Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vantage HD 8000S

465 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 07 augusti 2009 - 21:19

Denilson_
  • Denilson_
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

För det första är skillnaden under 400 kr. När det gäller det andra så är Vantage ett väldigt stort märke av satellitmottagare och det skulle jag inte kalla Hyro utan det är mer en billigare kopia av Vantage. Så antingen väljer man orginalet och betalar lite mer eller så snålar man och tar en kopia.


Att bara betala för märket är inget annat än korkat enligt mitt tycke!




Skillnaden som du inte verkar ha en aning om är som du kan läsa om i flera inlägg att du har en twin tuner som mottagare och möjligt att montera en intern hdd i 8000 serien. Har sysslat ( monterat ) paraboler i ca 25 år så jag vet vad jag vill ha och vad som är bra för sitt pris. Titta gärna i mitt galleri så ser du hur en parabol ska se ut innan du slänger ur dig mer onödiga kommentarer.


Så denna skillnad är vad som kostar 2000kr mer :) nice! Trodde faktiskt att vantage 8000 hade 3 tuners och kunde spela upp blu-ray filmer. Men det kanske kommer om man nu vill upp till dreamen vill säga;)


Jag vill inte hamna i ordkrig med dig (även om jag nu gjort det) men jag ogillar att nån är otrevlig och att du dessutom skryter med ditt bygge och menar att det är så det ska se ut bara för att du jobbat med detta i 25 år är patetiskt och nej en parabol ska inte se ut så som din, den verkar vara mer "jag har..." och inte till nån större nytta. Min har 4 lnb och det är mer än nog, jag hinner knappt bläddra genom canal digitals utbud innan man har fått nog av tv:n. Men alla är ju inte som mig :blink:

Hur som... jag bryr mig egentligen inte mycket om hur du har det eller vad du tycker om mig. Fortfarande är det så att denna box ifråga (vantage 8000) är inte värd 5500:- som den kostar idag och du har inte lyckats att få mig på andra tankar, tvärtom skulle jag nog vilja säga.

Redigerat av Denilson_, 07 augusti 2009 - 21:21.


#402

Postad 08 augusti 2009 - 11:53

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Då har jag en lite undran igen, det gäller anslutning av två hårddiskar samtidigt.

Spela in på SATA, spela in på USB-HDD och spela upp från USB-pinne - alla tre i HD - funkar.

och ja, det är en riktig twin tuner. Båda tunerna är HD&SD.
Spela in från två helt valfria kanaler och titta på en tredje som ligger på någon av de inspelande transpondrarna.
Notera att detta är möjligt med inbyggd Conax (med reservation för att någon fick byta ut sitt kort från operatören, men jag tror inte detta var i Sverige). Om CAM används så funkar det inte helt bra... eller inte alls (alltså bara en kanal)... kommer inte riktigt ihåg hur det nu var. Lär mer här:
CAM and high symbol rate & Recording and watching another channel

//Michael

Redigerat av Mich, 08 augusti 2009 - 12:00.


#403

Postad 08 augusti 2009 - 11:53

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Att bara betala för märket är inget annat än korkat enligt mitt tycke!



och nej en parabol ska inte se ut så som din, den verkar vara mer "jag har..." och inte till nån större nytta. Min har 4 lnb och det är mer än nog, jag hinner knappt bläddra genom canal digitals utbud innan man har fått nog av tv:n. Men alla är ju inte som mig :)



Hur som... jag bryr mig egentligen inte mycket om hur du har det eller vad du tycker om mig. Fortfarande är det så att denna box ifråga (vantage 8000) är inte värd 5500:- som den kostar idag och du har inte lyckats att få mig på andra tankar, tvärtom skulle jag nog vilja säga.

Det är upp till var och en om man vill ha orginal eller kopia. Vantage släpper mer uppdateringar till sin än de andra. Du kan använda Vantage mjukvara även på andra kopior men det kräver lite mer jobb.

Mitt intresse ( film,musik,idrott ) som gör att jag har flera lnb samt att jag har kopplat så att man kan se från satellit oberoende vad andra tittar på från 4 rum ( tvrum,sovrum,kök + altan ).

Finns det någon mottagare som du tycker om och har det du vill ha ?

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 08 augusti 2009 - 11:55.


#404

Postad 08 augusti 2009 - 13:27

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
HifiGhost: Min g:a Force 536S ska bytas ut och jag har ett Canal Digital abonnemang. Vilken Vantage mottagare med hårddisk och HD-möjlighet ska man skaffa idag? Hur fungerar den med både T och S mottagare?

