Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#2251

Postad 06 november 2012 - 13:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Jag utnyttjade erbjudandet installatörshjälp och fick så fina värden man kan få och har trots det flera inspelningar som är märkta med "delar av programmet har ej spelats in", röda rutor med "signal saknas på ant2". Så vitt jag märkt inträffar dessa problem vid de tillfällen en inspelning pågår och jag zappar. Jag är övertygad om att det är programvaran som ligger bakom mina problem, hade en del andra problem innan installatören fixade "perfekt" signal, men de är borta nu.

Instämmer till 100%
Det är ett box-problem, inte ett signalproblem, då störningarna går att provocera fram.
Kanske inte på alla boxar men på många.

#2252

Postad 07 november 2012 - 14:14

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Jag hade oxå problem med omstart förut.

Jag börjar misstänka att det är Internet kopplingen.

Tidigare så hade jag nätveskontakt innan jag gjorde factory reset, har inte haft nå mer omstarter efter det.

Jag har heller inte lagt till nätverk än så jag vet inte till 100 om det är det felet .


Jag har aldrig kopplat upp min box mot internet och jag har som jag nämnt tidigare problem med att boxen startar om ibland. Men nu var det faktiskt ett tag sedan, ta i trä.

Vet inte om jag vågar koppla upp eländet till internet. Det känns som att det bara öppnar upp ännu en dörr till mjukvaruproblem.

#2253

Postad 07 november 2012 - 19:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Jag har aldrig kopplat upp min box mot internet och jag har som jag nämnt tidigare problem med att boxen startar om ibland. Men nu var det faktiskt ett tag sedan, ta i trä.

Vet inte om jag vågar koppla upp eländet till internet. Det känns som att det bara öppnar upp ännu en dörr till mjukvaruproblem.

Personligen tycker jag inte att om demand tjänsten är något att ha, samma skitutbud som annars men om man vill ha funktionen fjärrinspelnimg så.... Inte för jag kan se att det är nåt att ha, möjligen om man är på semester länge.

Jag har aldrig kopplat upp min box mot internet och jag har som jag nämnt tidigare problem med att boxen startar om ibland. Men nu var det faktiskt ett tag sedan, ta i trä.

Vet inte om jag vågar koppla upp eländet till internet. Det känns som att det bara öppnar upp ännu en dörr till mjukvaruproblem.

Personligen tycker jag inte att om demand tjänsten är något att ha, samma skitutbud som annars men om man vill ha funktionen fjärrinspelnimg så.... Inte för jag kan se att det är nåt att ha, möjligen om man är på semester länge.

#2254

Postad 08 november 2012 - 10:12

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag inte att om demand tjänsten är något att ha, samma skitutbud som annars men om man vill ha funktionen fjärrinspelnimg så.... Inte för jag kan se att det är nåt att ha, möjligen om man är på semester länge.

Kommer själv att rycka sladden så snart jag orkar reda ut sladdhärvan. On demand intresserar mig inte, fjärrinspelning var en kul grej att testa en eller två gånger men sen har det aldrig blivit använt. Framförallt blir jag vred varje gång boxen kommer upp som server i min mediaspelare eftersom jag vet att den ända inte fyller någon funktion som källa, så min box går snart off line.

#2255

Postad 09 november 2012 - 14:47

Unregisteredbbf89d48
  • Unregisteredbbf89d48
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Återigen omstart under tittande ....... Tur att jag har min gamla Technisat Digicorder HD S2 kvar om detta inte bättras av CD! De säger väl som vanligt signalfel... Inte en gång under 5 år startade Technisaten om! Anledningen till bytet var On demand-tjänsten.
Så CD, gör något åt problemen med omstarterna!

#2256

Postad 11 november 2012 - 16:25

Unregistered8e7bb77f
  • Unregistered8e7bb77f
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
I vilka "farter" kan man spola med den här boxen, jag har både sökt här på forumet och läst manualen på CD's webbplats men hittar bara att den spolar i upp till 300x... Helst skulle jag vilja ha ganska "tätt" mellan stegen, typ 4, 10, 20, 30x.... Inte bara 4 och sen direkt 64 som vi fick till den äldre boxen häromveckan - jag hinner inte med och spolar oftast förbi reklampausen och in i själva programmet direkt :-)

/Rikard "som funderar på att byta upp sig"...

