. Den utnyttjar hårdvaru acc men bara för det som kommer från de och inte det som du själv installerar.


3D grafik borde funka genom OpenGL som stöds av Snapdragon, och det ska finnas drivrutiner för det också.

#120

Postad 19 oktober 2009 - 18:17

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
OpenGL 2.0 i sånt fall men vet ej om snapdragon har fullt stöd för det vet att den har fullt stöd för 1.1 men osäker på 2.0 hoppas det iaf.

#121

Postad 19 oktober 2009 - 18:38

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Följdfrågan som iaf jag är väldigt nyfiken på är.

Om snapdragon stödjer OpenGL 2.0 varför kör inte CorePlayer utvecklarna hårdvaruacc via den APIn som ju ska vara generell för alla platformar istället för att hålla på med Qtv mm, nyfiken finns det någon kan förklara det skulle uppskattas ???

#122

Postad 20 oktober 2009 - 06:57

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Om nu inte HD2 skulle vara den bästa multimediamaskinen... vilken skulle då vara det?

#123

Postad 20 oktober 2009 - 09:32

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Det är ingen lätt fråga beror på vad du har för krav. I allmänhet brukar OMAP CPUn vara bra annars ska det komma lite mobiler som bygger på Nvidias GPU tegra de kommer nog vara outstanding.

Kolla bara på Zune HD (ingen mobil dock) den har tom hdmi ut :-)

#124

Postad 20 oktober 2009 - 15:43

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Jag va på gång att köpa en Omnia 2 men när jag såg den här ändrade jag mig nog! Den ser riktigt intressant ut! kanske är värd att vänta på? Det enda jag undrar över som jag inte hittar nånstans är om det är OLED-skärm? Jag vet att många verkar tycka dom är över-hypade men jag tycker dom är grymt sköna. Ser riktigt bra ut på t.ex Samsung Jet, enligt mig.
Det är kanske inte det telefonen står eller faller på för mig men jag vill veta :)

#125

Postad 20 oktober 2009 - 16:17

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Jag va på gång att köpa en Omnia 2 men när jag såg den här ändrade jag mig nog! Den ser riktigt intressant ut! kanske är värd att vänta på? Det enda jag undrar över som jag inte hittar nånstans är om det är OLED-skärm? Jag vet att många verkar tycka dom är över-hypade men jag tycker dom är grymt sköna. Ser riktigt bra ut på t.ex Samsung Jet, enligt mig.
Det är kanske inte det telefonen står eller faller på för mig men jag vill veta :lol:



det är ingen OLED vad jag vet om iaf, det är ju lite synd, men men :)

#126

Postad 20 oktober 2009 - 19:44

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

det är ingen OLED vad jag vet om iaf, det är ju lite synd, men men :)



Okey.. Det va ju lite synd.

Förresten, följer det med nått GPS-program med kartor och så? Hittar inget på hemsidan om det. Eller är det googlemaps som gäller?

#127

Postad 22 oktober 2009 - 08:58

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Okey.. Det va ju lite synd.

Förresten, följer det med nått GPS-program med kartor och så? Hittar inget på hemsidan om det. Eller är det googlemaps som gäller?


bara ladda ner valfritt GPS program. Iphone stödjer inte detta (vad jag hört) så där ligger HTC före :rolleyes: Har IGO på min vanliga HD

#128

Postad 22 oktober 2009 - 13:23

ZeXaR
  • ZeXaR
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Ser ut som att Internet Explorer har stöd för multitouch i HD2.

Video http://www.engadgetm...h-web-browsing/

Edit: Kan tillägga att det inte är bara en video på Internet Explorer i den utan en review som dock är på grekiska.

Redigerat av ZeXaR, 22 oktober 2009 - 17:07.


#129

Postad 22 oktober 2009 - 15:06

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

bara ladda ner valfritt GPS program. Iphone stödjer inte detta (vad jag hört) så där ligger HTC före ;) Har IGO på min vanliga HD



aha okey =D najs! Bara att välja och vraka då :)

#130

Postad 23 oktober 2009 - 21:35

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall något som fungerar till CE 5.0 kärnan även fungerar till WM 6.5 som ju också ska ha den kärnan i botten kanske 5.2 eller vad det är??