Tack på förhand för råd och tips!

/Lennart

#405

Postad 08 augusti 2009 - 14:30

Unregistered6572b166
  • Unregistered6572b166
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli mästare här, lyckats med ftp, sökt kanaler manuellt o annat på min vantage 8000

Men nu till min fråga, i dag har jag en parabol med 2 huvuden mot thor o sirius, för att kunna använda min nya digitalbox fullt ut (istället för att loopa signalen) så vad bör jag då införskaffa då?

#406

Postad 08 augusti 2009 - 17:12

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
För att söka en ny TP, gör ungefär så här:
Menu - Insatllation - Tuner 1 - Manuall Scanning
Gå till Transponder fältet (pil ner)
Edit TPs, röd
Add TP, grön
11421 MHz
24.500 MS/s
DVBS2
Horizontal
Save All, röd
välj Transponder
Scan, OK

Men nu till min fråga, i dag har jag en parabol med 2 huvuden mot thor o sirius, för att kunna använda min nya digitalbox fullt ut (istället för att loopa signalen) så vad bör jag då införskaffa då?

Då behöver Twin-LNB, dessa har två utgångar (eller Quad som har fyra utgångar) och så måste du ha dubbla koaxkablar ner till boxen.
Skall du köra både thor & sirius så måste du (förutom dubbla LNBer) ha två DiSEqC switchar.

#407

Postad 08 augusti 2009 - 18:37

Unregistered6572b166
  • Unregistered6572b166
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tackar för infot, dags att beställa twin-lnb:s då o bli fattig (de är ju trots allt ca 7 år)...


:)

#408

Postad 09 augusti 2009 - 22:31

Unregistered6572b166
  • Unregistered6572b166
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
En annan liten fråga här.
Går det att spela in textningen när man spelar in o kör timeshift? :)

#409

Postad 10 augusti 2009 - 10:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Kan man spela in på Sattelit samtidigt som man tittar på Marknätet i TS-modellen? Kan man spela in ett program på Sattelit, ett via marknätet och sen titta på en kanal som är tillgänglig via den muxen/transpondern man spelar in ifrån?

#410

Postad 11 augusti 2009 - 16:29

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Har kommit en ny original FW 02.52T-O
Here are the new software Finale 2:52.
Unfortunately, it has the multi-cutting function not in the finals done.
This function is only one of the next versions.

Here are the changes.

- Program list with SKY and SKY Sports / Bundesliga channels under
- Multifeed problem with Sky is not entirely resolved.
- Teletext on the DW-TV transmitter works correct.
- Instant recording problem on 0 clock fixed.
- Crashes when recording timer, and playback of timeshift corrected.

Please list the channel with jungle

Thanks Vantage team

Har de fixat undertexter med senaste fw? Går det att spela in Canal + SD kanaler med DD5.1 ljud?

#411

Postad 13 augusti 2009 - 09:00

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Har kommit en patchad FW nu 025201.

New EMU Firmware for Vantage HD 12/8 New patched software for Vantage HD series
Emu version of latest vantage HD software:

- Program list with SKY and SKY Sports / Bundesliga channels under
- Multifeed problem with Sky is not entirely resolved.
- Teletext on the DW-TV transmitter works correct.
- Instant recording problem on 0 clock fixed.
- Crashes when recording timer, and playback of timeshift corrected.

#412

Postad 13 augusti 2009 - 12:00

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
2.52an blir inte svart vid lokal sändning i SVT1. Den stannar dock upp en kort stund och detta verkar den göra på den gemensamma sändningen. Finns det någon som har en annan box som funkar bra vid lokal sändning och kan jämföra med Vantage'n? Det kan ju vara utsändningen som är lite konstig.

PS. Det går dock fortfarande inte att spela in över en lokalsändning.

#413

Postad 13 augusti 2009 - 19:26

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

Har de fixat undertexter med senaste fw? Går det att spela in Canal + SD kanaler med DD5.1 ljud?

Jag kan svara på min egen fråga.
Nej undertexter fungerar fortfarande inte på inspelad material, texten kommer 3-4 sek före bilden.
Det går inte att spela in Canal+ SD kanaler med DD5.1 ljud.

Så lände dessa buggar är kvar är den här boxen värdelös. :)

#414

Postad 14 augusti 2009 - 00:15

Unregistered6572b166
  • Unregistered6572b166
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Vad för program finns det för att kunna konvertera trp-filer till mpeg eller avi format?