#2257

Postad 11 november 2012 - 16:36

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

I vilka "farter" kan man spola med den här boxen, jag har både sökt här på forumet och läst manualen på CD's webbplats men hittar bara att den spolar i upp till 300x... Helst skulle jag vilja ha ganska "tätt" mellan stegen, typ 4, 10, 20, 30x.... Inte bara 4 och sen direkt 64 som vi fick till den äldre boxen häromveckan - jag hinner inte med och spolar oftast förbi reklampausen och in i själva programmet direkt :-)

/Rikard "som funderar på att byta upp sig"...

Sitter inte vid boxen men en kanonfunktion är att du även kan konfigurera hopp fram resp bakåt. Själv har jag 2 minuter fram o 30 sek bak vilket funkar bra vid reklam. Typ 2 tryck fram ger snabbhopp 4 minuter

#2258

Postad 11 november 2012 - 19:02

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

I vilka "farter" kan man spola med den här boxen, jag har både sökt här på forumet och läst manualen på CD's webbplats men hittar bara att den spolar i upp till 300x... Helst skulle jag vilja ha ganska "tätt" mellan stegen, typ 4, 10, 20, 30x.... Inte bara 4 och sen direkt 64 som vi fick till den äldre boxen häromveckan - jag hinner inte med och spolar oftast förbi reklampausen och in i själva programmet direkt :-)

/Rikard "som funderar på att byta upp sig"...


2,4,8,16,32 o 64x är spol hastigheterna på denna box!

#2259

Postad 11 november 2012 - 22:47

Unregistered8e7bb77f
  • Unregistered8e7bb77f
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Tack 'rhoddas' och 'Xerikss0n'...! Bägge funktionerna låter lysande!
/Rikard

#2260

Postad 12 november 2012 - 19:33

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag har haft ADB-boxen sedan den kom ut och är i stort sett jättenöjd med den (örutom det allmänt kända problemet med sena inspelningsstarter och att inspelade program inte sorteras i mappar. Jag har under den perioden behövt starta om den från kallt totalt 2-3 ggr pga av att den betett sig märkligt i övrigt har den betett sig OK.

Nu har jag emellertid råkat ut för ett märkligt problem. Under de senaste veckorna har jag fått problem med att ljudet har blivit märkligt.

Bakgrund: Boxen är kopplad till TV:n via en Denon AVR-2310 med 6.1 högtalare:

Felsymptom:
  • Centerkanalen blir diffus och nästan försvinner
  • Ljudet i frontkanalerna "krackelerar"
  • Felet växer över tiden, från ingenting till direkt störande under några dagars tid
  • Felet uppträder bara när ljudkällan är 2.0 (inte 5.1)
  • Omstart/omsynk av box eller receiver hjälper inte
  • Lösning har bägge gångerna varit att göra en "kallstart" av boxen
Merparten av ovanstående tyder på att det skulle vara någonting med receivern, men den sista punkten omkullkastar det.

Någon som varit med om något liknande?

#2261

Postad 12 november 2012 - 21:44

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Jag har haft ADB-boxen sedan den kom ut och är i stort sett jättenöjd med den (örutom det allmänt kända problemet med sena inspelningsstarter och att inspelade program inte sorteras i mappar. Jag har under den perioden behövt starta om den från kallt totalt 2-3 ggr pga av att den betett sig märkligt i övrigt har den betett sig OK.

Nu har jag emellertid råkat ut för ett märkligt problem. Under de senaste veckorna har jag fått problem med att ljudet har blivit märkligt.

Bakgrund: Boxen är kopplad till TV:n via en Denon AVR-2310 med 6.1 högtalare:

Felsymptom:

  • Centerkanalen blir diffus och nästan försvinner
  • Ljudet i frontkanalerna "krackelerar"
  • Felet växer över tiden, från ingenting till direkt störande under några dagars tid
  • Felet uppträder bara när ljudkällan är 2.0 (inte 5.1)
  • Omstart/omsynk av box eller receiver hjälper inte
  • Lösning har bägge gångerna varit att göra en "kallstart" av boxen
Merparten av ovanstående tyder på att det skulle vara någonting med receivern, men den sista punkten omkullkastar det.

Någon som varit med om något liknande?


Hmm, det är nog förstärkaren ändå. Det måste vara en slump att det problemet försvann i samband med kallstarterna av boxen tidigare. Idag fick jag nämligen problemet när jag spelade upp från Boxee Boxen oxå...

