Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bränsle och miljö. E85 kontra bensin.

51 svar till detta ämne E85 bensin
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 08 april 2012 - 12:15

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

I bra tider kan fler "kosta på sig" att välja "grönare" alternativ, men generellt är ekonomin drivande, det håller jag med om. Ska bli spännande att se vilken väg våra folkvalda väljer att försöka styra oss in på. Känns som el kommer vara hett i ett par år nu om inget "nytt" blir kostnadseffektivt.

Detta samtidigt som man vill ha minskad elproduktion i Sverige och att vi ska sluta konsumera så mycket el.

Sen så undrar jag varför det alltid kommer ut avgaser från Priusar på vintern, även när de står still...
På vintern får man räkna med klart sämre räckvid med en elbil här i Sverige.

#52

Postad 08 april 2012 - 12:43

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Skulle gissa att priusen behöver motorn för att hålla sig varm, eller att batterierna helt enkelt orkar för lite vintern, men det är ju bara spekulation. Jag anser att en minskad elproduktion är helt fel väg att gå - fram för bättre och billigare sätt att producera el till ett lägre pris. Tyvärr tror jag inte kraftoligopolet håller med om detta. Jag är intresserad av hybridbilar, men det är tekniken som lockar, jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om miljöaspekten som de innebär. Det tilltalar dock att kunna ha en bil som funkar för all min vardagskörning på el, och därmed alltid är fulltankad i garaget, och när jag sedan ska dra iväg till släkten så slår den över och kör med lättankad bensin/diesel. Det bästa av två världar.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.