#415

Postad 14 augusti 2009 - 07:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Sålänge de buggarna finns kvar går den här box fet-bort. Varför kan ingen släppa en box som fungerar?

#416

Postad 14 augusti 2009 - 10:43

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Vad för program finns det för att kunna konvertera trp-filer till mpeg eller avi format?

trp filen är en ts fil, det är bara ts paket i den. Först får man slå ihop (om inte programmet kan hantera det) trp och 00x filerna. XCOPY /B fil.trp+fil.001+fil.002 fil.ts
Glöm inte /B

PVAStrumento och ProjectX borde funka. Det finns en liten special grej med filerna från Vantage'n. PMT paketen finns inte med och vissa program kan nog kräva dessa.

DVR-Studio finns också, kostar dock lite pengar.

Redigerat av Mich, 14 augusti 2009 - 10:44.


#417

Postad 16 augusti 2009 - 11:25

Unregistered6572b166
  • Unregistered6572b166
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag har lyckats att konvertera om sådant jag spelat in på vanliga kanaler, men när jag försöker konvertera sådant som är inspelat från hd-kanal så skiter det sig. Någon som har bra förslag på lösningar här?

#418

Postad 17 augusti 2009 - 18:45

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
-Hur är det med textfunktionen för denna box på inspelat material, fungerar det eller inte ?

/Lennart

Redigerat av LJN, 17 augusti 2009 - 18:46.


#419

Postad 17 augusti 2009 - 19:07

DLPC
  • DLPC
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

-Hur är det med textfunktionen för denna box på inspelat material, fungerar det eller inte ?

/Lennart


För mig funkar text funktionen, på både HD och SD kanalerna. Jag har canal digital.

MVH / Danijel

#420

Postad 17 augusti 2009 - 21:46

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Jag har lyckats att konvertera om sådant jag spelat in på vanliga kanaler, men när jag försöker konvertera sådant som är inspelat från hd-kanal så skiter det sig. Någon som har bra förslag på lösningar här?


Ladda ner H264TS_Cutter och konvertera .trp till .ts, sedan kan du använda tex handbrake för att konvertera till .avi/.mkv eller .mp4 m.m.

#421

Postad 17 augusti 2009 - 21:49

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0

-Hur är det med textfunktionen för denna box på inspelat material, fungerar det eller inte ?

/Lennart

Det fungerar dåligt, texten kommer 3-4 sek före bilden.

#422

Postad 19 augusti 2009 - 20:14

Unregistered6572b166
  • Unregistered6572b166
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Råkade ut för en tråkig grej ikväll när jag såg på tv.
TV-programmet jag såg på körde jag med timeshift (ca 15 min efter eller mer), och jag hade programmerat dekodern för att spela in på en annan kanal lite senare på kvällen.
Det som hände var att när dekodern skulle börja spela in så bytte den kanal för mig och filmen jag såg på gick åt skogen.
Går det inte att ställa in på något sätt att den inte bryter den kanalen jag ser på för tillfället och ändå spelar in på en annan kanal?

Jag har en 8000s, den är kopplad med dubbla kablar från parabolen (twin-lnb där).

#423

Postad 20 augusti 2009 - 09:18

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Råkade ut för en tråkig grej ikväll när jag såg på tv.
TV-programmet jag såg på körde jag med timeshift (ca 15 min efter eller mer), och jag hade programmerat dekodern för att spela in på en annan kanal lite senare på kvällen.
Det som hände var att när dekodern skulle börja spela in så bytte den kanal för mig och filmen jag såg på gick åt skogen.
Går det inte att ställa in på något sätt att den inte bryter den kanalen jag ser på för tillfället och ändå spelar in på en annan kanal?

Jag har en 8000s, den är kopplad med dubbla kablar från parabolen (twin-lnb där).

Jag har hört att det är flera som har samma problem det är väl troligen fel i firmwaren.

#424

Postad 22 augusti 2009 - 07:27

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
-Det där att textningen för inspelat material inte fungerar för alla låter inte bra, vet ni om Vantage har det på sin "bugglista" ?

Kommer mitt g:a canal digital kort som jag nu har i min Force536S att fungera? Kortet har inte suttit i någon mottagare som har funktionen "pairing"

/Lennart

Redigerat av LJN, 22 augusti 2009 - 07:28.