#2262

Postad 12 november 2012 - 22:36

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Finns det nåt sätt att föra över inspelat material till en dator exempelvis?

#2263

Postad 12 november 2012 - 22:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Finns det nåt sätt att föra över inspelat material till en dator exempelvis?

nej.
Okej, du kan koppla in SCART, dvs s-video, till en dator och spela upp och spela in...
men det är det ingen vettig människa som gör.

#2264

Postad 12 november 2012 - 22:42

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Ok. Tack.

#2265

Postad 13 november 2012 - 08:16

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

nej.
Okej, du kan koppla in SCART, dvs s-video, till en dator och spela upp och spela in...
men det är det ingen vettig människa som gör.


Detta är det tramsigaste med alla inspelningsbara boxar. Varför skall detta förhindras egentligen? När ett program eller en film väl sänds i TV så är det så "gammalt" så någon piratkopiering är ju inte intressant. Det är ju helt och hållet för privat bruk. Hur är det med Dreambox egentligen? Där fungerar det? Är det bara på "operatörslåsta" boxar det är så här?

#2266

Postad 13 november 2012 - 08:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Detta är det tramsigaste med alla inspelningsbara boxar. Varför skall detta förhindras egentligen? När ett program eller en film väl sänds i TV så är det så "gammalt" så någon piratkopiering är ju inte intressant. Det är ju helt och hållet för privat bruk. Hur är det med Dreambox egentligen? Där fungerar det? Är det bara på "operatörslåsta" boxar det är så här?

Det är är i sig inte CDs påfund. Det är samma skit med alla boxar som operatörer säljer. Rättighetsinnehavarna kräver det.
Men de vill inte att du ska kunna spela in hela program/serier, säg Big Bang Theory, och spara detta utan kvalitetsförlust på annat media. De vill att du till jul ska köpa boxen istället.
De tror att det finns ett samband däremellan.

#2267

Postad 13 november 2012 - 10:48

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Hmm, det är nog förstärkaren ändå. Det måste vara en slump att det problemet försvann i samband med kallstarterna av boxen tidigare. Idag fick jag nämligen problemet när jag spelade upp från Boxee Boxen oxå...

Min Denonförstärkare (AVR 1610) har tappat ljudet en gång. Den släppte ljudet igenom men gav inget ljud ut. Felsökte och höll på att bli knäpp innan jag hittade ett forumknep. Blås ur microfoningången med tryckluft. Det fixade det hela. Men jag hade inga kvalitetsproblem innan som du, men det kanske kan vara värt att testa?

#2268

Postad 14 november 2012 - 19:58

sandby7
  • sandby7
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Hmm, det är nog förstärkaren ändå. Det måste vara en slump att det problemet försvann i samband med kallstarterna av boxen tidigare. Idag fick jag nämligen problemet när jag spelade upp från Boxee Boxen oxå...


Hej,

Fick samma problem som du igår, men när jag upptäckte det så vad det inget ljud alls (så upplevde inget av förstadierna).
Kallstart av boxen och åter i funktion.
Nya uppdateringar - nya "features" :wacko:

/S7

#2269

Postad 16 november 2012 - 22:06

Mjskara
  • Mjskara
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Äntligen (tyvärr) får man läsa om mer personer om jag som har boxar som bara startar om sig hela tiden.För min del verkar det alltid vara under uppspelning då den helt plötsligt pausar och startar om sig eller börjar snabbspola och sedan startar om sig.
Konstigt att ett företag kan ha så mycket problem med boxar och aldrig lösa dom tycker jag.
Nu har jag som tur är bara en dryg månad kvar med eländet så jag tror inte Canal Digital bryr sig om jag har problem med boxen sista tiden. Men vad ska man egentligen göra med boxen efter det, en box för (enligt dom) ca 5000kr att bara kasta. För inte kan man ju med att sälja en kass box till någon.

#2270

Postad 17 november 2012 - 09:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Äntligen (tyvärr) får man läsa om mer personer om jag som har boxar som bara startar om sig hela tiden.För min del verkar det alltid vara under uppspelning då den helt plötsligt pausar och startar om sig eller börjar snabbspola och sedan startar om sig.
Konstigt att ett företag kan ha så mycket problem med boxar och aldrig lösa dom tycker jag.
Nu har jag som tur är bara en dryg månad kvar med eländet så jag tror inte Canal Digital bryr sig om jag har problem med boxen sista tiden. Men vad ska man egentligen göra med boxen efter det, en box för (enligt dom) ca 5000kr att bara kasta. För inte kan man ju med att sälja en kass box till någon.

