Betatesta Prisjakts androidklient
48 svar i tråden
Skickat 29 juni 2009 - 18:11
Skickat 29 juni 2009 - 19:38
-
EEKA
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Imponerande helt klart!
Dock tycker jag ni även ska lansera något liknande till Windows-baserade mobiler. Det finns ett ganska stort gäng som sitter med WM-lurar på erat forum
Skickat 29 juni 2009 - 19:38
-
Kocho
-
Användare
-
-
235 inlägg
Skickat 29 juni 2009 - 19:44
Hatten av till ny bra idé!
Skickat 29 juni 2009 - 19:48
Det var ju som attan! Då får man ju skaffa sig en sådan telefon! ..och så klart klienten!!!!!!!!!
Bra jobbat grabbar!
Skickat 29 juni 2009 - 20:02
Idén är ju strålande. Android i all ära, men vore inte WinMo eller iPhone lite smart? Det lär ju vara de absolut vanligaste telefonerna! Android finns väl på ... hmmm ... har den släppts i Sverige? WinMo finns ju på masor av smartphones och iPhone har ju slagit stort!
Skickat 29 juni 2009 - 20:10
Imponerande
Skickat 29 juni 2009 - 20:13
Hur vet man om man har en Android-telefon ?
Skickat 29 juni 2009 - 20:28
jonasprivate Jun 29 2009, 21:13 skrev:
Hur vet man om man har en Android-telefon ?
Vet man inte om det så har man det inte
Här är telefonerna (telefonen) med Android, just nu då. Fler kommer såklart.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#...ams=k=s39158510
Det här inlägget har ändrats av Martin 29 juni 2009 - 20:31
Skickat 29 juni 2009 - 21:31
Ok då köper jag hellre nya Iphone när den kommer.
Skickat 29 juni 2009 - 23:01
Har testat det lite snabbt på min Magic, som för övrigt är en helt underbar telefon, och det fungerar sådär. Har försökt scanna några spel till xbox 360 utan att få några träffar... Men som sagt, det är ju en beta-produkt...
Skickat 29 juni 2009 - 23:46
-
Franz
-
Veteran
-
-
2 127 inlägg
Sir Anselm Jun 30 2009, 00:01 skrev:
Har testat det lite snabbt på min Magic, som för övrigt är en helt underbar telefon, och det fungerar sådär. Har försökt scanna några spel till xbox 360 utan att få några träffar... Men som sagt, det är ju en beta-produkt...
Prova gärna igen. Det gjordes lite förändringar, runt kl 00:40, på server-sidan som borde öka träffsannolikheten bland ean-koder.
Skickat 30 juni 2009 - 00:03
-
ekon
-
Guru
-
-
4 381 inlägg
Bland det grymmaste jag har sett
Skickat 30 juni 2009 - 08:45
jonasprivate Jun 29 2009, 21:31 skrev:
Det är många roliga mobiler på G - du kan se några här
http://www.swedroid.se/swedroids-kopguide-...a-mot-varandra/
Ingen av mobilerna har så "slick" design som iPhone men den stora skillnaden är en mer "liberal" community och appstore. Android är open source så vi kommer se en snabbare utveckling och förhoppningsvis en mer spännande.
Skickat 30 juni 2009 - 09:26
Det här kan ju vara början till äkta konkurrens. Istälet för att springa igenom varenda affär på stan så drar man fram sin telefon och det är fixat.
Är ingen telefonnörd, men börjar detta att funka skulle det ju nästan vara värt att byta upp sig.
// Sat
Skickat 30 juni 2009 - 11:34
-
TLA
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Skickat 30 juni 2009 - 11:42
jokrsolutions Jun 30 2009, 09:45 skrev:
Det är många roliga mobiler på G - du kan se några här
http://www.swedroid.se/swedroids-kopguide-...a-mot-varandra/
Ingen av mobilerna har så "slick" design som iPhone men den stora skillnaden är en mer "liberal" community och appstore. Android är open source så vi kommer se en snabbare utveckling och förhoppningsvis en mer spännande.