#425

Postad 22 augusti 2009 - 10:58

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

-Det där att textningen för inspelat material inte fungerar för alla låter inte bra, vet ni om Vantage har det på sin "bugglista" ?

Kommer mitt g:a canal digital kort som jag nu har i min Force536S att fungera? Kortet har inte suttit i någon mottagare som har funktionen "pairing"

/Lennart


Den finns med på bugglistan, dock så har den varit där alldeles för att jag skall tro att den blir åtgärdad någonsin.

Ditt kort ser jag ingen anledning till att det inte skulle fungera med 8000s, samtliga kort som jag har provat (vänners och mina äldre kort) har fungerat.

#426

Postad 23 augusti 2009 - 11:20

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Jag har hört att det är flera som har samma problem det är väl troligen fel i firmwaren.

Jo detta med att den byter kanal vid start av timer inspelning är ett känt problem, för oss användare. Var vänliga och påtala detta för den butik ni köpt boxen av och på Vantage tyska forum.

-

Jag kör nu 2.52 (den senaste mjukvaran) och har upptäckt att jag får ett skräp tecken först i filnamnen. Detta medför att PCn inte kan läsa filerna jag kopierat till ett USBminne. Detta skräp tecken kommer från EPG informationen. Det går att ta bort detta genom att döpa om filen. Välj rename och när on-screen-tangentbordet dyker upp, så välj BS och Enter. Då tas det först tecknet bort (det som inte syns). Någon mer som upptäckt detta?

#427

Postad 24 augusti 2009 - 06:31

Oldis
  • Oldis
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Jag kör nu 2.52 (den senaste mjukvaran) och har upptäckt att jag får ett skräp tecken först i filnamnen. Detta medför att PCn inte kan läsa filerna jag kopierat till ett USBminne. Detta skräp tecken kommer från EPG informationen. Det går att ta bort detta genom att döpa om filen. Välj rename och när on-screen-tangentbordet dyker upp, så välj BS och Enter. Då tas det först tecknet bort (det som inte syns). Någon mer som upptäckt detta?
[/quote]

Finns det någon fördel att uppgradera till senaste firmwaren?

Det jag mest är intresserad av är en fungerande textning och Dolby digital ljud vid inspelning från Canal +
Verkar som för var firmware uppdatering så skall man lära sig nya work-arounds.......
Oldis

Redigerat av Oldis, 24 augusti 2009 - 06:35.


#428

Postad 24 augusti 2009 - 15:48

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Finns det någon fördel att uppgradera till senaste firmwaren?

Ja, kanske.
Boxen har hängt sig förut (hårddisk kommunikationen), i förra fw så hade det hänt något. För då blev det annat felsymptom mot alla tidigare fw jag provat. Med den senaste har jag fortfarande inte fått felet. Det uppstår dock sällan så det tar sin tid att testa. Bara att fylla en 500G disk tar sin tid.

Annars är väl fördelen att man kan prova om det finns några fel kvar och då felrapportera detta. De bryr sig nog inte om felrapporter som gäller gamla versioner.

Redigerat av Mich, 24 augusti 2009 - 15:49.


#429

Postad 25 augusti 2009 - 19:02

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Jeg fikk en demo av en Vantage HD 8000S men vi fant ikke ut hvordan vi kunne hente ut PVR opptak via ethernet porten. Er det noen som vet om Vantage HD 8000S har ftp server innebygget slik at opptak kan overføres til PC ?
(slik f.eks. TopField 7700HDPVR og Humax iCord har). Evt. innebygget NAS ?

Det virket som boksen kun hadde en ftp klient innebygget.

Kan man ta backup av kanallister eller laste opp kanallister via ethernet porten ?

Er det mulig å streame video/audio "live" fra Vantage HD 8000S til VLC/PopCorn Hour eller andre Mediaplayers ? Det var en streaming funksjon men det virket som det først og fremst var mellom to Vantage mottagere og det er ikke veldig interessant.

#430

Postad 26 augusti 2009 - 09:30

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Boxen har hängt sig förut (hårddisk kommunikationen), i förra fw så hade det hänt något. För då blev det annat felsymptom mot alla tidigare fw jag provat. Med den senaste har jag fortfarande inte fått felet. Det uppstår dock sällan så det tar sin tid att testa. Bara att fylla en 500G disk tar sin tid.

Nähe, felet är kvar. Fick fel på en inspelning igår. Naturligtvis inte en test inspelning, utan på en riktig (en serie jag följer/tittar på). Suck!