Om den startar om under användning, på det viset, då är det något fel på din box. Så beter den sig inte normalt sett.
Det finns alltid måndagsexemplar och ärligt, du borde fått din box utbytt.
Omstarter sker men för mig har det varit i begränsad mängd (typ en gång per månad) och då aldrig kopplad till någon specifik händelse. Okej, någon gång har den kraschat i GO-tjänsten.

men förfanken, reklamera den!
Fast det kanske du har försökt?

För som du ser i tråden, det är inte vanligt att den startar om och inget man ska finna sig i!

#2271

Postad 17 november 2012 - 11:50

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Hade också problem med att boxen spontan ombootade utan att jag gjorde något, satt bara och kollade på tv och bilden blev svart och det stod -b1- i displayen. Det kunde också hända när jag var inne i menyerna och även när boxen var i standby.

Först fick jag en ny nätadapter och rådet att sätta boxen dirkekt i väggen utan någon grendosa men det hjälpte inte.
Då tyckte kuncervice att jag skulle testa ett annat väggutag, men då sa jag att jag hade flyttat till en annan lägenhet i ett annat hus och det var samma sak, då fick jag en ny box och nu har det funkat problemfritt i ca en månad.

#2272

Postad 17 november 2012 - 15:53

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Hade också problem med att boxen spontan ombootade utan att jag gjorde något, satt bara och kollade på tv och bilden blev svart och det stod -b1- i displayen. Det kunde också hända när jag var inne i menyerna och även när boxen var i standby.


Samma sak hände mig precis nu.

#2273

Postad 17 november 2012 - 16:54

Mjskara
  • Mjskara
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Om den startar om under användning, på det viset, då är det något fel på din box. Så beter den sig inte normalt sett.
Det finns alltid måndagsexemplar och ärligt, du borde fått din box utbytt.
Omstarter sker men för mig har det varit i begränsad mängd (typ en gång per månad) och då aldrig kopplad till någon specifik händelse. Okej, någon gång har den kraschat i GO-tjänsten.

men förfanken, reklamera den!
Fast det kanske du har försökt?

För som du ser i tråden, det är inte vanligt att den startar om och inget man ska finna sig i!


Måndagsexemplar finns alltid ja, men verkar som de som tillverkar Canal Digitals boxar bara jobbar Måndagar isåfall. Jag har fått den utbytt, detta är andra exemplaret av nya boxen. Har totalt haft fem boxar under ca ett års tid som bara krånglat, tror inte jag behöver säga mer.

#2274

Postad 17 november 2012 - 16:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Måndagsexemplar finns alltid ja, men verkar som de som tillverkar Canal Digitals boxar bara jobbar Måndagar isåfall. Jag har fått den utbytt, detta är andra exemplaret av nya boxen. Har totalt haft fem boxar under ca ett års tid som bara krånglat, tror inte jag behöver säga mer.

Trist och konstigt.
Hoppas med bättre lycka hos annan operatör.

#2275

Postad 17 november 2012 - 17:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Måndagsexemplar finns alltid ja, men verkar som de som tillverkar Canal Digitals boxar bara jobbar Måndagar isåfall. Jag har fått den utbytt, detta är andra exemplaret av nya boxen. Har totalt haft fem boxar under ca ett års tid som bara krånglat, tror inte jag behöver säga mer.


Oerhört märkligt med FEM boxar under ett år.

/Fredrik

#2276

Postad 17 november 2012 - 17:08

Mjskara
  • Mjskara
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jo jag tycker också det är väldigt märkligt. Sen har man inte någon lust att ta kontakt med dom igen, då de är svåra att få hjälp av. Har fått använda mig av "fairshopping" och detta forum för att det skulle hända något. Annars var det bara att kalla in en tekniker varje gång man ringde dom.

#2277

Postad 20 november 2012 - 15:55

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Har det varit nån uppdatering? Helt plötsligt så ligger alla serieinspelningar i mappar.
Det har jag inte sett förut.