Tack för länken,ska in och kolla.
Skickat 30 juni 2009 - 12:52
Den hittar inte nya Punch Out. Dock Sims 3 i demot utan problem
Skickat 30 juni 2009 - 12:55
Varför inte fixa till Iphone och sen lägga upp på App Store och sedan valfritt sälja för några kronor eller gratis, skulle vara smartare om ni vill ha ut det bland folket
Då kan även jag använda det
Skickat 30 juni 2009 - 13:24
Pettson_ Jun 30 2009, 13:55 skrev:
Varför inte fixa till Iphone och sen lägga upp på App Store och sedan valfritt sälja för några kronor eller gratis, skulle vara smartare om ni vill ha ut det bland folket
Det ställer krav på en utvecklingsmiljö (Att man bara kan utveckla på Mac) om jag inte tar helt fel.
Skickat 30 juni 2009 - 13:44
Det står ju så här i texten: "Med hjälp av Prisjakts mobilklient (m.prisjakt.nu) eller Prisjakts iPhoneklient har det med hjälp av sin mobiltelefon varit möjligt att kolla upp både omdömen och vad den kostar på nätet." Det tolkar jag som att det redan finns för iPhone, eller vad skulle det annars betyda?
Hur som helst funkar den bra till Android det lilla jag har hunnit testa den!
Skickat 30 juni 2009 - 14:34
Barcode funktionen är verkligen riktigt cool. Men jag har svårt att se hur användbar den blir i verkligheten. Oftast kollar man ju upp priset på en produkt INNAN man sticker och skall handla, och då har man inte streckkoden tillgänglig. Och att stå i butiken och scanna streckkoder känns lite som när den där supernördiga mannen i telia-reklamen tar upp sin laptop framme vid kassan för att se var han kan få sitt köp 20 kronor billigare. Ball idé, men förmodligen inte så jätte-användbar. Däremot använder jag prisjaktklienten flitigt på min iPhone innan jag sticker iväg och handlar.
Skickat 30 juni 2009 - 14:59
Skickat 30 juni 2009 - 16:19
Ser coolt ut om man nu hade en sådan telefon.....
Och klart du skall handla i GBG Norstan  , bästa staden!
Skickat 30 juni 2009 - 18:58
Bland det coolaste jag sett
är ju kanon om man är på stan och får för sig att impulshandla
Skickat 30 juni 2009 - 22:40
e-lite Jun 30 2009, 15:34 skrev:
Barcode funktionen är verkligen riktigt cool. Men jag har svårt att se hur användbar den blir i verkligheten. Oftast kollar man ju upp priset på en produkt INNAN man sticker och skall handla, och då har man inte streckkoden tillgänglig. Och att stå i butiken och scanna streckkoder känns lite som när den där supernördiga mannen i telia-reklamen tar upp sin laptop framme vid kassan för att se var han kan få sitt köp 20 kronor billigare. Ball idé, men förmodligen inte så jätte-användbar. Däremot använder jag prisjaktklienten flitigt på min iPhone innan jag sticker iväg och handlar.
Fast för oss som impulsshoppar en hel del är det ju suveränt, det händer titt som tätt att jag står på Mediamarkt eller någon annan kedja och funderar på om deras extrapris egentligen är ett överpris, nu kan jag ju snabbt kolla det! Om jag får någon träff när jag scannar streck-koden alltså
Skickat 30 juni 2009 - 22:48
Tomas_D700 Jun 30 2009, 15:59 skrev:
Toppen får bli när nya Iphone landar hos 3.
Skickat 01 juli 2009 - 09:25
Tomas_D700 Jun 30 2009, 15:59 skrev:
Mitåt - strålande - fanns ju redan till iPhone. Laddar hem och testar inom kort! Strålande idé!