Vad gäller felaktigt tecken i filnamn, jag skrivit om tidigare. Så visade det sig att det verkar uppstå om man namn ändrar (rename) inspelningen.

//Michael

#431

Postad 30 augusti 2009 - 07:59

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
-Vad säger ni? Törs man köpa en HD 8000S och tro att Vantage har "viljan" att rätta till buggarna?

Eller finns det någon annan box man ska titta på istället? ( har ett Canal Digital abonnemang )

Lennart

#432

Postad 30 augusti 2009 - 13:23

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Fel.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 03 oktober 2009 - 12:12.


#433

Postad 26 september 2009 - 21:21

DLPC
  • DLPC
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns någon nagravision CA modul som passar till vantage 8000 ?
Har digiTV men balkan kanaler som jag tänkte köra i vantage boxen.

MVH / Danijel

#434

Postad 02 oktober 2009 - 20:04

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ny Original FW.
02/10/2009 Version 02.53T-O

New Features:

1. Parallel acquisition of two encrypted channels on different transponders (HD 8000)
It can be taken immediately two encrypted channels on different transponders.
The recordings are stored encrypted on the disk. In the case of playback,
Recording automatically decrypted.
IMPORTANT:
To save the recording unencrypted on the disk, it must once completely from
Will be played beginning to end. While this may not include any playback functions of the
VANTAGE player used zb (: coils, jump, pause or similar)
The original file remains intact during interrupt playback, in encrypted form on the
Storage obtained. In order to decipher at a later date the recording, must be
File again to continue playing from the beginning (NOT "Play").

2. Improvement of video text function
2.1 The Teletext is automatically loaded when you switch to the background memory. After
approximately 20 seconds is the full video text of the channel available.
2.2 When to leave the teletext is saved the last displayed page. This is the
next time the teletext message, if no channel change was made.
2.3 teletext pages with no content will be automatically skipped. It is the next page of
Content is displayed.

3. Identification of the current recording in Vantage Player
In the File Manager of Vantage Player the current recordings are marked with a red "R"
characterized

Improvements:
- Image quality has been improved through increased compatibility with various TV devices.
- Changeover to UNICABLE at Inverto, and Triax-Hirschmann switch and LNB's verbe
- Regionalumschaltung on various channels available again
- Fixed stuttering at Radio channels
- Playback loops when playing away from shots
- Arrangement of channels corrected by FastScan (Applies only to Holland and Belgian customers)
- The time shift in the MHW EPG has been fixed (Applies only to Holland and Belgian customers)

#435

Postad 03 oktober 2009 - 12:57

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
WOW Inga viktiga buggar fixade... jaja, jag får inte ha för höga krav.

Har du översatt själv, eller var hittade du den där på engelska?

Punkt 1, verkar livs farlig. Risk för nya buggar.

//Michael

#436

Postad 03 oktober 2009 - 17:22

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

WOW Inga viktiga buggar fixade... jaja, jag får inte ha för höga krav.

Har du översatt själv, eller var hittade du den där på engelska?

Punkt 1, verkar livs farlig. Risk för nya buggar.

//Michael


Hittade den här http://www.maxteknik...opic.php?t=6331

#437

Postad 05 oktober 2009 - 22:20

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Har kommit patchad FW nu.
Software 2.5301/2 release note.
* TNT Sat Card Fix

1. Background recording issue is fixed
2. Unicable issue is fixed
3. Add the Hirschmann in Unicable vendor
4. Fast scanning channel ordering issue is fixed
5. Teletext background receiving function is implemented
6. Memory last page in teletext
7. jump to invalid page in teletext

8. Scramble recording and playback with CI after descrambling
9. Improve video quality
10. Not recognizing renamed file problem in pc is fixed
11. Media highway epg time problem is fixed
12. current recording file is displayed with 'R' in media list.
13. stop the timeshift, escape to banner mode.
14. Detecting USB, delete timeshift files.

File 01 = emu + cardreader multicas
File 02 = only cardreader multicas

#438

Postad 08 oktober 2009 - 22:24

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Detta var inte så roligt :)

Major recording bug

Some recordings have black picture and no sound at start and a big part of it. Procedure to reproduce:
- Watch live, channel5
- Start a play (record from channel4, maybe not important)
- After 5 minutes, a timer recording starts for channel4
- After 10 minutes, stop the playback
- Let the timer recording finish

The first 10 minutes of the newly recorded file contains black picture and no sound.

Note: The live channel and the timer recording channel are not the same.