#2278

Postad 20 november 2012 - 15:56

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
http://www.canaldigi...aruversion-503/

#2279

Postad 20 november 2012 - 16:46

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Det såg ut som en vettig uppdatering så det kanske är dags att börja fundera närmare på denna box,har ju visserligen inte så mycket val då den gammla boxen håller på att ta livet av mig! Så antingen denna eller byta leverantör. Blir intressant att höra era åsikter efter uppdatering,brukar ju alltid dyka upp nått nytt spännande fel efter en uppdatering.

#2280

Postad 20 november 2012 - 17:01

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Första timmen med nya uppgraderingen ser kanon ut (1 svart 500GB o 1 vit box)

#2281

Postad 20 november 2012 - 17:14

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Har 2 svarta o 2 vita. Tyvärr ligger ena svartas uppgradering den 28:e

Är det någon som har 2 svarta boxar o 1 vit tex. Hur är det tänkt att fungera? Knyter man den vita till en dedicerad svart eller kan den hitta inspelat på alla svarta boxar?

#2282

Postad 20 november 2012 - 18:01

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Det var trevliga nyheter. Äntligen kan man säga med ;)

#2283

Postad 20 november 2012 - 18:28

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Märkligt - nu är infon om uppdateringen borta på canaldigital.se

#2284

Postad 20 november 2012 - 18:30

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Märkligt - nu är infon om uppdateringen borta på canaldigital.se


Kollade ju precis:

http://www.canaldigi...ox-On-Demand--/

/Fredrik

#2285

Postad 20 november 2012 - 18:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
http://www.canaldigi...ox-On-Demand--/
liiite längre adress bara (som bara fungerade temporärt tydligen)

Publicerad: den 20 november 2012
Nu släpper vi ny programvara och nya funktioner till två av våra HD-boxar

Nu släpper vi en ny programvara till både den inspelningsbara HD-boxen 500 GB och vår HD-box on Demand. Programvaran kommer att släppas i två omgångar vilket innebär att en del kunder får tillgång till den redan den 20 november och resterande kunder får den nya programvaran 28 november. Du behöver inte göra något själv utan programvaran laddas ned automatiskt då boxen står i stand-by-läge.
Nyheter i programvaran för den inspelningsbara HD-boxen 500 GB:
• EPG:n och kanallistan kan visas i 3D för dig som har en 3D TV
• Möjlighet att snabbspola med ljud
Nyheter i programvaran för HD-box on Demand
• Möjlighet till serieinspelning
Den nya programvaran innebär dessutom följande nyheter för både inspelningsbar HD-box 500 GB och HD-box on Demand:
• Mappstruktur för dina serieinspelningar
• Möjlighet att ställa in tidsmarginal då du programmera en inspelning (vilket minskar risken att missa delar av programmet)
• Möjlighet att ändra hur din EPG presenteras med den gula knappen
• Förbättrad och förfinad sökfunktion i EPG:n
Dessutom får du som har bägge dessa boxar möjlighet att använda vår nya praktiska funktion Follow me. Follow me innebär att du som har ett Tvillingabonnemang och både en inspelningsbar HD-box 5000 GB och en HD-box On Demand kan:
• Få tillgång till alla dina inspelade program från båda boxarna
• Schemalägg nya inspelningar från bägge boxarna
• Titta på samma inspelade material i olika rum
• Titta på olika inspelningar samtidigt från olika rum


Redigerat av Monshi, 21 november 2012 - 08:55.


#2286

Postad 20 november 2012 - 18:37

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Antingen har deras hemsida kraschat (verkar nästan så då jag fick krav på inloggning när jag skulle till kundservice fliken) eller så har de ångrat sig om uppdateringen o dragit tillbaka den...

är det förresten någon som vet om inspelningen startar på klockslag i nya eller som förut slumpvis via epg info?

#2287

Postad 20 november 2012 - 18:39

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Antingen har deras hemsida kraschat (verkar nästan så då jag fick krav på inloggning när jag skulle till kundservice fliken) eller så har de ångrat sig om uppdateringen o dragit tillbaka den...


Men herregud, du har ju fått länk till uppdateringen. Trots det tror du att de "dragit tillbaka den"

/Fredrik

#2288

Postad 20 november 2012 - 18:42

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Men herregud, du har ju fått länk till uppdateringen. Trots det tror du att de "dragit tillbaka den"

/Fredrik

Har du provat länken???