Skickat 01 juli 2009 - 10:27
jokrsolutions Jun 30 2009, 09:45 skrev:
Den frågan återstär verkligen att se. Communityvärlden är stor men jämfört med konsumentmarknaden är det en droppe i havet. Slutanvändare vill ha en fungerande telefon. Vem bryr sig om styrsystemet i en bil är open source eller ej? Viktigare att det fungerar! Sak samma med telefonen. Nödsamtal - var god vänta? Ok - det är ju open source. Njaee. En helt överväldigande majoritet skiter i open source. Windows är minst sagt en mix och den är ju rätt stor. Symbian är ju stort men nu vet i tusan vart det tar vägen. Android kramas av open source-världen. Men ännu har de väldigt mycket att bevisa i verkligheten. iPhone och Apple - tycka vad man vill - fort har det gått, de har blivit måttstock och det verkar som utvecklare gillar att få betalt för sina insatser. Och visst finns det apps Apple har stoppat men se till samlingen som finns så vet i tusan om man kan kalla dem för svårflirtade. Och ibland är det snarare operatörerna som är lite kinkiga. Men visst. Vill du ha porr så kan du nog glömma det ett tag till. Finns lite pinuppor men inte mycket mer.
Skickat 02 juli 2009 - 12:38
-
nilo
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Sjukt coolt. Prisjakt visar än en gång att de är en av sverige bästa sidor enligt mig.
Skickat 03 juli 2009 - 14:29
Då kan även jag använda det  Anledningen är troligen att kameran i alla iPhones utom möjligen iPhone 3G S inte är bra nog för att kunna skanna streckkoderna bra. Det program jag sett hittills fungerade tyvärr väldigt dåligt. Verkar bero på hårdvaran i alla fall, annars skulle någon ha utvecklat ett väl fungerande program för länge sedan. På Android-lurarna fungerar det perfekt. Grymt smidigt.
Vore trevligt om utvecklarna gjorde om de grafiska delarna så att det är mer Android-likt i kommande versioner. Måste dock säga att programmet i sig fungerar bra.
Vore även trevligt om det gick att själv lägga till EAN-koder som inte finns i databasen. Vore ju i och för sig utmärkt om ni fick dem direkt på något sätt men annars skulle ju communityn kunna hjälpa till.
Skickat 06 juli 2009 - 08:55
Fan vad fint, jag satt och letade efter det här för någon vecka sen och undrade varför det inte fanns någon klient. Bra jobbat!
Nu behövs det bara lite puts av en designer.
Skickat 11 juli 2009 - 13:04
blunden Jul 3 2009, 14:29 skrev:
Vore även trevligt om det gick att själv lägga till EAN-koder som inte finns i databasen. Vore ju i och för sig utmärkt om ni fick dem direkt på något sätt men annars skulle ju communityn kunna hjälpa till. 
Tänkte också på detta! Att när man scannade och inte fick träff kund man välja att lägga till.
Skickat 18 juli 2009 - 18:10
Liknande funktion har funnits tillgänglig i Japan sedan flera år tillbaka. Om du väntar tills du kommer till kassan innan du kollar upp priset så är du inte en nörd utan handikappad både på det sociala och intellektulla området. Åtminstone det andra är i normala fall inte känntecknande för nördar.
Det här inlägget har ändrats av Slartibartfast 18 juli 2009 - 18:11
Skickat 22 juli 2009 - 19:35
Just det där scannandet tar det väl ett tag tills man känner sig bekväm med i butiken som sagt. Men appen är ett snabbt och smidigt sökfönster till Prisjakt var man än befinner sig !
Det här inlägget har ändrats av gunnar123 22 juli 2009 - 19:45
Skickat 27 juli 2009 - 14:33
Finns det några planer på att släppa en klient till Symbian också? främst till 5800 och N97 tänkte jag då.
Skickat 08 augusti 2009 - 20:23
Testade lite i veckan, fungerade över förväntan!
Gillar Radar prylen
Skickat 10 augusti 2009 - 09:21
Hittade precis en bug.
Jag ville kolla upp Elgiganten i Östersund på karta. Adressen är Hagvägen 1B i Östersund men Prisjaktapplikationen skickar följande sökning till Google Maps: Hagv?gen 1B, ?stersund vilket naturligtvis inte genererar någon träff.