#131

Postad 24 oktober 2009 - 06:29

Unregistered334ee9e9
  • Unregistered334ee9e9
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har bestämt mig för att köpa en HD2, har haft Tytn2 i ca 1,5 år och har varit nöjd med den men den börjar bli seg och omodern.
På specen på HTCs sida står det att den klarar av SD-kort 2.0, kikar sedan på Pixmanias sida då de verkar ha bäst priser på telefonen och hittar ett minneskort som heter Sandisk Extreme III 16GB SDHC Memory Card.
Fungerar det eller är det då ett SD 3.0?
Det är ju skapligt dyrt och behöver man ett så "vasst" minneskort?
Tänker mest om man ska titta på film som ligger på minneskortet så det inte hackar pga det, jag menar man kan ju ha hur bra telefon som helst klarar inte minneskortet av att skicka informationen så snabbt spelar det väl ingen roll?

http://www.pixmania-...b-sdhc-mem.html

#132

Postad 24 oktober 2009 - 11:16

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Behöver du inte ett micro SD i den luren?

#133

Postad 24 oktober 2009 - 11:29

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Jo, det är ett MicroSD kort som gäller. Likadant som till TyTN II.

#134

Postad 24 oktober 2009 - 17:32

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Jo, det är ett MicroSD kort som gäller. Likadant som till TyTN II.


det där är ett vanligt SD kort ?
tror inte jag sett cat 6 i sverige ännu för de storlekarna - jag kör själv ett sandisk16 GB cat 2, och när man överför filer via datorn önskar man att det skulle gå lite snabbare, så ett cat 4 är värt pengarna, men cat 6 tycker jag är overkill då mobilen i sig inte kommer kunna hantera de hastigheterna tror jag.
Men sen så har ju HD2:an en 1ghz processor så det kanske ändrar lite grejjer :)

det är micro SDHC kort du ska ha iaf, och inget mindre än 8gb är vad jag skulle rekommendera

#135

Postad 24 oktober 2009 - 17:42

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Finns klass 6 16GB micro SD kort på Dustin betällde ett i förra veckan.

http://www.dustin.se...5010333879.aspx

#136

Postad 24 oktober 2009 - 19:01

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Finns klass 6 16GB micro SD kort på Dustin betällde ett i förra veckan.

http://www.dustin.se...5010333879.aspx



förlåt, missade lite i min text;

när jag skulle köpa till min TD2 (för ett par månader sen) så fanns det inget SanDisk 16 GB klass 4 eller klass 6 kort - nu finns klass 4 (enligt prisjakt.nu) men inga på lager

my bad!

kan passa på och tilläga: omskillnaden inte är så stor pengamässigt så kör på högre klass. Har för mig att jag läste nåt om transcend korten på XDA om att de inte kunde hantera standby mode eller nåt liknande på ett bra sätt. kommer inte ihåg faktiskt, och har inte riktigt tid att leta efter länken, men borde ligga antingen under Accesories, General eller Topaz forumet :)

Redigerat av br3nt, 24 oktober 2009 - 19:02.


#137

Postad 24 oktober 2009 - 20:58

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0
Kollade upp det nu och enligt två personer där så ska den inte ha stöd för power save mode eller nåt sånt dvs om du lyssnar på musik från minneskortet och mobilen går i standby och släcker ner skärmen så stoppas även musiken pga av att kortet försvinner från enheten då.

I vilket fall detta spelar mindre roll för mig ska använda minneskortet enbart till film och då är det viktigaste att kortet är snabbt den kommer ändå aldrig gå ner i power save när jag kollar på en film, dvs ingen betydelse, men tack för varningen :-)

#138

Postad 25 oktober 2009 - 05:28

Unregistered334ee9e9
  • Unregistered334ee9e9
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Alright, Dustins kort får det bli, säkert telefonen därifrån också då.
En annan sak också, när Windows mobile 7 släpps om ca 1 år som jag tolkar det, kan man kallt räkna med att kunna uppgradera luren till det?
Då menar jag via Htc och inte några "fulsidor".

#139

Postad 25 oktober 2009 - 09:12

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Tyvärr vet ingen om HTC kommer att släppa uppdateringar till WM 7. HD2 stödjer det utan tvekan hårdvarumässigt men risken kan inte ignoreras att det blir som Touch HD som av någon dum anledning inte fick WM 6.5.

Det finns en risk att HTC hinner släppa en "HD3" nästa år innan WM 7 är släppt och då kan det bli så illa att HD2 anses "gammal" på samma vis som Touch HD - således ingen uppgradering.

Men jag ser ingen anledning att vara rädd för XDAs ROM:ar. Köper man en HD2 idag ser jag inga problem att om ungefär ett år lägga in HardSPL och WM 7.

#140

Postad 25 oktober 2009 - 17:41

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Kollade upp det nu och enligt två personer där så ska den inte ha stöd för power save mode eller nåt sånt dvs om du lyssnar på musik från minneskortet och mobilen går i standby och släcker ner skärmen så stoppas även musiken pga av att kortet försvinner från enheten då.