// Vantage HD 8000S, Seagate Pipeline HD 500GB (ST3500312CS), Conax card

#439

Postad 09 oktober 2009 - 12:57

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ny FW 2.54 finns ute nu.

#440

Postad 12 oktober 2009 - 21:54

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Ny HD-kanal ?

Hittade en tysk HD-kanal med namnet "Servus TV HD" vid kanalsökning i går på Astra 19,2

Frekvens 11303 H

#441

Postad 12 oktober 2009 - 22:38

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Ny HD-kanal ?

Hittade en tysk HD-kanal med namnet "Servus TV HD" vid kanalsökning i går på Astra 19,2

Frekvens 11303 H


Det är en kanal för/från Österrike.

#442

Postad 15 oktober 2009 - 12:10

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Försökhitta i tråden om ngn kunnat installera en fläkt i boxen? har en hd installerad och boxen blir ju kokhet. Har lite hängningar med kodat program, som kanske kan tänkas hänföras till värmeproblem. Finns ju plats för en 40-40mm fläkt men ingen strömkontakt.

finns det ngt att göra eller är det bara försöka hitta en svalare disk.

#443

Postad 15 oktober 2009 - 20:59

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Försökhitta i tråden om ngn kunnat installera en fläkt i boxen? har en hd installerad och boxen blir ju kokhet. Har lite hängningar med kodat program, som kanske kan tänkas hänföras till värmeproblem. Finns ju plats för en 40-40mm fläkt men ingen strömkontakt.

finns det ngt att göra eller är det bara försöka hitta en svalare disk.

Finns en Tysk manual kolla om den hjälper titta på sidan 86.
http://www.vantage-d...orabversion.pdf

#444

Postad 16 oktober 2009 - 07:23

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
tackar, se om man hittar ngn tempstyrd fläkt som funkar bra eller bara en tyst en.

#445

Postad 16 oktober 2009 - 14:05

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

tackar, se om man hittar ngn tempstyrd fläkt som funkar bra eller bara en tyst en.


Är icke helt säker på om det var på forum enl länk jag läste att spänningsmatning kopplades in på 5V hos hårddisken...

Från inlägg 366

Citera(DLPC @ Jun 20 2009, 15:52 )
Nån som har installerat en fläkt i sin vantage 8000? Var kopplade ni in så att ni fick ström isåfall?

Tack i förhand / Pippo

Har inte själv installerat en fläkt men kolla på vantage forumet där har folk gjort det.
Det är visserlige på tyska men använd google översättning om du inte kan tyska det funkar ok.

http://www.forum.van...display.php?f=6

Redigerat av Latman, 16 oktober 2009 - 14:10.


#446

Postad 16 oktober 2009 - 14:20

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
På bilden sid 86 i tyska manualen så verkar det finnas en 2pins kontakt som är avsedd för en fläkt. Snart dags att åka hem och skruva lite :lol:

#447

Postad 16 oktober 2009 - 16:25

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ny FW igen.
New Finale software 2.55T-O

- Fixed a stutter Timeshift
- Problem with two connected CI modules Fixed
- VANTAGE player times are displayed in the VFD
- Fixed crash at Pro7
- Stability improved
- Error implemented with defective sectors on the disk
- Fix CI module "M World"

#448

Postad 28 oktober 2009 - 11:10

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Jag har en polare som har en vantagebox och ett CD abonemang. Men nu helt plöttsligt så har kanal 1 och 2 försvunnit från hans kanallista. Gjort en ny sökning och tittat igenom alla kanaler. Finns ingenstans.

Tittar jag i min kanallista så har jag ju minst 5 av varje (typ mitt, öst, vöst ,syd m.m.)
Hur ska man söka fram dem??

#449

Postad 28 oktober 2009 - 11:34

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Kolla upp på vilken transponder den ligger och gör en manuell sökning på den. Eventuellt så måste den transpondern läggas in/adderas (MHz o.s.v.).

Utifrån denna sida bör du hitta vilken transponder och data för den.
1° West information board - TelenorSBC

PS. Inga kanaler skall bara försvinna! Han borde ha gjort något. Däremot så kan kanalerna bli svarta när de stängs av. De har under året flyttat omkring en del (en ny satellit).

#450

Postad 28 oktober 2009 - 12:25

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Ok ska kolla det, ja de har varit borta sedan de gjorde omflytten, men jag gjorde bara en omsökning så kom de upp men inte på polarens.

Återkommer med svar hur det gått.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.