Skickat 13 augusti 2009 - 18:42
jonasprivate Jun 29 2009, 22:31 skrev:
Köpt någon än? De är ju så billiga  ...
Hur går det med WM-versionen? Det finns väldigt många WM-telefoner, så jag tycker också att det låter lite märkligt att man utvecklar ett program till en operativ som knappt har kommit ut, medan man "missar" det operativ som har funnits längst???
Skickat 13 augusti 2009 - 19:36
GuessWho Aug 13 2009, 19:42 skrev:
Köpt någon än? De är ju så billiga  ...
Hur går det med WM-versionen? Det finns väldigt många WM-telefoner, så jag tycker också att det låter lite märkligt att man utvecklar ett program till en operativ som knappt har kommit ut, medan man "missar" det operativ som har funnits längst???
Det kanske har något med att göra med att utvecklingsmiljön i det närmaste är helt gratis. Du behöver inte ens en telefon! Är man Java kodare så är Android ett självklart och framtidssäkert val.
Skickat 20 augusti 2009 - 15:58
-
berne
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
var kan man få tag på den här applikationen?A
MÅSTE JU HA
Skickat 20 augusti 2009 - 16:01
Första inlägget finns en länk.
Skickat 20 augusti 2009 - 16:24
-
berne
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
jonasprivate Aug 20 2009, 17:01 skrev:
Första inlägget finns en länk.
mennar du http://www.prisjakt.nu/plugins/ ?
hitta, men måste man a något mer program för att kunna scana?
Det här inlägget har ändrats av berne 20 augusti 2009 - 16:30
Skickat 20 augusti 2009 - 16:42
-
berne
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
så har laddat ner den applikation, men hur gör man har en iphone 3gs
för går ja in i programet så kan jag bara söka vi namn, kan inte få fram karam
Skickat 20 augusti 2009 - 20:56
-
abuze
-
Användare
-
-
123 inlägg
Androidklienten är ganska ok faktiskt. Riktigt bra för att vara i betastadiet. Sen som fler har sagt, när väl klienten fungerar mot era servrar riktigt, måste den snyggas till rent grafiskt. Er klient till Iphone är så strålande att jag jämför den med androidklienten... o då är det en bra bit till för androiden....
Men ni är så fruktansvärt mycket på rätt väg!
Berne: Gå in på Appstore och sök på Prisjakt
Skickat 20 augusti 2009 - 21:12
berne Aug 20 2009, 17:42 skrev:
så har laddat ner den applikation, men hur gör man har en iphone 3gs
för går ja in i programet så kan jag bara söka vi namn, kan inte få fram karam
Tyvärr funkar inte just den funktionen till 3gs, hoppas på att det ska komma längre fram.
Skickat 26 augusti 2009 - 12:26
En kanske dum fråga, men varför behöver prisjakt android appen läsa och skriva till min kontaktlista?
Skickat 26 augusti 2009 - 12:31
appel_ Aug 26 2009, 12:26 skrev:
En kanske dum fråga, men varför behöver prisjakt android appen läsa och skriva till min kontaktlista?
Man kan välja att spara ner telefonnummer till butiker i sin kontaktlista och för att de skall gå måste appen ha tillstånd till det.
Så det är inget konstigt
//Jonas
Skickat 26 augusti 2009 - 13:02
Vet du om det kommer fixas till iPhone 3gs ?
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Minhembio & Prisjakt
- → Kommentera & Felrapportera
- → Nyhetskommentarer
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
Ny förstärkare och högtalare
TDLG30RTL
2013-06-19 21:35:07
-
R2-D2 beväpnad
Benkke
2013-06-19 20:29:30
-
R2-D2
Benkke
2013-06-19 20:07:28
-
Framtida ljudrum
Gubbas83
2013-06-19 19:41:09
-
Dressade PB13-Ultra
cbjorkman
2013-06-19 12:48:04
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|