Postad bild Sidan kunde tyvärr inte hittas (404)

Det kan bero på att du skrivit fel adress i webbläsaren, eller är sidan borttagen. Försök gärna igen eller hitta populära sidor nedan.

#2289

Postad 20 november 2012 - 18:43

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Har du provat länken???


Postad bild Sidan kunde tyvärr inte hittas (404)

Det kan bero på att du skrivit fel adress i webbläsaren, eller är sidan borttagen. Försök gärna igen eller hitta populära sidor nedan.


Är väl fel på din dator eller ngt. Länkarna i inlägg #2284,2285 fungerar.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 20 november 2012 - 18:45.


#2290

Postad 20 november 2012 - 18:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har du provat länken???


Postad bild Sidan kunde tyvärr inte hittas (404)

Det kan bero på att du skrivit fel adress i webbläsaren, eller är sidan borttagen. Försök gärna igen eller hitta populära sidor nedan.

Gå upp två inlägg, där har du en ny länk att följa. den fungerar. De har bara flyttat sidan.

#2291

Postad 20 november 2012 - 19:10

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Fast nu är länken borttagen. Någon som sitter och leker med hemsidan?

/Fredrik

#2292

Postad 20 november 2012 - 19:16

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Fast nu är länken borttagen. Någon som sitter och leker med hemsidan?

/Fredrik

För att ödmjukt citera dig själv "Men herregud, du har ju fått länk till uppdateringen." ;-)

#2293

Postad 20 november 2012 - 19:19

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 1

För att ödmjukt citera dig själv "Men herregud, du har ju fått länk till uppdateringen." ;-)


Precis

Men nu är länken där igen :) : http://www.canaldigi...ox-On-Demand--/

/Fredrik

Redigerat av porch123, 20 november 2012 - 20:22.


#2294

Postad 20 november 2012 - 22:41

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Synd bara att de lyckades göra inspelningslistan ännu rörigare med mappsystemet. Hade nog hellre sett att kommande inspelningar inte låg inne i mapparna. Nu resulterade ju det i att en inspelning som gjordes idag hamnade längst ner i listan pga att den är en vecka fram i tiden för nästa inspelning. Sen så har jag fullt av tomma inspelningstider i alla seriemappar, av gamla avsnitt som jag redan sett och raderat tror jag det är?

Hittade inte heller något val för att flytta avsnitt som den inte lyckats sortera in i mapparna pga att jag fått spela in repriser osv av vissa avsnitt som boxen missat att spela in.

#2295

Postad 20 november 2012 - 22:56

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Förmodligen kan du radera de tomma inspelningstiderna (kanske en bugg just vid uppgraderingen?)

Själv tycker jag mappsystemet är bra (visst kommande inspelningar borde inte ligga i mappen kanske)
Det jag dock inte tycker är bra är att timeshift försvinner om du ansluter vita boxen till multirumfunktionen

#2296

Postad 21 november 2012 - 07:41

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Har ingen fått nya uppdateringen? Verkar ovanligt lugnt på forumet!
Är det ingen som har 2 svarta o 1 vit?

#2297

Postad 21 november 2012 - 08:11

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Har nu testat 2 vita o 1 svart. Får inte "multiroom" att fungera som jag trott. Tydligen (rätta mig gärna) kan du bara mappa 1:1 förhållande. dvs 1 vit kan ansluta till 1 svart. Trist om så är fallet

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 21 november 2012 - 08:32.


#2298

Postad 21 november 2012 - 08:16

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Har bara fått uppdateringen på en av mina två 500GB och det som "oroar" mig är att vid första anblicken så stöds funktionen enbart mellan 500GB boxen och nya enkla HD boxen!? Texten från CD rörande nya funktioner tyder också på det. Nån som kan bekräfta eller dementera min farhåga?

#2299

Postad 21 november 2012 - 08:56

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Info från canaldigitals support ang multiroom:

ej svart till svart

bara vit till svart och bara 1:1

#2300

Postad 21 november 2012 - 09:23

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Canal Digital, varför stödjer ni inte Follow me funktionen mellan två 500GB boxar? När man gått "all-in" och köpt era dyraste boxar så förväntar jag mig samma funktion även mellan dem...

Jag har samma behov som med dessa boxar som jag skulle ha mellan er "värstingbox" och er "snikmodell"



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.