I vilket fall detta spelar mindre roll för mig ska använda minneskortet enbart till film och då är det viktigaste att kortet är snabbt den kommer ändå aldrig gå ner i power save när jag kollar på en film, dvs ingen betydelse, men tack för varningen :-)


Vadå, så jag kan inte använda mobilen som man normalt använder en Mp3-spelare? Dvs sätta på musik och lägga ner den i fickan och ta på mig skorna och gå till bussen? Isf blir jag ledsen, och oerhört konfunderad över vad fan man tänker med när man designar den "funktionen"...

#141

Postad 25 oktober 2009 - 17:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
köp ett annat märke

#142

Postad 25 oktober 2009 - 18:11

murklor
  • murklor
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Det finns en risk att HTC hinner släppa en "HD3" nästa år innan WM 7 är släppt och då kan det bli så illa att HD2 anses "gammal" på samma vis som Touch HD - således ingen uppgradering.

Risk? Det är HTC vi snackar om, det är garanterat lol.

Dom vill ju inte ens släppa officiella 6.1->6.5 uppgraderingar till telefoner som vi alla vet klarar av det, trots att dom kan göra det gratis från MS sida. Jag hoppas att dom distansierar sig från Android och låter Google uppgradera deras telefoner istället. Då kanske det blir lite fart på fanskapet. Tyvärr så går dom ju tvärtom väg där också.

#143

Postad 25 oktober 2009 - 18:42

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

  • 268 inlägg
  • 0

Vadå, så jag kan inte använda mobilen som man normalt använder en Mp3-spelare? Dvs sätta på musik och lägga ner den i fickan och ta på mig skorna och gå till bussen? Isf blir jag ledsen, och oerhört konfunderad över vad fan man tänker med när man designar den "funktionen"...



Menade såklart att man har flera minneskort jag brukar ha det iaf o denna kan man använda till film när man reser tex 16 GB räcker ändå inte till både musik och film iaf inte för mig. Bara att köpe ett annat kort till musik.

#144

Postad 25 oktober 2009 - 20:31

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Risk? Det är HTC vi snackar om, det är garanterat lol.

Dom vill ju inte ens släppa officiella 6.1->6.5 uppgraderingar till telefoner som vi alla vet klarar av det, trots att dom kan göra det gratis från MS sida. Jag hoppas att dom distansierar sig från Android och låter Google uppgradera deras telefoner istället. Då kanske det blir lite fart på fanskapet. Tyvärr så går dom ju tvärtom väg där också.


Gratis? Jag har hört att det är svindyrt att licensiera.

#145

Postad 25 oktober 2009 - 20:56

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Menade såklart att man har flera minneskort jag brukar ha det iaf o denna kan man använda till film när man reser tex 16 GB räcker ändå inte till både musik och film iaf inte för mig. Bara att köpe ett annat kort till musik.


va? Vad pratar du om nu? Pratar du om ett speciellt minneskort som inte funkar när skärmen stängs av?

#146

Postad 25 oktober 2009 - 20:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
inlägg 136 och 137

Läser du inte inläggen? :-)

#147

Postad 25 oktober 2009 - 22:01

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

inlägg 136 och 137

Läser du inte inläggen? :-)



Oj, hade missat det finstilta :P Då är jag med! Då behöver jag inte oroa mig så länge jag inte väljer "fel" minneskort :P

#148

Postad 26 oktober 2009 - 13:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Verkar så :-)

Nån som vet om Tre kommer att ta in den här ?

Verkar som att Nokia N900 som jag var sugen på inte kommer än på nån månad och jag måste ha en ny mobil snarast..

HD2 verkar ju vara det enda alternativet inom närmaste månaderna

#149

Postad 26 oktober 2009 - 21:24

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Har den verkligen inte video out??? ;)

#150

Postad 26 oktober 2009 - 22:05

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Nån som vet om Tre kommer att ta in den här ?

3 fick frågan ställd på sin Facebooksida för ett tag sedan och de sa att dom INTE kommer ta in HD2 eftersom WM telefonerna säljer för dåligt till den stora massan.
Därför tar de bara in någon enstaka modell så t.ex affärskunderna fortfarande ska kunna använda WM.

Den enda WM lur de kommer ta in den närmaste tiden blir Sony Ericsson X2, till kunder som efterfrågar Windowstelefoner.
Det är inte ens säkert att de kommer lägga upp den på sin hemsida.
Det kan bli så att det är en telefon man måste fråga efter via kundtjänst samt 3Butikerna när den väl är släppt.
Exakt hur dom gör med reklamen är inte klart ännu
.
Så HD2 kan man glömma om man har 3 och inte vill betala fullt pris för luren hos bl.a Katching.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.